Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V ponedeljek se je v Nemčiji začelo odprto evropsko prvenstvo razreda finn, ki je v Warnemünde na severu Nemčije pripeljalo 116 jadralcev iz 29 držav. Eden od vrhuncev sezone in močna konkurenca za najuspešnejšnejšega slovenskega jadralca predstavlja težko preizkušnjo in hkrati velik izziv na njegovi poti do olimpijskih iger v Riu 2016.
Evropsko prvenstvo razreda finn je v Warnemünde pritegnilo rekordno število tekmovalcev. V močni konkurenci se bo na regatnem polju v Baltskem morju pomerilo 116 jadralcev iz 29 držav, od tega kar 23 jadralcev prihaja iz neevropskih držav. Poleg Vasilija se bodo prvenstva udeležili številni olimpijci, med njimi dobitnik bronaste olimpijske madalje iz zadnjih olimpijskih iger, Francoz Jonathan Lorbert, četrto uvrščeni Nizozemec Pieter Jan Postma in Španec Rafael Trujillo, ki je v Londonu zasedel osmo mesto, v Atenah pa je osvojil srebrno olimpijsko medaljo. Naslov evropskega prvaka bo branil Grk Ioannis Mitakis, na prvenstvu pa se bodo za čimboljše uvstitve potegovali še številni evropski in svetovni prvaki iz preteklih let, Britanec Ed Wright, Rus Eduard Skornyakov, in Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić. Zbrala pa se je tudi številčna Britanska zasedba, ki je dominirala na večini letošnjih regat.
»Na letošnjem evropskem prvenstvu si želim čim bolje nastopiti, ker prvenstvo predstavlja enega od vrhuncev letošnje sezone in hkrati pomemben korak na poti do mojega naslednjega velikega cilja v Riu. Temu cilju sem popolnoma predan in zavzeto treniram. Čaka me še dosti dela, ampak prepričan sem, da sem na pravi poti.« je pred prvenstvom povedal Vasilij in dodal: »Vem, da je pred mano težka naloga, saj se je na tokratnem evropskem prvenstvu zbrala res večina vrhunskih jadralcev razreda finn. V Valenciji od novembra treniram z ekipo vrhunskih strokovnjakov in odličnimi sparing partnerji, zato verjamem, da mi je v tej sezoni uspelo narediti pomemben korak naprej«.
Evropsko prvenstvo se začenja z registracijo in merjenjem opreme, v soboto je bila otvoritvena slovesnost, v nedeljo pa so se jadralci pomerili v trening regati, v ponedeljek 22. julija ob 12. uri pa naj bi se na Baltskem morju začelo zares.
Žal je prvi dan organizatorjem nagajalo vreme. Jadralci so zaradi pomanjkanja vetra čakali na kopnem, ob 17. uri pa je bilo jasno, da bo dan minil brez odjadranega plova.
Pred jadralci je deset plovov, v soboto 27. julija pa se bo deset najuspešnejših jadralcev pomerilo še v odločilni regati za medalje.
Danes se je s finalno regato v Balatonföldváru na Madžarskem zaključilo evropsko in svetovno mladinsko prvenstvo do 21 let v laserju – laser radial za dekleta in laser standard za fante. Veselimo se lahko dveh velikih uspehov slovenskih jadralcev. Marko Radman je osvojil bronasto medaljo v evropski in svetovni konkurenci v razvrstitvi do 19 let, Kim Pletikos pa je zaključila na 4. v evropski oziroma 5. v svetovni konkurenci med dekleti.
V skupni razvrstitvi vseh jadralcev za svetovno prvenstvo je naš najbolje uvrščeni jadralec Žan Luka Zelko na 23. mestu, na 24. mu z enakim številom točk sledi Marko Radman, 98. je bil Tim Podlogar in 113. Jakob Perne. Nastopilo je 138 jadralcev. V evropski skupni razvrstitvi sta bila Žan Luka Zelko in Marko Radman na 19. oziroma 20. mestu, Tim Podlogar je zaključil kot 84. in Jakob Perne kot 98. v konkurenci 122 jadralcev iz evropskih držav.
