Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Po navtičnih nesrečah med kanali na Hrvaškem slovi prehod Ždrelac med Ugljenom in Pašmanom. Kljub temu, da je to velik plovni kanal, so tam nesreče najbolj pogoste. Razlog je nedvomno velik promet, saj so v Zadru in bližini številne čarterske baze, najemniki pa se najpogosteje odpravljajo skozi ta kanal proti nacionalnemu parku Kornati.
Tokrat je prišlo do nesreče v Osorskem kanalu, ki je za plovbo odprt dvakrat dnevno, ob 9.00 in 17.00 uri. Iz samega videa je razvidno, da je bilo v soboto, ko se je zgodila nesreča, v Osorju lepo vreme in vetra skoraj ni bilo. Kaj je botrovalo, da je nespretni kapitan storil tako napako, ni znano. Dogodek pa ga je očitno močno pretresel, saj še nekaj časa po tem, ko so mu bližnji turisti pomagali rešiti plovilo, ni vedel kaj točno mora storiti.
Pri plovbi skozi kanale, kot so Osor, Prevlaka in podobni, moramo biti pozorni na močan morski tok. Skozi kanal moramo pluti z dovolj veliko hitrostjo, da ohranimo manevrske sposobnosti plovila. Plovba skozi kanal Privlaka pri Malem Lošinju, je v času močne burje izjemen podvig, ki ga odsvetujemo, če niste prepričani, da boste s plovilom v kanalu lahko zanesljivo manevrirali.
V drugem videu si lahko ogledate tudi plovbo skozi kanal Privlaka v močni burji.
Plovba skozi kanal Privlaka pri Malem Lošinju v močni burji.
Po 24 urah, 35 minutah and 56 sekundah jadranja je danes Esimit Europa 2 že četrtič prva prevozila ciljno črto na znameniti dirki Giraglia Rolex Cup ter s tem zagotovila svojo 30. zaporedno zmago. Monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, ki je imel v posadki vlogo enega izmed krmarjev, je jadrnico Esimit Europa 2 po zmagi ponosno pripeljal v pristanišče Port Hercule, kjer je sedež tega znamenitega jadralnega kluba. Druga preko ciljne črte je bila Robertissima III (GB), tretja pa SFS (FRA).
V konkurenčni floti 206 jadrnic iz 17 držav, je Esimit Europa 2 včeraj točno opoldne štartala iz Saint-Tropeza n na 241 navtičnih milj dolgo regato na odprtem morju v smeri Giraglije, nato pa proti ciljni črti v Monte Carlu. Ob 3. uri zjutraj je obkrožila znameniti skalnati otoček Giraglija s hitrostjo okrog 16 vozlov, preko ciljne črte pa je prijadrala danes točno ob 12:35:56.
Skiper Esimit europa 2, Jochen Schümann, je po zmagi povedal: »Začetek regate je bil najtežji, saj smo štartali, kot je bilo tudi napovedano, v zelo šibkem vetru. Zahvaljujoč pravi strategiji smo prevzeli vodstvo že po prvem obratu na boji. Nato smo se podali proti odprtem morju, medtem ko je Robertissima III izbrala smer ob obali, kjer je za nekaj časa ujela boljši veter, vendar smo nato zopet prevzeli vodstvo in ob jačanju vetra vodili vedno odločneje vse do cilja.” Poudaril je tudi odlično sodelovanje posadke: “Ekipa je odlično opravila svoje delo. Pierre je dober jadralec, v rednih izmenah je prevzemal vlogo krmarja ter postal eden izmed nas.«
Ustanovitelj projekta Esimit Europa, Igor Simčič: “Tokratna regata Giraglia Rolex Cup ima za nas zelo poseben pomen - najprej zato, ker je sedaj, ko je z nami jadral Pierre Casirraghi, Monako postal 11. evropska država s članom posadke, in seveda zato, ker smo našo okroglo 30. zmago prijadrali ravno pred jadralnim klubom, za katerega tekmujemo – Yacht Club de Monaco. To je bilo prav posebno doživetje v luči otvoritve novih klubskih prostorov.”
