Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Včeraj popoldne so skoraj istočasno spremili smer plovbe trije vodilni jadralci. Namesto proti vzhodu, so zapluli proti severu. Vodilni Louis Burton je ob 2.00 uri ponoči jadrnico zopet obrnil proti vzhodu in se začel približevati ruti po kateri pluje Dalin. Zaradi spremembe smeri je izgubil vodstvo Od danes zjutraj zopet vodi Charlie Dalin na Apivii.
Dalin pluje zelo blizu najkrajše teoretične poti. Do cilja ga loči še 820 nmi. Ponoči si je pred Burtonom prijadral 30 nmi prednosti, Burton na tretjem mestu pa zaostaja 70 nmi. Vremenski pogoji na Atlantiku so zelo podobni napovedanim in so na kožo pisani Dalinu, ki ima zadnjo generacijo plovila IMOCA 60 z zelo velikimi hidrokrili. Ta prednost mu omogoča najhitrejšo plovbo in v Biskajski zaliv bi moral pripluti prvi.
Vsi jadralci mimo Horna
V jutranjih urah sta rt Horn obplula še zadnja jadralce. Kot 24. je mimo zaplula Alexa Barrier, nekaj ur kasneje pa še zadnji jadralec Ari Huusela. Njun zaostanek za vodilnim je 6200 nmi. Pred njima je rt preplula tudi Samantha Davis, ki je zaradi tehničnih težav na jadrnici odstopila. Opravila je zasilni postanek in popravila jadrnico. S plovbo nadaljuje, ker ima njen nastop na regati tudi dobrodelno noto.
< Burton prevzel vodstvo | Je prednost dovolj velika > |
Foto: © Stéphane Maillard / Bureau Vallée, posnetek zaslona
Louis Burton je ponoči izkoristil severnejšo pozicijo, hitrejše vetrove in prešel v vodstvo. Dalin zaostaja le 4 nmi, Boris Herrmann pa se je na tretjem mestu približal na vsega 35 nmi.
Vodilna četverica se je odločila da jadra po jugozahodni strani Azorskih otokov. Jugozahodni vetrovi jih potiskajo naravnost proti cilje v Les Sables d'Olonne. Do cilja regate je še 1200 nmi, razlike med vodilno četverico pa so le 90 nmi. V zadnjih 24 urah je bil zopet najhitrejši Herrmann. Preplul je kar 439 nmi, kar je 16 več kot zelo hitri Burton in 35 več kot Dalin, ki je izgubil vodilno pozicijo. Zelo solidno jadra tudi Thomas Ruyant. Kot četrti ima samo 90 nmi zaostanka in ostaja v boju za stopničke.
Yannick Bestaven in Damien Seguin, ki plujeta kot peti oziroma sedmi, sta izbrala drugačno taktik. Odločila sta se, da zaplujeta z vetrom. Namestila sta spinakerje in plujeta proti severu, kjer upata na močnejše vetrove. Nekoliko kasneje je isto potezo naredil tudi Pedote, ki pluje na odličnem šestem mestu.
Burton bo prednost povečal
Louis Burton pluje najseverneje. V zgodnjih jutranjih urah je zaplul med otokoma San Miguel in Santa Maria in izkoristil močnejše vetrove. Trenutno pluje v 21 vozlih jugozahodnika. Njegova hitrost plovbe znaša 18,6 vozla, hitrost približevanja cilju pa 16,7 vozla. Dalin na drugem mestu pluje 120 nmi jugovzhodno. Ima 17 vozlov vetra. Pluje s hitrostjo 16,1 vozla, hitrost približevanja cilju pa znaša 13,1 nmi. Dalinovo drugo mesto ogroža tudi Herrmann. Pluje med vodilnima jadralcema in je že preko noči pokazal, da mu tudi napad na prvo mesto ni neznanka. Pluje dve milji hitreje. Če bo tako nadaljeval še nekaj naslednjih ur, se bo močno približal drugemu mestu.
