Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Najhitrejše jadralce do severne poloble loči le še 200 nmi. Plujejo v stabilnih vzhodnikih, ki zadostujejo za plovbo s hitrostmi med 17,5 in 19 vozli.
Vodilna trojica Charle Dalin, Louis Burton in Boris Herrmenn so se nekoliko oddaljili od četrtega Thomasa Ruyanta. Vetrovi mu pihajo v desni bok. Ker nima levega hidro krila ne uspe pluti z enako hitrostjo, kot vodilna trojica.
Njegova povprečna hitrost v zadnjih 24 urah znaša 13,9 vozla, medtem ko vodilna trojic pluje z več kot 1 vozlom hitreje.
Doldrumsi lahko spremenijo marsikaj
Področje Doldrums oziroma Ineter-tropska konvergenčna cona lahko spremeni vrstni red na vrhu. Jadralci trenutno plujejo zelo blizu rute, po kateri so pluli proti jugu Atlantika na začetku regate. Teoretično bi moral prvi jadralec, ki zapluje v področje, prvi izpluti. A to pravi teorija, ki ni vedno enaka praksi. Jadralci bodo področje prečkali okrog 32. zahodnega poldnevnika, kar je med 29. in 34. poldnevnikom, idealnim področjem za prečkanje. Ker jadralci plujejo s hitrostmi okrog 18 vozlov, do ekvatorja pa jih loči le še 200 nmi (ob 10.00 uri po našem času), bodo v področje zapluli danes proti večeru.
Vsi skiperji imajo na krovu tehnološko zelo napredno opremo, ki jim bo pomagala poiskati najboljšo ruto. V pomoč so jim satelitske slike, virtualne simulacije, vremenske napovedi, razvoj oblačnosti in še bi lahko naštevali. Današnji dan bodo zato prebili za računalnikom. Kje bodo prijadrali iz področja Doldrums, bo odvisno od njihovega vpadnega kota in pozicije vplutja. Ko ga bodo uspešno prepluli, se bodo pričeli dvigovati proti področju Azorskega visokega pritiska, ki pa po sedanjih napovedih nekoliko upada.
Področje Doldrums je med ekvatorjem in 3° 30 severno. Široko je dobrih 200 nmi. Trenutno pihajo stabilni vetrovi s hitrostjo okrog 10 vozlov, nehajo pa v smeri. Jadralci se bodo upočasnili, ne pa ustavili. Ponoči lahko pričakujemo, da se bodo razlike med vodilnimi jadralci zopet zmanjšale. Po prehodu iz področja pa zopet povečale.
Miranda Merron pluje proti rtu Horn
Miranda Meron na jadrnici Champagne de France pluje proti rtu Horn. Pluje s hitrostjo 16 vozlov, do rta pa jo loči še 320 nmi. V jutranjem sporočilu je zapisala:"Zadnji dan imam zelo dobre pogoje za plovbo. Stabilni vetrovi tako po moči in po smeri, mi omogočajo hitro napredovanje proti vzhodu. Morje ni preveč vzvalovano. Kljub temu sem v skrbeh. Na tem delu oceana so se potopile marsikatere želje številnih jadralcev. Tudi nam se je leta 1998 med poizkusom postavitve rekorda na Trofeji Jules Verna na jadrnici Royal SunAlliance. Včeraj je Sam Davis napisala pesem našemu jamboru, ki počiva v globinah, daleč od vsega. Avantura, ki jo je vodila Tracy Edwards (britanska jadralka, ki je vodila prvo žensko ekipo, ki je tekmovala na regati Withbread Round the World Yacht Race), je imela zelo močan vpliv na moje karierne odločitve.
Zahvaliti se moram tudi Sharon Ferris (sojadralki na Royal SunAlliance), ki mi je poslala izjemno lepo sporočilo preko telefona.
< Kdo je v resnici vodilni | Najhitrejši zapluli na severno poloblo > |
Foto: © Yvan Zedda / Alea, posnetek zaslona
Vodilna skupina se je razdelila na dva pela. Hitrejšo vodi Charlie Dalin s prednostjo 22 nmi pred Luisom Burtonom. Na tretje mesto se je povzpel Boris Herrmann. Njegov zaostanek znaša 40 nmi. V vodilni skupini plujejo še Ruyant, Seguin in Bestaven. Z nekoliko večjimi zaostanki pluje druga skupina jadralcev. Benjamin Detreux z zaostankom 150 nmi pluje pred Pedotom in Le Camom, ki kot deveti zaostaja 225 nmi.
