Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Po končani regati za Melges 20 se je na istem prizorišču, v italijanskem Porto Ercole v Toskani, odvila še druga letošnja regata za Melges 32 Audi – Tron. Jadrnica F. Giacomel Audi e-Tron, na kateri Branko jadra kot taktik, je regato z osmimi plovi zaključila na odličnem tretjem mestu. Nastopilo je 16 ekip.
V petek je jadralce pričakal srednji veter do 16 vozlov, v soboto ga je bilo malo, zato pa so nedeljska plova odpeljali v 16-18 vozlih vetra in precejšnjem valu. Spremenljive okoliščine so terjale veliko izkušenj in dobrih, tudi taktičnih odločitev, ter seveda uigrane posadke. Ekipa F. Giacomel Audi e-Tron je prvi dan začela prehitro, bila v prvem startu čez linijo, vrnitev nazaj ter ponovni start pa jim je onemogočil vidnejšo uvrstitev. Flota je bila prehitra in v cilj so prijadrali kot zadnji. V naslednjih dveh plovih so jadrali bolje ter dosegli četrto in tretje mesto. Sobotni reultati – 6., 4., in zmaga so ekipo pripeljali do začasne delitve prvega mesta, obetali pa so tudi dobro končno uvrstitev. V nedeljo so v močnem vetru zasedli tretje, potem pa zaradi težav z genakerjem še deveto mesto in zaključili na skupnem tretjem.
Branko Brčin: »Zelo smo zadovoljni in veseli, stopničke so stopničke, tudi če je tretje mesto. Za letošnjo sezono načrtujemo cel evropski circuit, se julija udeležiti evropskega prvenstva na Gardskem jezeru ter decembra, na koncu sezone, še svetovnega prvenstva v Miamiju.«
Zmagala je švedska ekipa Helly Hansen Inga From Sweden (Richard Goransson / Morgan Larson), drugaje bila ekipa Synergy GT (Valentin Zavadnikov / Michele Ivaldi).
Najboljših pet:
1.) Richard Goransson/Morgan Larson, Helly Hansen Inga From Sweden; [13]-2-5-7-5-5-1-1- = 26
2.) Valentin Zavadnikov/Michele Ivaldi, Synergy GT; 7-5-1-3-[13]-8-2-3 = 29
3.) Mauro Mocchegiani/Branko Brcin, F. Giacomel Audi e-Tron; [16]-4-3-6-4-1-3-9 = 30
4.) Filippo Pacinotti/Gabrio Zandona, Brontolo HH; 1-9-2-10-2-4-12-[15] = 40
5.) Naofumi Kamei/Manuel Weiller, Mamma Aiuto!; 3-11-[14]-1-11-2-7-5 = 40
Fotografije: Leonardo Bianchi
Če se letos odpravljate s svojim plovilom v grške vode, bodite pozorni na novo zakonodajo na področju davščin, ki jih je potrebno plačati.
Zakon, ki uvaja nov davek, ki ga imenujejo TPP je že bil sprejet. Ker pa se grške oblasti zavedajo, da se lahko zaradi novega davka zmanjša število navtičnih turistov v Grčiji, je izvajanje zakona za enkrat ustavljeno. Zakona ne nameravajo izvajati, dokler ne bodo definirane vse procedure. Predviden začetek izvajanja je sicer enkrat v tem mesecu, vendar točnega datuma še niso navedli. Tudi po pričetku uveljavitve nove zakonodaje Grki obljubljajo dodatno prehodno obdobje v katerem plovil, ki ne bodo poravnale davka ne bodo kaznovali.
Nov davek je uradno začel veljati s 14.4.2014. Z uvedbo novega načina zaračunavanja davka naj bi se poenostavile procedure, ki so veljale za plovbo po grških vodah do sedaj.
Vse procedure še niso jasne, zato poglejmo kaj sigurno velja.
Vsa plovila morajo na krovu imeti DEKPA dokument, ki je nekakšen ladijski dnevnik za plovila namenjena za šport in zabavo. To je knjižica s 6 stranmi, ki ima 50 prostih mest in se vanje vpisuje prihode in odhode v pristanišča. Cena knjižice je 30 EUR. Veljavna je dokler vseh 50 mest ni popisanih nato je potrebno kupiti novo. DEKPA je obveza tako za tuja kakor domača plovila. V kolikor s plovilom plujete v grške vode in knjižice še nimate, vam jo bodo izdali pri vplutju. Ta knjižica se bo uporabljala tudi za izračune TPP davka in registracijo plovil. Dokument mora biti stalno na krovu, Luški policiji, pa ga je potrebno pokazati le še enkrat letno. Kakšna bo procedura za plovila, ki se bodo odločila le za plačilo mesečnega in ne letnega davka še niso znana.
