Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Vasilij Žbogar se je po še enem uspehu na svoji športni poti, drugem mestu na evropskem prvenstvu razreda finn v francoskem La Rochelle, nekaj dni mudil v Sloveniji, nato pa odpotoval nazaj v Španijo, kjer nadaljuje s treningi.
Jadralci zbrani pod okriljem Dinghy Academy bodo v Santanderju, na prizorišču septembrskega svetovnega prvenstva v jadranju opravili cikel treningov pod vodstvom trenerja Luce Devotija in se spoznali z lokalnimi razmerami. S treningi bojo nadaljevali v Valenciji, Vasilija Žbogar pa bo v času do prvenstva skušal pridobiti še nekaj kilogramov mišične mase, s katerimi bo veliko bolj konkurenčen tekmecem v močnem vetru.
ISAF svetovno prvenstvo v jadranju, na katerem se bo okoli 1100 jadralk in jadralcev v 10 olimpijskih razredih pomerilo za naslove svetovnih prvakov in polovico mednarodnih olimpijskih norm za olimpijske igre v Riu 2016, bo v španskem Santanderju potekalo med 8. in 21. septembrom. V razredu finn se bo 80 jadralcev potegovalo za prvih 12 mest (od 23), ki v razredu finn vodijo na olimpijske igre. Vasilijeva glavna cilja v letošnji sezoni sta vrhunska uvrstitev na svetovnem prvenstvu in mednarodna olimpijska norma za Slovenijo.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si/; Foto: Robert Deaves / Finn Class
Wally WHY je revolucionaren koncept velike jahte, pri katerem sta moči združila podjetji Wally in Hermes, znana francoska modna hiša.
WHY ni le jahta. Je hiša oziroma kar privatni otok. Njena velikost je prav osupljiva. V dolžino meri 58 v širino pa neverjetnih 38 metrov. Pri oblikovanju jahte je bila pozornost usmerjena prostornosti in vrhunski kvaliteti življenja na morju. Razvili so posebno oblikovan trup, za katerega trdijo, da je najbolj stabilen na svetu. Seveda so pri snovanju jahte pomembno vlogo namenili tudi ekonomičnosti plovila. Oblikovano je na način, ki zagotavlja majhno porabo, je učinkovito in odgovorno do okolja. Glede na dimenzije in razkošje plovila, se postavlja vprašanje o njeni ekonomičnosti oziroma vplivu na okolje. Jahta bo opremljena s solarnimi paneli, ki merijo 900m2 in bodo v normalnih sončnih dneh proizvajali kar 500 kW električne energije. Jahta bo imela vgrajene dieselske in električne motorje moči 2400 kW, kar bo zadoščalo za najvišjo hitrost 14 vozlov, medtem ko bo hitrost križarjenja znašala 12 vozlov. Z gorivom na krovu in sončno energijo bo avtonomija jahte znašala 12.000 nmi. S posebno obliko trupa zagotavljajo med 20 in 30% manjšo porabo energije. 40-50% energije, ki jo bo dnevno porabila jahta, pa naj bi bilo proizvedene s pomočjo solarnih panelov.
WHY (Wally Hermes Yacht) ima skupno površino 3400 m2 in je namenjena bivanju in plovbi dvanajstih oseb. Za njihovo udobje na krovu bo skrbela 20 članska posadka.
Na jahti bo poskrbljeno za vse razkošje. Imela bo 3 krove, 25 metrski plavalni bazen, savno, telovadnico in fitnes, masažni salon, glasbeno sobo, kinodvorano, promenado v dolžini 130 m, plažo, ploščad za pristajanje helikopterja in še bi lahko naštevali. Lastniška kabina bo merila 100 m2, nekoliko manjših bo pet kabin za goste, ki pa bodo vse imele pogled na morje. Krovi bodo med seboj povezani s stopnicami in kot se spodobi za takšno jahto, tudi z dvigalom.
Zaenkrat je WHY samo konceptno plovilo. Ali bo kdaj prišlo do gradnje, je odvisno od kupca, ki bo moral za jahto odšteti skromnih 160 mio EUR.
