Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterijaV Hyeresu poteka mednarodna regata za ISAF-ov svetovni pokal v sezoni 2012-13. Regata je zadnja v sezoni. Današnji, drugi dan kvalifikacij, so naši jadralci nastopali več kot odlično.
Vasilij Žbogar iz Jadralnega kluba Burja, ki nastopa v razredu Finn, je danes nastopal v treh plovih. V prvem je v cilj prijadral kot šesti, v drugem kot prvi in v tretjem kot drugi. V skupni razvrstitvi v kvalifikacijah je zasedel prvo mesto.
Tina Mrak in Veronika Macarol iz Jadralnega kluba Pirat, ki jadrata v razredu 470 sta danes nastopile v dveh plovih. V prvem sta ciljno črto prejadrali kot peti, v drugem pa sta bili odlični drugi. V skupnem seštevku sta zasedli tretje mesto.
Znani so tudi rezultati v moškem razredu 470.
56. Matjaž Puh in Matija Romih (JK Pirat) 27, 27 57. Andraž Gulič in Mitja Nevečny (JK Jadro) 31,24V razredu Laser so naši predstavniki zasedli naslednja mesta:
32. Nik Pletikos (JK Burja) 29, 31 76. Žan Luka Zelko (BD Sidro): 29, 37S tem so kvalifikacije zaključene, jutri se začnejo finalni plovi.
Več o točkovanju:
V Hyeresu tokrat ISAF preizkuša še tretji način točkovanja. Kvalifikacije bodo tokrat namesto treh dni skrajšane na le prva dva dneva. Uvrstitev (mesto) iz kvalifikacij se bo preneslo naprej in bo predstavljalo prvi rezultat za finalne serije – tega rezultata tudi ne bo mogoče odbijati. Finalne regate se bodo jadrale tri dni (namesto dveh, kot je bilo to v Palmi), tem pa bosta za najboljših deset iz vsakega razreda sledili še dve regati za medalje, le za razred 29er in ženski 29erFX (v teh razredih sicer ne bomo imeli slovenskih jadralcev) so predvidene tri regate za medalje.
Garmin je danes napovedal GMI 20 in GHC 20, navtična inštrumenta, ki povezujeta Garmin navtični liniji inštrumentov za motorna plovila in jadrnice. S povsem novim vmesnikom , ki je lažji za uporabo kot kdajkoli prej, sta GMI 20 in GHC 20 nepogrešljiva na vsakem navigacijskem mostu.
»Zbirali smo povratne informacije, upoštevali smo uspešne rešitve na prejšnjih navtičnih inštrumentih, da sta lahko nova GMI 20 in GHC 20 še boljša«, je dejal Dan Bartel, podpredsednik prodaje. »Z večjim, svetlejšim in bolj temperamentnim zaslonom, sta GMI 20 in GHC 20 enostavnejša za uporabo, bolj vidljiva ter zagotavljata bistvenejše informacije za uporabnika, kot kadarkoli prej.«
GMI 20 ima 4-palčni (10,1 cm) barvni zaslon, ki prikazuje globino, hitrost, podatke o vetru, motorju in več kot 100 navtičnih podatkov o plovilu, ki temeljijo na željah uporabnika. GMI 20 je zasnovan, da zadovolji namen svojega predhodnika GMI 10, medtem ko širi funkcionalnost s prikazom več informacij hkrati na večjem in svetlejšem zaslonu.
GHC 20 ima prav tako 4-palčni barvni zaslon, ki je zasnovan za prikaz in zagotavljanje nadzora nad funkcijami avtopilota. Z večjim in svetlejšim zaslonom je GHC 20 združljiv z obstoječimi Garmin avtopiloti, prav tako pa bo tudi združljiv z novimi Garmin avtopiloti. GHC 20 je možno upravljati tudi z brezžičnim daljinskim upravljavcem in z napovedano novo navtično uro quatix. Novi avtopilot kompleti kot so GHP 10, GHP 12 in GHP 20, bodo imeli GHC 20 vključen v komplet.
S posodobljenim uporabniškim vmesnikom tako GMI kot GHC 20 zagotavljata menije in merilnike, ki se ujemajo z estetiko novo napovedane Garmin serije GPSMAP 8000. Medtem ko sta bolj prijazna do uporabnika in se ponašata z bolj intuitivnim izgledom, ki vključuje tako nastavitev svetlosti kot barv, je možno GMI in GHC 20 montirati vgradno ali plosko, da se popolnoma uskladita z novo serijo GPSMAP 8000 in skupaj tvorijo edinstven izgled navigacijskega mosta.
