Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Vodilna trojica pritisnila na plin (posodobljeno 14.12.2020 ob 10.00)
Dalin, Ruyant in Bestevean drvijo po Južnem oceanu. Plujejo za sistemom nizkega zračnega pritiska z ugodnim jugozahodnikom, ki jim omogoča plovbo z visokimi hitrosti. Vsi trije so prepluli preko 440 nmi v zadnjih 24 urah. Najhitrejši je bil zopet Bestaven, ki je preplul 447 nmi in zaostanek za Dalinom zmanjšal na vsega 73 nmi. Zasledovala skupina v kateri plujejo Le Cam, Seguin, Detreux, Burton, Herrmann in nekateri drugi, zaostaja med 300 in 400 nmi.
Svojega navdušenje ni mogel skrivati Benjamin Detreux, ki letos prvič pluje na regati. Zemljepisno dolžino rta Leeuwin je prečkal kot četrti jadralec:
»Neverjetno je. Zelo sem vesel, da sem prečkal zemljepisno dolžino rta Leeuwin in da sem na tem mestu. Aktiven sem ves čas. Trimam jadra in pregledujem vremenske karte. Poizkušal sem se spočiti, a mi ni uspelo. Ves čas sem pri stvari. Ko sem plul nekoliko počasneje sem bil zaskrbljen. Vodilna trojica se bo oddaljila. Prešlo nas bo področje visokega pritiska. V tej družbi moramo ves čas jadrati hitro. Ni časa za zabušavanje.«
Detreux pluje skupaj z Le Camom in Seguinom. Po 36 dneh plovbe je med njimi zgolj 20 nmi razlike.
34 dni regate, razlike pa vse manjše
Regata Vendee Globe se je pričela pred 35 dnevi. Jadralci so prepluli 13.000 nmi oziroma polovico poti, razlike med njimi pa so vse manjše.
Po 35 dneh plovbe je še vedno v vodstvu Charle Dalin na jadrnici Apivia. A njegovo vodstvo je ogroženo. Njegova prednost, ki je znašala že preko 200 nmi se je na južnem Indijskem oceanu, kljub nizkim temperaturam dodobra stopila. Yannick Bestaven na jadrnici Maitre Coq IV, ki je ponoči jadral najbolje, se mu je približal na vsega 68 nmi. Trenutno pluje na tretjem mestu za Dalinom in Ruyantom na drugem, a pokazal je, da prvo mesto na regati še ni odločeno. Tudi Ruyant je jadral odlično. V zadnjih 24 urah je preplul 397, kar je le 5 nmi manj kot Bestaven, a 12 več kot Dalin. Oba sta se mu močno približala in ne popuščata.
Charlie Dalin se približuje rtu Leeuwin, jugozahodnemu rtu Avstralije. Do tam ga loči le še 50 nmi. Preko noči je večinoma plul z visoko hitrostjo okrog 20 vozlov in poizkuša obdržati prednost pred Bestavenom in Ruyantom. Oba jadralce plujeta pravzaprav vzporedno. Luči ju le 20 nmi razdalje. Ruyant se zaveda, da plovbe z vetrom v desni bok zanj predstavlja težavo. Odrezati je moral večji del levega hidrokrila. Njegova hitrost plovbe je zato dva vozla počasnejša, kot bi bila s celim hidrokrilom. Bestaven je ob plovbi mimo rta Dobrega upanja za Dalinom zaostajal 340 nmi. Sedaj, po preplutem južnem Indijskem oceanu, ko se približujejo rtu Leeuwin pa njegov zaostanek znaša le še 68 nmi. Očitno mu plovba po divjih južnim morjih ustreza. Ne smemo pozabiti, da je Bestaven eden izmed treh jadralcev, ki so se podali v akcijo reševanja Kevina Escoffierja in bo na koncu nagrajen s kompenzacijo v minutah, ki lahko pri tako majhnih razlikah pomeni veliko spremembo.
Boris Herman je upočasnil. Še vedno ima težave z jadrom J2 ja jadrnici Seaexplorer-Yacht Club de Monaco. Dolgo časa je odlašal s popravilom, ki mu je očitno uspelo, saj je proti jutru spet zajadral s polno hitrostjo.
Šesta žrtev Južnega oceana je Fabrice Amedeo (12.12.2020 ob 10.00)
Fabrice Amedeo je bil prisiljen da odstopi. Na krovu njegove jadrnice Newrest Art et Fenetres se je okvaril računalniški sistem. Brez njega plovbe ne mora varno nadaljevati.
"To je težka odločitev", je dejal in bil prisiljen prvič odstopiti na veliki regati.
Težave z računalniškim sistemom so se pričele že v torek. Oba računalnika na krovu sta prenehala delovati. Le GPS sistem mu je omogočal zaznavati pozicijo.
"Naša plovila, ki glisirajo so v visokih valovih zelo obremenjena. Jadral sem na enak način kot je bilo vedno v moji navadi, kot dober jadralec, ki ima občutek za svojo varnost in varnost plovila. Do napake je prišlo, ko sem plul na 21. mestu v vetru, ki je pihal s hitrostjo 25 do 35 vozlov. Morje je bilo močno vzvalovano. Odločitev sem sprejel s težkim srcem.", je povedal Amadeo s plovbe proti Cape Townu, kjer bo končal regato. Trenutno ga do pristanišča loči še 80 nmi. V Cape Townu ga pričakujejo proti večeru.
Male zmage Jeremia Beyoua
Jeremie Beyou je moral zaradi okvare nekaj dni po štartu regate nazaj v izhodiščno pristanišče Les Sables d'Olonne. Po uspešnem popravilu plovila se je vrnil v regato in to več kot uspešno Svoj zaostanek za zadnjim jadralcem je uspel ne le nadomestiti, temveč je predzadnjega prehitel in sedaj pluje na predzadnjem mestu. Za naslednjim zasledovalcem ga ločita le še dve navtični milji.
"Včeraj sem imel zelo dober dan. Končno mi je uspelo, da sem se vrnil v floto. Izjemno lepo je, ko vidiš druge jadralce okrog sebe. Preko VHF postaje sem govoril s Sebastienom Destremauem. Zelo lepo je z nekom govoriti v živo. Moj cilj je bil, da pred rtom Dobrega upanja ujamem sotekmovalce. Prvi cilj sem dosegel. Zame je to zelo pomembno. Uporabil sem vse možnosti, da sem plovilo spravil do tu. To so male zmage, ki se jih moram veseliti. V 24 dneh sem priplul do rta Dobrega upanja. To je veliko.
Vreme nam ne prizanaša. Upam, da bo naslednji del nekoliko lažji. Seb je 3 nmi pred menoj, vendar ga ne vidim. Morje je preveč vzvalovano. Tudi jaz bom kmalu zaplul z vetrom. Plula bova na isti ruti. Veter piha s hitrostmi med 13 in 29 vozli. Celo noč je bilo tako. Morje je močno vzvalovano. Težko je najti prave nastavitve jadrnice. Približuje se nam fronta, veter se bo obrnil proti severu tokom dneva. Vse je sivo."
