Novice
Zadnje iz eTrgovine
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS je celovit vodnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, primeren tako za začetnike kot tudi za izkušene navtike. Uporaben je tako za tiste, ki na navtično pot šele stopate, kot tudi za tiste, ki iščete dobre rešitve za večjo učinkovitost in varnost na morju.
Oblika priročnika vam omogoča, da ga imate vedno pri roki, ko boste želeli:
- pravilno komunicirati na morju,
- v primeru stiske pravilno poklicati na pomoč,
- spremljati vremensko napoved s postajo VHF,
- spremljati morebitne preteče nevarnosti in
- še mnogo drugega.
Priročnik obsega celotno predpisano vsebino izpitnega programa za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS in hkrati nudi še veliko več:
- VIDEOVSEBINE - Obogaten je z videoposnetki rokovanja z radijsko postajo VHF, do katerih najlažje dostopate z branjem QR-kod s pomočjo pametnega telefona.
- KARTICE KLICNIH POSTOPKOV - Opremljen je s priročnimi karticami vseh klicnih postopkov, ki vam bodo v pomoč pri komunikaciji na morju.
- SIMULATOR - Prilagojen je uporabi edinstvenega simulatorja radijske postaje VHF na spletni strani www.egmdss.com.
V prejšnji številki smo že napovedali novost na Slovenskem trgu plovila Sasga yachts, ki prihajajo iz že dobro poznane ladjedelniške družine Sestre.
Družino Sestre poznamo po jahtah »Menorquin«. Sedaj so ustanovili novo podjetje, ki proizvaja podobna plovila, ki pa so tehnološko bolj izpopolnjena in nudijo več udobja, kot smo bili navajeni njihovih predhodnikov.
Sasga yachts Minorchino 42 je zasnoval arhitekt Inigo Toledo iz Barracuda Yachts, s poudarkom na zunanjosti in klasičnih linijah tradicionalnih španskih ribiških bark ter z edinstveno notranjostjo in maksimalnim izkoristkom vsakega najmanjšega prostora. V dolžino meri 13,20 m, v širino pa 4,00 m.
Prednja kabina je zelo prostorna, z ležiščem dolgim dva metra in širokim 1,5 metra. Dostop do postelje je možen z obeh strani. Pod samim ležiščem je veliko prostora za posteljnino oziroma ostalo perilo. V premcu barke se nahaja lastniška kopalnica z ločeno tuš kabino. V kabini za goste sta dve ločeni postelji, prostorne omare in stranišče s tušem. Kuhinja v obliki črke U je bogato opremljena in priročna. Pod hard topom se skriva lepo odmerjen salon s komandnim mostom. Lahko se odločite tudi za različico z letečim mostom (fly bridge), s čemer boste pridobili veliko površino za druženje, uživanje na soncu ali pa udobno križarjenje.
Bogata je tudi ponudba različnih motorjev. Izbirate lahko med štirimi vrstami: dva Yanmar ali Volvo Penta motorja od 260 do 315 KS.
Priporočljiva potovalna hitrost Minorchina 42 je 12 do 18 navtičnih vozlov, z maksimalno hitrostjo do 23 navtičnih vozlov. V rezervoarju za gorivo je prostor za 1200 litrov dieselskaga goriva.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 13,20m Dolžina trupa: 11,98 m Širina: 4,00 m Teža: 11,258 tn Vgrez: 1,1 m Rezervoar za goriva: 1.200 l Rezervoar za vodo: 500 l Maksimalna moč motorjev: 2 x 315 KM Maksimalna hitrost: 23 vozlov Potovalna hitrost: 12 -19 vozlov Število kabin: 2 Število ležišč: 4 + 3 CE certifikat: AFotogalerija: Minorchino 42
Za dodatne informacije vam je na voljo uradni zastopnik: Stal elektronik d.o.o.; tel: 01 42 33 540; GSM: 041 725 800; e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Regata Clipper Round the World Race se bliža zaključku prve etape. Flota 12 jadrnic je prečkala Atlantik in do cilja v Rio de Janeiru vodilne loči manj kot 700 navtičnih milj.
