Novice
Zadnje iz eTrgovine
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS je celovit vodnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, primeren tako za začetnike kot tudi za izkušene navtike. Uporaben je tako za tiste, ki na navtično pot šele stopate, kot tudi za tiste, ki iščete dobre rešitve za večjo učinkovitost in varnost na morju.
Oblika priročnika vam omogoča, da ga imate vedno pri roki, ko boste želeli:
- pravilno komunicirati na morju,
- v primeru stiske pravilno poklicati na pomoč,
- spremljati vremensko napoved s postajo VHF,
- spremljati morebitne preteče nevarnosti in
- še mnogo drugega.
Priročnik obsega celotno predpisano vsebino izpitnega programa za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS in hkrati nudi še veliko več:
- VIDEOVSEBINE - Obogaten je z videoposnetki rokovanja z radijsko postajo VHF, do katerih najlažje dostopate z branjem QR-kod s pomočjo pametnega telefona.
- KARTICE KLICNIH POSTOPKOV - Opremljen je s priročnimi karticami vseh klicnih postopkov, ki vam bodo v pomoč pri komunikaciji na morju.
- SIMULATOR - Prilagojen je uporabi edinstvenega simulatorja radijske postaje VHF na spletni strani www.egmdss.com.
Ekipa Alinghi je zmagala zadnjo regato v letošnji sezoni. Lovoriko Extreme Sailing za letošnjo sezono si je prijadrala ekipa The Wave, Muscat. McMillan je prvi skipper, ki je zmagal dvakrat.
Letošnjo lovoriko v seriji si je prijadrala ekipa The Wave Muscat. V sedemletni tradiciji tekmovanja je bila odločitev najtesnejša. Po zaključenih vseh plovih zadnjega dogodka, je bila razlika med prvima dvema le 4 točke. Zadnja regata v seriji se je odvijala v enkratnem sončnem vremenu v Braziliji. 10 vozlov vetra je bilo dovolj za zanimivo odločilno regato. Zmagovalec letošnje serije skipper McMillan je po zaključku povedal: »Zgodilo se je točno to, kar sem predvideval. Celo leto smo se borili z ekipo Alinghi. Letos niso naredili prav nobene napake. Vedel sem, da bodo naredili vse, kar je mogoče, da bi zmagali. Zadnje dni so bili nepremagljivi. Naredili so enkratno delo v zadnji regati. Prišli so v vodstvo. Mi smo bili srečni, da smo lahko pluli pod pravim kotom in ostali v tekmi. Zadnji dnevi so bili zelo čustveni. Sedaj smo končno sproščeni«
Tretje mesto v letošnji sezoni si je prijadrala ekipa Red Bull Sailing Team. To so njihove prve stopničke v štiriletni karieri v seriji. Skipper ekipe, Roman Hagara, ki je dvakratni olimpijski zmagovalec, je povedal: »Občutek je enkraten. Za ekipo je uvrstitev izjemno pomembna. Celo sezono smo garali in sedaj lahko uživamo v uspehu, ki smo ga dosegli. Letos smo imeli nekaj težkih bitk, vendar to je jadranje. Konec sezone je bil za nas boljši. Tekmovali smo z najhitrejšimi čolni. Te izkušnje nam bodo pomagale tudi v naslednji sezoni. Vse ekipe so izjemno stabilne in vsaka regata je naporna bitka. Odločitve so znane šele po zadnjem plovu. Vsi jadralci v seriji so izjemni, kar pa je bil vedno cilj.«
Letošnja serija je imela sedem dogodkov. Odjadrali so 190 plovov. Serijo si je ogledalo preko 325.000 gledalcev na treh kontinentih. Direktor serije Mark Turner je z letošnjim dogajanjem izjemno zadovoljen. Za naslednje leto pa trdi, da bo serija Extreme Sailing še večja.
Extreme Sailing Series™ 2013 končne uvrstitve
Mesto / Ekipa / Točke 1. The Wave, Muscat (OMA) 74 točk 2. Alinghi (SUI) 74 točk 3. Red Bull Sailing Team (AUT) 61 točk 4. SAP Extreme Sailing Team (DEN) 51 točk 5. Realteam (SUI) 49 točk 6. GAC Pindar (NZL) 42 točk 7. Team X Invitational 34 točk 8. Team Korea (KOR) 16 točkV video posnetku si lahko ogledate celoten potek zadnjega dne tekmovanja v Brazilskem Florianopolisu.
