Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V prostorih rezidence nemškega veleposlaništva v Sloveniji je danes potekal sprejem, na katerem sta se kot sodelujoča partnerja predstavila BMW Group Slovenija, vodilno premium avtomobilsko podjetje, s predstavitvijo najnaprednejšega modela BMW i8 in projekt Esimit Europa z eno najhitrejših in tehnološko najbolj izpopolnjenih jadrnic na svetu, ki jo vodi nemška jadralska legenda in eden najboljših jadralcev vseh časov, Jochen Schümann, dvakratni zmagovalec Pokala Amerike in dobitnik štirih olimpijskih odličij. Skupno vodilo sodelujočih predstavlja zavezanost razvoju, inovativnosti in visokotehnološkemu napredku, njihovo skupno sporočilo pa je, da Evropa predstavlja zmagovalno moštvo. Sprejem je popestril tudi bogat kulturni program, v okviru katerega se je z razstavo steklenih skulptur “A Floating Life” predstavila nemška umetnica Erika Mayer, z olji na platnu pa slovenski slikar Danijel Lovro Fugger.
Nemška veleposlanica dr. Anna Elisabeth Prinz, ki je vodenje veleposlaništva v Ljubljani prevzela pred slabim letom, je danes priredila poseben sprejem za goste s področja gospodarstva, športa in diplomacije, na katerem je želela predstaviti nemška bisera, ki sta se v duhu evropskih vrednot ter z zanašanjem na tehnološki razvoj, inovacije in dolgoročno vizijo zavihtela na prestol med svojimi konkurenti, hkrati pa sta na izjemen način povezala in zaznamovala evropski prostor.
BMW Group je s svojimi blagovnimi znamkami BMW, MINI in Rolls-Royce eden najuspešnejših proizvajalcev avtomobilov in motornih koles na svetu. BMW Group ima kot globalno podjetje prodajno mrežo razpredeno po več kot 140 državah, tudi v Sloveniji. BMW Group je uspeh vedno gradil na dolgoročni viziji in pripravljen je, da tudi v prihodnosti odigra vodilno in prelomno vlogo pri oblikovanju osebne mobilnosti na premium nivoju. Na dogodku je generalni direktor BMW Group Slovenija, Lothar Schupet, izpostavil: »Raziskave in razvoj, ki so kot del projekta i v pogonu že od 2007, so postavile temelje rešitvam trajnostne mobilnosti, ki jo narekujejo okoljske, ekonomske in družbene spremembe v Evropi in po svetu. BMW Group sledi celostnemu pristopu, ki ga uteleša nova blagovna znamka BMW i, da bi ustvaril harmonijo med osebnimi potrebami in mobilnimi storitvami s premium značajem, ki ga jasno opredeljuje trajnostni razvoj. Povsem električni BMW i3 in hibridni športni BMW i8 sta modela, ki utelešata našo vizijo trajnostne mobilnosti.« Lothar Schupet je ob zaključku svojega nagovora izpostavil odlično sodelovanje z nemškim veleposlaništvom v Ljubljani in projektom Esimit. Na sprejemu so predstavniki BMW Group Slovenija predstavili BMW i8, avtomobil z atributi agilne zmogljivosti in izjemne učinkovitosti. BMW i8 predstavlja revolucionarno in v prihodnost usmerjeno interpretacijo značilnega BMW užitka v vožnji – s tem pa velja za najnaprednejši model v segmentu športnih avtomobilov na svetu.
Projekt Esimit Europa, ki že skoraj 20 let na izviren način povezuje diplomacijo, gospodarstvo in šport, je pod evropsko zastavo na skupni jadrnici povezal Evropejce ter pridobil zaupanje Ruske federacije – tako od leta 2010 pod jadri ene najhitrejših in tehnološko najbolj dovršenih jadrnic na svetu, Esimit Europa 2, povezuje celoten evropski kontinent. Esimit Europa 2 z zaporednimi zmagami na vseh 29 regatah, ki se jih je udeležila doslej, po svetu širi sporočilo o uspešni združeni Evropi. Jadrnica na krovu združuje izjemne jadralce, dobitnike olimpijskih odličij, zmagovalce Pokala Amerike, evropske in svetovne prvake iz desetih različnih držav. Pokrovitelj projekta Esimit Europa je José Manuel Barroso, predsednik Evropske komisije, podpirajo ga tudi Martin Schulz, predsednik Evropskega parlamenta, Sergej Lavrov, zunanji minister Ruske federacije, ter številni drugi evropski diplomati, poslovneži in politiki, med njimi tudi nemška kanclerka Angela Merkel, ki je izrekla čestitke za uspešen projekt.
