Podjetje Seven Marine je na navtičnem salonu v Miamiu predstavilo izvenkrmni motor, ki razvije osupljivih 557 KM.

Podjetje Seven Marine je leta 2010 ustanovila ekipa preizkušenih inovatorjev z več deset letnimi izkušnjami na navtičnem področju. Vsi člani ekipe so bili izbrani zaradi njihovih specialnih znanj in dosežkov z enim samim namenom, da trgu ponudijo tehnološko najbolj dovršen, najmočnejši in najkvalitetnejši izvenkrmni motor na planetu. Predsednik družbe je Rick Davis, ki ima ogromno izkušenj na področju navtičnih motorjev. Sodeloval je pri razvoju motorja Mercury Optimax, dvotaktni ekološki motor, Mercury Verado, uspešen štiri taktni motor in pri razvoju motorja Cummins-Mercruiser Diesel Zeus.

Seven Marine 557 je izdelan iz General Motorsovega 6,2 litrskega, V8 bloka, ki je prilagojen uporabi v navtiki. Za kontrolo motorja skrbi MEFI 6 kontroler. Moč motorja na osi znaša neverjetnih 557 KM. Motor ni zahteven glede goriva. Poganjamo ga lahko že z 89 oktanskim bencinom. Ko ga prižgemo, bomo takoj zaslišali prepoznaven zvok osem valjnega ameriškega mišičnjaka. Izpušni sistem izdelan iz nerjavečega jekla, je vodno hlajen. S tem so mu zmanjšali temperaturo, kar pripomore k dodatni ekonomičnosti motorja. Za dovolj velik pretok hladne vode skrbita dve vodni črpalki.  3,5 inčni izpuh je speljan skozi propeler, s čemer so hrup zmanjšali na minimum in zagotovili udobno plovbo.

Kot se za visoko zmogljiv motor spodobi, so se pri hlajenju držali načela, da slana voda sodi v morje in ne v motor. Hladilni sistem je zaprt in je prvi zaprt sistem vgrajen v izvenkrmni motor. Namesto slane vode skozi motor kroži etilen glikol. Ta se hladi na posebnem hladilniku, ki pa je hlajen s slano vodo. Slano vodo v hladilnik črpata dva impelerja, ki se vrtita v nasprotni smeri in zagotavljata enakomeren pretok vode. Poleg hladilne tekočine motorja je hlajeno tudi olje motorja. Vodni črpalki sta nameščeni na skrajnem zadnjem delu motorja in imata enostaven dostop za vzdrževanje. Samemu hlajenju so namenili izjemno pozornost, saj je od njega odvisno zanesljivo in dolgotrajno delovanje motorja.

Za prenos moči iz motorja do propelerja skrbi prenos podjetja ZF Marine, ki je podedoval lastnosti dosedanjih prenosov, razvit pa je bil posebej za ta motor. Upravljanje ni več mehansko. Uporablja se tehnologije fly-by-wire. Za hitro odzivnost in natančnost skrbi računalnik. Posebnost tega motorja je tudi menjalnik. Skonstruiran je tako, da omogoča hitro zamenjavo prestavnega razmerja z zamenjavo zobnikov. Tako lahko sami izberemo idealno razmerje navora, moči in ekonomičnosti porabe, glede na vrsto in težo plovila. Zaradi izjemne prilagodljivosti lahko na plovilo namestimo en, dva, tri ali pa celo štiri motorje.

Ker so motorji 557 izdelani za doseganje visokih hitrosti, so želeli izdelati nogo, ki bo imela kar najmanjši upor. Tako v nogi ni nobene premične sklopke in za menjavo prestav skrbi le prenos. Noga je vitka, upor je majhen. Nanjo lahko namestimo propelerje vse do velikosti 18''.

Motorji Seven Marine 557 so izdelani za plovila, ki tehtajo med 9 in 18 t. Oblikovani so za doseganje hitrosti preko 85 vozlov. Če želite pluti s takšno hitrostjo, bo verjetno potrebno na vaše plovilo namestiti tri motorje. Cena kompleta treh motorjev in vsa potrebna elektronik za upravljanje znaša okrog 200.000 EUR. Če se odločite za le en motor in hitrost plovbe okoli 50 vozlov, pa vas bo to stalo okrog 50.000 EUR.

Vir: http://www.seven-marine.com/