Izboljšana je tudi nočna vidljivost GMI in GHC 20. Z možnostjo izbire osvetlitve v rdeče/črni, zeleno/črni ali običajni nočni barvni shemi imata GMI in GHC 20 LED osvetlitev, ki omogoča boljšo zatemnitev kot predhodni GMI in GHC modeli. Hkrati je izboljšana tudi vidljivost pri dnevni svetlobi. Z boljšim kontrastom in širšim vidnim kotom, GMI in GHC 20 zagotavljata boljšo vidljivost v vseh svetlobnih pogojih. Steklen zaslon preprečuje tvorjenje kondenzacije v enoti, odsevanje in bleščanje ter s tem omogoča jasen pogled na prikazane informacije v vseh vremenskih pogojih.
Novost predstavljena na GMI 20 je funkcija auto-scroll. Le-ta uporabniku omogoča , da določi kako hitro se pomikajo prikazi na zaslonu brez dodatnega poseganja. Nastavitve je mogoče prilagoditi, da se prikazane informacije pomikajo v različnih časovnih intervalih, kar omogoča namestitev naprave na različna mesta in dostop do informacij na večjih razdaljah. Hkrati ta funkcija daje uporabniku možnost uporabe inštrumenta na več načinov.
GMI 20 in GHC 20 bosta predvidoma na voljo v drugi četrtini leta 2013.
Preko 800 jadralcev v desetih olimpijskih in dveh paraolimpijskih razredih se je danes zbralo na regatnem polju četrte in zadnje od ISAF-ovih regat svetovnega pokala v sezoni 2012-13. Po jutranjem čakanju na veter se je ta le nekoliko okrepil in omogočil izpeljavo dveh oziroma treh predvidenih plovov.
Nastopilo je tudi devet slovenskih jadralcev. Zelo smo lahko zadovoljni z današnjim nastopom Tine Mrak in Veronike Macarol (JK Pirat) v razredu 470, ki sta v treh plovih dosegli sedmo, tretje in deseto mesto v konkurenci 30 ekip in sta trenutno zelo dobri šesti. Vodita zmagovalki Palme, Brazilki Fernanda Oliveira in Ana Barbachan z enajstim mestom in dvema zmagama.
Skupno peto mesto po prvem dnevu drži tudi Vasilij Žbogar (JK Burja), ki si še ni povsem opomogel po hudem prehladu, ki ga je pestil nekaj zadnjih dni. V prvem plovu je odjadral za sedmo in v drugem za trinajsto mesto, tretjega za danes predvidenega plova pa finni niso odpeljali. »Težek dan je bil, zelo malo vetra. V obeh regatah sem imel šanse iztržiti več, ampak mi sreča ni bila naklonjena. Obe regati sem odlično štartal in bil več kot polovico poti do prve oznake v ospredju. Težko sem odločil, katera stran bo proti koncu potegnila, zato sem vedno ostajal na sredini polja, kar mi ni pomagalo, da bi končal v samem vrhu. Kljub temu sem dobro jadral, saj so ostali jadralci še bolj nihali v rezultatih,« je iz Hyeresa sporočil Vasilij. V vodstvu je Novozelandec Junior Josh z drugim in sedmim mestom.
Moške posadke v 470 so zaradi velikega števila nastopajočih razvrstili v dve skupini; v rumeni skupini, kjer sta nastopili tudi obe slovenski posadki, jih je jadralo 32, v modri pa 31. Mlada Matjaž Puh in Matija Romih (JK Pirat) sta se v prvem plovu v svoji skupini uvrstila na 24., v drugem na 25. in v tretjem na 29. mesto in sta v skupni razvrstitvi trenutno 56. Andraž Gulič in Mitja Nevečny (JK Jadro) sta bila v prvem plovu 28., v drugem 24. in v tretjem ponovno na 28. mestu v skupini in sta po prvem dnevu na skupnem 59. mestu. Vodita Novozelandca Paul Snow-Hansen in Wilcox Daniel s petim mestom in dvema zmagama.
Zaradi velikega števila jadralcev so v dve skupini razvrščeni tudi jadralci na laserjih; v rumeni skupini, v kateri je danes jadral Žan Luka Zelko (BD Sidro), jih je nastopilo 56, v modri skupini, kjer je nastopil Nik Pletikos (JK Burja), pa 57. Nik Pletikos je danes v prvem plovu dosegel 9. mesto, v drugem je bil 14. in v tretjem 17. v skupini in je trenutno na skupnem 27. mestu. Žan Luka Zelko je prvi plov končal na 22. mestu, drugega na 35. in tretjega na 44. v skupini in je trenutno skupno 80.
V Hyeresu tokrat ISAF preizkuša še tretji način točkovanja. Kvalifikacije bodo tokrat namesto treh dni skrajšane na le prva dva dneva. Uvrstitev (mesto) iz kvalifikacij se bo preneslo naprej in bo predstavljalo prvi rezultat za finalne serije – tega rezultata tudi ne bo mogoče odbijati. Finalne regate se bodo jadrale tri dni (namesto dveh, kot je bilo to v Palmi), tem pa bosta za najboljših deset iz vsakega razreda sledili še dve regati za medalje, le za razred 29er in ženski 29erFX (v teh razredih sicer ne bomo imeli slovenskih jadralcev) so predvidene tri regate za medalje.