Po 22 dneh plovbe je celotna flota plovil že preplula Atlantski ocean. Trenutno je v vodstvu ekipa Jamaica Get All Right, ki jo do cilja v Riu de Janeiru loči še 700 nmi. Na drugem mestu pluje ekipa PSP Logistics, ki zaostaja le slabih deset milj. Tudi ekipa Qingdao pluje odlično in za vodilnimi zaostaja le nekaj več kot drugo uvrščena ekipa. Glede na to, da jih do cilja loči še 700 nmi, zmagovalec prve etape še ni odločen. Ostale ekipe za vodilno trojico zaostajajo več kot 100 nmi. Zadnja Invest Africa trenutno pluje proti otočju Fernado de Noronha in jo do cilja loči še 1500 nmi. Vse ekipe trenutno plujejo v 13-15 vozlih vzhodnega vetra in dosegajo hitrosti med 9 in 10 vozli. Zaradi slabih vetrovnih pogojev v področju Ekvatorja, se zadnje plovilo v Riu pričakuje približno 4 dni kasneje, 9.10.13, kot so predvidevali. Organizator je zato drugo etapo prestavil za en dan. Plovba proti Cape Townu se bo pričela 12. oktobra ob 14.00 po lokalnem času.
Prvi Evropski Selene Rendez-Vous se je odvijal na Hrvaškem med 19. in 23. julijem. Dogodka se je udeležilo 8 Selene trawlerjev skupaj z njihovimi lastniki iz različnih koncev sveta, vsi trije Evropski predstavniki za Selene, svetovno priznani arhitekt linije »Ocean Explorer« Guido de Groot in Howard Chen, lastnik ladjedelnice Jet-Tern marine, ki je priletel iz Kitajske izključno zaradi tega dogodka.
Rendez-Vous je potekal v Marini Punat, na otoku Krku. Ideja o organizaciji prvega Selene Rendez-Vousa v Evropi pripada Alešu Strmljanu in njegovi ekipi Selene Adriatic. S pomočjo ostalih Selene dealerjev in v sodelovanju z Marino Punat je bil dogodek izjemno uspešen in neponovljiv.
Obsežne zmogljivosti Marine Punat so bile bistvenega pomena za uspeh dogodka, zahvaljujoč zaposlenim v Marini, ki so izpeljali številne aktivnosti do popolnosti.
Tako lastniki kot tudi vsi ostali, ki so se dogodka udeležili, so bili deležni najvišje ravni hrvaškega gostoljubja. Številne lokalne specialitete so bile postrežene v restavraciji Marine Punat, pred katero so bili privezani vsi trawlerji Selene, za popolno doživetje v Mediteranskem okolju.
Dogodku se je pridružilo tudi nekaj ljubiteljev trawlerjev Selene, z namenom, da se spoznajo z trawlerji in njihovimi lastniki. Dogodka se je udeležilo tudi 10 novinarjev iz vodilnih evropskih revij in uživalo na plovbi z Selene trawlerji. Na programu so bile tudi številne predstavitve na temo Wesmar stabilizatorjev, o uporabi rešilnih splavov, in delovanju EPIRB-a. Albert Gerritsma predstavnik Selene Yachts Northern Europe nam je predstavil načrte za prihodnost, lastnik iz Nove Kaledonije pa je z nami delil svoje pomorske izkušnje. Arhitekt Guido de Groot nam je razložil filozofijo večjih Selene Yachts Ocean Explorer modelov.
Zaradi uspešnosti samega dogodka namerava Selene Yachts Europe organizirati Selene Rendez-Vous vsako prihodnje leto. Poskrbite, da se boste pridružili v letu 2014 tudi vi!
Fotogalerija: Selene Rendez-Vous
V četrtek, 3. 10. 2013, bo iz Benetk v Piran priplula stara trabakula "Isola d'oro", v lasti združenja Lega Navale Italiana (LNI).
Svoj stoti rojstni dan bo praznovala v rojstnem kraju, saj so jo leta 1913 splavili v portoroški ladjedelnici Dappretto.
Slavje ob prihodu lepotice bo (predvidoma med 18.00 in 19.00) na pomolu pred gledališčem Tartini, kjer bo hkrati tudi otvoritev Festivala evropskega in mediteranskega filma. Ob tej priložnosti bo Pomorski muzej "Sergej Mašera" v svojih prostorih gostil razstavo o trabakuli, ki jo je pripravila LNI. V petek, 4. 10. 2013, bodo muzejska vrata odprta za vse obiskovalce brezplačno. Muzej pripravlja tudi sladko presenečenje za goste in vse ljubitelje zgodovinskih plovil, ki se bodo udeležili poklona trabakuli. Občina Piran bo prispevala zakusko ob mediteranski glasbi skupine Istrambul, društvo Bracera pa napoveduje pozdrav trabakuli z lastnim zgodovinskim plovilom.
V petek 27.9.13 so opravili prvo testno plovbo z novim monotipnim plovilom Volvo Ocean 65.
Prvo plovilo Volvo Ocean 65 je last ekipe SCA. Je prvo iz serije plovil, ki bodo naslednje leto zaplula okoli sveta na eni najtežjih regat na svetu. Nove jadrnice ne bodo zanimive le kot jadrnice za regato Volvo Ocean Race, temveč kot začetek novega monotipnega razreda hitrih, tehnološko izpopolnjenih jadrnic.
»Jadrnice še nismo pošteno obremenili. Prvi občutki s testnega jadranja so zelo dobri. Petkovo jadranje je bilo hitro. Testirali smo vse sisteme in opremo. Zanimivo je videti prvo jadranje z novo jadrnico.«, je povedala Liz Wardley iz ekipe SCA.
Nove jadrnice so izjemno čvrste. Oblikovane so za jadranje v najtežjih pogojih. Predvidoma bodo na njih tekmovali na naslednjih dveh edicijah regate Volvo Ocean Race 2014-15 in 2017-18.
Poleg Liz Wardley sta na jadrnici v petek jadrali tudi Sam Davis, ki se je udeležila tudi lanskoletne Vendee globe, ki jo je morala predčasno končati zaradi zlomljenega jambora, in Annie Lush. Ekipa SCA bo prva samo ženska posadka na regati Volvo Ocean Race.
Vse tri jadralke so bile nad novim plovilom izjemno navdušene. Pri prvi plovbi so sicer pričakovale, da se bo dogodilo kaj nepričakovanega, kot je to običajno, vendar so testna jadranja uspele opraviti brez težav.
Plovilo bodo sedaj odpeljali v Ocean Village v Southampton, kjer bo na voljo za ogled.
Organizatorji ene največjih svetovnih regat Barcolane so sporočili, da bo letošnja Barcolana drugačna, kot so bile dosedanje.
Po posvetu z Tržaškim in Slovenskimi pomorskimi strokovnjaki, so se organizatorji odločili, da bodo letos ponudili prenovljeno Barcolano. Regata, ki bo potekala od 13.-15.10.2013 bo imela spremenjeno progo. Dokončna postavitev bo znana 13.10.2013 ob 10.00 uri. Med drugim, bodo letos prvič javno objavili koordinate oznak na regatnem polju.
Štartna linija ostaja nespremenjena in bo široka 1,8 nmi. Prvi del regate bo krajši in smer plovbe bo spremenjena. Pri prvi oznaki se bo smer plovbe spremenila za manjši kot. Na ta način se bodo tekmovalci izognili nevarnim manevrom na prvi oznaki, s čemer bodo zmanjšali možnost trkov med plovili. Prva oznaka bo od starta oddaljena 4,1 nmi. Večja sprememba smeri se bo odvijala pri oznaki št. 2. Ker je razdalja med oznakama skoraj 1,5 navtične milje (skupaj od starta 5,6 nmi), bodo razlike pri obratu že večje in bo tako več prostora za varno manevriranje. Tretji del regate med oznakama št. 2 in 3 bo nekoliko krajši, kot v prejšnjih letih. Razdalja bo 3.9 nmi. Oznaka št. 3 bo postavljena nekoliko dlje od obale. V primeru burje, bodo lahko tekmovalci pluli ostro v veter proti cilju, ki bo od 3. oznake oddaljen približno 3,7 nmi. Celotna dolžina proge bo tako znašala 13,7 nmi.
Naslednja novost na regati bo nov razred, potovalne jadrnice. V vsaki kategoriji bodo prejeli priznanje tudi prve tri jadrnice. Jadrnice bodo razdeljene v kategorije glede na dolžino plovila (dolžina čez vse – LOA). Dodatno nagrado “Miramare Trophy” bo prejela najhitrejša potovalna jadrnica v skupni razvrstitvi glede na razvrstitev po realnem času. Vsi lastniki plovil oziroma njihovi skipperji bodo pri sami registraciji označili ali plujejo z regatno ali potovalno jadrnico. Posebna komisija bo ugotavljala pravilnost navedb na podlagi površine jader in teže plovila. Natančna navodila bodo objavljena na spletni strani regate.
Vir: http://www.barcolana.it/
Mednarodna komisija je izdala, kdo so nominiranci za prestižno nagrado Motorno plovilo leta 2014.
Mednarodna komisija, ki jo sestavljajo eksperti sedmih največjih evropskih navtičnih časopisov (med njimi "Barche a Motore" (Italija), "Båtliv" (Norveška), "Neptune" (Francija), "Marina CH " (Švoca), "Yachtrevue" (Avstrija)), vsako leto izberejo motorna plovila, ki si zaslužijo laskavi naziv motorno plovilo leta. Zmagovalec bo znan na mednarodnem navtičnem sejmu Boot v Duddeldorfu, ki poteka vsako leto konec meseca januarja. Motorna plovila so razdeljena na 5 kategorij: do 25 čevljev, do 35 čevljev, do 45 čevljev nad 45 čevljev in pa posebna kategorija izpodrivna motorna plovila.
Nominiranci za nagrado Motorno plovilo lata 2014 so:
Razred do 25 čevljev
Chris-Craft Capri 21
Boesch 625
Nordkapp 605 Enduro
Boston Whaler Vantage 230
Karnic Storm 2255
Razred do 35 čevljev:
Delta 34
Elan Power 30 (http://www.elan-motoryachts.com/)
Windy 29 Coho
Flipper 880 ST
Smartboat 30
Razred do 45 čevljev:
Jeanneau Velasco 43
Prestige 450
Reha Trawler 36
Austin Parker 42 Sedan
North-Line 37 Pilotstyle
Razred nad 45 čevljev:
Beneteau MC 5
Princess V48 Open
Contest 52 MC
Cranchi Eco Trawler 53 LD
Astondoa 63 Top Deck
Izpodrivna plovila
Delphia Escape 1080 (http://www.as-boats.si/)
Jetten 35 AC
Linssen TNCS 36 AC
Fotogalerija: Motorno plovilo leta 2014
Kdo so niminiranci za jadnico leta si lahko ogledate na tej povezavi: Katero bo Evropsko plovilo leta 2014?
Marina Punat bo v naslednjih letih ponudila še bogatejšo ponudbo za vse navtike, ki bodo obiskali marino.
Marina Punat oziroma Brodogradilište Punat d.o.o., ki je nosilec koncesije, je na Hrvaško ministrstvo podalo zahtevo za dodelitev dovoljenja za sodelovanje z manjšimi zunanjimi podjetji in fizičnimi osebami, ki bodo na koncesijskem področju opravljale dopolnilne dejavnosti k obstoječi ponudbi marine. Na seji vlade, so zahtevi ugodili. Tako bo marina Punat sklenila 13 pogodb z zunanjimi izvajalci, ki bodo na področju marine izvajali dopolnilne dejavnosti.