Fotogalerija: Wally WHY
Tehnični podatki:
Dolžina plovila: 58 mŠirina plovila: 38 m
Ugrez: 3,8 m
Izpodriv: 2.400 t
Motorji: 2.400 kW
Hitrost križarjenja: 12 vozlov
Najvišja hitrost: 14 vozlov
Število potnikov: 12
Posadka: 20
Avtonomija 12.000 nmi
Vir: http://www.wally.com/
V luki Barbat na otoku Rabu je včeraj popoldne okoli 16.00 ure prišlo do eksplozije in požara na motornem plovilu.
Motorno plovilo Aldi se je v času nesreče nahajalo na prikolici na obali luke Barbat na otoku Rabu. Lastnik plovila, hrvaški državljan, je na kopnem poizkušal vžgati pogonski motor. Zaradi bencinskih hlapov v motornem prostoru je prišlo do eksplozije, nato pa je izbruhnil še požar. Lastnik plovila je k sreči uspel požar pogasiti sam in kljub nevarnosti, ostal nepoškodovan. Na mesto nezgode so kasneje prišli tudi gasilci, ki so preverili, če obstaja možnost za ponovni vžig ognja na plovilu. Zaradi hitrega ukrepanja lastnika plovila, ki je razpolagal z gasilnikom, je prišlo le do manjše materialne škode in k sreči jo je odnesel brez poškodb.
Pomembno!
Plovila na kopnem, ki niso v uporabi, so prav tako izpostavljena požaru. Na plovilih je najbolj pogost vzrok izbruha požara dotrajana električna inštalacija in bencinski hlapi. Spomnimo se požara, ki je izbruhnil v marini Punat decembra leta 2012. Na kopnem je zaradi izbruha požara zgorelo kar 20 plovil (Požar v marini Punat).
Pred vžiganjem motorja na plovilu, ki ga dolgo časa niste uporabljali, najprej preverite stanje v motornem prostoru. V kolikor začutite vonj po bencinu, najprej prostor dobro prezračite. Nato izključite akumulatorje, ter šele nato poiščite vzroke za nastanek bencinskih hlapov. Motorja nikakor ne poizkušajte vžgati, dokler ne odstranite vzroka za nastanek bencinskih hlapov. Prav tako preverite električno inštalacijo. Očistite kontakte in zamenjajte dotrajano inštalacijo.
Plovilo preventivno zaščitite pred požarom z avtomatskim gasilnim aparatom. Za plovila priporočamo gasilnik PRYoff, ki je avtomatski in ročni gasilnik namenjen uporabi v navtiki. Več o gasilniku si lahko preberete na naslednji povezavi: PYRoff
Slika: Arhiv eNavtika
Iskanje posadke regatne jadrnice Cheeki Rafiki je končano. Reševalne ekipe so našle prevrnjeno jadrnico brez kobilice. Neprijetno presenečenje za reševalce in družine jadralcev je bilo odkritje reševalnega splava, ki je bil še vedno pritrjen na jadrnico.
Iskanje pogrešanje posadke jadrnice Cheeki Rafiki se je zaključilo ob 3.00 uri zjutraj, ko so z ladjo Ameriške vojne mornarice našli jadrnico. Jadrnica je bila prevrnjena, kobilica odlomljena. Kabina je bila napolnjena z vodo, okna razbita. Največje razočaranje so doživeli, ko je potapljač naredil podvodne posnetke jadrnice, na katerih je bilo jasno videti, da se reševalni splav nahaja za krmilom jadrnice in da ga posadka ni uporabila. Iskanje pogrešanih jadralcev so prekini, ker ni bilo znakov, da bi lahko preživeli. Zadnje javljanje z jadrnice je bilo v četrtek, 15.5.2014. Takrat je posadka sporočila, da jim v plovilo vdira voda. Možnosti, da bi v vodi preživeli 7 dni brez reševalnega splava ni.
