Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V Italiji se je zaključilo mladinsko svetovno prvenstvo v razredu 470, kjer sta nastopili tudi Eva Peternelj in Valentina Baruca.
Predstavnici koprskega jadralnega kluba Jadro sta svetovno prvenstvo končali na 13. mestu, uvrščeni pa bi bili veliko višje, če bi ne imeli težav z opremo (zlomljen podaljšek), zaradi česar nista odjadrali dveh plovov.
Že dan pred koncem je v ženski konkurenci slavila francoska posadka s krmarko Maelennn Lemaitre in flokistko Aloise Retornaz, ki sta v enajstih odjadranih plovih zmagali kar sedemkrat.
V moški konkurenci letos Slovenci nismo imeli svojih predstavnikov. Svetovna prvaka sta, podobno kot pri dekletih, bila znana že dan pred koncem, saj sta Španca Jordi Xammar in Joan Herp popolnoma zasenčila konkurenco in s petimi posamičnimi zmagami v enajstih plovih prepričljivo zmagala.
Evropsko mladinsko prvenstvo na Danskem
Na Danskem se je zaključilo odprto evropsko mladinsko prvenstvo stare celine za razred laser radial, na katerem je nastopil tudi Marko Radman. Prvenstvo je v konkurenci več kot 150. jadralcev iz celega sveta zaključil na dobrem 15. mestu.
"Ja, rezultat je dober glede na to, da pozimi nisem jadral. To regato sem vzel kot trening. Pogoji niso bili lahki, veter je ves čas obračal. Bila je loterija. Bil pa je tudi dober trening za prihajajoča bolj pomembna tekmovanja. Čez en teden namreč odpotujem na ISAF svetovno prvenstvo v Taviro, zatem pa me čaka še svetovno mladinsko prvenstvo na Poljskem."
Evropski prvak je postal Španec Joel Rodriguez Perez. Drugi je bil Singapurec Ryan Lo, tretji pa Danec Patrick Döpping. Marko je v evropski konkurenci zasedel skupno 13. mesto.
Vir: JZS; Foto: zerogradinord.it
Vasilij Žbogar je po drugem mestu na evropskem prvenstvu v francoskem La Rochelle skupaj z drugimi jadralci Dinghy Academy opravil prvi cikel treningov v Santanderju, na prizorišču svetovnega prvenstva olimpijskih razredov.
Jadralci nadaljujejo s treningi v Valenciji, pred septembrom pa se bodo še dvakrat vrnili v Sandander. Cilj treningov pod vodstvom glavnega trenerja Luce Devotija je dobro spoznati prizorišče in lokalne razmere, predvsem oceanski val in tokove, saj bo septembra v močni konkurenci pomembna prav vsaka podrobnost.
Vasilij Žbogar je v Izoli z dobrimi rezultati opravil testiranja, ki so dala pomembne usmeritve za priprave v naslednjih treh mesecih. Vasilijeva glavna cilja v sta vrhunska uvrstitev na svetovnem prvenstvu in mednarodna olimpijska norma za olimpijske igre v Riu 2016. Na ISAF svetovnem prvenstvu olimpijskih razredov se bo med 8. in 21. septembrom 80 jadralcev v razredu finn potegovalo za prvih 12 mest (od 23), ki v razredu finn vodijo na olimpijske igre.
Vir: www.vasilijzbogar.si/; Foto: Robert Deaves / Finn Class
V nedeljo, v jutranjih urah, je nasedlo plovilo v neposredni bližini otoka Žutu. Na kraj nesreče so nemudoma odpluli člani Luške kapitanije Šibenik in privatno plovilo iz marine Žut, ki je na plovilu imelo črpalke za izčrpavnje vode.
13 metrska motorna jahta Robby, ki pluje pod nemško zastavo je nasedla na otočku Babuljaši. Prišlo je do poškodbe trupa, zaradi česar je v plovilo vdirala voda. Oba člana posadke, so premestili na plovilo kapitanije in pričeli z izčrpavanjem vode. Plovilo so zaščitili in odvlekli do plitvine otoka Bikarijica. Lastniku plovila so kasneje naložili komercialni prevoz plovila do remontne baze, kjer bodo podrobno pregledali poškodbe na plovilu. Oba nemška državljana sta nesrečo preživela brez poškodb.
