Novice
Zadnje iz eTrgovine
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS je celovit vodnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, primeren tako za začetnike kot tudi za izkušene navtike. Uporaben je tako za tiste, ki na navtično pot šele stopate, kot tudi za tiste, ki iščete dobre rešitve za večjo učinkovitost in varnost na morju.
Oblika priročnika vam omogoča, da ga imate vedno pri roki, ko boste želeli:
- pravilno komunicirati na morju,
- v primeru stiske pravilno poklicati na pomoč,
- spremljati vremensko napoved s postajo VHF,
- spremljati morebitne preteče nevarnosti in
- še mnogo drugega.
Priročnik obsega celotno predpisano vsebino izpitnega programa za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS in hkrati nudi še veliko več:
- VIDEOVSEBINE - Obogaten je z videoposnetki rokovanja z radijsko postajo VHF, do katerih najlažje dostopate z branjem QR-kod s pomočjo pametnega telefona.
- KARTICE KLICNIH POSTOPKOV - Opremljen je s priročnimi karticami vseh klicnih postopkov, ki vam bodo v pomoč pri komunikaciji na morju.
- SIMULATOR - Prilagojen je uporabi edinstvenega simulatorja radijske postaje VHF na spletni strani www.egmdss.com.
Jadralna zveza Slovenije razpisuje program usposabljanja in izobraževanja za pridobitev potrdila Offshore Special Regulation, skladno s priročnikom ISAF 2012-2013, poglavje 6. Potrdilo o opravljenem tečaju OSR zahtevajo številni organizatorji regat kategorij 0, 1, 2 in 3.
Tečajniki se seznanijo z varnostnimi postopki na plovilu ter organizacijo varnostnih protokolov. Izvedene so praktične vaje na vodi in kopnem. Tečaj bo potekal v Portorožu ob zapolnitvi prostih mest (10 kandidatov) ali po dogovoru za organizirane skupine. Prvi možni termin za izvedbo je 30.11.2013. Več o izobraževanju in prijavnico najdete na spletni strani JZS na http://www.jadralna-zveza.si/contents/dokumenti/2013/Razpis%20OSR_30.11.2013.pdf
Fotografije na http://www.jadralna-zveza.si/index.php?page=galerija pod Trening preživetja.
Prejšnji teden so na seji vlade v Zagrebu podelili koncesijo za izkoriščanje pomorskega dobra na področju marine Kaštela. Koncesijo za naslednjih 30 let si je pridobilo podjetje Marina Kaštela d.o.o.
Marina Kaštela d.o.o. je imela do sedaj dve koncesiji, ki jih je podelila Splitsko - dalmatinska župnija. Z novo koncesijo so poenostavili poslovanje podjetja, in dve koncesiji združili v eno. Na ta način so omogočili nadaljnji razvoj marine in povečali interes za dodatna vlaganja lastnika koncesije v marino. Koncesijsko področje znaša 211.527,00 m2. Morski del znaša 152.797,00 m2, kopni del pa 58.730,00 m2. Nadomestilo znaša 3 HRK/m2 letno in 2,5% od vseh skupnih ustvarjenih prihodkov letno. Dosedanji vložki v marino so znašali preko 120.000.000 HRK. V podjetju Marina Kaštela d.o.o. planirajo dodatne vložke v višini 90.000.000 HRK. 40% vrednosti bodo vložili iz lastnih sredstev, 60% pa s pomočjo kreditov. V marini nameravajo zgraditi poslovni center z bazenom, jadralni klub, obalni zid, hangar in odpreti gostilno. Gre za veliko investicijo, ki bo vplivala na celotno področje mesta Trogir in regijo.
Nominiranka za plovilo leta 2014, ki jo predstavljamo v tej številki, je Grand’Large 410. Jadrnica je nominirana v razredu družinske potovalne jadrnice.
Oblikovalci so želeli z novo jadrnico iz serije Grand’Large oblikovati tako, da bo nemudoma zasvojila vsakega skipperja in posadko. Pri oblikovanju posameznega prostora, so se Dufourjevi oblikovalci posvetili vsakemu prostoru posebej in ga oblikovali glede na njegovo namembnost.
