Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Novi predpisi na Hrvaškem – nižji stroški in manj administracije za navtike?
S sprejemom nove pomorske zakonodaje oziroma z njenim usklajevanjem predpisom Evropske unije, se bo plovba po Hrvaških vodah pocenila. Hrvaška vlada zagotavlja, da se bo z novimi predpisi zmanjšala potrebna administracija, kar bo olajšalo postopke vsem navtikom. Na ta račun ocenjujejo, da bodo letos navtiki na Hrvaškem prihranili kar 20 mio HRK (2,8 mio EUR).
S 1.1.2014 pričnejo veljati nove uredbe na področju plovbe po vodah RH. Hrvaška vlada zagotavlja, da se bodo z novimi uredbami zmanjšala nadomestila, ki jih bodo morali plačati lastniki plovnih objektov na Hrvaškem. Vse nove uredbe, ki so vezane na plovbo, bodo uveljavljene najkasneje do 15.2.2014.
Z novimi uredbami so zmanjšali stroške nadomestil in poenostavili sistem. Sedaj so izenačene barke (plovila do 12 m dolžine) in jahte (plovila nad 12 m dolžine) enakih tehničnih lastnosti, izenačena so domača in tuja plovila (za državljane EU).
Po novi uredbi tudi ni več potrebno plačevati koncesijske dajatve za plovila s katerimi se opravlja gospodarska dejavnost (najem plovil, prevoz potnikov,…). Po novem tudi ni več nadomestila za vpis v registre, nadomestilo za varnost plovbe in nadomestilo za uporabo pomorskega dobra. Sedaj vse to nadomešča enostavno letno nadomestilo.
Z novimi predpisi bo Hrvaška zmanjšala tudi svoje stroške pobiranja nadomestil in kontrole. Do sedaj so za vsako nadomestilo pošiljali svoj račun, sedaj pa bodo vsi stroški zajeti v enem.
V pripravi je še nova sprememba zakona o upravnih pristojbinah, s katerimi se bodo nadomestile dosedanje pristojbine za vse storitve povezane z vpisi v registre, ki jih vodijo luške kapitanije.
Več o plačevanju in višini nadomestil si lahko preberete v članku Koliko bo stala letos plovba po Hrvaškem morju?
Primer zmanjšanja nadomestil med dosedanjimi in novimi predpisi:
Ladje od 90 GT za prevoz 50 pootnikov |
2013. |
2014. |
Odločba o imenu |
395 |
70 |
Nadomestilo za vpis |
1.000 |
0 |
Upravne pristojbine za vpis v register |
580 |
70 |
Vpisni list |
100 |
20 |
Koncesijsko dovoljenje |
5.000 |
0 |
Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo) |
0 |
500 |
Skupaj |
7.075 kn |
660 kn |
Charter jahta dolžine 15 m s motorjem 100 kW do 12 oseb |
2013. |
2014. |
Odločba o imenu |
395 |
70 |
Nadomestilo za vpis |
4.000 |
0 |
Upravne pristojbine za vpis v register |
580 |
70 |
Vpisni list |
100 |
20 |
Koncesijsko dovoljenje |
4.800 |
0 |
Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo) |
0 |
500 |
Skupaj |
9.875 kn |
660 kn |
Čoln za osebne potrebe dolžine 5 m in motorjem 10 kW |
2013. |
2014. |
Nadomestilo za vpis |
50 |
0 |
Upravne pristojbine za vpis v register |
130 |
70 |
Plovno dovoljenje |
25 |
20 |
Tehnični pregled |
70 |
100 |
Nadomestilo za ugotovitev skladnosti |
45 |
0 |
Potrdilo o skladnosti |
15 |
0 |
Nadomestilo za uporabo pomorskega dobra |
105 |
0 |
Enotno letno nadomestilo (glede na novo uredbo) |
0 |
120 |
Skupaj |
440 kn |
310 kn |
Vir: http://www.mppi.hr/
Prihaja 1. regata "Go Sail". Potekala med 10.6 in 14.6.2014. Izhodišče regate je marina Kornati v Biograd na Moru. Čeprav je šele prva, organizator zagotavlja, da bo postala tradicionalna.