Na Hvaru nasedla 24 m motorna jahta
V sredo je v bližini otoka Hvara nasedla 24 metrska motorna jahta Ras, ki pluje pod Malteško zastavo. Na kraj nesreče je odplulo plovilo podjetja za reševanje na morju Emergen sea s potapljači na krovu, da so si lahko ogledali podvodne poškodbe plovila. Na mestu nesreče so ugotovili, da je jahta nasedla s krmnim delom na podvodno plitvino pri rtu Palegrin. Poškodovala se je pogonska gred, propeler in del trupa. K sreči ni prišlo do udora vode v plovilo. V času nesreče so bili na ladji štirje člani posadke in dva gosta. Kapitan ladje je Slovenec J.Č., v posadki pa so še Italijan, Hrvat in Avstrijka. Gost ladje je bil 65 letni Švicar in 75 letna Italijanka. K sreči ni bil nihče poškodovan. Plovilo so s prihodom plime uspeli odvleči do zaliva Duga na Hvaru, nato pa v ladjedelnico na popravilo.
Potonila jadrnica
V torek v večernih urah se je pričela potapljati 10 metrska jadrnica v bližini Splita. Posadka je poklicala na pomoč. Na kraj nesreče v zalivu Kašuni je priplula ladja Luške kapitanije Split. Dva angleška in dva hrvaška državljana so nemudoma prevzeli na plovilo kapitanije, jadrnico pa privezali, da bi jo odvlekli. Kmalu za tem je začela voda naglo udirati v jadrnico in se pričela potapljati. Plovilo so morali odvezati in ga pustiti, da je potopilo v zalivu Kašuni. Posadko so prepeljali v Split. Po podatkih, je posadka z jadrnico udarila v obalo in poškodovala trup. Lastnik plovila je opravil alkotest, ki je pokazal 0,18 g/kg alkohola v krvi. Sam je izjavil, da je do nesreče prišlo zaradi zapletanja jader in vrvi, kar mu je onemogočilo manevriranje s plovilom. Lastnik plovila bo moral plovilo na lastne stroške dvigniti in odvleči v najbližjo ladjedelnico na popravilo.
Češko jadrnico jugo vrgel na skale
V sredo zvečer je pomorsko nesrečo doživela češka jadrnica na grebenu pri otoku Proizd. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Vela Luka. Z jadrnico Ecrou je upravljal lastnik, češki državljan P.W. Na plovilu je bil v času nesreče sam. Ob prihodu plovila luške kapitanije, je bil brodolomec že na skalnati obali v neposredni bližini jadrnice. Pri nesreči ni doživel vidnih poškodb. Lastnik je povedal, da mu je med plovbo odpovedal motor. Močan jugo in visoki valovi so njegovo jadrnico dobesedno vrgli na skalnato obalo, kjer je tudi obstala. Brodolomca so s plovilom luške kapitanije odpeljali v Veli luko. Naslednji dan so jadrnico s skal potegnili delavci podjetja SeaHelp in ga odvlekli do bližnje ladjedelnice.
V Reški luki je ladjedelnica Uljanik svečano predala nov trajekt ladjarju Jadrolinija, ki bo povezoval otok Cres s kopnim.
Novi trajekt z imenom Kornati je prvi izmed štirih novih trajektov, ki jih ladjedelnica Uljanik gradi za ladjarja Jadrlinijo. Trajekt bo prevažal potnike in vozila na relaciji Valbiska – Merag (otok Krk - otok Cres). Botra novemu trajektu je postala znana hrvaška smučarka Janica Kostelič.
Nov trajekt v dolžino meri 99,8 in v širino 17,5 m ugrez pa znaša 2,4 m. Trajekt bo lahko prevažal do 616 potnikov in 145 osebnih vozil s hitrostjo do 12,5 vozla. Klimatiziran salon bo lahko sprejel do 322 potnikov. Vgrajene ima štiri motorje, ki pri 1800 obratih/min razvijejo moč 442 kW.
Z novim trajektom bo Jadrolinija posodobila floto svojih plovil. Celotna investicija štirih novih trajektov znaša 32 mio EUR.
V letu 2013 je Jadrolinija na svojih linijah prepeljala skoraj 10 mio potnikov in 2,5 mio vozil. Dnevno opravijo preko 600 plovb, saj nekatere linije v sezoni obratujejo neprekinjeno 24 ur na dan.
