Zadnje iz eTrgovine

229.00€

DC-DC konverter TBB Nemo DX1230 je avtomatski polnilec servisnih baterij. Primerne je za polnjenje vseh tipov servisnih baterij, svinčenih, gel, AGM in predvsem litijevih. Deluje povsem avtomatsko. Primeren je tudi za motorje EURO 6. Zagotavlja polnjenje servisne baterije preko alternatorje ali polnilca AC/DC (230/12V), ki ne zna polniti litijevih baterij.

Pretvornik polnjenja Nemo DC-DC je opremljen z najnovejšo tehnologijo, ki zagotavlja popolno napolnjenost servisnega akumulatorja v vozilu.

Popolnoma nova so DIP stikala (majhna stikala), s katerimi je mogoče neposredno nastaviti vrsto uporabljenega akumulatorja (AGM, Gel, LFP, Wet). Nemo je združljiv s pametnim alternatorjem, ki ga krmili ECU (Euro 6), in vzdržuje stabilen izhod za večstopenjsko polnjenje. Modela DX in DDX sta zaščitena pred vodnim curkom (IP63).

Prilagodljivi algoritem polnjenja TBB Premium II

Z prilagodljivim polnjenjem NEMO upošteva več dejavnikov za izvajanje večstopenjskega polnjenja, vključno s temperaturo, tokom in časom. Zagotavlja pravilno polnjenje v vsakem okolju in skrbi tudi za starani akumulator.

Močna konstrukcija

NEMO je zaščiten pred prahom in vlago z ohišjem IP65. Lahko prenese zahtevno okolje, s katerim se lahko sreča komercialno vozilo. Vse serije delujejo do 80 ℃ z zmanjšano močjo, kar omogoča prilagodljivo namestitev.

Polnjenje s pomočjo solarnih panelov

Pretvornik TBB Nemo DDX1230 ima vgrajen MPPT regulator polnjenja s pomočjo solarnih panelov in omogoča brezhibno polnjenje servisne baterije. Največja vhodna napetost solarnih panelov je lahko 25 V. 

Združljiv z litij-ionskimi akumulatorji

Polnilni pretvornik NEMO lahko zagotovi pravilno polnjenje litijevega akumulatorja, ki je običajno zelo občutljiv na napetost. Medtem je opremljen z vgrajenim algoritmom za polnjenje s temperaturnim nadzorom, kar je pomembno za litijeve baterije pri nizkih temperaturah okolice.

Varno, hitro in pravilno polnjenje baterij s kompenzacijo temperature in napetosti

Tehnični podatki:

  • Vrsta baterije: (AGM, GEL, LFP, WET) nastavljiva z DIP stikali
  • S funkcijo izolacije baterije, zaščita zagonske baterije
  • Vgrajeno samodejno polnjenje baterije s kompenzacijo temperature in napetosti
  • Ohišje IP65, brez ventilatorja za priročno namestitev
  • Nazivna vhodna napetost: 12 Vdc
  • Območje vhodne napetosti alternatorja (inteligentni tip) 12 - 16 Vdc
  • Območje vhodne napetosti alternatorja (tradicionalni tip) 13,2 - 16 Vdc
  • Samodejna aktivacija D +: Da
  • Območje vhodne napetosti PV panela 12 - 25 V (model DDX)
  • Absorpcijska polnilna napetost AGM: 14,6 V, GEL: 14,2 V, LFP: 14,4 V; Mokro: 14,8 V
  • Napetost vzdrževalnega polnjenja AGM: 13,5 V, GEL: 13,8 V, LFP: 13,5 V; Mokro: 13,8 V
  • Polnilni tok (A) 30 A
  • Skupni tok polnjenja in delovanja enosmernih bremen (A) 30 A
  • Učinkovitost polnjenja maks: 97%
  • Temperaturna kompenzacija: Da
  • Napetostna kompenzacija: Da
  • Algoritem polnjenja TBB premium II večstopenjski
  • Zaščita polnilnika baterij: Previsoka temperatura, previsoka temperatura baterije, preobremenitev, kratek stik
  • Delovna temperatura -20℃ -- +60℃
  • Material in barva: Ohišje aluminij z eloksirano negorljivo plastiko
  • Priključek baterije: M8
  • Razred zaščite: IP65
  • Teža: 0,9 kg
  • Dimenzije (V x Š x G) 60 mm x 102,3 mm x 186,3 mm
TBB Nemo DDX1230

Zadnji video

Zaradi slabega vremena je danes ponoči na otoku Unije nasedla slovenska jahta.