Za tekmovanje bo organizator zagotovil sedem jadrnic Bavaria 42 Match, ki bodo privezane v marini. Na vsaki jadrnici bo jadralo med šest in osem oseb. Ekipe se bodo zbrale v torek, 10.6.2014 zvečer v marini. Tisti z manj časa se boste lahko pridružili v sredo, 11.6.2014 najkasneje do 8.00 ure. Že prvi dan (torek) bo organiziran spoznavni večer, ki bo potekal ob degustaciji vin. V sredo bo po prevzemu jadrnic potekal prosti trening ekip. Iz marine Kornati se bo odjadralo do marine Piškera na Kornatih. Za vse tekmovalce bo po pristanku v marini zagotovljena večerja.
V četrtek se bo začelo zares. Po zajtrku se bo pričel prvi plov, ki bo navigacijski. Cilj prvega plova bo na otoku Žutu. Drugi plov, ki bo potekal z otoka Žuta, bo zaključen na Lavdari. Zadnji tretji plov dneva pa se bo zaključil v Saliju na Dugem otoku. Za vse jadralce bo v baru Maritimo organizirana zabava. Dan se bo zaključil z večerjo in podelitvijo nagrad za najhitrejše prvega tekmovalnega dne. Tudi drugi dan bo potekal v tekmovalnem duhu. Organizator planira izvesti tri plove. Vsi bodo navigacijski. Prvi se bo pričel v Saliju in končal na Situ, drugi na Vrgadi in tretji pred marino Kornat v Biogradu. V večernih urah bo organizirana večerja ter razglasitev zmagovalcev regate. Z družabnim večerom, ki bo trajal vse do jutranjih ur, pa se bo regata in druženje zaključilo.
Cena udeležbe na regati znaša 350,00 EUR na osebo. V ceno je vključen najem plovil Bavaria 42 Match, čiščenje plovila, trije polpenzioni (zajtrk in večerja), organizacija dogodka in privezi. Organizator sprejema prijave le do 15.02., zato s prijavo pohitite.
Informacije in prijave: Andrej Žgur (organizator), Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., tel: +386 41 771 451
V soboto, 11.1.2014, se je na slovenskem morju v organizaciji ŠD Wada odvila prva letošnja regata.
Vremenska napoved za organizatorja prve regate ni bila obetavna. Napovedan je bil le šibak veter. Kljub temu se je prve regate v letošnjem letu udeležilo kar 44 jadrnic. Ker se je vremenska napoved uresničila je bil organizator prisiljen štart regate večkrat prestaviti. Po odločitvi organizacijskega odbora, so regato skrajšali in izvedli zgolj en tehničen plov, ki pa je bil skrajšanj zaradi pomanjkanja vetra.
Ciljno črto je prva prečkala jadrnica Lucifer z Gorazdom Frasom za krmilom. V predvidenem času regate, je do cilja uspelo prijadrati še 13 jadrnicam. Ostale posadke bodo morale počakati na več vetra na eni izmed naslednjih regat.
Kljub pomanjkanju vetra so bili udeleženci regate zadovoljni z izvedbo in organizacijo že 17. tradicionalne regate, ki jo organizira jadralni klub Wada iz Ajdovščine. Sami so v poročilu zapisali: » Za nami je še eno, letos že 17. novoletno srečanje ljubiteljev morja in jadranja. Skupaj z nami je v jadralno sezono kljub neugodni vremenski napovedi na meglen in brezvetrn dan zajadralo 44 posadk. Ob uri štarta je zastavo WADA zamenjal kodeks. Veter nam je omogočil izvedbo močno skrajšane proge “baštona” šele ob 14:10, pa še to regatno polje je uspelo prepluti le vsega 14 jadrnicam.
Prva je z regatnim poljem opravila jadrnica Lucifer, sledile so ji jadrnice Glenfield, Yoga, Angoa, ULFPP Solaria, Bullit, Flying Junior SLO 17, Mesto Novo Mesto, Jagoda, J 24 – Žlompe, Demira in Cheeky Cheery, jardnicama Corna in Jamaness pa je v predpisanem času uspelo obrniti le privetrno bojo, vendar se je regatni odbor odločil, da jima vseeno prizna uvrstitev. Jadranje je po regati zamenjalo druženje na pomolu mandrača Valdoltra ob joti, odličnemu vinu, pivu in pršutu.«
Vir: JZS; foto FB Primož Mahne
Nano je nov model iz tovarne Delphia. Gre za moderno izvedbo klasične izpodrivne barke, ki je izjemno priljubljena na Jadranu, kakor v domovini Nizozemski, od koder izhaja ta tradicionalna oblika plovil.
Delphia Nano je odlična izbira za udobna križarjenja po Jadranu in ribolovske podvige. Že sam izgled plovila pove, da je bila zgrajena zato, da jo opazimo. Tisti, ki pa je niste opazili zaradi izgleda, jo boste opazili zaradi njenih lastnosti. Nano je 8,05 m dolga izpodrivna barka. Dolžina trupa meri 7,20 m. S svojo izjemno razporeditvijo pa nudi veliko več, kot smo navajeni pri plovilih te velikosti. Da je prostora dovolj za 5 odraslih oseb, za kolikor je registrirana, se lahko zahvalimo širini. Nano namreč v širino meri kar 3 m. V notranjosti so na voljo 4 ležišča. Dve ležišči se nahajata v krmnem delu kabine, pod komandnim mostičkom, dve pa sta v premcu plovila. Posteljo v premcu lahko enostavno spremenimo tudi v del jedilnega kota. Nano ima na levem in desnem boku kabine dve sedežni klopi, med njima pa zložljivo oziroma preklopno mizo, podobno tistim, ki jih poznamo v jadrnicah. Tako je v kabini dovolj prostora za udobno obedovanje celotne posadke in še kakšnega gosta. V kabini je tudi kuhinjski kotiček s pomivalnim koritom in štedilnikom, pod njim pa je prostor za majhen hladilnik. Na desni strani kabine je majhna kopalnica, v katero lahko namestimo kemični ali pa ročen oziroma električen WC. S pomočjo izvlečne ročke za tuširanje se lahko v kabini tudi stuširamo. Ker je prostora premalo, del za tuširanje ni ločen. V stenah kabine so številne omarice za shranjevanje.
Zunanjost plovila je oblikovana tako, da nudi udobje različnim vrstam navtikov. Na desnem krmnem delu se nahaja komandni mostiček. Krmarju je namenjen udoben stol, ki je dvignjen dovolj visoko, da je zagotovljena dobra vidnost v smeri plovbe. Prostor za posadko je na skrajnem delu zaprte krme. Pod sedeži je prostor za motor. Motor ni vgrajen. Na plovilo namestimo izvenkrmni motor moči največ 10 KM. Kljub temu, da je na plovilu le izvenkrmni motor, je plovilo izjemno enostavno upravljati. Za večjo stabilnost ima plovilo v dnu vgrajen smerni stabilizator, ki zagotavlja enostavne in kontrolirane manevre. Zaradi izvenkrmnega motorja ima Nano vgrez le 60 cm.
Prehod s krme na premec je preko bočnih prehodov, ki so dovolj široki. Na premcu je dovolj prostora za udobno poležavanje na soncu. Na skrajnem prednjem delu premca je sidrni vitel. Boki premca so zaščiteni z ograjo.
Za tiste, ki se radi kopajo, je na krmi prostorna kopalna ploščad. Do nje dostopamo preko stopnice. Na ploščad je nameščena tudi zložljiva lestev za dostop v vodo in iz nje.
Delphia Nano ima vgrajen 40 litrski rezervoar za gorivo in 70 litrski rezervoar za vodo. Ker je teža plovila le 1600 kg, bo poraba goriva majhna in bo rezervoar za gorivo zadostoval za plovbo tudi na nekoliko daljše razdalje.
Še nekaj izjemnih prednosti plovila:
- vgrajene ima številne varnostne rešitve - izjemna kvaliteta izdelave - izjemno ugodna cena. Primerno za nakup za vsakega navtika - izvenkrmni motor zagotavlja nizek ugrez in plovbo po nizkih vodah - možen prevoz po cesti - enostavno pokrivanje in zapiranje kremnega dela plovila - možna vgradnja tople vode, tuša, TV in nastavkov za ribiške palice - stojna višina v kabini - enostavna navigacija v ozkih plovnih poteh in pristaniščih- nizki stroški vzdrževanjaFotogalerija: Delphia Nano
Zastopnik za plovila Delphia: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, Tel: +386 2 608 41 44
Vasilij Žbogar je v ponedeljek uspešno zagovarjal diplomsko nalogo in kot prvi letošnji diplomant zaključil študij na koprski Fakulteti za management ter postal diplomirani ekonomist. Na zagovoru ga je spremljala družina, ki se je z njim veselila še enega od njegovih številnih uspehov.
