Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Prvič na slovenskem trgu, komplet zdravstvene oskrbe na morju, ki ga je na pobudo Sveta jadranja razvila Tosama, d.o.o.
Komplet vsebuje vrhunske izdelke, ki so nujno potrebni za kakovostno zdravstveno oskrbo v posebnih okoliščinah, kot je bivanje na plovilu (barki, motornem čolnu ali jadrnici), kakor tudi vsako drugo življenje ob vodi. Komplet vsebuje 19 artiklov (povoj vivacare sport, obliž aquastop, vivaplast universal, vivaplast special sensitive, vivaplast aquastop, vivanet, metaizirana folija, micropore, povoj, aluplast extra, vivanet, ivalast povoj, trikotna ruta, škarje, vivamel steril, zaščitna folija za umetno dihanje, rokavice za enkratno uporabo.
Komplet za prvo pomoč za navtiko je shranjen v vodoodporni škatli.
Cena kompleta znaša 49,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 6,00 EUR.
Naroči komplet: Zdravstvena oskrba na morju
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo kompleta. |
Tramontana je lokalen, kratkotrajen veter, ki ne traja več kot en dan. Je hladen in lahko dosega hitrosti vse do 200 km/h. Piha konstantno in ne v sunkih kakor burja. Spremlja ga vedro vreme in visok barometrski tlak.
Tramontana piha s severne do severozahodne smeri (N-NW). Pojavlja se pri prehodu ciklona v predelih severno od Jadrana ali pa pri hitrem prehodu fronte iz severozahoda. Je kratkotrajen veter, ki se lahko pojavlja v vseh letnih časih. Hitrost vetra je odvisna od oddaljenosti kraja, kjer se nahajamo od središča ciklona.
Tramontana, kljub temu, da je to kratkotrajen veter se lahko pojavi iznenada. Zelo hitro doseže visoke hitrosti in je lahko zelo nevaren veter.
Videoposnetek tramontane v marini Punat, ki je v nekaj minutah dosegla hitrost 85 vozlov:
Močna tramontana v Zadru
Podjetje NYK je prevzelo največjo do sedaj zgrajeno ladjo za prevoz vozil na svetu. Aries Leader je bila zgrajena v japonski ladjedelnici Shin Kurushima Dockyard Co. Ltd. To je prva ladja za prevoz vozil formata post Panamax.
Poleg tega, da ima ladja Aries Leader prostora za prevoz 7000 vozil je tudi izjemno ekološka ladja, v katero so vgrajeni najnovejši sistemi za zmanjševanje porabe energije in zmanjšanje izpustov CO2. Ladja ima vgrajen poseben sistem zračnega podmazovanja in hibriden turbo polnilnik, ki sta tokrat prvič vgrajena v ladjo za prevoz vozil. Pogonski motor je računalniško nadzorovan, za pogon pa uporablja posebno gorivo z vodno emulzijo.
Sistem zračnega podmazovanja je poseben sistem, ki skrbi za zmanjševanje trenja med dnom ladje in morsko vodo. Z vpihavanjem zraka pod dno ladje se ustvarjajo zračni mehurčki, ki upor zmanjšujejo. Pogonsko gorivo imenovana vodna emulzija pa je mešanica vode in težkega olja. Z novimi tehnologijami bodo močno zmanjšali izpuste CO2 glede na prevoženo vozilo. Natančne rezultate ustvarjenih prihrankov in zmanjšanja izpustov pa bodo vidna že v letošnjem letu.
O ladji:
Dolžina: 199.98 mŠirina: 35.80 m
Vgrez: 37.70
Kapaciteta. 7,000 vozil
Teža ladje: 18,808 t
Nosilnost: 69,931 t
Vir: http://www.nyk.com/
Včeraj je eksplodiral tanker Shoko Maru. En član posadke pogrešan, sedem je poškodovanih.
Včeraj je v bližini luke Himeji, na jugozahodni obali Japonske eksplodiral tanker Shoko Maru, ki je prevažal surovo nafto. V nesreči je bilo sedem članov posadke poškodovanih, kapitana ladje pa pogrešajo. Ognjeni zublji so zajeli krov tega 998 tonskega tankerja. Na mesto nesreče so priplule gasilske ladje, ki so nemudoma pričele z gašenjem požara. Sedem oseb so rešili s tankerja. Šteri osebe so utrpele hude opekline. Še vedno pa pogrešajo kapitana ladje.
