Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Trajekt Moli je pri pristajanju v luki Valbiska trčil v obalo, pri čemer se je poškodovala ena potnica.
Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja v Reki, je prejelo klic Luške izpostave Lopar, da je trajekt Moli trčil v obalo luke Valbiska pri čemer je ena potnica utrpela telesne poškodbe.
Delavci luške kapitanije Lopar so nemudoma začeli s preiskavo. Trajekt Moli, ki je v lastništvu Linijske nacionalne plovidbe d.d. je bil na prvi jutranji plovbi iz Loparja na otoku Rabu proti luki Valbiska na otoku Krku. Pri pristajanju v luki Valbiska ob približno 7.35 uri, je prišlo do tehnične okvare na trajektu, zaradi česar je udaril v obalo luke.
Do nesreče je prišlo zaradi napake na krmnem motorju. Pri pristajanju je zatajil. Plovilo se je naglo nagnilo, ker je povzročilo padec ene izmed potnic na trajektu. Potnica je zaradi izgube ravnotežja padla in utrpela telesne poškodbe. Prvo pomoč so ji na mestu nesreče nudili ladijski delavci, nato pa so jo prevzeli delavci Hitre medicinske pomoči.
Kakšne poškodbe je utrpel trajekt Moli, bo jasno po izvršeni podrobni preiskavi.
Vir: MMPI
Dve plovili sta ponoči zgoreli na privezu v luki Medveja med Moščeničko drago in Lovranom.
Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je v zgodnjih jutranjih urah prejelo klic iz luške uprave Moščenička draga o požaru, ki je zajel dve plovili, ki sta bili privezani na valobran luke Medveja. Po ocenah, naj bi začelo goreti med 00.00 in 6.30 uro na enem izmed plovil. Požar se je razširil še na drugo plovilo. Obe sta v celoti zgoreli.
V požaru je zgorelo plovilo dolžine 12,15 m, z dvema dieselskima motorjema in en gumenjak s plastičnim dnom dolžine 4,5 m. Obe plovili sta bili last hrvaških državljanov.
Zaradi požara je povzročena velika materialna škoda, k sreči pa nobena oseba ni bila poškodovana. Prišlo je le do manjšega onesnaženja morja. Lastniki plovil so na kraj nezgode prišli takoj v jutranjih urah in pričeli z odstranjevanjem posledic požara.
Kaj je povzročilo požar, ki je izbruhnil v noči 12.3., še ni znano. Preiskavo bo vodila Luška izpostava Moščeniška draga in Pomorska policija.
Da se izognete katastrofalnim posledicam požara na plovilu, se lahko preventivno zaščitite s primernim gasilnim aparatom PYRoff, ki je namenjen gašenju požarov na plovilih. Avtomatski gasilni aparat je izdelan iz biološko razgradljivih snovi in ne onesnažuje okolja. Več o aparatu si lahko preberete na: http://www.alaris.si/PYRoff.htm
Vir: MMPI, Foto: http://www.novilist.hr/
Ponovno se bliža dogovorjeni trenutek za druženje!
V Burin Yachting Clubu so ponovno pripravili tradicionalni navtični dogodek leta, ki bo potekal na Obali v soboto, 10. maja 2014. Marinado poznamo kot božanski spoj okusov, mediteranskih arom in morskih sadežev, nekdaj specialiteto gospodinj iz ribiških družin, danes tudi kuharskih mojstrov, ki znajo združiti skladne okuse in dišave iz morja in s kopnega.
Enajsto leto zaporedoma ljubiteljem navtike Marinada pomeni še nekaj več. Marinada je dogodek, je jadranje, je regata, je žrebanje bogatih nagrad, svečana podelitev pokalov jadralcem ter druženje in zabava, ki jo vsako leto zaznamuje tudi večerni koncert. V letošnjem letu bo dogodek Marinada 2014 začinila legendarna hrvaška skupina SOULFINGERS v izvedbi - Blues Brothers Party Koncert.