Vir: MMPI
V torek se je v bližini Rovinja zgodila pomorska nesreča s smrtnim izidom. V Reškem centru za reševanje so prejeli klic o nesreči ob 14.57 uri. Nesrečo je prijavil policaj, ki se je v času nesreče nahajal v bližini.
Na kraj nesreče so nemudoma poslali plovilo Luške kapitanije Rovinj, ki pa je kljub hitremu ukrepanju žal priplula prepozno. Kopalec je že podlegel težkim poškodbam.
Do nesreče je prišlo, ko je nemški državljan U.A. (1961) plaval iz smeri otoka Piruzi proti obali južno od mesta Rovinj. Takrat je nemški državljan J.S. (1962) s svojim 5,5 metrskim gumenjakom naletel na kopalca in ga povozil. Od močnega udarca je kopalec utrpel močne telesne poškodbe, katerim je tudi podlegel.
Pomembno
Otok Piruzi Mali in Piruzi Veli se nahajata manj kot 300 m daleč od obale. Ker je glisiranje na hrvaškem prepovedano na razdali 300 m od obale, med otokoma in obalo ni dovoljeno glisirati.
Kaj veleva zakonodaja?
Plovila se pri plovbi v notranjih vodah ne smejo približevati obali bližje kot:- ladje in hidroplani 300 metrov,
- jahte (plovila preko 12 metrov) 150 metrov,
- barke (plovila do 12 metrov) 50 metrov
- obali se lahko na razdaljo manjšo od 50 metrov približajo le plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole,
- gliserji in plovila na jet pogon lahko glisirajo le 300 metrov od obale. Prav tako ne smejo glisirati v področjih, kjer je glisiranje izrecno prepovedano,
- smučanje na vodi je prepovedano bližje kot 300 m od obale
- na področjih v bližini plaž, lahko plovila plujejo v razdalji 50 metrov od ograjene plaže in 150 metrov od naravne plaže.
Vir: MMPI
V poplavi izdelovalcev gumenjakov, je težko izbrati tistega, kvalitetnega, na katerega se lahko zanesemo v najbolj zahtevnih pogojih in ga bomo lahko uporabljali leta in leta.
Med proizvajalci izstopa podjetje BRIG, kjer razvija in izdeluje plovila tim najboljših bivših vojaških inženirjev aeronavtike. Verjetno bi pričakovali, da gre za ameriške gumenjake, vendar je tokrat zgodba nekoliko drugačna. Podjetje Brig prihaja iz Ukrajine. Po razpadu Sovjetske zveze in zmanjšanju nestrpnosti med zahodom in vzhodom, je bilo dovolj časa, da so v podjetju lahko prešli iz razvijanja vojaških letal in plovil tudi v razvoj plovil za prosti čas. Ustanovitelj podjetja, Slava Rodinov in njegov brat, bivši vojaški pilot letala MIG, sta pri proizvodnji plovil za zabavo uvedla enako visoke standarde in tehnologije, kot se jih uporablja pri izdelavi specialnih plovil namenjenih vojski in reševanju na morju. Njuna tovarna, ki se razprostira na površini 6500 m2, slovi po vrhunski kvaliteti, zanesljivosti in inovativnosti izdelkov.
Vsak gumenjak BRIG je ročno izdelan, po najvišjih standardih in s kontrolo kvalitete vsakega koraka proizvodnje. Uporabljeni so najboljši možni materiali, ki izvirajo iz celega sveta. Vsi čolni dosegajo ali presegajo najnovejše ISO in EEC standardne, reševalni čolni pa izpolnjujejo SOLAS normative.
V proizvodnem programu imajo tri vrste gumenjakov, zložljivi gumenjaki, gumenjaki s trdim dnom in gumenjaki namenjeni profesionalni uporabi.
Zložljivi gumenjaki
Najmanjši so zložljivi gumenjaki Dingo in Baltic. V seriji Dingo lahko izbiramo med 16 modeli z dolžino med 2 do 3,3 m. So izjemno lahki in so namenjeni enostavnemu in hitremu shranjevanju in ponovni pripravi za uporabo. Dno gumenjakov je napihljivo, kar zmanjša celotno težo plovila. Za stabilnost gumenjaka in natančno krmarjenje, je v dno nameščena napihljiva kobilica.