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< Manuel Cousin ima počeno krmilo | Dalin ima poškodovano jadrnico > |
Foto: © Yannick Bestaven / Maitre Coq IV
Manuel Cousin ima počeno krmilo (posodobljeno 11.12.2020 ob 13.00)
Manuel Cousin, ki pluje na jadrnici Groupe Setin ja včeraj pozno zvečer opazil razpoko na njegovem desnem krmilu. O težavi je nemudoma obvestil svojo kopensko ekipo.
Manuel Cousin, ki trenutno pluje na jugovzhodno od rta Dobrega upanja na 20. mestu, je včeraj zvečer opazil, da je desno krmilo razpokano. Ker ima srečo in pluje v zmernih vetrovih, je nemudoma pričel s popravilo. Krmilo je vzel iz ohišja. Poizkušal ga bo popraviti in nadaljevati z regato.
»Vremenski pogoji zadnjih nekaj dni so bili izjemno zahtevni. Ko sem opravljal redni pregled plovila, sem opazil razpoke na vrhu krmila. K sreči imam solidne vremenske razmere. S popravilom sem pričel takoj. Težava ima tudi pozitivno stran. Res je, da sem izgubil nekaj mest, a še vedno sem v regati. Zame je to najpomembneje.«, je zapisal Manuel Cousin.
Zasledovalna skupina se naglo približuje vodilni dvojici (posodobljeno 11.12.2020 ob 9.00)
Skupina jadralce, ki jadra za vodilnima Dalinom in Ruyantom je močno zmanjšala zaostanek, Odlične vetrovne razmere so jim omogočile plovbo s hitrostjo med 19 in 22 vozli. Vodila jadralca sta padla v področje šibkejših in nestabilnih vetrov, ki so jima ponoči omogočali plovbo zgolj z 10 do 12 vozli.
Charle Dalin na Apivi pluje 165 nmi pred Rhuyantom. Yannick Bestaven na jadrnici Maitre CoqIV ima le še 200 nmi zaostanka za vodilni. Sledijo mu še Luis Burton, Jan Le Cam in Benjamin Detreux, ki vsi zaostajajo manj kot 300 nmi. Jadralci plujejo že 32 dni. Prepluli so že skoraj polovico poti razlike pa so izjemno majhne. V le eni samo noči ugodnih vetrovnih razmer se lahko razlike spremenijo tudi za 200 nmi.
Izjemno dobro pluje tudi Jeremie Beyou. Zaradi tehnične okvare na jadrnici Charal se je moral vrniti v pristanišče Les Sables d'Olonne. Ko je ponovno krenil na pot okoli sveta, je za takrat zadnjim jadralcem zaostajal že več ko t 1000 nmi. Danes za Arijem Huuselo na 27, mestu zaostaja le še 15 nmi.
Thomas Ruyant pluje le z enim hidrokrilom. Pri plovbi z vetrom v desni bok mu vedno primanjkuje moči. Kljub temu se bori po svojih najboljših močeh. Zjutraj se strnil svoje vtise nočne plovbe:
»Dobro sem. Zadnja velika ovira je za menoj. Pogoji za plovbo so dobri. Je veliko bolje kot včeraj. Lotim se lahko popravil, nekaj lahko pojem in se celo naspim. Danes ponoči sem uspel večino časa spati. Danes je nad nami modro nebo, vetrovi pa so nekoliko bolj nestabilni. Premikamo se enakomerno a počasneje. Sem zadovoljen. Takšne pogoje smo že pogrešali. Charlie Dalin je blizu. Manjka mi nekaj moči pri plovbi z vetrom v desni bok. A kaj morem, tako pač je. Ne gre slabo.«
Iz ene nevihte v drugo na jugu Indijskega oceana (10.12.2020 ob 10.00)
Charlie Dalin, ki je včeraj ponoči plul skozi nevihto, si je danes nekoliko odpočil. Plul je z nekoliko nižjo hitrostjo, sedaj pa se spet pripravlja na nekoliko bolj zahtevno plovbo pri višjih hitrostih, ki ga čaka danes ponoči. Tako kot on, je tudi večina ostalih jadralcev pospešila. V vodilni skupini, ki pluje približno 400 nmi za vodilnim so povprečne hitrosti plovbe znašale med 15 in 20 vozli. Med najhitrejšimi je bil Armel Tripon, ki je plul s hitrostjo 20 vozlov, Sebastien Destremau pa je imel povprečno hitrost 16,4 vozla.
Vsi jadralci že jadrajo na Južnem oceanu. Vodilna skupina je v sredini južnega Indijskega oceana, druga skupina je dobro zaplula v Indijski ocean, zadnja, najpočasnejša skupina pa pluje še v južnem Atlantiku.
Vodilni Charlie Dalin se je ob 5:01 uri oglasil preko satelitskega telefona:
»Še vedno sem utrujen. Sem izčrpan a sem si oddahnil. Usoda je hotela, da sem izgubil svoje vremenske novice le dve uri preden se je pričela nevihta. Nisem mogel vedeti, s kakšnimi silami se bom spopadel. To je lahko dobra ali pa slabo. Vetrovi so se vrtinčili. Jadrnica je bila obremenjena do meje. Na trenutke nisem več vedel, kaj narediti, da bi zmanjšal hitrost plovbe.«
Zaradi slabega vremena je moral pospraviti svoja hidrokrila, namestiti viharna jadra in trdno držati krmilo. Ko se je najhujši del končal je napisal sporočilo svojemu partnerju, vodji projekta, Antoine Carrazu:
»Velika nevihta je mimo. Zelo sem vesel, da se prečkal to oviro. Kasneje je veter padel. Bolo ga je manj kot sem pričakoval. Preveril sem celotno plovilo, njegovo strukturo. Vse je bilo vredno in mirno sem lahko zaspal. Porabil sem veliko energije. Moram se spočiti. Misliti moram tudi nase.«
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< 55 vozlov vetra in 5 m valovi | 6. žrtev je Fabrice Amedeo > |
Foto: © Vincent Curutchet / Alea / Disobey / Apivia; © Jean-Marie Liot
Vodilni jadralci na regati se soočajo z izjemno zahtevnim vremenom na Južnem oceanu. Ogromna depresija prinaša močne vetrove, ki dosegajo hitrosti 40 vozlov. Kljub temu Charlie Dalin napreduje odlično. Svojo prednost pred drugo uvrščenim Thomasom Ruyantom je povečal na 285 nmi. Louis Burton še vedno pluje najjužneje in zaenkrat brani tretjo pozicijo.