< Rezultat bo odvisen od fronte | Dalin, Burton, Dalin,…. > |
Foto: © Stéphane Maillard / Bureau Vallée, posnetek zaslona
Vodilna skupina jadralcev je prečkala greben visokega zračnega pritiska in zaplula v jugozahodnik, ki jih nosi naravnost proti cilju. Charlie Dalin je uspel zadržati prednost pred Louisom Burtonom, ki se je odločil za daljšo a hitrejšo plovbo. Njegov zaostanek se je zmanjšal na 40 nmi. Nova priložnost za napad bo danes popoldne, ko bodo zapluli proti Azorskim otokom, kjer so močni morski tokovi in nestabilni vetrovi, ki se vrtinčijo okrog visokih vrhov vulkanskih otokov. Le izjemna taktika bo omogočala napredovanje.
Louis Burton na jadrnici Bureau Vallée 2 je v izjemni formi. Pripravljen je za finalni obračun pred ciljem:
"Pihajo nestabilni vetrovi. Čuti, da fronta prihaja nad nas in se krepi. Trenutno piha 15 vozlov vetra, morje je vzvalovane a na preveč. Vetrovi pihajo v sunkih in spreminjajo smer. Ker plujem najbolj severno, prvi čutim učinke fronta. Trenutno je Apivia (Charlie Dalin) v boljšem položaju, ker še ne čuti fronte. Z jutrišnjim dnem bo vreme že manj stabilno.
Kdaj bomo dosegli Azore je odvisno od tega, kako hitro se bo premikala fronta, od naše hitrosti in možnosti, da ostanemo pred njo. Idealno bi bilo, da bi za Azorskimi otoki pluli za fronto in pluli z vetrom. Če bomo pluli počasneje, nas bo fronta ujela ravno med plovbo mimo otokov. To ne bo prijetno. Teoretično je prva možnost verjetna.
Zelo redko je, da so na taki regati plovila tako blizu drug drugemu. Je prav neverjetno. Vse se lahko še zgodi. Vsi bomo dali vse od sebe, da bomo čim prej pripluli do cilja. Poizkusil se bom držati nekoliko stran od ostale skupine vse do konca regate. Nekateri so stavili name, upam, da jih nisem razočaral. Dalinu sem se približal a še vedno bom prvi plul v fronti. Do cilja še ni nič odločeno. Trenutno je težko ugibati. Moram biti pri vrhu.
Naslednjih 24 ur bo izjemno hitrih Prečkali bomo fronto, 20 ur kasneje pa bomo z vetrom pluli proti Les Sables d'Olonne. Pot mimo rta Finisterre bo podobna iskanju luknje v šivankinem ušesu. Plovba ne bo udobna. No tu je zaenkrat vse v redu. Sicer pričakujem, da se bo v kratkem shladilo. Preko dneva sem še vedno v krtkih hlačah. Če bo šlo tako tudi v nadaljevanju bo super."
< Daljša plovba se obrestuje | Burton prevzel vodstvo > |
Foto: © Stéphane Maillard / Bureau Vallée, posnetek zaslona
Louis Burton se je odločil za hitrejšo plovbo po zahodni ruti. Večina ostalih jadralcev se je odločila za plovbo po vzhodni ruti, ostreje v veter z nižjimi hitrostmi plovbe in krajšo potjo.
Burton je ponoči izkoristil premik fronte visokega pritiska proti vzhodu in izkoristil močnejše vetrove na njenem zahodnem delu. V zadnjih 24 urah je preplul kar 430 nmi. Charlie Dalin, trenutno vodeči je plul počasneje. Preplul je zgolj 330 nmi. Burton se je preko noči iz petega mesta povzel na drugo in trenutno zaostaja le še 16 nmi. Trenutno pluje 70 nmi severneje od Dalina in obstaja realna možnost, da ga bo ujel še pred Azorskimi otoki.
V boju za stopničke ostajajo tudi Boris Herrmann, ki pluje po isti ruti kot Dalin. Trenutno ima na tretjem mestu 58 nmi zaostanka za vodilnim. Ruyant kot četrti zaostaja 104 nmi, Seguin kot peti le devet milji več. Na šestem mestu je Bestaven s 130 nmi zaostanka.