Marina Punat je pridobila koncesijo za marino leta 2000 in sicer za obdobje 32 let. Za koncesijsko področje mora plačati 0,5 HRK za vsak m2 koncesijskega področja letno. Dodatno mora marina za koncesijo plačati še 1% od skupnih ustvarjenih prihodkov. Vsi novi pogodbeni partnerji bodo morali vse prihodke prikazovati preko lastnika koncesije, marine Punat in prav tako za vse opravljene storitve plačati 1% koncesijske dajatve.
Katere dopolnilne dejavnosti se bodo začele izvajati v marini, bomo verjetno izvedeli še pred pričetkom nove sezone.
Prvo plovilo Volvo Ocean 65, ki bo tekmovalo v naslednji edicije regate Volvo Ocean Race, ki se bo pričela naslednje leto je splovljeno. V naslednji regati bodo plovila monotipna s čemer so znižali stroške izdelave. Na ta način organizatorji pričakujejo, da bodo privabili večje število moštev, ki se bodo regate udeležila. Lastnik jadrnice št. 1 je ekipa SCA, ki se bo udeležila regate naslednje leto.
Prva splovitev nove jadrnice Volvo Ocean 65 se je zgodila prejšnji teden. Za jadrnico trdijo, da je trenutno najbolj dovršena enotrupna jadrnica na svetu. Prva splovitev je bila namenjena izvedbi testa obremenitev. Jadrnico so močno nagnili pod kotom večjim od 50 stopinj, ter preverili strukturno trdnost kobilice, trupa in jambora. Ker bodo jadrnice plule v ekstremnih pogojih so ti testi izjemno pomembni za varnost plovbe. Tako imenovani »pull-down test« je le eden izmed testov, ki jih je potrebno opraviti na jadrnici. S tem testom simulirajo okvaro na hidravlični, premični kobilici. Test je dolgotrajen. Ogledate si ga lahko v tem videu v hitrem posnetku (video je v angleškem jeziku).
Vir: http://www.volvooceanrace.com
Po odličnem začetku ekipe Emirates Team New Zealand, ki je vodila že z rezultatom 8:1 in je potrebovala za osvojitev naslova le še eno zmago, je ekipi Oracla uspelo praktično nemogoče. Z odličnim jadranjem jim je uspelo obraniti naslov. Z osmimi zaporednimi zmagami je bil končni rezultat 9:8 za ekipo Oracla Team USA.
Ustanovitelj ekipa Larrry Ellison je navdušen skočil na katamaran AC 72, le nekaj trenutkov po tem, ko so prečkali ciljno črto zadnje zmagovalne regate. »Povedati sem jim hotel, da so pravkar zmagali na Pokalu Amerike. In to sem jim tudi povedal.« je dejal Larry Ellison.
Ekipa Oracle Team USA si je zmago prav prigarala. Po začetnem vodstvu ekipe Emirates z 8:1 si nihče ni predstavljal, da bo za zmago potrebno odjadrati kar 19 regat v 19 dneh. Zavedali so se, si ne morejo privoščiti niti ene same napake. In to jim je uspelo.
Letošnja regata je spremenila jadranje za vedno. Ogledalo si jo je več ljudi, kot jih je do sedaj gledalo vse regate skupaj. Larry Ellison je povedal, da je letošnja regata resnično fantastična. Katamarani plujejo s hitrostmi preko 40 vozlov. Jadranje je ekstremno, zanimivo in razburljivo za tekmovalce, kakor tudi za gledalce. Pred dogodkom veliko ljudi jadranje ni zanimalo, sedaj pa so svoje interese spremenili. Cilj Pokala Amerike je bil vedno, da se regate odvijajo blizu obale in da je jadranje resnično spektakularno. Naslednji, 35. Pokal Amerike bo še bolj spektakularen je obljubil Larry Ellison.
Oglejte si razplet regate v video posnetku (posnetek je v angleškem jeziku).
Vir: http://www.americascup.com