"Hvala vsem za čestitke, malo dlje je trajalo, vendar mi je uspelo. Zahvalil bi se Fakulteti za management Koper in profesorjem za pridobljeno znanje v času študija, mentorju Boštjanu Antončiču za usmerjanje pri pripravi diplomske naloge in vsem, ki so mi pomagali med študijem." se je zahvalil za podporo v času študija in dodal: "Moj študij se še ni končal, bo pa malo počival, ker me naslednja tri leta čaka trdo delo na moji poti do olimpijskih iger v Riu 2016.", je povedal Vasilij Žbogar.
Čez nekaj dni se z družino seli v Velencijo, kjer bo nadaljeval s pripravami za evropski del sezone, ki se začenja marca.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Fakulteta za management, Koper
Včeraj ob 10:27 uri po lokalnem času je ciljno črto v avstralskem Brisbainu prva prečkala ekipa Switzerland. To je bila prva zmaga za to ekipo na regati Clipper.
Vicky Ellis je edina skiperka na letošnji regati Clipper Round the World Race. Na vseh dosedanjih regatah Clipper pa je šele tretja ženska skipperka. Po prihodu v cilj in osvojeni prvi zmagi je z navdušenjem povedala: »Skoraj smo zgrešili vrata za pridobitev dodatnih točk na oceanskem šprintu. To nam je dalo dodatno voljo in inspiracijo, ki smo jo močno potrebovali. Nismo se zavedali, kaj to pomeni, dokler nismo zagledali ekipe Derry~Londonderry~Doire, ki so se naenkrat pojavili le 5 nmi za nami. Borili smo se do konca in ne morem opisati, kako dober občutek je zmagati. Dosegli smo fantastičen vendar nepričakovan rezultat. Imam enkratno ekipo in vsi so se dali vse od sebe. Ko smo izpluli iz Hobarta na Tasmaniji so pihali le šibki vetrovi. Na plovbi so nas spremljali močni tokovi, na koncu pa sta se nam nevarno približali ekipi Derry~Londonderry~Doire in OneDLL. Nisem veliko spala. Ves čas sem opazovala drugi dve jadrnici, ki sta pluli nevarno blizu.«
Dodatna stimulacija za celotno ekipo je tudi posebna nagrada trofeja Jane Tate, ki jo je prejela skipperka Vickey Ellis na 69. regati Rolex Sydney Hobart Race. To trofejo podelijo vsako leto prvi ženski skipperki, ki v Hobartu prečka ciljno črto. Ne smemo pozabiti, da se je celotna flota regate Clipper, vseh 12 jadrnic, udeležilo 69. regate Rolex Sydney Hobart Race, ki se je štela kot 6. etapa regate Clipper.
Ekipa Derry~Londonderry~Doire si je z dobrim jadranjem v zadnjem delu zagotovila drugo mesto. V cilj so pripluli ob 10:59 (po lokalnem času). Ekipa OneDLL je za njimi zaostala dvajset minut in si zagotovila tretje mesto. Do sedaj je v cilj priplulo že osem ekip, štiri pa se približujejo Brisbaneu. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Henri Lloyd, ki mora prepluti še 104 nmi. V cilju jih pričakujejo ponoči.
Naslednja, 8. etapa regate Clipper, se bo pričela 12.1.2014. V Singapurju, cilju te 4500 nmi dolge etape, pričakujejo plovila 9.2. Etapa bo izjemno zahtevna zaradi področja v katerem bodo pluli in zaradi vetrovnih pogojev, ki se bodo na plovbi mimo Indonezije in Filipinov pogosto menjali.
Kitajska ekipa Dongfeng, ki je kot druga splovila svoje plovili Volvo 65 za naslednjo regato Volvo Ocean Race, je opravila prve teste jadranja na oceanu.
Posvetili so se testu vseh sistemov na jadrnici ter preizkusili različna jadra in nastavitve jader glede na kot vetra. S testiranjem so želeli ugotoviti pri katerih nastavitvah je jadrnica najhitrejša.