Kvalifikacije se bodo nadaljevale jutri.
Ta konec tedna se je v organizaciji BD Ranca Ptuj odvijala regata Jadro Rance – Ptuj 2013, na kateri so se pomerili jadralci na optimistih in laserjih radial.
Prva tri mesta v laserju so si prijadrali domači jadralci BD Ranca: zmago Uroš Judež, drugo mesto Jure Medved in tretje Vid Lah. Med optimisti, nastopilo jih je enajst, sta šli prvi dve mesti v skupni razvrstitvi jadralcem JK Burja: zmagal je Taš Kolman, drugi je bil Erik Rodica in tretja Marina Vrščaj iz WSC Črnomelj kot edina deklica med nastopajočimi. V kadetski konkurenci je slavil Erik Rodica pred Marino Vrščaj in Nejcem Valenčičem (JK Burja). Prehodni pokal Jadro Rance 2013 je osvojil JK Burja Izola.
Slovenski navtični trg je bogatejši za novo knjigo z naslovom Jadranje in psihologija.
Nova knjiga Jadranje in psihologija je prva tovrstna knjiga, ki je prevedena v slovenski jezik. V izvirniku jo je avtor dr. Michael Stadler izdal pri nemški založbi Delius Klasing Verlag. V slovenskem prevodu je izšla pri založbi Osminka&Co., kot 3. knjiga iz zbirke Bukva. Knjiga je namenjena vsem, ki se radi odpravljate na jadranje in bi na plovilu radi preživeli čim več užitkov in čim manj težav, ki se lahko pojavijo zaradi majhnega prostora na katerega je omejena celotna posadka. Knjiga ponuja pravočasno prepoznavanje in odpravljanje težav na krovu. Pojasnjuje možnosti osebnega razvoja na barki, odnose na odprtem morju, relacije med skiperjem in posadko, upor na športnih jadrnicah, partnerstvo in družino na jadrnici.
Komu je knjiga namenjena?
- vsem, ki plujete in bi se radi pravočasno izognili slabim odnosom na plovilu
- vsem, ki se prvič odpravljate na jadranje in si želite spoznati problematiko odnosov na plovilu
- vsem, ki se ukvarjajo z tekmovalnim jadranjem
- vsem, ki opravljajo funkcijo skipperja ali kapitana na plovilu
- vsem, ki se na podajajo na družinsko jadranje
Na plovbo se pripravite pravočasno. Spoznajte zapletene odnose, ki se razvijejo med posadko in se izognite morebitnim težavam še preden nastanejo. Vse to si lahko preberete v knjigi Jadranje in psihologija (knjiga bo izšla 27.3.13).
Cena knjige znaša le 19,90 EUR z DDV. (stroški pošiljanja 4,00 EUR)
Naroči knjigo Jadranje in psihologija!
Ste pripravljeni na novo navtično izkušnjo, ki vas bo hitro in učinkovito popeljala do popolne plovbe? Izšel je najnovejši in edinstven priročnik 15 minut za popolno plovbo, ki bo za vas storil prav to. Z njegovo pomočjo hitro osvežite vsa ključna navtična znanja, ki jih boste potrebovali na morju. V priročniku boste našli napotke za brezskrbno izplutje z vašim plovilom, varno in prijetno plovbo ter kako ukrepati v stiski, če se bo na plovilu zgodilo kaj nepredvidljivega.
V priročnik sta avtorja Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič skrbno vključila več kot 10 let izkušenj podjetja v navtičnem izobraževanju in ga posvetili predvsem tistim, ki se s plovbo srečujete le občasno. Priročnik je vodoodbojen, odporen na sončno svetlobo, zvezan z nerjavečo spiralo, priročne oblike in formata.
Naj vas spomnimo ...
15 minut za popolno plovboje edinstven priročnik, s katerim boste lahko hitro in učinkovito osvežili vsa ključna navtična znanja in poskrbeli za brezskrbno izplutje, varno in prijetno plovbo ter pravilno in učinkovito ukrepanje v stiski.
Vaš nepogrešljivi osebni pomočnik vas bo pred plovbo, med njo in predvsem v kritičnih situacijah jedrnato in po korakih popeljal skozi vrsto praktičnih nasvetov in ukrepov, ki vas bodo hitro rešili marsikatere zagate.
Komu je namenjen priročnik?