Tanker je k sreči pred nesrečo izčrpal svoj tovor surove nafte. Kaj je povzročilo eksplozijo na ladji še ni znano in bo pokazala naknadna preiskava.
Jadralci JK Pirat so v zadnjih dneh polnili slovenski medijski prostor. Tina Mrak in Veronika Macarol sta nastopili v živo v pogovorni oddaji V sredo na Valu 202, obsežen članek ob 20. obletnici uspešnega sodelovanja med Tomažem Čopijem in Mitjo Margonom pa je bil objavljen v Primorskih novicah.
Takole so intervju s Tino in Veroniko napovedali na Valu 202: »V športno-pogovorni oddaji V sredo bo 14. maja Aleš Smrekar gostil Tino Mrak in Veroniko Macarol, ki sta trenutno na 4. mestu svetovne lestvice ženskih posadk razreda 470 in z naskokom najboljši slovenski jadralki sedanjosti. Po mnenju trenerja Tomaža Čopija lahko na olimpijskih igrah v Braziliji posežeta zelo visoko. Več o njunih načrtih, prednostih in pomanjkljivostih pa ob 21-ih na Valu 202.«
Iz intervjuja s Tomažem in Mitjo: »Tomaž Čopi in Mitja Margon sta do pojava Vasilija Žbogarja veljala za najboljša slovenska jadralca. Pet let sta bila v samem svetovnem vrhu razreda 470. Osvojila sta dve srebrni medalji na evropskih prvenstvih (1998, 1999) in srebrno medaljo na svetovnem prvenstvu v Palmi de Mallorci leta 1998. Na OI v Atlanti sta bila 16., na OI v Sydneyu, kjer sta spadala v širši krog favoritov, pa deveta. Čopi je s flokistom Davorjem Glavino sodeloval še na OI v Atenah. Leta 1997 in 1998 sta bila razglašena za najboljša športnika Primorske.«
Foto: Zdravko Primožič/FPA: Tomaž in Mitja na treningu pred 14 leti
Lani je Branko Brčin svoje največje uspehe dosegel na jadrnici X-35 Lelagain – srebro na evropskem prvenstvu razreda, tretje mesto na italijanskem odprtem državnem prvenstvu ter zmago in tretje mesto na dveh posameznih regatah.
Pred letošnjo sezono je Branko povedal: »Drži, na tej jadrnici smo dosegli nekaj odličnih uvrstitev, na štirih svetovnih prvenstvih smo dvakrat zmagali, bili enkrat drugi in enkrat tretji, tudi lani smo dosegli lepe rezultate, zato so pričakovanja, razumljivo, visoka. Prvo letošnjo regato smo izpustili, prva bo za nas tako konec maja v Punti Ali. Junija nas čaka svetovno prvenstvo v San Remu, seveda tudi italijansko državno prvenstvo, čakajo nas štiri regate.
Pretekli konec tedna se je v italijanski Punta Ali odvila druga letošnja regata razreda, imenovana Trofeo Gavitello d’Argento, ter prva za ekipo Branka Brčina, ki je regatno sezono z odličnim jadranjem začela v velikem slogu, z zasluženo zmago. V konkurenci devetih jadrnic, ki so odjadrale osem plovov, je samim prvim mestom ekipa jadrnice Lelagain (krmarja in lastnika Alessandra Soleria) dodala kot najslabši uvrstitvi eno drugo in eno tretje mesto, ki se jim je brisalo.
Na drugo mesto se je uvrstila nizozemska jadrnica Who's next krmarja in lastnika Alwina Van Daelena, na tretje pa italijanska jadrnica Giochelotta krmarja in lastnika Francesca Conteja.
Prva postaja Avstrijskega Match Race Toura je postregla tako z lepim vremenom kot izvrstnim vzdušjem. Veter je bil skrajno nepredvidljiv. Oznake regatnega polja so bile vedno postavljene ob obali avstrijskega Traunsee-a, ker se je komentiranje regate odvijajo v živo na samem mestnem trgu.
Nastopili sta dve slovenski posadki. Prva (Lumba MR), v postavi Dejan Presen, Miha Truden ter Jure Jerkovič, je predvsem zaradi lanske zmage veljala za favoritinjo. Druga (Eureka ST), v postavi Rajar Bojan, Miran Pavlič ter Matjaž Klemenc, pa je bila za večino Avstrijcev neznanka, še posebej ker ni imela nobenih izkušenj s hitrimi, 6 metrov dolgimi jadrnicami Laser SB 20.
