Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Racor je blagovna znamka in del podjetja Parker Hannifin, ki slovi kot najbolj napredno podjetje na področju filtracije in filtrirne tehnologije na svetu.
Njihovi izdelki pokrivajo širok spekter uporabe, del proizvodnega programa pa je namenjen posebej uporabi v navtiki. Če pogledamo celotno paleto njihovih izdelkov, opazimo, da se nahajajo prav v vseh segmentih navtike, kjer je potrebna filtracija.
Najprej omenimo njihove izdelke za filtracijo goriva. Izdelujejo posebne filtre, ki so namenjeni filtriranju goriva na izvenkrmnih in vgrajenih motorjih. Filtri imajo pretočnost od 40 pa vse do 450 litrov goriva na uro. Zaradi velike pretočnosti in natančne filtracije so filtri Racor primerni tudi za velike in obremenjene motorje na plovilih. Naslednji nepogrešljiv izdelek za filtracijo na plovilu so separatorji goriva in vode. Vgrajeni rezervoarji za gorivo na plovilih imajo oddušnike skozi katere v rezervoar prihaja zunanji zrak, ki s seboj nosi vlago. Ta vlaga se v rezervoarju kondenzira in nabira na dnu rezervoarja. Med plovbo se kondenzirana voda pomeša med gorivo in povzroča težave v sistemu za dotok goriva v motor in posledično nepravilno delovanje motorja. Zato potrebujemo separator vode, ki bo preprečil dostop vode v sistem za vbrizg goriva. Ker se v rezervoarju lahko nabere večja količina vode, bi ta prej ali slej napolnila celoten filter goriva. Vodo, ki jo izloči separator iz goriva izlijemo preko posebnega ventila. Separatorji Racor se lahko pohvalijo kar z 99% ločevanjem vode iz goriva. Na voljo so za praktično vse vrste plovil. Najmanjši modeli so sposobni filtrirati od 57 največji pa vse do 8200 litrov goriva na uro.
Med izdelki za filtracijo goriva moramo omeniti tudi separatorje goriva in zraka. Le ti so namenjeni za montažo na ventilacijsko cev rezervoarja, oddušnik. Večina držav je že sprejela zakonodajo s katero želi preprečiti izlive goriva in olj v vode. Pri polnjenju rezervoarja pogosto pride do izteka goriva skozi ventilacijsko cev. To lahko enostavno preprečimo z vgradnjo separatorja zraka in goriva. Separatorji omogočajo prehod zraka skozi ventilacijsko cev rezervoarja, gorivo pa vračajo nazaj v rezervoar. Podobno je tudi s hlapi goriva. Separator Racor je izdelan tako, da se hlapi goriva, ki prihajajo iz rezervoarja, kondenzirajo na separatorju in nato v tekočem stanju vrnejo nazaj v rezervoar.
Z letošnjim letom blagovno znamko Racor zastopa podjetje Stal elektronik d.o.o. iz Ljubljane. Pri njih je možno naročiti vse vrste filtrov in sistemov za filtracijo. Zagotovljen je servis sistemov in vsi rezervni in nadomestni deli. Za več informacij pokličite: Stal elektronik d.o.o., tel. 01/4233 540, e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.stal.si
Neverjetna zgodba potapljača Keller Larosa, ki se je potapljal na Havajih. Delfin je priplaval iz modrine in ga zaprosil za pomoč.
Potapljač Keller Laros se je potapljal na Havajih in snemal mante. Kar naenkrat je iz modrine proti njemu priplaval delfin, ki je imel v plavuti ribiški trnek in vrvico navito okoli plavuti. Ustavil se je poleg njega in kot da ga je prosil, da mu odstrani trnek in vrvico.
