Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Louis Burton je moral zaradi številnih okvar na jadrnici opraviti zasilni postanek na otoku Macquarie. Večino popravil je opravil uspešno. A plezanje na 28 m visok jambor med počasno plovbo in nenehnim zibanjem niso ravno mačji kašelj.
»Celo telo imam obdrgnjeno in potolčeno. Roke, noge, prsti … Občutek je podoben, kot bi se spustil s kolesom po strmem pobočju. Vse me boli. Tudi sklepi. K sreči ni nič resnega. Psihično sem izčrpan. K sreči sem veliko spal in že se počutim bolje. Zelo sem vesel, da sem se vračal na jambor in nisem obupal (Burton se je moral povzpeti kar trikrat). Bil sem na robu obupa. Če dela ne bi opravil, bi mi bilo žal. Zamenjal sem prednje jadro. Pihajo šibki vetrovi. Prvič po mesecu dni mi bo uspelo glavno jadro dvigniti vse do vrha. Popravilo, ki sem ga izvedel, se je očitno obrestovalo. Plul sem z vetrom in nič se ni zlomilo. Del, ki sem ga zamenjal, je bistveno močnejši od prejšnjega. Resnično moram glavno jadro dvigniti do vrha če ne želim zamuditi naslednjega vremenskega sistema. No, skratka, zelo sem vesel.
Pred nami je depresija. Premika se proti jugu proti območju antarktične prepovedane plovne cone. Če se bo zgodilo to, kar napoveduje vremenska slika, potem bomo morali pluti v veter, ki bo pihal s hitrostjo 30 vozlov. To ni preveč zabavno, vendar imam majhno prednost. Moja jadrnica bolje pluje v zahtevnih vremenskih pogojih kot v šibkih vetrovih.«
Isabelle Joschke je napredovala na osmo mesto
Isabelle Joschke na jadrnici MACSF je izjemno hitra. Je najhitrejša jadralka in pluje v zasledovalni ekipi, ki pritiska na vodilno trojico. Njen zaostanek za vodilnim Bestavenom je zgolj 390 nmi. Pluje praktično vzporedno z Damienom Seguinom, ki pluje 10 nmi pred njo, in nevarno se približuje tudi legendarnemu Jeanu Le Camu na šestem mestu. Njegova prednost pred najhitrejšo jadralko znaša le še 40 nmi. Trenutno pluje s hitrostjo 16 vozlov. Le Cam se je znašel v območju visokega pritiska in pluje zgolj s hitrostjo 12 vozlov, Seguin pa v praktično enakih pogojih, kot je Isabella, pluje s hitrostjo 13,5 vozla.
Svoje odlično jadranje je komentirala:
»Zelo dobro mi gre. Trenutno sem v modusu počivanja. Zadnjih nekaj dni sem ponoči plula izjemno dobro. Vreme je odlično. Temperature so primerne in zgodnji večeri so enkratni. Te pogoje poskušam izkoristiti kar najbolje. Ko se zvečer stemni, se močno ohladi in delo na krovu ni prijetno. Izkoriščam trenutke lepšega in mirnejšega vremena, da si napolnim baterije. Ko sem zapustila Indijski ocean, se je spet pojavila bolečina v hrbtu. Z njo se borim že od začetka regate. Sedaj, ko sem se nekoliko spočila, je vse bistveno boljše. Hladnejše vreme zahteva, da pojem več kalorij. Počasi se privajam na nove vremenske razmere.
Moralno sem zelo dobro. Plujem hitro in ne želim, da bi morala upočasniti. Mogoče se bo v Atlantiku odvijala še ena dirka. A tu v Južnem oceanu sem nekoliko rezervirana. Če pride do okvare na plovilu, je v teh nizkih temperaturah izjemno težko popravljati.«
< Destremau se bori z okvarami | Dalin pluje po robu in se vrača > |
Foto: © Isabelle Joschke / MACSF
Sébastien Destremau, ki pluje na jadrnici Merci, se bori s številnimi težavami. Poleg manjših težav, mu je odpovedal sistem krmiljenja in okvarjen je sistem za reguliranje kobilice.