V REGATI MARINADA se bodo zvrstile jadrnice razredov Open, Seascape, Melges in J24, regatno polje pa bo enako kot deset let zapored, postavljeno v akvatoriju med Izolo in Portorožem. V aktivnem sodelovanju z vsemi navtičnimi institucijami, vas organizator vabi, da se pridružite številnim ekipam jadralcev. V kolikor so uspeli pritegniti Vašo pozornost, se jim v soboto, 10. maja pridružite na slovenski obali in okusite Marinado 2014.
Vabilo na dogodek pošljite tudi prijateljem, znancem, poslovnim partnerjem za katere menite, da bi jih Marinada utegnila pritegniti.
Se vidimo v soboto, 10. maja 2014!
Letošnje geslo MARINADE 2014 bo zagotovo: Everybody Needs Somebody To Love!
Več informacij na: Marinada FB; www.burin.si
Po pripovedovanju članov posadke, se je »Fortunal« 10. aprila 1983 vračal s celonočnega ribarjenja SZ od otoka Vis. Ribiška mreža na krmi je bila zložena, utrujena posadka pa je po naporni noči ribolova (»kočarenja«) in sortiranja rib zadremala.
Za krmilom je ostal buden samo krmar, kateri bi moral paziti, da ga začrtani kurz vodi v viško luko, saj je avtomatski pilot samodejno odšteval svoje milje. Udobno zleknjen na stolu zraven krmila je tudi on počasi padal v sen in na koncu tudi trdno zaspal. Ladja je tako plula brez nadzora, vodena z avtopilotom in se po paralelnem kurzu z obalo, vse bolj približevala kamniti severni obali otoka Visa. Točno ob 10. uri zjutraj je krmarja iz udobnega dremanja prebudil en, takoj za tem pa drug, mnogo močnejši udarec. »Fortunal« je z vso hitrostjo s premcem udaril v rt zaliva Tvrdo Zalučje, kakšne pol milje oddaljeno od zaliva Oključna. Ladja se je zelo hitro polnila z vodo zaradi velike luknje na podvodnem delu premca. Posadka, ki je prihitela na palubo, je bila nemočna. Ničesar več ni bilo možno narediti. Ladjo so obdajale strme stene otoka, brez kakršnegakoli plitkega dela, kamor bi lahko nasedli ladjo. »Fortunal« je hitro tonil in dokaj hitro so se znašli v morju. Sreča v nesreči je bila ta, da je bila obala oddaljena vsega 10 metrov in se je lahko vsa posadka srečno rešila.
Zgornja paluba ladje se nahaja na globini 48 metrov, dno ladje pa se nahaja na globini 52 metrov. Razbitine ladje so zelo dobro ohranjene. Razbitina je zanimiva zaradi svojih relativno malih dimenzij. Orientacija je zato mogoča v vsakem trenutku.
Potapljanje na Fortunal-u:
Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje.
Razbitina se nahaja v neposredni bližini obale in je lahko dosegljiva. Tok je v glavnem šibek.
Do mesta za potop je možno le pripluti. Lokacija je sicer ob obali, vendar do kraja kjer se je ladja potopila ne vodi nikakršna pot. Vidljivost v morju je običajno odlična. Na razbitini in ob njej se je razbohotilo različno morsko življenje. Če imamo srečo, bomo opazili tudi primerke velikih rib.
Organizacija:
V organizaciji tedenskih potapljaških potapljanj, ki jih organizira potapljaško društvo FEEL DEEP, se izvajajo potapljanja na razbitini Fortunal v povezavi z razbitinami Teti, Vassilios, Brioni in drugimi razbitinami okrog otoka Vis.
Avtor: Thomas Robič
Takoj po začetku pete etape iz Singapura proti kitajskemu Qingdau, so se na jadrnicah pričele težave. Ekipi Jamaica Get all right se je pokvarilo vpetje jambora na jadrnici. Zaradi napake so se morali vrniti v Singapur.
Enake težave so se kmalu po tem pojavile tudi na ostalih jadrnicah. Ugotovili so da gre za konstrukcijsko napako. Po petih dneh jadranja so regato prekinili. Vse jadrnice so se napotile v Hong Kong, kjer so jih čakali serviserji. V času prekinitve regate je najhitrejšo med njimi do Hong Konga ločilo 770 navtičnih milj. Ker bi zaradi napak na jadrnicah lahko prišlo do hujših zapletov, se rezultati plovbe iz Singapurja do Hong Konga niso upoštevali. Na ta način je tudi ekipa Jamaica Get All Right, pri kateri se je napaka prva pokazala imela možnost, da se vrne v regato z enakovrednimi možnostmi, kot ostale ekipe.