Ponoči ob 2.22 uri so s slovenske jahte vzpostavili nujen klic na pomoč. V času nesreče so se na plovilu nahajali štirje člani posadke. Na reševanje se je nemudoma odpravilo plovilo Luške kapitanije iz Cresa. Kmalu po izplutju so se morali vrniti nazaj v luko, ker močno neurje ni omogočalo reševalne akcije. Ker se vreme ni umirjalo, so v akcijo poklicali večje plovilo Pomorske policije iz Reke. Na kraj nesreče so pripluli ob 5.15 uri zjutraj. Nasedla je 9,2 m dolga jahta Bavaria z imenom Tina, na kateri so se nahajale štiri osebe. Ker se plovilu Pomorske policije zaradi slabega vremena, ni uspelo dovolj približati nasedlemu plovilu in varno opraviti reševalno akcijo, so posadki plovila naročili, da se izkrca s plovila na obalo. Posadka se je morala nato odpraviti peš do zaliva Marčol, kamor jih je spremil domačin z otoka, ki jim je nudil tudi hrano in pijačo.

Po vkrcanju na policijsko plovilo ob 7.45 uri so brodolomce odpeljali v Mali Lošinj. Po pogovoru s posadko, je luški kapitan ugotovil, da v ladjo udira voda, ker je prišlo do poškodb trupa in da je v rezervoarju še približno 100 l goriva. Zaenkrat ni prišlo do onesnaženja morja. Ko bo vreme dopuščalo, mora lastnik nasedlo plovilo dvigniti in odpeljati na popravilo.

Vsi štirje člani posadke so nesrečo k sreči preživeli brez poškodb.

Sreda 09 Jul 2014

Miti o Palagruži, Visu in komiških ribičih segajo v daljno zgodovino. Dokumenti, ki so nastali v 12. stoletju dokazujejo, da je bila plovna mimo Visa in Palagruže izjemno pomembna kot trgovska pot in pot po kateri so plule številne gusarske ladje.

Rota Palagruzona, kot se imenuje v originalu ali Palagruška ruta je ena najstarejših regat na področju Mediterana in Evrope. Tradicionalna regata, v kateri so plule komiške falkuše (jadrnice s katerimi so komiški ribiči lovili plavo ribo) je potekala vse do trenutka, ko je to domačo tradicionalno jadrnico, izpodrinilo motorno plovilo. Regata je potekala vsako leto pred pričetkom ribolovne sezone, ki poteka od meseca maja do konca septembra.

Komiža in njeni prebivalci stoletja slovijo, kot dobri ribiči. Vsako ribolovno sezono so ujeli in pridelali preko 25.000 sodčkov slane ribe, ki so jo prodajali v Benetke in dežele Levanta. Dokumenti iz 12. stoletja dokazujejo, da so v obdobju vitezov in gusarjev ribiči iz Komiže v velikih flotah jadrali proti oddaljenim otokom kot je Palagruža, zaradi izjemnega ribjega bogastva, ki se je nahajalo v njihovi bližini.

Bogata dediščina je bila razlog za obuditev tradicije in ponovno organizacijo regate. Prvo jadrnico komiških ribičev, falkušo, so po starodavnih načrtih zgradili leta 1997. Falkuša je do 10 m dolga lesena ribiška ladja, ki je prilagojena ribolovu na odprtem morju viškega akvatorija. Ima krmilo, štiri vesla, jambor in falke. Falke so povišane stranice plovila, nameščene nad bokom plovila, ki so se po potrebi snele. Kadar je falkuša služila za prevoz ribe, so jih namestili na plovilo, da so povečali prostor za prevoz ribe, med ribolovom pa so jih puščali na obali. Zadnja izvirna falkuša je potonila na obalah otoka Biševo leta 1986. Trenutno obstajata dve identični kopiji tradicionalnega plovila, tretje pa je v izgradnji.

Letošnja Rota Palagruzona 2014 je potekala med 17. in 22.6. Starodavno regato so spremljala številna predavanja, kulturne prireditve in druženja. Starodavna plovila so v Komiško luko priplula v četrtek. Ker obstajata trenutno le dve pravi komiški falkuši, so se regati pridružila še druga tradicionalna plovila, ki so priplula iz krajev vse do Dubrovnika. V petek ob 9.00 je 9 starodobnih jadrnic izplulo iz komiške luke proti Palagruži. V stabilnem vetru je ob 16:00:20 uri prva na cilj regate pred Palagružo priplula falkuša Mikula. Za plovbo do 42 nmi oddaljene Palagruže je potrebovala 7 ur in 20 sekund. Le 11 minut kasneje je priplula druga falkuša Comeza. Kot tretji je ob 18:11 pred Palagružo priplul prvi leut Jaruh, sledili pa so mu Bušte in Bažokič. Kot zadnji je ob 19:44 uri v cilj priplul kuter Hrvaške vojne mornarice na katerem je jadrom pomagalo 12 veslačev. Falkuša je zopet dokazala, da je izjemno hitra jadrnica. Njena povprečna hitrost plovbe je znašala 6 vozlov, kar je povsem primerljivo z modernimi jadrnicami.