»Jadrnica se ne drži smeri. Najti moram rešitev, da se bo držale začrtane poti. V nasprotnem ne bom mogel nadaljevati plovbe. Ustaviti se bom moral v pristanišči, piskati dela in izvesti popravilo. Situacija je jasna. S sistemom hidravlike za premikanje kobilice imam težave že od področja Doldrums. Glavni sistem krmiljenja plovila mi je odpovedal. Sestavil sem začasni sistem, ki ne deluje dobro. Avtopilot je nezanesljiv. Vse skupaj ne izgleda dobro. Kmalu ne bom imel več veliko možnosti. Ustaviti se bom moral v najbližjem pristanišču. Zaplul bom proti severi, proti Avstraliji. Izognil se bom depresiji in imel čas da najdem pravo rešitev. KO bom v bližini Pertha. Bom moral podreti vse, kar sem do sedaj sestavil, zamenjati senzor za merjenje kota krmila, nato pa celoten sistem umeriti, da bo deloval pravilno. Če bo senzor deloval pravilno, bo pošiljal prave podatke računalniku in ta bo daj l prave naloge avtopilotu. Celotna veriga mora delovati pravilno. Osnova je natančnost merjenje kota krmila. Zaenkrat moram priznati, da vse skupaj ne izgleda ravno dobro. To pomeni, da bom v tem času nazadoval in drugi jadralci me bodo prehiteli.
Jadralci po južnem Tihem oceanu kot račke v vrsti
Celotna flota 27 preostalih jadralce in Sam Davis, ki pluje izven konkurence, pluje po Južnem oceanu. Vodilna skupina je že v Tirem oceanu, počasnejša skupina pa pluje po južnem Indijskem oceanu. Zaradi trenutnih vremenskih razmer vsi plujejo po robu Antarktične cone prepovedane plovbe. Vodilna skupina pluje v šibkejših vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 13 vozlov. V vodstvu je še vedno Yannick Bestaven. Kot je že sam povedal, bo Charli Dalin sam poiskal pot nazaj proti vodilni poziciji. Svoj zaostanek je zmanjšal na vsega 90 nmi. Ruyant na tretjem mestu zaostaja 165, Boris Herrmann na četrtem pa 300. Lovi ga Jean Le Cam, ki za vodilnim zaostaja 360 nmi.
Iz ozadja odlično napreduje Jeremie Beyou na jadrnici Charal. Vsak trenutek dokazuje da je izjemen jadralec. Zaradi okvare jadrnice, se je moral vrniti v izhodiščno pristanišče Les Sables d'Olonne. Ko je ponovno krenil na pot, je za zadnjim jadralcem zaostajal že 1000 nmi, za takrat vodilnim Alexom Thomsonom pa že 2700 nmi. Trenutno pluje na odličnem 21 mestu. Trenutno predzadnjega Arija Hususselo (zadnji je Destremau z okvaro) je prehitel že za 1000 nmi. Njegov zaostanek za vodilnim je 3500 nmi.
< Bestaven prvi zaplul v preteklost | Burton razmišlja o odstopu > |
Foto: © Sebastien Destremau / Merc
Yannick Bestaven, trenutno vodilni jadralec na regati, je zaplul v preteklost. Prečkal je 180. poldnevnik.
Včeraj, v nedeljo, ob 13.37 (UTC) uri je Bestaven postavil nov mejnik na regati. Kot prvi jadralec je preplul 180. poldnevnik in zaplul en dan nazaj. To je naslednji pomemben mejnik na regati. Od sedaj naprej bodo stopinje zemljepisne dolžine le še padale. Vsaka stopinja manj bo pomenila, da se približuje cilju v Les Sables d'Olonne.
Bestaven ima prednost pred zasledovalci. Pluje v nekoliko močnejšem vetru kot Dalin in Rhuyant. Njegova prednost se povečuje. Trenutno pluje 126 nmi pred Dalinom na drugem mestu in 156 nmi pred Rhuyantom na tretjem. S 400 do 600 nmi zaostanka za vodilnim pa pluje skupina jadralcev od četrtega do devetega mesta. V skupini je vodilni Boris Herrmann. Vi ti jadralci imajo možnost, da do konca leta priplujejo do rta Horn, ki je naslednji mejnik regate. Bestaven mora do tam prepluti še 3200 nmi, zasledovalna skupina pa dobrih 4000. Na zadnjih dveh regatah Vendee Globe je bila razlika med prvim in drugim oziroma tretjim jadralcem že več kot 800 nmi. Zato se letos obeta izjemna dirka v mesecu januarju, ko bodo jadralci zapluli mimo rta Horn in se obrnili proti severovzhodu.
