Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

V jutranjih urah so iz Luške izpostave Cres obvestili Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja na morju iz Reke, da je zagorelo plovilo v ACI marini Cres.

Kapetan Luške izpostave na otoku Cresu se je takoj po prejemu informacije odpravil v marino Cres. Zagorelo je plovilo Excalibur, ki pluje pod nemško zastavo in je v lasti nemškega državljana A.D. Po pregledu plovila je požar izbruhnil v strojnici. Vzrok požara so bile električne inštalacije. Požar se je razširil tudi na krmni del plovila. Kolikšna je škoda še ni znano. V nezgodi nihče ni bil poškodovan. Natančna preiskava o vzrokih požara bo izvedena v naslednjih dneh.

Zaščitite svoje plovilo z učinkovitim gasilnim aparatom PYRoff, ki si ga lahko ogledate tudi na sejmu Internautica na našem razstavnem prostoru. Več o gasilniku si lahko preberete na: PYRoff

Četrtek 08 Maj 2014

V La Rochellu se je končal tretji tekmovalni dan letošnjega evropskega prvenstva v razredu Finn, kjer nastopata tudi dva Slovenca, branilec evropske krone Izolan Vasilij Žbogar ter Koprčan Gašper Vinčec. Po petih odjadranih plovih Vasilij Žbogar zaseda 4., Gašper Vinčec pa 30. mesto. V prepričljivem vodstvu je Britanec Giles Scott.

Organizatorji evropskega prvenstva v La Rochellu v Franciji so imeli danes več sreče z vetrom in uspeli izpeljati vse tri predvidene plove. V oblačnem vremenu so se jadralci že dopoldne podali na morje, kjer jih je čakal 10-12 vozlov močan veter, ki je tekom dneva dvigoval svojo jakost in na koncu dosegel 17 vozlov ter pregnal oblačnost.

Aktualni evropski prvak Vasilij Žbogar je danes jadral nekoliko slabše in zabeležil 13., 15. ter 7. mesto, kar ga uvršča na trenutno 4. mesto in za tretjeuvrščenim zaostaja 2 točki. Gašperju Vinčecu danes žal ni šlo po željah in je z današnjim 37., 54. in 20. mestom trenutno 30.

Prva tri mesta pripadajo trem jadralcem iz Velike Britanije, s se nadaljuje primat Združenega kraljestva Velike Britanije v tem najelitnejšem olimpijskem jadralnem razredu. Videti je, da je Sir Ben Ainslie, najuspešnejši jadralec na Olimpijskih igrah vseh časov, dobil dostojne naslednike. Naj spomnimo, Ainslie se je po osvojitvi zlatega odličja v Londonu upokojil iz olimpijskega jadranja. V prepričljivem vodstvu je Giles Scott, ki nadaljuje z vrhunskimi uvrstitvami ter z enim drugim ter dvema prvima mestoma še povečal prednost pred zasledovalci in ima sedaj že 18 točk prednosti pred drugouvrščenim rojakom Andrewom Millsom. Tretji je aktualni evropski podprvak Edward Wright, ki za Millsom zaostaja točko in je dve točki pred Žbogarjem.

Pred jadralci so še trije tekmovalni dnevi.

Vir: JZS; Foto: Robert Deaves / Finn Class

Četrtek 08 Maj 2014

Na morju nismo nikoli sami in kot bi morali vsi vozniki avtomobilov nakazati smer v cestnem prometu (pa velikokrat nimajo časa, ker govorijo po telefonu ...), veljajo tudi glede tega na morju pravila, ki jih določa Pravilnika o izogibanju trčenju na morju.

V sladu s tem pravilnikom mora plovilo na mehanski pogon svoj manever nakazati z zvočnim signalom in sicer:

- s kratkim piskom, kar pomeni "zavijam na desno",
- z dvema kratkima piskoma, kar pomeni "zavijam na levo",
- s tremi kratkimi piski, kar pomeni "vozim vzvratno".