Prvi val reševanja se je končal po 53 urah zaradi slabega vremena. Z reševanjem so nadaljevali v torek na zahtevo Angleške vlade in spletne peticije, ki jo je podpisalo 200.000 oseb. Preiskali so preko 50.000 km2 oceana. Po ocenah strokovnjakov, bi lahko posadka preživela v morju brez reševalnega splava okrog 20 ur. V času nesreče je bilo vreme slabo in stanje morja ni omogočalo preživetja.
Prejšnje objave o dogajanju na Cheeki Rafiki:
Regatna jadrnica Cheeki Rafiki pogrešana sredi Atlantika
Kakšne so možnosti za preživetje posadke jadrnice Cheeki Rafiki
Člani posadke Cheeki Rafiki: Steve Warren, 52, Andrew Bridge, 22, James Male, 23, in Paul Goslin, 56.
Slike: Obalna straža ZDA
Po zmagi na regati Volcano race na odprtem morju na začetku tedna je Esimit Europa 2 prva prečkala ciljno črto še na današnji priobalni regati in tako zmagovito sklenila tedenski jadralni dogodek Rolex Capri Sailing Week v odlični konkurenci maksi jadrnic. Zmaga na uvodni 230 navtičnih milj dolgi vulkanski regati na odprtem morju je bila že 29. zaporedna zmaga za jadrnico Esimit Europa 2 od njenega krsta leta 2010.
Maksi jadrnice, ki sodelujejo na tedenskem jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week, so tekmovanje zaključile z današnjo 18 navtičnih milj dolgo priobalno regato v slikovitem akvatoriju otoka Capri, ki je potekala v smeri proti Sorentskemu polotoku, nato proti boji na severni strani polotoka ter nazaj proti zahodni točki Caprija, preden se je zaključila pri Marini Grande. Esimit Europa 2 je tudi na današnji regati prva prečkala ciljno črto ter s tem sklenila tedenski jadralni dogodek kot prva na obeh regatah za maksi jadrnice. Zaradi šibkega vetra je bila namreč ob uvodni regati na odprtem morju organizirana le še ena od treh načrtovanih priobalnih regat.
Vrhunec tedenskega jadralnega dogodka Rolex Capri Sailing Week je za maksi jadrnice gotovo predstavljala regata »Volcano race« na odprtem morju. Organizatorji četrte izdaje regate so skrajšano, 230 navtičnih milj dolgo traso speljali južno od Caprija, okrog vulkanskih otočkov Stromboli in Strombolicchio, nato pa nazaj na Capri. Jadrnice so na pot krenile v ponedeljek 19. maja ob 10. uri s hitrostjo 8 do 9 vozlov, Esimit Europa 2 je prispela do vulkanskega otočja v nočnih urah ter kot prva obkrožila Stromboli. Vrnitev do Caprija so zaznamovala obdobja brezvetrja, a posadka Esimit Sailing Team je po 27 urah in 16 minutah le prispela do cilja in dosegla 29. zaporedno zmago.
Skiper jadrnice Esimit Europa 2 Jochen Schümann je bil po zaključku dogodka zadovoljen: »To je bil zelo dober začetek sezone. Na jadrnici imamo nov jambor, saj se je ob koncu lanske tekmovalne sezone naš prejšnji jambor prelomil, zato je bilo zelo pomembno, da se prepričamo, ali vse deluje dobro. Ekipa in jadrnica sta torej dobro pripravljeni za naslednje izzive v tej sezoni."
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je povedal: »To sta bili prva regata in prva zmaga v tej sezoni. Naslednji izziv za posadko bo ena najbolj priznanih regat v Sredozemlju, Giraglia Rolex Cup, ki ji bo sledila še otvoritev novega kluba Yacht Club de Monaco, katerega ponosna članica je tudi Esimit Europa 2.
Posadka z regatne jadrnice Cheeki Rafiki se je nazadnje javila prejšnji četrtek 15.5. da v njihovo jadrnico udira voda. Ker se kasneje niso več javili, predvidevajo, da je jadrnica ostala brez kobilice in se prevrnila, posadka pa se je evakuirala v reševalni splav.
Reševanju posadke, ne pozabimo, da gre za profesionalne jadralce, ki so opravili številna izobraževanja glede preživetja na morju, se je pridružila neverjetna flota 40 privatnih plovil. Štiričlansko posadko jadrnice iščejo z letalom in plovili Ameriške obalne straže na področju iskanja, ki je veliko že 20.000 km2. Do sedaj še niso odkrili nobenih ostankov plovila ali reševalnega splava. Pred dnevi naj bi s trgovske ladje opazili prevrnjeno jadrnico, ki bi lahko bila Cheeki Rafiki. Da bi jadralce rešili, stalno prosijo vsa plovila, ki plujejo v bližini, da se preusmerijo na področje iskanje. Več plovil kot bo plulo skozi področje, večje so možnosti da jih najdejo.
Do sedaj so aktivirali že dva PLB-ja (Personal Locator Beacons – Boje, ki preko satelita oddajajo pozicijo človeka v morju). Glede na to, da so najprej vključili enega in nato šele kasneje drugega, da vedeti, da gre za izkušene jadralce in da so verjetno še vedno živi. Štirje jadralci so v reševalnem splavu za 12 oseb. Na njem so zaloge za vseh 12. Človek zdrži brez vode 3 dni, brez hrane 20. Verjetnost, da jih najdejo žive po enem tednu še vedno obstaja.
Drugi del iskanja je še bolj intenziven. Trenutno jadralce iščejo tri letala in 6 reševalnih plovil.
Kaj se je dogajalo, si lahko preberete na naslednji povezavi: Regatna jadrnica Cheeki Rafiki pogrešana sredi Atlantika
Foto: http://www.mirror.co.uk/
Esimit Europa 2 prva prečkala ciljno črto na regati Volcano race na odprtem morju v okviru jadralnega tedna Rolex Capri Sailing Week
Po enem dnevu, treh urah in 16 minutah jadranja na regati Volcano race na odprtem morju v okviru jadralnega tedna Rolex Capri Sailing Week se je jadrnica Esimit Europa 2 vrnila z vulkanskega Eolskega otočja v Marino Grande na Capriju in na svoji prvi letošnji regati osvojila 29. zaporedno zmago. Na drugem in tretjem mestu sta ciljno črto prečkali mini maksi jadrnici Robertissima (GBR) in Jethou (GBR).
Organizatorji četrte izdaje regate so skrajšano, 230 navtičnih milj dolgo traso speljali južno od Caprija, okrog vulkanskih otočkov Stromboli in Strombolicchio, nato pa nazaj na Capri. V vseh prejšnjih izdajah regate Volcano race so morali potek regate zaradi vremenskih razmer in šibkega vetra skrajšati ali spremeniti, zato je tudi tokrat potek regate nova stran v zgodvini te regate.
Jadrnice so na pot krenile v ponedeljek ob 10h s hitrostjo 8 do 9 vozlov ob prečkanju startne črte; kmalu se je veter okrepil in jadrnice so dosegle hitrost 10 do 11 vozlov ter do vulkanskega otočja prispele z najvišjo hitrostjo 12 vozlov. V močni konkurenci jadrnic je Esimit Europa 2 19. maja v nočnih urah obkrožila Stromboli. Vrnitev do Caprija so zaznamovala obdobja brezvetrja, a posadka Esimit Sailing Team je naposled le prispela do cilja in dosegla 29. zaporedno zmago.
Skiper jadrnice Esimit Europa 2 Jochen Schümann: “Težavne razmere s šibkim vetrom smo pričakovali. Veliko časa smo izgubili zlasti med potjo okrog vulkanskega otočka. Na splošno je bila regata zelo uspešna za posadko in jadrnico, tako da smo pripravljeni na prihajajoče obalne regate v okviru jadralnega tedna Rolex Capri Sailing Week."
Igor Simčič, pobudnik projekta Esimit Europa: "Vse do Strombolija smo imeli ugoden veter in dobro taktiko, tako da lahko rečem, da smo Stromboli dosegli v najkrajšem možnem času. Nato smo padli v eno brezvetrje za drugim in se borili za vsak vozel hitrosti. Moram reči, da je jadrnica z novim jamborom v odličnem stanju in pripravljena na sezono. Enako velja za posadko. To sta bili prva regata in prva zmaga sezone."