Burton splezal na jambor na oddaljenem otoku Macquarie
Louis Burton je imel pri plovbi po južnem Indijskem oceanu težave z jadrom J2 in drsnikom glavnega jadra. Ker ni mogel izkoristiti potenciala svoje jadrnice, se je odločil za zasilni postanek na vzhodni strani otoka Macquarie, ki je zaščitena pred zahodnimi vetrovi. Ob 11:18 (UTC) je splezal na 28 m visok jambor. Jadrnico je zahodnik počasi potiskal proti odprtemu morju. Popravilo mu je uspelo le delno. Popravil je vrhnji del drsnika, ki mu bo omogočal dvigniti jadro do vrha. Ko ga je odneslo na odprto morje, so bili valovi previsoki in popravila ni mogel zaključiti varno.
Danes zjutraj se je javil z daljnega Južnega oceana:
»To je bilo eno najtežjih opravil, ki sem jih izvedel v svojem življenju. Zamenjal sem drsnik glavnega jadra. Sedaj lahko glavno jadro dvignem do vrha jambora. Nazaj proti Les Sables d'Olonne bom lahko plul hitro.«
Burtonov postanek sta spremljala tehnična ekipa in organizator regate. Kar trikrat je poskušal izvesti popravilo na različnih lokacijah. Prvič je poskusil ob 11:18 (UTC). Žal ni bil uspešen. Premaknil se je nekoliko bolj proti severu in znova poskusil ob 02:08 (UTC), in končno tretjič ob 03:00 (UTC), ko je sporočil ekipi, da mu je uspelo. Po njegovem času je bila ura 14.00, 11 ur več.
Louis Burton nadaljuje jadranje. Zaradi popravila je izgubil nekaj dragocenega časa in nekaj milj. Trenutno pluje na enajstem mestu z zaostankom 889 nmi.
z jadranjem. Zaradi popravila je izgubil nekaj dragocenega časa in nekaj milj. Trenutno pluje na enajstem mestu z zaostankom 889 nmi.
< Zasilni pristanek Burtona |
Foto: M. Murphy, Stephane MAILLARD, Hullwarren
Zadnji dan, ko naj bi potekali finalni obračuni na prvem tekmovanju jadrnica AC, je veter organizatorjem prekrižal načrte.
Finalni obračuni so se začeli ob 15.00 uri po novozelandskem času (03.00 po našem času). Prvi sta se na regatno polje pognali ekipi Emirates Team New Zealand kot prvi po treh dneh jadranja in ekipa INEOS team UK kot četrta. Kiviji so startali odlično. Obrnili na prvi in drugi plovki, nato pa je pri plovbi z vetrom, vetra enostavno zmanjkalo. Pihal je le še s hitrostjo 6 vozlov, kar je bilo absolutno premalo, da bi jadrnica zaplula na hidrokrilih. Ekipi sta pluli počasi. Nobeni ni uspelo prečkati ciljne črte pred iztekom časa.
Organizator je zato regato prekinil. Ker so bili vetrovni obeti slabi, so odpovedali nadaljnje dvoboje. Tekmovalno jadranje na bolidih AC75 je za letos zaključeno. Naslednje tekmovanje bo šele marca prihodnje leto.
Ekipe bodo čas do naslednje regate uporabile za analizo dosedanjih plovov, izvedbo sprememb na plovilih in seveda trening.
Rezultati po treh tekmovalnih dneh:
Mesto | Ekipa | Zmage | porazi | Točke |
1 | Emirates Team New Zealand | 5 | 1 | 5 |
2 | New York Yacht Club American Magic | 4 | 2 | 4 |
3 | Luna Rossa Prada Pirelli Team | 3 | 3 | 3 |
4 | INEOS TEAM UK | 0 | 6 | 0 |
Posnetek tekmovalnih dni:
1. dan
2. dan
3. dan
Luis Burton (Bereau Valle2), ki trenutno pluje na odličnem sedmem mestu, bo moral izvesti postanek v sili. Zasidral se bo na oddaljenem otoku Macquaire, ki leži sredi Južnega oceana, med Novo Zelandijo in Antarktiko. Do otoka ga loči še 500 nmi plovbe. V zavetrju tega osamljenega le 30 km dolgega otoka, upa, da bo našel primeren zaščiten zaliv v katerem se bo lahko zasidral ter varno splezal na jambor. Zaradi okvar nosilcev dvižnic ne more menjati jader in ne izkorišča potenciala svoje jadrnice. Postanek bo izjemno zahteven. Izvesti ga mora brez zunanje pomoči in brez prižiganja motorja. Če bo na otoku našel plovko, mu regatna pravila omogočajo, da se priveže nanjo. Tudi ta manever mora izvesti sam.
V jutranjih urah je svojo odločitev sporočil kopenski ekipi in organizatorju regate:
»Ustaviti se moram na otoku Macquaire. Spustiti moram glavno jadro in plezati moram na jambor. To sem poizkušal že na odprtem morju, a mi ni uspelo odpraviti okvare. Ko je glavno jadro spuščeno, jadrnica nima upore in visoki valovi oceana jo preveč zibajo. Nameravam poiskati miren kotiček na vzhodni strani otoka, ki je visok okrog 300 m. To me bo ščitilo pred zahodnimi vetrovi. Pripluti nameravam po severni strani otoka in na vzhodni obali poiskati primerno mesto. Splezal bom na vrh jambora, ter zamenjal okvarjene nosilce dvižnic glavnega jadra in prednjih jader J2 in J3. otok je dolg 30 km. Če bom plul počasi vzdolž vzhodne strani otoka, bom imel tri ure časa da izvedem popravila. Rad bi se izognil sidranju na otoku. Gre za ekološko zelo občutljiv otok. Je pod UNESCO-jevo zaščito. Na njem živijo nekatere zelo redke živalske vrste. Če bo šlo vse po planu, mi bo popravilo vzelo štiri do pet ur. Ko popravim plovilo, bom zamujeno hitro nadoknadil s hitrejšim jadranjem. Predvidevam, da bom otok dosegel v soboto proti večeru ali najkasneje v nedeljo zjutraj«
Odpira se 4000 nmi Tihega oceana
Jadralci bodo kmalu zapluli v Tihi ocean. Čaka jih 4000 nmi dolga plovba po najbolj odročnem delu sveta. V tem delu oceana je točka z imenom Nemo, ki je od kopna najbolj oddaljena točka sveta. Najbližje kopno tej točki je oddaljeni kar 1450 nmi oziroma 2.688 km.
Za vse jadralce bo Tihi ocean predstavljal dva mejnika. Najprej morajo zapluti v največji ocean, kjer bodo od kopna najbolj oddaljeni. Ko bodo zapluli vzhodno od Nove Zelandije, pa jih čaka še drugi mejnik, zapluli bodo preko 180 poldnevnika.
Južni Tihi ocean je poglavje zase. Že pred 500 leti je to ugotovil Magellan , ki je iskal pot iz Indonezije proti Portugalski. Z Antarktike pihajo močni hladni vetrovi in spremlja jih hladno morje, ki se širi od Antarktike proti severu. Pogoji so lahko neizprosni. Na koncu oceana pa jih čaka še prehod mimo zloglasnega rta Horn, ki v vsakem jadralcu zbuja strah in spoštovanje.
Foto: Znanstvena postaja na otoku Macquaire
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< Ruyant-u vdira voda v jadrnico | Bestaven prvi zaplul v preteklost > |
Foto: M. Murphy, Stephane MAILLARD, Hullwarren
Danes se je v Aucklandu na Novi Zelandiji začelo prvo tekmovanje na jadrnicah AC75. Spektakularno jadranje bo potekalo vse do nedelje.