Boris Herrmann napreduje najhitreje
Boris Herman na Seaexplorer Yacht Club de Monaco je preko noči napredoval najhitreje. V zadnjih 24 urah je preplul kar 373 nmi, medtem, ko je vodilni Dalin preplul le 315 nmi. Herrmann odlično izkorišča svojo pozicijo, ker pluje bolj vzhodno. V vzhodnikih izkorišča tudi novejšo generacijo hidrokril, ki so bila razvita šele v mesecu marcu lanskega leta. Pred kratkim se je tudi pohvalil, da ima na krovu kompleten arzenal jader, ki so večinoma nepoškodovana. Pluje dva vozla hitreje kot Dalin. S tem tempom bo verjetno nadaljeval vse do plovbe mimo mesta Racife, do koder jih loči še 230 nmi.
Kdo je trenutno vodilni
Trenutni vrstni red ne odraža realnega stanja. Trije jadralci, Jean Le Cam, Yannick Bestaven in Boris Herrmann so pomagali pri reševanju Kevina Escoffierja, ko se je potopila njegova jadrnica PRB. Ko bodo pripluli v cilj bodo od njihovega doseženega časa odšteli čas, ki so ga potrebovali za reševanje. Največ časa je za reševanje izgubil Jean Le Cam. V cilju mu bodo odšteli 16 ur in 15 minut. Kevin Escoffier bo dobil bonus 10 ur in 15 minut, Boris Herrmann pa 6 ur. Če upoštevamo odbitke, je situacija povsem drugačna. Če ure preračunamo v navtične milje in upoštevamo trenutne zaostanke:
- Yannick Bestaven: -10,25 ure ali 153,75 nmi*; trenutni zaostanek: 81 nmi skupaj: -72 nmi
- Boris Herrmann: - 6 ur ali 90 nmi*; trenutni zaostanek: 39 nmi skupaj: 51 nmi
- Jean Le Cam: -16,25 ure ali 243,6 nmi*; trenutni zaostanek: 225 nmi skupaj: -18,6 nmi
*upoštevana je povprečna hitrost plovbe na regati, ki za vodilno skupino znaša okrog 15 vozlov.
Če upoštevamo korekcije časa, trenutno vodi Yannick Bestaven pred Borisom Herrmannom in Jeanom Le Camom, Dalin pa pluje šele na četrtem mestu.
Isabelle Joschke išče pot domov
Izabele Joschke je morala odstopiti. Uspelo se ji je izviti iz nevarnih vetrov. Z zmanjšanimi jadri pluje s hitrostjo 8 do 9 vozlov. Pluje proti Braziliji. S svojo tehnično ekipo se bo odločila v katero pristanišče bo vplula. Pristane lahko v pristaniščih Itajai, Rio de Janeiro ali Salvador de Bahia. Čim hitreje mora doseči vzhodnike, ki ji bodo omogočili plovbo proti 25 oziroma 26 južnemu vzporedniku. Trenutno organizirajo ekipo, ki jo bo v pristanišču pričakala. Niso se še odločili, ali bodo plovilo popravljali v Braziliji in z njim pluli proti Franciji ali ga bodo naložili na tovorno ladjo.
Včeraj se je Isabelle Joschke javila v oddajo Vendee Live:
»Sedaj je že bolje. Vetrovi so se umirili. Zadnja dva dni je bilo zelo napeto. Sedaj končno sije sonce. V jadrnico mi še vedno vdira voda. Dokler ne pristanem, ne bom 100% prepričana, da nisem več v nevarnosti. Še vedno ne vem, v katero pristanišče bom odplula. Trenutno razmišljam o Rio de Jeneiru in Salvadoru in Bahiai. Odvisno kam bo najlažje pripluti. Prejemam številna sporočila podpore. Ne le odkar sem odstopila. Spodbudna sporočila sem dobivala že prej.«
< Zdaj jaz, zdaj ti, zdaj…. | Ekvator in področje Doldrums > |
Foto: © Andreas Lindlahr, posnetek zaslona
Pasati so zapihali in pomešali štrene. Vodilna skupina se hitro vzpenja proti ekvatorju in pozicije na vrhu so se zamenjale. Šibki vetrovi in taktične odločitve so bile ključne. V vodstvo se je zavihtel Charle Dalin. Louis Burton, ki pluje po isti ruti mu sledi z 20 nmi zaostanka. Yannick Bestaven, ki je vodil zadnjih 30 dni je zdrsnil na tretje mesto. Prednost 400 nmi, ki jo je imel na jugu Atlantika, je izgubil. Plovba bliže Brazilski obali je bila napačna odločitev. Vetrovi mu niso omogočali dovolj hitrega napredovanja. Trenutno ima za Dalinom 37 nmi zaostanka. Po isti ruti, kot Dalin pluje tudi Ruyant. Je na četrtem mestu z zaostankom 44 nmi. Z nekoliko stabilnejšimi vzhodnimi vetrovi, ki dosegajo hitrosti okrog 15 vozlov, so se razlike v prvi deseterici nekoliko povečali. Jean Le Cam, ki je včeraj zaostajal manj kot 100 nmi je v zadnjih 24 urah zaostanek podvojil.