Krmar Alberto Bolzan, ki je član posadke že od samega začetka projekta Esimit Europa, se bo jeseni pridružil naslednji oceanski dirki Volvo Ocean Race z ekipo Alvimedica. V tej sezoni je tako danes zadnjič jadral v posadki Esimit Europa 2: » To je bila odlična dirka preden se poslovim za nekaj časa, vendar se že sedaj veselim vrnitve, saj bom po izkušnji na oceanski dirki prinesel tudi nove izkušnje. «
Monaški princ Pierre Casiraghi, ki je imel vlogo krmarja, je bil po dirki navdušen: “Imel sem priložnost krmariti to jadrnico, kar je bilo zares izjemno. To bi si želel vsak jadralec.” je po svoji prvi dirki s najhitrejšo in tehnološko najbolj napredno evropsko jadrnico, ki pluje pod evropsko zastavo, povedal princ. Ob tem je poudaril, kako zelo cenijo, da sodelujejo s tako na najvišji ravni skupine je: "To je izjemna ekipa, v posadki smo bili jadralci iz enajstih različnih držav, vse dobro brezhibno in vsi so zelo dobro organizirani."
Na podelitvi pokalov v soboto, 21. junija, si je ekipa Esimit Europa 2 zagotovila pokale za prvo jadrnico v realnem času in za prvo okrog znamenite Giraglije.
Rekord, ki ga je posadka Esimit Europa 2 postavila leta 2012, je 14 ur, 56 minut in 16 sekund.
Regato Giraglia Rolex Cup je letos organiziral jadralni klub Yacht Club Italiano pod okriljem Federazione Italiana Vela, Fédération Française de Voile v sodelovanju s Société Nautique de St Tropez, mestom Saint Tropez ter jadralnimi klubi Yacht Club de France, Yacht Club Sanremo, Union nationale pour la Course au Large in Yacht Club de Monaco.
Roses, Španija; 21. junij - Slovensko jadranje je dobilo novo odličje iz velikih tekmovanj. Koprčan Jan Kosmina je na mladinskem svetovnem prvenstvu jadranja na deski v kategoriji slalom osvojil bronasto odličje. Jani Lovrič je končal na 18. mestu.
Španska obala je pretekle dni gostila najboljše slalomiste v jadranju na deski, med katerimi sta nastopila tudi slovenska predstavnika Jan Kosmina in Jani Lovrič. Jan Kosmina, sin Mitje Kosmine, enega najuspešnejših slovenskih krmarjev, najbolj poznanega po odličnih uspehih na Barcolani, je po dramatičnem razpletu na koncu osvojil bronasto odličje na svetovnem mladinskem prvenstvu. Jadralni pogoji so Slovencema odgovarjali, saj so bili podobni tistim v domačem Kopru.
Dogajanje na polju je bilo zanimivo do zadnje tekmovalne preizkušnje, saj je po dveh izpeljanih slalomih Jan Kosmina zasedal 4. mesto, a je v zadnjem finalu na zadnji oznaki v zadnjem obratu z vetrom prehitel francoskega predstavnika, s čimer se je povzpel na skupno 3. mesto. Po regati je navdušen povedal: “Zelo sem vesel, da se je ves vložen trud s treningov poplačal. Rad bi se zahvalil staršem, še predvsem očetu. Bilo je težko, do zadnjega dne sem bil četrti z eno točko zaostanka za tretjeuvrščenim. Na koncu sva končala z enakim številom točk, a sem ga zaradi boljše uvrstitve v odbitem plovu prehitel. Zelo sem vesel, ker je to moja prva medalja na svetovnih prvenstvih, s čimer sem uresničil del svojih sanj.” Zlato odličje je osvojil Francoz Nicolas Goyard, drugi pa je bil Turk Poyraz Akay. Drugi slovenski predstavnik Jani Lovrič je končal na 18. mestu.
Esimit Europa 2 je danes opoldne v floti 213 jadrnic začela 242 navtičnih milj dolgo regato na odprtem morju - Giraglia Rolex Cup.