V seriji Baltic, so gumenjaki namenjeni raznovrstni uporabi od ribolova, vodnih športov, do družinskih izletov v zalive. Izbiramo lahko med desetimi različnimi modeli dolžin od 2,65 do 4,6 m.
Gumenjaki s trdim dnom
V seriji gumenjakov s trdim dnom so pomožni čolni Falcon. V prvi vrsti so namenjeni za uporabo kot pomožni čolni na večjih plovilih, lahko pa jih uporabljamo, kot samostojna plovila za dnevna križarjenja. Na voljo je deset različnih modelov v štirih različnih velikostih od 2,75 m do 3,60 m. Vsi pomožni čolni so oblikovani tako, da zagotavljajo udobno, gladko plovbo.
Nekoliko večji v seriji s trdim dnom je serija gumenjakov Falcon Reiders. To so hitri gumenjaki, ki so namenjeni za vodne športe, jadralne klube in hitre prevoze do priljubljenih zalivov. Na voljo so dolžine od 4 do 5,7 m. Najmanjši 4 m model Falcon Rider je namenjen prevozu 6 oseb, medtem, ko lahko največji, ki v dolžino meri 5,7 m prevaža do 11 oseb.
Najelitnejša serija v razredu gumenjakov s trdim dnom je serija Eagle. Gre za serijo izjemno stabilnih gumenjakov, ki nudijo najudobnejšo plovbo. Vsi imajo zelo globoko dno v obliki črke v in širše zračne komore. Zaradi svoje oblike veljajo za najbolj "suhe" gumenjake na trgu in so namenjeni najbolj zahtevnim kupcem. Najmanjši E340 je namenjen predvsem uporabi kot pomožno plovilo na jahtah. S svojimi elegantnimi linijami se bo podal prav na vsako še tako veliko in moderno jahto. Model E380 je povečana različica modela E340 in je namenjen prevozu do 5 potnikov. Uporaben je kot pomožno plovilo za raziskovanje bližnjih plaž in zalivov ali pa kot družinsko plovilo namenjeno za dnevna kopanja.
E480 je srednje velik gumenjak s trdim dnom. Namenjen je prevozu do 8 oseb in dovolj velik za daljša dnevna križarjenja. Še meter daljši model E580 je oblikovan kot luksuzen hiter športni čoln in je namenjen za vodne športe. Zaradi svojih izjemnih plovnih lastnosti je izredno priljubljen med smučarji na vodi.
Model E650, ki v dolžino meri 6,5 m je družinski gumenjak namenjen križarjenju. Nasledil je nekoliko manjši model 645 in lahko prevaža do 13 potnikov. Teža praznega plovila znaša le 750 kg nosilnost pa je kar 1650 kg. Nanj lahko namestimo motor moči do 225 KM, ki bo zadostoval za hitro plovbo. Plovilo je idealno za udobna dnevna križarjenja. Nameščen ima rezervoar s sladko vodo in tušem na krmni platformi. Sončna ploščad se lahko pretvori v udobno mizico za obedovanje.
Največji v seriji je model E780. V dolžino meri 7,85 v širino pa 2,90 m. Nanj lahko namestimo motor moči do 300 KM. Namenjen je prevozu vse do 16 oseb. Opremljen je z rezervoarjem za vodo, tušem na krmi plovila ter velikim 350 litrskim rezervoarjem za gorivo. Na celotnem plovilu je veliko predalov v katere lahko shranimo vse potrebne drobnarije. Pod krmarjevim sedežem je dovolj prostora za prenosen hladilnik. Krmarski most pa je dovolj velik, da lahko v njemu namestimo kemični WC. Največji E780 je pravi luksuzni gumenjak. Lastniki plovila ponosno pravijo: "Gumenjaka Brig Eagle E780 moraš preprosto preizkusiti, zato da spoznaš, kaj je udobje in luksuz in zakaj ponosno nosi ime Eagle."
Profesionalna plovila
Profesionalna plovila so tista pri katerih je podjetje Brig pridobilo neprecenljive izkušnje pri gradnji gumenjakov. V seriji Rescue, katere samo ime pove, da so namenjeni reševanju na vodi, so štirje modeli. Dva z napihljivim in dva s trdim dnom. Vsi so oblikovani po najzahtevnejših normativih za reševanje na morju (Life Saving Appliances, Part II., SOLAS-74 in LSA code) in testirani po normativih Resolution MSC.81(70).
V seriji delovnih plovil sta na voljo dve velikosti HD410 in HD460. To so gumenjaki izdelani za intenzivno profesionalno uporabo. Imajo izjemno nosilnost in prostoren krov. Namenjeni so za uporabo kot delovno plovilo, patruljni čoln ali pa reševalno plovilo. Robustna izdelava je garancija za dolgoletno uporabo.
Zadnja serija med plovili namenjenimi za profesionalno uporabo so še najnovejši modeli, ki so jih v podjetju poimenovali Navigator. To so robustna vzdržljiva plovila namenjena tistim, ki bi radi morje doživeli z veliko mero adrenalina. Dno gumenjaka je dodatno ojačano. Na sedeže se ne usedamo temveč jih zajahamo. Varnost in stabilnost je zagotovljena tudi, ko tega gumenjaka poženemo do njegovih skrajnih možnosti. V seriji sta trenutno dva modela N570 in N610. Manjši lahko prevaža do 10 ljudi (8 sedišč), medtem ko ima večji 10 sedišč. Ker sta oba lahka, je dovolj za hitro plovbo že motor s 150 KM.
Gumenjaki BRIG so najbolje prodajani gumenjaki v Evropi, v Avstraliji, na Švedskem in Nizozemskem pa so najbolj prepoznavna in cenjena znamka gumenjakov.
V Sloveniji gumenjake zastopa AS boats d.o.o., www.as-boats.si, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Potopitev avstroogrske vojne ladje SZENT ISTVAN, potem ko je bila torpedirana s strani italijanskih torpednih čolnov, je temeljito spremenil vojno strategijo večino pomorskih dežel. Nemška Kriegsmarine je pravilno ocenila pomembnost hitrih malih ladij (čolnov), oboroženih s torpedi, ki so se v praksi pokazali kot velik sovražnik tudi največjim bojnim ladjam.
Čoln S 57 je pripadal klasi zelo uspešnih malih torpednih čolnov, projektiranih v Nemčiji pred začetkom druge svetovne vojne. Večja serija teh čolnov je bila narejena v ladjedelnici Luerssen-Vegesack, ki je bila specializirana za izdelavo malih ladij različnih konstrukcij. Trup čolna je bil narejen v obliki jeklene rešetke, zunaj je bil prevlečen z oblogo iz kvalitetnega mahagonija. Zgornji del premca, paluba in nadgradnja so bili delno obloženi z jekleno pločevino. Torpedne cevi so bile vgrajene v premčev »kaštel«, tako da so bile zaščitene pred valovi. Oblika trupa je omogočala izvrstno držanje na valovih in težkem morju, zanesljiva pogonska skupina treh diesel motorjev pa je omogočala veliko hitrost tudi v najtežjih pogojih na morju. Hitra je bila tudi serijska izdelava teh čolnov: kobilica S 57 je bila položena pod številko 12850 aprila 1940, v morje je bil čoln porinjen 14. avgusta 1940, vojni mornarici pa je bil predan 1. oktobra 1940.
Prva tri vojna leta je S 57 preživel v službi vojne mornarice na Severnem morju. Med letom 1943 je S 57 deloval v sestavi »S« - Schnellboote v Tirenskem morju (del Sredozemskega morja ob zahodni italijanski obali), na začetku 1944 leta pa je bil prestavljen v Jadransko morje. Vključen je bil v 3.S floto, katere poveljnik je bil poročnik bojne ladje Müller. Baza flote je bila Rijeka Dubrovačka. Poveljnik čolna je bil poročnik fregate Hans Georg Buschmann. V tem času so začeli v Jadranskem morju delovati tudi britanski torpedni čolni, ki so napadali nemške konvoje, in sicer iz baze v Komiži na Visu. S 57 je sodeloval v mnogih akcijah varovanja nemških konvojev na področju južnega dela Jadranskega morja in se večkrat bojeval z britanskimi lahkimi morskimi silami brez večjih poškodb.