Med dekleti sta Slovenijo zastopali Kim Pletikos in Nina Vovk. Kim je jadrala odlično in v svetovni konkurenci zaključila na 5. mestu med 91 jadralkami. Nina Vovk je bila 64. V razvrstitvi za evropsko prvenstvo je Kim Pletikos zaključila kot četrta in Nina Vovk na 56. mestu med 80 jadralkami.
Naslov svetovnega prvaka med fanti je šel Avstralcu Mitchellu Kennedyju, naslov svetovne prvakinje pa Nemki Svenji Weger.
Z vstopom Hrvaške v Evropsko unijo se spreminja tudi zakonodaja glede plovbe plovil namenjenih za zabavo in prosti čas po Hrvaških teritorialnih vodah.
Kaj vse je potrebno za plovbo po Hrvaškem?
Kdo lahko upravlja s plovilom?
Po vodah Hrvaške lahko plujejo le plovila s katerimi upravlja za to usposobljena oseba. Oseba mora izpolnjevati pogoje za plovbo, ki jih predpisuje država v kateri je plovilo registrirano. V kolikor država iz katere prihaja plovilo, ne predpisuje ničesar, potem mora oseba, ki upravlja s plovilom izpolnjevati zahteve, ki jih predpisuje Hrvaška.
Vplutje – prihod v Hrvaške vode
Ko vplujemo v Hrvaške vode, moramo po najkrajši možni poti vpluti v najbližjo luko odprto za mednarodni pomorski promet, kjer se opravi mejni prehod. Izvesti je potrebno naslednje postopke:
- potrditi je potrebno seznam posadke in potnikov na plovilu (mejni prehod, luška kapitanija)
- plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake) - uredite na luški kapitaniji
- plačati turistično takso - uredite na luški kapitaniji
- prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi
Prihod s plovilom po kopnem in plovila, ki so v hrvaških lukah in marinah
- plačati je potrebno nadomestila za varnost plovbe, zaščito morja pred onesnaženjem in nadomestilo za uporabo objektov za varno plovbo (svetilniki in ostale pomorske oznake)
- plačati turistično takso
- prijaviti bivanje tujih državljanov na plovilu skladno s predpisi
Kdo je lahko na plovilu?
Na plovilu v lasti fizične osebe oziroma več fizičnih oseb, mora biti med plovbo po Hrvaških vodah lastnik plovila oziroma član njegove ožje družine. Za člane ožje družine se štejejo mož ali žena lastnika, starši lastnika, bratje in sestre ter otroci in vnuki soproga ali soproge. Plovilo lahko uporabljajo tudi prijatelji lastnika. V tem primeru morajo imeti na plovilu tudi podpisano in overjeno pooblastilo za uporabo plovila.
V primeru, da je lastnik plovila pravna oseba, se lahko na plovilu nahajajo zaposleni v podjetju in člani njegove družine ter prijatelji. Za uporabo plovila morajo imeti podpisano in overjeno pooblastilo. Na pooblastilu mora biti jasno navedeno, kdo daje pooblastilo (podjetje in odgovorna oseba v podjetju), ime in priimek osebe, ki koristi plovilo, natančen datum uporabe plovila ter ime in priimek osebe, ki je odgovorna za upravljanje s plovilom, v kolikor podjetje na krovu nima stalne posadke. Na pooblastilu morajo biti navedene tudi vse osebe, ki se lahko nahajajo na plovilu v času veljavnosti pooblastila. Pooblastilo mora biti prevedeno v hrvaški jezik s strani pooblaščenega sodnega prevajalca.
Kateri dokumenti morajo biti vedno na plovilu?
- vsa dokazila o plačanih pristojbinah (nadomestilo za varnost plovbe, turistična taksa, seznam posadke, prijava posadke)
- dokaz da je plovilo sposobno za plovbo;
- dokaz, da je odgovorna oseba sposobna upravljati s plovilom (Izpit za voditelja čolna) skladno z nacionalnimi predpisi države kjer je plovilo registrirano, oziroma s Hrvaškimi predpisi
- dokaz o zavarovanju odgovornosti za škodo tretjim osebam (zavarovalna polica)
- dokaz o lastništvu plovila oziroma pooblastilo za uporabo plovila
Nadomestilo za varnost plovbe in zaščito okolja pred onesnaženjem
Nadomestilo so dolžni plačati vsi, ki plujejo s plovilom, ki ne pluje pod Hrvaško zastavo. Nadomestilo se plačuje za koledarsko leto ne glede na obdobje plovbe v hrvaških teritorialnih vodah oziroma notranjih vodah Republike Hrvaške.