»Na oceanu bijemo pravo bitko. Pričela se je včeraj zvečer, trajala celo noč in se je ne bomo rešili še nekaj ur. To je bila najhujša nevihta od samega začetka regate. Takšne regate običajno postrežejo z neverjetnimi dogodivščinami a o tem ne obstaja nobena fotografija. Obstaja le pot plovbe na digitalni karti. Trenutno plujem proti koncu depresije. Karte predvidevajo 45 vozlov vetra s sunki med 50 in 55 vozli.«, ja zapisala Charli Dalin v svojem sporočilu ob 4:30 uri zjutraj.
Celo noč je bila budna tudi njegova kopenska ekipa. Spremljali so njegovo napredovanje. Včeraj je plul s hitrostjo 17 vozlov, ponoči v najhujšem delu nevihte, je zmanjšal hitrost plovbe na 13.9 . Držal se je prvotnega plana. Držal se je čim bolj proti vzhodu, da se se je izognil področju najnižjega pritiska, ki je 200 južno. Depresija se bo danes dopoldne premaknila proti zahodu, a pogoji bodo ostali zahtevni. Vetrovi bodo še vedno dosegali hitrosti med 40 in 45 vozli, medtem ko bo Charlie Dalin na vodilni poziciji že zaplul v šibkejše vetrove, ki bodo pihali zgolj z hitrostjo 30 vozlov.
Prvi zasledovalec Thoma Ruyant na LinkedOut pluje 120 nmi bolj severno. Tudi on se je srečal z podobnimi pogoji kot Dalin. Ponoči je plul s hitrostjo med 13 in 14 vozli.
Damien Seguin je po dveh dneh uspel popraviti avtopilota. Vrnil se je na začrtano smer plovbe, povečal hitrost in pluje na odličnem šestem mestu. Legendarni Jean Le Cam je trenutno na osmem mestu.
Boris Herrmann ima težave z jadrom
Boris Herrmann na jadrnici Seaexplorer-Yacht Club de Monaco ima težave z jadrom. Danes zjutraj je sporočil:
»Celo jutro že spremljam vreme in upam, da bo veter padel dovolj, da bi lahko popravil jadro J2. Vendar nimam sreče. Še vedno zapiha 20 vozlov vetra. Pade na 13, a le za kratek čas. Veter zopet pospešuje. Spet piha stabilno med 20 in 22 vozli. Plujem s hitrostmi med 11 in 32 vozli. Te visoke hitrosti povzročajo preveč stresa na plovilo. Če se bo tako nadaljevalo, bom moral namestiti J3. PO napovedi bo se bo veter okrepil. Umiril se bo šele čez 48 ur oziroma 800 nmi vzhodno od trenutne pozicije. Zame bo to najmočnejše področje nizkega pritiska do sedaj. S tem sem se že sprijaznil. Že dolgo časa nisem pogledal na karto, kako napredujem. Bojim se da bi me trenutna pozicija demotivirala. 100% sem osredotočen na dirko.«
Boris Herrmann trenutno pluje na odličnem sedmem mestu. Za vodilnim Charliem Dalinom zaostaja 480 nmi. Je v skupini jadralcev, med katerimi so razlike le 100 nmi.
Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.
< Težave na jadrnici Groupe Apicil | Iz ene nevihte v drugo > |
Foto: © Vincent Curutchet / Alea / Disobey / Apivia
Medtem ko je večina sodelujočih na ARC 2020 še daleč na Atlantiku, so najhitrejši že začeli prihajati na cilj. Prvi so na cilj prišli že 3. decembra. Katamaran Banzaï – Marsaudon TS42, z belgijsko posadko, je za pot preko Atlantika, dolgo 3090,7 Nm, potreboval 10 dni, 21 ur, 3 minute in 56 sekund, s čimer je postavil tudi nov rekord za večtrupce. Dobro uro kasneje je v cilj priplul Vitali the Kid – JP54, s francosko posadko in zmagovalec preteklega ARC-a. Vitali the Kid je vodil večino časa, le zadnjih 24 ur je vodstvo prevzel Banzaï.
4. decembra je v cilj priplul zmagovalec ARC+ 2020 (varianta ARC s postankom na Cape Verde). Katamaran Immagina z italijansko posadko je za prečkanje Atlantika iz Cape Verdeja, dolgo 2100 Nm, potreboval 11 dni.
5. decembra pa je v cilj priplul tretjeuvrščeni ARC 2020, katamaran Naviguons Contre Le Diabete, ki je za pot potreboval 13 dni.
6. decembra mu je sledil drugouvrščeni na ARC+ Ningyo – Outremer 45.
Od 7. decembra dalje pa v cilj prihaja prva večja skupina plovil, ki so za pot potrebovale nekaj več kot 15 dni.
Video posnetek prečkanja ciljne črte
Besedilo N. Kolega; Foto: World Cruising Club
Težave na jadrnici Groupe Apicil (8.12.20202 ob 9.00)
Damien Seguin pluje na jadrnici Groupe Apicil. Že od nedelje ima težave z avtopilotom. S popravilom se ukvarja že dva dni. Prepričan je da mu bo s pomočjo tehnične ekipe uspelo najti rešitev.
»Problemi so se pričeli v noči iz nedelje na ponedeljek. Zelo težko sem krmaril plovilo. Krmarksge mesta skoraj nisem mogel zapustiti. Jadrnica se je obračala po svoje. Težko je bilo najti rešitev. Notranjosti plovila nisem mogel zapustiti, ne da bi stalno pazil kam pluje jadrnica. Cel dan sem se ukvarjal s popravilom. Bilo je zelo naporno. Rekel sem si, ustavi se treba je spati. K sreči mi je uspelo usposobiti rezervni avtopilot. Plovba ni tako natančna, a lahko se vsaj malo spočijem . Premikam se naprej. To je pomembno. Še naprej bom iskal rešitev, da usposobim glavnega avtopilota.
Prepričan sem, da mi bo uspelo. Včeraj smo opravili številne teste, da bi ugotovili, kje je napaka. Sedaj moramo ugotoviti, kako napako odpraviti. Včerajšnji dan je bil zame izjemno naporen. Imel sem glavobol, počutil sem se slabo in bil sem malo zmeden. Nekaj časa sem uspel počivati. Nato sem se ponovno zbral in stvari gredo na bolje. Tudi pogoji za jadranje so nekoliko boljši. Tudi če ne plujem najhitreje, se vsaj premikam v pravi smeri in ostajam v igri. Moja tehnična ekipa bo našla rešitev. Ker smo na regati, stvari niso enostavne. Vedno imaš občutek, da je vsaka izgubljena mila tragedija. Če spremeniš perspektivo in pomisliš, da je pot dolga, so stvari drugačne. Moram se premikati proti cilju. Takoj, ko odpravimo napako se bom vrnil v tekmovalni način plovbe. Tehnične težave so sestavni del oceanskega jadranja.«, je povedal Seguin v jutranjem sporočilu z Južnega oceana.