Plovilo lahko zvočne signale dopolni še s svetlobnimi signali, s pomočjo bele krožne luči in sicer:

- z enim bliskom, kar pomeni "zavijam na desno",
- z dvema bliskoma, kar pomeni "zavijam na levo,
- s tremi bliski, kar pomeni "vozim vzvratno".

Četrtek 08 Maj 2014

Priročnik za voditelja čolna na morju je prvi celovit navtični priročnik, ki vam z video vsebinami nudi tudi vsa temeljna praktična znanja. Priročnik obsega 196 strani in je obogaten z ilustracijami, tabelami in videoposnetki.

Priročnik za voditelja čolna na morju:
- 196 strani,
- več kot 120 ilustracij,
- več kot 110 videoposnetkov in
- več kot 20 tabel.

Vsebina priročnika:
- Pomorski predpisi
- Mornarska dela in veščine
- Osnove navigacije
- Pravila o izogibanju trčenju
- Osnove motoroznanstva

Priročnik za voditelja čolna na morju je idealen tako za tiste, ki se z navtiko srečujejo prvič, kot tudi za tiste, ki že plujejo in želijo dopolniti ali osvežiti svoje navtično znanje.

Priročnik je tudi odlična literatura za pripravo na izpit za voditelja čolna.

Mnenja o priričniku:

Teja Černe

»Knjiga odlično predstavlja vse navtične osnove, od mornarskih veščin, manevriranja, pa vse do pomorskih predpisov in pravil o izogibanju trčenju na morju. Vsekakor je to navtični priročnik, ki ga priporočam vsem jadralcem.«

Teja Černe, jadralka in inštruktorica jadranja

Valter Suban

»Priročnik je napisan tako, kot se od take literature pričakuje: sistematično, razumljivo in na ustreznem strokovnem nivoju. Zagotovo si zasluži svoje mesto na polici z navtično literaturo.«

Valter Suban, pomorski strokovnjak in predavatelj stroke

Ambrož Jakop

»Vključeni videoposnetki povezujejo teorijo s prakso. Nekatere stvari si namreč lahko le na ta način dovolj jasno predstavljamo. Takšen pristop bistveno pripomore k razumevanju različnih situacij na morju, kar je v končni fazi tisto, kar res šteje.«

Ambrož Jakop, poklicni skiper

Cena priročnika znaša le 29,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.

Naroči Priročnik za voditelja čolna

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo priročnika.
Priročnik vam bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo na naš račun!


Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Kosov:
Pošiljko pošljite na moj naslov:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup



Četrtek 08 Maj 2014

Čez leto se v Sloveniji odvija vrsta zanimivih navtičnih dogodkov, toda le eden izmed njih je tisti, ki je vsako leto znova v spomladanskem delu deležen nestrpnih pričakovanj naših morjeplovcev - Internautica.

V tokratni sejemski številki premierno objavljano test zastavonoše med greenlini - greenline 48 fly, ki je s sončno palubo navdušil prve kupce in našega novinarja. Nova jadrnica Oceanis 38 pa bo razvajala kupce z notranjo razporeditvijo, ki so jo francoski arhitekti poimenovali kar "daysailer", "weekender" in "crusier". Poleg testov plovil in razglasitve zmagovalk za Valovo plovilo leta smo se v tokratni številki pogovarjali še s športnim psihologom dr. Matejem Tušakom.

S podvodnim fotografom Andrejem Vojetom smo raziskovali otoke in lepote indonezijskega morja, z Jasno Tuta pa smo opravili še zadnje priprave pred odhodom na njeno najdaljšo morsko preizkušnjo - prečenje Tihega oceana. Na prvo jadransko ruto smo se podali iz slovenskega Primorja; s plovilom smo objadrali italijanski Gradež in si z morske strani ogledali čarobne Benetke.

