Zadnje iz eTrgovine

1,249.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 200 Ah baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več od ostalih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 200Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija: 2560 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 200 A
  • Priporočljiv tok polnjenja: 25-100 A
  • Tok praznjenja: 200 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 300 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +70°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -5°C do +60°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,5 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm
BlueCell 200Ah 12.8V Navtična litijeva baterija

Zadnji video

Marko Radman, član Jadralnega kluba Izola, se je med 31. majem in 2. junijem udeležil regate Europa Cup v Hornu na Nizozemskem.

V razredu laser 4.7, kjer je sodelovalo 45 jadralcev iz osmih držav (Nemčija, Italija, Francija, Švica, Madžarska, Slovenija, Norveška in Nizozemska), je Marko Radman dosegel odlično 2. mesto. Prvo mesto si je prijadral madžarski jadralec Vadnai Jonathan, tretje pa je zasedel nizozemski jadralec Westerhof Eric-jan.

Vir: http://www.jadralna-zveza.si/

 

Petek 07 Jun 2013

Priznano navtično podjetje Navtronic d.o.o., je v Ljubljanskem Emporium-u za vas odprlo vrata nove specializirane navtične trgovine SAILOR. V njihovi ponudbi boste našli skrbno izbrane znamke svetovno priznanih proizvajalcev navtične opreme.

V njihovem širokem asortimanu boste lahko izbirali med najkvalitetnejšimi navtičnimi oblačili ter obutvijo znamke Adidas, ki se letos s Sailing kolekcijo premierno predstavlja svetovni navtični javnosti. V svojo ponudbo so prav tako vključili priznani severnjaški znamki Sail Racing ter Dubbary, na voljo pa je tudi bogat program jadralskih dodatkov Gill. Poleg oblačil in obutve boste v trgovini lahko našli tudi vodotesne torbe in nahrbtnike znamke Overboard ter uporabne pripomočke znamk Robship ter Spinlock, za varno in prijetno preživljanje morskih trenutkov.

S svojimi dolgoletnimi izkušnjami na področju navtične elektronike, so pravi naslov za nasvet in podporo pri izbiri elektronske opreme plovila. S širokim naborom izdelkov (Raymarine, Garmin, Fusion, itd.), vas bodo strokovno usmerili v pravilen nakup.  

V trgovini SAILOR bodo z veseljem prisluhnili vašim željam in vam s širokim naborom produktov ostalih kvalitetnih znamk, ponudili najboljšo rešitev.

Obiščete jih lahko vsak dan, od ponedeljka do sobote, med 9h in 20h, v spodnji etaži ljubljanskega Emporiuma.

Fotogalerija: Sailor - nova navtična trgovina v Ljubljani

Sreda 05 Jun 2013

Safety  Angel je zanesljiv varnostni sistem, ki omogoča nadzor gibanja vaših otrok. Sistem sestavljata zapestnica, ki jo otroku namestite okrog zapestja, in sprejemnik, ki vas zvočno opozori, ko se otrok od vas oddalji za več kot 50 metrov ali pride v stik z vodo.

Kako deluje Safety Angel?

Sistem Safety Angel je sestavljen iz zapestnice, ki je podobna zapestni uri in jo namestimo otroku okrog zapestja ter iz kontrolne enote, ki nas obvešča z zvočnim signalom, če je otrok padel v vodo ali pa se je od nas oddaljil več kot 50 m. Safety Angle je primeren predvsem za uporabo na plovilu, na dopustu, ko smo v bližini morja, na kopališčih in drugod, kjer obstaja nevarnost do bo otrok padel v vodo. Prav tako lahko sistem uporabljamo vedno, kadar gremo z otokom na mesta, kjer je veliko ljudi in lahko s tem sistemom nadziramo, da se nam otrok ne bo oddaljil več kot 50m. Z eno kontrolno enoto lahko nadziramo dve zapestnici oziroma dva otroka.

Zapestnica, ki jo namestimo na otroško zapestje ima poseben ključ, s katerim zapestnico zaklenemo in onemogočimo, da bi si otrok sam snel zapestnico, oziroma, da bi se mu nekontrolirano snela. Kako daleč se bo malček lahko brezskrbno gibal, je odvisno od nastavitev naprave. Alarm lahko nastavimo na razdalje od 5 do 50 metrov. Sistem je zato idealen za uporabo na plovilih. Če bo malček padel v vodo, se bo sprožil alarm in hitro bomo lahko ukrepali, preden se dogodi kaj neprijetnega. Tudi če otroku namestimo varnostni jopič in pade v vodo, se lahko znajde pod krmno ploščadjo plovila, med plovili v marini ali pristanišču, kar je lahko zanj usodno.