Pred okvaro avtopilota je Damien Seguin plul na odličnem četrtem mestu. Imel je le 300 nmi zaostanka za vodilnim Charlem Dalinom. Zaradi zmanjšane hitrosti plovbe je zdrsnil na sedmo mesto in ima že 470 nmi zaostanka.
Ali je smiselno zapluti v 7,5 m visoke valove?
Začenja se peti teden regate Vendee Globe. Pred jadralci so novi izzivi. Vodeči Charlie Dalin na jadrnici APIVIA in Thomas Ruyant se morata odločiti, preden se bosta podala v prihajajočo fronto, ki ju bo zajela jutri. Po napovedih bodo vetrovi pihali več kot 40 vozlov, valovi pa se bodo dvigovali vse do 7,5 m visoko. Jadralci, ki plujejo nekoliko dlje od vodilnega para, so se že srečali z drugo fronto. Jasno je, da nekaj časa počitka ne bo. Taktične odločitve jadralcev temeljijo na vremenskih napovedih. Datoteko prejemajo vsakih nekaj ur. Morajo jih podrobno proučiti. V prihodnjih nekaj urah bo jasno, ali so sprejeli prave odločitve ali ne.
Naloga: Poiskati najbolj »varno« pot
Na papirju se situacija ni spremenila. Charlie Dalin vodi slabih 200 nmi pred Thomasom Ruyantom. Oba plujeta iz fronte v fronto. Stvari se odvijajo hitro. Apivia pluje s hitrostjo 21 vozlov. LinkedOut je ponoči dosegla najvišje hitrosti plovbe do 25 vozlov.
Thomas Ruyant je komentiral:
»Tole je zelo športno jadranje. Moramo se navaditi živeti pri teh hitrostih.«
Ruyant kljub temu ni skrival svojega navdušenja, ne glede na težke vetrovne pogoje in močno razburkano morje v zadnjih dneh, ter dodal:
"Več dni že opažam, da se depresija povečuje in poglablja vzdolž fronte. Poskušam najti najvarnejšo pot. Prilagajam hitrost plovbe glede na pot, kjer želim pluti. Zaplul bom nekoliko bolj severno, da se izognem najhujšemu. Vremenska napoved predvideva vetrove s hitrostjo več kot 35 vozlov.«
Pred prihodom nove fronte se nekateri jadralci borijo z nekoliko šibkejšo. Luis Burton je eden izmed njih. Pluje najbolj južno v vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 30 vozlov. Za vodilno skupina je 11 skiperjev, med njimi tudi Romain Attanasio (PURE-Best Western Hotels & Resort) in Clarisse Crémer (Banque Populaire X). Plujeta v bolj ugodnih pogojih z vetrovi med 15 in 20 vozli. V zadnjih 24 urah je obema uspelo prepluti okrog 390 nmi.
< Escoffier evakuiran z jadrnice | 55 vozlov vetra in 5 m valov > |
Foto: © Vincent Curutchet/Alea/Disobey/Apivia, © Yvan Zedda/Alea
Kevin Escoffier evakuiran z jadrnice Jeana Le Cama - video (6.12.2020 ob 10:00)
Ob 3:10 uri so brodolomca Kevina Escoffierja evakuirali z jadrnice Yes We Cam! Jeana Le Cama.
Prvi dan meseca decembra se je jadrnica PRB Kevina Escoffierja dobesedno prelomila. Le nekaj minut je bilo potrebnih, da se je potopila. Escoffier se je rešil s svojim reševalnim splavom. Po 11 urah plutanja po Južnem oceanu približno 860 nmi jugozahodno od rta Dobrega upanja, ga je rešil Jean Le Cam in ga vzel na svoj krov. Šest dni ga je gostil na svoji jadrnici in jadral naprej proti vzhodu.
Danes ponoči, ob 3:10, uri so ga evakuirali na fregato Francoske vojne mornarice. Prekrcanje so izvedli 360 nmi severno od otočja Crozet v južnem Indijskem oceanu z gumenjakom francoske fregate. Kljub visokim valovom, ki kraljujejo na južnem oceanu, so akcijo izvedli brez težav.
Jean Le Cam nadaljuje z regato. Frederic Barbe, kapitan fregate Nivose je sporočil organizatorju regate:
"Kevin se počuti dobro. Privoščil si bo dolgo tuširanje. Plujemo proti otočju Reunion. Današnji dan se je pričel dobro!"
Videoposnetek evakuacije Kevina Escoffierja z jadrnice Yes We Can!
Delavno mesto: Indijski ocean
Zadnjih 24 ur je bilo napornih za vse jadralce, ki so že zapluli v Indijski ocean. Pluli so na samem robu Območja prepovedane plovbe (področje, kjer je plovba prepovedana zaradi možnosti ledenih gora, ki se od Antarktike premikajo proti severu). Charlie Dalin je svoje vodstvo povečal za dodatnih 30 nmi. Louis Burton je plul najbolj južno v vetrovih med 30 in 35 vozli, valovi pa so se dvigali 4,5 m v višino. Večinoma ne plul z vetrom. Imel je težave z avtopilotom, zato je bila noč zanj izjemno naporna. Mislil je že, da bo moral odstopiti. K sreči so s pomočjo tehnične ekipe uspeli usposobiti avtopilota in plovbo lahko nadaljuje. Jadralci še veno plujejo v področju Rjovečih štirideset. Približujejo se otočju Kerguelen, mimo katerega bodo najhitrejši pluli že danes ponoči. Otočje je na meji s področjem Besnih petdeset, kje zahodniki dosegajo še večje hitrosti. Koliko južno se bodo jadralci zapluli bo odvisno od njihovih taktičnih odločitev in seveda vremena.
Sam Davies odstopila (6.12.2020 ob 11:00)
Britanska jadralka Sam Davies, ki je plula na jadrnici Initiatives-Coeur je priplula v Cape Town in uradno zaključila svoj nastop na regati.
Druga ob drugi sta privezani jadrnici Imoca 60 v pristanišču Cape Town. Prvi ja včeraj na privez priplul Alex Thomson s svojo jadrnico Hudo Boss, sedaj pa je poleg njega pristala še Sam Daivies z Initiatives-Coeur. Takoj po pristanku je priznala, da je uradno regate zanjo že konec, a upa, da bodo jadrnico lahko popravili in bo nadaljevala svojo plovbo na regati a le še neuradno. V neposredni bližini je privezana tudi tretja jadrnica Arkea Paprec Sebastiena Simona, ki ga je prav tako premagal Južni ocean.
Sam Davies je po pristanku povedala:
"Sem v kontaktu s Sebom (Sebastien-om Simon-om in seveda Alexom Thomsonom). Dobili se bomo skupaj ter razjokali in spili eno pivo."