Bestaven je v svojem jutranjem javljanju povedal:
»Pasati so šibki. Pihajo le s hitrostjo 12 do 13 vozlov. Težko pridobivam hitrost. Ves čas moram nastavljati jadra, da lahko napredujem s solidno hitrostjo. Ko pride sunek vetra moram popustit glavno jadro. Hitrost vetra niha med 10 in 18 vozli. Smer pa se spreminja za 50 stopinj. Ves čas moram sem na krovu. Spim le v kratkih intervalih. Težko se spočijem in pripravim za tisti čas, ko bom lahko jadral hitro. Nisem si pripravil postelje v kokpitu. Spim v jadrnici. Takoj ko zazvoni alarm, se zbudim. Maitre CoQ IV je v dobri formi, Vse deluje, kot je treba. Iščem primerno ruto za plovbo proti Les Sables d'Olonne. Rad bi priplul v 13 do 14 dneh. To je moje dolgoročno planiranje. Trenutno se ukvarjam, kako pluti mimo mesta Racife na brazilski obali. Tam so številna kompleksna področja. Ne želimo se preveč približati obali. Morski tokovi tečejo v nasprotni smeri, vetrovi pa so nestabilni. Tam lahko zgubimo hitrost.
Imam občutek, da nimam sreče. Prvi sem se ustavil v šibkih vetrovih. Kot kaže tudi za najdlje časa. Nisem mogel zapluti dovolj vzhodno, da bi obdržal vodstvo pred zasledovalci. Oni so lažje pospešili v močnejših vetrovih. Nisem uspel doseči njihovih vetrov, zato sem jezen.
Pri prehodu hladne fronte nismo imeli enakih pogojev. Izkazalo se je da je bilo boljše priti od zadaj. Imeli bomo še eno prečkanje. Področje Doldrums bomo verjetno prečkali dokaj hitro. Na severnem Atlantiku pa nas čaka še ena prepreka. V tem zadnjem delu bo še zelo zanimivo. Več nas je, ki lahko zmagamo na regati. Kaj takega se na regati Vendee Globe še ni zgodilo.«
< Gneča na Atlantiku | Kdo je v resnici vodilni > |
Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, posnetek zaslona
Si lahko predstavljate, da lahko na regati okrog sveta, ki poteka že 66. dan jadralci plujejo v skupini. Nemogoče je mogoče. Vetrovi na južnem Atlantiku so zmešali štrene in vodilni trijo je izgubil vso prednost pred zasledovalno ekipo, ki je znašala že 800 nmi. Danes ponoči se je na prvo mesto vrnil Yannick Bestaven. Dalin zaostaja 6 nmi, Burton pa 23. Ne četrtem mestu pluje Ruyant z zaostankom 26, sledi Seguin s 60 nmi zaostanka, Detreux s 91 nmi. Šele Giuancarlo Pedot na osme mestu zaostaja več kot 100 nmi. Trenutno njegov zaostanek znaša 115, zaostanek Jeana Le Cama na devetem mestu pa le 121.
Če zaostanke v miljah pretvorimo še v ure in odstotke, potem prvih devet tekmovalcev pluje pri povprečni hitrosti regate 15 vozlov pluje v razmaku 7 ur. Glede na prepluto razdaljo 23.000 nmi pa Jean Le Cam na devetem mestu zaostaja le 0,005%.
Thomas Ruyant je bil v svojem jutranjem sporočilu kratek: »Noro je!«. Ne le minimalne razlike med tekmovalci, zgodovino regate pišejo tudi nepojmljivi preobrati. Spomnimo se, da je moral Louis Burton s svojo Jadrnico Bereau Vallee 2 opraviti postanek na otoku Macquaire in splezati na jambor. Ko se je vrnil v regato je njegov zaostanek znašal 830 nmi. Danes pluje kot tretji in njegov zaostanek je zgolj 23 nmi.