Do cilja regate je manj kot 2000 nmi. Razlika med najhitrejšimi je majhna. Le 100 nmi. Kot je pokazal Burton je z dobro taktično odločitvijo takšno razliko možno nadomestiti. Naslednja priložnost za spremembe bo pred Azorskimi otoki. Okrog njih so močni morski tokovi, morje je vzvalovano iz različnih smeri, vetrove pa motijo visoki vrhovi vulkanskih otokov. Najvišji vrh z imenom Pico meri kar 2351 m.
Boris Herrmann, ki pluje na odličnem tretjem mestu o o včerajšnjemu dnevu povedal:
»Znašli smo se v zelo dobrih vetrovih pred področjem visokega zračnega pritiska. Zapiha tudi 22 vozlov, ki požene naše jadrnice do hitrosti 19 vozlov. Imamo mirno morje in idealne pogoje za plovbo. Mislim, da ima Burton odlično možnost, da pride prvi preko grebena visokega zračnega pritiska. Bomo videli, kako se bo izteklo. Mi imamo še pol dneva plovbe do grebena. Moje sanje so, da napolnim krmne balastne tanke, dvignem mali genaker, glavno jadro skrajšan na prvo ali drugo skrajšavo in tako plujem vse do doma, brez menjav jader.
Do cilja regate je še veliko milj. Ne morem obljubiti, da bom ostal na stopničkah. Menim, da sedaj še ni pravi trenutek , da bi se pogovarjali o uvrstitvah. Potrudil se bom po svojih najboljših močeh. Kaj se bo zgodilo, bomo še videli. Vsi jadralci v skupino so enako dobri. Vsi bodo dali od sebe vse, da bi pluli najbolje. Na koncu bomo vsi blizu drug drugemu.«
< Zmagovalec še ni določen | Rezultat bo odvisen od fronte > |
Foto: © Louis Burton / Bureau Vallee 2, posnetek zaslona
Do cilja regate je še 2000 nmi. Vodilna skupina pluje po sredini severnega Atlantika in se počasi obrača proti vzhodu, proti cilju pred mestom Les Sables d'Olonne. Razlika med najhitrejšim Dalinom in Pedotom na sedmem mestu je zgolj 200 nmi. Kdo je zmagovalec letošnje regate še zdaleč ni odločeno.
Yannick Bestaven, ki pluje na trenutnem šestem mestu se ne predaja:
»Plujem z vzhodnih pasatih, ki dosegajo hitrosti med 17 in 18 vozli. Hitro se približujem Azorom. Sem zadovoljen, da mi uspeva, kljub temu, da ne morem izkoristiti vse moči jadrnice. Še vedno imam težave z jadrom J2. Pričakujem, da bo nekoliko padel in bom moral zamenjati jadra. Planiram zapluti nekoliko bolj proti desno, ker se področje visokega zračnega pritiska premika proti vzhodu. Plul bom blizu Azorskih otokov, ki so mi zelo pri srcu. Tam sem namreč zmagal tekmovanje v razredu Class40. Otoki so krasni. Spominjam se, kako sem spletal na vulkan Pico, katerega stožec se dviga na višini 2350 m. Tokrat si tega ne morem privoščiti. Čim hitreje moram pripluti do Les Sables d'Olonne. Do tam bom moral izvesti še številne manevre. Nekaj časa bom plul z vetrom, nekaj časa v veter. Te regate še ni zmagal nihče. Na krovi imam še vsa jadra za jadranje z vetrom. Popravil sem vsa navijalna jadra in imam še velik spinaker. Ničesar ne moram izgubiti. Plujem na trenutnem šestem mestu. Nekateri tekmovalci pred menoj imajo tehnične težave. Zato bom poizkusil različne možnosti…«
Boris Herrmann se je prebil na drugo mesto
Boris Herrmann, ki pluje po isti ruti kot vodilni Dalin, se je prebil na drugo mesto. Zaostaja le 75 nmi. Kot tretji pluje Ruyant z zaostankom 100 nmi. Burton, ki pluje daleč na zahodu, se je ponoči pričel obračati proti vzhodu. Izkorišča jugovzhodne vetrove na zahodni strani področja visokega pritiska. Pluje 270 nmi zahodneje od Dalina in ima do cilja 145 nmi dlje. Vsi vodilni jadralci nameravajo področje visokega pritiska obpluti po zahodni strani in ujeto zahodnike, ki pihajo naravnost proti cilju. Kdo bodo namestili jadra za plovbo z vetrom, bo jasno, kdo je sprejel pravo odločitev in pridobil največ.