Delfini so izjemno inteligentna bitja. Očitno jim je tudi jasno, da se lahko brez bojazni približajo človeku, ki jim bo pomagal na tistih delih, ki jih sami ne morajo doseči. V videu lahko vidimo, kako je potapljač poizkušal odstraniti trnek in kako mu je delfin pomagal, da se je pravilno nagnil, da je lahko potapljač kar najlaže opravil svoje delo. Potapljaču je uspelo odstraniti ribiško vrvico, trnka pa mu žal ni uspelo izvleči. Predvidevajo, da je delfin med plavanjem naletel na odpadke, med katerimi je bila tudi ribiška vrvica in trnek, ki sta se mu zataknila na bočno plavut in mu oteževala plavanje.
V sredo, 19.2.2014 je svoja vrata odprl sejem navtike v Zagrebu. Sejem je do sedaj veljal za enega večjih v regiji, v letošnjem letu pa je situacija v navtiki, oklestila tudi sejem v Zagrebu.
Predstavili so se številni navtični proizvajalci in uvozniki, vendar je bila ponudba plovil bolj skromna, kot je bila v prejšnjih letih. Na sejmu so bili zastopani navtični proizvajalci iz 25 držav, skupno pa se je predstavilo skoraj 300 navtičnih podjetij. Ker se zagrebški navtični salon odvija na kopnem, ni bilo pričakovati večjih plovil. Med največjimi sta bila premierno predstavljeni Mirakul 40 podjetja Grgič Jahte d.o.o. in Pičuljan eleven fly bridge. Premierno je bila predstavljena tudi nova izpodrivna jahta Leidi 800. Med manjšimi plovili je bil zanimiv Pferschy 800, ki je pritegnil predvsem s svojim imenom, ki spominja na Pershing. Gre za športni čoln, madžarske proizvodnje, namenjen za dnevne izlete. Poganja ga 250 KM močan dieselski motor in bo sigurno primeren za današnje čase, ko cene goriva segajo v nebo. Z majhno porabo bo navdušil vsakega lastnika. Za tiste bolj adrenalina željne pa je na volj različica s 425 KM, ki bo potrošila več goriva, poskrbela pa bo za užitke v hitri vožnji. Angleško podjetje Scorpion ribs je predstavilo svoj super gumenjak dolžine 9 metrov. V podjetju skrbijo za nenehen razvoj svojih modelov. Zavedajo se, da bodo motorna plovila vedno potrebovala gorivo za plovbo. Kakšna pa bo količina potrošenega goriva pa je odvisno od konstrukcije trupa in njegove teže. Gumenjaki Scorpion so zgrajeni na posebno oblikovanem stopničastem trupu, ki zadržuje zrak pod plovilom. Na ta način se zmanjša površina plovila, ki se dotika gladine vode, kar zmanjša trenje in upor. Zagotavljajo, da lahko ta 9 metrski gumenjak poženete do hitrosti 50 vozlov s pomočjo le enega 300 KM izvenkrmnega motorja. Plovila Scorpion uporabljajo znana jadralska moštva, kot je J.P. Morgan kot pomožno oziroma zasledovalno plovilo jadralnih ekip na treningih in regatah. Moštvo J.P. Morgan nastopa namreč v seriji Extreme 40, kjer 40 čeveljski katamarani dosegajo hitrosti vse do 40 vozlov.
Kot je običajno je eno dvorano zasedlo podjetje Yamaha s svojimi partnerji, ki na svoja plovila vgrajujejo njihove motorje. Med njimi se je predstavilo tudi slovensko podjetje Moto-navtika s svojim prodajnim programom plovil Grand.
Zagrebški navtični sejem je svoja vrata zaprl v nedeljo 23.2. med obiskovalci in razstavljavci pa je pustil mešane občutke.
Od 13. do 16. februarja se je v Saint Andreu De Llavaneres blizu Barcelone odvila prva regata Eurocup v sezoni 2014, na kateri sta v razredu 29er nastopili tudi dve slovenski posadki, Peter Lin Janežič in Anže Podlogar (JK MIPC) ter Dylan Tidd in Gregor Lipovec (JK Pirat). V konkurenci 56 posadk sta po devetih odpeljanih plovih Peter in Anže zaključila na 12. mestu, Dylan in Gregor pa na 21.