»Plujemo v pasate, ki pa še vedno spreminjajo hitrost in smer. Ves čas moramo trimati jadra in popravljati smer plovbe. Veter se postopoma krepi in hitrosti plovbe se bodo povečale. Zopet bodo do izraze prišla naša hidrokrila.«, je povedal Thomas Ruyant, ki pluje na četrtem mestu.
Zanimivo bo videti, kako se bo znašel Ruyant, ki ima močno skrajšano levo hidrokrilo in kako bo napredoval Dalin, ki ima okvarjen ležaj prav tako na levem hidrokrilu.
< Sprememba v vodstvu | Zdaj jaz, zdaj ti, zdaj…. > |
Foto: Giancarlo Pedote / Prysmian Group, posnetek zaslona
Bestaven je prišel v vodstvo 16.12.2020. Do današnjega dne je plul suvereno in branil vodilno pozicijo. Ponoči pa je ob vzhodni brazilski obali zmanjkalo vetra in Charlie Dalin in Thomas Ruyant sta ga prehitela. Trenutno je v vodstvu Dalin. Ruyant zaostaja 18 nmi, Bestaven pa 25.
Tudi flota zasledovalcev se je vodilni skupini povsem približala. Jean Le cam, ki pluje na devetem mestu ima le 200 nmi zaostanka.
Glede na sprejemljive razmere na južnem Atlantiku in muhastem področju Doldrums regata še zdaleč ni odločena. Kljub dokaj prepričljivi prednosti, ki jo je imel Bestaven pred dvema dnevoma, znašala je že preko 400 nmi, je danes zdrsnil na tretje mesto. Le 15 nmi za njim pluje Damien Seguin, Louis Burton pa zaostaja dodatnih 15 nmi. Današnji dan bo še izjemno zanimiv.
Charlie Dalin celotno regato pluje odlično. Nazadnje je bil v vodilni poziciji le na božični večer, ko je za nekaj trenutkov prehitel odličnega Bestavena. Trenutno pluje 100 nmi bolj vzhodno. Njegovo vodstvo še zdaleč ni garancija za zmago na regati. Bestaven je pokazal, da je borec. S svojim trenutnim mestom ni zadovoljen in takoj ko se bo pojavila priložnost za napad jo bo izkoristil.
Trenutno je najbolj zadovoljen jadralec Luis Burton na Bureau Vallee 2. Pred vodilnim je zaostajal že 800 nmi. Danes, na južnem Atlantiku pa njegov zaostanek za vodilnim znaša le 56 nmi. Zelo hiter je tudi Boris Herrmann. V zadnjih 24 urah je preplul več kot Burton in svoj zaostanek zmanjšal na vsega 100 nmi.
Charlie Dalin je ob prevzemu vodstva napisal:
"Tranzicijsko področje je bilo izjemno zahtevno za Bestavena. Prvi je zaplul vanj in logično bi bilo, da bi prvi izplul. Včeraj zvečer sem bil v področju, kjer je pihal lahen veter. Vsake toliko sem iz tega šibkega, hladnega vetra zaplul v brezvetrje. Trenutna situacija je magična. Če bi mi nekdo pred štirimi dnevi , ko sem zaostajal 450 nmi rekel, da bom ponovno prevzel vodstvo, mu ne bi verjel. Vesel sem, da sem se vrnil v boj. Nič še ni odločeno. Vetrovi so zelo spremenljivi. Spreminja se smer in hitrost. Danes ponoči se bo veter stabiliziral. Šele jutri zjutraj bomo vedeli, kdo je plul najbolj pametno."
Bestaven je svojo ruto skrbno načrtoval. Je žrtev trenutnih razmer. Zahodno, bliže brazilski obali, so vetrovi še šibkejši in pogosteje spreminjajo smer. V zadnjih 36 urah je prečil kar 13 krat.
Pip Hare prvič mimo slavnega kamna
Ponoči so še štirje jadralci obpluli rt Horn. Prvi med njimi je bil Arnaud Boissieres, sledila sta mu Alan Roura, in Jeremie Beyou, ob 01.56 uri pa ga je prvič obplula angleška jadralka Pip Hare na jadrnici Medalla. Za plovbo do rta je potrebovala 64 dni 12 ur in 36 minut. Sama si je postavila osebni cilj. Do cilja bi rada priplula v krajšem času, kot je na regati 2000-2001 potrebovala jadralka Ellen MacArthur. Cilj v Les Sables d’Olonne mora doseči v manj kot 34 dneh.