Torpednemu čolnu S 57 je vojna sreča obrnila hrbet v noči 19. avgusta 1944, ko je čoln izplul na svojo zadnjo nalogo. Predhodno noč so britanski čolni MTB 657, MGB 658 in MTG 653 napadli nemški konvoj šestih ladij, ki je plul iz Korčule proti Dubrovniku. V odločilni nočni borbi, pri svetilniku Lirica na polotoku Pelješcu je bilo potopljenih pet nemških ladij, medtem ko je tanker HELGA uspel pripluti nazaj do Korčule. Pomorski poveljnik južne Dalmacije je po seznanitvi s katastrofalnimi izgubami te noči izdal povelje skupini jurišnih čolnov (»I« boote) ob zaščiti torpednih čolnov, naj v noči iz 18. na 19. avgust pogledajo za preživelimi na mestu potopitve petih ladij. Zvečer 18. avgusta so iz Rijeke Dubrovačke izpluli S 57, S 58, S 60, S 30 in S 33. Ob spremljavi jurišnih čolnov so krenili proti Mljetskemu kanalu. Točno ob 3.50 zjutraj 19. avgusta so naleteli na zasedo britanskih čolnov MTB 657, MGB 658 in MGB 663. Britanci so odprli močan ogenj na nemške čolne. Čoln S 57 je bil zadet in zajel ga je močan ogenj. Čoln se je zaustavil in posadka je poskušala pogasiti ogenj. Ko sta se po desetih minutah obe strani nehali obstreljevati, so drugi čolni priskočili na pomoč S 57, da bi pogasili ogenj.
To jim ni uspelo, zato so ga hoteli odvleči k obali, da bi nasedel. Ker pa je obala polotoka Pelješca na tem mestu strma, je bilo zaradi tega odločeno, da se čoln uniči. V notranjosti trupa blizu kobilice je bilo nameščeno razstrelivo, ki je eksplodiralo in prebilo dno čolna.
Čoln se je potopil ob 4.32 zjutraj.
Potapljanje na S 57
Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višjo kategorijo.
Vrh premca ladje se nahaja na globini 25 metrov, vijak ladje pa se nahaja na globini 38 metrov. Razbitine ladje so zelo dobro ohranjene. Vidno je celotno ogrodje čolna, torpedne cevi, dva torpeda in dvocevni protiavionski top kalibra 20mm, ki ga je mogoče še premikati.
Lokacija: okrog 3 nm SE od svetilnika Lirica na polotoku Pelješcu, cca. 100 metrov od obale.
Koordinate: 42°51′ 03,6″N, 17°30′18,4″E
Tok: v glavnem ni toka, vendar je razbitina oddaljena od obale cca. 100 metrov in je na valovih problematično sidrenje.
Pristop: samo z ladjo (lokacija je sicer ob obali, vendar je lokacija nedostopna z obale).
Vidljivost: v glavnem bistra in dobra.
Življenje: različno življenje na razbitini in okrog nje, včasih primerki velikih rib in rakov.
Fotogalerija: S57 Torpedni coln
Organizacija
V organizaciji tedenskega potapljanja, ki ga organizira potapljaško društvo FEEL DEEP, se izvajajo potapljanja na razbitini S57 v povezavi s potopi okrog otoka Mljeta.
Foto: Lovro Reić in Annie Wies (NL)
Regata v razredu OPTIMIST v organizaciji Burin Yachting Cluba pod okriljem JK Olimpic.
V soboto, 21. junija 2014 so v okviru regate Zlato Sidro vsi trije sobotni plovi najmlajših jadralcev starih od 6 – 13 let šteli tudi za razvrstitev regate Max Cup v razredu optimist. Burin Yachting Club je tako pod okriljem JK Olimpic v izolskem akvatoriju organiziral že šesto regato na optimistih za najmlajše jadralke in jadralce.
Za 109 jadralk in jadralcev je na Max Cup regati bilo vreme zelo naklonjeno. Sobota je bila sončna in regato je pospremil ugoden veter od 6 do 9 vozlov in najmlajši jadralci so regatno polje prejadrali tri krat in pokazali vse svoje znanje in spretnost. Upamo si trditi, da vse sodelujoče čaka lepa jadralna in regatna kariera, če bodo nadaljevali s treningi.