Regati je sledil obisk svetilnika in kratek počitek, nato pa se je na plaži Velo žalo na jugovzhodni strani otoka pričela večerja in zabava z glasbeno skupino, ki je potekala vse do jutranjih ur. Palagruža je tako doživela enega svojih vrhuncev, saj se je na njej nahajalo istočasno preko 130 ljudi, kar je za oddaljeni otok zelo redko.

Fotogalerija: Rota Palagruzona

Regata Rota Palagruzona je svojevrsten dogodek, ki si ga je vredno ogledati. Vsako leto je na voljo nekaj mest za ogled regate. Če se želite udeležiti regate naslednje leto lahko vse informacije dobite pri organizatorjih:  Alternatura (www.alternatura.hr), Mesto Komiža (+385 (0)21 713 019), Ars Halieutica (+385 (0) 99 704 77 96) in Udruga Palagruza (+385 (0) 99 310 65 00).

Ponedeljek 07 Jul 2014

V Italiji se je zaključilo mladinsko svetovno prvenstvo v razredu 470, kjer sta nastopili tudi Eva Peternelj in Valentina Baruca.

Predstavnici koprskega jadralnega kluba Jadro sta svetovno prvenstvo končali na 13. mestu, uvrščeni pa bi bili veliko višje, če bi ne imeli težav z opremo (zlomljen podaljšek), zaradi česar nista odjadrali dveh plovov.

Že dan pred koncem je v ženski konkurenci slavila francoska posadka s krmarko Maelennn Lemaitre in flokistko Aloise Retornaz, ki sta v enajstih odjadranih plovih zmagali kar sedemkrat.

V moški konkurenci letos Slovenci nismo imeli svojih predstavnikov. Svetovna prvaka sta, podobno kot pri dekletih, bila znana že dan pred koncem, saj sta Španca Jordi Xammar in Joan Herp popolnoma zasenčila konkurenco in s petimi posamičnimi zmagami v enajstih plovih prepričljivo zmagala.

Evropsko mladinsko prvenstvo na Danskem

Na Danskem se je zaključilo odprto evropsko mladinsko prvenstvo stare celine za razred laser radial, na katerem je nastopil tudi Marko Radman. Prvenstvo je v konkurenci več kot 150. jadralcev iz celega sveta zaključil na dobrem 15. mestu.

"Ja, rezultat je dober glede na to, da pozimi nisem jadral. To regato sem vzel kot trening. Pogoji niso bili lahki, veter je ves čas obračal. Bila je loterija. Bil pa je tudi dober trening za prihajajoča bolj pomembna tekmovanja. Čez en teden namreč odpotujem na ISAF svetovno prvenstvo v Taviro, zatem pa me čaka še svetovno mladinsko prvenstvo na Poljskem."

Evropski prvak je postal Španec Joel Rodriguez Perez. Drugi je bil Singapurec Ryan Lo, tretji pa Danec Patrick Döpping. Marko je v evropski konkurenci zasedel skupno 13. mesto.

Vir: JZS; Foto: zerogradinord.it

Ponedeljek 07 Jul 2014

Vasilij Žbogar je po drugem mestu na evropskem prvenstvu v francoskem La Rochelle skupaj z drugimi jadralci Dinghy Academy opravil prvi cikel treningov v Santanderju, na prizorišču svetovnega prvenstva olimpijskih razredov.

Jadralci nadaljujejo s treningi v Valenciji, pred septembrom pa se bodo še dvakrat vrnili v Sandander. Cilj treningov pod vodstvom glavnega trenerja Luce Devotija je dobro spoznati prizorišče in lokalne razmere, predvsem oceanski val in tokove, saj bo septembra v močni konkurenci pomembna prav vsaka podrobnost.

Vasilij Žbogar je v Izoli z dobrimi rezultati opravil testiranja, ki so dala pomembne usmeritve za priprave v naslednjih treh mesecih. Vasilijeva glavna cilja v sta vrhunska uvrstitev na svetovnem prvenstvu in mednarodna olimpijska norma za olimpijske igre v Riu 2016. Na ISAF svetovnem prvenstvu olimpijskih razredov se bo med 8. in 21. septembrom 80 jadralcev v razredu finn potegovalo za prvih 12 mest (od 23), ki v razredu finn vodijo na olimpijske igre.

Vir: www.vasilijzbogar.si/; Foto: Robert Deaves / Finn Class

Sreda 02 Jul 2014

V nedeljo, v jutranjih urah, je nasedlo plovilo v neposredni bližini otoka Žutu. Na kraj nesreče so nemudoma odpluli člani Luške kapitanije Šibenik in privatno plovilo iz marine Žut, ki je na plovilu imelo črpalke za izčrpavnje vode.