Priročnik je namenjen vsem, ki ste na plovilu le občasno kapitan, vsem tistim, ki najemate plovila, vsem tistim, ki pogosto plujete, pa bi na hitro radi, da svoja znanja spet osvežite z najpotrebnejšimi in najnujnejšimi znanji, ter za vse, ki ste pogosto v posadki na plovilu in bi radi spoznali osnove varne plovbe, na kaj je potrebno biti pozoren in zakaj ima kapitan na ladji vedno prav! Če ste eden izmed naštetih potem je priročnik 15 minut za popolno plovbo prava knjiga za vas.
Količina je omejena, zato pohitite in postanite eden izmed prvih ponosnih lastnikov tega izjemnega priročnika še danes!
Naroči priročnik: 15 minut za popolno plovbo
Video o priročniku:
V soboto, 22.12.2012, je ob 6.00 uri izbruhnil požar v marini Punat na otoku Krku in uničil 20 plovil!
Požar je izbruhnil na enemu izmed plovil, ki se nahajajo na suhem privezu znotraj marine Punat. Ko je požar izbruhnil, k sreči v marini ni pihalo. Celotna ekipa gasilcev marine Punat je nemudoma pričela z gašenjem požara. Pridružili so se jim tudi gasilci iz več gasilnih društev z otoka. Ves trud gasilcev je bil zaman, ko je začela pihati burja. Požar se je razširil na vsa plovila, ki so se nahaja na suhih privezih D3. Gasilcem je uspelo le omejiti požar, da se le ta ni razširil še na druge predele marine. Skupno je v požaru zgorelo kar 20 plovil. Plovila so popolnoma uničena. K sreči na plovilih v času požara ni bilo lastnikov plovil, tako da ja škoda zgolj materialna. Kljub temu, da je ogenj pričel goreti v jutranjih urah, so dežurni gasilci gasili ostanke plovil vse do poznih večernih ur.
Kaj je zanetilo požar in na katerem plovilu je pričelo, goreti še ni jasno. Policija je zaščitila kraj požara. Po podrobnem pregledu inšpekcijskih služb, bo bolj jasno kaj se je v marini dogajalo.
Fotogalerija: Pogorišče v marini Punat!
Kako se preventivno zaščititi pred požaron ma plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff. Več o aparatu si lahko preberete na tej povezavi!
Danes, 9.12.2012, je burja na paškem mostu dosegla v sunkih hitrosti do 200 km/h.
Pretekli teden se je v Izoli zaključilo drugo jadranje okoli sveta našega jadralca in skakalca na smučeh, Mirana Tepeša. Tokrat je jadranje okoli sveta potekalo po manj običajni poti, proti vzhodu, med odmaknjenimi pacifiškimi otoki in okoli Horna.
Prvi del te poti je Miran Tepeš opisal v knjigi “Proti soncu”, ki jo je izdal letos spomladi, potopis z drugega, nekoliko bolj pustolovskega dela poti, pa namerava izdati prihodnje leto.
Nekaj fotografij z njegovega potovanja si lahko ogledate na tej povezavi: Miran Tepeš že drugič okoli sveta
Več o jadranju okoli sveta in knjigah si lahko preberete na spletnih straneh: www.tepes.info/jadranje.html
Slovenska jadrnica Ciao, na kateri sta plula zakonca Olga in Srečko Pust se je potopila v Indijskem oceanu.
Zakonski par, ki je plul na svoji jadrnici, je v Indijskem oceanu trčil v neznan potopljen objekt. Zakonca sta plula v floti World ARC iz Indonezije proti Avstralskemu otočju Cocos. Nesreča se je pripetila približno 40 nmi (75 km) ENE od otočja sredi noči. Jadrnica, ki sicer pluje pod ameriško zastavo je zadela v potopljen objekt in utrpela poškodbe krmila in trupa. V plovilo je začela vdirati voda. Zakonca sta takoj oddala PAN-PAN klic v sili. V eni uri so jo že dosegle posadke, ki so plule v floti. Da bi zmanjšala udor vode, sta spustila jadra in zmanjšala hitrost. Jadrnica J'Sea, ki je prva priskočila na pomoč, ju je skušala potegniti proti obali. Ob 3.00 uri zjutraj so že mislili, da jim je uspelo nadzirati vdor vode v plovilo. Žalostno presenečenje pa se je zgodilo uro kasneje, ko so ugotovili, da voda prehitro vdira v plovilo. Srečko in Olga sta odvrgla vlečno vrv in ostala na jadrnici. Jahta Zoe, ki ima na plovilu močno črpalko, je poizkušala pripluti do Slovencev. V trenutku, ko sta odvrgla vlečno vrv, je bila pomoč oddaljena še 9 nmi (17 km). Ko je premec jadrnice zalila voda, sta zakonca zapustila jadrnico in se pridružila posadki na jadrnici Spirit of Alcides, ki ju je odpeljala na otočje Cocos. Jadrnica se je potopila v bližini 11º52S 097º23E.
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.