Statistika
Danes poteka 65 dan regate. Charlie Dalin, ki trenutno vodi, je do sedaj preplul 23531 nmi. Do cilja ga loči še 4644 nmi. Thomas Ruyant je preplul 23 523 nmi. Do cilja ga loči še 4651 nmi. Oba jadralca večino regate plujeta po isti poti. Zato je razlika med prepluto potjo izjemno majhna. Yannick Bestaven je do sedaj preplul 22854 nmi, kar je kar 320 nmi več. Do cilja ga loči še 4658 nmi.
Na trenutnem desetem mestu pluje Maxime Sorel. Za Dalinom zaostaja 360 nmi. Če pretvorimo v procente, deseti jadralec po 65 dneh plovbe zaostaja le za 1,5%.
Jadralci so na plovbi 65 dni oziroma 1560 ur. Povprečna hitrost Dalina znaša 15,08 vozla, Sorela na desetem pa 14,85 vozla. Ker jadralci dnevno preplujejo okrog 300 nmi lahko v cilju pričakujemo minimalne razlike. Če bi ostale podobne trenutnim, bi v enem dnevu v cilj priplulo kar 10 jadralcev.
< Regata se počasi končuje | Gneča na Atlantiku > |
Foto: © Charlie Dalin / Apivia, posnetek zaslona
Manj kot 5.000 nmi je še pred najhitrejšimi jadralci do konca regate in razlike so vse manjše. Jannick Bestaven (Maitre Coq IV) je še vedno na prvem mestu vendar se njegova prednost v toplih vodah topijo kot sneg. Charlie Dalin (APIVIA) na drugem mestu se mu je približal na vsega 60 nmi. Na tretjem zopet pluje Thoma Ruyant (LinkedOut) z 170 nmi zaostanka. Damiena Seguina (Groupe APICIL) je prehitel in pluje le 3 nmi pred njim. Louis Burton (Bureau Vallee 2) na petem mestu pluje z zaostankom 210 nmi. Jean Le Cam pluje na devetem mestu z zaostankom 370 nmi. Glede na to, da je do cilja še 5000 nmi, razlika med prvimi desetimi jadralci pa zgolj 370 nmi, še nič ni odločeno. Na plovbi proti severu jih čaka še prečkanje muhastega področja Doldrums, ki lahko štrene močno premeša. Ker so razlike med tekmovalci majhne, bodo pluli v podobnih pogojih. Taktične odločitve bodo tiste, ki bodo vrstni red lahko močno premešale.
Jeremie Beyou napredoval na 16. mesto
Jeremie Beyou (Charal) nadaljuje v svojem stilu. Čeprav je regato pričel z osem dnevnim zaostankom se počasi prebija po lestvici navzgor. V zadnjih dneh je pridobil dve mesti. Eno na račun odstopa Isabelle Joschke, drugo pa ker je uspel prehiteti Angležinjo Pip Hare (Medallia). Njegov zaostanek za vodilnim se je zmanjšal na vsega 2300 nmi.
Miranda Merron mimo ledene gore
Miranda Merron pluje na jugu Tihega oceana. Približuje se točki Nemo. Včeraj je plula blizu meje Antarktične cone prepovedane plovbe. Meja naj bi bila ločnica med področjem okoli Antarktike v katerem so pogoste ledene gore. Plovba severno od te meje bi morala biti varna. Miranda Merron je včeraj na radarju opazilo veliko ledeno goro. Plula je zgolj 20 nmi mimo nje. Previdnost ni nikoli odveč. Radar mora delovati 24 ur na dan.
< Sedma žrtev na regati | Sprememba v vodstvu > |
Foto: © Yvan Zedda / Alea, posnetek zaslona
Medtem ko se najhitrejši Yannick Bestaven prepričljivo vzpenja vzdolž vzhodne obale južne Amerike, pa so trije jadralci na samem skrajnem jugu Tihega oceana v veliki nevarnosti.
Jeremie Beyou, ki je zaradi okvare na jadrnici, moral kmalu po štartu regate nazaj v pristanišče Les Sables d'Olonne in ponovno štartal po osmih dneh napreduje. Ko je drugič izplul iz izhodiščnega pristanišča je za zadnjim jadralcem zaostajal že 1000 nmi in za takrat vodilnim Alexom Thomsonom 2700. Celotno regato pluje odlično. Trenutno pluje po skrajnem južnem Tihem oceanu in ogroža naslednjo skupino treh jadralcev. Pred njim plujejo Angležinja Pip Hare na jadrnici Medallia, Arnaud Boisieres na jadrnici La Mie Caline – Artisans Artipole in Alan Roura na La Fabrique. Pred njim imajo le še 100 nmi prednosti. V zadnjih 24 urah je plul hitreje in se jim približal za 20 nmi.