Z uvodno regato jadralnega tedna Rolex Capri Sailing Week, ki je bila hkrati prva Rolexova regata za maksi jadrnice v letošnji jadralni sezoni, ki jo organizira Mednarodne zveze maksi jadrnic (International Maxi Association) v sodelovanju z jadralnim klubom Yacht Club Capri je Esimit Europa 2 vstopila v regatno sezono 2014. Posadka Esimit Sailing Team se bo naslednje tri dni ob obali Caprija pripravljala na privetrno-zavetrno jadranje ter obalne regate.
Delphia Escape 1080 Soley je nova generacija ekonomičnih motornih plovil, ki je v zadnjem času pritegnila številne navtike in posledično tudi medije, da so jo podrobno preverili.
Pa najprej poglejmo za kakšno plovilo gre. Delphia Escape 1080 Soley je prostorna družinska potovalna jahta. V dolžino meri 10,80 m. Trup je dolg 9,95 m in širok 3,45 m. Ugrez je zgolj 0,85 m in tudi teža za tako veliko plovilo je majhna. Znaša namreč le 5,300 kg. Pri izdelavi so v Poljski ladjedelnici uporabili najnovejše tehnologije, s čemer so plovilo naredili lahko in čvrsto. Zaradi svoje majhne teže, lahko v plovilo vgradimo motorje od 30 pa vse do 185 Km. Najmanjša motorna različica je izjemno ekonomična in zadostuje za plovbo z manjšimi hitrostmi, če pa si želimo tudi hitrejše plovbe, bomo morali poseči po kateri izmed močnejših različic. V plovilu imata rezervoar za vodo in gorivo prostornino 150 l, lahko pa ju nadgradimo na 300 l, kar bo zadostovalo za nekajdnevno križarjenje brez potrebe po obisku pristanišča ali bencinske črpalke. Plovilo je registrirano za osem oseb in plovno območje B. Oblikovalec plovila zagotavlja, da je z njo varno pluti v 4 metrskih valovih in v jakosti vetra vse do 8 Bf.
Pa poglejmo kako se ja Delphia odrezala na testih
Testirana Delphia je imela vgrajen Nannijev dieselski motor s 85 kW (115 KM) in je imela dve kabini. Če se najprej osredotočimo na zunanjost plovila lahko povzamemo, da je to izjemno prostorna jahta, ki je lahko odprta, ali pa z doplačilom tudi popolnoma zaprta jahta, kjer težav s ceradami ne bo. Ob prvem pogledu na plovilo bo našo pozornost pritegnila izjemno prostorna krma. Udobne klopi so namestili na skrajni rob plovila v obliki črke U in s tem zagotovili izjemno velik prostor, kjer boste lahko udobno gostili svojo nekoliko številčnejšo družbo, med plovbo pa bo lahko celotna posadka udobno nameščena. Prehodi s krme mimo komandnega mosta so dovolj široke za enostaven in hiter prehod na premec plovila. Srednji del premca, ki je nekoliko dvignjen nad krov omogoča udobno poležavanje 3 ali celo 4 osebam. Sidrno vitlo je nameščeno na skrajnem prednjem delu premca, boki pa so zaščiteni z dovolj visoko, čvrsto ograjo. Še ena posebnost, ki je ne bomo spregledali na Delphii je velika krmna ploščad. S krme na njo dostopamo preko dveh nizkih stopnic. Je izjemno velika in je namenjena tudi shranjevanju pomožnega čolna med plovbo. Nova Delphia, ki je številne dobre lastnosti podedovala od svojih preizkušenih predhodnic, se lahko v novi preobleki pohvali z novo obliko trupa, ki povzroča manjši bočni val. S tem so zmanjšali porabo goriva, povečali hitrost plovbe in zagotovili bolj udobno plovbo.