Ta znamenita dirka, ki že tradicionalno povezuje Italijo in Francijo z izmenično določenimi starti in cilji v Saint -Tropezu in San Remu, se letos na svoji 62. izdaji izjemoma zaključi v Monte Carlu, saj so se organizatorji odločili združiti zaključek regate s posebnim dogodkom ob enkratni priložnosti inavguracije novega klubskega prostora jadralnega kluba Yacht Club de Monaco. Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je s takšno odločitvijo organizacijskega odbora zadovoljen: »Esimit Europa 2 tekmuje za jadralni klub Yacht Club de Monaco, zato ima Giraglia Rolex Cup letos za nas poseben pomen. V čast bi nam bilo, če bi bila naša naslednja zmaga ravno tukaj.« Poleg tega se je na krovu jadrnice Esimit Europa 2 posadki pridružil monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, ki ima vlogo enega izmed krmarjev. O svoji odločitvi, da se pridruži evropski posadki na tej regati, je Pierre Casiraghi povedal: »Za mene je to izjemna izkušnja, saj je Esimit Europa 2 verjetno ena izmed najhitreših enotrupnih jadrnic na svetu. Veseli me, da se bom lahko osebno prepričal, kako je jadrati z njo.«
Ekipa jadrnice, ki pluje pod evropsko zastavo, se je preko startne linije podala z namenom, da do cilja prijadra prva. Navigator Boris Herrmann pričakuje, da bodo zaokrožili znameniti sklanati otoček Giraglija v zgodnjih jutranjih urah, do Monte Carla pa pripluli jutri popoldne med 15. in 17. uro.
Trenutni rekord, ki ga je posadka Esimit Europa 2 postavila leta 2012, je 14 ur, 56 minut in 16 sekund.
Vabimo vas, da spremljate potek regate: http://www.sgstracking.com/live/giraglia2014.php
Ladjedelnica Wider Yachts je pričela z gradnjo nove superjahte Wider 165.
50 metrska jahta naj bi bila sicer manjša, vendar so jo morali na željo kupca povečati. Njegova želja je bila, da bo na jahto lahko shranil svojo podmornico in da bo na jahti lahko pristajal s svojim helikopterjem.
Jahto bo poganjal hibridni diesel-električni sistem, ki je oblikovan za kar največjo učinkovitost. Izgled jahte bo izjemno impresiven in bo nedvomno pritegnil veliko pogledov. Trup bo izdelan iz aluminija. Za ta material so se odločili, ker je lahek, vzdržljiv in ekološko odgovoren, saj ga je možno 100% reciklirati.
Jahto je oblikoval Fulvio De Simoni v sodelovanju z Tilli Antonelli in oblikovalsko skupino podjetja Wider. Želeli so, da je plovilo harmonično, da poveča stik z morjem in omogoča čim večjo prostornost v notranjosti jahte. Z drugimi besedami, želeli so, da postane nova jahta harmonija idej. Opisali bi jo lahko tudi kot napredno multifunkcijsko plovilo, ki se prilagaja potrebam posadke, uporablja človeku prijazne tehnologije in omogoča dober stik z morjem.
Pri oblikovanju so razvili inovativen prostor v boku trupa, ki je delno potopljiv in je namenjen shranjevanju lastnikove podmornice za tri osebe.
Po manjši sestri Wider 150, je nova jahta podedovala Wider plažo, kot jo imenujejo v podjetju. To je posebna oaza na krmi plovila, ki zagotavlja veliko prostora za uživanje ob vodi. Kot smo pri Widerju navajeni, v svoje izdelke vpeljujejo nove rešitve. Kopalne ploščadi so izvedene tako, da se bočni deli krme s spuščanjem za 90 stopinj, transformirajo v kopalno in sončno ploščad. Ker so nameščene na višino vodne gladine omogočajo gostom dober stik z morjem, kar je bilo vodilo pri oblikovanju jahte.
Jahta ima v krmi vgrajen plavajoč sistem za shranjevanje pomožnega plovila. V njem je dovolj prostora za shranjevanje Wider 32, ki je nov športni čoln podjetja in ga lahko uporabljamo kot pomožni čoln. Garaža je oblikovana na način, da jo lahko enostavno pretvorimo tudi v zaprt bazen z morsko vodo, kadar v njem ne shranjujemo plovila.