< Osma žrtev je Sebastien Destermau | Daljša plovba se obrestuje > |
Foto: © Jean-Marie Liot / Alea / VG2020, posnetek zaslona
Sebastien Destermau, ki je plul na jadrnici Merci, je odstopil po 68 dnevih plovbe.
Sebastien Destermau se je boril s težavami na krmilnem sistemu, avtomatskem pilotu in senzorjih, ki so pošiljali pozicijo krmila. Ker sistema v več kot 14 dnevih popravil in mučne plovbe ni uspel popraviti, se je odločil, da svoj nastop zaključi. Pred odstopom je plul na 26. mestu. Za vodilnim jadralcem Dalinom je zaostajal že 7000 nmi. Ari Huusela, na 25. mestu je imel pred njim že 2000 nmi prednosti. Francoski jadralec, ki prihaja iz Toulona, se je odločil, da prekine mučno jadranje in odstopi z regate. Odplul je proti Novi Zelandiji in v zavetrju vzhodne obale priplul do mesta Christchurch, kjer je pristal po 68 dneh plovbe.
Charli Dalin vodi, zasledovalci se ne predajajo
Charlie Dalin pluje izjemno konstantno. Njegova smer plovbe je še vedno zalo blizu vetru 70-80 stopinj). V zadnjih 24 urah je preplul 396 nmi. Burton na drugem mestu pluje hitreje. Njegov kot plovbe je dlje od vetra (90 stopinj). V zadnjih 24 urah je preplul 469 nmi, kar je kar 70 več a njegov zaostanek za vodilnim ostaja 110 nmi.
Odlično jadra tudi Thomas Ruyant. Kljub temu, da je v zadnjem dnevu preplul le 366 nmi, pa pluje kar 10 stopinj bolj v veter. Njegov zaostanek za Burtonom je le še 15 nmi.
Jean Le Cam je pridobil eno mesto. Prehitel je Benjamina Dutreuxa, ki se je odločil za plovbo po vzhodni ruti.
Charlie Dalin je zjutraj izpostavil:
»V 48 urah bomo prečkali grebe, ki se ga vsi izogibamo. Nato nas bo zahodnik ponesel proti cilju, kot bi se peljali z vlakom. Konec današnjega dneva bomo upočasnili in prišli v področje visokega zračnega pritiska. Odločil sem se da plujem po notranji krivulji, medtekm ko se je Burton odločil za plovbo po zunanji. Ko bomo prečkali pas visokega zračnega pritiska je zelo verjetno, da se bova z Burtonom srečala. Kako se bo odvil najin dvoboj ne bo jasno do konca tedna. Ta trenutek je težko sprejeti pravo odločitev. Ko se bomo približali področju visokega pritiska, bodo pasati bolj spremenljivi.«
< Charlie Dalin pobegnil | Zmagovalec še ni določen > |
Foto: © Charlie Dalin / Apivia, posnetek zaslona
Kot je bilo pričakovati, so jadralci, ki so prečkali področje Doldrums, zapluli v severne pasate in pospešili. Razlike med njimi so se pričele povečevati.
Charlie Dalin pluje v severovzhodnikih, ki pihajo s konstantno hitrostjo okrog 20 vozlov. Izkorišča potencial jadrnice in pluje najbolj vzhodno, po najkrajši poti proti cilju. Njegova prednost pred Burtonom na drugem mestu se je povečala na 100 nmi. Kljub temu, da je severneje od Dalina, se je idealni smeri plovbe oddaljil. Pluje 200 nmi bolj zahodno, zato bo njegova pot do cilja daljša.