Prvih devet jadrnic je po odpravi napak odplulo proti Kitajski. Ostale tri ekipe pa so izplule kasneje. Vsem ekipam bodo šteli skupen čas od starta v Hong Kongu do cilja v Qingdau kot čas, ki bo odločal o uvrstitvi na etapi.
Tretji dan plovbe, ko se je flota približala Taiwanski ožini so pričeli pihati močni vetrovi s hitrostmi med 35 in 40 vozli. Ekipe so bile prisiljene jadra zamenjati z nevihtnimi. Pogoji za jadranje so bili izjemno težki. Pluli so v veter in valovi so neprestano polivali krov jadrnic. Poleg tega so pluli proti močnemu toku. Na trenutke so imeli občutek, da se sploh ne premikajo. Po dveh dnevih napornega jadranja so se vetrovi še okrepili. Pričeli so pihati s hitrostmi vse do 60 vozlov. Valovi so bili vse višji in vse bolj strmi. Pluli so proti severu, kjer se je ozračje močno shladilo. Kontrolne točke na etapi so premaknili 30 nmi proti zahodu, da so razdaljo, ki jo morajo prepluti jadrnice do cilja, močno skrajšali.
Ekipa Jamaica Get All Right je morala opraviti postanek na Taiwanu. Ker so del plovbe opravili z motorjem, jim je zmanjkovalo goriva. V Taiwanu so naleteli na novo težavo. Čakati so morali plimo, da so sploh lahko pripluli do črpalke. Tudi pot iz Taiwana proti Qingdau so morali nadaljevati s pomočjo motorja. Morajo namreč pravočasno pripluti v Qingdao, da se bodo lahko udeležili starta naslednje etape.
Da plovba po južnem kitajskem morju ni enostavna, je dokazala naslednja sprememba vremena. Vetrovi so nenadoma padli in celotna flota jadrnic se je le počasi premikala proti cilju. Organizator je bil ponovno prisiljen spremeniti cilj etape. Plovila so zopet prižgala motorje in sedaj z njihovo pomočjo plujejo proti Qingdau. Do sedaj je uspelo to 4 ekipam, ostali pa počasi napredujejo proti cilju. Najdlje oddaljena ekipa je ekipa PSP Logistics, ki jo do cilja loči še 530 nmi, medtem ko imajo ostale ekipe do cilja manj kot 200 nmi. Štart 10 regate iz Qingdaa preko Pacifika do San Francisca bo 16.3. Ekipa PSP Logistic bo regato pričela 2 dni kasneje, da se bo uspela na Kitajskem pripraviti za prečkanje oceana.
Na sedmi razglasitvi nagrade za najboljšo luko, "Premios Excellence en el Sector Cruceros", ki je potekala v španski Palmi de Mallorci, je nagrado za najboljšo luko in križarsko destinacijo v Mediteranu v letu 2013 prejela luka Dubrovnik.
Izbor izvaja medijska skupina Cruises News. Potniki na križarkah anonimno ocenjujejo križarjenja v 12 segmentih. Ocenjujejo najboljšega ladjarja, najboljšo ladjo, najboljšo animacijo na ladji in seveda tudi najboljšo luko v kateri so pristali. Podjetje Cruises News je eno največjih podjetij v segmentu marketinga in komunikacije na področju turizma. So zelo vplivna medijska hiša in opinion maker na emocionalnem španskem tržišču. Za Špance je znano, da v zadnjih letih število počitnikovanj na križarkah strmo raste. Trenutno 75% Špancev svoj dopust preživi na križarkah v Sredozemlju.
Vir: MMPI
Pred 110 leti, marca 1904 so na Azurni obali organizirali prvo tekmovanje z motornimi plovili imenovano Monaco Meeting. Na tekmovanju so se pojavile najzanimivejše navtične rešitve tistega časa. Od takrat je Monaco ostal sinonim za inovacije na področju navtičnih športov.
Prvo svetovno prvenstvo plovil na solarni pogon se bo odvijalo od 10. do 12. julija letos v Monacu. Organizator pokala Solar1 Monte Carlo je Yacht Cluba Monaco. Dogodek bo verjetno eden izmed odmevnejših navtičnih dogodkov v letošnjem letu. Pričakujejo preko 700.000 obiskovalcev. Na tekmovanju se bo predstavilo 25 ekip s celega sveta. Edino Avstralija zaenkrat še nima predstavnika.
Prvenstvo bo prvo na katerem bodo tekmovala resnična zelena plovila. Vsa bodo za svoj pogon uporabljala le sončno energijo. Tekmovanje bo postalo šport prihodnosti. Organizatorji so prepričani, da bo dogodek izjemna predstava. Tekmovalci se bodo pomerili v treh kategorijah. Prva bo slalom, nato flotna plovba in najbolj zanimiva dvobojevanje. Vse tekme se bodo odvijale v luki Hercules in zalivu Larvotto. Proga bo krožna in bo podobna tisti, ki je bila leta 1904 na prvem tekmovanju motornih čolnov.
Poleg tekmovanja solarnih plovil, se bo v okviru prvenstva odvijala tudi solarna konferenca in tekmovanje modelov plovil na solarni pogon. Svojo udeležbo na dogodku je že potrdilo največje solarno plovilo na svetu Planet Solar, ki se bo uporabljalo kot sodniško plovilo.
Med tekmovalci bo tudi plovilo V20, ki ga je zgradil nizozemski navtični arhitekturni studio Viripack. V20 je plovilo, ki pluje s pomočjo kril (hydrofoils). Plovilo tehta zgolj 145 kg in dosega hitrosti do 30 km/h (16 vozlov). Za proizvodnjo električne energije za pogon plovila skrbi 22 solarnih panelov s skupno 2390 solarnimi celicami.
Kakšna plovila in kakšne rešitve bodo zastopane na tekmovanju organizator še ni razkril. Informacije o vseh sodelujočih bodo znane kmalu.
Kapitan Dave Anderson, ki v Kaliforniji v ZDA organizira oglede delfinov in kitov v njihovem naravnem okolju je uspel posneti neverjeten video.
Iz zraka je s pomočjo drona posnel jato delfinov in 3 kite. Po ocenah naj bi bilo v jati preko 1000 delfinov. Tri sive kite je posnel med njihovo migracijo s severnih obal ZDA proti jugu. Mladič kita se igra s svojo mamo, medtem ko samec plava ob njima in skrbi za varnost. Posnetki so nastali v okolici Dana Pointa v Kaliforniji. V regiji naj bi živelo preko 400.000 delfinov in velja za eno največjih populacij na svetu. Populacija modrih kitov pa je največja na svetu.
Kapitan Dave Anderson je povedal: "Ta video je najlepši film, ki sem ga posnel do sedaj. S pomočjo posnetkov, ki sem jih naredil z dronm sem se ogromno naučil o delfinih in kitih. Posnetki so odprli popolnoma novo dimenzijo. Še nikoli nisem bil tako navdušen nad novo tehnologijo od časa, ko smo zgradili podvodne ploščadi za oglede kitov. Droni bodo spremenili naš pogled na živali." Za vse navdušene fotografe in videografe je dodal še: "Podobne podvige poizkušajte le če ste zelo dobro poučeni o navadah delfinov in kitov. Nikakor ne smemo narediti ničesar, kar bi spremenilo njihove navade. Kot se vidi v filmu, samo pri snemanju pazili, da nikakor nismo motili mame in mladiče med njuno igro."
Avtor videa: Capt. Dave's Dolphin & Whale Watching Safari; www.dolphinsafari.com
Med 4. in 8. marcem je potekal tradicionalni Dubai International Boat Show. Gre za klasičen salon plovil, na katerem pa je večino plovil jaht in superjaht, kot se za luksuzni Dubai tudi spodobi.
Poleg številnih ladjedelnic, ki gradijo superjahte, so se na sejmu predstavili tudi izdelovalci opreme za luksuzna plovila, opremljevalci notranjosti, ter zadnje inovacije na področju navtične industrije. Salon v Dubaiu je največji in najpomembnejši navtični salon v tej regiji. Pohvali se lahko z največjo rastjo. Letošnji 22 salon po vrst je še večji od prejšnjega. Na njem se predstavljajo številna tuja kakor tudi domača navtična podjetja.
Salon, ki je svoja vrata zaprl v soboto 8.3. se lahko pohvali s številnimi rekordi. Le nekaj ur po otvoritvi so prodali prvo superjahto Sunseeker SS155, katere prodajna vrednost je znašala 30 mio EUR (153 mio AED). Ena največjih turških ladjedelnic Bilgin Yachts Shipyard, je prodala svojo 50 metrsko jahto Bilgin 164, v vrednosti 22,5 mio EUR. Lastnik turške lepotice je postal Egipčan. S prodajo ene izmed svojih jaht se je pohvalilo tudi domače podjetje Al Shaali Marine, ki je prodalo svoje 88 čevljev dolgo plovilo AS 88, ki je bilo premierno predstavljeno na letošnjem salonu v Dubaiu.
Na sejmu so skupno predstavili 430 plovili. Med njimi sta bili največji 88,5 metrska Nirvana in 88 metrska Quattroelle. Največja Nirvana je ena najdražjih jaht, ki je bila zgrajena do sedaj. Njena prodajna cena znaša 229 mio EUR. Ali je lepotica našla lastnika še ni znano. Ne glede na to, pa jo je možno tudi najeti. Skupaj s posadko je znesek tedenskega najema 170.000 EUR. Predstavitev plovila si lahko ogledate v spodnjem videu.
Na salonu so bile na ogled tudi nekoliko manjše jahte. Med njimi je italijanska ladjedelnica Permare SRL, ki je razstavljala model Amer 92 Special Edition. Gre za poznano jahto, ki pa je doživela nekaj sprememb in je v izvedbi Special Edition. Jahta ima trup oblikovan tako, da lahko z njo glisiramo ali pa križarimo z manjšimi hitrostmi. Za mirno plovbo pri manjših hitrostih ima vgrajene bočne stabilizatorje.
Podjetje Aria Yachting, ki izdeluje le luksuzne jahte dolžin 46 do 60 m, na salonu je predstavilo model AQ47.
Podjetje ASIS Boats je predstavilo svoje amfibijsko plovilo, ki ga imenujejo Sealegs. Plovila iz te serije merijo v dolžino med 5 in 12 metri. Njihova posebnost je poseben sistem vgrajenih koles, ki omogoča plovilu, da zapelje na kopno. Motor poganja Hamiltonov jet pogon, ki služi za pogon v vodi, kakor tudi kolesa, ki se uporabljajo za vožnjo po kopnem.
Letošnji salon plovil v Dubaiu se lahko pohvali z več 100 milijonov EUR vrednimi posli. Kot vsako leto organizatorji obljubljajo, da bo naslednji sejem še uspešnejši in še večji kot je bil letošnji.
Utrinki četrtega dne salona plovil v Dubaiu:
Video angleškega jadralca Alexa Thompsona, ko hodi po jamboru jadrnice in kaskadersko dejanje zaključi s skokom v vodo, je požel neverjeten odziv.
V samo nekaj dneh si je video ogledalo preko 500.000 gledalcev. Seveda so odzivi različni. Nekateri so ta dogodek sprejeli kot izjemno kaskadersko dejanje, nekateri pa le kot poceni promocijo sponzorja. Kot odgovor je nastal tudi video, ki ga je posnel avstralski jadralec. Njegov sprehod po jamboru je izvedel nacionalni simbol kenguru. Med »počasno« plovbo na njegovi jadrnici razreda laser, se je plišasti kenguru sprehodil po jamboru njegove jadrnice in skočil v vodo. No tudi parodija na dejanje Alexa Thompsona je že doživela dober odziv, saj si je video ogledalo že preko 1000 ljudi v samem dnevu po objavi.
Video: Alex Thompson - sprehod po jamboru
Video: Alex Thompson - sprehod po kobilici