Veleposlanica se je s projektom Esimit Europa prvič seznanila lansko leto, ko je Esimit Europa 2 prvič nastopila tudi na največjem jadralskem dogodku na svetu - na znameniti nemški regati Kieler Woche - in zmagala na obeh dirkah ter postavila tudi rekord. Pomen projekta Esimit Europa je prepoznalo tudi nemško gospodarstvo, saj sta pomembna partnerja projekta tudi BMW in Adidas. Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je ob današnjem sprejemu na veleposlaništvu povedal »Projekt Esimit Europa nosi pomembno sporočilo o pomenu sodelovanja, zaupanja in odgovornosti. Jadrnica s svojo mednarodno ekipo, v kateri je tudi najboljši nemški jadralec, Jochen Schümann, je za takšno sporočilo čudovit simbol. To prepoznava vedno več uglednih diplomatov in poslovnežev po vsem svetu, kar nam daje priznanje in moč za nadaljnji razvoj.«
Sprejem je popestril tudi bogat kulturni program, v okviru katerega se je z razstavo steklenih skulptur “A Floating Life” predstavila nemška umetnica Erika Mayer, z olji na platnu pa slovenski slikar Danijel Lovro Fugger. Konservatorij za glasbo & balet Ljubljana je prispeval izjemen nastop helikonistov, na klavirju pa je dogodek spremljal pianist Matjaž Ferenc.
Ob današnjem sprejemu v rezidenci je nemška veleposlanica dr. Anna Elisabeth Prinz povedala: »Ta sprejem sem priredila z namenom, da bi pokazala, koliko več lahko dosežemo, če si podamo roke in razmišljamo izven okvirjev. Evropa potrebuje znanje inženirjev, poslovnežev, umetnikov, športnikov, diplomatov - vseh tistih, ki želijo soustvarjati zmagovalno evropsko moštvo na osnovi pravične konkurence in v dobrih odnosih s svojimi sosedi. Izzivi prihodnosti so tako veliki, da moramo združiti moči, a potrebujemo tudi navdih iz kulture, umetnosti in glasbe, da bomo lahko uspešno oblikovali dragoceno in mirno prihodnost. Esimit Europa skozi športno tekmovanje vodi do novih izumov, novi avtomobili morajo biti okolju prijazni in diplomacija mora delovati v enakem duhu sodelovanja. To je skupna nit našega sprejema: Evropa je zmagovalno moštvo, če bomo dobro sodelovali in napredovali, tudi s pomočjo svojih kulture, glasbe in umetnosti.«
Lebič je kratkotrajen veter, ki običajno piha iz jugozahodne smeri. Nastane kadar se anticiklon razširi na jugu ali jugozahodu Jadrana, središče ciklona pa prehaja na severnem delu Jadrana. V poletnem času se lebič pojavi ob prehodu lokalne nevihte preko Jadrana, Takrat je to zelo močan vendar kratkotrajen veter, ki piha iz jugozahodne smeri. Prihod lebiča najavi nenedno znižanje zračnega tlaka. Ko zračni tlak pade najniže, lebič piha najmočneje.
Kljub temu, da je lebič kratkotrajen veter, je izjemno nevaren v vseh lukah, ki so odprte proti jugovzhodu. Nevaren je tudi zato, ker prične pihati iznenada. Ker piha zelo redko, večina luk na Hrvaškem ni zaščitena pred njim z valobrani. Najmočneje piha v področju srednjega in južnega Jadrana, na severnem je običajno šibkejši. Lebič piha močno na otoku Šolta na njegovi jugozahodni strani, kjer so zalivi odprti prav v smer jugozahoda. Sidranje v primeru lebiča je v teh zalivih nevarno.
Predznaki lebiča
- v smeri jugozahoda se ustvari proga pare, katere spodnji rob je ostro definiran in se dviguje na manjših višinah v smeri proti horizontu
- nagel padec zračnega tlaka
Ko prične zračni tlak zopet rasti, bo lebič prenehal pihati in valovi, ki jih povzroča se bodo zmanjšali.
Lebič je topel in vlažen zrak. Morje je močno vzvalovano, saj pogosto piha z nevihtno močjo. Ob lebiču običajno pada močan dež. Lebič običajno označuje začasno prenehanje pihanja juga ali pa prehod na maestral. Če je v času, ko piha lebič, nebo jasno ali delno jasno, na zahodu pa se že pojavi nova oblačnost, bo lebič prenehal pihati. Veter se bo zopet obrnil na jugo. To je znak prihoda novega ciklona.
Na področju Jadrana za lebič najdemo številna imena. Pogosto se uporabljajo imena lebičada, garbin, garbinada. Lebičada ali garbinada ga imenujejo, kadar piha zelo močno. Na otoku Hvaru ga imenujejo lebićada ali lebićoda, na Visu libićada, garbinoda, v Selcah uštrijada. Prav posebno ime so mu dali na Dugem otoku, kjer ga imenujejo jarpka, v Saliju pa tudi donjak.
Video: Lebič na Komiži na Visu:
Vse elektronske naprave so izjemno občutljive na vodo in vlago. Morska voda, ki pa vsebuje še soli pa je smrtni sovražnik naših elektronskih naprav na plovilu.
Seveda se modernim pripomočkom, kot so telefoni, fotoaparati, tablični in prenosni računalniki, danes na plovilu žal ne moremo več odpovedati. Najbolj smo razočarani, ko naprava nepredvidoma preneha delovati ali pa nam celo pade v morje. Ko naša elektronska naprava enkrat pade v morje (razen naprav, ki so vodotesne) jo lahko odpišemo. Zavedati pa se moramo, da so tudi vodotesne naprave, vodotesne le do nekaj metrov globine. Običajno le do 10 m. Problem vodotesnih naprav, ki nam pomotoma padejo v vodo pa je v tem, da na vodi ne plavajo temveč se potopijo. V kolikor se to zgodi, v manjših globinah bomo napravo rešili, če se bomo potopili, na večjih globinah, pa se lahko tudi od vodotesne naprave poslovimo.
Marsikateri lastnik svojega telefona ali pa fotoaparata, ki ni vodotesen, se je po dopustu začel čuditi, ker naprava ni več zanesljivo delovala. Po prihodu na servis pa garancije niste mogli uveljavljati, ker so vam povedali, da je prišla naprava v stik z vodo. Kljub vašemu zatrjevanju, da ste na napravo pazili, vam garancije ni uspelo uveljavljati. Zakaj? Preprosto. V večino elektronskih naprav so vgrajeni indikatorji prisotnosti vlage. Le ti oksidirajo in dajo jasno vedeti, da je bila naprava izpostavljena previsoki vlagi, vodi ali pa celo morski vodi. Zavedajte se, da je problematična že uporaba nevodotesnih elektronskih naprav pri športnih aktivnostih, kot so tek in kolesarjenje, kjer se močno potimo in naprava ni zaščitena pred vlago.
Kako uspešno in poceni zavarovati elektronske naprave
Naše elektronske naprave so na plovilu izpostavljene več nevarnostim. Prva je nedvomno padec naprave v vodo, prisotnost slane vode in pa uporaba naprave z mokrimi rokami. Zelo enostavno lahko naprave na poceni način zaščitimo s posebnimi torbicami, ki napravo ščitijo pred vlago in še vedno omogočajo njeno nemoteno uporabo. Takšne vodoodporne torbice proizvaja podjetje DicaPac, ki zaščitijo naprave pred vodo.
Prednosti vodoodpornih torbic DicaPac:
- omogočajo uporabo naprave, ko je v torbici,- ščiti napravo pred vlago
- v primeru padca naprave v vodo, naprava v torbici plava na vodi
- uporaba naprave v primeru dežja
- naprave nameščene v torbici lahko uporabljamo pod vodo
Vodotesne torbice DicaPac omogočajo uporabo naprave, ko je v torbici. Uporabljate lahko klasične naprave s tipkami, zaradi posebnega materiala iz katerega so izdelane torbice, lahko enostavno uporabljate tudi naprave, ki uporabljajo zaslone na dotik.
Torbice so zatesnjene in ne dopuščajo vdora vode in vlage v notranjost. Tako jih lahko uporabljamo z mokrimi rokami brez nevarnosti, da se bodo uničili. Torbice imajo nastavke za vrvice s katerimi si lahko torbico s telefonom obesimo okoli vratu in naprava bo vedno pri roki. Ta možnost je nadvse primerna za jadralce, ki vse pogosteje uporabljajo svoje telefone kot dodatno navigacijsko pomoč.
V torbici se poleg naprave vedno zadržuje tudi zrak. V primeru padca naprave v vodo, se naprava ne bo potopila, temveč bo plavala na površini. Nevarnosti pred izgubo ni. Predhodno se moramo le prepričati, da je v torbici dovolj zraka. To enostavno preverimo tako, da v torbico vložimo napravo in jo položimo v vodo na majhni globini. V kolikor naprava v torbici začne toniti, torbico odpremo in povečamo volumen, da zagotovimo plovnost.