Po izjemno intenzivnem testnem jadranju v zadnjem mesecu so se ekipe Pokala Amerike prvič spopadle na novih jadrnicah tipa AC75. Jadrnice so tehnološka novost. Gre za monotrupna plovila, ki so nadomestila dosedanje večtrupce, katamarane, ki so v zadnjih letih navduševali jadralne navdušence. AC75 so prva plovila, ki so sposobna doseči hitrost plovbe, ki je do trikrat večja od hitrosti vetra. Katamarani, njihovi predhodniki, so lahko dosegali hitrosti plovbe, ki je bila 2,5-kratnik hitrosti vetra.
Tekmovanje Prada Pokal Amerike je prvo v seriji tekmovanj teh plovil. Začelo se je danes ob 15.00 uri (NZT) oziroma 03.00 po našem času. Prve tri dni bomo gledali medsebojno dvobojevanje nastopajočih ekip po sistemu Round Robin, v nedeljo pa se bodo najboljše štiri ekipe pomerile za stopničke.
Danes so se v štirih dirkah med seboj pomerile ekipe:
- Emirates Team New Zealand proti Luna Rossa Prada Pirelli Team
- New York Yacht Club American Magic proti INEOS TEAM UK
- INEOS TEAM UK proti Luna Rossa Prada Pirelli Team
- New York Yacht Club American Magic proti Emirates Team New Zealand
Kaj se je dogajalo na regatnem polju
Danes je na regatnem polju pred Aucklandom pihal veter s hitrostjo med 8 in 15 vozli. Valovi so merili med 0,00 in 0,05 m. Sončno vreme je privabilo številne gledalce na kopnem in na morju, ki so si želeli ogledati ta spektakel. Prvi sta se na regatno polje podali ekipi Emirates Team New Zealand in Luna Rossa Prada Pirelli Team.
Obe ekipi sta pred startno črto pripluli z veliko hitrostjo skoraj do sekunde natančno. Luna Rosa je začela na desni, ekipa ETNZ pa na levi strani 1, 2 km širokega regatnega polja. Obe ekipi sta se pognali proti prvim kontrolnim vratom z neverjetno hitrostjo. Prva je obrnila ekipa ETNZ. Skozi vrata je dobesedno poletela. Po obratu so tempo še stopnjevali. Z vetrom v levi bok jim je uspelo razviti hitrosti plovbe več kot 40 vozlov (veter je pihal s hitrostjo 13 vozlov). Pred drugim obratom so zapluli v območje nekoliko močnejšega vetra in presegli hitrost plovbe 44 vozle. Do obrata se je njihova prednost povečala že na 1200 m pred ekipo Prada.
Ekipa TNZ je drugi obrat spet izvedla okrog leve oznake. Obpluli so jo s hitrostjo 27 vozlov.
Kiviji so svojo prednost povečevali skozi celotno regato. Ekipi Luna Rossa ni uspelo zmanjšati razlike. Po zadnjem obratu je imela ekipa ETNZ že 1400 m prednosti. Kljub očitni prednosti Kiviji niso popuščali. Leteli so proti cilju. Ekipa Luna Rosa je imela na zadnjem obratu 2 minuti zaostanka. Po obratu pa so naredili majhno napako. Plovilo se je spustilo na vodno gladino. Hitrost plovbe se je zmanjšala in potrebovali so nekaj časa, da so dovolj pospešili in se dvignili nad vodno gladino. Ciljno črto so prečkali s tremi minutami zaostanka.
Ekipa INEOS težava takoj po štartu
V drugem boju sta se pomerili ameriška ekipa New York Yacht Club American Magic in ekipa Združenega kraljestva INEOS TEAM UK. Obe ekipi sta startali dobro. Ekipa INEOS pa je imela kmalu po začetku regate težave z levim hidrokrilom. Zaradi okvare, ki jim jo je uspelo odpraviti, so se vrnili v bitko, a z velikim zaostankom. Ekipa se je odločila, da dirke ne dokonča.
Zaplet še pred začetkom
V tretji dirki sta se pomerili ekipi, poraženi v prejšnjih dveh dirk ekipa Luna Rossa in ekipa INEOS. Minuto pred začetkom je prišlo do zapleta. Ekipi sta se pripravljali, da zaplujeta proti startni liniji. V zadnjem obratu sta se jadrnici nevarno približali, a ni prišlo do poškodb. Obe ekipi sta zmanjšali hitrost plovbe, se spustili na vodno gladino in potreben je bil ponovni zagon. Ekipa Luna Rossa se je hitro pobrala in startala pravočasno. Ekipa INEOS je potrebovala več časa in dirko začela z velikim zaostankom. Tudi v nadaljevanju niso imeli sreče. Zaradi težav so se odločili, da odstopijo.