V kontrolni enoti in v zapestnici so nameščene baterije. V obeh enotah omogočajo polne baterije do 14 dni brezskrbnega delovanja, preden je potrebna zamenjava baterij oziroma polnjenje. V zapestnici je nameščena polnilna baterija, ki je ni potrebno menjati. Polnjenje baterije traja od 4 do 6 ur.

Zagotovite si varnost vaših otrok z  "Safety Angel" še danes!

Cena znaša le 69,00 EUR (z DDV). Stroški pošiljanja znašajo 6,00 EUR.

 

Naroči Safety Angel

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo varnostne naprave.
Napravo vam bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo, na naveden naslov!


Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Kosov:
Pošiljko pošljite na moj naslov:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup

 

Tehnični podatki:

Dimenzije kontrolne enote 140 x 66 x 23 mm
Dimenzije ohišja zapestnice Premer 35 mm x višina 13 mm
Dimenzije paščka zapestnice Dolžina 220 mm x širina 15 mm
Baterija kontrolne enote 4 x AAA baterije (niso priložene), priporočamo alkalne baterije
Trajanje baterije kontrolne enote Približno 2 tedna pri normalni uporabi.
Baterija zapestnice 1 x LIR2032 polnilna baterija
Trajanje baterije zapestnice Približno 2 tedna pri normalni uporabi.
Čas polnjenja baterije zapestnice Baterija je popolnoma napolnjena v 4 do 6 ur
Nastavitev oddaljenosti otroka v vodi Razdaljo lahko nastavite na maksimalno oddaljenost 50 metrov na odprtem prostoru z nemotenim signalom.
Nastavitev oddaljenosti za nadzor gibanja otroka na kopnem Razdaljo lahko nastavite na oddaljenost od 5 do 50 metrov na odprtem prostoru z nemotenim signalom.
Odzivni čas opozorilnega zvočnega signala 7 sekund
Glasnost opozorilnega zvočnega signala Maksimalna nastavljiva glasnost je 100 dB na razdalji enega metra
Oddajna/sprejemna frekvenca 433 Hz (Evropa)

Varnostno opozorilo

Naprava Safety Angel ne nadomešča drugih varnostnih ukrepov pri nadzoru gibanja otrok, kot so na primer nadzor odrasle osebe, reševalcev iz vode, zaščitnih ograj in/ali vrat, pokrovov za bazene, varnostnih ključavnic itd.

Nameščena maksimalna oddaljenost, na kateri je vašemu otroku še zagotovljeno varno gibanje in je obenem v vašem vidnem polju – 50 metrov (možna nastavitev od 5 do 50 metrov), ni povsem natančna. Poleg tega se lahko v določenih motečih okoliščinah, kot so radijske motnje, bližina sten, dreves in drugih ovir domet naprave zmanjša ali celo oslabi njeno učinkovitost.

Ponedeljek 03 Jun 2013

Svetovna jadralska organizacija za hitrostne rekorde (WSSR) je priznala nov svetovni rekord v plovbi okoli sveta.

Nov rekord je postavil Kitajec Guo Chuan, ki je tudi prvi kitajski jadralec, ki je sam obplul svet.  Rekord je postavil v razredu enotrupnih jadrnic dolžine 40 čevljev v solo plovbi okoli sveta. Na svoji jadrnici Qing Dao, se je na plovbo podal 18.11.2012 ob 03:57:09 uri in se vrnil v matično pristanišče 4.4.2013 ob 23:59:06 uri. Za plovbo okoli sveta je tako potreboval le 137 dni 20 ur 1 minuto in 57 sekund. S tem časom je postavil nov svetovni rekord. Dosedanji rekord je leta 2007 postavil Francoz Alain Maignan, ki je za plovbo okoli sveta potreboval 185 dni 22 ur 52 minut in 52 sekund.

 

Vir: http://www.sailspeedrecords.com; Foto: news.xinhuanet.com

Petek 31 Maj 2013

V soboto, 1.6.2013 bo na otoku Isle of  Wight, na južnih obalah Anglije, potekala ena največjih regat na svetu.