Izplutje iz Republike Hrvaške
Pred izplutjem iz Republike Hrvaške je potrebno:
- opraviti mejno kontrolo (pomorski mednarodni mejni prehod)
- overiti seznam posadke in potnikov, ki se nahajajo na plovilu (luška kapitanija)
Ko so urejene formalnosti za prehod meje, moramo po najkrajši možni poti zapustiti notranje morske vode in teritorialne vode Republike Hrvaške.
Udeležba na tekmovanjih ali sejmih
V kolikor se odpravljate s plovilom na sejem ali tekmovanje, potem plačilo omenjenih taks ni potrebno. Potrebno pa je zagotoviti, da organizator dogodka vsak 5 dni pred dogodkom plovilo prijavi luški kapitaniji. Organizator je odgovoren luški kapitaniji sporočiti tudi člane posadke, ki bodo na plovilu. Plovilo mora po končanem dogodku zapustiti vode Republike Hrvaške po najkrajši možni poti.
V kolikor ne izpolnjujemo navedenih zahtev?
Inšpekcijske službe in osebe pooblaščena za izvajanje nadzora lahko, v primeru, da ne izpolnjujemo zahtev, prepovedo nadaljnjo plovbo, dokler se ne odpravi pomanjkljivosti. V kolikor pomanjkljivosti ne moremo odpraviti v razumem roku, bomo morali izpluti iz vod RH, proti odgovorni osebi pa bo sprožen postopek in izrečene bodo kazni!
Veljavne vinjete
Vinjete, ki so še veljavne in so bile izdane pred uveljavitvijo novih uredb, ostajajo veljavne do izteka veljavnosti vinjete.
Kakšno je trenutno stanje?
Trenutno so vsi postopki za izdajo plovnih dovoljen na Hrvaškem enaki kot so bili. Še vedno je potrebno kupiti vinjeto, v kolikor lanska ni več veljavna. Potrebno imeti polico za zavarovanje nematerialne škode, ki jo prav tako lahko dobite na luški kapitaniji oziroma njihovih izpostavah. V kolikor boste na plovilu prenočevali je potrebno plačati turistično takso. Spremembe se pričakujejo šele s 1.1.2014.
Sidranje v sidriščih
V lanskem letu (27.6.2012), je bila sprejeta uredba, ki prepoveduje sidranje na lastni napravi za sidranje v sidriščih s podeljeno koncesijo. Sidranje je prepovedano v področju kjer je podeljena koncesija, od tega področja do obale in od področja do 300 m proti odprtemu morju.
Varna plovba
Plovila se pri plovbi v notranjih vodah ne smejo približevati obali bližje kot:
- ladje in hidroplani 300 metrov,
- jahte (plovila preko 12 metrov) 150 metrov,
- barke (plovila do 12 metrov) 50 metrov
- obali se lahko na razdaljo manjšo od 50 metrov približajo le plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole,
- gliserji in plovila na jet pogon lahko glisirajo le 300 metrov od obale. Prav tako ne smejo glisirati v področjih, kjer je glisiranje izrecno prepovedano,
- smučanje na vodi je prepovedano bližje kot 300 m od obale
- na področjih v bližini plaž, lahko plovila plujejo v razdalji 50 metrov od ograjene plaže in 150 metrov od naravne plaže.
Podjetje ZAR Formenti, ki ga v Sloveniji zastopa As Boats d.o.o., je predstavilo nov pomožni čoln ZF-1.