Za potrebe mejne kontrole, boste na krovu morali imeti seznam članov posadke (crew list), na katerem bodo vpisana imena članov, številke identifikacijskih dokumentov (potni list, osebna izkaznica). Seznama članov posadke ni potrebno potrjevati pri uradnih organih.
Posebnega dovoljenja luške policije, na katerega se je vpisovali prihode in odhode iz luk, ki ga je bilo obvezno imeti do sedaj, ne potrebujete več. Prav tako od sedaj naprej ne potrebujete več ribolovnega dovoljenja za ribarjenje s plovila.
Po novem je luško policijo potrebno kontaktirati le še v primeru nesreče na morju. Luška policija pa ima vedno pravico preveriti dokumente na plovilu.
Ko vplujete v grške vode ni več potrebno vpluti v pristanišče z mejnim prehodom. O svojem prihodu je dovolj, da obvestite Luško policijo v luki v katero ste vpluli. Za nerezidente EU se dosedanja pravila zaenkrat ne spreminjajo glede na do sedaj veljavna.
Zavarovanje
Na plovilu morate vedno imeti zavarovalno polico. Zavarovalna polica mora biti napisana v grškem ali angleškem jeziku. Plovila katerih skupna bruto tonaža znaša manj kot 300 gt morajo imeti naslednja zavarovanja:
a) zavarovanje za povzročitev nematerialne škode v primeru trka, potopitve ali drugega vzroka. Znesek zavarovanja je določen na 50.000 EUR za posameznega potnika
b) zavarovanje za materialno škodo v primeru trka, potopitve ali drugega vzroka. Znesek zavarovanja je določen na 150.000 EUR
c) zavarovanje za primer onesnaženja vode. Znesek zavarovanja je določen na 150.000 EUR
Do sedaj so bile meje za zavarovanja naslednja: nematerialna škoda – 300.000 EUR, materialna škoda 150.000 EUR in onesnaženje morja 90.000 EUR.
Zaračunavanje TPP davka
Davek naj bi se začel zaračunavati ta mesec. Z uveljavitvijo zakona, bodo uvedli tudi prehodno obdobje v katerem ne bodo kaznovali plovil, ki ne bodo imele plačanega davka. Za osnovo za izračun davka bo veljala dolžina plovila zaokrožena na najbližjo desetino metra.
Za plačevanje bodo na voljo različni načini. Omogočili bodo plačevanje preko interneta, plačilo pri Luški policiji, davčnih uradih in pri pooblaščenih agentih. Pri vseh naj bi bilo možno plačili s kreditnimi oziroma debetnimi karticami. Zakon velja enako za vsa plovila tako lastnikov iz EU, kakor tudi iz tretjih držav. Plovila iz tretjih držav ne bodo več potrebovala plačevati trimesečne tranzitne takse. Plačilo davka je potrebno tudi za plovila, ki zapuščajo grške vode ali pa plujejo skozi v drugo državo.
Davek za plovila nad 12,1 m
Znesek davka znaša 100 EUR za dolžinski meter plovila. Na primer plovilo dolžine 12,5 m bo moralo plačati 1.250,00 EUR davka letno. Če boste plačali letni davek (za 11 ali 12 mesecev), potem vam bodo priznali 30% popust. Če v grških vodah ne nameravate ostati celo leto, se lahko odločite za mesečno plačevanje davka. V tem primeru je znesek 10 EUR na mesec za dolžinski meter plovila oziroma za 12,5 m dolgo plovilo 125,00 EUR mesečno. Ali bo možno plačilo za več mesecev vnaprej še ni znano. Prav tako še ni znano ali bodo znesek zaračunavali za celoten mesec ali pa bo plačilo veljalo 30 dni od datuma plačila davka. V primeru, da davek ne bo plačan, boste morali plačati kazen v 2-kratnem znesku letnega davka.
Plovila do 12 m
Plovila do dolžine 12 metrov plačajo letni znesek davka ob prihodu v Grčijo oziroma, plovila, ki so stacionirana v Grčiji ob pričetku plovbe. Po plačilu takse, boste s plovilom lahko pluli po grških vodah do konca koledarskega leta. Plovila do 12 m so razdeljena v tri skupine. Za plovila od 7,1 do 8 m davek znaša 200 EUR, od 8,1 do 10 m znaša 300 EUR in plovila od 10,1 do 12,00 m znaša 400 EUR.