Spopad zmagovalcev
Zadnji dvoboj je potekal med zmagovalnima ekipama ETNZ in American Magic. Ameriška ekipa je startala odlično. Ekipa ETNZ je očitno imela tehnični problem in začela slabše. Američanom je uspelo obdržati prednost in obrnili so kot prvi s 150 m prednosti. Do naslednjega obrata so prednost povečali in v istem tempu nadaljevali. Pri tretjem obratu je prednost znašala že 580 m. Po tem obratu pa je spet zablestela ekipa ETNZ. Zaostanek so zmanjšali na vsega 300 m. Po četrtem obratu se je prednost še naprej zmanjševala. Na petem je še vedno vodila ameriška ekipa, a Kiviji so nadomestili večino zaostanka. Na obratu sta bili ekipi druga ob drugi. Američani so obrnili slabo in Kiviji so prevzeli vodstvo. Zadnji del dirke sta ekipi odpluli popolnoma izenačeno. Jadrnici sta bili obremenjeni do skrajnih meja. Pluli so s hitrostmi več kot 40 vozlov. Američani so se pobrali, prevzeli vodstvo in premagali ekipo Emirates Team New Zealand za dobrih 12 sekund.
Dan je postregel z izjemnim jadranjem. Dosegli so izjemne hitrosti plovbe. Ekipa ETNZ je plula skoraj s 50 vozli.
Nadaljevanje dvobojevanja bo jutri ob 15. uri po lokalnem času oziroma ob 03.00 po našem času.
Najvišje dnevne hitrosti plovbe:
- Emirates Team New Zealand – 49, 1 vozla
- NYYC American Magic – 48,2 vozla
- Luna Rossa Prada Pirelli – 47,2 vozla
- Ineos Team UK – 45,6 vozla
Točke:
- NYYC American Magic: 2
- Emirates Team New Zealand: 1
- Luna Rossa Prada Pirelli: 1
- Ineos Team UK: 0
Posnetek 1. dan
Thomas-u Ruyant-u vdira voda v jadrnico
Thomas Ruyant, ki pluje na jadrnici LinkedOut je včeraj zvečer odkril, da na premcu njegove jadrnice vdira voda.
Nemudoma je bil prisiljen zmanjšati hitrost plovbe. Ob 21.00 uri je vključil kalužne črpalke in zaprl vrata premčnege prostora, ki so vodotesen. Ko bo izčrpal vso vodo, bo poizkušal najti razlog zaradi katerega voda prihaja v plovilo.
Kaj se je dogajalo na jarnici (Posodobljeno 17.12.2020 ob 10.00)
Ruyant je zvečer opazil, da se njegova jadrnice ne obnaša normalno. Premec plovila je nekontrolirano udarjal v valove in se potopil mnogo globlje, kot bi bilo normalno. Ko je odprl premčni prostor, ki je vodotesen, je ugotovil, da je v njem polno vode. Ko je uspel izčrpati vodo, je ugotovil, da je voda v jadrnico udrla skozi dve loputi, kis ta se odprli. Plul je namreč s hitrostjo 25 vozlov in tresljaji so naredili svoje. Ugotovil je, da se je voda nabrala v vsega 30 minutah, medtem ko je spal.
Sam Davis se vrača na regatno polje
Sam Davis je bila zaradi trke v neznan plavajoč predmet prisiljena, da regato uradno zaključi. Odplula je v Cape Town in pristala poleg jadrnice Alexa Thomsona. Kmalu po pristanku je povedala, da njene dogodivščine ni konec. Odločila se je, da bo poizkusila popraviti jadrnico in se vrniti na regatno polje.
V ponedeljek ji je to tudi uspelo. Jadrnica je popravljena, preverjena in varna za nadaljevanje plovbe. Sam Davis je sicer uradno odstopila in njena uvrstitev na regati ne bo upoštevana. Sama je povedala, da gre za njen osebni izziv in odgovornost do sponzorjev, zato bo s plovbo nadaljevala izven konkurence.