Regata Max Cup nosi ime Maxa Hawline enega najmlajših ljubiteljev jadranja v Burin Yachting Clubu. Max je regato spremljal na spremljevalnem plovilu in spodbujal prav vse sodelujoče s svojim petletnim bratom Jakobom, ki je na podelitvi pokalov in priznanj povedal, da bo že naslednje leto tudi sam sodeloval na regati.
Po regati so se jadralke in jadralci najedli čevapčičev in krompirčka ter se družili v prečudovitem izolskem parku Pietro Coppo, kjer je potekala tudi podelitev nagrad in pokalov.
Pokale so dobili naslednji jadralci:
DEČKI
1. Rok Verderber, JK Pirat Portorož (SLO)2. Yannis Saje, Austrija Sailing Club (AUT)
3. Tinej Sterni, TPK Sirena (ITA)
DEČKI - Kadeti (do 12 let)
1. Daniel Cante, JK Izola (SLO)2. Richard Schulthels, Malta Young Sailors Club (MAL)
3. Martin Fras, JK Izola (SLO)
DEKLICE
1. Špela Hajdinjak, JK Olimpic (SLO)2. Sinigoi Giorgia, YC Čupa (ITA)
3. Victoria Schulthels, Malta Young Sailors Club (MAL)
DEKLICE - Kadetinje (do 12 let)
1. Caterina Sedmak, YC Čupa (ITA)2. Lana Semelbauer, JK Pirat Portorož (SLO)
3. Gaja Pela, CVD (ITA)
Burin Yachting Club je podelil tudi prehodni pokal, ki ga je prejel absolutni zmagovalec regate trinajstletni Rok Verderber - JK Pirat Portorož, podeljeni pa sta bili tudi dve jadrnici optimist, ki sta jih je ob koncu VI. MAX CUP regate prejela jadralna kluba Olimpic in Piran na katerih bodo trenerji lahko izpopolnjevali jadralske veščine svojih varovank in varovancev do naslednje regate Max Cup.
V soboto 21. in v nedeljo 22. junija je NAUTIC CLUB ROGLA v sodelovanju z LIONS KLUBOM KONJICE na Rogli ob prireditvah UNIOR d.d. POZDRAVLJENA NATURA IN KOVAŠKI PIKNIK pripravil spremljajoč dogodek »3. Navtični vikend na Rogli 2014« s promocijsko jadralno regato »ROGLA 2014 MINI 12 - UNIOR INVITED« v soboto in klubsko regato NAUTIC CLUBA ROGLA in LIONS KLUBA KONJICE » ROGLA 2014 MINI 12 – NCR & LKK OPEN« v nedeljo.
Jadranje na Rogli so tokrat že tretje leto zapored promovirali krmarji jadralnih regat 12. Konjičanka 2014 in VIII. Lions rally 2014, ki so na akumulacijskem jezeru na Planji pokazali zavidljive jadralne veščine.
Nautic club Rogla je v soboto, 21.06.2014 v sodelovanju z UNIOR d.d. izvedel prvi dan tekmovalnega programa 3. Navtičnega vikenda na Rogli 2014 – regato »ROGLA 2014 MINI 12 - UNIOR INVITED«. Regata je potekala na akumulacijskem jezeru na Planji na Rogli, ki je že od pričetka prireditev pred dvema letoma, opremljen z enim najvišje postavljenih pomolov. Na tekmovanje se je prijavilo 16 krmarjev, tekmovalni program je potekal po predvidenem terminskem planu - vodstvo tekmovanja, regatni odbor v sestavi Stanko Kolar, Miha Pavlin in glavni sodnik Marko Kavs, je s predtekmovalnimi plovi pričelo ob 12. uri in uspelo do 17. ure ure zaključiti tekmovanje z 11. plovi v regatnem polju na jezeru. V finalu je bil najboljši tekmovalec dneva Marko DRUŠKOVIČ, NCR, 2. mesto je zasedel Marko KAVS JD Bohinj, 3. mesto pa je zasedel Miha PUČNIK, NCR.
Poleg navtičnega tekmovanja je Lions Klub Konjice v sodelovanju s Konjiškim maratonom ob boku 1. Uniorjevega teka na Rogli pripravil tudi dobrodelni tek »TEČEM, DA POMAGAM!«, ki so se ga udeležili gostje spremljevalnih prireditev ob otvoritvi novega hotela NATURA na Rogli. Prireditev so popestrili tudi gostje iz Dalmacije, ki so prišli iz Biograda na moru na povabilo Turističnega društva Slovenske Konjice, predstaviti odlično kulinariko na žaru in izvrstno glasbo, ki jo je izvedla Klapa Romansa.