Ostali obvezni dokumenti na plovilu
- registracija plovila- licenca za VHF postajo
- izpit za plovilo – en član posadke – mednarodno priznan
- potrdilo o EU statusu plovila
- na plovilu mora biti lastnik plovila v nasprotnem mora imeti eden izmed članov posadke pooblastilo lastnika
- in seveda potrdilo o plačilu davka TPP
Letošnje leto bodo poletne noči v Puli spremljale vsakodnevne svetlobne atrakcije.
Tudi letos so v Puli poskrbeli, da poletne noči ne bodo osvetljene le z zvezdami. Prejšnji teden se je pričel festival svetlobe, ki ga imenujejo Visualije. Letošnji festival svetlobe se je pričel na trgu Portarata v središču Pule. Zaradi slabega in nestabilnega vremena v soboto, so bili organizatorji prisiljeni prestaviti otvoritev letošnjega festivala na nedeljo za katero je kazalo da bo vreme boljše. Ob 20.00 se je na trgu zbrala nepregledna množica obiskovalcev, ki so nestrpno čakali svetlobni šou, ki bo popestril letošnje poletno dogajanje v Puli. Pričetek festivala so naznanili atraktivni Led Drummers, bobnarji oblečeni v svetleče futuristične kostime. Gledalce so skozi Zlatna vrata in staro mestno jedro Pule popeljali do naslednje svetlobne inštalacije, do foruma, kjer sta za spektakel poskrbela Lords of Lightning. Obiskovalci so bili prvič na Hrvaškem priča umetnikom, ki se igrata s strelami. Atraktivno in nevarno točko je spremljala bučna glasba in navdušena publika. Tretja svetlobna inštalacija je bil 3D mapping. Gre za projeciranje svetlobe na zvoniku katedrale, ki daje občutek tri dimenzionalne transformacije zvonika. Veliki finale dogodka in najbolj pričakovan trenutek je bila razsvetlitev žerjavov Pulske ladjedelnice Uljanik. Žerjave, ki segajo 100 m visoko v nočno Pulsko nebo so razsvetlili z led lučmi. Ob taktih atraktivne glasbe, ki je odmevala po celotni Puli so se žerjavi pretvorili v gromozanske balerine, ki so razsvetlile nebo. Svetleče dive, kot jih imenujejo, bodo skrbele celo poletje za spektakularne večere in sigurno pritegnile pozornost številnih turistov. Predstavo si bo možno ogledati prav vsak poletni dan ob 21.00, 22.00, 23.00 in 24.00 uri in je vidna na celotnem področju Pulske luke.
Svetleče dive bodo spremljale tudi nekatere druge svetlobne prireditve. Stalna razstava, ki si jo je možno ogledati vsak dan je odprta v Svetih srcih. Predstavljene so različne interaktivne svetlobne inštalacije. Za ogled so na voljo med 9. in 21. uro, v poletnih mesecih pa vse do 23.00 ure.
Fotogalerija: Svetleče dive
Esimit Europa 2 danes odpira tekmovalno sezono – začela se je regata na odprtem morju »Volcano Race« – prva regata v okviru tedenskega jadralnega dogodka Rolex Capri Sailing Week.
19. maj , Capri - Danes zjutraj ob 10. uri je Esimit Europa 2 v floti 12 maksi jadrnic v rahlem dežju in lahkem vetru zapustila pristanišče Capri Marina Grande ter usmerila svoja jadra proti vulkanom med Eolskimi otoki. Zaradi spremenljivih vremenskih razmer je bil regatni potek določen šele danes zjutraj pred startom. Regata v dolžini 230 navtičnih milj poteka v smeri vulkana Stromboli, ki ga obkroži ter nato obkroži še Stromboliccio preden se usmeri nazaj proti Capriju – ravno zaradi svojega poteka okrog vulkanov je ta znamenita regata dobila ime »Volcano race«. S hitrostjo vetra med osmimi in devetimi vozli na startni črti navigator jadrnice Esimit Europa 2, Boris Herrmann, pričakuje, da bo hitrost vetra tekom dneva narasla do največ 15 vozlov preden dosežejo Stromboli . Povratek na Capri se pričakuje jutri v poznih popoldanskih urah.