Hibridni pogonski sistem
Tehnične lastnosti: Dolžina: 49,89 m Širina: 9 m Ugrez: 1,89 m Teža: 375 t Rezervoar za gorivo: 45.000 l Rezervoar za vodo: 13.000 l El. motorji: 2 x 531 kW Dieselski agregati: 4 x 350 kW Baterije: 544 kW Doseg: 15 vozlov - 2500 nmi 13 vozlov - 3500 nmi 11 vozlov - 5000 nmi 5 vozlov - odvisno od baterij |
Na plovilo so vgradili hibriden pogonski sistem. Zagotovili so manjšo porabo in večji doseg plovila. Klasični motorni prostor je razdeljen v dva dela. V premcu se nahaja dieselski agregat v krmnem delu pa se nahajajo LiPo baterije. Srednji del plovila, kjer se običajno nahaja strojnica, je tako ostal prazen in omogočil izdelavo večjih kabin za goste.
Električni pogon plovila je zagotovilo podjetje Emerson Industrial Automation, ki je vodilno svetovno podjetje za izdelavo kombiniranih pogonskih sistemov. Pogon je v celoti modularen. Jahta lahko pluje zgolj z uporabo baterij v tako imenovanem ZEM (Zero Emission Mode) ali pa z uporabo štirih dieselskih agregatov, ki se vključujejo glede na želeno hitrost plovbe. S tem se zmanjša poraba goriva in izpusti CO2 v ozračje.
Vsi viri energije na plovilu so nadzirani s posebnim sistemom upravljanja, ki so ga razvili sami v podjetju Wider. Nadzirajo priklop na električno omrežje na obali, dieselske generatorje in baterije. Energijo nato ekonomično razporejajo na pogonske agregate in porabnike na jahti.
Jahte Wider 150 in 165 poganjajo AziPod pogonski sistemi, ki v primerjavi s klasičnim pogonom z osovinami zmanjšujejo vibracije pri plovbi, enostavno uporabo, majhen ugrez in ne potrebujejo dodatnih krmil.
Jahta je trenutno že v proizvodnji. Končana bo predvidoma leta 2016, ko jo bo lastnik lahko tudi prevzel.
Fotogalerija: Wider 165
Vir: http://www.wider-yachts.com/
Ponent (hrvaško pulenat, punenat) običajno piha iz zahodne smeri. Značilno je, da se pojavi iznenada. Najpogosteje se pojavi ob hladnem vetru.
Je kratkotrajen nevihtni veter in povzroča visoke valove. Dosega jakosti vse do 12 Bf. Značileno zanj je, da prinaša kratkotrajen vendar močan dež. Kadar močno piha ga na hrvaškem imenujejo pulentada. Nevaren je v vseh zalivih, ki so odprti proti zahodu, saj v njih povzroča visoke valove. Najbolj nevaren je, ker so pojavi iznenada in ker je zelo redek veter.
Video prikazuje ponent v zalivu Čikat na otoku Lošinju, ki je odprt proti zahodu.
Esimit Europa 2 se letos vrača na najbolj znamenito sredozemsko regato Giraglia Rolex Cup, kjer je doslej prva prevozila ciljno črto na vseh udeleženih dirkah v letih 2010, 2011 in 2012, medtem ko je v sezoni 2013 v času poteka regate tekmovala v severni Evropi. Leta 2012 je ob tretji zaporedni zmagi na jubilejni 60. izdaji dirke na odprtem morju Giraglia Rolex Cup posadka jadrnice Esimit Europa 2 postavila izjemen rekord, ko je 242 navtičnih milj prevozila v 14 urah, 56 minutah in 16 sekundah in popravila prejšnji rekord kar za 3 ure in 6 minut.