Na krmnem delu sta dve krmili, ki na sredini puščata veliko prostora za prosto gibanje skipperja in posadke. Medtem, ko bo skipper krmaril jadrnico, bo posadka uživala v udobnem in prostornem kokpitu. Klopi v kokpitu so široke in posadki omogočajo udobno plovbo. Za tiste, ki bodo jadrnici pomagali med jadranjem, pa so izjemno široki tudi bočni prehodi s krme na premec plovila in omogočajo udobno sedenje. Miza na krmi je velika in omogoča udobno obedovanje 6 osebam. Tudi ko je zložena, ja na njej še vedno dovolj prostora za najnujnejše potrebščine. V zadnjem delu mize je stranica na katero lahko namestimo navigacijsko napravo, in dve vdolbini za kozarca, ki se med plovbo ne bosta premikala. Posebnost Dufourja 410, ki jo zelo redko opazimo na drugih jadrnicah, je raztegljiva sedalna površina na krmi, iz katere nastane udobno ležišče.
V notranjosti bomo takoj opazili novost v jadrnicah. Strop je osvetljen z LED trakom, ki celotni notranjosti doda svežino in bo sigurno kot oblikovalska rešitev postal trend v oblikovanju notranjosti jadrnic. Bivanje v novem Dufour 410 je izkušnja, ki se spreminja glede na del dneva. Navigacijska mizica je primerna za prečkanje večjih morij, lahko pa jo enostavno spremenimo v del udobne zofe v salonu plovila in tako uživamo v preživljanju prostega časa in druženju s prijatelji. Za ljubitelje vina je v tleh salona vinska klet, kjer boste lahko skladiščili številne steklenice.
Lastniška kabina je opremljena z vsem potrebnim udobjem za križarjenja, enostavno pa lahko postane kinodvorana. Vsak prostor plovila omogoča različne funkcije in različne nivoje udobja. Vse tehnološke in ergonomske novosti plovila so skrite v detajlih in dobro integrirane, da služijo različnim namenom. Celotna notranjost plovila je vrhunski dosežek, ki so ga oblikovali ergonomski geniji z inteligenco in kreativnostjo, da so dosegli izjemno udobje bivanja na plovilu.
Jadrnico je oblikoval Umberto Felci. V dolžino meri 12,35 m. Dolžina vodne linije znaša 11,15 m. Široka pa je 4,11 m. Jadrnico je možno naročiti v dvo ali tro kabinski različici, z enim ali dvema toaletnima prostoroma. V dvokabinski različici ima kopalnica povsem ločeno tuš kabino, v trokabinski pa je nekoliko manjša a še vedno dovolj velika za tuširanje. Jadrnica ima rezervoar za vodo z volumnom 380 l in rezervoar za goriva z volumnom 200 l. Vgrajen motor ima moč 40 KM.
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse: 12.35 m Dolžina vodne linije: 11.15 m Dolžina trupa: 11.98 m Širina: 4.2 m Teža: 8 940 kg Ugrez: 2.1 m Glavno jadro: 71 m² Rezervoar za vodo: 380 L Rezervoar za gorivo: 200 L Motor: 40 cv CE Certifikat: ANova Delphia Escape1080 Soley, ki smo si jo premierno lahko ogledali na minulem salonu plovil Bonaca, je med nominiranci za evropsko plovilo leta 2014.
Moderna barka elegantnih linij, ki združuje izjemno funkcionalnost ter ekonomičnost, je prepričala žirijo, sestavljeno iz novinarjev vodilnih evropskih navtičnih revij. izbira poteka v petih kategorijah, v vsaki pa izberejo pet najzanimivejših novih modelov. Ocenjujejo se varnostni standardi, kvaliteta izdelave, plovne lastnosti, razporeditev prostora ter razmerje med ceno in kvaliteto. Zmagovalci se razglasijo januarja na največjem evropskem salonu plovil Boot v Düsseldorfu. Več informacij o novi Delphii je na voljo pri zastopniku, podjetju AS boats iz Frama.
Več o plovilu si lahko preberete v članku: Novost: Delphia 1080 Escape
Fotogalerija: Delphia 1080 Escape
Poletna sezona se je zaključila in naša plovila bodo začela samevati v marinah ali na kopnem. Po zaključeni sezoni moramo plovilo pripraviti na zimovanje. Največ škoda na plovilu v zimskem času bo v bivalnem delu, kakor tudi v motornem prostoru povzročila vlaga.
Vlaga v notranjosti plovila negativno vpliva na prav vse elemente plovila. Leseni deli se napojijo vlage in pričnejo razpadati, talne in stenske obloge, ki so vlažne, pričnejo zaudarjati, pojavi se plesen.
Da bi preprečili vse negativne posledice, ki jih povzroča prevelika vlažnost prostora se odločite za namestitev razvlaževalca Air max.