Alex Thomson priplul v Cape Town in uradno odstopil
Alex Thomson je zaradi tehničnih težav na njegovi jadrnici moral zapluti proti Južnoafriški republiki, proti mestu Cape Town. Ob pristanku je organizatorju tekmovanja podal uraden odstop od letošnje regate Vendee Globe. Ob pristanku je povedal:
Oddahnil sem si, ko sem se vrnil na kopno. Občutki so mešani. Še vedno se sprašujem, zakaj je prišlo do tega, a žal se moram sprijazniti z dejstvom, da je to konec regate za nas. A kot sem že večkrat povedal, v najtežjih trenutkih najdeš svojo največjo moč. Sedaj sem moramo pobrati in premakniti naprej. Prepričan sem, da smo to kot ekipa sposobni narediti skupaj. V zadnjih tednih smo se ponovno prepričali, za kako naporno regato gre. Večkrat sem že povedal, da težko najdeš športni dogodek, ki je bolj zahteven kot Vendee Globe. Občudujem vse skiperje, ki se regate udeležijo. Moje besede so namenjene tudi tisti, ki so morali regato predčasno zaključiti tako kot jaz. Preostalim skiperjem pa želim varno pot in dobro regato. Dogajanje bom spremljal zelo podrobno.
Moj prihod v Cape Town pomenu uraden zaključek našega nastopa. Zahvaljujem se vsem, ki so mi poslali sporočilo. Zelo sem vesel nad podporo, ki ste mi jo nudili v zadnjem tednu. Pomeni mi zelo veliko, resnično.
Trenutno se najbolj veselim tuširanja, spanja, nato pa povratka nazaj k moji ženi in otrokom."
Sebastien Simon na Arkea Paprec uradno odstopil (5.12.2020 ob 11.00)
Simon je že četrti jadralec, ki se mora posloviti or regate. Ko je s hidrokrilom trčil v neznani plavajoči predmet, je bilo regate zanj konec. Poškodbe plovila so prevelike in nadaljevanje plovbe ni več varno. Tudi on se je kot tretji jadralec obrnil proti Cape Townu, do koder ga loči še 40 nmi. Pluje počasi. Kopno naj bi dosegel danes proti večeru ali najkasneje jutri dopoldne.
Južni ocean ne prizanaša jadralcem
Charlie Dalin na jadrnici Apivia vode. Svoje vodstvo je zopet povečan la 200 nmi pred zasledovalci. Vodili v floti plujejo okrog 40 vzporednika. Nekateri nekoliko bolj južno, nekateri nekoliko bolj severno. V področju plovbe sonce vzhaja izjemno zgodaj. Daniti se začne že ob 01.00 uri. Charlie Dalin je zato že v zgodnjih jutranjih urah napisal sporočilo: "Sem vesel, da sem v vodstvu. A se s tem ne obremenjujem. Trudim se čuvati jadrnico, kolikor se le da. Morje je zelo vzvalovano, vetrovi pihajo tudi do 40 vozlov. Ne smemo pluti prehitro in do konca regate je še mnogo milj.
Stanje morja je faktor, ki omejuje plovbo. Številni jadralci imajo manjše ali pa celo večje tehnične težave na krovu, kar jim onemogoča hitrejše napredovanje. Louis Burton je eden izmed njih. Plul je na drugem mestu z zaostankom zgolj 140 nmi. ponoči je plul zgolj s povprečno hitrostjo 6,3 vozla in izgubil 50 nmi v primerjavi z vodilnim. Sam je komentiral plovbo: "To je varna plovba a jadrnica Bureau Vallee 2 ne pluje na 100% zmožnosti.
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
< Trije jadralci v Cape Town zaradi okvar | Ali je smiselno zapluti v 7,5 m valove? > |
Foto: © Jan Dekker
Alex Thomson, ki je izgubil krmilo približno 800 nmi jugozahodno od rta Dobrega upanja je pravkar priplul v Cape Town, kjer bo žal zaključil svojo udeležbo na regati Vendee globe. Kaj vse se je poškodovalo na njegovem plovilu in ga prisililo k odstopu, bomo izvedeli v naslednjih dneh.
Druga jadralka, ki se je odločila za postanek v Cape Townu je prav tako Britanka, Sam Davies. Predvčerajšnjim zvečer je s kobilico trčila v neznan plavajoči objekt. Trenutno še ni uradno odstopila z regate. V bližini Cape Towna Bo poiskala zavetrje in s svojo tehnično ekipo poizkušala ugotoviti, ali še lahko nadaljuje s plovbo. Realne možnost so majhne, saj je plovilo močno poškodovano. Trenutno je 170 nmi jugovzhodno od Cape Towna. Pluje zgolj s hitrostjo 5 vozlov, da so obremenitve jadrnice čim manjše. Verjetno bo do pristanišča priplula jutri proti večeru.
Tretji jadralec, ki pluje proti Cape Town je Sebasitien Simon na jadrnici Arkea Paprec. Proti Cape Townu pluje iz iste smeri kot Sam Davies, le da ga do kopna loči 245 nmi. Tudi on pluje le s hitrostjo okrog 6 vozlov. Tudi on je trčil v neznan plavajoč predmet. Poškodovano ima eno hidrokrilo in njegovo vpetje v jadrnico, kjer v plovilo vdira voda. Z vetrom v levi bok mora pluti počasi, da del plovila, kjer je vpetje hidrokrila ni v vodi.
Po 25 dneh plovbe minimalni zaostanki
Na samem vrhu še vedno odlično jadra Charle Dalin na jadrnici Apivia. Na drugo mesto pa se je z odličnim jadranjem prebil Luis Burton z jadrnico Bureau Vallee 2. Njegov zaostanek znaša le še 150 nmi. Pluje najbolj južno med vsemi tekmovalci in izkorišča močnejše jugozahodne vetrove. Na tretjem mestu pluje Thomas Ruyant na LinkedOut. Njegov zaostanek znaša 200 nmi. Za jadralci je že 25 dni regate. Prepluli so nekaj manj kot 10.000 nmi in razlike med vodilno trojico so minimalne.
Z nekoliko večjim zaostankom pluje skupina sedmih jadralcev. Yannick Bestave je vodeči z 380 nmi zaostankom za vodilnim. Sledi mu Damien Seguin in odlični Jean Le Cam, ki mu na krovu dela družno Kevin Escoffier. Plujeta z zaostankom 400 nmi.
Video z jadrnice Yes We Cam na kateri plujeta rešitelj Jean Le Cam in rešeni Kevin Escoffier
Tudi jadralka Sam Davies trčila v plavajoč objekt (3.12.2020)
Britanska jadralka Sam Davies, ki jadra na jadrnici Initiatives Coeur, je trčila v neznan plavajoč objekt. Smer plovbe je spremenila proti severu.
Jadralka Sam Davies je jadrala na odličnem 12 mestu. Včeraj ob 19.00 uri (UTC) je z jadrnico trčila v neznan plavajoč predmet. Namesto proti vzhodu, je zaplula proti severu, da poizkuša ugotoviti, kakšno škodo je utrpela njena jadrnica in da se posvetuje s svojo tehnično ekipo. Več informacij bo znanih danes dopoldne, ko bo v dnevni svetlobi lahko natančno pregledala plovilo.
Posodobitev 3.12.2020 ob 18.00
Sam Davis s kobilico trčila v neznan plavajoč objekt. Jadrnica je močno poškodovana.
Britanska jadralka Sam Davis je včeraj zvečer trčila v neznan plavajoč objekt. Ker ni morala takoj ugotoviti za kakšne poškodbe plovila gre, je jadrnico hitro obrnila proti severu, kjer pihajo šibkejši vetrovi in je morje manj vzvalovano. S tem je zavarovala plovilo in si zagotovila nekaj časa, da poizkuša ugotoviti, kaj se je dejansko zgodilo.
Danes dopoldne si je vzel čas in napisala sporočilo v katerem je pojasnila dogajanje na Južnem oceanu:
"Plula sem z vetrom, ki je pihal med 30 in 35 vozli. Veter je pihal v levo krmo in jadrala sem zelo dobro. Morje je bilo zelo kaotično, kar sem tudi pričakovala v tem področju. Tudi višina valov je bila pričakovana. Plula sem s hitrostjo med 15 in 22 vozli in pripravljala večerjo. Počasi se je nočilo. V tistem trenutku sem zadela ob nekaj. Ničesar nisem videla. Nisem vedela kaj se je zgodilo. A bilo je, kot da bi se zaletela v kopno. Hitrost plovila je iz 20 vozlov padla na nič. Premec se je zaril v vodo. Vedela sem, da sem trčila s kobilico. Slišala sem pokanje v predelu kobilice. Mene in vse v jadrnici je odneslo proti prednjemu delu jadrnice. Vključno z mojo še nedokončano večerjo, ki se je raztresla po celi jadrnici. Sunek je bil res močan. Poškodovanih imam nekaj reber. Kar močno sem se udarila. Hitro sem ustavila jadrnico. Spustila sem glavno jadro in šla pogledat, kaj se je zgodilo s kobilico, ležaji in vpetjem. Kolikor sem lahko videla na prvi pogled, so bili ležaji nepoškodovani. Vzdolžna struktura okrog ohišja kobilice je v celoti popokala. Ta del jadrnice je prevzel sunek ob trku. Zato je počil na obeh straneh. Nosilec kobilice je vpet v ohišje, ki je vodotesno. Zaradi udarca se je vse premaknilo in prostor ne tesni več. V prostor je začela prihajati vodo. K sreči imam zelo dobro potopno črpalko, ki se je takoj aktivirala, tako da nivo vode v jadrnici ne narašča. Plovilo sem uspela stabilizirati. . Vreme je še vedno zelo slabo. Piha s hitrostjo okrog 30 vozlov. Plujem tako, da je plovilo čim manj obremenjeno. Predvsem moram paziti na kobilico. Z ekipo sem se takoj pogovorila o težavah. Sestali so se s tehnično ekipo arhitekti plovila in strukturnimi inženirji ter preučili težave. Zaenkrat so mnenja, da nisem v nevarnosti, če plujem počasi. Kobilica veš čas oddaja čudne zvoke. K sreči je še vedno v ležajih in se ne premika. Ker lahko plujem le zelo počasi, sem se obrnila proti Cape Townu, ki je najbližje zatočišče. Še vedno ocenjujemo škodo in ugotavljamo, kaj moramo narediti. Moja kopenska ekipa je resnično neverjetna."
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
< Kako je Escoffier preživel brodolom | Thomson priplul v Cape Town in odstopil > |
Foto: Vendee Globe - © Eloi Stichelbaut
Danes zjutraj, pravzaprav ponoči, ob 01:06 uri je Jean Le Cam na svoj krov sprejel brodolomca Kevina Escoffierja, ki je doživel brodolom. Svoje plovilo je zapustil ob 13.46 uri, naslednjih 11 ur pa je preživel v reševalnem splavu v neverjetnih pogojih. Vetrovi so pihali s hitrostjo preko 30 vozlov, valovi so merilo 5 m v višino, temperatura morja pa je znašala borih 7 C.
Ko si je opomogel na krovu Le Camove jadrnice se je oglasil svoji tehnični ekipi in organizatorju regate.
"Nerealno je kar se je zgodilo. Jadrnica je trčila v val pri hitrosti 27 vozlov. Slišal sem glasen pok a nisem prepoznal zvoka. Pogledal sem proti premcu. Bil je pravokotno na preostali del trupa. V sekundah se je napolnil z vodo. Voda je bila povsod. Krmarnica plovila se je potopila pod vodo, premec pa je bil obrnjen v zrak. Jadrnica se je prelomila na pol v predelu skladišča pred jamborom. Zagotavljam vam, da ne pretiravam. Kot med premcem in ostalim delom plovila je bil 90 stopinj.
Nisem imel časa, da bi naredil karkoli. Svoji ekipi sem uspel poslati sporočilo : Potapljam se. Ni šala. MAYDAY. Pognal sem se na krov jadrnice, oblekel reševalno obleko, kakor hitro sem mogel. Vonjal sem smrad. V notranjosti se je scvrla elektronika. V paniki sem pograbil telefon, da pošljem sporočilo. Hotel sem vzeti še torbo v kateri hranim najnujnejše stvari, a mi ni uspelo. Voda je prehitro vdirala v plovilo. Zagrabil sem reševalni splav. Voda v krmarnici je segala že do vrat.
Želel sem si, da bi lahko ostal dlje časa na jadrnici. Prehitro se je potapljala. Postal sem za trenutek in s splavom skočil v vodo.
Takoj sem se zavedal, da nisem rešen. Veter je pihal s hitrostjo 35 vozlov. Da sem rešen, sem spoznal šele ko sem zagledal Jeana. A problem je bil, kako se povzpeti na njegovo jadrnico. Spregovorila sva dve, tri besede. No vodi je bil kaos. Moral se je oddaljiti. Opazil sem, da ostaja v bližini. Nisem bil prepričan, da se bo vreme dovolj umirilo, da bo lahko izvedel manever. Bil je le dva metra od mene. Vrgel mi je vrv, a plovila ni mogel zaustaviti. Končno sem uspel zagrabiti eno izmed cevi na krmi in se povzpeti na krov. Valovi so merili preko 3,5 m. V takih pogojih se je težko dvigniti za 1,5 m v reševalni obleki. Resnično sem vesel, da sem v dobri psihični kondiciji. Garantiram vam, da to ni enostavno.