Naskok na 30. zmago
V konkurenčni floti več kot 200 jadrnic bo Esimit Europa 2 v sredo, 18. junija, točno opoldne iz St. Tropeza usmerila svoja jadra proti skalnatemu otočku Giraglia, nato pa do ciljne črte pri Monte Carlu. Dirka na odprtem morju se letos zaradi posebnega dogodka izjemoma zaključi v prestolnici kneževine Monako - takoj po regati sledi namreč otvoritev novih klubskih prostorov znamenitega jadralnega kluba Yacht Club de Monaco, katerega ponosna članica je tudi Esimit Europa 2. Skiper Esimit Europa 2, Jochen Schümann, pričakuje zmago na letošnji 62. izdaji regate Giraglia Rolex Cup: »Dobro smo pripravljeni in pričakujem, da bomo na cilj prišli prvi. Za rekorde v jadranju potrebujemo predvsem dobre vetrovne pogoje. Rekord, ki smo ga postavili leta 2012, pa je izjemen in ga bo težko preseči.«
Pierre Casiraghi bo z ekipo Sailing Team Esimit jadral za Evropo
Na okroglem 30. nastopu jadrnice Esimit Europa 2 se bo mednarodni ekipi izjemnih jadralcev kot član posadke na dirki na odprtem morju pridružil monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, s čimer bo Monako postal 11. evropska država s članom posadke. Na svojem prvem jadranju z najhitrejšo in tehnološko najbolj izpopolnjeno evropsko jadrnico se bo na krovu med drugimi pridružil enemu najboljših jadralcev vseh časov, skiperju Jochenu Schümannu, krmarju Albertu Bolzanu, ki se bo jeseni odpravil na oceansko dirko Volvo Ocean Race, in navigatorju Borisu Herrmannu, s katerim je v začetku tega leta Pierre Casiraghi že jadral na čezatlantski dirki. Kot član ekipe jadralcev Esimit Europa 2 bo tako tudi Pierre Casiraghi nosil sporočilo »Skupaj za Evropo« ter promoviral vrednote, kot so moštveni duh, solidarnost, sodelovanje in inovativnost. Jadral bo pod evropsko zastavo, tekmoval pa za Jadralno zvezo Slovenije in jadralni klub Yacht Club de Monaco.
Najstarejšo sredozemsko regato - Giraglia Rolex Cup, tako imenovano kraljico Sredozemlja, letos organizira Yacht Club Italiano pod okriljem Federazione Italiana Vela, Fédération Française de Voile v sodelovanju s Société Nautique de St Tropez, mestom Saint Tropez ter jadralnimi klubi Yacht Club de France, Yacht Club Sanremo, Union nationale pour la Course au Large in Yacht Club de Monaco.
V petek se je nad Kvarnerjem razvila nevihta, ki je povzročila mnogo težav nepripravljenim navtikom. Razvoj nevihte si lahko ogledate v fotogaleriji: Nevihta nad Krkom.
V petek popoldne se je nad otokom Krkom razvila nevihta. Številni nepripravljeni navtiki so imeli obilo težav, nekateri so komaj rešili svoja življenja.
Štiričlanska nemška družina z dvema mladoletnima otrokoma, je z manjšim plovilom plula v Velebitskem kanalu. Iz Paškega zaliva so pluli proti Rudelič dragi, kjer jih je presenetila močna burja. Ker s plovilom niso uspeli kljubovati močnemu vetru in valovom, so se zatekli na greben Šestakovci od koder so poklicali pomoč. Ker so v centru za iskanje in reševanje na morju uvideli, da je družina v življenjski nevarnosti, so prekinili drugo reševalno akcijo in s plovilom odpluli proti družini. Do njih so pripluli šele ob 22:39 uri. Zaradi izjemno slabih vremenskih razmer, so jih le s težavo uspeli vkrcati na plovilo luške kapitanije. Družino so nato odpeljali v Rudelič Drago in se takoj vrnili v drugo reševalno akcijo.
V težave v Velebitskem kanalu je zašel tudi šestdesetletni domačin iz kraja Lukovo Šugarje, ki ga je prav tako presenetila močna burja. Ker mu je odpovedal motor, ga je začelo nositi proti otoku Pagu. Poizkušal si je pomagati z vesli, vendar mu je eno padlo v vodo. Z preostalim si je pomagal, da se je privlekel do obale otoka Paga, kjer se je rešil iz svojega plovila, ki pa ga je žal razbilo na skalah. Iz bližnje vasi je sporočil, da se je rešil in ni v življenjski nevarnosti.
V eni reševalni akciji smo bili vključeni tudi sami. V zalivu Konobe na otoku Krku, kjer smo opazovali razvoj nevihte (Fotogalerija: Nevihta) je ob 15.00 uri pričelo močno pihati. Plovilu dolžine 5,5 s tričlansko nemško posadko je popustilo sidro. Preden so opazili, da jih hitro nese na skale, je bilo že prepozno, da bi vžgali motor in izpluli iz zaliva. Naslednji val bi jih vrgel na skale. V zadnjem trenutki smo uspeli na njihovo plovilo privezati vrv in jih potegniti na naše plovilo. Tu jim je v miru uspelo spustiti nogo motorja, vžgati motor in odpluti proti Puntarski dragi. Naslednji dan so nas v istem zalivu prijetno presenetili in do nas priplavali s steklenico šampanjca.