Pred plovno sezono bomo osvežili tehnike sidranja in podrobnejše spoznali tehnike supanja. Mitja Margon, jadralec v "slovenskem" timu Nika na RC44, nam je podrobnejše poročal o njihovi najboljši uvrstitvi doslej. Ne zamudite majske številke, saj skriva pestro vsebino, ne pozabite pa obiskati tudi navtičnega sejma Internautica, saj vas na Valovem razstavnem prostoru čaka lepo presenečenje.

 

Sreda 07 Maj 2014

Včeraj zvečer je uspelo policijskemu plovilu rešiti dva angleška turista, ki sta zaradi visokih valov ostala brez svojega plovila in nemočna obtičala na skalah otoka Biševo.

Nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju iz Reke, je včeraj okrog 18.05 ure prejelo nujen klic o dveh pogrešanih angleških turistih, ki sta odplula proti Modri jami na otoku Biševo. Turista sta se proti Modri jami odpravila že v dopoldanskih urah iz kraja Salbunara na otoku. Pri lastnici apartmaja sta si izposodila kajak in se v kopalkah odpravila proti jami. K sreči sta si nadela reševalne pasove. Ker se nista vrnila do poznih popoldanskih ur, je lastnica apartmajev poklicala na pomoč. Luška kapitanija Split je na Biševo nemudoma poslala plovilo Pomorske policije. Ob 20.00 uri so opazili brodolomca na severni strani otoka pri rtu Pernikoza. Obvisela sta na strmih stenah. Zaradi visokih valov, ju s policijskim plovilom niso uspeli rešiti. Na pomoč so poklicali alpiniste Alter Nature, ki so se uspeli spustiti do brodolomcev in ju premestiti na policijsko plovilo. Oba sta nesrečo preživela in sta bila v relativno dobrem stanju brez večjih poškodb. Reševalna akcija je bila zaključena ob 23. uri. Angleža sta medicinsko pomoč zavrnila. Z policijskim plovilom so ju vrnili v kraj, kjer preživljata dopust.

Kajaka s katerim sta odplule proti Modri jami niso našli. Predvidevajo, da se je razbil na stenah in potopil.

Torek 06 Maj 2014

Na prizorišču letošnjega evropskega prvenstva razreda Finn, kjer od Slovencev nastopata aktualni evropski prvak Vasilij Žbogar ter Gašper Vinčec, je prvi jadralni dan zaznamovalo brezvetrje. Kljub poskusom regatnega odbora, da prvi tekmovalni dan izpelje vsaj en plov, se to zaradi pomanjkanja vetra ni zgodilo. Tekmovanje se nadaljuje jutri.

Vremenska napoved za prvi tekmovalni dan prvenstva stare celine v najelitnejšem olimpijskem jadralnem razredu Finn je izgledala obetavno. Napovedan je bil zmeren jugovzgodni veter, ki naj bi pihal z močjo okoli 11 vozlov. Regatni odbor je jadralce kmalu poslal na morje, kjer je bilo sončno z okoli 7 vozlov vetra. Po dveh neuspelih poizkusih in nekaj diskvalificiranimi jadralci zaradi prehitrih štartov (Slovencev ni bilo med njimi) se je okoli poldneva začel prvi plov letošnjega evropskega prvenstva. A veter je po 25. minutah izginil in regatni odbor je moral plov prekiniti. Po nekaj urnem čakanju, najprej na morju, potem še na obali, se je regatni odbor nekaj minut po četrti uri popoldne odločil, da tekmovanje za danes prekine in ga nadaljuje jutri. Napoved za jutri je obetavna, pihal naj bi jugozahodnik, ki naj bi tekom dneva stopnjeval svojo moč.

Vasilij Žbogar in Gašper Vinčec, oba izredno uspešna slovenska jadralca, bosta na prvo jadralno preizkušnjo na letošnjem prvenstvu stare celine tako morala počakati vsaj še do jutra. Pred jadralci je še pet tekmovalnih dni, v katerih bo regatni odbor poskušal izpeljati vse predvidene plove, vremenska slika pa kaže obetajoče vetrovne razmere.