Prvih devet jadralcev se je že izvilo iz Doldrums-ov. Zadnji med njimi Benjamin Dutreux, ki sicer pluje na osmem mestu, je zjutraj opisal svoje frustracije:
»Sonce bo vzšlo šele čez štiri ure. Trenutno je moj največji problem morska trava. Povsod je. Ogromno časa sem porabil, da sem jo odstranil z hidrogeneratorja. Vidljivost podnevi je boljša a preveč me je skrbelo za moj hidrogenerator. Večino elektrike pridelam z njim zato mora delovati brezhibno.
Preden sem zaplul v Doldrums-e je bilo zalo vroče. Nato pa je postalo bolj znosno. Dež je spral jadrnico (kar je bilo nujno potrebno) in sam sem se uspel stuširati. Psihično in fizično sem utrujen. Prehod preko Doldrums-ov je bil dolgotrajen. Vsi so mi govorili, da je vračanje iz juga lažje. Nisem prepričan, da se strinjam z njimi.
Odločil sem se da plujem čim bolj vzhodno. Prepričan sem bil, da bom po izhodu imel boljšo pozicijo za nadaljevanje, ker nimam hidrokril. A sem se uštel. Jean Le Cam, ki pluje 15 nmi bolj zahodno, je iz področja zaplul že včeraj zvečer. Kaj se bo zgodilo, bomo videli. Teoretično je bolj pluti vzhodneje in se izogniti področju visokega pritiska. Kaj mi bo prinesla moja pozicija bomo videli kmalu. Plul bom ostreje v veter, medtem ko bodo jadralci s hidrokrili pluli nekoliko bolj od vetra. Ne pozabite. Imam moje jadro J2, ki sem ga popravil. Močno ga bom potreboval in upam, da bo zdržal.«
Pip Hare navigira slabo
Pip Hare, ki se vzpenja po južnem, Atlantiku je priznala, da je zadnji teden slabo navigirala:
»Moram priznati, da sem ta teden res slabo navigirlala. Ko sem popravila svoje krmilo na severu Falklandsih otokov, sem imela možnost, da zaplujem proti severu ali pa sledim jadralcem na hidrokrilih in plujem proti vzhodu. Videla sem prihajajoče depresijo in morala bi sprejeti odločitev, da plujem proti severu. Možnost je bila, vendar je nisem izkoristila. Jezna sem sama nase. Ne morem pomagati. Naredila sem napako, ki sem jo drago plačala. Plula sem skozi center depresije in izkušnja je bila zahtevna. Bilo je zelo temno. Oblaki povsod. Ko sem se bližala centru, se je veder krepil in krepil Morala sem na krov in sneti glavno jadro. Čutila sem, kako veter pritiska na moje telo. Moj svet se je močno zmanjšal. Dlje od mojega plovila nisem videla. Moje je bilo močno vzvalovano. Valovi so prihajali iz različnih smeri. Nisem videla, iz katere smeri bo priletel vame naslednji.«
< Dalin in Burton uspešno bežita | Osma žrtev je Destermau > |
Foto: © Stéphane Maillard / Bureau Vallée, posnetek zaslona
Vodilna deveterica je uspešno preplula Doldrums-e in pluje v severnih pasatih. Pihajo iz smeri severovzhoda od Zelenortskih otokov. Vsi jadralci razen Yannicka Bestavena so najprej zapluli proti severozahodu z vetrom v desni bok. Yannick Bestaven trenutno napreduje izjemno počasi. Pluje proti severovzhodu s hitrostjo zgolj s hitrostjo 1,5 vozla.