Telefon ali fotoaparat lahko postaneta podvodni fotoaparat ali podvodna kamera
Poleg zaščite naprave pred uničenjem zaradi vode in vlage so vodotesne torbice tako kakovostne, da jih lahko uporabljamo tudi zato, da našo kopensko napravo spremenimo v podvodni fotoaparat ali kamero. Različne torbice imajo možnost uporabe do različne globine. Pri vseh torbicah je varna uporaba vsaj do 5 m pod morsko gladino, večina pa je uporabna vse do globine 10 m. Na ta način bomo poceni pretvorili napravo za uporabo pod vodo in shranili podvodne posnetke, ne da bi odšteli kup denarja za podvodno napravo ali posebno ohišje. V primeru, da bomo napravo zamenjali in bo podobnih dimenzij kot stara, nam torbice ni potrebno zamenjati.
Na trgu so na voljo torbice za mobilne telefone z tipkovnicami ali zasloni na dotik, kompaktne fotoaparate, video kamere, profesionalne SLR fotoaparate in mp3 predvajalnike.
Vodotesna denarnica
Vse vodotesne torbice lahko uporabljamo tudi za shranjevanje denarja, dokumentov, avtomobilskih klučev, potnih listin in vrednih predmetov. Denar se ne bo zmočil in v primeru padca v vodo se bo obdržal v vodi.
V Sloveniji je zastopnik za vodotesne torbice proizvajalca DicaPac podjetje Seul d.o.o. Njihovo ponudbo si lahko ogledate na: http://www.vodotesne-torbice.si
Tudi profesionalnim jadralcem na največjih svetovnih regatah kot je Volvo Ocean Race ne gre vedno vse kot po maslu. Tudi njim se kdaj ponesreči oziroma doživijo kakšno nerodnost. V videoposnetku, ki je posnet z kamerami nameščenimi na plovilih, je zabeleženih nekaj takih trenutkov.
Jadrnica s šestčlansko posadko se je pričela potapljati med plovbo na severni strani otoka Brača.
Trinajst metrska jadrnica Missis, na kateri je bila šestčlanska nemška posadka, se je pričela potapljati med plovbo na severni strani otoka Brača. Z jadrnice so izvedli nujni klic v center za reševanje, ter pričeli z evakuacijo v pomožno plovilo. Na pomoč sta priskočili motorni ladja Krilo in Serena, ki sta pluli le 2 nmi oddaljeni od pozicije jadrnice. Prva je do jadrnice priplula motorna jahta Acustica, ki je na jadrnici našla dva člana posadke. Motorna ladja Krilo pa je našla pomožno plovilo z jadrnice, v katerem so bili preostali štirje člani posadke. Jahta Acustica je privezala jadrnico in jo odvlekla do marine Milna, kamor so prepeljali tudi ostale člane posadke.
Člani Luške izpostave Milna, so ugotovili, da se je jadrnica začela potapljati zaradi vdora vode v plovilo. Voda je v plovilo vdirala pri pogonski gredi, ki je padla iz svojega ležišča. K sreči so jadrnico privlekli v marino Milna, preden se je potopila. Lastnik jadrnice je čartersko podjetje, ki je za omenjeno plovilo dobila prepoved uporabe dokler ne odpravijo napak in usposobijo plovila za nadaljnjo plovbo.
Vseh šest članov posadke so nepoškodovane odpeljali s redno linijo v Split.
Urgentno medicinsko pomoč pa je potrebovala tudi članica posadke jadrnice Susue Jane, ki pluje pod angleško zastavo. Jadralka se je zastrupila s hrano in je potrebovala hiter prevoz v bolnišnico. Prevoz je bil organiziran v koordinaciji z Luško kapitanijo Split. Bolnico so iz bolnice odpustili že po nekaj urah po tem, ko je prejela medicinsko pomoč.
Foto: Arhiv eNavtika
V ponedeljek, 9.6.2014 ob 15.00 uri so v reševalni center v Reki sporočili, da se je na Paklenih otokih utopil potapljač. Na mesto nesreče se je nemudoma odpravilo plovilo Pomorske policije Hvar.
Po zbranih podatkih, se je avstrijski potapljač potapljal v bližini Malega Vodnjaka na Paklenih otokih. Potapljač je takoj po skoku v vodo z vso potapljaško opremo, začel negibno plavati na vodi. Nekaj trenutkov za tem je začel naglo toniti proti dnu. Naslednji potapljač, ki je bil pripravljen za potop, je skočil za njim, da bi ga rešil. Na globini 25 m se je moral zaustaviti. Svojemu kolegu, ki se je že nahajal na večji globini je signaliziral, da avstrijski potapljaš potrebuje pomoč. Le ta je nemudoma odplaval na pomoč. Ponesrečenega potapljača je ujel na samem dnu morja, na globini 50 m. Dvignil ga je do globine 25 m, kjer ga je prevzel kolega, ki ga je nato izvlekel do površine morja. Negibnega potapljača so nemudoma dvignili na potapljaško ladjo, ter pričeli z oživljanjem. Kapitan ladje Bodul, je poklical plovilo z medicinsko pomočjo, da bi potapljača čim hitreje odpeljali na obalo. Ko so prispeli do ladje, so žal ugotovili, da je potapljač že mrtev in zanj ni več pomoči.
Avstrijski potapljač E.E rojen leta 1971, je imel opravljene vse potrebne izpite in je bil profesionalni potapljač. Zakaj je prišlo do nesreče, še ni znano.
Letos je to že tretji smrtni primer potapljača. Dva sta umrla pri potapljanju s jeklenkami, in eden na dah. Poleg tega so letos zabeležili še 3 druge smrtne primere na morju. Umrl je en deskar, ena oseba, ki ni znala plavati in ena oseba, ki so jo našli mrtvo v lastnem plovilu.
Foto: Arhiv eNavtika
Na evropskem prvenstvu v olimpijskih razredih laser standard moški in laser radial ženske ter neolimpijskem laser radial moški se je danes s prvimi plovi prvenstvo uradno začelo. Osemčlanska slovenska ekipa je dan zaključila z mešanimi vtisi, za veselje pa je poskrbel Maks Vrščaj, ki po prvih dveh plovih evropskega prvenstva vodi v razredu laser radial moški.
Šibak termični veter, ki je pihal z močjo od 5 do 10 vozlov je zapolnil morje pred Splitom ter organizatorjem in jadralcem omogočil izpeljavo prvih dveh plovov na evropskem prvenstvu v razredu laser standard moški, laser radial ženske in laser radial moški. Za Slovenijo vesele novice prihajajo iz polja, kjer so jadrali jadralci v razredu laser radial, saj sta oba slovenska predstavnika odlično začela petdnevno evropsko prvenstvo. Črnomeljčan Maks Vrščaj je na regatnem polju pred Splitom danes dominiral, prijadral v cilj kot drugi ter tretji ter se povzpel na trenutno vodilno pozicijo. Dobro je šlo tudi mlajšemu Izolanu Marku Radmanu, ki po prvem dnevu zaseda 11. mesto.
"Glede današnjega dne bi rekel, da je bil na regatnem polju za radiale precej spremenljiv veter šibke jakosti, začinjen z močnim tokom, tako da je bil že sam štart zahteven Tekom regate pa je bilo treba hitro reagirati na spremembe v jakosti in smeri vetra, še posebej v drugem plovu. Kljub dvem slabim štartom, sem kasneje taktično to nadoknadil. No, jutri je nov dan, upam da bom od začetka do konca naredil čim manj napak.”, je povedal Maks Vrščaj - vodilni jadralec v razredu laser radial.
V olimpijskem razredu laser standard po prvem dnevu vodi Nizozemec Ruther Van Schaardenburg. Najbolje od Slovencev je jadral Nik Pletikos, ki je s 16. in 29. mestom trenutno na 65. mestu. Uroš Kraševac je dan končal na 81., Žan Luka Zelko na 113. in Klas Kaligarič na 123. mestu. “Pogoji so bili danes zelo težki - malo vetra in močan tok. Prvo regato sem dobro štartal in uspel skozi celotno regato držati dobro pozicijo, medtem, ko sem v drugem plovu zelo slabo štartal tako. V teh pogojih pa nemogoče prebiti nazaj v odspredje,” je prvi dan opisal trenutno najboljši Slovenec v olimpijskem enosedu laser standard Nik Pletikos.
Pri dekletih v razredu laser radial je vodstvo prevzela Nizozemka Marit Boumweester, sicer srebrna jadralka iz Pekinga. Dobro je šlo tudi Slovenki Kim Pletikos, ki je z enajstim in sedemnajstim mestom trenutno na dobrem 19. mestu.