13 metrska motorna jahta  Robby, ki pluje pod nemško zastavo je nasedla na otočku Babuljaši. Prišlo je do poškodbe trupa, zaradi česar je v plovilo vdirala voda. Oba člana posadke, so premestili na plovilo kapitanije in pričeli z izčrpavanjem vode. Plovilo so zaščitili in odvlekli do plitvine otoka Bikarijica. Lastniku plovila so kasneje naložili komercialni prevoz plovila do remontne baze, kjer bodo podrobno pregledali poškodbe na plovilu. Oba nemška državljana sta nesrečo preživela brez poškodb.

Na Hvaru nasedla 24 m motorna jahta

V sredo je v bližini otoka Hvara nasedla 24 metrska motorna jahta Ras, ki pluje pod Malteško zastavo. Na kraj nesreče je odplulo plovilo podjetja za reševanje na morju Emergen sea s potapljači na krovu, da so si lahko ogledali podvodne poškodbe plovila. Na mestu nesreče so ugotovili, da je jahta nasedla s krmnim delom na podvodno plitvino pri rtu Palegrin. Poškodovala se je pogonska gred, propeler in del trupa. K sreči ni prišlo do udora vode v plovilo. V času nesreče so bili  na ladji štirje člani posadke in dva gosta. Kapitan ladje je Slovenec J.Č., v posadki pa so še Italijan, Hrvat in Avstrijka. Gost ladje je bil 65 letni Švicar in 75 letna Italijanka. K sreči ni bil nihče poškodovan. Plovilo so s prihodom plime uspeli odvleči do zaliva Duga na Hvaru, nato pa v ladjedelnico na popravilo.

Potonila jadrnica

V torek v večernih urah se je pričela potapljati 10 metrska jadrnica v bližini Splita. Posadka je poklicala na pomoč. Na kraj nesreče v zalivu Kašuni je priplula ladja Luške kapitanije Split. Dva angleška in dva hrvaška državljana so nemudoma prevzeli na plovilo kapitanije, jadrnico pa privezali, da bi jo odvlekli. Kmalu za tem je začela voda naglo udirati v jadrnico in se pričela potapljati. Plovilo so morali odvezati in ga pustiti, da je potopilo v zalivu Kašuni. Posadko so prepeljali v Split. Po podatkih, je posadka z jadrnico udarila v obalo in poškodovala trup. Lastnik plovila je opravil alkotest, ki je pokazal 0,18 g/kg alkohola v krvi. Sam je izjavil, da je do nesreče prišlo zaradi zapletanja jader in vrvi, kar mu je onemogočilo manevriranje s plovilom. Lastnik plovila bo moral plovilo na lastne stroške dvigniti in odvleči v najbližjo ladjedelnico na popravilo.

Češko jadrnico jugo vrgel na skale

V sredo zvečer je pomorsko nesrečo doživela češka jadrnica na grebenu pri otoku Proizd. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Vela Luka. Z jadrnico Ecrou je upravljal lastnik, češki državljan P.W. Na plovilu je bil v času nesreče sam. Ob prihodu plovila luške kapitanije, je bil brodolomec že na skalnati obali v neposredni bližini jadrnice. Pri nesreči ni doživel vidnih poškodb. Lastnik je povedal, da mu je med plovbo odpovedal motor. Močan jugo in visoki valovi so njegovo jadrnico dobesedno vrgli na skalnato obalo, kjer je tudi obstala. Brodolomca so s plovilom luške kapitanije odpeljali v Veli luko. Naslednji dan so jadrnico s skal potegnili delavci podjetja SeaHelp in ga odvlekli do bližnje ladjedelnice.


Torek 01 Jul 2014

V Reški luki je ladjedelnica Uljanik svečano predala nov trajekt ladjarju Jadrolinija, ki bo povezoval otok Cres s kopnim.

Novi trajekt z imenom Kornati je prvi izmed štirih novih trajektov, ki jih ladjedelnica Uljanik gradi za ladjarja Jadrlinijo. Trajekt bo prevažal potnike in vozila na relaciji Valbiska – Merag (otok Krk - otok Cres). Botra novemu trajektu je postala znana hrvaška smučarka Janica Kostelič.

Nov trajekt v dolžino meri 99,8 in v širino 17,5 m ugrez pa znaša 2,4 m. Trajekt bo lahko prevažal do 616 potnikov in 145 osebnih vozil s hitrostjo do 12,5 vozla. Klimatiziran salon bo lahko sprejel do 322 potnikov. Vgrajene ima štiri motorje, ki pri 1800 obratih/min razvijejo moč 442 kW.

Z novim trajektom bo Jadrolinija posodobila floto svojih plovil. Celotna investicija štirih novih trajektov znaša 32 mio EUR.