Okvara krmila na Medallia
Včeraj popoldne je Pip Hare sporočila, da mora jadrnico upočasniti. Na levem krmilu je opazila razpoko in morala ga je zamenjati.
»Včeraj v času kosila sem opravila rutinski pregled jadrnice. Opazila sem, da je počeno levo krmilo in da bom morala prenehati tekmovati. Krmilo je počilo v delu med krmno ploščadjo in trupom, blizu spodnjega ležaja. Vsakič, ko je avtopilot premaknil krmilo, se je razpoka povečala. Nisem imela izbire. Morala sem zamenjati krmilo. Če se menjave ne bi lotila takoj, bi se krmilo zlomilo v naslednjih urah. Zaradi težave sem bila zelo razočarana. Prekinit sem morala svojo dirko in se posvetiti popravilu. Poskrbeti moram, da sva z Medallio varne.
Imela sem srečo, da sem razpoko opazila, ko sem imela veter v levi bok zato levo krmilo ni bilo obremenjeno. Takoj sem odklopila povezave na krmilu in plula zgolj z desnim krmilom. S tem sem preprečila, da bi se poškodoval krmilni sistem. Imela sem srečo, da sem napako odkrila pravočasno. V planu sem imela prečiti. Veter je pihal s hitrostjo 30 vozlov. Takrat bi obremenila levo krmilo, ki bi verjetno v trenutku odpadlo. K sreči imam na krovu rezervo«
Ko je uspela zamenjati krmilo, je sporočila svoji tehnični ekipi:
»Vsak delček mojega telesa me boli. Vse členke na prstih imam krvave, kolena so podrgnjena, bolijo me noge. Nisem si predstavljala, da me bo tako bolelo. Vendar, ja, krmilo sem zamenjala in Medallia je zopet v dirki.«
Pip Hare je zaradi težave v zadnjih 24 urah preplula le 140 nmi. Pred Jeremie Beyoujem ima le še 80 nmi prednosti.
Kaj se dogaja na vrhu
Yannick Bestaven ne popušča. Ob vzhodni obali Južne Amerike se vzpenja proti severu. Obplul je že Argentino in trenutno pluje mimo Urugvaja. Padel je v področje brezvetrja in pluje zgolj s hitrostjo 5 vozlov. Zasledovalca Charle Dalin in Thomas Ruyant plujeta v močnejših vetrovih, ki pa žel pihajo s severa. Tudi njuna hitrost približevanja cilju na takšna kot bi si želela. Plujeta prosti vzhodu s hitrostjo 15 vozlov, hitrost približevanja cilju pa je zgolj 8. Bestaven se približuje cilju zgolj z 3 vozli, zato lahko pričakujemo, da se bo njegova prednost v naslednjih 24 urah zmanjšala.
Bestaven je v jutranjem sporočilu zapisal:
»Tu ni vetra. Nastavljam jadra po najboljših močeh, da bi se jadrnica premikala naprej. Nekaj je še mrtvega morja. Plovba ni neprijetna, če jo primerjam s plovbo nekaj dni nazaj. Imam pet vozlov vetra, ki se vrtinči okrog mene. Počasi se plazim proti severu. Čakam, da veter obrne na jugozahodnik, da bom lahko zaplul z vetrom. Ta šibak veter je bil napovedan. Upam, da ne bo trajal predolgo. Koliko časa bo trajal, ne vem. Običajno ne dolgo. Trenutna temperatura zraka je 25 stopinj. Tudi voda ima isto temperaturo. Vroče je, primerno za kopanje. Plujemo v toplih morskih tokovih, ki prihajajo s severa. Temperature zato hitro naraščajo. Vlažnost je visoka in oblačno je. Nad nami je področje nizkega zračnega pritiska.