Letošnje regate imenovane J.P. Morgan Asset Mankar agement Round the Island Race se bo udeležilo neverjetnih 1458 plovil. Regata se pričenja in končuje v pristanišču Cowes, na severni strani otoka Wight. Plovba dolga približno 50 navtičnih milj poteka okrog otoka. V množici jadrnic bodo profesionalni jadralci, amaterski jadralci in tudi taki, ki se bodo na regato podali prvič. Letos je na to tradicionalno regato prijavljenih 1458 jadrnic.

Profesionalci na regatnih jadrnicah, bodo pričeli z regato ob 5.00 uri. Na štartu se bodo pojavila številna znana jadralska imena. Med njimi bodo tudi Alex Thompson s svojo jadrnico IMOCA Open 60 Hugo Boss, ekipa Aqua, ki jo poznamo s tekmovanj v razredu RC44, kjer tekmuje tudi slovenska jadrnica CEEREF Igorja Laha, ter ICAP Leopard, ena najhitrejših jadrnic sveta, ki je tudi trenutni nosilec rekorda regate s časom 3 ure 53 min in 5 sekund, ki ga je postavila leta 2008. Na prvem štartu ob 5.00 uri bo 55 hitrih jadrnic. Regata, ki se bo pričela pred Kraljevim jahtnim klubom, bo svojo plovbo nadaljevala v smeri proti zahodu do zahodnega rta otoka Needles, nato se bodo ekipe obrnile proti vzhodu in plule proti točki St. Catherine in Bembridge Ledge na skrajnem vzhodnem delu otoka. Zadnji del regate bo potekal ob severovzhodni obali otoka do pristanišča Cowes, kjer bomo dobili zmagovalca regate.

Vir: http://www.rc44.com

Petek 31 Maj 2013

Danes se z uradnim treningom v ruskem St. Petersburgu začenja Eurosaf odprto evropsko prvenstvo v jadralskem dvobojevanju.

Udeležuje se ga dvanajst posadk, med katerimi je najvišje rangirana ekipa Simoneja Ferrareseja na 11. mestu na ISAF lestvici, med prvimi dvajsetimi na ISAF-u pa so tri nastopajoče ekipe.

Slovenijo zastopajo aktualni državni prvaki, ekipa Lumba Match Race Team (41. na ISAF) v zasedbi Dejan Presen, Miha Truden in Marko Pihlar, ki se bodo, kot je pred odhodom povedal Dejan, »v prvem delu tekmovanja poskusili z zmagami proti slabše oziroma enako rangiranim po ISAF-u prebiti v četrtfinale (top 8), če nam to uspe, pa bomo seveda poskusili presenetiti tudi koga od favoritov, ki nam bo stal na poti do polfinala.« Od Lumb so slabše rangirane tri ekipe.

Prvi dvoboji se začnejo jutri. Našim fantom želimo uspešne nastope!

Vir: http://www.jadralna-zveza.si

Petek 31 Maj 2013

Izobraževalno-terapevtski projekt Jadranje za jutri 2013, v organizaciji športnega društva SAPPA iz Kamnika, je zgodba o uspehu. V marini Veruda pri Puli se je v sredo, 22. maja, zbralo 35 otrok s posebnimi potrebami, 12 pedagogov-spremljevalcev in 14 članov posadke. Vkrcali so se na šest jadrnic, ki so jih po štirih dneh najrazličnejših doživetij zapustili v soboto, 25. maja. Jadranja za jutri so se letos udeležili učenci OŠ 27. julij iz Kamnika, OŠ Zavoda CIRIUS Kamnik, OŠ Roje iz Domžal, OŠ Jela Janežiča iz Škofje Loke, Vzgojnega zavoda Kranj in Zavoda za slepo in slabovidno mladino Ljubljana.

V sredo, 22. maja malo po 7. uri zjutraj je posadka prispela v s soncem obsijano marino Veruda – vseh 13 članov društva SAPPA in Kamničan Zdravc Balantič, ki se je z veseljem odzval na naše vabilo za sodelovanje pri projektu. Deset minut za nami je prispela prva dostava kruha. Tako kot lani so za to dobrosrčno poskrbeli v Slovenskem kulturnem društvu Istra iz Pule. Sledil je prevzem jadrnic, ki je bil končan presenetljivo hitro; Gib Sea 43, tri Bavarie 44, Sun Odyssey 45 in Sun Odyssey 49.