Drugi tekmovalni dan je bil, za razliko od sobotne revijalne - promocijske regate, namenjen jadralcem z izkušnjami, predvsem gostom regat »12. Konjičanka 2014« in »VIII. Lions rally 2014«, ki sta jih organizatorja NAUTIC CLUB ROGLA in LIONS KLUB KONJICE izvedla ob koncu maja in pričetku junija v Dalmaciji, v širšem akvatoriju med Bioogradnom in Splitom.
Regato sta organizatorja poimenovala » ROGLA 2014 MINI 12 – NCR & LKK OPEN«. Na regato so se prijavili člani Nautic cluba Rogla, Lions kluba Konjice in LEO kluba Konjice. Organizacijski okvir regate je bil podoben dnevu prej, z razliko ženske predtekmovalne skupine, v kateri so se v ločeni predtekmovalni skupini v 2 plovih pomerile jadralke, ki so si na ta način zagotovile dve mesti v polfinalu. Tatjana VENGAR in KSENIJA Grajžl sta osvojili 7. in 8. mesto v skupni razvrstitvi. Po skupaj 12. izvedenih plovih regate se je tekmovanje končalo s prepričljivo zmago Mihe PAVLINA, NCR, 2. mesto je pripadlo Daniju VREČKU, 3. mesto pa Davidu OZEBKU.
Najboljšim tekmovalcem je pokale in praktične nagrade podelil predsednik Nautic cluba Rogla Stanko KOLAR, ki se je ob tej priložnosti zahvalil vsem tekmovalnem, obiskovalcem in navijačem. Nekaj sto gledalcev je ob tradicionalnem Kovaškem pikniku na lep nedeljski dan, doživeli tudi poletni pridih z belimi jadri na vrhu Pohorja. Deležni so bili resnično lepe jadralske tekme, kar nedvomno pomaga približati jadralski šport širšim množicam, ki je prevečkrat soočena le z ekstremnimi izseki oceanskih tekem, manjša tekmovanja pa lahko pokažejo spretnost in dramatičnost jadralskega športa. Najboljši krmarji so se potrudili in ob zaključku tekmovanja pripravili tudi jadranje za otroke, ki so se v spremstvu izkušenih jadralcev podali na svoje prve jadralske podvige. Izkušeni krmarji so jih popeljali kot sopotnike v majhnih jadrnicah Mini 12, ki je ravno dovolj velika, da v njej jadrata dva jadralca.
Obe regati v razredu ROGLA 2014 - MINI 12 sta uspeli v skladu s pričakovanji. Organizatorji že snujejo načrte za ponovitev dogodka v naslednjem letu.
V Kielu (Nemčija) se je danes končalo odprto evropsko prvenstvo v razredu 29er. Slovenijo je zastopala posadka v sestavi Peter Lin Janežič in Anže Podlogar ter zasedla odlično 5. mesto.
Trener Andrej Janežič je povedal, da je z rezultatom glede na začetek regate zelo zadovoljen. Regata je bila zelo težka iz več zornih kotov, med drugim slaba izvedba-organizacija regate in pomanjkanje vetra. Kljub vsem problemom pa sta njegova varovanca na koncu dosegla odličen rezultat, ki je dobra popotnica za svetovno prvenstvo, ki bo konec julija v Kanadi.
Kvalifikacije so se za slovenska predstavnika pričele izjemno slabo, saj sta imela probleme s sodnikom, ki ni poznal tehnike jadranja in sta zaradi nepravilnega sojenja po prvem dnevu imela že 71 točk. Ko so sodnika na podlagi pritožbe trenerja Janežiča umaknili iz jadralnega polja, sta Peter in Anže odjadrala tako, kot znata in v kvalifikacijah v treh plovih tudi zmagala. Tako sta v finale štartala iz 11. mesta in si s 3. mestom v zadnji regati priborila končno 5.mesto. V konkurenci 183 posadk je to odličen rezultat za slovenska predstavnika.
Foto: kieler-woche.de