Po Round Robinu sta naši posadki zasedali odlično prvo in tretje mesto. Lumba je izgubila samo proti peto uvrščeni ekipi, Eureka pa je izgubila tri dvoboje (proti 1, 2 in 6 uvrščeni).
V prvem polfinalu je v precej močnem in sunkovitem vetru naša Lumba MR klonila šele v tretjem dvoboju s kasnejšimi zmagovalci, ki so po Round robinu zasedali šele četrto mesto. Izredno nepredvidljive razmere so terjale svoj davek. Ne smemo pozabiti, da so imele avstrijske ekipe veliko prednost, saj so lahko v takšnih vetrovnih pogojih trenirale na domačem terenu.
V drugem polfinalu je Eureka ST izgubila proti ekipi, s katero se je že srečala v Izoli, v dveh dvobojih. V obeh je dominirala na štartu, vendar v obeh nato zaradi manjše napake izgubila. Finale je tako pripadal domačinom v katerem je z veliko sreče zmagal Köchert pred Regnemer-jem.
Mali finale je so odločale malenkosti, ki jih je bolje izkoristila višje plasirana Lumba MR in zasluženo dobila slovenski obračun.
Lepo vreme in simpatična podelitev je postavila piko na i odlični organizaciji.
Končni rezultati:
1. Mani Köchert (AUT)2. Roland Regnemer (AUT)
3. Dejan Presen (SLO)
4. Bojan Rajar (SLO)
5. Julian Kircher (AUT)
6. Anne Mähr (AUT)
7. Martin Kalhamer (AUT)
8. Clemens Holzapfel (AUT)
Vir: JZS, Foto: arhiv
V Geonavtiku se je odvilo že tretje predavanje iz serije Varno med valovi. Tokrat je bila gost večera Katarina Šmuc Berger, dr. med., spec. dermatovenerologije, ki je predavala o zdravju na morju oziroma, kako lahko sami poskrbimo za svoje zdravje na plovilu.
Ko se odpravimo na dopust na plovilu, se moramo zavedati, da je dostop do zdravniške pomoči na plovilu omejen ali pa celo nemogoč. Za plovbo se moramo predhodno primerno pripraviti, saj nam dobra priprava lahko pomaga rešiti zdravstvene težave, zmanjšati njene posledice ali pa celo rešiti življenje. Na plovilu je lahko ogroženo naše zdravje, če pa ne znamo pravilno ukrepati, so lahko ogrožena življenja.
V pripravo na plovbo sodi skrb za nujno potrebne pripomočke za zdravstveno oskrbo. Na plovilih je običajno le komplet za prvo pomoč, ki pa je pogosto zastarel, mu je potekel rok uporabe ali pa je nepopolen, ker smo določene stvari iz kompleta že porabili in jih nismo nadomestili z novimi. Komplet prve pomoči na plovilu je le najnujnejša oprema za zdravstveno oskrbo, za vse nevarnosti, ki pa nam pretijo na plovilu pa je to premalo. Dr. Katarina Šmuc Berger je naštela najnujnejšo opremo, ki jo moramo imeti vedno na plovilu poleg kompleta za prvo pomoč. S primerno opremo lahko namreč tudi laik rešuje življenja.
V nadaljevanju je obdelala 25 najpogostejših zdravstvenih težav s katerimi se srečujemo na plovbi in kako se uspešno spopademo z njimi. Pri spopadanju z zdravstvenimi težavami, je poudarila, da moramo znati ločiti, katere težave bomo lahko uspešno rešili sami in za katere potrebujemo strokovno pomoč.
V drugem delu predavanja je dr. Katarina Šmuc Berger odgovorila na številna vprašanja poslušalcev na konkretne zdravstvene probleme in kako se uspešno spopasti z njimi.
Ga. Mojca Dobrovoljc iz podjetja Beiersdorf je na vprašanje o kremah za zaščito pred sončnimi žarki z visokim faktorjem podrobno razložila delovanje zaščitnih krem in kako jih moramo uporabljati, da se uspešno zaščitimo pred sončnimi opeklinami.