Da bo poročanje z regate zanimivo tudi za vse jadralce, ki bodo regato spremljali, bo na vsaki jadrnici nameščeno 5 kamer, ki bodo snemale dogajanje. V času testa so bile nameščene 3. V videu si lahko ogledate, kaj lahko pričakujemo z naslednje regate Volvo Ocean Race.
(Video je v angleškem jeziku)
Na zadnji dan lanskega leta se je v španskem Cadizu zaključila štiridnevna Novoletna regata za razrede optimist, laser standard, 4.7 in radial, RS, techno sub in raceboard. Na regati je v razredu laser radial zelo uspešno nastopil tudi naš Marko Radman iz JK Izola. Uvrstitve na 3.,1.,1.,1.,2. in 1. mesto (skupaj 9 točk) so bile več kot dovolj za skupno zmago, drugi je bil Španec Socrates Fernandez (15 točk), tretja pa Norvežanka Caren Niezen (16 točk).
Pogoji na regatnem polju so bili zelo spremenljivi; prva dva dneva sta bila vetrovna, pihalo je do 20 vozlov. Tretji dan so jadralci ostali na obali, zadnji dan pa uspeli narediti še en plov. Skupaj so tako izpeljali sedem plovov, kar je bilo dovolj za uspešen zaključek regate.
Marko Radman je po regati povedal: »Glede na pogoje sem z regato zadovoljen, pogoji so bili zelo raznoliki, vendar dobri. Leto sem tako zaključil z zmago.«
Marko je s tem uspehom zaključil uspešno regatno sezono, v kateri je med drugim osvojil tudi bron v evropski in svetovni konkurenci v razvrstitvi do 19 let na evropskem / svetovnem prvenstvu do 21 let v laserju.
V Cadizu na Novoletni regati je v laserju standard nastopil tudi Žan Luka Zelko (BD Sidro) in v konkurenci 18 jadralcev osvojil tretje mesto.
Hrvaška vlada je sprejela spremembe Zakona o pomorskem dobru in morskih lukah. V delu so definirane tudi nadomestila za plovbo po hrvaških vodah.
Nadomestilo za plovbo po Hrvaških vodah zajema nadomestilo za varnost plovbe in zaščito pred onesnaženjem morja. Nadomestilo so dolžni plačati:
- lastniki plovil, ki so namenjena za šport in rekreacijo in plujejo ali pa so na privezu v notranjih morskih vodah in teritorialnem morju Republike Hrvaške - vsi lastniki plovil, ki so vpisana v registre plovil v Republiki Hrvaški in - vsi lastniki pomorskih objektov, ki so vpisani v registre Republike HrvaškeNatančno vrednost nadomestila za posamezno plovilo bo določila luška kapitanija na podlagi tabele za izračun nadomestila. Višino nadomestila določata skupna dolžina plovila in skupna moč pogonskih agregatov. V obračunu se upoštevajo količine, ki so navedene v dokumentih plovila. Stroški nadomestila se plačujejo enkrat letno. V kolikor plovilo v obdobju enega leta spremeni državno pripadnost ji nadomestila ni potrebno ponovno plačati. Plovila, ki niso na stalnem privezu na Hrvaškem bodo po prihodu v Hrvaške vode plačevala nadomestilo v skladu z uredbo, ki ureja prihod plovil v hrvaške notranje ali teritorialne vode. Višina nadomestila se izračunava enako, kot za plovila registrirana na Hrvaškem.
Nova način izračuna nadomestila prične veljati s 1.1.2014. Vsi lastniki, ki so nadomestilo plačali še po stari zakonodaji, ki je veljala do 13.12.2013, niso dolžni plačati nadomestila vse do izteka veljavnosti plovnega dovoljenja.
Kako izračunamo višino nadomestila za posamezno plovilo?
Vsa plovila, katerih skupna dolžina znaša 40 m ali več plačajo nadomestilo v višini 7.500,00 HRK (1.000,00 EUR). Enako višino nadomestila plačajo tudi vsa plovila katerih skupna moč pogonskih agregatov znaša več kot 3.000 kW.