Air Max odstranjevalec vlage niža previsoko relativno vlažnost zraka v zaprtih prostorih z malo ali nič prezračevanja. Air Max odstranjevalci vlage so osnovani na principu posebne soli, ki nase veže odvečno vlago. Ta vlaga se ujame v solne kristale, ki se posledično počasi topijo. Raztopina kaplja na dno posode, kjer se zbere vsa odvečna vlaga, ki se kasneje enostavno odlije.
Ker kristali soli ujamejo odvečno vlago, odstranjevalci vlage ne potrebujejo energije za delovanje in so neslišni. Zaradi tega so primerni za namestitev na plovila, ko le ta niso priključena na električno energijo. Poleg tega lahko Air Max odstranjevalec vlage namestimo kamorkoli (na nevidno mesto), s tem pa se učinkovitost delovanja ne zmanjša.
Air Max Odstranjevalec vlage 1kg deluje približno 3 mesece v prostoru do 60 m3 in vpije do 1l vode, odvisno od temperature, vlažnosti zraka in velikosti prostora.
Zakaj uporabiti Air Max:
• Ustvarja zdrav življenjski prostor. • Ščiti vaše plovilo pred vlago. • Ščiti orodje in kovinske dele pred rjo. • Preprečuje nastanek neprijetnih vonjav. • Preprečuje nastanek plesni. • Deluje 3 mesece brez uporabe električne energije. • Ne potrebuje vzdrževanja. Deluje neslišno.Ne pozabimo. Prevelika vlažnost v prostoru povzroča nastanek plesni, ki pa je izjemno škodljiva za naše zdravje. Air Max sredstva za odstranjevanje odvečne vlage učinkovito odstranjujejo tudi neprijetne vonje.
Zagotovite si zdrav bivalni prostor na vašem plovilu in zmanjšajte stroške nepotrebnega odstranjevanja posledic vlage pred pričetkom sezone in na vaše plovilo namestite Air max razvlaževalec prostora.
Komplet vsebuje: 1 kom airMax 1kg + dodatno polnilo 1 kg
Komplet zadošča za 6 mesečno uporabo.
Cena kompleta: 19,00 EUR z DDV (stroški pošiljanja 6 EUR)
Naroči komplet airMax
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo. |
Dvanajst jadrnic je včeraj ob 14.30 uri po lokalnem času, krenilo iz zaliva Table Bay, na 4.700 navtičnih milj dolgo plovbo preko južnega oceana v zahodno avstralski Albany.
Prva je prečkala štartno črto jadrnica Great Britan, takoj za njo Qingdao in Henri Lloyd. 15 vozlov vetra je zadostovalo za spektakularen začetek pod goro Table.
Na prvi kontrolni točki se je vrstni red spremenil. Takoj po začetku, so veter najbolje izkoristili na jadrnici Henri Lloyd. Sledila jim je ekipa Garmin in OneDLL. Na drugi kontrolni točki pa so bili najhitrejši na jadrnici OneDLL, ki so prvi dvignili spinaker. Sledila jim je ekipa Garmin, tretja na drugi oznaki pa je bila ekipa Henri Lloyd.
Kmalu po štartu regate, so ekipo Garmina poklicali, da se vrne v pristanišče, saj so odkrili napako na vzvodih jadrnice. Ta preventivni pregled je bil zahtevan iz varnostnih razlogov.
Zmagovalec četrte dirke bo v cilju dobil posebno nagrado mesta Albany imenovano pokal Kinjarling. Kinjarling pomeni »kraj dežja« in je izjemno pomemben za avtohtone prebivalce Aborigine. Nagrado bo podelil sam župan mesta Albany Dennis Wellington. Floto jadrnic pričakujejo v zahodni Avstraliji med 24. in 28. novembrom.
Trenutni vrstni red po treh regatah:
Mesto / Ekipa | 1 | 2 | 3 | 4 | Gate Points | Ocean Sprints | Kazenske točke | Skupaj točk |
1 Henri Lloyd | 5 | 10 | 11 | 0 | 2 | 4 | 0 | 32 |
2 GREAT Britain | 11 | 6 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 29 |
3 PSP Logistics | 8 | 12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 |
4 One DLL | 7 | 8 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 |
5 Invest Africa | 12 | 1 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 23 |
6 Qingdao | 10 | 9 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 22 |
7 Derry~Londonderry~Doire | 5 | 7 | 6 | 0 | 3 | 0 | 0 | 21 |
8 Jamaica Get All Right | 3 | 11 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 20 |
9 Team Garmin | 9 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 |
10 Switzerland | 6 | 3 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 |
11 Old Pulteney | 2 | 5 | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 |
12 Mission Performance | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Prejšnji teden so svojo udeležbo na regati Volvo Ocean Race 2014-15 potrdili v ekipi Dongfeng, ki prihaja iz Kitajske.