Tomaž Gregorič iz podjetja Spinaker je razložil delovanje medicinske pomoč na morju preko VHF postaje in praktično prikazal klic v primeru zloma zapestja člana posadke na plovilu, ki pluje več ur plovbe od najbližje obalne točke in potrebuje strokovno medicinsko pomoč. Podrobno je bil predstavljen postopek klica in kakšno komunikacijo lahko pričakujemo s strani obalne postaje in dežurnega zdravnika.
G. Franci Sevšek iz Tosame je predstavil nov paket za prvo pomoč, ki je specialno namenjen za uporabo na plovilu in vsebuje vse potrebne izdelke za oskrbo najbolj pogostih medicinskih težav. Paket bo naprodaj naslednji teden na naši spletni strani.
Predavanje v Geonavtiku se je zaradi izjemnega zanimanja in strokovnosti predavateljev zavleklo vse do devete ure.
Vtisi obiskovalcev predavanja
Vsi, ki se zavedamo, da je zdravje ena izmed najpomembnejših vrednot, smo se z navdušenjem udeležili predavanja. Prejeli smo pomembne informacije, napotke in nasvete, kako ukrepati v kritičnih situacijah na plovbi. Organizatorjem gre vsa pohvala in čestitke, ker so pripravili in izvedli odlično predavanje. Vsem navdušenim jadralcem želimo, kot je zapisano v priročniku: "Naj bo zdravje trdno in morje razigrano."
Navdušena jadralka, Zdenia Kodey
Priročnik, v katerem so pojasnjeni postopki za obvladovanje zdravstvenih težav na plovilu, lahko naročite na tej povezavi: Priročnik: Zdravi na morju
Naslednje predavanje iz sklopa Varno med valovi bo ponovitev predavanja Tehnike sidranja, bo v torek, 10.6.2014 ob 18.00 v Kulturnem domu Kamnica, Vrbanska cesta 97, Kamnica, Maribor. Na predavanje se lahko prijavite preko naslednje povezave: Tehnike sidranja
Priročnik za obvladovanje zdravstvenih težav na barki.
Katarina Šmuc Berger je avtorica zdravnikovih receptov,da bomo čim bolj varni na morju in da bomo znali obvladovati zdravstvene težave na morju.
Knjiga se ukvarja z naslednjo tematiko: alarmantni znaki in simptomi, driska, glavobol, herpes simplex, krvavitev, morska bolezen, odrgnine, vreznine, odtrganine, opekline kože, ožigalkarji, podhladitev, slabost in bruhanje, sončarica in toplotni šok, udar strele, ugrizi, utopitev, vbodi ježkov in strupene ribe, vbodi žuželk, zaprtje, zastrupitev s hrano in morskimi sadeži, zaščita kože pred UV žarki, zaščita oči, zlomi, zmečkanine in zvišana telesna temperatura.
Drugi del priročnika pa je SOS 365, na enem mestu zbrani pomembni podatki in kontakti za pomoč na cesti, za diplomatsko pomoč in za reševanje na morju. Podatki so zbrani za vzhodno jadransko obalo, za države: Italija, Slovenija, Hrvaška, Črna Gora, Albanija in Grčija. Vsebino je zbral in uredil urednik zbirke Bukva, Mitja Zupančič.
O knjigi: obseg 72 strani, format 13x20 cm
Cena priročnika znaša le 13,00 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.
Naroči Priročnik za voditelja čolna
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo priročnika. |
V Izoli se je v nedeljo zaključila trodnevna tradicionalna regata za Pokal Burje. V treh tekmovalnih dneh so imeli organizatorji precej sreče z vremenom, saj se je Izola vse tri dni kopala v soncu. Slab vtis je naredil le petkov veter, ki je bil prešibak za izpeljavo regat. V soboto in nedeljo pa je regatni odbor izpeljal 7 plovov in nadoknadil zamujeno.
V razredu Optimist, kjer so se jadralci borili za točke za uvrstitev v reprezentanco (zadnja kriterijska regata bo potekala v juniju), je zmagal Rok Verderber iz JK Pirat pred Maro Turin (JK Izola) in Klemnom Semelbauerjem (JK Pirat).
V razredu Laser 4.7 je bila to zadnja regata, ki je štela za kriterij za nastope na EP in SP v letu 2014. Najboljši po kriterijski lestvici med fanti je Liam Orel (JK Jadro Koper) pred Tašem Kolmanom (JK Burja Izola). Med dekleti pa je zmagala Lin Pletikos (YC Portorož).
V razredu Radial je zmagal Marko Radman (JK Izola), v razredu 470 pa Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič.