Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

V Burin Yachting Clubu so ponovno pripravili tradicionalni navtični dogodek leta, ki bo potekal na Obali v soboto, 10.maja 2014.

Marinado poznamo kot božanski spoj okusov, mediteranskih arom in morskih sadežev, nekdaj specialiteto gospodinj iz ribiških družin, danes tudi kuharskih mojstrov, ki znajo združiti skladne okuse in dišave iz morja in s kopnega.
Slovenskim ljubiteljem navtike pa Marinada pomeni še nekaj več.


Marinada je dogodek, je jadranje, je regata, je žrebanje bogatih nagrad, svečana podelitev pokalov jadralcem ter druženje in zabava, ki jo vsako leto zaznamuje tudi večerni dogodek.
V REGATI MARINADA se bodo zvrstile jadrnice razredov Open, Seascape, Melges in J24, regatno polje pa bo že enako kot deset let zapored postavljeno v akvatoriju med Izolo in Portorožem.

V aktivnem sodelovanju z vsemi navtičnimi institucijami, vas vabimo, da se pridružite številnim ekipam jadralcev.

Avditorij Portorož je javni zavod, ki ga je pred leti ustanovila občina Piran.  Žal je letos tako, da zaradi sanacije portoroškega Amfiteatra zaključni koncert, ki je bil vedno dobro obiskan, ne more biti izveden v Avditoriju Portorož.

Druženje tekmovalcev z regate, navtičnih profesionalcev, članov, pokroviteljev in partnerjev Burin Yachting Cluba ter povabljenih novinarjev, bomo s pogostitvijo in prijetnim vzdušjem ter večernim koncertom skupine Soulfingers v letošnjem letu izvedli v klubu PAPRIKA Portorož.

V kolikor smo uspeli pritegniti Vašo pozornost, se nam v soboto, 10. maja pridružite na slovenski obali in okusite Marinado 2014.

Pošljite obvestilo o dogodku tudi prijateljem, znancem, poslovnim partnerjem za katere menite, da bi jih Marinada utegnila pritegniti.

Prijave in informacije: Burin Yachting Club, 01 520 18 64


Morski pozdrav!

Četrtek 17 Apr 2014

Lastnik največje jahte izdelane v ladjedelnici Sunseeker je Eddie Jordan. Njegova nova ladja, Sunseeker 155 The Big One, se imenuje Blush in v dolžino meri 47 metrov.

Sunseeker zadnja leta izjemno dobro deluje na trgu super jaht. Od leta 2009 so v ladjedelnici izdelali kar 54 takih, ki so v dolžino merile med 30 in 50 metri. Med njimi je kar 17 do sedaj največjih, 40 metrskih jaht.

Večina ladjedelnic konstruira večji model jahte na osnovi manjšega modela, tako da ga podaljšuje. Pri Sunseekerju so se odločili, da bodo novo lepotico oblikovali povsem na novo. Sami so se izrazili, da so jo pričeli oblikovati z enim samim praznim listom papirja. K oblikovanju so povabili člane moštva McLaren, ki skrbijo za visoko performančne kompozitne konstrukcije v formuli 1. Končni izdelek je 47 metrov dolga superjahta s tremi krovi. Izdelana je iz stekloplastike, večina strukturnih komponent pa je iz karbona. Pri Sunseekerju pravijo, da je jahta lahko na pogled podobna svojim manjšim sestram, vendar je 155 popolnoma nova jahta in rezultat novega pristopa h gradnji superjaht.

Lastnik ladje s trupom številka 1 je Eddie Jordan. Za novo lepotico je moral odšteti okroglih 25 mio funtov. Jahta ima pet sob, v katerih je prostora za 10 gostov. Dve prilagodljivi sobi z dvema posteljama sta na spodnjem krovu. Na glavnem krovu sta dve kabini z dvojnima posteljama in imata velika panoramska okna. Lastniška kabina je v sprednjem delu jahte in ima svoj lasten balkon.

Gornji krov in velik dneven prostor v katerega prihaja veliko dnevne svetlobe in bo idealen za ogled dirke formule ena v Monacu. Na jahti je enajst članska posadka, ki je nameščena v preprostih vendar modernih sobah. Jahta je bila oblikovana tudi za izposojo in ustreza visokim standardom za najem. Še preden je bila splovljena, je že bila oddana za nekaj tednov letošnje sezone.

Jahto poganjata dva MTU motorja 12V 4000 M73L, ki jo poženeta vse do hitrosti 20 vozlov. Pri potovalni hitrosti, ki znaša 12 vozlov, lahko prepluje 4500 nmi. Z visokim dosegom je primerna za prečkanje Atlantskega oceana brez vmesnega dolivanja goriva. Za mirno plovbo skrbijo hidravlični bočni stabilizatorji. Opremljena je z dodatnim premčnim in krmnim bočnim motorjem.

Z novim izdelkom je ladjedelnica Sunseeker vstopila v rang največjih superjaht in konkurira ladjedelnicam kot so Feadship, Heesen in Oceanco. Zaradi ugodne cenovne politike bo nedvomno pritegnila številne kupce v tem razredu. Na salonu plovil v Dubaiu so prejeli že drugo naročilo. Kako bo izgledala jahta številka 2 je še zavito v meglo. Po navedbah proizvajalca bo njen izgled popolnoma drugačen od jahte Eddia Jordana. Kupec naj bi jo prevzel v letu 2016.

Fotogalerija: Sunseeker 155

Vir: www.sunseeker.com

Torek 15 Apr 2014

Lina je železni parnik, zgrajen daljnega leta 1879 v ladjedelnici Newcastle on Tyne v Veliki Britaniji. Naročnik  parnika je bilo podjetje Vinuesa & Co in pod njeno zastavo in z imenom NUEVO ESTREMANDURA je parnik plul do leta 1903.

Trup parnika je bil jeklene konstrukcije in je s svojo vitkostjo zelo spominjal na ladje na jadra. Parnik je imel leseno glavno palubo, ki se je neprekinjeno vlekla od premca do krme. Imel je tudi nadgradnjo, ki se je nahajala na sredini ladje. Pod nadgradnjo, ki je bilo delno jeklena in delno lesena, se je nahajal parni stroj. Tovorni del se je nahajal na prednjem in krmnem delu ladje skupaj z dvigali za natovarjanje. Visok dimnik je bil nad parnim kotlom, neposredno za kapitanovim mostom. Premec je bil visok in raven z dvema sidroma, ki sta se na palubo izvlekla s posebnim dvigalom kot na ladjah na jadra. Krma je bila »kliperskega« tipa, elegantno zvita proti palubi z enim krmilom in vijakom.

Leta 1903 je ladjo kupilo podjetje Franco-Tunisienne da Navigation in ga preimenovalo v VILLE DE NEMOURS. To francosko podjetje je do leta 1904 kupilo pet rabljenih ladij in jih poimenuje z imeni mest v Tunisu. Podjetje je opravljalo potniško-tovorno linijo Francija-Tunis, največkrat so bile tovor iz Tunisa ovce.

Vendar podjetje ni vzdržalo močne konkurence s strani podjetja Compagnie Generale Transatlantique in je bilo zato leta 1907 razprodano. Ladjo Ville De Nemours je kupil Vincenzo Granata, lastnik podjetja Adriatica iz Barija. Adriatica je s svojimi štirimi ladjami plula po celotnem Sredozemlju do Severne Evrope, prevažala pa je olje in vino iz italijanske pokrajine Puglia, v povratku pa je dovažala premog iz Cardiffa. Tako je v rokah novega lastnika verno služila do časa pred začetka I. svetovne vojne. Takrat je ladja neke zimske noči, 14.01.1914, pod poveljstvom Giuseppea Cicconardija zaradi goste megle izgubila orientacijo med plovbo skozi »Vela vrata« (kanal med otokom Cresom in obalo Istre). Takrat je na svojem krovu tovorila dragocen les iz Rijeke proti Trstu. Močno neurje jo je vrglo ob obalo nedaleč od rta Pečen na Cresu. Ladja je hitro potonila. Ni podatka o tem, ali je bilo pri brodolomu kaj ponesrečenih.

Potapljanje na Lini

Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje. Vrh premca ladje se nahaja na globini 20-22 metrov, vijak ladje pa se nahaja na globini 55 metrov. Razbitine ladje so zelo dobro ohranjene. Vidini so ostaki kabin, tovor na zgorji palubi, dva stebra in luknje v spodnjem delu ladje, kjer je ladja zadela podvodni greben.
Lokacija: rt Pečen (Pecenj) SZ stran otoka Cresa, z lahkoto se najde, premec ladje je v prvem zalivu južno od rta Pečen.
Tok: v glavnem šibek
Pristop: samo z ladjo (lokacija je sicer ob obali, vendar je lokacija nedostopna z obale)
Vidljivost: v glavnem dobra
Življenje: različno življenje na in okrog razbitine, včasih primerki velikih rib in rakov.

Avtor: Thomas Robič, Potapljaško društvo FEEL DEEP, www.feeldeep.si; Fotograf: DC Agram Cres

Torek 15 Apr 2014

Slovenska obala bo konec tedna gostila več kot 600 jadralcev na dveh prizoriščih. V Izoli se bodo pomerili jadralci v petih jadralnih razredih, med njimi so trije olimpijski, v Portorožu pa mladi jadralci v razredu Optimist. Obe regati imata za seboj že bogato, več kot dvajsetletno zgodovino.

V petek bodo jadrnice zapolnile morje pred Izolo ter Piranski zaliv. V Izoli se bo v organizaciji jadralnega kluba Burja odvijal že 27. Izola Spring Cup, ki je že vrsto let ena izmed najbolj cenjenih regat za olimpijske razrede Laser Standard, Laser Radial in 470 ter za neolimpijska razreda 420 ter Laser 4.7. Organizatorji so letos še posebej ponosni, saj je mednarodna jadralna zveza regato rangirala enako visoko kot evropska prvenstva, kar bo pomenilo, da si bodo udeleženci lahko prijadrali lepo število točk za napredovanje po svetovni jakostni lestvici.

V Piranskem zalivu bo jadralni klub Pirat že 22. organiziral Velikonočno regato za najštevilčnejši mladinski jadralni razred Optimist. Obiskovalcev je na regati vsako leto več, letos jih v Portorožu pričakujejo več kot 400. Poleg domačih jadralcev, bodo nastopili jadralci iz Nemčije, Avstrije, Italije, Madžarske, Češke. Za mnoge izmed njih regata šteje kot izbirna regata za izbor državnih reprezentanc.

“Regati v Izoli in Portorožu sta, poleg Europa Cup-a v Kopru, ki se je odvila pred dvema tednoma, največji in najpomembnejši prireditvi za slovensko jadranje v organizacijskem smislu, saj privabita odlične tuje jadralce v Slovenijo in tako omogočita merjenje vseh naših jadralcev s številno tujo konkurenco. Sta zelo pomembni za promocijo jadranja v Sloveniji kot tudi promocijo Slovenije v jadralskem svetu. Zagotovo pa sta ti dve regati pomembni tudi za lokalni turizem, saj na račun njih na obali ustvarimo tudi do 6.000 nočitev. Zato bi si obe regati zagotovo zaslužili več denarne pomoči lokalne skupnosti. Posebna pohvala gre klubskim delavcem jadralnih klubov Burja in Pirat, ki leto za letom prostovoljno pomagajo na obeh regatah in poskrbijo za organizacijo tekmovanj na zelo visokem nivoju,” je nekaj dni pred regato povedal predsednik krovne jadralske organizacije Aljoša Tomaž.

Organizatorji na obeh regatnih poljih si močno želijo lepega vremena z vetrom, ki bi naredil obe prireditvi še veličastnejši in vabijo vse športne navdušence, da si regati tudi ogledajo.

Foto: JK Pirat

Torek 15 Apr 2014

Angleški jadralec Alex Thompson, ki ga sponzorira Hugo Boss, ima novo jadrnico.  Bivši Virbac Paprec 3 je v novi preobleki sponzorja zaplul prejšnji teden.

Jadrnica Vurbac Paprec 3, ki je po novem Hugo Boss, ima izjemno zgodovino. Lansko leto je zasedla četrto mesto na regati Vendee Globe kljub temu, da je ostala brez kobilice. Prvo mesto je dosegla na Barcelona World regati leta 2001, drugo mesto na Rolex Fastnet regati istega leta, prvo mesto na Transatu Jackues Vabre leta 2010. Ekipa se je za nakup jadrnice odločila zaradi nastopa na regati Barcelona World Race v letih 2014 in 2015. Od nakupa do sedaj so jadrnico na novo opremljali in preoblekli v barve sponzorja. Obsežna testiranja bodo opravili na plovbi iz Gosport v Angliji do otoka Rhode v ZDA. Ostale manjše popravke bodo izvedli do pričetka regate New York – Barcelona, ki se bo pričela v mesecu juniju.

Regata se bo pričela v nedeljo, 1. junija pred marino North Cove. Flota bo najprej zaplula mimo kipa svobode, nato pa bodo zapluli na 3700 nmi dolgo plovbo proti Španiji preko severnega Atlantika. Po prihodu skozi Gibraltarsko ožino v Mediteran, jih bo ob obalah Španije čakalo še tehnično jadranje, nato pa jih bodo v Barceloni pričakale množice navijačev. Vsi jadralci se bodo trudili postaviti nov rekord na ruti. Do sedaj so najboljši čas postavili jadralci Alex Pella, Pepe Ribes in Stan Schreyer z jadrnico Estrella Damm tipa IMOCA 60 leta 2010. ZA plovbo so potrebovali 12 dni, 6 ur in 3 minute.

Jadrnico Hugo Boss bo izjemoma krmaril Pepe Ribes. Alex Thompson s svojo ženo namreč v tem času pričakuje rojstvo svojega drugega otroka in se regate zato ne bo udeležil.

Torek 15 Apr 2014

Maestral je tipičen poletni veter Jadrana. Piha pretežno iz severozahodne smeri. Njegova smer je odvisna od konfiguracije terena ali kanala skozi katerega piha.

V nekaterih predelih piha vse od smeri zahod do severozahod. Maestral je veter lepega vremena in višjih temperatur. V času lepega vremena poleti piha vsak dan. Običajno prične pihati med 9.00 in 10.00 uro. Največjo hitrost doseže okoli 14.00 ure, nato pa začne njegova moč počasi padati. Običajno preneha pihati okrog 18.00 ure ali najkasneje z zahodom sonca.

Maestral ni močan veter. Njegove običajne hitrosti so med 3 in 5 Bf. Ker piha v smeri severozahod - jugovzhod, vzdolž jadranske obale, je izjemno primeren za jadranje. Je stabilen veter in ne piha sunkovito.

Izostanek maestrala napoveduje poslabšanje vremena

Če v poletnih dneh maestral izostane je to običajno napoved za poslabšanje vremena. To velja tudi v primeru, da ne piha s svojo močjo in ne piha v času dneva ko običajno piha. Če zjutraj po brezvetrju opazimo nizke mrtve valove, ki prihajajo iz jugozahodne smeri, nastopi plima in popoldne ne pihne maestral, je to v večini primerov napoved, da bo naslednji dan začel pihati jugo.

V slabem vremenu je maestral znanilec izboljšanja

Če v primeru slabega in nestabilnega vremena prične pihati maestral, tudi le za kratek čas, je to običajno znak izboljšanja vremena. Običajno začne pihati že naslednji dan po dežju. Če se poleti izmenjujeta maestral podnevi in burin ponoči, je to napoved lepega stabilnega vremena.

Nastanek maestrala

Maestral je veter, ki nastane kot rezultat obalne cirkulacije zraka in stalnega višinskega vetra, ki prehaja preko celega Sredozemlja od Atlantskega oceana do Perzijskega zaliva in je posledica Azorskega anticiklona in polja znižanega tlaka nad Malo Azijo. Na odprtem morju piha pretežno iz smeri severozahoda, medtem ko nanj v obalnem področju vpliva obalna cirkulacija. Obalna cirkulacija je posledica različno hitrega ogrevanja zraka nad kopnim in morjem. Kopno se ponoči ohladi, s sončnim vzhodom pa začne hitreje segrevati kot zrak nad morjem. Segrete zračne mase s področja kopnega se spustijo nad morje, kjer se ohladijo. To povzroči nastanek vetra, ki piha iz smeri morja proti obali. Ker piha z morja, ga imenujemo tudi zmorac ali hrvaško smorac. Ponoči je situacija ravno obratna. Zrak nad kopnim se hitreje hladi kot nad morjem. Hladen zrak s kopna potuje proti morju in ga zato imenujemo kopenjak. Nad morjem se zopet segreva in dviguje. Nočna obalna cirkulacija je šibkejša od dnevne.

Maestral na različnih delih Jadrana

Maestral je običajen poletni veter na Jadranu. V predelih kjer piha, je običajno prisoten 50% letnih dni. Manjši odstotek je na področjih, kjer je pogosta burja, kot je na primer predel Senja. Maestral najšibkeje piha na področju severnega Jadrana v Tržaškem zalivu, kjer dosega hitrosti med 2 in 3 Bf. Največje moči dosega v Ortranskih vratih med Italijo in Albanijo, kjer doseže moči do 6 Bf. Večinoma smo navajeni, da maestral piha iz smeri severozahoda proti jugovzhodu. Obalna cirkulacija pa mu lahko močno spremeni smer. Med otokoma Krkom in Cresom, na področju kraja Beli lahko maestral piha iz smeri juga proti severu.

Maestral je prijeten veter

Maestral je zaradi svojih značilnosti izjemno priljubljen veter. Obožujejo ga jadralci, ker piha vzdolž jadranske obale, ker ne povzroča visokih valov in ne dosega visokih hitrosti. Poleg tega je osvežujoč veter. V Dalmaciji je maestral narekoval način gradnje mest. Ulice so gradili na način, da so prepuščale maestral, ki še danes piha skozi mesta. Tipičen primer takega mesta je Korčula. Ulice potekajo od severozahoda proti jugovzhodu, medtem ko ulic v smeri severovzhod - jugozahod ni, da je mesto zaščiteno pred burjo.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Lansko leto je podjetje Jet Tern Marine iz Taiwana predstavilo nov model svojega plovila, ki v imenu nosi končnico Europa. Po uspešni predstavitvi projekta so v ladjedelnici pričeli z gradnjo šestih novih ladij.

Med šestimi novimi ladjami razreda Europa, ki se trenutno gradijo v ladjedelnici sta dve namenjeni evropskemu tržišču. Razlika med novimi modeli Europa in med klasičnimi potovalnimi ladjami iz podjetja Jet Tern Marine je predvsem v komandnem mostu. Pri klasičnih ladjah, je komandni most dvignjen nad dnevni prostor in galerijo. Glede na želje kupce, po večjem dnevnem prostoru, so se v ladjedelnici odločili, da zgradijo serijo ladij, ki bo imela komandni most v isti višini kot dnevni prostor. S tem so povečali uporabno površino ladje. Model Selene 50 Europa je tako prvi, ki je na tej dolžini omogočal konfiguracijo s tremi kabinami. Z novim modelom so prepričani, da bodo pritegnili številne evropske kupce, ki posegajo po tovrstnih plovilih.

Več o plovilih Selene na: http://www.selene-yachts.eu/sl

Ponedeljek 14 Apr 2014

V letošnjem letu se na hrvaški obali obetajo številne spremembe glede obnašanj na plažah in v morju. Najbolj poostren režim bo na področju otoka Paga, v zalivih Zrče in Caska.

Z letošnjim letom je prepovedano konzumiranje in nošenje alkoholnih pijač na javnih mestih. Prav tako je prepovedano povzročanje hrupa in neprimerno obnašanje. Za tiste nekoliko bolj drzne pa je letos prepovedano spolno občevanje v morju. Kazen za tak prekršek znaša kar 150 EUR. Tiste, ki bodo kršili nova pravila bodo kaznovali mestni redarji. Kazni za prekrške znašajo med 100 in 150 EUR. Mesto Pag je že natisnilo 100.000 letakov, ki jih bodo delili mladim na otoku. Redarji bodo sprva turiste le opozarjali, če pa se bodo kršitve ponavljale pa bodo izrekali stroge kazni. Paške oblasti pravijo, da so podobna pravila obnašanja sprejeli že na številnih svetovnih plažah, med drugim tudi na Ibizi.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Med 29. marcem in 5. aprilom 2014 je, s štartom v Biogradu na Moru in ciljem v Portorožu, potekala že tretja tradicionalna “Regata Treh dežel”. Letos je sodelovalo 7 posadk iz petih držav (Slovenije, Avstrije, Hrvaške, Rusije in Poljske).

Novost letošnje regate je bila, da časovno regate niso bile omejene, tako je prva regata, s pričetkom v Biogradu na Moru in ciljem v Malem Lošinju , trajala kar 25 ur za prvo posadko in 29 ur za zadnjo posadko. V Malem Lošinju so sicer bili planirani tudi “tehnični plovi”, ki pa so bili zaradi poznega prihoda v cilj odpovedani. Nadaljevali smo naslednji dan in sicer z navigacijo do Pule, oba dneva sta bila zaznamovana z obilo sonca in zmernimi vetrovi iz JZ do SZ. Že druga noč na  morju, jadralci so v Pulo namreč prispeli okrog polnoči, je dokaj utrudila jadralce. Naslednji dan smo se s štartom premaknili malenkost proti Rovinju, vendar že malo naprej od Brionov nas je dočakal lep zahodnik, ki je posadke pripeljal do Novigrada, kjer je bila naslednja točka naše regate. Namestitev v dokaj novi marini Nautica pa je bil obliž na rane počitka željnih jadralcev. Istra tudi naslednji dan ni skoparila z vetrom, sicer oblačno vreme in pa zmeren jugo sta popestrila regato tega dne, ki se je zaključila pred Debelim rtičem. Vmes so jadrnice dosegale hitrosti tudi do 10 vozlov in več, vendar nas je v slovenskem morju pričakalo “olje” , kot radi rečemo. V Italiji kot tretji državi v naši regati nas je toplo sprejel Trst, kjer bi se marsikateri delavec Hrvaških in Slovenskih marin lahko veliko naučil! Zadnji dan nas je čakala še regata do Portoroža, ki je bila edina, ki smo jo žal že zaradi prej omenjenega brezvetrja morali odpovedati. Smo pa pred Piranom uspeli izpeljati dva tehnična plova, ki pa sicer ne štejeta za skupno uvrstitev na regati.

Morda še nekaj besed o jadralskem delu regate. Z izjemo Marjana Gorca in posadke Porta, so bile ekipe dokaj izenačene, kar je popestrilo celotno regato, saj se do konca regate ni vedelo kdo bo zasedel drugo in kdo tretje mesto. Vreme je bilo odlično in predvsem suho ter z različnimi smermi in jakostmi vetra. Na koncu lahko strnemo misli in rečemo, da je regata z obiskom kvalitetnih ekip in mednarodno udeležbo pridobila na kakovosti. Edini stvar, ki si jo organizatorji želimo spremeniti je pritegniti še več posadk, saj je kvota jadrnic, ki so na voljo 13. Zato že danes vabimo vse ljubitelje odprtomorskega jadranja, da se nam pridružijo na 4. tradicionalni “Regati treh dežel”.

Rezutati:

OFFSHORE:

1. Marjan Gorec, Porta sailing school, 2. Dane Hawlina, Burin racing team, 3. Mikhail Kazimirovsky, Baikal team, 4. Daniel Kušar, Ku Da sailing, 5. Vladimir Bunakov, Magnum 6. Andrej Hawlina, Tan 60 7. Martin Tiefenbacher, Procedo yachting.

INSHORE:

1. Marjan Gorec, Porta sailing school, 2. Dane Hawlina, Burin racing team, 3. Vladimir Bunakov, Magnum, 4. Daniel Kušar, Ku Da sailing, 5. Andrej Hawlina, Tan 60 , 6. Mikhail Kazimirovsky, Baikal team , 7. Martin Tiefenbacher, Procedo Yachting.

Ponedeljek 14 Apr 2014

Rubrika VARNA PLOVBA bo zajemala vsa področja navtičnega znanja, ki je potrebno za varno plovbo. Posvetili se bomo vsem vsebinam tako za začetnike, ki v navtiko šele vstopajo pa vse do tistih, ki so že dolga leta na morju in bi radi svoje znanje poglobili in pridobili dodatna znanja. K sodelovanju smo povabili navtike, ki imajo veliko znanja in številne izkušnje na navtičnem področju. Posamezni avtorji bodo pokrivali segmente za katere so specializirani. Pa si poglejmo kdo bo soustvarjal rubriko:

Gregor Jeretič

»Že od mladih nog sem zelo povezan z morjem in navtiko. Leta 1985 sem se vpisal na tečaj šole jadranja, ki ga je izvajal JK Pirat Portorož. Jadranje me je takrat popolnoma prevzelo in kot aktivni član kluba sem takrat pričel nabirati navtična znanja in jadralne izkušnje v razredu Optimist. Kasneje sem izkušnje pridobival še na potovalnih jadrnicah in se udeleževal domačih in mednarodnih regat.«

Svoje znanje je Gregor Jeretič formalno nadgradil na Fakulteti za pomorstvo in promet. V študijskih letih je v poletnem času vodil takrat ustanovljeno šolo jadranja v Pacugu in tam tudi poučeval ter skupaj izobrazil več kot 1500 mladih tečajnikov. Med študijem je delal tudi na sejmu Internautica in pri trgovskem podjetju, ki je uvažalo motorne čolne. Po končanih študijskih obveznostih je bil zaposlen v pomorski agenciji, špediciji in podjetju, ki je upravljalo z ladjami. Tam je spoznal pristaniške sisteme, ostale pomorske podsisteme in mednarodno pomorsko ter transportno pravo. S tem je zaokrožil svoja znanja in izkušnje, ki jih od leta 2001 uspešno prenaša v navtično izobraževanje podjetja Spinaker.

Tomaž Gregorič

»Z navtiko sem se začel ukvarjati bolj kot ne po naključju. Kljub temu, da sem rojen Primorec, me je v navtiko zaneslo šele po moji selitvi v Ljubljano, pa naj se sliši to še tako čudno ... Slovenija je, vsaj kar se tiče specializiranega navtičnega izobraževanja, zame kmalu postala premajhna, zato sem svoja znanja začel poglabljati s sodelovanjem s številnimi evropskimi pomorskimi akademijami in univerzami, ki so na svojem področju nosilci razvoja in stremijo k vedno novim izboljšavam izobraževalnega sistema in posledično tudi varnosti na morju.«

Svoje znanje je Tomaž Gregorič formalno nadgradil z magisterijem na Fakulteti za informatiko in računalništvo. Svoje znanje iz informatike in umetne inteligence je kmalu po končanem študiju začel skupaj s kolegi iz raznih evropskih pomorskih akademij in univerz prenašati v navtično izobraževanje na različnih ravneh pomorskega izobraževanja. Pri tem je spoznal različne sisteme izobraževanja, učne metode, učne pripomočke in druga mehka znanja s področja pomorskega izobraževanja. Vsa svoja znanja in izkušnje od leta 2001 uspešno prenaša v navtična izobraževanja podjetja Spinaker.

Igor Orlov

Igor Orlov je prve nevihte in zarje na morju doživel že v otroštvu, na palubi ribiškega čolna z dedkom z otoka Zlarina. Od takrat je prejadral na tisoče milj tudi v zelo zahtevnih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Jadral in tekmoval je na jadralni deski, odprtih športnih jadrnicah ter na številnih tekmovalno/potovalnih jadrnicah. Največ milj je prejadral na jadrnici Reflex 38, ko je kot profesionalni jadralec delal v slovitem Solentu ter se kot taktik in skiper udeležil številnih regat; Fasnet Race, John West Trophy, Moragan Race, Spring Series, Cervantes Trophy, Cowes Week... Na tisoče milj je prejadral tudi v vodah med Oslom (Norveška), Mastrandom (Švedska) in Keilom (Nemčija), ko je poveljeval na 26-metrski maxi jadrnici “La poste”.

Diplomiral je na katedri za Meteorologijo na Fakulteti za fiziko v Beogradu, kje je diplomiral z nalogo “Faktori koji utiču na strukturu vetra na veoma malim prostornim i vremenskim razmerama koji su od značaja u jedriličarstvu”. Ljubezen do morja in strast do jadranja je Beograjčana naprej vodila na angleški otok Isle of Wight, kjer je v eni najbolj (pri)znanih jadralnih šol na svetu (UKSA) z odliko zaključil “Profesional crew and skipper traning” in pridobil naziv Yachtmaster (RYA).

V zadnjem desetletju Igor Orlov živi in dela v Sloveniji, kjer objavlja številne strokovne članke, predava in testira jadrnice za slovenske in tuje navtične revije. Leta 2009 je pri založbi Mladinska Knjiga izšla njegova prva knjiga “NAVTIČNI PRIROČNIK”, ki je navdušila številne navtike, tudi najbolj izkušene pomorščake in jadralce. Leto kasneje je ustanovil šolo jadranja NASA (Norht Adriatic Sailing Academy), ki je z leti postala prepoznavna tudi izven meja Slovenije in jo vsako leto obišče vedno več tečajnikov, predvsem iz Slovenije, Srbije, Hrvaške, Črne Gore, Makedonije ter drugih zahodnoevropskih držav.

Spinaker, navtično izobraževanje, d.o.o.

Soustanovitelja in solastnika podjetja sta Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič, ki ga uspešno vodita od ustanovitve leta 2001. Spinaker izvaja specializirana navtična izobraževanja na kopnem in na morju in na tem področju se je razvil v vodilnega ponudnika v Sloveniji. Dodatna specializirana znanja so podjetju omogočila tudi sodelovanje s tujimi priznanimi evropskimi pomorskimi akademijami na področju razvoja e-navtičnih vsebin, ki so se v praksi izkazala za zelo uspešna in uporabna pri nadgrajevanju pomorskega znanja vseh vrst pomorščakov. Spinaker je izdal tudi že tri knjige, katerih avtorja sta Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič: Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, Priročnik za voditelja čolna in priročnik »15 minut za popolno plovbo«. Zadnji je preveden že v štiri tuje jezike. Spinaker je v Sloveniji tudi organizator ali soorganizator raznih navtičnih dogodkov, s katerimi skuša pomorstvo približati širši množici ljudi. Spinaker tako danes na svojem področju soustvarja trende razvoja in svoje produkte trži tako v Sloveniji kot tudi na svetovnem tržišču.

K sodelovanju vabimo tudi vas. Če imate znanje, ki bi ga delili z drugimi navtiki, da bi njihovo plovbo naredili bolj varno, vas vabimo k sodelovanju. Pokličite nas na (031) 30 30 86, ali pa nam pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in z veseljem bomo objavili tudi vaše prispevke.

Nedelja 13 Apr 2014