V letu 2013 je Jadrolinija na svojih linijah prepeljala skoraj 10 mio potnikov in 2,5 mio vozil. Dnevno opravijo preko 600 plovb, saj nekatere linije v sezoni obratujejo neprekinjeno 24 ur na dan.

Vir: MMPI

Torek 01 Jul 2014

V torek se je v bližini Rovinja zgodila pomorska nesreča s smrtnim izidom. V Reškem centru za reševanje so prejeli klic o nesreči ob 14.57 uri. Nesrečo je prijavil policaj, ki se je v času nesreče nahajal v bližini.

Na kraj nesreče so nemudoma poslali plovilo Luške kapitanije Rovinj, ki pa je kljub hitremu ukrepanju žal priplula prepozno. Kopalec je že podlegel težkim poškodbam.

Do nesreče je prišlo, ko je nemški državljan U.A. (1961) plaval iz smeri otoka Piruzi proti obali južno od mesta Rovinj. Takrat je nemški državljan J.S. (1962) s svojim 5,5 metrskim gumenjakom naletel na kopalca in ga povozil. Od močnega udarca je kopalec utrpel močne telesne poškodbe, katerim je tudi podlegel.

Pomembno

Otok Piruzi Mali in Piruzi Veli se nahajata manj kot 300 m daleč od obale. Ker je glisiranje na hrvaškem prepovedano na razdali 300 m od obale, med otokoma in obalo ni dovoljeno glisirati.

Kaj veleva zakonodaja?

Plovila se pri plovbi v notranjih vodah ne smejo približevati obali bližje kot:
- ladje in hidroplani 300 metrov,
- jahte (plovila preko 12 metrov) 150 metrov,
- barke (plovila do 12 metrov) 50 metrov
- obali se lahko na razdaljo manjšo od 50 metrov približajo le plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole,
- gliserji in plovila na jet pogon lahko glisirajo le 300 metrov od obale. Prav tako ne smejo glisirati v področjih, kjer je glisiranje izrecno prepovedano,
- smučanje na vodi je prepovedano bližje kot 300 m od obale
- na področjih v bližini plaž, lahko plovila plujejo v razdalji 50 metrov od ograjene plaže in 150 metrov od naravne plaže.

Vir: MMPI

Torek 01 Jul 2014

V poplavi izdelovalcev gumenjakov, je težko izbrati tistega, kvalitetnega, na katerega se lahko zanesemo v najbolj zahtevnih pogojih in ga bomo lahko uporabljali leta in leta.

Med proizvajalci izstopa podjetje BRIG, kjer razvija in izdeluje plovila tim najboljših bivših vojaških inženirjev aeronavtike. Verjetno bi pričakovali, da gre za ameriške gumenjake, vendar je tokrat zgodba nekoliko drugačna. Podjetje Brig prihaja iz Ukrajine. Po razpadu Sovjetske zveze in zmanjšanju nestrpnosti med zahodom in vzhodom, je bilo dovolj časa, da so v podjetju lahko prešli iz razvijanja vojaških letal in plovil tudi v razvoj plovil za prosti čas. Ustanovitelj podjetja, Slava Rodinov in njegov brat, bivši vojaški pilot letala MIG, sta pri proizvodnji plovil za zabavo uvedla enako visoke standarde in tehnologije, kot se jih uporablja pri izdelavi specialnih plovil namenjenih vojski in reševanju na morju. Njuna tovarna, ki se razprostira na površini 6500 m2, slovi po vrhunski kvaliteti, zanesljivosti in inovativnosti izdelkov.

Vsak gumenjak BRIG je ročno izdelan, po najvišjih standardih in s kontrolo kvalitete vsakega koraka proizvodnje. Uporabljeni so najboljši možni materiali, ki izvirajo iz celega sveta. Vsi čolni dosegajo ali presegajo najnovejše ISO in EEC standardne, reševalni čolni pa izpolnjujejo SOLAS normative.

V proizvodnem programu imajo tri vrste gumenjakov, zložljivi gumenjaki, gumenjaki s trdim dnom in gumenjaki namenjeni profesionalni uporabi.

Zložljivi gumenjaki

Najmanjši so zložljivi gumenjaki Dingo in Baltic. V seriji Dingo lahko izbiramo med 16 modeli z dolžino med 2 do 3,3 m. So izjemno lahki in so namenjeni enostavnemu in hitremu shranjevanju in ponovni pripravi za uporabo. Dno gumenjakov je napihljivo, kar zmanjša celotno težo plovila. Za stabilnost gumenjaka in natančno krmarjenje, je v dno nameščena napihljiva kobilica.

V seriji Baltic, so gumenjaki namenjeni raznovrstni uporabi od ribolova, vodnih športov, do družinskih izletov v zalive. Izbiramo lahko med desetimi različnimi modeli dolžin od 2,65 do 4,6 m.