Delphia v notranjosti nudi udobno namestitev v dveh ali treh kabinah. V dvokabinski različici, ki je bila testirana, je prostorna lastniška kabina v premcu plovila. Z vrati je ločena od dnevnega prostora. Ležišče je na sredini, levo in desno ob vhodu pa so prostorne omare. Na desnem delu salona je prostoren kuhinjski pult z vsemi potrebnimi napravami za tudi bolj zahtevne kuharje. Nasproti kuhinje je salon z manjšim kavčem in mizo za obedovanje. Kopalnica je nameščena na desni strani takoj poleg vhoda v plovilo, na levi pa je vhod v prostorno krmno kabino.
Kako se je Delphia odrezala na plovbi
Delphia Escape 1080 Soley nudi pestro motorno paleto, ki se začne s 30 KM. Sedem različnih deiselskih agregatov seže vse do 185 KM. Testna različica je imela vgrajen Nannijev motor s 115 KM.
Obrati motorja 1/s | Hitrost plovbe | Poraba l/h | Poraba l/nmi |
700 | 4,4 vozla | ni podatka | ni podatka |
1000 | 5,7 vozla | 3 l | 0,53 |
1500 | 7,5 vozla | 5 l | 0,67 |
2500 | 12,6 vozla | 17,5 l | 1,39 |
2600 | 13,5 vozla | 19,5 l | 1,44 |
Pri plovbi se je izkazalo, da plovilo najbolj udobno pluje s hitrostjo okrog 8 vozlov pri približno 1700 obratih. Hrup motorja je zanemarljiv in tresljajev praktično ni, poraba je nizka. Tudi pri višjih hitrostih preko 12 vozlov je vožnja še vedno udobna. Premec plovila se po zaslugi moderne oblike trupa ne dviguje preveč, s čemer tudi pregled krmarja ostaja izjemno dober.
Plovilo se je na vseh testih izkazalo zelo dobro. Če ste se naveličali dela z jadri in si želite udobnega križarjenja med otoka z majhnimi stroški, je Delphia Escape 1080 Soley prava odločitev. Celotne in podrobne teste plovil si lahko preberete v oktobrski (2013) številki Val-navtike ali pa v decembrski (2013) številki Navtike plus.
V kolikor izvoda ni več na prodajnih policah, oziroma niste naročeni na katero izmed revij, jih lahko pokličete in poslali vam bodo izvod revije.
Fotogalerija: Delphia 1080 Escape
Val-navtika: (01) 283 94 99
Navtika plus: (08) 38 88 548
Letošnja regata Marinada je uspešno zaključena.
V cilje regate pred Portorožem je prva prijadrala maxi regatna jadrnica Shining Umago Maxi, ki je za plovbo potrebovala zgolj 1 uro in 13 minut. Le 10 min kasneje je prijadrala jadrnica Megaenergija z Urošem Žvanom za krmilom. Tretja na ciljni črti pa je bila jadrnica Scorpio, Iztoka Krumpaka, ki je za plovbo potrebovala 1 uro in 34 minute. Zadnja jadrnica je v cilj prijadrala ob 15:32 uri. Uradni program regate se je nadaljeval še s podelitvijo nagrad, nato pa je sledil neformalni del, druženje in koncert skupine Soulfingers, ki je poskrbela za zabavo do poznih večernih ur.
Dogajanje na regati si lahko ogledate tudi na spodnjem videu.
Trofej Marco Rizzoti je vsakoletna ekipna regata, na kateri se spopadejo ekipe iz različnih koncev sveta. V treh dneh so med 15. in 18. majem v vodah v okolici Benetk izpeljali 20 plovov, v katerih so se pomerile vse ekipe med seboj. Vetrovni pogoji so bili idealni, pihalo je od 10 do 20 vozlov.
Na štartu je bilo 12 italijanskih ekip , 3 ameriške, 1 grška, 1 norveška, 1 švicarska, 1 hrvaška in naši v postavi: Mara Turin (JK Izola), Rok Verderber(JK Pirat), Klemen Semelbauer(JK Pirat), Matej Planinšič (JK Pirat) in Nikolo Kravanja (ŠD Piran) na čelu s trenerjem Sinišo Hrvatinom (JK Pirat).
Naši jadralci so zasedli odlično četrto mesto in prvo mesto v mednarodni konkurenci, kar je dosedanja najboljša uvrstitev Slovenije na tej regati.