Vasilij Žbogar je odpotoval v Valencijo, kjer bo nadaljeval s treningi za naslednjo sezono v razredu finn.
S pripravami je začel že v domači Izoli, kjer je nov izziv našel v veslanju. Jutra je preživljal v Veslaškem klubu Argo, z veslačem Iztokom Butinarjem sta vsak dan v telovadnici, v veslarni in na morju skrbela za kondicijo.
V Valenciji bo opravil desetdnevni trening, nato pa Vasilija Žbogarja v tem letu čaka še en cikel treningov. Po novem letu se bo posvetil še dodatnim izboljšavam tehnike in nastavitvam opreme. »Manjkajo še majhne stvari, predvsem pri nastavitvah jadrnice in materialih. To zimo se bomo posvetili še tem malenkostim in skušali še izboljšati rezultate zadnje sezone.« je pred odhodom v Valencijo povedal Vasilij Žbogar.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Dragan Sinožič, Polona Marinček
Iščete darila za svoje navtične prijatelje, pa nimate dobre ideje? Rešitev je enostavna. Pri eNavtiki smo vam letos pripravili enkratno priložnost. Vsa navtična darila iz naše e-trgovine vam bomo lično zavili in poslali na vaš naslov.
Pozabite skrbi z iskanjem primernih daril za vaše družinske člane in navtične prijatelje. Da vam kar najbolj olajšamo iskanje primernih daril, skakanje od trgovine do trgovine v gneči in potem še njihovo zavijanje, vam omogočamo, da izberete eno izmed daril iz naše ponudbe in se izognete vsem nevšečnostim.
Knjiga in priročnik sta lepo darilo.
V naši zbirki je devet navtičnih knjig in priročnikov, ki so lepo darilo vsakemu navtiku. Vse knjige vam bomo zavili v darilni papir in poslali na vaš naslov. Izbirate lahko med naslednjimi knjigami:
Knjige:
Franc Žele: Mornar, pustolovec, kitolovec - naroči preko te povezave!
Mitja Zupančič: Svetilniki vzhodne Jadranske obale - naroči preko te povezave!
Paul Pollack: Moja prva jadranja - naroči preko te povezave!
Miran Tepeš: Proti soncu - knjiga o jadranju okoli sveta - naroči preko te povezave!
Miran Tepeš: Z vetrom - kako je smučarski skakalec prvič objadral svet - naroči preko te povezave!
dr. Michael Stadler: Jadranje in psihologija - naroči preko te povezave!
Priročniki:
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS - naroči preko te povezave!
15 minut za popolno plovbo - naroči preko te povezave!
Karte:
HHI - Divji akvatorij - naroči preko te povezave!
Darilni bon.
Če je odločitev pretežka in ne želite izbrati napačnega darila se lahko odločite za nakup vrednostnega bona eNavtika. Boni v vrednosti 30, 50 in 100 EUR so lahko enkratno darilo. Vaš obdarovanec se bo lahko sam odločil katera knjiga je zanj najbolj primerna. Boni večjih vrednosti pa so primerni za tiste, ki se bodo odločili za najem jadrnice iz naše ugodne ponudbe. Vrednostne bone bomo na vaš naslov poslali brezplačno.
eNavtika darilni boni v vrednostih 30, 50 ali 100 EUR.
Praktična darila
Imajo vaši prijatelji plovilo in majhne otroke. Odločite za se enkratno darilo Safety angel, ki bo olajšal marsikatero skrb staršev, če bi otrok slučajno padel v vodo ali se preveč oddaljil. Za vse lastnike plovil je pa enkratno darilo po izjemni ceni AirMax razvlaževalec prostorov , ki bo njihovo plovilo ohranil suho do pričetka sezone. Darila bomo zavili v darilni papir in jih dostavili na vaš naslov.
Safety Angel - brezskrbno z otroki na morje - naroči preko te povezave!
Air Max - Učinkovita zaščitita plovila pred vlago - naroči preko te povezave!
Garmin najavlja široko paleto navtičnih naprav, ki izboljšujejo varnost in udobje za čas preživet na vodi. Vključujejo radarje naslednje generacije, serijo novih senzorjev vetra in popolnoma vgrajen avdio sistem.
“Obstaja veliko vgrajene navtične elektronike, ki navtiku nudi koristne informacije in naredi plovbo prijetnejšo,” je dejal Dan Bartel, podpredsednik svetovne prodaje. “Danes želijo kapitani plovil izboljšati poznavanje pogojev in izkoristiti prednost naših novih radarjev. Jadralci, ki želijo doseči taktično prednost na regati, bodo težili k najsodobnejšim senzorjem. Glasbo na vodi boste lahko poslušali preko popolnoma vgrajenega avdio sistema.”
GMR 18/24 xHD
Garmin s ponosom predstavlja naslednjo generacijo radarjev v kupolasti izvedbi z izhodno močjo 4kW, GMR™ 18 xHD in 24 xHD. Združujejo dinamičen nov izgled in imajo implementirane intuitivne funkcije odprtih radarjev, GMR 18 xHD in 24 xHD omogočata jasnejšo sliko, da so delovanje ter nastavitve enostavni za razumevanje in uporabo. GMR 18 xHD in 24 xHD odlikuje večja zmogljivost in višja ločljivost kot pri prejšnji seriji radarjev Garmin v kupolasti izvedbi. Z maksimalno hitrostjo 48 obratov/min in somodejnim prilagajanjem na podlagi območja, bo navtik prejel hitrejše povratne informacije in s tem pripomogel k razumevanju okolice ter preprečil trčenja. Z novima Dynamic Auto Gain in Dynamic Sea Filter, se radarji neprekinjeno prilagajajo okolici in zagotavljajo optimalne rezultate v različnih razmerah.V dosegu 48 navtičnih milj, nudita GMR 18 xHD in 24 xHD delovanje dvojnega območja, kar omogoča deljen zaslon bližnjih in oddaljenih pogledov radarja. Z dinamično 8-bitno barvo sedaj dobi navtik natančnejši prikaz ovir ali vremenskih razmer, ki so lahko na obzorju.
Garmin Meteor 300 avdio sistem
Poslušajte glasbo na vodi preko popolnoma vgrajenega avdio sistema, Garmin Meteor™ 300. Z intuitivnim uporabniškim vmesnikom in brezhibno Garmin integracijo v krmilno mesto, je Garmin Meteor 300 multi-conska avdio black box rešitev, ki jo morate imeti, če želite imeti poln, bogat zvok. Če se gibljete okoli plovila, zagotavlja Garmin Meteor 300 edinstveno funkcijo Bluetooth® brezžičnega prenosa in nadzora . To omogoča navtiku, da se svobodno giblje, medtem ko aktivno ohranja povezavo za predvajanja glasbe in dostopnost. Pri krmilu in z združljivim ploterjem, je navtiku zagotavljena fleksibilna konfiguracija medijskega bara, tipke in virtualna naprava na celotnem zaslonu. Dostopen je tudi Album art, da lahko vizualno določi zvrst glasbe, ki bo predvajana. Garmin Meteor 300 je multimedijska avdio rešitev, ki omogoča dostop in nadzor do medija iz udobja Garmino ploterja. Meteor 300 ponuja elegantno priklopno enoto kot dodatek, ki je oblikovan za polnjenje in zaščito pametnih telefonov ter medijskih naprav pred vplivi morskega okolja. Opcijski daljinski upravljalec se namesti stran od krmila in omogoča kontrolo nad medijskim središčem, ter prikazuje NMEA 2000® podatke kot so smer vetra, globina, temperatura vode in več. Ob izidu bo Garmin Meteor 300 združljiv s serijo GPSMAP 500 in 700, GPSMAP 6000 in GPSMAP 7000 ter prihajajočimi serijami ploterjev Garmin.
gWind Serija
Nova serija Garmin wind produktov omogoča uporabnikom Garmin ali Nexus® integracijo vrhunsko oblikovanih produktov, ki so neopazni, v že obstoječi sistem. Z enostavno ‘plug-and-play’ namestitvijo in vplivno edinstveno zasnovo, omogoča nova gWind™ serija bolj natančne podatke vetra kot kadarkoli prej. gWind serija je sestavljena iz gWind, žične različice vetrne sonde; gWind Wireless, brezžične sonde, ki omogoča enostavno namestitev in ne potrebuje nameščanja kablov po jamborju; in gWind Race, rešitve za tekmovalne jadralce, ki vključuje 3 palčni ravni nosilec, kar dvigne vetrovno sondo nad jambor za zmanjšanje turbulence.
12. dan plovbe na četrti etapi regate Clipper je prinesel izjemne vetrove. Na južnem delu Indijskega oceana je začelje flote ujela nevihta, v kateri pihajo konstantni vetrovi med 45 in 50 vozli, sunki pa dosegajo vratolomne hitrosti vse do 100 vozlov.
Noč iz sobote na nedeljo si bodo dobro zapomnili vsi jadralci. Z zahoda se jim je približala fronta izjemno močnih vetrov. Skipper Sean McCarter iz ekipe Derry~Londonderry~Doire se je po naporni noči javil vodstvu regate: »Po izjemno vetrovni in deževni noči lahko sporočim veselo novico. Ekipa in jadrnica sta uspešno prestali naporno preizkušnjo. Na jadrnici se ni nič poškodovalo, in celotna ekipa je nepoškodovana. Med plovbo smo izmerili največjo hitrost vetra neverjetnih 84 vozlov.«
Narava se je z jadralci poigrala tudi včeraj, v nedeljo. Po burni noči so vetrovi še ojačali. Z več jadrnic so sporočili, da sunki vetra dosegajo hitrosti med 100 in 130 vozli. K sreči z nobene jadrnice niso poročali o poškodbah jadralcev in plovil. Skipper jadrnice Old Pulteney Patrick van der Zijden je povedal: »Pesem skupine The Doors ‘Riders on the Storm’ je edina stvar, ki mi pride na misel, ko pišem tale blog. Tudi če bi imeli zvočnike na krmi, pesmi verjetno ne bi slišali. Nevihta je postregla z vetrovi, ki so dosegali 9 in celo 10 boforov. Pihali so s hitrostjo 70 vozlov, največji sunek, ki smo ga izmerili pa je bil kar 120 vozlov nekateri celo več.«
Skipper Chris Hollis z jadrnice PSP Logistics je dodal: »Ti vetrovi, ki so presegali 100 vozlov, so trajali 20 minut in potem…nič. Veter je obrnil na severozahodnik in ni več presegel hitrosti 20 vozlov. Pustil je le razburkano morje in posadko, ki je težko dojela, kaj se je pravkar zgodilo.«
Začela so se inženirska dela na prvem Selene 78 Ocean Explorer. Kitajska ladjedelnica Jet-Tern Marine in nizozemski arhitekt Guido de Groot sta razvila kalup za trup, ki je bil pred kratkim zaključen. To je mejnik za ladjedelnico, saj bo to prva jahta v novi liniji Ocean Explorer. Selene 78 bo severnoameriškemu kupcu dobavljen v poletnih mesecih leta 2015.
Nov Selene 78 je idealen za dolge plovbe v udobju in razkošju. Zahvaljujoč zaobljeni krmi ter globokemu trupu ima Selene 78 večjo prostornino kot marsikatera 24 metrska jahta, istočasno pa izjemne plovne lastnosti in relativno majhno porabo goriva. Volumen jahte nudi veliko življenjskega prostora v kabinah, krmarnici, salonu ter kuhinji. Komandni most in paluba za sončenje nudita neprimerljivo udobje v svojem razredu, prav tako pa tudi sedežna garnitura na premcu in jedilnica na zadnji palubi. Jahta bo imela štiri dvoposteljne kabine. Lastniška kabina bo izjemno razkošna in bo imela prostorno kopalnico in garderobno omaro s stojno višino. V obedovalnici bo prostor za osem odraslih oseb, ki bodo lahko uživale v obedovanju tako med mirno plovbo ali pa na sidru. Selene 78 bo imela rezervoar za gorivo s kapaciteto 19.000 l in bo zaradi majhne porabe primerna za plovbo prav po vseh morjih. Ladja ima ločene kabine za posadko, ki so opremljene z lastno kopalnico. Za vsa potrebna popravila in vzdrževanje motorja je na ladji prostorna strojnica s stojno višino. Prav do vseh vitalnih delov motorja je enostavno dostopati.
Ocean Explorer plovila podjetja Selena so kakor vsa iz njihove ladjedelnice, »semi custom built«. Kupcu nudijo obilo svobode pri oblikovanju jahte, tako notranjosti kakor tudi zunanjosti. Takšnega plovila pač ni možno kupiti, ne da bi mu kupec sam dodal lastno noto. Želja ladjedelnice je, da njihovi kupci dobijo plovilo, ki je prilagojeno njihovim potrebam in željam, ki so odvisne od načina življenja na ladji in področja plovbe.
Tehnične podrobnosti ladje Selene 78:
Dolžina čez vse: 23,96 m Dolžina vodne linije: 21,61 m Širina: 6,56 m Ugrez: 1,90 m Teža: 108 ton Rezervoar za vodo: 2.700 l Rezervoar za gorivo 19.000 l Rezervoar za črno vodo: 950 l Rezervoar za sivo vodo: 950 l Motor: 405 KM (Cummins QSM-11 2 kom) Generator: 33KW Onan model #MDKBU e-QD Hidravlika 40 KM krmni in pramčni smerni motor, TRAC stabilizatorji, Maxwell hidravlični vitel sidra in hidravlična črpalka za vodo v kaluži Najvišja hitrost: 12.5 vozlov Potovalna hitrost: 9.5 vozlov Doseg: 4000 nm pri potovalni hitrosti (8000 nm pri 7 vozlih)Več o plovilih Selene: Selene Yachts Adriatic; Tbilisijska ulica 89, 1000 Ljubljana
Tel: +386 (0) 13 20 05 52; GSM: +386 (0) 41 72 58 00
Email: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; Website: http://www.selene-adriatic.eu
Različne vremenske razmere za tekmovalce na južnem Indijskem oceanu povečujejo razlike med vodilnimi in tistimi na začelju.
Po devetih dneh plovbe najhitrejše tri posadke Qingdao, Henri Lloyd in OneDLL svojo prednost pred zasledovalci konstantno povečujejo. Dodatne točke so si pridobili, ker so prvi prečkali kontrolna vrata na 55. vzporedniku. Prednost pred ostalimi bodo povečevali še nekaj časa, saj plujejo v močnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 50 in 60 vozli. Fronta se naglo pomika proti vzhodu, vendar ji vodilna trojica dobro sledi. Ekipe v ozadju plujejo z manjšo hitrostjo okrog 6-7 vozlov, saj vetrovi v njihovem področju dosegajo le hitrosti med 10 in 15 vozli.
Posadka OneDLL se bliža magični meji preplutih 300 nmi v 24 urah. Trenutno je uradno potrjeno, da so prepluli 295,8 nmi v enem dnevu, če bodo hitro pluli tudi v naslednjih urah, pa je velika verjetnost, da bodo mejo presegli. Dosedanji rekord so dosegli med 20.00 uro 11.11. in 20.00 uro 12.11.2013.
10. dan regate na poti iz Cape Towna v Albany v zahodni Avstraliji so se vremenske razmere za celotno floto močno spremenile. Iz včerajšnjih 50 vozlov vetra je danes na južnem delu Indijskega oceana vetra zelo malo. Piha s hitrostmi do 10 vozlov. Celotna flota plovil se je zaustavila z izjemo Mission Performance, ki je ubrala najbolj južno pot in še lovi močnejše vetrove. Zaradi te taktične odločitve so od včeraj že pridobili dve mesti in sedaj jadrajo na sedmem. Nekoliko več vetra se obeta zadnje uvrščenim. Z zahoda zopet prihaja fronta, kjer vetrovi pihajo vse do 30 vozlov. Glede na prognoze, bo začelje dosegla v naslednjih dneh.
Trenutno vodi ekip Qingdao, ki jo do cilja loči še 2370 nmi. S 130 nmi zaostanka je na drugem mestu ekipa Henri Lloyd, le nekaj milj za njimi pa ekipa OneDLL. Zadnji dve ekipi Derry~Londonderry~Doire in Team Garmin zaostajata že 650 nmi.
V organizaciji Burin Yachting Cluba, Elan Yachtinga in Yacht Cluba Biograd je 8. in 9. novembra v akvatoriju pred Marino Kornati v Biogradu potekala sedma tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week 2013 na jadrnicah Elan.
Vsako leto je opaziti bolj barvito mednarodno zasedbo, saj so se jadralkam in jadralcem iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Madžarske, Italije, Češke pridružile tudi posadke Nemčije in Poljske. V letošnjem letu se nam partnerji iz Rusije niso pridružili na regati zato je čast svečane otvoritve največje hrvaške revijalne regate enega proizvajalca plovil ELAN pripadla v četrtek zvečer Andrzeju Ciepalu, lastniku jadrnice Elan 450 in njegovi ekipi Per Sempre Poland Team.
Jadrnice so se pomerile v razredih Elan Performance, Elan Impression in Elan Cruiser.
Sedeminštirideset prijavljenih posadk na regati je vse dni spremljalo zelo primerno in sončno vreme, temperature do 18 stopinj in vetrovi, ki so drugi jadralni dan celo presegali moči 30 vozlov. Idealni pogoji za pravo tekmovalno regato.
Prvi petkov plov je bila palica s severovzhodnikom z močjo 10 vozlov, drugi plov pa navigacijska regata z močjo vetra 15 vozlov. Posadke so prvi plov startale uro in pol kasneje, da se je veter primerno okrepil, popoldne pred startom drugega plova pa se je veter okrepil in dosegel 15 vozlov in več. Prvi jadralni dan je bil uspešno zaključen ob sončnem zahodu.
Za popestritev petkovega večera je poskrbel 70'S OLDIES GOLDIES DJ PARTY.
V sobotno jutro je jadralce po pričakovanjih zbudil jugovzhodni veter, ki je ob 11.00 uri, ko je bil predviden in izpeljan prvi start dosegel 25 vozlov in se med samim plovom okrepil do 33 vozlov. Jadralci so vozli navigacijski trikotnik med nekaterimi otoki v akvatoriju pred samim Biogradom.
V drugem plovu je regatni odbor postavil nekoliko krajšo navigacijo, da so jadralci lahko izkoristili ugodne pogoje in od starta do cilja po jugovzhodniku v hitrosti od 22 do 25 vozlov jadrali uro in pol.
V skupnem seštevku in absolutni razvrstitvi regate Impression Sailing Week kot tudi zmagovalka najhitrejšega razreda Performance je zmaga na regati pripadla posadki jadrnice Sky (Elan 450) JK Štorklja s krmarjem Marjanom Kočilo, drugo mesto je zasedla ekipa JK Loka Timing z jadrnico Taia (Elan 410) s krmarjem Goranom Djordjevičem na tretje mesto pa se je uvrstila ekipa JK Loka Timing z jadrnico Karpo (Elan 450) s krmarjem Dušanom Ušeničnikom. Slednja s tem ni obranila lanskoletni naslov zmagovalca in je prehodni pokal – 35 kg težko leseno krmilo na podelitvi predala krmarju Marjanu Kočili in ekipi JK Štorklja.
V razredu Impression je prvo mesto zasedla jadrnica Pancho (Impression 494) Koroško navtično društvo s krmarjem Ivom Sovičem, drugo mesto si je prijadrala jadrnica Evolution (Impression 444), Neptun Yachting Slovenija z Iztokom Svetino za krmilom na tretje mesto pa se je uvrstila posadka jadrnice Jordan (Impression 434) JK Loka Timing Slovenija s krmarjem Stojanom Vodopivcem.
V razredu Cruiser je postal zmagovalec Peter Keršan z izjemnim jadranjem celotne njegove ekipe Fasala Sailing Team na jadrnici Polaris (Elan 333), drugo mesto so si prijadrali Odisejevci na jadrnici Black Magic (Elan 33) s krmarjem Srečkom Škrlecom, tretje mesto pa pripadlo krmarju Milanu Harmačku in češki posadki Harken Sailing Team z jadrnico Blue Wind (Elan 333).
Po podelitvi pokalov in nagrad, na zaključnem večeru, poimenovanem ZGODBA VINA IN MARTINA, ZGODBA GROZDJA IN TRTE je zbrane posadke z živo glasbo zabavala SKUPINA ZARATINO.
Jadralkam in jadralcem, ki so sodelovali na letošnji regati je bilo podeljenih veliko bogatih nagrad, smuči Amphibio Elan, tehnične opreme Baumax, obutve Crocs, vrhunskih vin in penine, Bacardija in Jagermeistra, jadralnih oblačil in ostalih nagrad, ki so jih priskrbeli organizatorji in pokrovitelji letošnjega Impression Sailing Weeka.
Jadralke, jadralci in povabljeni gosti so bili z letošnjim dogodkom in njegovo organizacijo izjemno zadovoljni.
Organizator je na zaključnem večeru že najavil Impression Sailing Week 2014 vendar točnega datuma še ni podal.
»Kaj nas čaka v prihodnjem letu bo zagotovo pokazala anketa med jadralkami in jadralci«, je povedal David Hawlina, ki je s svojo ekipo in številnimi jadralnimi posadkami letošnji dogodek zaključil zelo zadovoljen v nedeljo na jutranji kavici v restavraciji marine Kornati Ilirija.
Po 25 letih od predstavitve prve jadrnice Winner iz podjetja Winner Jachts, podjetje ponosno predstavlja nov model Winner 9.00. Z novo majhno jadrnico želi ladjedelnica omogočiti jadralcem, da izkusijo pravo Winner jadrnico, ki jo zaznamuje osebna nota, kvalitetna izdelava in 25 let izkušenj te nizozemske znamke. Winner 9.00 je nominirana za Plovilo leta 2014 v kategoriji družinskih potovalnih jadrnic in bo razstavljena na salonu plovil v Dusseldorfu.
Novi Winner 9.0 je oblikoval Cees van Tongeren iz podjetja Van de Stadt design. Jadrnica ima elegantne in čiste linije. Navdušila bo vsakega pravega skipperja ne glede na to ali bo z njo križaril ali pa jadral na regatah.
Pri snovanju jadrnice so strmeli k temu, da je center gravitacije čim niže. S tem so zagotovili izjemno stabilnost. Izbiramo lahko med tremi verzijami. Pri standardni izvedbi je kobilica nameščena na globini 1,6 m. Za plovbo po kanalih in nižjih vodah se lahko odločimo za bolj plitko varianto, ki ima ugrez le 1,25 m. Za tiste, ki pa si želijo hitrega jadranja na regatah, pa je kobilica nameščena na globino 1,9 m. Kot je že običajno pri podjetju, je možno globino na kateri se bo nahajala kobilica spremeniti tudi naknadno. Jadrnica se lahko pohvali z majhno težo in izjemno trdnostjo trupa. Winner 9.00 je tako lahko prava tekmovalna jadrnica.
Jadrnico bo možno naročiti v treh različnih verzijah. Welcome edicija je osnovni model in omogoča izjemno jadralsko izkušnjo po najnižji možni ceni. Cena brez DDV za osnovno različico znaša 74.000 EUR. Performance edicija je namenjena tistim, ki se radi udeležujejo regat in potrebujejo hitro jadrnico. Kobilica je nameščena niže, na globino 1,9 m ima večje glavno jadro, je pripravljena za jadranje z geenakerjem in ima več dodatne opreme. Cena te različice znaša 83.000 EUR brez DDV. Najbolj luksuzno opremljena je različica Classic. Še vedno gre za hitro jadrnico, ki pa je bolj komfortno opremljena. Ima več omar v salonu in kabinah in je namenjena daljšim križarjenjem. Cena te različice znaša 92.000 EUR brez DDV.
K tem trem osnovnim različicam, pri podjetju Winner ponujajo številne dodatke za opremljanje jadrnice. Vsi so izdelani tako, da omogočajo naknadno namestite in omogočajo, da se jadrnica razvija, kakor se razvijajo potrebe lastnika. Podjetje samo nudi storitev naknadne montaže vse opreme na plovilo. Če želite, lahko montažo izvedete sami, saj so poskrbeli, da je delo enostavno.
Tudi na krovu, je možno izbirati med različno opremo, ki je prilagojena našim potrebam.
Standardna različica bo opremljena s klasičnim krmilom. Opcijsko je možno izbrati JEFA premično krmilo z manjšim obročem, ali pa fiksno JEFA krmilo z večjim obročem.