Ostala plovila plačajo nadomestilo v višini, ki se izračuna po sledeči formuli:
Nadomestilo = 20 x L + 2 x P
L = dolžina plovila, P = skupna moč pogonskih agregatov
Primer izračuna nadomestila za nekaj tipičnih plovil:
Čoln dolžine 5 m z motorjem 30 kW (40 KM)
Nadomestilo = 20x5 + 2x30 = 100 + 60 = 160 HRK
Jahta dolžine 10 m z motorjem 220 kW (300 KM)
Nadomestilo = 20x10 + 2x220 = 200 + 440 = 640 HRK
Jahta dolžine 12 m z dvema motorjema po 190 kW (260 KM)
Nadomestilo = 20x12 + 2x2x190 = 240 + 760 = 1000 HRK
Jadrnica dolžine 12 m z motorjem 20 kW (28 KM)
Nadomestilo = 20x12 + 2x20 = 240 + 40 = 280 HRK
Jadrnica dolžine 14 m z motorjem 30 kW (40 KM)
Nadomestilo = 20x14 + 2x30 = 280 + 60 = 340 HRK
Kaj bo še potrebno plačati poleg nadomestila?
Poleg nadomestila se je spremenila tudi višina nadomestila za uporabo objektov varnosti plovbe oziroma svetlarnina. Od 1.1.2014 se obračunava na naslednji način:
Barke - plovila do 12,00 m dolžine - 10 HRK/m
Jahte - plovila nad 12,00 m dolžine - 25 HRK/m
Več o nadomestilih in postopkih si lahko preberete v članku Navtika na Hrvaškem letos cenejša!
Four Winns 265 je največji model iz serije Sundowner podjetja Four Winns. Gliser ima sodoben izgled in napredne funkcionalnosti. Namenjen je hitremu dnevnemu križarjenju, preživljanju vikendov na morju lahko pa se odpravimo tudi na večdnevna križarjenja.
Novi model 265 je največji v seriji Sundowner. V dolžino meri 8,08 m v širino pa 2,55. Gliser je registriran za 10 potnikov, na njem pa bo v miru uživalo 4-6 oseb. Za udobno in varčno plovbo je novi 265 zgrajen na patentiranem Stable-Vee® hull dnu, ki je oblikovan tako, da pod seboj zadržuje zrak. Del gliserja lebdi na zračni blazini, s čemer se zmanjša upor in posledično poraba goriva.
V notranjosti plovila je udobna kabina. V premcu se nahaja sedežna garnitura z ovalno mizo, kjer se bodo lahko udobno namestile in obedovale štiri osebe. Če mizo spustimo, lahko premec spremenimo v udobno ležišče za dve osebi. Dve osebi lahko prenočita še v postelji na krmnem delu kabine. WC je na levi strani kabine, na desni pa je umivalnik in dostop do postelje na krmi. Za zračenje kabine je v stropu premca nameščeno okroglo okno, dve manjši ovalni okni pa sta na boku plovila.
Za krmarja in enega sopotnika sta nameščena dva udobna nastavljiva sedeža, ki nudita dober pregled preko premca plovila.
Kuhinjski kotiček se nahaja zunaj, na krmi plovila za krmarjem. Na voljo je majhen štedilnik umivalnik in pa hladilnik, ki je nameščen pod kuhinjskim pultom. Na krmi plovila je udobna klop, kjer se lahko prevažajo do 4 osebe. Desni del klopi lahko preprosto dvignemo s čemer ustvarimo prehod iz kokpita plovila na prostorno kopalno ploščad. Za tiste, ki radi uživate na soncu je velika sončna površina na premcu plovila, bolj udobna in oblazinjena pa je nad motornim prostorom. Na armaturni plošči so nameščeni merilec obratov motorja, merilec hitrosti, položaj trima, merilec pritiska motornega olja, merilec temperature motorja, merilec napetosti ter motornih ur. Vgrajen je tudi radio s priključkom za iPod ali iPhone in štirimi zvočniki.
Za brezskrbno preživljanje dni na plovilu je vgrajen rezervoar za vodo s prostornino 42 l, kar bo zadostovalo za dan ali dva.
Four Winns 265 Sundowner ni običajna majhna jahtica za preživljanje dni in noči v zalivih. Njegova teža znaša le 2500 kg, opremljen pa je z močni motorji vse do 380 KM. To veliko pove o tem, komu je gliser namenjen. Če uživate v udobni in hitri plovbi, potem je to pravo plovilo za vas.
Zastopnik za Slovenijo: As Boats d.o.o., http://www.as-boats.si