Prvi so se nam pridružili udeleženci iz Zavoda za slepo in slabovidno mladino Ljubljana, kmalu za njimi pa še vsi ostali. Po vkrcanju na barke je sledila informativna predstavitev in ogled jadrnic pod vodstvom skipperjev. Vreme je bilo idealno za plovbo in ob 11. uri so jadrnice zapustile marino. Ena za drugo so razvile jadra in se prepustile vetru. Po dvourni plovbi smo se skupinsko zasidrali v zalivu Soline pri Verudi. Sledila je priprava kosila, ki pa je za mlade udeležence očitno trajala predolgo, kajti vroče sonce jih je premamilo in morje je bilo kar naenkrat polno plavalcev. Po zasluženem kosilu so tudi gumenjaki drug za drugim zapustili jadrnice in končali v morju. Mladi jadralci so hitro osvojili tudi veslanje, ki je kar trajalo in trajalo in trajalo…

Kar prehitro je prišel čas za povratek v marino. Na poti nazaj so se otroci preizkusili tudi kot krmarji, kar sta si z največjim zanimanjem prišla ogledat tudi dva delfina. Po pristanku v marini je sledila priprava na večerjo – žar piknik v organizaciji društva. Glede na vremensko napoved s katero smo razpolagali po večerji smo morali prilagoditi program dogajanja naslednjega dne. Predvideno mornarska prisega je bila zato preložena na naslednji dan.

In res smo se ob žvižganju ladijskih vrvi zbudili v precej ‘burjasto’ jutro. Po zajtrku je sledila prva morska učna ura, med katero so mladi udeleženci ob asistenci spremljevalcev in posadke izpolnjevali delovne zvezke projekta JZJ 2013. Vsak od mladih udeležencev je ob tem narisal sliko z morskim motivom na eno od razglednic, na katerih smo poslali pisne zahvale sponzorjem in donatorjem, ki so podprli projekt in s tem omogočili njegovo izvedbo. Takoj po končanem ‘likovnem pouku’ se je pokazalo sonce in sledilo je skupinsko slikanje udeležencev, tako po barkah kot skupaj. Po kratkem druženju je sledila mornarska – Pozejdonova prisega, ki so jo ob prisotnosti samega Pozejdona in pod vodstvom kapitana Kljuke podali vsi udeleženci, ki še niso jadrali.

Ko smo okrog 12.30 dočakali primerne vetrovne pogoje za plovbo smo izpluli proti Brionom. Tja smo prispeli malo po drugi uri in se takoj odpravili na panoramski vlak, ki jih je čakal ob marini. Z vlakcem smo se odpeljali na ogled otoka, skozi safari park do muzeja. Sledilo je več kot zasluženo kosilo na jadrnicah in kratek počitek. Na povratku v Verudo smo v široko razprta jadra ujeli res pravi veter in ob hitrosti od 20-25 vozlov smo bili ob 19. uri že v matični marini.

Po večerji nam je predstavnik Diving kluba Pula pripravil predstavitev potapljaške opreme in opreme za podvodno fotografijo, ki se je na veliko zadovoljstvo otrok nadaljevala z diskom…

Naslednji dan so nas zbudile dežne kaplje. Tudi napoved ni bila obetavna zato smo morali odpovedati jadranje udeležencev do polotoka Kamenjak in izpust zapečatene steklenice želja v morje – želja, ki so jih napisali mladi udeleženci. Namesto tega je sledil ogled Aquariuma v Puli, do koder smo udeležence prepeljali s kombiji. Ko se je čez čas iz oblakov poleg močnega dežja vsula še toča, je bilo jasno, da je bila to prava odločitev.

Po izredno zanimivem ogledu podvodnega sveta in povratku na jadrnice je sledilo kosilo. Seveda je nujno potrebno dodati, da otroci niso le krmarili jadrnic, navijali vrvi in hranili galebe – sodelovali so tudi pri pripravi kosila, pomivanju posode in pospravljanju.

Prenehalo je deževati in prikazalo se je sonce. Ker se želje izpolnijo le, če je steklenica želja odvržena v morje je prišel Pozejdon in poslal izkušene člane posadke z eno jadrnico na odprto morje ter jim naročil, da odvržejo steklenico na najvišjem valu. In tako se je tudi zgodilo. Sledilo je druženje po barkah, sprehodi po marini, kompletiranje delovnega zvezka in priprave mladih udeležencev na nastope v programu zaključnega večera.