Ekipa Dongfeng je tretja ekipa, ki je potrdila svojo udeležbo na 12 ediciji regate, ki se bo pričela naslednje leto. Direktor ekipe je Bruno Dubois. Ekipa bo predstavljala Kitajsko in njihovo jadranje. V ekipi bodo številni kitajski jadralci, tako na plovilu kakor tudi v podporni ekipi.
Huang Gang, generalni direktor Dongfeng Commercial Vehicle Company, je povedal: "Dongfeng Commercial Vehicle postaja pomemben partner Volvo Ocean Race-a. Regata je mednarodni jadralski dogodek. Odločitev, da se pridružimo regati je ključna pri nastopu našega podjetja na globalnem trgu."
Ekipa Dongfeng je že tretja kitajska ekipa, ki se bo udeležila te regate v njeni 40 letni tradiciji. Pred njimi je na regati nastopila ekipa Sanya v letih 2011-12, ter Green Dragon v letih 2008-09. Z udeležbo na regati bodo hkrati ustanovili tudi jadralsko akademijo, ki bo zagotovila razvoj vseh vrst jadranja in profesionalnih jadralcev na Kitajskem. Ekipa Dongfeng bo tako kakor tudi ostale jadrala na novi jadrnici Volvo 65. Imeli bodo popolnoma enake možnosti kot ostale ekipe, imela pa bo prednost, ker bodo eni izmed prvih, ki bodo imeli svoje plovilo v vodi in bodo z njim lahko opravili številne treninge pred začetkom regate.
Trenutno se v ladjedelnicah po Evropi gradi sedem Volvo 65 jadrnic. Kakšno bo končno število udeležencev regate še ni znano, organizator se trudi privabiti čim večje število ekip, da se udeležijo te legendarne regate.
Nova Bavaria 37 Cruiser se prav tako kot ostale jadrnice iz nove linije potovalnih jadrnic Bavarskega podjetja Bavaria, lahko pohvali z izjemnimi jadralskimi sposobnostmi. Številne posebnosti pa so plovilu prinesle nominacijo za plovilo leta 2014.
Nova Bavaria 37 je potovalna jadrnica z zelo dobrimi plovnimi lastnostmi. Poleg hitrega jadranja, pa se lahko pohvali tudi z največjo kopalno ploščadjo v svojem razredu. Pri tem modelu ne smemo pozabiti omeniti tudi 3 velika okna na krovu, ter velika panoramska okna, ki v jadrnico spuščajo ogromno dnevne svetlobe.
Oblika krova je izjemno inovativna. Zagotavlja prostoren kokpit in dolg prostoren premec, ki omogoča poležavanje na soncu. Jadrnica ima dve krmili, ki na sredini puščata dovolj prostora za enostaven dostop do velike kopalne ploščadi, krmarju pa zagotavljata enostavno krmarjenje, pregled nad plovilom in dobro vidnost v smeri plovbe. Notranji salon ima nov prostorski koncept, ki zagotavlja, da si optimalno razporedite prostor za številne člane posadke, ki bivajo na krovu. Velika panoramska okna na straneh salona in dodatna okna na stropu salona zagotavljajo zračnost in v notranjost prepuščajo veliko naravne svetlobe. Prostor dobi tako izjemen občutek domačnosti in notranjost plovila povezuje z okolico. Stojna višina v salonu je 1,95 m. Sprednja, lastniška kabina nudi široko dvojno posteljo. Pri nakupu se lahko odločimo za dvo ali tro kabinsko izvedbo. Pri dvokabinski izvedbi imamo v krmnem delu na desni strani veliko kabino z dvojno posteljo, na levi pa je prostorna kopalnica. Pri trokabinski različici, sta v krmnem delu dve kabini z dvojnima ležiščema, kopalnica pa je na levi strani in je postavljena nasproti kuhinjskega kotička.
Vsa oprema v plovilu je izdelana izjemno kvalitetno. Pohištvo je možno naročiti v treh različnih vrstah furnirja, barvo tal lahko izbiramo med šestimi odtenki. Oblazinjenje je lahko iz tekstila, kjer je na voljo šest različnih materialov, če pa se odločimo za usnje, lahko izbiramo med tremi odtenki. Miza v salonu je zložljiva, da omogoča prost prehod do sprednje kabine. Ko mizo namestimo, povežemo levi in desni sedežni del salona in tako omogočimo komfortno obedovanje tudi osmim članom posadke. Trikabinska različica je izgubila prostor za navigacijsko mizico. Le del sedežne garniture v salonu služi za navigacijske potrebe. Mizica je zložljiva in je skrita v steni kopalnice, kjer so vgrajeni tudi navigacijski inštrumenti in električni panel.