Yannick Bestaven je deseti vodilni v regati
Yannick Bestaven je včeraj zvečer prevzel vodstvo na regati. Odločil se ja za plovbo na skrajnem robu Antarktične cone prepovedane plovbe, globoko v področju Besnih petdeset (Furious fifties), 55 stopinj južno, kar se je izkazalo za najhitrejšo ruto. Thomasa Ruyanta je prehitel ob 12.00 uri (UTC) še preden je Ruyant ugotovil, da mu v plovilo vdira voda in upočasnil plovbo.
Na vodilni poziciji letošnje regate se je tako zvrstilo že deset jadralcev. Bestaven nadaljuje s plovbo na skrajnem jugu in pluje proti osamljenemu otoku Macquarie, ki leži 600 nmi jugozahodno od Nove Zelandije. Zaradi težav Ruyanta, si je nabral že 150 nmi prednosti. Glede na pozicijo plovil, lahko sklepamo, da je Ruyant uspel zaustaviti udor vode v plovilo. Ob 00.00 uri ponoči je jadrnico zopet obrnil proti vzhodu in razvil hitrost plovbe 20 vozlov. Kaj točno se je zgodilo na jadrnici, bo jasno takoj, ko se bo ponovno oglasil z jadrnice.
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< Charlie Dalin ve, kako se bo vrnil | Zasilni pristanek Burtona na otoku Macquaire > |
Foto: © Isabelle Joschke / MACSF
Charlie Dalin ve, kako se bo vrnil (16.12.2020 ob 9.00)
Charlie Dalin je imel težavo s svojim levim hidrokrilom. Trčil je v neznan plavajoč predmet. Plovilo je poškodovano a ne to takšne mere, da plovbe ne bo mogel nadaljevati. Ugotavljanje poškodb ga je stalo dobrih 200 nmi. Za trenutno vodilnim Thomasom Ruyantom, ki prav tako pluje s poškodovanim levim hidrokrilom, zaostaja 160 nmi. Na drugem mestu pluje Yannick Bestaven, ki pa za vodilnim zaostaja zgolj 8 nmi.
Vodilna trojica je zaplula globoko Besnih petdeset (Furious fifties). Plujejo okrog 55 vzporednika na sami meji Antarktične prepovedane cone plovbe.
Zjutraj se je z jadrnice javil trenutno vodilni Thomas Ruyant:
»Ponoči sem nekaj časa plul z vetrom, ki je pihal s hitrostjo 25 vozlov. Ni bilo enostavno. Ta del Indijskega oceana je zahteven. Težko je najti pravo pot, da bi napredoval. Večino časa plujemo z vetrom v levi bok in nekaj časa plujemo z vetrom. Dejstvo je da plujemo proti vzhodu. Tako bo ostalo vse do pojutrišnjem. Zna se zgoditi, da bo veter nekoliko padel. Slišal sem za Charlieve težave. Škoda je, da se mu je to zgodili. Bili smo kot majhna skupina. Vsekakor ni daleč za nama. Vedel bo kako se vrniti. Razlike so majhne in dirka je še dolga.
Vesel sem da vodim po polovici preplute poti. Yannick (Bestaven) se v teh pogojih počuti izjemno dobro. Kot vidim pluje hitreje od mene. Je zelo dober sojadralec in lahko se orientiram po njem. Slišala sva se preko VHF postaje. Pred 7 nmi se je najina pot križala. Prav zabavno je bilo malo poklepetati.«
Vodilni Charlie Dalin ima poškodovano jadrnico, Ruyant prevzel vodstvo (15.12.2020 ob 9.00)
Do včeraj vodilni jadralec, Charlie Dalin na jadrnici APIVIA, je danes zjutraj sporočil, da ima poškodovano levo hidrokrilo.