Na fotografiji Maks Vrščaj. Foto: Petar Prkić; Romeo Podlogar, generalni sekretar JZS
Uporaba krmnega in premčnega bočnega propelerja omogoča lažje manevriranje tako malih kot velikih plovil. To je razlog, da se je v zadnjem obdobju uporaba sistemov za bočni potisk plovil močno povečala. Proizvajalci razvijajo tako klasične sisteme, pojavljajo pa se prvi inovativni sistemi z drugačnim načinom delovanja.
Dosedanji sistemi so večinoma delovali s pomočjo bočnih propelerjev, ki so jih poganjali močni elektromotorji. Za vgradnjo le teh je bilo potrebno v trup plovila vrtati večje odprtine v katere se je vgradil sistem. Na Nizozemskem so razvili nov sistem za bočni potisk po imenu Jet Thruster, ki številne pomanjkljivosti dosedanjih sistemov rešuje na inovativen način.
Delovanje sistema Jet Thruster temelji na črpanju zunanje vode, ki jo nato brizga skozi stranske šobe na krmi ali/in premcu. Sestavljen je iz močne centrifugalne črpalke, 3-potnega ventila in elektronskega nadzora. Za delovanje ne uporablja propelerja, kar zmanjšuje hrup, saj ne prihaja do kavitacije. Prav tako ni nevarnosti, da se nam bodo v pristaniščih, kjer v vodi plavajo različne smeti, le te zataknile v lopute propelerja in onemogočile njegovo delovanje, ravno ko ga najbolj potrebujemo in se zanašamo naj.
Jet Thruster ne zahteva klasičnega tunela izrezanega skozi trup plovila za vgradnjo bočnega propelerja. Potrebuje le odprtine, ki imajo premer le 60mm. To sistem naredi primeren tudi za vgradnjo v plovila v katerih ni dovolj prostora za vgradno klasičnih sistemov za bočni pogon. Ker so šobe skozi katere sistem brizga vodo majhne, jih lahko vgradimo v skrajne sprednje ali zadnje dele plovila. Na ta način povečamo učinkovitost sistema, hitro premikanje plovila in hitro odzivnost. Manevriranje v majhnih lukah ali natrpanih marinah postane otročje lahko.
Kako deluje sistem Jet Thruster
Centrifugalna črpalka je vgrajena v dno plovila. Do nje vodi dovodna cev skozi katero črpalka črpa vodo. Iz črpalke vodi cev do 3 smernega ventila. Ventil, ki je preko elektronike povezan s črpalko in kontrolno enoto, ki je nameščena na krmarskem mostičku. S premikanjem kontrolne enote (joystick) levo ali desno, preko ventila preusmerjamo vodo skozi levo ali desno šobo, ki je vgrajena v plovilo pod vodno gladino. Curek vode, ki z veliko hitrostjo priteče skozi šobo, plovilo potiska bočno.
Propelerski sistem ima več gibljivih delov, vključno s propelerjem, kar naredi sistem bolj ranljiv. Jet Thruster to pomanjkljivost odpravlja. Vse komponente Jet Thruster sistema so izdelane iz visoko kakovostnega in nerjavečega materiala. Sistem praktično ne potrebuje vzdrževanja, poskrbeti je potrebno edino za odstranjevanje vode iz sistema pred zimo, da ga zaščitite pred zmrzaljo. Ta postopek je zelo enostaven in hiter.
Prednosti Jet Thruster sistema
• ni hrupa, skoraj brez slišno delovanje,
• ni kavitacije,
• ni možnosti poškodbe med delovanjem,
• brizgalne šobe Ø 60 mm, poravnane z trupom,
• enostavna vgradnja, brez tunelov,
• prilagodljiva vgradnja.
Jet Thruster je inovativen sistem, primeren za vgradnjo v vse vrste plovil. Relativno enostavna montaža se lahko izvede v vsak ladjedelnici ali marini, ter običajno hitreje v primerjavi z vgradnjo tunelskih bočnih propelerjev, kjer je potrebno vgraditi v trup posebne tunele.
Sistem JET THRUSTER je izdelan na Nizozemskem v Holland Marine Parts. V Sloveniji je pooblaščeni zastopnik VESSELSPA™. Več informacij na http://vesselspa.com
Kontaktni podatki: Moveon d.o.o., Maistrova 5, SI-4240 Radovljica, Slovenija, T +386 5 910 25 33, M +386 40 231 372, E Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., Skype: gregavog
Delovanje sistema Jet Thruster
12. izvedbo regate »Konjičanka 2014« je uspelo organizatorju izpeljati po načrtih, ki so jih člani organizacijskega odbora kovali od jeseni lanskega leta. Tokrat je regata potekala med 31.05. in 03.06.2014 v akvatoriju med Vodicami in Šibenikom.