V klubu JK MIPC so zapisali: »Naša ekipa SLO15 v kateri jadrata Lin Janežič in Anže Podlogar, se je udeležila 1. Regate Eurocup v sezoni 2014, ki je bila v Saint Andreu De Llavaneres blizu Barcelone. Pred tem smo imeli v Barceloni še 6 dni priprav z nekaj španskimi ekipami in Nizozemci. V teh dneh so bili pogoji izredno zahtevni, saj smo imeli prve dni ogromne valove, ki jih je povzročal jugozahodnik, ki je pihal s hitrostjo 20 vozlov. Pred regato so se valovi nekoliko zmanjšali, ker je veter pihal le še s hitrostmi med 10 in 25 vozli, vendar s spremenljivimi smermi od jugozahoda vse do severozahoda. Prvi dan regate se je pričel z vetrom nekje med 15 in 20 vozli. Naša člana sta dobro jadrala. V četrtem plovu sta naredila napako, se prevrnila in poslabšala uvrstitev. Drugi dan je veter pihal s hitrostmi med 13 do 18 vozli. Tekmovalca sta dobro izpeljala peti plov, v šestem, sedmem in osmem pa sta naredila večje napake, ki so ju stale dobre končne uvrstitve. Zadnji dan regate sta v devetem plovu jadrala na drugem mestu, nato pa so plov na njuno žalost prekinili. V ponovitvi devetega plova sta zasedla četrto meso, kar ju je uvrstilo na skupno 12. mesto.«
Druga regata letošnega Eurocupa bo v francoskem Cavalaire-Sur-Mer od 18. do 21. aprila.
Ta konec tedna je v Singapuru potekala regata v seriji Extreme sailing, kjer jadralci jadrajo na 40 čeveljskih katamaranih. Vremenski pogoji so močno nihali. Veter je pihal s hitrostmi med 5 in 23 vozli.
Ekipa Aberdeen Singapore je v svoja jadra prejela močan sunek vetra in izgubila kontrolo nad katamaranom. Francosko ekipo Groupame so dobesedno povozili. S svojim katamaranom so zapeljali na njihovega. Člani ekipe Gropuama so se rešili s skokom v vodo. K sreči se v nesreči ni poškodoval nobeden izmed udeležencev niti na katamaranu ekipe Aberdeen Singapore niti v ekipi Groupamma.
Kaj se je zgodilo na regati si lahko ogledate v videu (video je v angleškem jeziku).
Komaj se je pričela 9. etapa regate Clipper in že so se pričele prve težave. Na poti iz Singapurja proti Qingdau je ekipa Jamaica Get All Right morala odstopiti.
Ekipi se je zlomila pripona, s katero je pritrjen jambor na plovilo in hkrati služi kot nosilec za glavno jadro. Zaradi napake, jadrnica ne more več varno pluti. Ekipa je vključila motor in se odpravila proti pristanišču Kota Kinabalu v Maleziji, kjer pričakujejo, da bodo lahko odpravili napako in nato odpluli naprej proti Kitajski. V Maleziji jih pričakujejo v štirih dneh.
S popravili bodo pričeli takoj in napako odpraviti v najkrajšem možnem času. V Qingdao morajo prispeti pravočasno, da se bodo lahko udeležili naslednje etape regate. Ker so odstopili z etape, bodo uvrščeni na zadnje mesto. Zaradi okvare opreme, pa bodo dobili eno tolažilno točko.
Predsednik Cipra Nicos Anastasiades je danes sprejel Igorja Simčiča, ustanovitelja projekta Esimit Europa, ki na izviren način povezuje diplomacijo, gospodarstvo in šport. Projekt Esimit Europa je zaradi povezovalne vloge na evropski celini in širjenja vrednot sodelovanja med narodi prejel tudi uradno podporo predsednika Cipra.