Včeraj zvečer, ob 18.00 (UTC), je Dalin plul s hitrostjo med 17 in 19 vozli v južnem Indijskem oceanu, približno 900 nmi zahodno od Tasmanije. Imel je 65 nmi prednosti pred zasledovalci. Naenkrat je zaslišal glasen pok. Takoj je zmanjšal hitrost plovbe, da preveri, kaj se je zgodilo. Ugotovil je, da ima poškodovano levo hidrokrilo. Nemudoma je stopil v kontakt s svojo tehnično ekipo. Po prvih informacijah ima le poškodbo hidrokrila, voda pa zaenkrat ne vdira v plovilo. Skupaj z ekipo ugotavljajo za kašno poškodbo gre in kako rešiti težavo.
Thomas Ruyant prevzel vodstvo
Dalin je moral zaradi poškodbe jadrnice zmanjšati hitrost plovbe. Trenutno pluje proti severovzhodu s hitrostjo zgolj 5 vozlov. Thomas Ruyant, ki je plul na drugem mestu, nadaljuje plovbo s hitrostjo okrog 18 vozlov, kar mu je omogočilo preboj na vrh. Pluje proti jugovzhodu in se približuje 50 vzporedniku oziroma področju Besnih petdeset (Furious fifties). Sledi mu Yannick Bestaven z zaostankom 23 nmi, Dalin pa je zaradi težav zdrsnil na tretje mesto in ima že 60 nmi zaostanka.
Zasledovalno skupino jadralcev je ujelo področje visokega zračnega pritiska. Borijo se s šibkimi vetrovi, ki ne dosegajo hitrosti 10 vozlov. Za vodilno trojico, ki pluje v solidnih zahodnikih, ki omogočajo plovbo s hitrostjo do 20 vozlov, zaostajajo vedno več. Na četrtem mestu trenutno pluje Benjamin Dutreux na jadrnici OMIA – Water Family. Njegov zaostanek znaša 396 nmi. Le 1 nmi za njim pa pluje Jean Le Cam, Damien Seguin na šestem mestu pa zaostaja že preko 400 nmi.
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< Vodilna trojica pritisnila na plin | Ruyant-u vdira voda v jadrnico > |
Vir: APIVIA
V četrtek, 17. decembra, bo pred Aucklandom na Novi Zelandiji potekalo prvo tekmovanje na jadrnicah AC75, jadralnih monotrupnih bolidih, ki bodo drveli nad vodno gladino.
Prada Christmas Race bo potekala med 17. in 20. decembrom. To bo prva priložnost, na kateri bodo nastopile nove jadrnice AC75 in se pomerile med seboj.
V četrtek, 17. decembra, ob 15.00 po lokalnem času se bo začela prva dirka regate. Prve tri dni bodo odpluli po štiri dirke po sistemu Round Robin. Vsaka ekipa bo z vsakim nasprotnikom odplula po dve dirki. Četrti dan regate (20. decembra) bodo potekali izločitveni dvoboji. V finalni krog bo napredoval zmagovalec posamezne dirke, poraženca pa se bosta pomerila za tretje in četrto mesto.
Tekmovanja bodo potekala vsak dan med 15. in 18. uro po lokalnem času oziroma 3. in 6. uro po našem času.
V petek je v cilj ARC-a na Santa Luciji uspešno priplula tudi prav posebna tekmovalka. 23-letna Natasha Labert je tetrapleginja, ki jadra že vse od svojega devetega leta starosti, kljub temu da je bila rojena s cerebralno paralizo.
Njen katamaran Nautitech Open 46, Blown Away, je njen oče predelal tako, da ga je mogoče v celoti upravljati s pomočjo tehnologije Sip-N-Puff. Gre za neke vrste joystick, voden s pomočjo vdihovanja in izdihovanja zraka. Na ta način lahko oseba s tetraplegijo kontrolira premikanje in klikanje miške ter na ta način upravlja računalnikom in, v njenem primeru, tudi plovilo.
Njen oče je izdelal posebej prilagojen sistem upravljanja plovila, v katerega je vgradil tehnologijo sip-n-puf, ki Natashi omogoča kompletno upravljanje krmila in jader.
Ekipa je za prečkanje Atlantika, dolgo 2808 milj, potrebovala 18 dni, 21 ur in 3 minute.
Njeno prečkanje Atlantika je imelo tudi dobrodelno noto, saj so na ta način zbirali donacije za kar tri dobrodelne organizacije.
Besedilo: Nataša Kolega: Foto: ARC