Skiper jadrnice Esimit Europa 2, Jochen Schümann, je pred izplutjem potrdil pripravljenost jadrnice in ekipe: "Pričakujem, da bo Esimit Europa 2 na cilj prijadrala prva, ekipa je dobro pripravljena in jadrnica z novim jamborom ravno tako. Tako za mene kot zajadrnico Esimit Europa 2 je to prvi nastop na jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week. »
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je pred startom povedal : "Regata, ki poteka okoli vulkanov, je ena izmed najbolj zanimivih, ki sem se jih udeležil. Naša jadrnica je hitra v vseh pogojih in upamo, da bomo zmagali."
Z udeležbo na tedenskem jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week, uvodnim Rolexovim jadralni dogodkom za maksi jadrnice v Sredozemlju, ki ga organizirata Mednarodno združenje maksi jadrnic (International Maxi Association) v sodelovanju z jadralnim klubom Yacht Club Capri, je Esimit Europa 2 začela svojo tekmovalno sezono v letu 2014. Po zaključeni regati na odprtem morju »Volcano race«, ki se je začela danes, bodo od četrtka naprej sledile še tri obalne regate na Capriju vsak dan do sobote, ko se celoten dogodek zaključi.
Drugi dan One Sails Cupa je skladno z vremenskimi napovedmi zapihal jugo, ki je dosegal hitrosti od 8, v sunkih pa tudi do 14 vozlov. Pred Izolo se jadralci odjadrali štiri tehnične plove v obliki palici.
V razredu ORC sta dve zmagi pripadli končnim zmagovalcem oprtega prvenstva Slovenije, finski posadki Audio quattro z Jani Lehitijem za krmilom, ter ena kasnejšim državnim prvakom, posadki Shark in krmarju Janezu Gorcu, ter ena izkušenemu Bojanu Rajarju na jadrnici Eureka. Med prvo trojico je z enim drugim in dvema tretjima mestoma posegla še podprvakinja Taia (Goran Djodjevič) in Elan express Nika z Damijanom Miljavcem za krmilom, ki je v tretjem plovu prijadral na drugo mesto.
V razredu Open se je ospredju bil boj med Megaenergijo (Karlo Kuret) in Generalijem (Samo Žvan). V drugem plovu je Megaenergija gladko obračunala z Generalijem, v tretjem pa je zmagala potem, ko je Generali pri jadranju v zadnjo krmo naredil večjo tehnično napako, prednost ter v cilju zaostal za 8 sekund.
V četrtem plovu Generali ni jadrala za Megaenergijo sta se pa za spremembo zvrstila Taia in Lepa, medtem ko je v vseh ostalih plovih najhitrejšemu paru sledil Scorpio. Zmaga v zadnjem, petem plovu, je pripadla jadrnici Generali.
ORC - odprto prvenstvo Slovenije / pokal Slovenije:
1. Audi Quattro - Jani Lehti, Merenkavijat, Finska2. Shark - Janez Gorec, JK Pozejdon
3. Taia - Goran Djordjevič, JK Loka Timing
ORC - prvenstvo Slovenije:
1. Shark - Janez Gorec, JK Pozejdon - Državni prvaki Slovenije 20142. Taia - Goran Djordjevič, JK Loka Timing
3. Eureka - Bojan Rajar, JK MIPC
Open - pokal Slovenije:
1. Megaenergija - Karlo Kuret, JK Skipper Maribor2. Generali - Samo Žvan, JD Mariborčanka
3. Scorpio - Iztok Krumpak, JK Izola
V Cagliariju je od 12. do 18. maja potekalo svetovno prvenstvo v kajtanju. Slovenec Toni Vodišek je v konkurenci 50. tekmovalcev iz 22. držav za las zgrešil regato za odličja in pristal na 11. mestu med mladinci do 21. leta.
V konkurenci kajtarjev do 18 let se je uvrstil na odlično 6. mestu. Zmagal je Francoz Maxime Nocher iz Francije. Po uspešno odjadranih 14. plovih je Toni povedal: "Za mano je prvo svetovno prvenstvo v kategoriji "juniores". Priprave in samo tekmovanje je bilo zelo naporno, saj sem že 24 dni vsak dan na vodi. Z rezultatom sem zelo zadovoljen, še posebej z zadnjo regato, v kateri sem končal na odličnem 5. mestu. Ugotovil sem, da se lahko, če ne delam napak, kosam z najboljšimi na svetu."