Novi ZF-1 je izjemen pomožni čoln, tako po plovnih lastnostih, kakor tudi po svoji obliki. Kakor pri vseh čolnih iz tega podjetja, ima tudi novi ZF-1 svoj značilen širok premec. Kljub temu, da v dolžino mere le 3,38 metra, je namenjen prevozu petih potnikov. Komandna konzola se nahaja na desni strani plovila. Pred konzolo je sedišče za eno osebo, poleg krmarja pa se lahko na zadnji klopi prevaža še dodaten potnik. Za enega potnika je prostor poleg konzole, za petega pa je prostor v premcu plovila. Na ZF-1 je dobro poskrbljeno tudi za prevoz prtljage. Ker se premec strmo spušča, je v njemu veliko prostora za prevoz prtljage. Do njega dostopamo skozi dvižno klop. Tudi v klopi poleg konzole in pod zadnjim sediščem, je prostor za večje kose prtljage. Na krmi je prostor za izven krmni motor. Priporočena najmanjša moč motorja je 20 KM, največja pa 40. Krma je prostorna in nudi tudi dostop do morja preko zložljivih stopnic, ki so nameščena na zrcalo čolna..
Linije novega pomožnega čolna ZAR ZF-1 so izjemno moderne in elegantne. V svojem razredu ZF-1 sigurno izstopa. Kljub temu, da je primarno namenjen prevozu z jahte na kopno, pa bo sigurno navdušil tudi tiste, ki bi si kupili plovilo za dnevne izlete v bližnje zalive.
Tehnični podatki:
Dolžina: 3,38 Širina: 1,88 Teža: 250 kg (+/- 10-20%) Število oseb: 5 Moč motorja: min 20 KM – max 40 KMFotogalerija: ZF-1
V Sloveniji zastopa: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, tel.: (02) 608 41 41
Gostilna Oliva na otoku Iloviku je prava gastronomska poživitev na Jadranu.
Lastniki z vizijo, so se pred tremi leti odločili, da navtikom ponudijo izjemno kvalitetno hrano in prave gastronomske užitke mediteranske kuhinje. Na otoku Iloviku so najeli star mlin za predelavo oliv in v njem uredili gostilno, ali kot ji sami raje rečejo konobo Oliva.
Da so uspeli zgradbo prenoviti in urediti v gostilno, so zaradi težkih pogojev za gradnjo na otokih, potrebovali kar 3 leta. Sedaj lahko rečemo, da je iz starega mlina nastala izjemno prijetna in urejena majhna gostilna.
Ker v gostilni želijo, da so njihovi gosti vedno zadovoljni in da se vedno radi vrnejo v njihovo gostilno, stalno skrbijo za novosti in celovito ponudbo za navtike. Z njihovim izkušenim kuharjem, ki je poln idej, v mediteransko kuhinjo stalno vnašajo nove jedi. Za letošnje leto so pripravili gurmanske novosti pripravljene z domačimi tartufi. Sodelujejo z dobaviteljem Karličem iz Buzeta, ki dobavlja najkvalitetnejše Istrske tartufe. Dodatno so v ponudbi nove sveže solate v različnih kombinacijah in prenovili so paleto sladic. Za predjed so v ponudbo dodali najkvalitetnejši Istrski pršut iz pršutarne Dujmovič iz Tinjana, ekstra deviško olje pa dobavljajo iz Poreča. Poleg Istrskih dobrot imajo na voljo tudi otoške. V letošnjem letu bodo v ponudbi doma izdelane testenine iz Vrbnika na otoku Krku.
Da bo gurmanski užitek popoln, skrbijo tudi, da so vedno na voljo tudi vrhunska vina. Poleg ostalih nudijo vrhunsko Malvazijo, ki je tipična za področje, na voljo pa so tudi vrhunska dalmatinska vina s polotoka Pelješca.
V letošnji sezoni, bodo poleg plemenite ulovljene ribe in ostalih morskih jedi, na voljo tudi raznovrstni bifteki pripravljeni na različne načine.
Da se boste tudi v letošnji sezoni, pri njih počutili kot v domači dnevni sobi, se bodo potrudili s svojimi vrhunskimi uslugami. V kratkem bodo poleg gostilne odprli tudi kopalnico s tuši, kjer se bodo lahko vsi navtiki osvežili pred prihodom na enkratno večerjo v konobi Oliva.
Več o gostilni: Oliva
Knjiga Franca Želeta je izjemna knjiga, avtobiografsko delo primorskega Slovenca Franca Želeta, rojenega leta 1896 v vasi Hrastje pri Ilirski Bistrici.