Oblikovanje kokpita je zasnovano tako, da vedno omogoča posadki dovolj udobja tako med jadranjem, kot na sidru. Na krmo možno namestiti predalnik, ki služi kot klop za sedenje in shranjevanje opreme. Če se opravljamo na regato, ga lahko enostavno snamemo in pustimo na obali, ko pa se vrnemo z regate, pa ga zopet namestimo na plovilo. Uporaben je tudi, ko jadramo z otroci, ali pa se odpravljamo na daljše križarjenje, saj zapre krmni del plovila in skrbi za dodatno varnost pri plovbi.
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse: 9.00 m Dolžina vodne linije: 8.00 m Širina: 2.96 m Ugrez: 1.60 m / 1.25 m / 1.90 Teža: 3.10 t Balast: 1.20 t Glavno jadro: 31m2Pretekli teden je v organizaciji podjetja JustPerfect (www.justperfect.si) potekalo jadranje, kot zaključek jadralske sezone. Za enkratne jadralske užitke je poskrbelo izjemno vreme.
Šest jadrnic s 53 jadralci je v sredo v bonaci izplulo iz marine Kaštela proti Velemu Drveniku. Pomanjkanje vetra floti ni pokvarilo dneva. Najprej so se ustavili na Krknjaših, sidrišču na jugovzhodni strani otoka Veli Drvenik in popoldan izkoristilo za kopanje. Kljub temu, da je termometer izmeril 23,5 C, nihče ni pričakoval, da bo v začetku novembra morje še vedno tako toplo. Po skoku v vodo, pa so se lahko vsi prepričali, da se kopalna sezona ne konča avgusta. Večer je flota jadrnic preživela na pomolu v luki Drvenik, kjer so posadke imele čas da spoznajo nasprotnike regate naslednjega dne. Regata se je pričela ob 11.00 uri v rahli burji. Pet jadrnic se je odločilo za plovbo proti cilju regate, Bolu na Braču, po južni strani otoka Veli Drvenik, ena jadrnica pa se je odločila za plovbo po severni strani otoka, kjer je burja pihala še kakšno uro in omogočala jadranje s hitrostjo 6-7 vozlov. Manj sreče so imele jadrnice na južni ruti, ki so kmalu ostale brez vetra. Regata je bila prekinjena, jadralci pa so popoldan izkoristili za kopanje na otoku Drveniku in Šolti. V poznih večernih urah se je flota zopet zbrala, tokrat v luki Bol na otoku Braču. Zabavni večer in druženje sta se zavlekla v jutranje ure.
Tudi tretji jadralski dan ni prinesel vetra. Flota je dan izkoristila za ogled severnega dela otoka Hvara, kopanje v zalivu Tiha, ogled mesta Starigrad in večerni ogled mesta Hvara. Po 30 miljah plovbe je jadralce čakala večerja v Sv. Nedjelji na južni strani otoka. V nočnih urah se je po napovedih vreme začelo obračati na bolje za jadralske navdušence. Začel je pihati južni veter, ki se je okrepil vse do 15 vozlov v dopoldanskih urah. Flota jadrnic je veter izkoristila za jadranje proti zalivu Nečujam na otoku Šolta. Jadranje po južni strani otoka Hvara, mimo mesta Hvar, skozi Pakleni kanal in vse do Splitskih vrat je postreglo z enkratnimi panoramami in potešilo vse jadranja željne jadralce. Elegantna plovba s hitrostjo med 7 in 8 vozli se je zaključila z nočno plovbo skozi Splitska vrata, po severovzhodni strani otoka Šolta do zaliva Nečujam, kjer je floto pričakala okusna večerja in druženje do poznih ur.
Zadnji dan se je jugo še nekoliko okrepil. 12 nmi dolga plovba do marine Kaštela je minila prehitro. Veter, ki je pihal s hitrostmi do 18 vozlov je omogočal plovbo s hitrostjo preko 9 vozlov. Po uri in pol jadranja je flota zaključila svojo petdnevno odisejado in uspešno zaključila letošnjo jadralsko sezono.
Zopet se vidimo v mesecu aprilu naslednje leto na otvoritvi jadralske sezone 2014.
Fotogalerija: Zaključek jadralske sezone 2013