Projekt Esimit Europa je s strani vladnih predstavnikov Cipra užival podporo že od krsta jadrnice Esimit Europa 2 leta 2010. V času ciprskega predsedovanja Svetu Evropske unije v drugi polovici 2012 je jadrnica Esimit Europa 2 na povabilo predsedstva nosila tudi uradne simbole predsedovanja. Dobri odnosi s Ciprom so se utrdili še leto pozneje, ko je projekt Esimit Europa podprl mladinsko svetovno prvenstvo v jadranju na Cipru, danes pa so okronani z uradno podporo predsednika Cipra, Nicosa Anastasiadesa, ki je ob tej priložnosti sprejel ustanovitelja projekta Esimit Europa, Igorja Simčiča.
Predsednik Cipra, Nicos Anastasiades, je ob tem povedal: »Projekt Esimit Europa s svojim najvidnejšim simbolom, jadrnico Esimit Europa 2, uteleša ključne vrednote moderne Evrope ter aktivno promovira cilje in ideje združene Evrope, h katerim je zavezan tudi Ciper. Zato projekt Esimit Europa uživa vso mojo podporo na poti k nadaljnjemu uresničevanju svojega poslanstva spodbujanja prijateljstva in sodelovanja med vsemi evropskimi narodi.«
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa se je predsedniku zahvalil za podporo, ki predstavlja pomembno priznanje projektu, in poudaril: »Takšna dejanja uradne podpore nam dajejo moč, da nadaljujemo s še večjimi načrti za prihodnost, hkrati pa nam pomagajo, da svoje poslanstvo povezovanja diplomacije, gospodarstva in športa izpolnjujemo na najvišji ravni.«
Prek zmagovitih nastopov jadrnice Esimit Europa 2, ki pluje pod evropsko zastavo, projekt širi sporočilo o uspešni združeni Evropi. Zaradi neprekinjenega procesa krepitve dialoga med evropskimi narodi je projekt prejel tudi uradno pokroviteljstvo Joséja Manuela Barrosa, predsednika Evropske komisije, jadrnica Esimit Europa 2 pa je postala uradni ambasador združene Evrope. Projekt je nato uradno podprlo vse več uglednih evropskih poslovnežev in diplomatov, med njimi Martin Schulz, predsednik Evropskega parlamenta, Sergej Lavrov, zunanji minister Ruske federacije, in z današnjim dnem tudi predsednik Cipra, Nicos Anastasiades.
12 jadrnic je danes zjutraj zapustilo Singapore in odplulo proti Qingdau na Kitajskem. Deveta etapa regate bo dolga 2500 nmi.
Etapa bo za jadralce izjemno zahtevna. Zapustili bodo tropski pas in zajadrali v območje, kjer jih bodo pričakale temperature zraka pod lediščem. Večino poti jih bodo spremljali severni vetrovi proti katerim bodo pluli. Po vremenskih napovedih jih visoko in razburkano morje čaka že v bližini Taiwana. Področje je znano, da so v njem pogosto težke razmere za plovbo. Razlog so močni severni vetrovi, ki pihajo čez razvpiti tok Črne kače (Black Snake)
Direktor regate Justin Taylor je dejal: »V bližini Taiwana bodo plovila večino časa letela po zraku. Nekaj dni jadranja bo izjemno neprijetnih. Deveta etapa iz Singapurja proti Qingdau je ena bolj ekstremnih glede na vremenske razmere. Vhod v Rumeno morje pri Taiwanu je prehod v področje s hladnejšim zrakom. Močni severni vetrovi v katere bodo pluli, bodo postregli z ekstremnimi pogoji.«
Skipper na jadrnici Qingdao je pred etapo dejal: »Smo pripravljeni in se že veselimo te etape. Pluli bomo proti domači luki. Vemo da se bomo srečali s težkimi pogoji. Posadka je vznemirjena, kar pa je povsem normalno. Kljub vsemu ostajamo optimistični in računamo, da se bomo na koncu uvrstili na stopničke. Taktično nas v tej etapi čaka 750 nmi plovbe v veter. Poizkusili bomo čim bolje začeti. Pri plovbi proti Taiwanu nas bo pričakalo slabo vreme. Morje bo razburkano, valovi bodo visoki in pogosto bomo morali menjati jadra.«
Po predvidevanjih bo flota v cilj devete etape v Qingdao priplula med 7. in 9. marcem. Domačini so jim že pripravili spektakularen sprejem. Qingdao bo že petič gostitelj regate.