Želja in ljubezen do morja, do poklica mornarja z razprtim plavim ovratnikom, golim vratom in okroglo čepico na glavi se je porodila v Francu že v mladih letih. Še otrok se je poslovil od toplega doma in odšel na Jadran, na šolanje v avstro-ogrsko mornarico. Domotožju in tujemu jeziku se kaj kmalu pridružila trda šola. »Vedno ponoči, ko se najlepše spi, nas je trobentač vrgel z ležišč. Ladja je ranjena, vojak izgubljen, vse čolne smo morali spustiti v morje, se vkrcati na njih, vse dokler komisija ni pregledala ladje …«
Ladja postane njegov drugi dom, spozna tuje sredozemske dežele, še več, na njej spozna prestolonaslednika Franca Ferdinanda - o njem ima le lepe besede: »Priljubljen je bil pri vseh pomorščakih, posebno pa je imel rad slovanske narode, to je povedal sam med častniki«. In trepeta mu srce, ko prestolonaslednikovo krsto z vsemi častmi sprejmejo na njegovo ladjo. Šolanje prekine prva svetovna vojna, umre mu ljubljeni oče, zaplete se v iskrivo nedolžen ljubezenski trikotnik, doživi potop in srečno rešitev iz elitne bojne ladje Szent Istvan, na kateri službuje. »Ni mogoče opisati tega bridkega obupnega trenutka, kaj se vse dogaja na tako veliki smrtno ranjeni vojni križarki, na kateri se bori za življenje in smrt mnogoštevilna posadka vseh narodov. Posadka, ki je bila povezana skozi leta in leta z dobrim tovarištvom, nima rešitve.«
Po koncu 1. svetovne vojne je udeleženec znanega upora proti Italijanom v Radohovi vasi in kazensko premeščen v Italijo. Kot številni Slovenci tudi on odide v Južno Ameriko za boljšim življenjem. In tu v svoji strasti do morja postane kitolovec. »Zelo težko mi je opisati moje občutke in žalost, ko sem prvič in zadnjič stopil v ta samotni svet ribjega življenja z mislijo, ali se bom še kdaj vrnil in videl obraze svoje družine.« A Franc Žele se je srečno vrnil tudi s te poti. Njegove ohranjene rokopise spominov, fotografije, dokumente in članke iz časopisov je zbrala njegova vnukinja Flory Banovac, jih prelevila v pestro pripoved, v njej pa ohranila izvirnost ter slog avtorjevega pisanja.
Gre za opis obdobja, ki je v slovenski zgodovini precej zabrisano, zato pa je zapis njegove življenjske zgodbe, ki sicer v osnovi ni bila namenjena objavi, še toliko pomembnejši. Ne samo za morjeplovce, temveč za vse Slovence. Zato je prav, da se knjiga Franca Želeta z naslovom Mornar, pustolovec, kitolovec ne znajde samo na policah tistih, ki jim je ljubo morje in pustolovščine, temveč tudi na policah tistih, ki cenijo verodostojno zgodovino naše domovine. Knjiga je bila izdana leta 2010 v samozaložbi.
Naročite knjigo:
Franc Žele : Mornar, pustolovec, kitolovec
(Cena 34,90 EUR z DDV. Cena pošiljanja 4,00 EUR)
Izjemen dan za slovensko jadranje! Na odprtem IODA evropskem prvenstvu razreda optimist, ki se je od 29. junija do danes odvijalo v Balatonföldváru na Madžarskem, Slovenci slavimo. Mara Turin po odličnem jadranju skozi vse dni prvenstva zasluženo slavi še svoj drugi evropski naslov, Rok Verderber, ki je bil v absolutni konkurenci tretji, pa naslov evropskega podprvaka.
Danes so v še enem vročem in sončnem dnevu deklice in dečki v šibkem do srednjem vzhodnem-severovzhodnem vetru odjadrali še zadnja dva plova, skupaj na tem evropskem prvenstvu deset deklice in devet dečki. Najmlajši slovenski jadralci so skozi vse prvenstvo jadrali zelo dobro in se držali vrha, ali pa iz regate v regato lepo napredovali. Mara Turin, ki je svoj evropski naslov potrdila še z zmagama v obeh današnjih regatah, je bila suvereno v vodstvu od samega začetka prvenstva. V konkurenci 102 jadralk ji je blizu sledila Lara Poljšak, ki je nekaj dni držala peto mesto, domov pa se vračala s sicer prav tako odličnim, a žal nehvaležnim četrtim. Lin Pletikos se je skozi vse prvenstvo uvrščala okoli 40. mesta, kjer tudi zaključuje, Tjaša Milivojevič pa je zadržala 45. mesto v absolutni konkurenci.