Jadrnica v dolžino meri 11,30 m, dolžina vodne linije pa znaša 10,22 m. V širino meri 3,67 m. Kobilica je nameščena na globino 1,95 m, lahko pa se odločimo za varianto za plovbo po plitvejših vodah, kjer je kobilica nameščena na globino 1,63 m. Rezervoar za vodo ima prostornino 210 l, rezervoar za gorivo pa 150 l. Vgrajen ima Volvo Penta motor moči 19 KM, moč pa se na vodo prenaša s pomočjo seildrive sistema.
Tehnični podatki o plovilu Bavaria Cruiser 37:
Dolžina čez vse: 11,30 m Dolžina trupa: 10,90 m Dolžina vodne linije: 10,22 m Širina: 3,67 m Ugrez (standard): 1,95 m (železna kobilica) Ugrez (plitva izvedba): 1,63 m (železna kobilica) Teža praznega plovila: 7.000 kg Balast: 2.080 kg Motor: Volvo Penta Saildrive D1-20 Moč motorja: 13,9 kW/19 KM Rezervoar za gorivo: 150 l Rezervoar za vodo: 210 l Višina v salonu: 1,95 m Glavno jadro in genoa: 65 m2 Višina nad vodno linijo: 16,82 mCena osnovne različice: 140.000 EURFotogalerija: Bavaria Cruiser 37
Vir: http://www.bavaria-yachtbau.com
Ekipa Great Britan je prva preplula južni Atlantik in prispela v Cape Town v Južnoafriški republiki. S triurnim zaostankom je kot druga priplula ekipa Henri Lloyd. Tretja je spustila jadra ekipa Invest Africa, ki je v cilj priplula le uro za drugo uvrščeno ekipo.
Z zmago si je ekipa Great Britan prislužila 12 točk. Za skippeja ekipe Simon Talbot, ki je praznoval svoj 44 rojstni dan, je bila prva zmaga na regati izjemno darilo: »Ekipa je dobila strašen zagon s to zmago. Celotno plovbo so delali izjemno zavzeto. Zmago smo si prislužili. Regato smo začeli zelo dobro. Vodili smo prvih 10 ur plovbe iz Ria. Potem smo morali sprejeti strateško odločitev in zapluti bolj južno. Padli smo na osmo mesto, vendar na koncu se je izkazalo, da smo se pravilno odločili. Izkoristiti smo morali vetrove, kjer so ti pihali.»
Taktiziranje ekipe Invest Africa je ekipo popeljala na najbolj južno ruto plovbe. Do konca so bili na drugem mestu. Šele v zadnjih urah pred ciljem jih je prehitela ekipa Henryy Lloyd.
Prva sedmerica ekip je preko Atlantika plula izenačeno. Sedma ekipa Lerry~Londonderry~Doire je priplula v Cape Town z samo 10 urno razliko. Ostale ekipe so imele nekoliko večje zaostanke. Zadnja je v cilj priplula ekipa Mission Performance, ki je zaostala za prvo uvrščeno dva dni.
Naslednja etapa regate se bo pričela v ponedeljek, 4.11.2013. Iz južnoafriškega Cape Towna bo flota jadrnic odplula v Albany v zahodni Avstraliji.
Druga Halloween regata je v Portorož privabila 150 mladih jadralcev iz osmih evropskih držav.
Organizator regate, Jadralni klub Pirat, je za izvedbo dogodka svoje moči združil z Marino Portorož, ki je s svojo infrastrukturo gostojubno sprejela udeležence.
Vreme je bilo mladim jadralcem naklonjeno in v dveh dneh so odpeljali šest regat. Na lestvici najboljših prevladujejo domači jadralci:
1. Rok Verderber SLO, JK Pirat 2. Saye Yannis AUT 3. Mara Turin SLO, JK Izola 4. Klemen Semelbauer SLO, JK Pirat 5. Kostyo Michal CZE 6. Matej Planinšič SLO, JK PiratDogodek je prava promocija jadranja in lokalne skupnosti. Za praznično vzdušje in zabavo je poskrbela čarovnica Katarina, ki je športnikom podelila pokale in lepe nagrade. Vsi so obljubili, da se naslednje leto zopet vrnejo v Portorož in se zahvalili organizatorjem dogodka za kvalitetno izvedbo in gostoljubnost.
Vir: Judita Poljšak za OC JK Pirat, FB JZS