Gumenjaki s trdim dnom

V seriji gumenjakov s trdim dnom so pomožni čolni Falcon. V prvi vrsti so namenjeni za uporabo kot pomožni čolni na večjih plovilih, lahko pa jih uporabljamo, kot samostojna plovila za dnevna križarjenja. Na voljo je deset različnih modelov v štirih različnih velikostih od 2,75 m do 3,60 m. Vsi pomožni čolni so oblikovani tako, da zagotavljajo udobno, gladko plovbo.

Nekoliko večji v seriji s trdim dnom je serija gumenjakov Falcon Reiders. To so hitri gumenjaki, ki so namenjeni za vodne športe, jadralne klube in hitre prevoze do priljubljenih zalivov. Na voljo so dolžine od 4 do 5,7 m. Najmanjši 4 m model Falcon Rider je namenjen prevozu 6 oseb, medtem, ko lahko največji, ki v dolžino meri 5,7 m prevaža do 11 oseb.

Najelitnejša serija v razredu gumenjakov s trdim dnom je serija Eagle. Gre za serijo izjemno stabilnih gumenjakov, ki nudijo najudobnejšo plovbo. Vsi imajo zelo globoko dno v obliki črke v in širše zračne komore. Zaradi svoje oblike veljajo za najbolj "suhe" gumenjake na trgu in so namenjeni najbolj zahtevnim kupcem. Najmanjši E340 je namenjen predvsem uporabi kot pomožno plovilo na jahtah. S svojimi elegantnimi linijami se bo podal prav na vsako še tako veliko in moderno jahto. Model E380 je povečana različica modela E340 in je namenjen prevozu do 5 potnikov. Uporaben je kot pomožno plovilo za raziskovanje bližnjih plaž in zalivov ali pa kot družinsko plovilo namenjeno za dnevna kopanja.

E480  je srednje velik gumenjak s trdim dnom. Namenjen je prevozu do 8 oseb in dovolj velik za daljša dnevna križarjenja. Še meter daljši model E580 je oblikovan kot luksuzen hiter športni čoln in je namenjen za vodne športe. Zaradi svojih izjemnih plovnih lastnosti je izredno priljubljen med smučarji na vodi.

Model E650, ki v dolžino meri 6,5 m je družinski gumenjak namenjen križarjenju. Nasledil je nekoliko manjši model 645 in lahko prevaža do 13 potnikov. Teža praznega plovila znaša le 750 kg nosilnost pa je kar 1650 kg. Nanj lahko namestimo motor moči do 225 KM, ki bo zadostoval za hitro plovbo. Plovilo je idealno za udobna dnevna križarjenja. Nameščen ima rezervoar s sladko vodo in tušem na krmni platformi. Sončna ploščad se lahko pretvori v udobno mizico za obedovanje.

Največji v seriji je model E780. V dolžino meri 7,85 v širino pa 2,90 m. Nanj lahko namestimo motor moči do 300 KM. Namenjen je prevozu vse do 16 oseb. Opremljen je z rezervoarjem za vodo, tušem na krmi plovila ter velikim 350 litrskim rezervoarjem za gorivo. Na celotnem plovilu je veliko predalov v katere lahko shranimo vse potrebne drobnarije. Pod krmarjevim sedežem je dovolj prostora za prenosen hladilnik. Krmarski most pa je dovolj velik, da lahko v njemu namestimo kemični WC. Največji E780 je pravi luksuzni gumenjak. Lastniki plovila ponosno pravijo: "Gumenjaka Brig Eagle E780 moraš preprosto preizkusiti, zato da spoznaš, kaj je udobje in luksuz in zakaj ponosno nosi ime Eagle."

Profesionalna plovila

Profesionalna plovila so tista pri katerih je podjetje Brig pridobilo neprecenljive izkušnje pri gradnji gumenjakov. V seriji Rescue, katere samo ime pove, da so namenjeni reševanju na vodi, so štirje modeli. Dva z napihljivim in dva s trdim dnom. Vsi so oblikovani po najzahtevnejših normativih za reševanje na morju (Life Saving Appliances, Part II., SOLAS-74 in LSA code) in testirani po normativih Resolution MSC.81(70).

V seriji delovnih plovil sta na voljo dve velikosti HD410 in HD460. To so gumenjaki izdelani za intenzivno profesionalno uporabo. Imajo izjemno nosilnost in prostoren krov. Namenjeni so za uporabo kot delovno plovilo, patruljni čoln ali pa reševalno plovilo. Robustna izdelava je garancija za dolgoletno uporabo.