Končni rezultati:
Youth U 18 Moški
1. Axel Mazella (Francija)
2. Theo De Ramecourt (Francija)
3. Martin Dolenc (Hrvaška)
…
6. Toni Vodišek (Slovenija)
Youth U 18 Ženske
1. Elena Kalinina (Rusija)
2. Anastasia Akopova (Rusija)
Youth U21 Moški in skupno
1. Maxime Nocher (Francija)
2. Maks Zakowski (Polska)
3. Florian Trittel (Španija)
…
11. Toni Vodišek (Slovenija)
Grand Masters
1. Adam Vance (Kanada)
2. Enrico Tonon (Italija)
3. Miguel Villar (Španija)
Masters Ženske
1. Astrid Berz (Švica)
2. Ariane Imbert (Francija)
3. Kathrin Borgwardt (Nemčija)
Masters Moški in skupno
1. Wilson Veloso (Brazilija)
2. Tomek Janiak (Poljska)
3. Pedro Garijo Velasco (Španija)
Z delavnico "Zdravi na morju" se nadaljuje uspešna serija delavnic "Varno med valovi", na kateri bo svoje znanje z vami delila Katarina Šmuc Berger, dr. med., spec. dermatovenerologije.
Število mest je omejeno, zato pohitite in si takoj kupite svojo vstopnico in rezervirajte mesto na predavanju.
Program:
18.00 – 19.00 Predavanje (25-ih najpogostejših zdravstvenih težav na barki in praktični nasveti za njihovo obvladovanje), predavateljica Katarina Šmuc Berger, dr. med., spec. dermatovenerologije.
19.00 – 19.05 Praktični prikaz direktnega klica zdravnika preko VHF postaje, mag. Tomaž Gregorič.
19.05 – 19.30 Predstavitev prvega slovenskega kompleta za zdravstveno oskrbo na morju ob hkratnem izidu praktičnega priročnika Zdravi na morju, predstavitev bodo pripravili predstavniki Tosame in Mitja Zupančič, urednik.
Dodatek:
19.30 – 19.35 Beiersdorf, eucerin in hansaplast, Mojca Dobrovoljc
19.35 – 19.40 Tosama, bele štacunce
19.40 – 20.00 Vprašanja in odgovori z možnostjo nakupa vseh knjig založbe Osminka&Co. in Spinakerja.
Vsi udeleženci delavnice Varno med valovi 3 boste prejeli promocijsko vrečko in v njej nekaj testnih izdelkov družbe Beiersdorf in Tosama.
Diskusija s predavatelj
Komu je namenjena delavnica?
Delavnica je namenjena vsem, ki bi radi preživeli svoj dopust na plovilu brez nepotrebnih zapletov tudi takrat, ko bo prišlo do zdravstvene stiske in si boste znali samo pomagati ali pa boste znali sami poiskati pomoč. Pravočasno in pravilno ukrepanje rešuje življenja.
Posebna ponudba za udeležence delavnice:
Cena kompleta priročnik Zdravi na morju in škatla s prvo pomočjo za navtiko Zdravstvena oskrba na morju, samo 54,90 EUR, za naročila ali nakup na delavnici Varno med valovi št. 3
Cena: 20,00 EUR
Kdaj: Sreda, 28. 5. 2014
Kje: Geonavtik, Kongresni trg 1, Ljubljana
Prijava na predavanje ZDRAVI NA MORJU
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo udeležbe na predavanju. |
Hrvaško podjetje Plovput, ki skrbi za označevanje plovnih poti, bo v naslednjem letu dobilo novo moderno ladjo, ki bo služila za izgradnjo novih objektov pomorske signalizacije v Hrvaških vodah.
Nova delavna ladja bo v dolžino merila 48 m, 11 bo široka in bo imela nosilnost 350 t. Dosegala bo hitrost do 11 vozlov, njena avtonomija pa bo 7 dni. Ladja bo služila tudi za prevoz vode do oddaljenih objektov, ki jih oskrbuje podjetje. Iz rezervoarjev s prostornino 200 kubičnih metrov, bo s pomočjo lastnih črpalk črpala vodo do višine 130 m. Z ladjo bodo oskrbovali svetilnik na otoku Palagruža, ki se nahaja na višini 105 m nad morjem. Za dela na vodi in izgradnjo novih pomorskih objektov, bo na ladji tudi manjša betonarna s kapaciteto 60 m3 betona. Na ladji bo nameščeno tudi dvigalo z nosilnostjo 20 t, kompresor za potrebe potapljačev in dobro opremljena delavnica.
