Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Konec junija je bil uspešen tudi za Žana Luka Zelka, ki se je na Blatnem jezeru, na prizorišču mladinskega svetovnega prvenstva v laserju (ki se bo tam odvijalo v drugi polovici julija) pomeril na pripravljalni regati za nastop na SP.
V konkurenci dvanajstih pretežno domačih jadralcev je lepo odpeljal vseh pet plovov in zaključil z zmago. Žan Luka Zelko: »Zmaga na prizorišču svetovnega prvenstva je vedno dobrodošla. Organizatorji so nam želeli pokazati, kje se bo odvijalo prvenstvo ter na kaj moramo biti pozorni. Čeprav ni bilo veliko bark in konkurenca ni bila težka, saj smo bili med 12 barkami samo trije jadralci, ki se redno udeležujemo zahtevnejših regat (svetovni pokal, EUROSAF), je bila regata vseeno zelo zanimiva. Prva dva dneva nas je spremljal rahel veter, ki je nepredvidljivo obračal, kar je dodatno popestrilo razplet posameznih plovov. Zadnji dan pa nas je pričakal močnejši severni veter. Prva dva plova smo zvozili po vetru od 10 do 15 vozlov, tretji plov pa je veter sunkovito pojačal na okoli 30 vozlov, v sunkih je presegel tudi 35 vozlov. Naredili smo pet plovov, (5), 1, 2, 4, 1 in skupno prvo mesto. Glede na to, da sem bil med mlajšimi, sem se zmage predvsem po močnem vetru toliko bolj veselil. Sedaj me čaka še 14 dni treninga.«
Po odličnem jadranju ekipe Gorazda Rajarja, ki je na isti zadnji junijski konec tedna postala evropski študentski podprvak v jadralskem dvobojevanju, je uspeh v isti disciplini zaokrožila še ekipa Dejana Presena Lumba Match Race Team v Avstriji.
Dejan Presen: "Odličen vikend za slovensko jadralno dvobojevanje smo z zmago na Gmunden Grand Prix – Grade 3 regati dopolnili Dejan Presen z ekipo oče in sin Jure in Emil Jerkovič. Organizatorju je v treh dneh tekmovanja v zelo spremenljivih vremenskih razmerah uspelo izpeljati 11 flightov predtekmovanja. Po dveh dneh tekmovanja smo vodili z rezultatom 5 zmag in brez poraza, kar je pomenilo uvrstitev v zaključne dvoboje. Zaradi pomanjkanja časa se je organizator zadnji dan odločil odpovedati polfinale, tako smo se v velikem finalu, ki smo ga dobili z rezultatom 2-1, pomerili z zmagovalcem prve regate v seriji Maxom Trippoltom."
Državna prvaka v kategoriji fireball je ekipa Kavčič- Bertok, v kategoriji FJ pa ekipa Šešel - Kosi.
Na Velenjskem jezeru je pretekli konec tedna JK Živaana pripravil državno prvenstvo za fireballe in za razred FJ. V odličnih pogojih se je prvenstva udeležilo 15 ekip na fireballih in 6 na flying juniorjih. Državna prvaka za leto 2013 sta v razredu fireball postala Miha Kavčič in Marko Bertok (JK Olimpic), podprvaka njuna klubska kolega Matija in Marko Kocjančič, na tretje mesto pa sta se uvrstila Mitja Hrvatin in Željko Planinšič (JK Burja-JK Fagar). V razredu FJ sta državni naslov prijadrala Gregor Šašel in Ana Kosi (JK Ljubljana), podprvaka sta postala Valter Štrancar in Marko Kete (ŠD Wada), bron pa je šel v roke Roku in Maji Volk (JK FJ Slovenija).
Včeraj v madžarskem mestu Balatonföldvar na odprtem IODA evropskem prvenstvu razreda optimist niso imeli sreče z vetrom. Šibka sapa je omogočila izvedbo zgolj enega plova in z veseljem ponovno poročamo o odličnem jadranju naših.
V konkurenci 102 deklic aktualna evropska prvakinja, naša Mara Turin, še naprej ostaja v vodstvu. Danes je prijadrala drugo mesto v skupini, s čimer je njen skupni izkupiček točk po treh odpeljanih regatah 4. Na drugem mestu je Nizozemka Eefje Nissen z 12 točkami in na tretjem Španka Aina Colom s 13 točkami. Lara Poljšak je današnjo regato zaključila na 14. mestu v skupini in je trenutno skupno peta. Na 41. mestu je po današnjem nastopu Lin Pletikos (32,10, 31) ter na 63. Tjaša Milivojevič (20,29,43).