Ko sem bil na krovu z Jeanom, sva padla v objem.
Rekel mi je: "Prekleto, na krovu si." in jaz sem mu odgovoril: "Uničil sem tvojo dirko, jadral si odlično."
Jean mi je odgovoril: "Ni pomembno. Nazadnje sem bil jaz tisti, ki je Vincentu (Riou) pokvaril regato."
"V tem trenutku nisem več vedel kako naprej. Pogovoriti se morava z organizatorjem regate. Spal sem dve uri, počival in jedel. Vse sem naredil za jadrnico, kar sem mogel. Utrdil sem jo, naredil vse in ne obžalujem ničesar kar sem storil."
Intervju z jadralcem je izvedela medijska ekipa PRB.
Južni ocean 2.12.2020 ob 9.00
Zadnje dni se je na južnem Atlantiku dogajalo toliko stvari, da smo zanemarili dejanski potek regate. Poglejmo, kaj se dogaja trenutno na južni polobli.
Še vedno vodi Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. Zaplul je že mimo rta Dobrega upanja in pluje v Indijskem oceanu. Kmalu bo zaplul v področje Aghulas, kjer ga čakajo močni tokovi iz severovzhoda in močni vetrovi iz jugozahoda. Kako bo preplul področje bo jasno v naslednjih dveh dneh. Z 220 nmi zaostanka za njim pluje Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut. Kljub težavam s hidrokrilom pluje zelo hitro. V zadnjem dnevu je preplul nekaj 393 nmi, kar je 13 več kot vodilni Dalin. Luis Burton pluje na tretjem mestu. Tudi on je izjemno hiter. Med vsemi jadralci pluje najbolj južno. Za Ruyantom zaostaja zgolj 30 nmi. Na četrtem mestu je Sebastien Simon na jadrnici Arkea Paprec. Njegov zaostanek je bistveno večji. Trenutno znaša 413 nmi. Legenda in reševalec na Južnem oceanu Jean Le Cam je z včerajšnjim reševanjem zgubil nekaj mest. Pluje na trenutno sedmem mestu. Njegov zaostanek znaša le 456 nmi. Pred reševanjem Escoffierja je znašal 300 nmi. Zgubil je 150 nmi a rešil življenje sotekomovacla in dobil sojadralca.
Če povzamemo zadnje žalostne dogodke, ki pa so se zaenkrat končali s srečnim koncem.
- Alexu Thomsonu je na jadrnici počila konstrukcijska ojačitev premca. Razpoke je saniral z laminacijo, a žal je le dan za tem izgubil krmilo. Sam je sporočil, da regato zaključuje in pluje proti Cape Townu, do koder ga loči še 550 nmi Južnega oceana.
- Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut je imel težave z levim hidrokrilom. Zaradi prevelikih obremenitev je razpokali in moral je odrezati 2 m konice, ki mu zagotavlja navor za poravnavanje plovila. Ostaja v regati a plovba v vetrovih z desne strani predstavlja nevarnost.
- Kevin Escoffier je z jadrnico PRB pri hitrosti 27 vozlov trčil v val. Premec se je odlomil, plovilo potonilo. Jadralca je rešil sotekmovalec Jean Le Cam. Trenutno oba skupaj nadaljujeta plovbo in bosta pravkar prečkala zemljepisno širino rta Dobrega upanja.
- Nicholas Traussel je prvi zapustil regato. Po devetih dneh plovbe se je zlomil jambor na jadrnici Corum L'Epafgne, ki je najmlajša v floti. Splovljena je bila šele letos spomladi. Brez jambora je zaplul na Zelenortske otoke.
- Sebastien Simon, ki pluje na jadrnici Akrea Paprec ostaja brez hidrokrila. Hidrokrilo je močno poškodovano in ga ne bo mogel popraviti. Jadralec je že v kontaktu s svojo kopensko ekipo. Skupaj iščejo rešitev za nadaljevanje regate.
Še en jadralec trčil v plavajoč objekt, v jadrnico vdira voda (2.12.2020 ob 13.00)
Sebastien Simon, ki pluje na jadrnici Akrea Paprec ostaja brez hidrokrila. Danes zjutraj ob 8.20 uri (UTC) je z desnim hidrokrilom trčil v neznan plavajoče predmet. Hidrokrilo je močno poškodovano in ga ne bo mogel popraviti.
Jadralec je že v kontaktu s svojo kopensko ekipo. Skupaj iščejo rešitev za nadaljevanje regate. V trku v neznani plavajoči objekt, Sebastien Simon ni utrpel poškodb.
Sebastien Simon je plul na četrtem mestu. Za vodilnim je imel 430 nmi zaostanka. Med plovbo s hitrostjo 17.6 vozla v vetru, ki je pihal s hitrostjo 20 vozlov in valovih, ki so merili med 3 in 4 m, je z desnim hidrokrilom trčil v plavajoč predmet. Simon je takoj ocenil situacijo ter o tem obvestil svojo kopensko ekipo. Hidrokrilo je poškodovano v spodnjem delu, kjer je vpeto v jadrnico. Poškodovani so tudi nosilci hidrokrila v trupu jadrnice. V trup je začela vdirati voda. Jadrnico je poravnav, da bi zmanjšal vdor vode in rešil situacijo. Koliko vode mu je že vdrlo v jadrnico trenutno še ni znano.
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
< Jadrnica PRB se je prelomila na pol | Sam Davies trčila v plavajoč objekt > |
Ob 01.18 uri ponoči je kopenska ekipa PRB prejela veselo novico. Njihovega jadralca Kevina Escoffierja, ki je moral zapustiti svojo jadrnico in se vkrcati na rešilni splav, je rešil sotekmovalec Jean le Cam.
Jean le Cam je še enkrat dokazal, da je jadralec v pravem pomenu besede. Ne le da s svojimi jadralskimi sposobnostmi in znanjem navdušuje cel svet, pokazal je tudi, da je nesebičen in da je življenje sotekmovalcev, pa čeprav konkurentov, bistveno bolj pomembno kot uvrstitev na regati. Ko je slišal za težave na jadrnici PRB, je smer plovbe nemudoma spremenil proti zadnji znani lokaciji Escoffierja in se odpravil na reševanje.
Kako je potekalo reševanje
Escoffier je moral svojo jadrnico PRB zapustiti ob 13.46 uri zaradi vdora vode. Vkrcal se je na reševalni splav in oddal klic v sili. Nahajal se je 840 nmi jugozahodno od mesta Cape Town v Južni Afriki. EPIRB, ki ga je Escoffier aktiviral na jadrnici, je poslal zadnjo znano lokacijo plovila. Organizator regate je takoj po prejemu lokacije s pomočjo simulacije predvidel, kam bosta Escoffierja odnesla morski tok in veter. Organizator je lokacijo poslal Jeanu le Camu, ki je do lokacije priplul z zmanjšano hitrostjo. Žal na lokaciji ni našel ničesar. Zato je zaplul naprej proti jugovzhodu s hitrostjo okrog 1,5 vozla. Plul je s tretjo krajšavo na glavnem jadru in brez motorja. Nato je izginil z zaslona. V organizacijskem odboru regate so bili zaskrbljeni. Nato pa veselo presenečenje. Ob 1.06 uri (UTC) se je z jadrnice javil Jean le Cam. »On je v redu. Vse je dobro.« Da je uspešno rešil sotekmovalca, so videli tudi na kopnem. Jean le Cam ima v plovilu nameščeno videokamero. Ko je šel za delovno mizo, je v ozadju videti tudi Kevina v njegovi reševalni obleki.
Kaj se je dogajalo na južnem Atlantiku
Ko je Kevin prišel k sebi, je sporočil, kaj se je dejansko dogajalo na njegovi jadrnici. Plul je v jugozahodnem vetru, ki je dosegal hitrosti med 25 in 30 vozli. Valovi so dosegali višino 5 m. Plul je s hitrostjo skoraj 20 vozlov. Njegova jadrnica je pri tej hitrosti trčila s premcem navzdol v val in se dobesedno prelomila na pol. Imel je le nekaj sekund časa, da je pograbil svojo reševalno obleko in reševalni splav.
EPIRB se je aktiviral avtomatsko. Signal so preko sistema CROSS Griz Nez še isti trenutek prejeli v organizacijskem odboru v Les Sables d'Olonne. V tistem trenutku je bil najbližje Jean le Cam. Organizator ga je zaprosil, da se vključi v reševalno akcijo. Na njegovo lokacijo je priplul že ob 16.15 uri. Takoj sta vzpostavila vizualni in glasovni kontakt. Nemudoma se je lotil reševanja. Ker je na lokaciji pihal veter s hitrostjo 35 vozlov, je bilo več poskusov neuspešnih. Jean le Cam je obvestil organizatorja, ki je razširil reševalno akcijo in zaprosil še tri druge jadralce, da priskočijo na pomoč. Smer plovbe so nemudoma spremenili Boris Herrmann (Seaexplorer-Yacht Club de Monaco), Yannick Bestaven (Maître CoQ IV) in Sébastien Simon (ARKEA PAPREC). Organizator je pripravil reševalno akcijo. Trije jadralci so bili poslani na različne lokacije v obliki trikotnika. Podatki o poziciji EPIRB so bili slabi in niso oblikovali nobenega vzorca, zato niso vedeli njegove natančne pozicije.
Jean le Cam je med reševalno akcijo sporočil:
»Imel sem dobro pozicijo. Ko sem ga našel, sem mu povedal, da se takoj vrnem in da ni potrebe, da bi hitela. Plul sem le z glavnim jadrom in dvema skrajšavama. Veter je pihal s hitrostjo 30 do 32 vozlov. Morje je bilo podivjano. Manevriranje ni bilo enostavno. Vrnil sem se na lokacijo, kjer sem ga opazil, a ga ni več bilo tam. Iskal sem ga. Petkrat ali šestkrat sem se vrnil na lokacijo. To pomeni, da sem moral tudi tolikokrat prečiti. Ni bilo enostavno. Nisem ga več videl. Poklical sem organizatorja in povedal, da bom tam ostal do jutra, ker ga bom lažje našel podnevi. Ko sem bil na krovu, sem naenkrat opazil blisk. Žal je bil to le odsev, ki se je odbil z morske gladine. A bolj kot sem se bližal svetlobi, več sem je videl. Kako hitro v obupu človek preklopi v nerealnost. Jadrnico sem obrnil v veter. In takrat sem ga zagledal. Vprašal me je, ali se bom vrnil. Rekel sem, ne. Sedaj bova naredila to. Takrat se je jadrnica začela gibati nazaj in to prehitro. In je bil tam. Le dva metra za krmo. K sreči sem že prej pripravil rdečo reševalno vrv, ki je običajno na krmi. Vrgel sem jo proti njemu in k sreči jo je takoj ujel. Vrgel sem mu še reševalni obroč. Tudi tega je ujel. Potegnil sem ga k sebi in ujel se je za eno izmed prečk krmilnega sistema. In to je bilo to.«
Ko je Kevin Escoffier varno prišel na krov Jeana le Cama, je dejal:
»Se spomniš fotografij potapljajočih se ladij. No bilo je približno tako, samo huje. Jadrnica se je potopila v štirih sekundah, s premcem navzdol. Krma se je dvignila za 90 stopinj. Bil sem v krmarnici. Sklonil sem glavo. Prihajal je visok val. Imel sem čas, da pošljem eno sporočilo, preden je val uničil elektroniko. Bilo je noro. Jadrnica se je prelomila na pol. Videl sem že marsikaj, a to je bilo …«
Opomba:
V članku so nekatere različne informacije (dvojna, trojna skrajšava,...), ker informacije prihajajo v delih in se ponekod razlikujejo.
< Reševanje jadralca v teku | Kako je Escoffier preživel brodolom > |
Foto: © Jean-Marie Liot/PRB
Kevin Escoffier, ki je bil do danes na tretjem mestu, je sprožil klic v sili. V času nezgode je bil 550 nmi jugozahodno od mesta Cape Town v Južnoafriški republiki.
On 13:46 uri (UTC) je uspel poslati sporočilo svoji tehnični ekipi, da v njegovo plovilo vdira voda. Reševalna ekipa za pomoč na morju v sodelovanju z kopensko ekipo PRB in organizatorjem tekmovanja, pripravlja plan, kako rešiti jadralca. Jean le Cam, najbližji jadralec je že spremenil smer plovbe proti poziciji, ki jo je nazadnje javil Escoffier z njegovega plovila in sicer 40°55 stopinj južno in 9°18 vzhodno. Na lokacijo naj bi priplul okrog 16.00 ure.
Informacija 30.11.2020 ob 17.20
Jean le Cam je dosegel pozicijo Kevina Escoffierja. Kevin je v njegovem reševalnem splavu. Prižgal je motor in pripravlja reševanje jadralca. Na področju južnega oceana trenutno pihajo zahodniki s hitrostjo 25 vozlov valovi pa so visoki 5 m. Reševanje ne bo enostavno.
Zadnja informacija 30.11.2020 ob 19.30
Ob 19.30 je organizacijski odbor regate Vendee Globe prosil še dva jadralca, Borisa Herrmanna in Yannicka Bestavena, da odplujeta na pozicijo nesreče in pomagata reševati Kevina Escoffierja.
< Jadralci zapluli v pralni stroj | Jadrnica PRB se je prelomila na pol > |
Foto: © Jean-Marie Liot/PRB