Kmalu po sedmi uri se je na prireditvenem prostoru začel večerni program. Vse prisotne je najprej pozdravil predsednik društva SAPPA Darko Malež. Sledila je podelitev nagrad za najboljšega mornarja vsake jadrnice, ki so jih izbrali njihovi spremljevalci. Svojo športno opremo s podpisom so za nagrade velikodušno prispevali naši odlični športniki Vasilij Žbogar, Primož Kozmus, Jakov Fak in Urška Žolnir.

Program se je nadaljeval z nastopom čarovnika Mr. Lee-ja, ki s svojimi neverjetni čarovnijami osupnil in navdušil tako otroke, kot njihove spremljevalce in člane posadke. In že je bil na vrsti  srečelov. Vsak od otrok je iz vrečke potegnil po eno srečko s svojo srečno številko  – seveda so na srečelovih Jadranja za jutri vse srečke brezplačne in vsaka zadane…in imele so kaj zadeti. Od majic in dresov OK Calcit Kamnik, ACH Volley, Filipa Flisarja, dresa Andreja Jermana, do vstopnic za ogled Škocjanskih jam, Blejskega Gradu, izleta s pletno do otoka na Blejskem jezeru, brezplačne vozovnice Slovenskih železnic, letne vozovnice za gondolo in sedežnico na Veliki planini, enodnevnega izleta na Dunaj za dve osebi z agencijo Relax, izleta s katamaranom v Benetke z agencijo Top Line iz Portoroža  ter do panoramskega poleta z motornim letalom za tri osebe, ki ga je doniral Aerodrom Portorož.

Po srečelovu je bil čas za palačinke, ki so bile res odlične, kajti 'kuharska sekcija' društva SAPPA jih je napekla krepko čez 200… Program se je nadaljeval s tekmovanjem v metanju balinčka iz gume, ki pa je bilo namenjeno le spremljevalcem. Iz vsake šole je bil izbran po eden, ki je z enim samim metom poizkušal svoji šoli najbolj približati res čudovito nagrado – umetniško sliko slikarja Angela Bajuka iz Pirana z motivom jadrnice. Najbolj mirno roko je imela Dragica, tako, da bo slika od sedaj naprej na ogled v Zavodu CIRIUS v Kamniku. Uradnega programa je bil s tem konec, še zdaleč pa ne tudi večera. Sledil je ples, petje, zabava… Ob spremljavi Zdravca na saksofonu se je večer zaključil v ritmu pesmi Zemlja pleše, SAPPA pleše…

Zbudili smo se v sončen dan. Po zajtrku je počasi sledilo izkrcanje udeležencev in opreme ter predaja jadrnic, ki je minila brez zapletov.  Udeleženci so se še zadnjič zbrali na parkirišču, ki je bil tudi kraj slovesa. Preden pa smo se poslovili je Doris, učenka  iz OŠ 27. Julija za 1. program Radia Slovenija z neposrednim javljanjem v oddajo Hudo! v živo strnila svoje vtise. Prisrčno slovo smo sklenili z iskrenimi željami na obeh straneh, da se naslednje leto spet vidimo. Nekateri so se odpeljali v smeri doma, nekateri pa še na ogled Puljske Arene.

Kaj dodati ob zaključku letošnjega več kot uspešnega projekta?

Ne moremo spremenit smer vetra, lahko pa nastavimo in prilagodimo jadra, da dosežemo svoj cilj… In natanko to nam je uspelo. Ob izdatni podpori sponzorjev in donatorjev smo se kot vedno doslej po svojih najboljših močeh trudili polepšati dneve otrokom, ki se jim nikoli ne da pomagati dovolj. Med druženjem z njimi smo se lahko na lastne oči prepričali, da smo zanje naredili nekaj res dobrega.

Brane Vrankar, ŠD SAPPA, Kamnik

Projekt JZJ so podprli in s tem omogočili:

Henkel Slovenija d.o.o. kot Pokrovitelj projekta, Plinovodi d.o.o. kot Sponzor jadrnice ter Gostišče Pri planinskem orlu, SportsDirect.com, Birox d.o.o., Marand Inženiring d.o.o., Inotherm d.o.o., Adriatic Slovenica d.d., Lunos d.o.o., Optika Aleksandra, EUROCOM d.o.o., Kamnik Trans d.o.o. in PrimusR d.o.o. kot Sponzorji dogodka.