3 dnevni dogodek je organizator pripravil v sodelovanju s tehničnim soorganizatorjem regate Kontiki Sailing, v skladu s standardi izvedbe iz prejšnjih let. Gostje dogodka so trud nagradili zopet z visoko udeležbo, zbralo se je 25 plovil v treh razredih (Elan E350, Elan E340 in First 35) s skupaj 180 udeleženci. Organizator je zagotovil odlično organizacijo, velik del pa je bil prepuščen naravi. Vetra je bilo zmerno dovolj, posadke so se lahko pokazale v najboljši možni luči, EOL je omogočil odlično jadranje in izvedbo vseh predvidenih dogodkov na prostem.
Prvi netekmovalni dan so se ekipe zbrale v Vodicah. Člani ekip so transfer izkoristili za trening in zadnje taktične zamisli krmarjev in taktikov v posadkah. Zvečer jih je čakala zabava na že znani lokaciji hotela Punta. Organizator je pripravil Humanitarni »Coctail party«, zbrana sredstva v višini 400 EUR bo namenil za pomoč pri nakupu šolskih potrebščin za osnovnošolske otroke s konjiškega.
V nedeljo, prvi tekmovalni dan so vse ekipe odjadrale skupaj 2 plova in se z dvema navigacijskima plovoma premaknile iz Vodic do turističnega naselja Solaris, južno od Šibenika.
Drugi tekmovalni dan je organizator za tekmovalce pripravil še tri plove v regatnem polju med Zlarinom in Vodicami, od tega 2 tehnična in enega navigacijskega. Po skupaj 5 izvedenih plovih regate Konjičanka 2014 je skupni zmagovalec postal krmar style="float: left; margin-bottom: 5px; margin-right: 20px;"> Zmago KRANJC z barko FIRST 35, ekipa LUMPEKI. Skupno drugo mesto je zasedla ekipa Mihe PAVLINA, Nautic club Rogla na barki FIRST 35, uspeh domačega kluba pa je z ekipo MILINGI in s 3. osvojenim mestom dopolnil še Miha Pučnik na barki Elan E350.
Zmagovalci v preostalih razredih so bili Miha PUČNIK v razredu Elan E350, Martina KRANJC v razredu Elan E340 in Zmago KRANJC v razredu FIRST 35. Organizator je na zaključni zabavi na bazenu hotela Punta v Vodicah podelil nagrade tudi za najboljše ženske posadke, kjer je zmagala ekipa PUPE s krmarko Martino KRANJC.
Direktor regate in predsednik Nautic cluba Rogla Stanko KOLAR je ob zaključku regate povedal: “12. ponovitev največjega projekta Nautic cluba Rogla, Konjičanka 2014 je pokazala, da smo zopet opravil odlično delo pri pripravi in izvedbi našega tradicionalnega športno družabnega dogodka. Organizacijski ekipi še enkrat en velik HVALA! Hvala tudi partnerju v projektu, ekipi Kontiki sailing, ki je v okviru 5 plovov regate pripravila tekmovanje, ki je omogočilo pravo mero tekmovalnosti s poudarkom na varnosti, ki je in ostaja ključni pogoj izvedbe in jo bomo kot primarni element izpostavljali tudi v prihodnje.
Ponosni smo, da imamo takšno podporo, ki nas zavezuje odigrati tudi družbeno aktivno vlogo. Skozi naše projekte se trudimo delovati tudi na humanitarnem področju, pomagati želimo posameznikom in družinam, ki so v trenutni gospodarski in družbeni realnosti žal prevečkrat pozabljeni in niso deležni sadov napredka družbe. Hvala za pomoc pri izvedbi humanitarnega coctail party-a, s katerim nam je ob dodatni zavezi kluba uspelo zbrati 400 EUR, ki jih bomo namenili za šolske potrebščine otrok konjiških osnovnih šol v prihajajočem šolskem letu 2014/2015. Svoje delo bomo odgovorno nadaljevali in zagotavljali kontinuiteto kvalitetnega dela, ne glede na formalno odgovorno osebo, ki organizacijo vodi danes in v prihodnje.”
Zaključek letošnje regate bo izvedba dveh regat v razredu MINI 12, obe okviru 3. Navtičnega vikenda na Rogli. Regati bosta 21. in 22. junija na akumulacijskem jezeru na Planji na Rogli. Pomenita športni spremljevalni program prireditve ob otvoritvi tekaškega centra na Rogli, ki jo je glavni organizator Unior iz Zreč poimenoval »POZDRVLJENA, NATURA«
Uspešno izvedene regate so promocija navtičnih aktivnosti društev, ki imajo na slovenskem dolgoletno jadralsko radicijo. Organizacijski rezultati zavezujejo organizacijski odbor Nautic cluba Rogla bo že v jesenskem času pričel s pripravami na »Konjičanko 2015«.
Predsednik in predstavnik NCR za stike z javnostmi, Stanko Kolar
V soboto se je po 4 dnevnem druženju končal letošnji VIII. Lions rally 2014, humanitarna regata v organizaciji Lions kluba Konjice. Navtični dogodek, poimenovan rally, je tokrat v južno Dalmacijo z izhodiščem v marini Kaštela pri Splitu in jadralnim akvatorijem med Splitom in Šibenikom, privabil 60 udeležencev regate iz 4 Lions in LEO klubov iz Slovenije, ki so s svojo udeležbo in pomočjo sponzorjev, pripomogli zbrati humanitarna sredstva v višini 6.000 EUR.
Lions klub Konjice je bil med 6 tekmovalnimi posadkami najbolj zastopan Lions klub, regati so se pridružili še člani Lions klubov Piramida Maribor in Novo mesto ter LEO Slovenske Konjice. Regati sta se v netekmovalnem pridružili tudi dve spremljevalni jadrnci, ki sta poskrbeli za dobro vzdušje med tekmovalci na morju in na kopnem.
Razglasitev najboljših ekip regate je potekala ob prijetnem druženju v vasici Rogač na Šolti, kjer je organizator do koder jih je regatna pot pripeljala od turističnega naselja Solaris pri Šibeniku in Maslinice na Šolti, kjer je minil prvi večer regate.
Ob zaključku večera prvega tekmovalnega dne je organizator ob pomoči izvrstnega dražitelja Sebastijana Levstika iz tehnične ekipe soorganizatorja regate, Kon-tiki salinga in ob izdatni pomoči tujih gostov uspel za okoli 6 kg težak pršut iztržiti 3.100 EUR. Zadnji večer je organizator ob pomoči prijatelja Bojana NOVAKA na dražbo postavil še podpisano nogometno žogo in dres NK Maribor, s katero se je humanitarni fond regate obogatil za dodatnih 600 EUR.
Zmagovalec letošnjega Lions rally-ja je postala tokrat prvič ekipa Milana KOLENCA iz Lions kluba Konjice s krmarje Antonom ROUSOM. Poleg praktične nagrade in pokala za zmago so dobili v enoletno last in hrambo tudi prehodni pokal Lions rally-ja. Na drugo mesto je prijadrala ekipa predsednika Lions kluba Konjice Sama Pokorna s krmarjem Branetom KLANČNIKOM, tretje mesto pa je zasedla ekipa Vojka PODGORNIKA Lions kluba Piramida Maribor s krmarjem Andrejem GREIFOM.
Vodja projekta »VIII. Lions rally 2014 Lions kluba Konjice« Stanko KOLAR je ob tem povedal: »V imenu organizacijskega odbora priprave in izvedbe 8. ponovitve Lions rally-ja, humanitarne regate Lions kluba Konjice, se zahvaljujem za vnovičen, nesebičen prispevek pri, glede na aktualne družbene in gospodarske razmere, izredno uspešnem štiridnevnem druženju v južni Dalmaciji. Ponosni smo na zveste prijatelje Lions kluba Konjice, ki si znajo utrgati dragocene trenutke prostega časa in jih nameniti humanitarni vsebini, začinjeni z zdravo mero tekmovalnosti. S prispevki udeležencev, z zdaj že tradicionalno avkcijo pršuta in dražbo športnih rekvizitov NK Maribor (žoga in dres s podpisi nogometašev) smo uspeli zbrati željena sredstva za izvedbo naših projektov.
Brez težav bomo lahko realizirali cilj našega projekta, ki smo ga najavili ob razpisu regate. Po lanskoletni pozitivni izkušnji bomo letos ponovno organizirali udeležbo otrok v okviru projekta MIRNO MORJE 2014. Skupaj z javnimi ustanovami (šolami) bomo izbrali 4 otroke iz lokalnega okolja in jim omogočili spoznavanje mornarskih veščin na enem od plovil krovnega organizatorja akcije Mirno morje 2014 iz Maribora. Preostala sredstva bodo namenjena redni humanitarni dejavnosti kluba, ki bo letos pomagal tudi pri opremljanju osnovnošolcev z nujnimi šolskimi potrebščinami in kasneje v septembru z razpisom enoletnih štipendij.«