V konkurenci 146 dečkov sta se Rok Verderber in Klemen Semelbauer ves čas prvenstva držala pri vrhu in si celo izmenjala mesto boljšega. Rok Verderber je v zadnja današnja plova odjadral s skupnega tretjega mesta, z osvojenima petim in četrtim mestom pa tretje mesto v absolutni konkurenci in naslov evropskega podprvaka le še potrdil. Klemen Semelbauer je z današnjima 12. in 2. zaključil na skupnem 12. mestu, Staš Torej, ki se je skozi prvenstvo sicer uvrščal višje, je zaključil na skupnem 25., Martin Peternelj pa je danes še napredoval in se domov vrača na skupnem 30. mestu.
Naslov evropske prvakinje je torej z velikim naskokom osvojila naša Mara Turin (13 točk), naslov evropske podprvakinje gre v roke Španki Aini Colom (29 točk) in bron Nizozemki Eefje Nissen (31,3 točke). V absolutni konkurenci dečkov je zmagal Singapurec Ryan Yee Kang Teo (10 točk), evropski prvak je postal Poljak Tytus Butowski (19 točk), evropski podprvak in tretji v abosolutni konkurenci je naš Rok Verderber (30 točk), evropski bron pa gre v roke šestouvrščenemu v skupni konkurenci, Italijanu Luci Valentinu (37 točk).
Na odprtem IODA evropskem prvenstvu razreda optimist na Madžarskem se že dva dni bojujejo s šibkim vetrom. Včeraj so uspeli izpeljati zgolj en plov za eno žensko skupino, medtem ko so danes vsi, tako deklice kot dečki, odpeljali en sam plov. Naši so spet jadrali zelo dobro in Mara Turin kot aktualna evropska prvakinja ostaja trdno v vodstvu.
Na uradne rezultate še čakamo, preliminarni rezultati za deklice po štirih odpeljanih plovih:
Danes je Mara Turin ponovno zaključila kot druga v skupini in po štiriih regatah ima sedaj 6 točk, njena tekmica na drugem mestu je Nizozemka Eefje Nissen s 13 točkami, na tretje mesto pa se je prebila Singapurka Marsha Shahrin s 17 točkami. Lara Poljšak je četrto regato zaključila na odličnem tretjem mestu v skupini in je skupno še naprej peta. Na 42. mestu je po Lin Pletikos (32,10, 31, 25), Tjaša Milivojevič pa je z dobrim jadranjem in 19. mestom napredovala na skupno 59. mesto.
Današnji rezultati dečkov:
Rok Verderber, 2. mesto Klemen Semelbauer, 15. mesto Staš Torej, 8. mesto Martin Peternelj, 6. mestoV Anconi se je zaključilo svetovno prvenstvo v razredu potovalnih jadrnic (ORC), slovenski predstavnik, Jadralni klub Pocodebon, je v skupnem seštevku zasedel 39. mesto v razredu B.
Mlad jadralni klub, ki minuli dve leti dosega zavidljive rezultate na regatah Pokala Slovenije, je tokrat ponovno našel nov izziv na svetovnem prvenstvu, na katerem je bilo prijavljenih 115 posadk iz vsega sveta. Prijavljeni so, skladno s pravili ORC, tekmovali v dveh kategorijah, kategoriji A in B. Slovenski predstavniki so tekmovali z jadrnico Salona 37R, uvrščeni so bili v razred B.
Tekmovanje se je pričelo minulo nedeljo, ko so organizatorji izvedli zaključne meritve plovil, udeleženci pa še zadnje tehnične priprave potovalnih jadrnic. Prve regate so bile na sporedu v ponedeljek. Z izjemo torka in srede, ki sta bila v znamenju dvodnevne navigacijske regate, so se ostale dni jadralci pomerili v regatnem polju v obliki palice. Že prvi regatni dan je razkril močan tekmovalni naboj, saj se je regatni odbor zaradi prehitrega štarta številnih jadralcev odločil ponoviti pričetek prvega plova. Slovenskim predstavnikom to ni ustrezalo, saj so prvič začeli dobro in bi si, v primeru veljavnosti štarta, zagotovili odlično izhodišče za nadaljevanje regate. V ponovnem poizkusu so imeli manjše težave z jadri, zamuda na štartno linijo pa ni prinesla želenega izhodiščnega položaja. Regatni dan je JK Pocodebon končal na 43. mestu, skupno je v razredu tekmovalo 53 posadk.