Četrtek 30 Maj 2013

Petindvajsetletni potapljač L.R. se odpravil na ribolov na otoku Iloviku. Ker s z ribolova ni vrnil do 21.30 ure je njegov oče poklical na Nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju.

Izpostava Luške kapitanije Mali Lošinj je na mesto nesreče nemudoma poslala svoje plovilo. Ponoči so pri rtu Radovan, našli šest metrsko plovilo, s katerim se je potapljač odpravil na podvodni ribolov. V bližini so našli tudi bojo za označevanje mesta potopa ter dve podvodni puški. Iskanje pogrešanega potapljača je potekalo vse do 1.40 zjutraj, nadaljevali pa so takoj, ko se je zdanilo. Plovilu luške kapitanije so se pridružila tudi policijska plovila in nekaj privatnih plovila. Akcija iskanja je bila žal neuspešna. Truplo potapljača je našel njegov oče ob 15.00 uri na otoku Kozjaku, med otokoma Ilovik in Lošinj, kar 3 navtične milje od kraja kjer so našli njegov čoln.

Vir: MMPI

Torek 28 Maj 2013

Športno društvo Keka Piran je v sodelovanju z Jadralno zvezo Slovenije ta konec tedna organiziralo tridnevno državno prvenstvo v windsurfingu za Raceboard, Kono in RS:X.

Petkov prvi plov je bil zaradi močnega deževja in nestanovitnega vetra prestavljen na soboto, ko sta jugo in ugodnejše vreme v Piranskem zalivu nekaj po 11. uri omogočila začetek tekmovanja v vseh treh disciplinah, v katerih se je v štirih plovih pomerilo 13 tekmovalcev iz šestih različnih društev. Danes, na zadnji dan prvenstva, je bilo sončno in rahlo vetrovno vreme zelo naklonjeno tekmovalcem in organizatorjem. Vsi tekmovalci so se pogumno borili z vetrom in z dobro taktiko zaključili prvenstvo s štirimi plovi. Skupno se je izpeljalo osem plovov.

Pokal je v dveh disciplinah, Raceboard in RS:X, osvojil Italijan Andrea Ferin iz Windsurfing Marina Julia, pokal v Koni pa Rok Puvar iz Športnega društva Keka Piran.

V razvrstitvi za državno prvenstvo je zlato odličje in naslov državnega prvaka v Raceboardu prisurfal Aljaž Maslo (JK Pirat), v Koni pa je šel državni naslov v roke Roku Puvarju (ŠD Keka Piran). Rok Puvar si je prijadral tudi naslov državnega podprvaka v Raceboardu, v Koni je bil srebrn Žiga Korenč (ŠD Keka Piran). Bron sta si prijadrala Žiga Korenč in Žan Šude (ŠD Keka Piran).

V RS:X ni bilo dovolj prijavljenih tekmovalcev za podelitev državnih naslovov.

Razvrstitev za državno prvenstvo:

Raceboard

  1. Aljaž Maslo (JK Pirat)
  2. Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
  3. Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)

Kona

  1. Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
  2. Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)
  3. Žan Šude (ŠD Keka Piran)

Odprta razvrstitev:

Raceboard

  1. Andrea Ferin (Windsurfing Marina Julija)
  2. Aljaž Maslo (JK Pirat)
  3. Rok Puvar (ŠD Keka Piran)

Kona

  1. Rok Puvar (ŠD Keka Piran)
  2. Žiga Korenč (ŠD Keka Piran)
  3. Žan Šude (ŠD Keka Piran)

RS:X

  1. Andrea Ferin (Windsurfing Marina Julija)
  2. Aljaž Maslo (JK Pirat)
  3. Martin Milic (Windsurfing Marina Julija)
Nedelja 26 Maj 2013

Zanesljiva oskrba sistemov z električno energijo na barki je enako pomembna s stališča varnosti kot tudi pričakovanega udobja. Nevšečnostim med bivanjem na plovilu pa se lahko izognemo, če upoštevamo nekaj preprostih nasvetov.

Marsikomu je znana izkušnja, da ko po dolgi zimi pride na barko in vključi naprave, te ne delujejo! Sledi prihod serviserja in njegov pogosto ciničen komentar: Akumulatorji so fuč! Vzrok pa lahko najde tudi v kratkem stiku ali slabem spoju.