Zadnja serija med plovili namenjenimi za profesionalno uporabo so še najnovejši modeli, ki so jih v podjetju poimenovali Navigator. To so robustna vzdržljiva plovila namenjena tistim, ki bi radi morje doživeli z veliko mero adrenalina. Dno gumenjaka je dodatno ojačano. Na sedeže se ne usedamo temveč jih zajahamo. Varnost in stabilnost je zagotovljena tudi, ko tega gumenjaka poženemo do njegovih skrajnih možnosti. V seriji sta trenutno dva modela N570 in N610. Manjši lahko prevaža do 10 ljudi (8 sedišč), medtem ko ima večji 10 sedišč. Ker sta oba lahka, je dovolj za hitro plovbo že motor s 150 KM.

Gumenjaki BRIG so najbolje prodajani gumenjaki v Evropi, v Avstraliji, na Švedskem in Nizozemskem pa so najbolj prepoznavna in cenjena znamka gumenjakov.

V Sloveniji gumenjake zastopa AS boats d.o.o., www.as-boats.si, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Ponedeljek 30 Jun 2014

Potopitev avstroogrske vojne ladje SZENT ISTVAN, potem ko je bila torpedirana s strani italijanskih torpednih čolnov, je temeljito spremenil vojno strategijo večino pomorskih dežel. Nemška Kriegsmarine je pravilno ocenila pomembnost hitrih malih ladij (čolnov), oboroženih s torpedi, ki so se v praksi pokazali kot velik sovražnik tudi največjim bojnim ladjam.

Čoln S 57 je pripadal klasi zelo uspešnih malih torpednih čolnov, projektiranih v Nemčiji pred začetkom druge svetovne vojne. Večja serija teh čolnov je bila narejena v ladjedelnici Luerssen-Vegesack, ki je bila specializirana za izdelavo malih ladij različnih konstrukcij. Trup čolna je bil narejen v obliki jeklene rešetke, zunaj je bil prevlečen z oblogo iz kvalitetnega mahagonija. Zgornji del premca, paluba in nadgradnja so bili delno obloženi z jekleno pločevino. Torpedne cevi so bile vgrajene v premčev »kaštel«, tako da so bile zaščitene pred valovi. Oblika trupa je omogočala izvrstno držanje na valovih in težkem morju, zanesljiva pogonska skupina treh diesel motorjev pa je omogočala veliko hitrost tudi v najtežjih pogojih na morju. Hitra je bila tudi serijska izdelava teh čolnov: kobilica S 57 je bila položena pod številko 12850 aprila 1940, v morje je bil čoln porinjen 14. avgusta 1940, vojni mornarici pa je bil predan 1. oktobra 1940.

Prva tri vojna leta  je S 57 preživel v službi vojne mornarice na Severnem morju. Med letom 1943 je S 57 deloval v sestavi »S« - Schnellboote v Tirenskem morju (del Sredozemskega morja ob zahodni italijanski obali), na začetku 1944 leta pa je bil prestavljen v Jadransko morje. Vključen je bil v 3.S floto, katere poveljnik je bil poročnik bojne ladje Müller. Baza flote je bila Rijeka Dubrovačka. Poveljnik čolna je bil poročnik fregate Hans Georg Buschmann. V tem času so začeli v Jadranskem morju delovati tudi britanski torpedni čolni, ki so napadali nemške konvoje, in sicer iz baze v Komiži na Visu. S 57 je sodeloval v mnogih akcijah varovanja nemških konvojev na področju južnega dela Jadranskega morja in se večkrat bojeval z britanskimi lahkimi morskimi silami brez večjih poškodb.

Torpednemu čolnu S 57 je vojna sreča obrnila hrbet v noči 19. avgusta 1944, ko je čoln izplul na svojo zadnjo nalogo. Predhodno noč so britanski čolni MTB 657, MGB 658 in MTG 653 napadli nemški konvoj šestih ladij, ki je plul iz Korčule proti Dubrovniku. V odločilni nočni borbi, pri svetilniku Lirica na polotoku Pelješcu je bilo potopljenih pet nemških ladij, medtem ko je tanker HELGA uspel pripluti nazaj do Korčule. Pomorski poveljnik južne Dalmacije je po seznanitvi s katastrofalnimi izgubami te noči izdal povelje skupini jurišnih čolnov (»I« boote) ob zaščiti torpednih čolnov, naj v noči iz 18. na 19. avgust pogledajo za preživelimi na mestu potopitve petih ladij. Zvečer 18. avgusta  so iz Rijeke Dubrovačke izpluli S 57, S 58, S 60, S 30 in S 33. Ob spremljavi jurišnih čolnov so krenili proti Mljetskemu kanalu. Točno ob 3.50 zjutraj 19. avgusta so naleteli na zasedo britanskih čolnov MTB 657, MGB 658 in MGB 663. Britanci so odprli močan ogenj na nemške čolne. Čoln S 57 je bil zadet in zajel ga je močan ogenj. Čoln se je zaustavil in posadka je poskušala pogasiti ogenj. Ko sta se po desetih minutah obe strani nehali obstreljevati, so drugi čolni priskočili na pomoč S 57, da bi pogasili ogenj.