V poplavi navtičnih ploterjev le redko kateri izstopa po svoji funkcionalnosti. Ploterji Zeus Touch podjetja B&G pa se od konkurence razlikujejo ravno po tem. Na najnovejšo serijo ploterjev so namestili izjemne programske rešitve, ki odločno pripomorejo k učinkovitejši navigaciji.
Da se od konkurence razlikujejo, da vedeti dejstvo, da so za naprave in vgrajeno programsko opremo prejeli Pittmanovo nagrado za inovacijo leta. V novi seriji navtičnih navigacijskih ploterjev Zeus Touch so trije ploterji z zasloni velikosti 7,8 ali pa 12 palcev. Na vseh je nameščena najnovejša različica programske opreme, ki jo imenujejo SailSteer. Naprave ne skrivajo svoje narave, da so primarno namenjene jadralcem. Prva prednost naprav je v tem, da omogoča hkraten pregled številnih informacij na zaslonu in da so informacije predstavljene na način, da jih krmar lahko enostavno odčitava in ne prihaja do zmede zaradi prevelikega števila prikazanih podatkov. Na zaslonu so istočasno prikazani podatki o smeri in hitrost (COG) plovbe, smeri in hitrosti morskega toka oziroma plimovanja, smer in hitrost vetra (navidezna in realna), idealna smer plovbe, smer ciljne točke, elektronski kompas in še številni drugi navigacijski podatki. Poleg samega prikaza podatkov, naprava omogoča enostavno izračunavanje jadralnih časov in pomaga skipperju sprejemati pravilne odločite na podlagi natančnih informacij. Pri manj izkušenih jadralcih bo naprava sigurno pomagala za bolj samozavestno plovbo. Naprava bo naredila težko delo posadka pa bo lahko uživala v jadranju.
Naprave Zeus Touch se lahko pohvalijo z enostavno uporaba in integracijo z ostalimi navigacijskimi inštrumenti na plovilu. Ne smemo pa pozabiti tudi na izjemno natančnost, ki je že sinonim za izdelke podjetja B&G.
Cene naprav se gibljejo od 1200 EUR za napravo s 7 palčnim zaslonom, do 3600 EUR z 12 palčnim zaslonom Cene so že z vključenim DDV.
Delovanje naprave si lahko ogledate v videu:
Ladja Marco Polo lastnika Cruise & Maritime Voyages (CMV), je trčila v ogromen val zaradi katerega je en potnik izgubil življenje, štirinajst drugih pa je utrpelo telesne poškodbe.
Na plovbi med Azorskim otočjem proti domači luki Tilbury v Londonu, je ladja Marco Polo trčila v ogromen val. En potnik je v nesreči izgubil življenje, enega pa so morali s helikopterjem prepeljati v bolnišnico. Po oskrbi je izven smrtne nevarnosti. V nesreči je bilo poškodovanih še 14 potnikov, katerim so nudili medicinsko pomoč na ladji. Ladja ni utrpela poškodb na trupu. Poškodovana je le Waldorfska restavracija, ki jo bodo popravili v matični luki. Kljub nesreči lastnik ladje predvideva, da bo ladja po urniku odplula na naslednje 14 dnevno križarjenje proti Norveški.
Kaj natančno se je zgodilo?
Med plovbo iz Južne Amerike, proti matični luki, je v bližini Azorskih otokov ladja treščila v ogromen val. Val je razbil okno restavracije, v kateri so se nahajali potniki. Starejšega potnika v restavraciji je val tako močno poškodoval, da je za posledicami umrl.