Spremljajte vremenske napovedi in spremembe vremenskih razmer.
V torek je v dopoldanskem času zagorelo na katamaranu Mohe. Na mesto požara so se nemudoma odpravila reševalna plovila.
Nekaj minut pred enajsto dopoldne so z avstrijskega katamarana Mohe javili, da je na njihovem plovilu izbruhnil požar. Na mesto nesreče, nekaj milj južno od kraja Cavtat, so takoj odplula plovilo Luške kapitanije in pomorske policije Dubrovnik ter ladja Danče. Na ogled je odletelo tudi letalo Obalne straže.
Na krovu tega 16 m dolgega katamarana, sta bila v času nesreče le dva člana posadke od katerih je bil eden lastnik. Takoj, ko je požar izbruhnil, sta se vkrcala na pomožni gumenjak in se oddaljila od gorečega katamarana. Ob 12.38 uri so do brodolomcev pripluli člani Pomorske policije Dubrovnik z gasilci na krovu. Takrat so se nahajali 20 navtičnih milj južno od kraja Cavtat. Prevzeli so jih na krov ladje, ter odpluli proti gorečemu katamaranu, kjer so pričeli z gašenjem požara.
Kaj je povzročilo izbruh požara na plovilu še ni znano. Kaj pa je ostalo od katamarna, pa je vidno na fotografijah.
Pravočasno zaščitite svoje plovilo pred tragičnimi posledicami požara. Učinkovit avtomatski gasilni aparat PYRoff rešuje vaše življenje, življenje vaše posadke in plovilo. Vse o gasilniku si lahko preberete na: PYRoff gasilnik za plovila. Nakup gasilnika lahko opravite preko naslednje povezave: NAKUP!
Vir: MMPI
V Splitu je Slovenija dobila novo kolajno iz evropskih članskih prvenstev, tokrat iz jadranja, ki jo je Sloveniji prijadral Črnomeljčan Maks Vrščaj v razredu laser radial moški. Tokratno prvenstvo stare celine je v celoti zaznamoval zelo šibak veter, ki je organizatorjem onemogočil izpeljavo vseh predvidenih plovov. Ostali Slovenci žal niso bili med najboljšimi.
19 letni Maks Vrščaj je Sloveniji prijadral srebrno odličje iz evropskih članskih prvenstev v jadranju. Prvenstvo je Maks odlično začel, prevzel vodstvo po prvem tekmovalnem dnevu, drugi dan se s slabšo uvrstitvijo nekoliko oddaljil od najboljših, a že tretji tekmovalni dan nadoknadil napako iz prejšnjega dne ter se povzpel na 2. mesto. Četrti, peti ter današnji zadnji dan pa zaradi pomanjkanja vetra jadralci niso uspeli odjadrati nobenega plova, tako da so rezultati ostali enaki. V razredu laser radial moški je tekmoval tudi Marko Radman, ki je prvenstvo zaključil na 19. mestu. Prvak je postal Poljak Marcin Rudawski, bronasto odličje pa si je prijadral Britanec Jon Emmett.
V ženskem olimpijskem enosedu laser radial je slavila Nemka Svenja Weger pred domačinko Tino Mihelič in Britanko Chloe Martin . V zlato skupino se je uvrstila tudi Slovenka Kim Pletikos, ki je na koncu prvenstvo končala na 35. mestu.
Po odhodu Vasilija Žbogarja iz olimpijskega razreda laser standard Slovenci še nismo dobili tako uspešnega naslednika. Nihče od slovenskih predstavnikov se namreč ni uspel uvrstiti v zlato skupino, torej v najboljšo tretjino. Še najboljše se je odrezal Nik Pletikos, ki je prvenstvo zaključil na 72. mestu. V bronasti skupini so jadrali preostali naši predstavniki. 96. je končal Uroš Kraševac, mesto za njim Žan Luka Zelko, 128. pa je bil Klas Kaligarič. Zmagal je domačin Tonči Stipanovič pred Nizozemcem Rutgerjem Van Schaardenburgom in Britancem Nickom Thompsonom.