Dalin in Burton sta se očitno prva izvila iz področja Doldrums. Burton, ki se je odločil za plovbo proti severozahodu, pluje s hitrostjo 18 vozlov, njegova hitrost približevanja cilju pa znaša 6,4 vozla. Dalin se je odločil za krajšo ruto plovbe. Drži se bolj vzhodno in pluje proti severo-severozahodu. Kljub temu, da pluje zgolj s hitrostjo 10,5 vozla, pa njegov hitrost približevanja cilju znaša 7,9 vozla. Burton se je očitno odločil za daljšo a hitrejšo plovbo in pluje 120 nmi zahodneje od Dalina. Ostale sedmerica se že vedno bori z področjem šibkega vetra. Ruyant in Hermmann, ki sta najbolj severno že plujeta s hitrostjo okrog 9 vozlov, ostali pa se mučijo in poizkušajo pobegniti Doldrums-om. Plujejo v šibkih vetrovih, ki ne dosegajo več kot 5 vozlov. Njihove hitrosti plove zato nihajo med 1 in 4 vozli.
Dalin in Burton sta si prijadrala lepo porednost. Dalin ima 20 nmi prednosti pred Burtonom, tretji, Seguin pa zaostaja že 96. Jean Le Cam, na devetem mestu je že na severni strani področja Doldrums. Njegov zaostanek znaša 210 nmi. Ostali jadralci so še na južni polobli. Maxime Sorel, kot deseti pluje proti otoku Fernando de Noronha. Do ekvatorja ga loči še 300 nmi.
Jeremie Beyou na jadrnici Charal napreduje. V južnem Atlantiku je že pridobil dve mesti. Trenutno pluje na 14 mestu. Njegov zaostanek za vodilnim znaša samo še 2100 nmi. Proti severozahodu napreduje tudi Isabella Joschke z okvarjeno jadrnico. Do brazilske obale jo loči še 800 nmi.
< Najhitrejši zapluli na severno poloblo | Charle Dalin ponoči pobegnil > |
Foto: © Vincent Olivaud, posnetek zaslona
Pred Aucklandom na Novi Zelandiji poteka tekmovanje jadralnih bolidov AC-75. Danes, ko je potekal tretji tekmovalni dan, sta se pomerili ekipi American Magic in Luna Rossa Prada Pirelli. Nenaden sunek vetra je jadrnico American Magic dvignil v nebo, nato pa je z vso silo priletela nazaj na morsko površino.
V današnjem drugem dvoboju tekmovanja Prada Americas Cup pred Aucklandom so pihali nestabilni vetrovi, katerih sunki so povzročali jadralcem številne preglavice. V prvem boju sta se pomerili italijanska ekipa Luna Rossa Prada Pirelli in angleška ekipa INEOS. Tik pred začetkom plova se je veter nenadoma obrnil in zapihal z zahoda. Organizator je bil prisiljen prekiniti plov še pred začetkom. Ko so se vremenske razmere stabilizirale, sta jadrnici zapluli na regatno polje. Obe ekipi sta pluli izjemno hitro. Dosegali sta hitrosti več kot 40 vozlov. Ves čas sta bili izjemno izenačeni. Razlike na obratih so znašale manj kot 10 s. Šele po četrtem obratu si je ekipa INEOS prijadrala izdatnejšo prednost in jo obdržala vse do ciljne črte, ki jo je preplula 26 sekund pred zasledovalci.
V drugem plovu sta se pomerili ekipi American Magic in Luna Rossa Prada Pirelli. Američani so začeli dobro in na prvem obratu obrnili s 6 s prednosti. Enako dobro so jadrali tudi v nadaljevanju. Prednost na drugem obratu je znašala 13 s, na tretjem pa že 27. Po četrtem obratu je bila njihova prednost že prepričljiva. Znašala je 42 s. Pri plovbi proti petemu obratu, pa se je zgodila katastrofa. Nenaden sunek vetra v desni bok je ameriško jadrnico, ki je plula s hitrostjo 42 vozlov, dvignil v nebo. Poletela je kot letalo, nato pa z visoko hitrostjo padla nazaj na morsko gladino in se prevrnila. Za Američane je bil to konec regate. Zmago je osvojila ekipa Luna Rossa Prada Pirelli.