Dolgo časa nisem videl nobenega plovila. Plujemo daleč od obale. Bolj zapleteno bo postalo, ko se dvignemo prti Braziliji, kjer je veliko ribiških plovil. Upam, da radar dela dobro. Področje vetra bo blizu obale. Verjetno bom videl obalo Cabo Frio. Tam so v morju številne vetrne elektrarne in naftne ploščadi. Plovba bo zahtevna, vendar moram tvegati. Ves čas bom moral biti zelo pozoren.«
< Noč ima svojo moč | Sedma žrtev na regati > |
Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, © Pip Hare / Medallia, posnetek zaslona
Bestaven je vodilni na regati Vendee Globe že 21 dni. Od prevzema vodstva se je njegova prednost počasi a zanesljivo večala, danes ponoči v južnem Atlantiku, pa se je močno oddaljil od zasledovalcev. Našel je idealno pot plovbe skozi področje anticiklona, prvi zaplul iz njega in izkoristil dobre vetrovne razmere. V zadnjih 24 uraj je preplul 3560 nmi, medtem ko je zasledovalec Charlie Dalin preplul zgolj 221 nmi. Njegov trenutni zaostanek znaša že 411 nmi.
Charlie Dalin in Thomas Ruyant sta se odločila za plovbo bliže obali, medtem, ko je zasledovalna ekipa zaplula bolj proti vzhodu. Vodilni v skupini Damien Seguin na jadrnici Groupe APICIL jadra odlično in se je danes zjutraj zavihtel na tretje mesto med Dalina in Ruyanta. Med njimi je le 2 nmi razlike, zato bo do sprememb še prihajalo.
»Do sedaj res nisem naredil nobene napake. Še naprej verjamem v svoje srečne zvezde. Ves čas preverjam sotekmovalce, ki plujejo za mano in jih analiziram. Zelo sem vesel, da se se povzpel na drugo mesto. Ne morem skrivati sreče, da sem napredoval, čeprav je bilo zapleteno. Pred nami so še številne pasti. Odločil sem se za svojo smer plovbe in verjamem vanjo. Sledil bom načrtu vse do konca.«, je povedal Damien Seguin, ko se je za trenutek povzpel na drugo mesto.
Benjamin Detreux splezal na jambor
Benjamin Detreux (OMIA – Water Family) je 28.12. strgal jadro J2. Uspel ga je sneti in zakrpati. Danes ponoči je izkoristil ugodne vremenske razmere, splezal na jambor in ponovno namestil jadro.
< Najtežji trenutki za Herrmanna | Trije jadralci ogroženi > |
Foto: © Benjamin Dutreux / OMIA - Water Family, posnetek zaslona
Bestaven se je po prihodu v Atlantik uspel dobro spočiti in ima dovolj energija za vrhunsko jadranje. Uspešno je prečkal področje anticiklona in se hitro vzpenja v Atlantiku. Svojo prednost pred Dalinom je večinoma zadržal. Trenutno je 200 nmi bliže cilju, do katerega ga loči le še 6.000 nmi.
Danes poteka že 59 dan regate. Armel Tripon je kot 13 jadralec zaplul v Atlantik. Preostala flota 14 jadralcev je v Tihem oceanu, zadnji, Sebasiten Destermau, ki ima probleme s sistemom avtomatskega pilota, pa pluje šele proti Tasmaniji. Njegov trenutni zaostanek znaša nekaj manj kot 7000 nmi.
Najtežji trenutki za Herrmanna na jugu Atlantika
Medtem, ko se vodilni Bestaven kopa v soncu in zmernih vetrovih, je Boris Herrmann le 750 nmi za njim v povsem drugačnem vremenu. Zaradi strganega glavnega jadra je bil prisiljen spremeniti svoje plane. Plovbe mimo rta Horn sploh ni opazil Imel je preveč težav, ker so pihali vetrovi s hitrostjo 40-45 vozlov, njemu pa se je strgalo glavno jadro. Kopenska ekipa mu je poslala napotke, kako naj ga popravi. Z delom je bil tako zaposlen, da ni imel časa pogledovati na slavno skalo na jugu Amerike.
Svoje popravilo je komentiral: »Imel sem srečo, da sem lahko popravil glavno jadro. Bilo je zelo naporno, saj je bila poškodovana struktura jadra. Očistiti in posušiti sem moral dve plasti. Delal sem v 45 vozlih vetra. Na krovu je bilo zelo naporno. Ko sem zaplul v Atlantik sem si oddahnil. Tu sije sonce, pihajo šibkejši vetrovi in nebo je modro. In najbolj pomembno, glavno jadro je zopet dvignjeno.