Uporabljajte “pametne” polnilnike akumulatorjev

Hud mraz, samo-praznjenje in pomanjkanje polnjenja bistveno skrajša življenjsko dobo akumulatorjev. Za polnjenje akumulatorjev je priporočljivo uporabljati “pametne” polnilnike, ki morajo biti prilagojeni tehnologiji le teh (mokri, GEL, AGM, LiIon). Najboljša rešitev je, da vsako skupino akumulatorjev polnimo z svojm polnilnikom. Večina sodobnih polnilnikov ima funkcijo polnjenja razdeljeno v tri faze, kar se je izkazalo kot optimalna izbira med hitrim polnjenjem in življenjsko dobo.

Večina marin prepoveduje, da je plovilo priključeno na omrežje, ko odidemo domov, oz. ko je na zimskem vezu. Predno zapustite plovilo, akumulatorje popolnoma napolnite in se prepričajte, da so vsi porabniki izključeni! Če je barka na kopnem, je najbolje, da odklopite kable na priključnih sponkah akumulatorja. Navadne akumulatorje je priporočljivo ponovno napolniti vsaka dva meseca, GEL akumulatorje pa vsake tri mesece. Pri Mastervolt LiIon akumulatorjih pa je stvar enostavnejša. Priporočamo, da so baterije napolnjenje med 60 in 70 % kapacitete, ko jih izklopite iz sistema. Tako lahko počakajo tudi do 6 mesecev brez polnjenja.

Namesto da odklopite kable na priključnih sponkah akumulatorja, priporočamo namestitev “zimskega stikala”, ki omogoča enostaven odklop akumulatorjev iz sistema. Poleg tega pa je namestitev takšnega stikala smotrna tudi s stališča vzdrževanja in popravil, saj lahko enostvano in hitro izključimo vir napajanja.

Preverite priključne spoje na akumulatorjih

Plovila so izpostavljena vibracijam in velikokrat se matice na priključnih sponkah sprostijo. To vodi do manjših stičnih površin, iz česar sledi pregrevanje, v najslabšem primeru pa lahko pride celo do požara! Prav tako lahko premikanje akumulatorjev zaradi nagibanja oz. tresljajev poškoduje kontakte. Priporočamo, da so akumulatorji dobro, vedar ne pretesno pritrjeni, priključne sponke očiščene in namazane s snovjo za preprečevanje korozije.

Poiščite znake korozije

Plovilo je najslabše možno okolje za ožičenje. Sol, ki se nahaja v zraku pride v stik s kabelskimi priključki in se lahko zaje v notranjost izolacije. Izbira kablov z zaščito proti koroziji je dražja v primerjavi s klasičnimi, vendar v kasnejših letih nudi večjo varnost in zanesljivost!

Predvsem v prehodnih obdobjih se v notranjosti plovila pojavlja kondenz. Ta se lahko pojavi tudi na električnih vezjih in povzroči kratek stik in okvaro naprave. Priporočamo, da ne puščate na plovilu elektronskih naprav, ki niso namenjene delovanju v morskem okolju.

Preglejte kable za priklop na “obalo”

Prav je, da porabimo nekaj minut za vizualni pregled kabla in priključkov. Izpostavljen je mehanskim poškodbam, saj ničkolikokrat čezenj zapelje voziček, ali je delno v stiku z vodo, spravljen pa je v mokrih in slanih omaricah. Preveriti je potrebno, ali je kje poškodovana izolacija, če so konakti čisti ter druge mehanske poškodbe na kontaktih. Velikokrat se zgodi, da je bil kabel preveč raztegnjen in je popustila objemka, ki drži kabel v priključku. Priporočamo uporabo vzdržljivih Mastervolt/Marinco priključnih vodotesnih kablov, ki preprečujejo nastanek korozije.

Pregled celotnega sistema

V kolikor električni sistem na vašem plovilu ne deluje brezhibno, vam priporočamo zamenjavo sistema z med seboj združljivim sistemom akumulatorjev, polnilnikov in razsmernikov. Sistem sestavljen iz različnih komponet različnih proizvajalcev je v večini primerov nezanesljiv. Žal ni veliko proizvajalcev, ki lahko ponudijo celovit sistem med seboj združljivih komponent. Mastervolt ponuja izdelke, ki jih v celovit sistem povežemo s pomočjo MasterBus CAN-bus povezave. Naprave so tudi “Hybrid ready”. S pomočjo Mastervolt kataloga ali internetne strani lahko pridobite informacije, da opremite plovilo za popolno električno neodvisnost.

Vir: http://reteh.com/sl/

Nedelja 26 Maj 2013