Ameriška jadrnica se je po padcu prevrnila na bok. Jadralci so jo poskušali vrniti v pokončen položaj. Reševalne ekipe so takoj priplule k jadrnici in nanjo privezale velike plovke, da se ne bi potopila.
Tehnična ekipa American Magic je sporočila, da so vsi jadralci nesrečo preživeli. Verjetno so utrpeli le manjše telesne poškodbe. Natančnih informacij trenutno še ni. Hkrati se zahvaljujejo za pomoč vsem ekipam, ki so takoj priplule na mesto nesreče in preprečile potopitev plovila.
Posnetek nesreče iz različnih kotov in kamer na krovu jadrnice
Foto in video: Prada Cup, posnetek zaslona
Prvi jadralec, ki je zaplul na severno poloblo je bil presenetljivo Louis Burton na jadrnici Bureau Vallee 2. Ekvator je prečkal ob 19.11 včeraj zvečer.
Le eno uro kasneje mu je sledil Charle Dalin. Ekvator je prečkal približno 50 nmi vzhodneje. Kot tretji je sledil nemški skiper Boris Herrmann. Njegov zaostanek na Ekvatorju je znašal uro in 37 minut oziroma 22 nmi.
Ponoči sta se jim pridružila še Thomas Ruyant in Yannick Bestaven, ki je ekvator preplul ob 2.26 uri kot peti jadralec. V jutranjem svitu je kot šesti na severno poloblo priplul Damien Seguin. V naslednjih urah se bodo zvrstili še Giancarlo Pedote, Benjamin Detreux in Jean Le Cam, ki pluje ne devetem mestu.
Vodilna četverica je brez težav prečkala področje Doldrums in že zaplula v severne pasate, ki dosegajo hitrosti do 15 vozlov in omogočajo hitro plovbo s hitrostmi vse do 20 vozlov.
Kljub temu, da je Burton prvi zaplul preko ekvatorja, je danes zjutraj zopet v vodstvu Dalin. Pluje vzhodneje in ima pred Burtonom na drugem mestu 1,6 nmi prednosti.
Damien Seguin, ki pluje na šestem mestu, je svoje prečkanje ekvatorja in plovbo v področje Doldrums opisal:
"Še ena ura plovbe me loči do ekvatorja. Ne vidim ničesar. Je temno in oblačno. Vetra ni in čakam, da se vrne. Plujem pod ogromnim oblakom. Dežuje, vetra ni. Pod tem oblakom sem plul celo noč. Upam, da se bo veter pojavil kmalu. To je začetek področja Doldrums in upam, da ne bo trajalo predolgo. Ostati moram potrpežljiv.
Bil sem presenečen, da so se oblaki pojavili tako kmalu. Očitno so Doldrumsi že tu. Dejstvo je da se premikajo in razvijajo. Upam, da ne bo prehudo. Smer vstopa v področje sem moral spremeniti. Plujem proti 33° zahodno. Plovba skoznje je zelo hazarderska. Ko si enkrat notri, ne moreš več spreminjati rute. Sedaj upam, da bo vse potekalo gladko. Moram ostati samozavesten.
Prej sem plul proti vzhodu. Konfiguracija Doldrumsov se je spremenila. V tej smeni nisem vedel, kako bi jih prečkal. Tekmovalci pred menoj si jih prečkali brez težav, zato ostajam miren. Na satelitskih posnetkih ne vidiš veliko. Moraš imeti srečo in dobre pogoje na vodi.
Ko bomo enkrat zapluli skozi nas čakajo vetrovi iz severovzhoda. Ko se bomo dvigovali proti severu bodo vetrovi obrnili smer in pihali iz vzhoda. Potrebovali bomo tri do štiri dni plovbe, da bomo prišli do prehodne cone med sistemom visokega zračnega pritiska in sistemom nizkega zračnega pritiska, ki je nad jugozahodom. Ta nas bo ponesel proti Les Sables d'Olonne."
< Ekvator in področje Doldrums | Dalin in Burton uspešno bežita > |
Foto: © Stephane MAILLARD, posnetek zaslona