To jim ni uspelo, zato so ga hoteli odvleči k obali, da bi nasedel. Ker pa je obala polotoka Pelješca na tem mestu strma, je bilo zaradi tega odločeno, da se čoln uniči. V notranjosti trupa blizu kobilice je bilo nameščeno razstrelivo, ki je eksplodiralo in prebilo dno čolna.

Čoln se je potopil ob 4.32 zjutraj.

Potapljanje na S 57

Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višjo kategorijo.

Vrh premca ladje se nahaja na globini 25 metrov, vijak ladje pa se nahaja na globini 38 metrov. Razbitine ladje so zelo dobro ohranjene. Vidno je celotno ogrodje čolna, torpedne cevi, dva torpeda in dvocevni protiavionski top kalibra 20mm, ki ga je mogoče še premikati.

Lokacija: okrog 3 nm SE od svetilnika Lirica na polotoku Pelješcu, cca. 100 metrov od obale.

Koordinate: 42°51′ 03,6″N, 17°30′18,4″E

Tok: v glavnem ni toka, vendar je razbitina oddaljena od obale cca. 100 metrov in je na valovih problematično sidrenje.

Pristop: samo z ladjo (lokacija je sicer ob obali, vendar je lokacija nedostopna z obale).

Vidljivost: v glavnem bistra in dobra.

Življenje: različno življenje na razbitini in okrog nje, včasih primerki velikih rib in rakov.

Fotogalerija: S57 Torpedni coln

Organizacija

V organizaciji tedenskega potapljanja, ki ga organizira potapljaško društvo FEEL DEEP, se izvajajo potapljanja na razbitini S57 v povezavi s potopi okrog otoka Mljeta.

Foto: Lovro Reić in Annie Wies (NL)

Ponedeljek 30 Jun 2014

Regata v razredu OPTIMIST v organizaciji Burin Yachting Cluba pod okriljem JK Olimpic.

V soboto, 21. junija 2014 so v okviru regate Zlato Sidro vsi trije sobotni plovi najmlajših jadralcev starih od 6 – 13 let šteli tudi za razvrstitev regate Max Cup v razredu optimist. Burin Yachting Club je tako pod okriljem JK Olimpic v izolskem akvatoriju organiziral že šesto regato na optimistih za najmlajše jadralke in jadralce.

Za 109 jadralk in jadralcev je na Max Cup regati bilo vreme zelo naklonjeno. Sobota je bila sončna in regato je pospremil ugoden veter od 6 do 9 vozlov in najmlajši jadralci so regatno polje prejadrali tri krat in pokazali vse svoje znanje in spretnost. Upamo si trditi, da vse sodelujoče čaka lepa jadralna in regatna kariera, če bodo nadaljevali s treningi.

Regata Max Cup nosi ime Maxa Hawline enega najmlajših ljubiteljev jadranja v Burin Yachting Clubu. Max je regato spremljal na spremljevalnem plovilu in spodbujal prav vse sodelujoče s svojim petletnim bratom Jakobom, ki je na podelitvi pokalov in  priznanj povedal, da bo že naslednje leto tudi sam sodeloval na regati.

Po regati so se jadralke in jadralci najedli čevapčičev in krompirčka ter se družili v prečudovitem izolskem parku Pietro Coppo, kjer je potekala tudi podelitev nagrad in pokalov.

Pokale so dobili naslednji jadralci:

DEČKI

1. Rok Verderber, JK Pirat Portorož (SLO)
2. Yannis Saje, Austrija Sailing Club (AUT)
3. Tinej Sterni, TPK Sirena (ITA)

DEČKI - Kadeti (do 12 let)

1. Daniel Cante, JK Izola (SLO)
2. Richard Schulthels, Malta Young Sailors Club (MAL)
3. Martin Fras, JK Izola (SLO)

DEKLICE

1. Špela Hajdinjak, JK Olimpic (SLO)
2. Sinigoi Giorgia, YC Čupa (ITA)
3. Victoria Schulthels, Malta Young Sailors Club (MAL)

DEKLICE - Kadetinje (do 12 let)

1. Caterina Sedmak, YC Čupa (ITA)
2. Lana Semelbauer, JK Pirat Portorož (SLO)
3. Gaja Pela, CVD (ITA)

Burin Yachting Club je podelil tudi prehodni pokal, ki ga je prejel absolutni zmagovalec regate trinajstletni Rok Verderber - JK Pirat Portorož, podeljeni pa sta bili tudi dve jadrnici optimist, ki sta jih je ob koncu VI. MAX CUP regate prejela jadralna kluba Olimpic in Piran na katerih bodo trenerji lahko izpopolnjevali jadralske veščine svojih varovank in varovancev do naslednje regate Max Cup.

Ponedeljek 30 Jun 2014