S plovilom bodo oskrbovali tudi druge svetilnike, ki v zadnjem času postajajo prava atrakcija. V poletni sezoni nudijo na njih turistične namestitve, ki postajajo vedno bolj atraktiven način preživljanja dopusta. Skupna vrednost investicije znaša 54 mio HRK (7,2 mio EUR). Ladja, ki jo bodo gradili v Splitski ladjedelnici bo predvidoma splovljena čez 18 mesecev.
Vir: MMPI
Po zmagi na državnem prvenstvu se je ekipa JKL-ja z barko Atena v malce prenovljeni sestavi Emil Jerkovič, Robert Zajc, Blaž Kmetec, Maja Jeromel in krmar Jure Jerkovič odpravila na evropsko prvenstvo na Blatno jezero.
Zanimanja za regato ni manjkalo, saj se je na štartu zvrstilo kar 62 posadk iz 18. držav. Slabo polovico ekip so predstavljali izjemno kvalitetni profesionalci. Sprva vetra ni manjkalo, saj je na dan predvidenega treninga pihal s hitrostjo do 40 vozlov, zato so trening preživeli na kopnem. V naslednjih dneh so se razmere umirile in večino plovov je bilo izpeljanih v rahlih vetrovih med 5 in 10 vozli. Jezerske razmere so bile ves čas precej spremenljive a najboljše posadke so ostale na vrhu. Zmago je slavila ekipa Blu Moon, aktualni svetovni prvaki, ki so tokrat pluli pod taktirko Mattea Ivaldija.
Ekipa Atene se je odrezala odlično in zasedla 12. mesto med 35. udeleženimi amaterji in 33. mesto med 62. udeleženci. Višek pa so sestavili že v tretjem plovu, ko so pometli s konkurenco in zasedli 1. mesto med amaterji in skupno 6. mesto.
Vir: JZS
Plovila, ki so bila v postopku začasnega uvoza v Republiki Hrvaški pred 1.julijem 2013 in so v lasti državljanov EU, ne glede na zastavo, pod katero plujejo, morajo postopek začasnega uvoza zaključiti najkasneje do roka, ki ga je odobril carinski urad.
Po izteku začasnega uvoza morajo vsi državljani EU postopek zaključiti v skladu s predpisi Evropske unije na enega izmed treh možnih načinov:
- sprostitev plovila v prosti promet,
- s ponovnim izvozom v tretjo državo ali
- z napotitvijo v postopek prevoza T1 v drugo članico EU.
Za sprostitev plovila v prosti promet je potrebno pridobiti carinsko deklaracijo. Za to je potrebno plačati carino in davek, razen v spodaj navedenih primerih.
1. Uvozne carine ni potrebno plačati, če ima lastnik dokaz o statusu robe Evropske skupnosti. Status se dokazuje s potrdilom T2L, ki ga lahko carinske službe EU27 lastniku izdajo tudi naknadno ali pa s potrdilom, ki dokazuje preferencialno poreklo robe (potrdilo EUR.1, ki je izdano najkasneje 30. junija 2013).
2. Davek ne bo zaračunan v naslednjih primerih
- če lastnik dokaže, da je DDV že obračunan in plačan v eni izmed držav članic EU
- če je datum prve uporabe plovila vsaj 8 let pred vstopom Hrvaške v EU
- če je znesek DDV, ki bi ga bilo potrebno plačati manjši od 22 EUR
Za plovila, ki so jih osebe iz tretjih držav dale v postopek začasnega uvoza pred 1.7.2013 je prav tako potrebno zaključiti postopek na enega izmed zgornjih načinov. Za ta plovila veljajo enake določbe kot za plovila državljanov EU. Ko osebe tretjih držav zaključijo z začasnim uvozom plovila s ponovnim izvozom in nato ponovno zahtevajo dovoljenje za začasni uvoz, se jim postopek odobri, če izpolnjujejo vse predpisane pogoje. Državljani EU do ponovnega začasnega uvoza plovila nimajo več pravice.
Ker lastništvo in zastava pod katero pluje plovilo niso dokaz, da ima plovilo status robe EU, bodo vsa plovila, ki plujejo po Hrvaških vodah kontrolirana s strani Hrvaške carine. Zato morajo imeti lastniki plovila vedno na plovilu dokument, da je za plovilo plačana carina in davek: Veljavni dokumenti so:
- listina TL2
- originalni račun (na katerem je obračunan DDV)
- potrdilo davčnega urada ali drugo dokazilo o plačanem davku.
V kolikor imate dodatna vprašanja v zvezi z zaključitvijo začasnega uvoza plovila nam lahko pišete na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in poizkušali bomo poiskati odgovore.