V torek, na drugi regatni dan, se je pričela dvodnevna navigacijska regata. Opoldne so se posadke odpravile proti jugu Jadranskega morja, regata je potekala vzdolž italijanske obale. Prvi regatni dan je zaznamoval nestabilen veter, slovenski jadralci pa si bodo regato zagotovo zapomnili tudi po toči in močnem neurju, ki je s 30 vozli vetra pošteno namučil vse sodelujoče. Regata je za JK Pocodebon trajala kar 25 ur. Četrtkov dan je bil povsem neugoden za izvedbo regate, celodnevno mukotrpno čakanje na vodi pa se je popoldne zaključilo s preklicem tekmovanjain pozivom k povratku v marino. Petkova plova sta slovenskim predstavnikom prinesla 41. in 24. mesto, tekmovalni dan pa je tudi ta dan krojilo vreme. Regatnemu polju se je bližala nevihta, regatni odbor je tudi v tem primeru pozval udeležence k povratku v marino. V soboto, na zadnji regatni dan, je organizator izvedel tri plove. Prvega je JK Pocodebon zaključil na 31. mestu, pri drugem so zaradi tehničnih težav s prednjim jadrom odstopili, zadnji plov svetovnega prvenstva pa jim je prinesel odlično 12. mesto.
S skupno uvrstitvijo je krmar JK Pocodebon David Bartol zadovoljen: » Moja pričakovanja so bila pred odhodom na svetovno prvenstvo usmerjena v dosežke med 30. in 40. mestom. Prihod na prizorišče pa nam je razkril, da so tamkajšje razmere povsem drugačne od naših. Govorimo o visokem valu, spremenljivem vetru in močnem toku. Poleg tega je ves teden zaznamovalo slabo oziroma spremenljivo vreme, izpostaviti gre predvsem nekaj močnih neviht. Ne glede na našteto, svetovno prvenstvo zapuščamo z nasmehom na obrazu. Sploh, če v mislih ohranimo zadnji plov. Zadovoljni smo tudi s končno uvrstitvijo.«
Udeležba na svetovnih prvenstvih zahteva izčrpne organizacijske in finančne vire. Brez prostovoljstva in številnih podpornikov bi bila udeležba edine slovenske ekipa na svetovnem prvenstvu potovalnih jadrnic nemogoča. Zahvaliti se je potrebno sledečim podpornikom: Croma Sistem, AdriaTow, Live, Zavaruj.si, Porsche Koper, Luka Koper in InterVela.
Blaž Maljevac, JK Pocodebon
V zadnjih dneh junija in v začetku julija se je v Splitu v organizaciji JK Split odvijalo evropsko prenstvo za mlade jadralce v laserju radial. V konkurenci 191 jadralcev sta se ga udeležila tudi Vid Lah in Maks Vrščaj, ki sta finalne plove odjadrala v bronasti skupini ter zaključila na četrtem oziroma šestnajstem mestu v skupini.
V skupni razvrstitvi 191 jadralcev je Vid Lah tako zaključil na 100. mestu, Maks Vrščaj pa na 112. mestu. Evropska juniorska prvaka sta postala Nizozemka Dewi Couvert in Poljak Filip Ciszkiewicz.
Na prvi dan prvenstva je bila pod pokroviteljstvom Esimita organizirana okrogla miza na temo prihodnosti jadranja, na kateri je sodeloval tudi Vasilij Žbogar. »Jadranje se mora razvijati skozi nove tehnološke rešitve in ne s spreminjanjem formata regat,« je bila osrednja misel okrogle mize o razvoju tega športa.
Organizator regate JK Split je dobil priznanje za odlično izvedeno prvenstvo tudi s strani mednarodne zveze razreda laser, ki je klubu zaupalo organizacijo EP za laser in laser radial v prihodnjem letu.