Odlično so ponovno nastopili tudi fantje. Rok Verderber se je z včerajšnjega šestega mesta z današnjo zmago v skupini prebil na skupno drugo, petouvrščeni po prvem dnevu Klemen Semelbauer pa je z današnjim drugim mestom v svoji skupini trenutno skupno tretji. Oba imata 8 točk. Zelo dobro je jadral tudi Staš Torej in zaključil s 4. mestom v skupini in 17. skupno, Martin Peternelj pa je s 13. mestom v skupini napredoval na skupno 58. mesto.
Esimit Europa 2 nadaljuje z zmagami tudi na Baltskem morju. Misija Baltik, kot so jo poimenovali, je uspešno zaključena. Najprej so na znanem Kieler Woche v Namčiji zmagali na obeh regatah, ter postavili nov hitrostni rekord, sedaj pa so se zopet izkazali na Švedskem, kjer so na regati ÅF Offshore Race spet prvi prečkali ciljno črto.
Po 40 urah jadranja in preplutih 350 navtičnih milj, se je za ekipo Esimit Europa 2, zaključila ÅF Offshore Race na Švedskem. Ciljno črto so prečkali ob 03:33 zjutraj in si zagotovili že 22 zmago. Na največji skandinavski regati je plulo 248 plovil. Regata, ki velja za izjemno priljubljeno je dokazala, da je tudi nevarna zaradi plitvini v bližini Stockholmskega arhipelaga.
Skipper Jochen Schuemann, ki je vodil ekipo jadrnice Esimit Europa 2 je po regati povedal: "Zame je bila to izjemno razburljiva regata. Pričeli smo v izjemno šibkem vetru. Po Stockholmskem arhipelagu smo pluli dovolj hitro. Ker naša jadrnica potrebuje globljo vodo, kot večina drugih, smo med plovbo udarili v podvodno skalo, ki ni bila označena na navigacijskih kartah. Trk je zaustavil jadrnico, vendar večjih poškodb nismo opazili. Plovbo smo nadaljevali v smeri proti otoku Gotland. Ko smo ga obkrožili, je zmanjkalo vetra. Večkrat smo padli v popolno brezvetrje. Na srečo smo kmalu spet ujeli nekaj šibkega vetra v naša jadra in prepluli še zadnjih 120 navtičnih milj. Iz jadrnice smo iztisnili vse, kar je bilo možno in uspešno prvi prečkali ciljno črto. Zadovoljen sem z jadrnico in z posadko, ki se je zopet izkazala. Naslednje regate v Veliki Britaniji se že veselim."
S 1.7. je Hrvaška vstopila v Evropsko unijo, kar pomeni konec davčnih olajšav za plovila državljanov EU, ki še nimajo plačanega davka in želijo pluti po teritorialnih vodah Hrvaške in EU.
Lastniki plovil, ki so danes še vedno v postopku začasnega uvoza v republiki Hrvaški in nimajo plačanih davščin, od 1.7.2013 dalje ne smejo več pluti po Hrvaških vodah. Ker davek za plovilo še ni bil plačan, se nahajajo v carinskem prekršku. Po navedbah Hrvaške carine je ugodnost plačila davka po znižani stopnji 5%, ki je trajala vse do 31.5.2013 izkoristilo nekaj več kot 4.600 lastnikov plovil. Po podatkih Hrvaške carine pa se trenutno nahaja še preko 6.000 plovil, ki nimajo urejenega statusa.
Lastniki plovila, ki se odločijo, da bodo plovilo registrirali na Hrvaškem, morajo izvesti carinjenje plovila in pridobiti carinsko deklaracijo v skladu z zakoni EU in Hrvaške. Izvesti je potrebno redni carinski postopek.
V kolikor plovilo nima evropskega preferencialnega porekla, oziroma nima dokaza o evropskem preferencialnem poreklu, se bo carinilo po veljavnih carinskih stopnjah, ki veljajo v EU in velja tudi na Hrvaškem od 1.7.2013 dalje. To pomeni, da je za taka plovila potrebno plačati 1,7% carine oziroma 2,7% carine za gumenjake. Carina se obračuna od carinske vrednosti. Carinska vrednost plovila se ugotavlja glede na tip in starost plovila. Lastnik sam poda oceno vrednosti plovila, ki mora biti ovrednotena čim bolj realno. Carina se pri vrednosti plovila opira na znani Schwacke katalog.
V kolikor plovilo izpolnjuje pogoje iz novega Zakona o PDV (Zakon o davku na dodano vrednost na Hrvaškem), oziroma za plovilo obstaja dokaz, da je bila prva registracija plovila oziroma prva uporaba plovila pred več kot osem leti (plovilo se je uporabljalo pred 1.7.2005), se za plovilo po novem ne bo več obračunal davek na dodano vrednost (PDV oziroma DDV v Sloveniji).
Trenutno še ni popolnoma jasno ali bo oprostitev plačila davka veljala samo za plovila registrirana pod zastavami ene izmed držav EU ali bo veljalo to tudi za plovila registrirana v tretjih državah. Po vseh predvidevanjih bo to veljalo, trenutno pa še ni popolnoma jasno.
Kar se tiče vpisa v hrvaške registre plovil, je s carinskega in davčnega stališča popolnoma vseeno v kateri register se plovilo vpiše, ko je enkrat plačan davek na področju EU. Plovila, ki imajo plačan davek na področju EU postanejo tako domača roba. Vpis v hrvaške registre plovil tako ni obvezen. Plovilo lahko pluje pod katerokoli zastavo EU. Plovila, ki bodo registrirana v drugih državah in ne na Hrvaškem, bodo tretirana kot tuja plovila in ne bodo imela enakega statusa kor plovila registrirana na Hrvaškem. Kakšne natančno bodo razlik, trenutno še ni v celoti znano.
Po 1.7. bodo carinske izpostave pričele z izvajanjem inšpekcijskih pregledov v carinskih skladiščih - marinah in pregledovali plovila, ki so se pred vstopom Hrvaške v EU nahajala v začasnem uvozu. To je zakonsko predpisana obveza, ki jo mora izvajati Hrvaška carina v skladu z zakonodajo EU in Hrvaško zakonodajo. Natančna navodila o uvajanju nove zakonodaje, kakor tudi povezani postopki še niso jasni. Vse nadaljnje informacije bomo objavili nemudoma, ko jih prejmemo s strani odgovornih organov.
Preberite tudi:
- Postopki za uvoz plovil na Hrvaško so končno določeni
- Pojasnila v zvezi z uvozom plovil na Hrvaško - carinjenje plovila.
- Nove višine nadomestila za vpis plovil v registre
Danes se je v madžarskem mestu Balatonföldvar s prvima dvema regatama začelo odprto IODA evropsko prvenstvo razreda optimist. Udeležuje se ga preko 250 jadralcev iz 40 držav, tudi Slovenije in z velikim veseljem poročamo o odličnih uvodnih nastopih slovenskih jadralcev.
V sončnem vremenu in srednjem vetru med 8 in 10 vozli so danes odpeljali dve regati. V konkurenci 102 deklic je aktualna evropska prvakinja, naša Mara Turin, z dvema zmagama napovedala resen napad na ubranitev evropske lovorike. Na drugem mestu ji sledi še ena slovenska jadralka, Lara Poljšak, ki je današnji regati zaključila na tretjem in prvem mestu. Na 40. mesto se je uvrstila Lin Pletikos (32,10) ter na 48. Tjaša Milivojevič (20,29).
Odlično so nastopili tudi fantje. V konkurenci 146 jadralcev je na 5. mestu Klemen Semelbauer z dvema tretjima mestoma, na 6. mestu je Rok Verderber (7,1), 26. je Staš Torej (9,16) in 78. Martin Peternelj (28, 23).
»Prvi dan evropskega prvenstva se je za naše začel sanjsko. Mara Turin zelo očitno brani naslov evropske prvakinje. Sledi ji Lara Poljšak, torej dve Slovenki na vrhu. Med fanti pa odlična predstava Klemna Semelbauerja, ki je zabeležil dve tretji mesti in trenutno zaseda skupno 5. mesto. Rok Verderber, prvič na večjem tekmovanju, je v prvem plovu prebijal debelo plast treme in nervoze. Prvi plov je končal sedmi, v drugem pa pokazal, kam cilja, in zmagal ter je trenutno šesti v skupni razvrstitvi,« zadovoljno sporočajo iz slovenske ekipe na Blatnem jezeru.
Jutri se jadralcem obeta še en vroč in sončen dan, a z zelo šibkim vetrom.
Ta teden je na Švedskem potekal tretji dogodek v letošnji seriji RC44. Tekmovanja se je udeležilo 12 ekip, slovenskega predstavnika, ekipe CEEREF, tokrat ni bilo med njimi.
Vremenske napovedi za Švedski Marstrand so bile izjemno nepredvidljive. Napovedali so vetrove med 12 in 30 vozli, ki naj bi pihali vseh mogočih smeri, od vzhodnika, do zahodnika in juga. Ekipe do zadnjega trenutka niso vedele, kaj jih bo pričakalo na regatnem polju. Prvi dan tekmovanja je zmago prinesel le ekipi Ironbound iz ZDA, nato pa je veter zapihal s hitrostjo preko 30 vozlov in ekipe so morale nazaj na obalo.
Tudi drugi dan jadranja vreme ni bilo najbolj naklonjeno jadralcem. Dve ekipi Peninsula Petrolium iz Velike Britanije, in Ruska Katusha, sta pričeli z regato prej, kot je bilo planirano, zaradi nestabilnega vremena. Dež in veter sta krojila usodo jadralcev. Kljub dobrim pozicijam na regatnem polju je bil izid dvobojevanja pogosto nepričakovan, zaradi pogostih sprememb smeri vetra.
V flotnem jadranju se vremenske razmera niso prav nič stabilizirale. Hitrost vetra se je stopnjevala in prve težave so se pričele za Artemis Racing. Z drugega mesta so padli za zadnje, dvanajsto. Naslednji so padli v težavi na jadrnici Nika. Njihov geenaker se je strgal in regato so morali predčasno zaključiti. Z vremenom so se zopet najbolje spopadli na jadrnici Ironbound. Svoje vodstvo so povečevali vse do cilja, kjer so si zagotovili že drugo zmago na dogodku na Švedskem. Drugo mesto je zasedla posadka Katushe, na tretje mesto pa je prijadrala ekipa Aegir Racing iz Velike Britanije. V nadaljevanju flotnega tekmovanja se je vrstni red zopet premešal. Zelo dobo so jadrali v ekipi Aqua in Synergy. Na koncu je prvo mesto v flotnem jadranju pripadlo ekipi Aque, na drugo se je uvrstila ruska ekipa Synergy, tretje mesto je pripadlo Aegir Racingu, četrto mesto je zasedla ekipa Peninsula Petrolium Racing, na peto mesto pa se je zavihtela ekipa Ironbound, ki so letos novinec v tekmovanju. Naslednji dogodek iz serije RC44 bo v Portugalskem Cascais med 2. in 6. oktobrom.
Rajar Match Race Team v zasedbi Gorazd Rajar, Gal Potrč Pajk, Ajda Njegovec in Blaž Jeršan so se pretekli teden udeležili evropskega jadralnega študentskega prvenstva na Lago di Ledro v Italiji.
Tekmovalci so jadrali v disciplini match race oziroma dvobojevanje. Dogodek je bil test za naslednje leto, ko bo klub na Ledru organiziral svetovno univerzitetno prvenstvo. Round robin del tekmovanja je ekipa Gorazda Rajara zaključila z rezultatom 7-1. Polfinalni dvoboj so dobili z rezultatom 2-1. Finale so po nesrečnem zadnjem obratu boje, kjer je ekipa vodila, so žal izgubili s 3-2. Prvo mesto je tako zasedla nemška ekipa s krmarjem Florianom Haufejem za krmilom. Kljub razočaranju ekipe po prihodu v cilj, so z rezultatom in medaljo vseeno zadovoljni. Rezultat potrjuje dobro pripravljenost ekipe, ki že komaj čaka svetovno prvenstvo, ki se bo odvijalo naslednje leto.
Končni rezultati:
1. Florian Haufe (NEM)
2. Gorazd Rajar (SLO)
3. Sandro Cavallari (ITA)
...
Povzeto po RMRT, foto: www.facebook.com/RajarMRT
Pred nekaj dnevi je podjetje As Boats d.o.o. podpisalo pogodbo s prestižnim Italijanskim proizvajalcem gumenjakov ZAR FORMENTI.
Gumenjaki ZAR predstavljajo sinonim napihljivih čolnov v svetovnem merilu. Čolni s široko razširjenim premcem ponujajo veliko prostora in ležalnih površin, plovne lastnosti pa so vrhunske in neprimerljive z vsemi ostalimi čolni. Čeprav lahko za vsak čoln iz ladjedelnice ZAR takoj prepoznamo po njegovi značilno obliki, pa moramo povedati, da je vsako plovilo zase posebej oblikovano. Oblikovanje plovil je prilagojeno potrebam in dolžini plovila, saj je le tako možno zagotoviti, da ima prav vsak ZAR-ov model izjemne plovne lastnosti. Ponudbo začenja najmanjši model ZAR 43, sledijo mu ZAR 47, ZAR 53, ZAR 57 Welldeck, ZAR 61, ZAR 65, ZAR 73, ZAR 75, ponudbo pa zaključujeta ZAR 87 Welldeck in ZAR 97 Skydeck. Poleg gumenjakov za prsti čas, pa so izdelali tudi prvi ZAR tender, ki je namenjen večjim plovilom kot pomožni čoln za prevoz s plovila na obalo.
Zastopnik ZAR FORMENTI za Slovenijo: As Boats d.o.o., http://www.as-boats.si/