Thomas Ruyant ni zadovoljen s svojo pozicijo
Thomas Ruyant se je odločil za plovbo zahodno od otoka Isla de los Estados in Flaklandsih otokov. Prav tako kot vodilni Bestevan in zasledovalec Dalin, se je moral spopasti s področjem visokega pritiska in šibkih vetrov. Bestaven je že na robu sistema in se bliža močnejšim vzhodnikom, medtem ko je Ruyant na zahodu sistema in se iz njega ne bo izvil še nekaj časa. Kljub dobri nočni plovbi, ko je v zvezdnatem nebu plul s hitrostjo 16 vozlov, danes zjutraj ni bil zadovoljen:
»Pogoji so dobri za jadranje vendar so zelo spremenljivi. Tu je temno in noči so dolge. Občuti se, da plujemo proti severu. Sem na robu anticiklona. Morje je mirno, noči so zvezdnate. Občutek jadranja, kjer se valovi ne križajo, so dobri. Lahko jadram hitro. Včeraj smo se upočasnili. Upam, da se ne bom upočasnil toliko, kolikor sta se Charlie (Dlain) in Yannick (Bestaven), ki plujeta bolj vzhodno. Vremenska napoved se hitro spreminja. Možnih rut je veliko. Izbira prave je težka. Kot bi igral ruleto.«
< Herrmannu veter potrgal jadra | Noč ima svojo moč > |
Foto: © Clement Giraud / Compagnie du Lit – Jilit, posnetek zaslona
Ob 8.26. uri je Boris Herrmann (Seaexplorer-Yacht Club de Monaco) sporočil, da mu je veter strgal jadra.
Boris Herrmann pluje mimo rta Horn, v zasledovalni ekipi, ki pluje 800 nmi za vodilnim Bestavenom. Plujejo v severozahodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostjo 30 do 35 vozlov in povzročajo 5 do 6 m visoke valove. Eden izmed sunkov vetra mu je strgal glavno jadro med drugo in tretjo skrajšavo. Po posvetu s svojo ekipo, so našli rešitev za popravilo jadra. Ker trenutno pluje v preveč zahtevnih pogojih, je uspel le sneti glavno jadro in pluje zgolj s prednjim. Klub temu mu uspeva pluti z zelo solidno hitrostjo 13 vozlov. Konkurenti v skupini plujejo s približno štirimi vozli višjo hitrostjo. Takoj, ko bodo pogoji na Južnem oceanu omogočali, bo pričel s popravilom glavnega jadra.
Bestaven padel v področje visokega pritiska
Danes ponoči je vodilni Yannick Bestaven zaplul v področje visokega zračnega pritiska, ki se je razširilo severno od Falklandskih otokov. Kljub temu je pred zasledovalcem Dalinim preko noči pridobil 40 nmi prednosti in se počuti samozavestno.
»Sem v odlični formi. Vremenski pogoji so dobri. Včeraj je sijalo sonce in plul sem z dobro hitrostjo. Veter se je umiril. Prijadral sem v področje visokega zračnega pritiska. Morje je mirno. Nebo je jasno in polno zvezd. V vsakem anticiklonu je težko predvideti kako se bo obrnil veter. Sem optimističen. Vem, da me bo upočasnil, vendar sem prepričan, da ga bom kmalu prečkal. Upočasnil bo tudi ostale jadralce za menoj. Kdor prvi prede, prvi melje. Zato sem včeraj plul s 100% hitrosti. Nisem izgubljal časa.
Zunaj se je ogrelo. Temperatura vode je 12 stopinj v kabini je med 14 in 15 stopinjami, kar je bistveno bolje, kot je bilo v Južnem oceanu. Počasi slačim sloje oblačil, ker mi postaja toplo.
Po plovbi mimo rta Horn sem bi izčrpan. Včeraj sem pozabil prižgati budilko. Zaspal sem ko se je stemnilo in zbudil sem se, ko se je zdanilo. Dolgo sem spal. Tega med dirko ne počneš. Imel sem srečo, da se veter ni obrnil. Jadrnica je plula s konstantno hitrostjo. Pridobil sem 40 nmi prednosti pred Charliem. Jasno je, da sem potreboval počitek. Plovba v anticiklonu mi daje dober občutek. Lahko se v miru sprehodim po krovu in napolnim baterije za naslednjo etapo, ki bo kompleksna. Potrebno bo poiskati pravo ruto in moram biti v dobri formi.
Ta del regate bomo pluli po bolj poznanem področju. Od mesta Itajai dalje bodo pihali bolj zmerni vetrovi. Jadrnice bomo lahko obremenili do skrajnih meja. Videlo se bo, koliko potenciala imamo in kakšne so razlike v hitrosti jadrnic. Sam sem zelo navdušen. Ko imam veter v levi bok, lahko jadram hitro.«
< Štirje jadralci uspešno zapluli v Atlantik | Najtežji trenutki za Herrmanna > |
Foto: © Jean Marie Liot / Maître CoQ IV, posnetek zaslona