Vasilij je na kratko spregovoril o ciljih in težavah, ki ga pestijo pred začetkom jadranja na prvenstvu: »Kar se tiče ciljev je težko reči. Vsekakor je moja želja, da ubranim naslov, vendar bo težko glede na to, da imam skoraj novo, nepreizkušeno opremo. Konkurenca je kot vedno zelo močna. Veliko je jadralcev, ki smo si zelo podobni in vsaj 15 jih lahko zmaga na evropskem prvenstvu. Že pred svetovnim pokalom na Majorki sem imel sem nekaj problemov z opremo. Jambor je počil, to smo potem popravili, vendar je ponovno počil. Zato smo se odločili, da naredimo jambor mehkejši, vendar z jadri, ki sem jih uporabljal pred popravilom ni šlo več, menjati smo morali tudi jadra in jih prilagoditi novi trdoti. To ponavadi vzame dosti časa, ki ga nismo imeli, tako da na tej regati nisem stoodstotno pripravljen. Cilj je svetovno prvenstvo v Santanderju, ki je septembra, do takrat pa bo vse pripravljeno!«

Evropsko prvenstvo v francoskem La Rochelle se je sicer začelo že v soboto z registracijo, meritvami opreme in slavnostno otvoritvijo, na kateri je Vasilij kot aktualni evropski prvak vrnil prehodni pokal, ki ga je prejel julija 2013 za zmago v nemškem Warnemündu. Po šestem mestu na regati ISAF svetovnega pokala na Majorki je Vasilij vso pozornost usmeril v vrhunca letošnje sezone. Na evropskem prvenstvu bo branil naslov evropskega prvaka in skušal nadaljevati z nizom uspehov na evropskih prvenstvih, septembra pa ga v španskem Santanderju čaka še svetovno prvenstvo olimpijskih razredov, na katerem se bodo delile prve olimpijske vozovnice za olimpijske igre v Riu.

Na morju pred La Rochellom se je zbralo 101 najboljših jadralcev razreda finn iz 30 držav, ki se bodo do petka pomerili v desetih plovih, najboljših deset tekmovalcev pa čaka še sobotna regata za medalje. V krog favoritov poleg aktualnega evropskega prvaka Vasilija sodijo vodilni na svetovni jakostni lestvici Hrvat Ivan Kljakovič Gašpič, zmagovalca svetovnih pokalov na Majorki Britanec Giles Scott in v Hyeresu Nizozemec Pieter-Jan Postma, ostali Britanski jadralci Mark Andrews, Andrew Mills in Edward Wright ter Francoza Thomas Le Breton in Jonathan Lobert.

Vir: JZS, http://www.vasilijzbogar.si/; Foto: Robert Deaves/Finn Class

Torek 06 Maj 2014

Vripakc V20 je prvo monotipno tekmovalno plovilo na svetu, ki pluje le s pomočjo sončne energije.

V20 je Hydro Foiling WIG plovilo (WIG - Wing In Ground efekt – glej spodnji video za razlago). Pod trupom plovila so nameščena nastavljiva krilca, ki povzročijo, da se trup plovila s povečevanjem hitrosti dvigne nad vodno gladino. Oblika trupa je oblikovana tako, da povzroča WIG učinek, kar dodatno povečuje vzgon. Vse to je namenjeno temu, da se naravni zračni ter vodni upor plovila zmanjšata na minimum. Za pogon takega plovila in doseganje hitrosti do 16 vozlov, zadostuje električen motor z močjo 4 kW. Vripac V20 je razvit kot solarno tekmovalno plovilo, zato je v njem sedež le za eno osebo, pilota, kakor ga imenujejo v podjetju.

Vripack V20 je majhno plovilo izdelano iz kompozitnih materialov. Razvili so ga v nizozemskem podjetju Vripack, ki slovi po svojih inovativnih navtičnih rešitvah. Je motorno plovilo, ki ga poganja zgolj sončna energija. Za shranjevanje energije ima nameščene Li-Io akumulatorje, ki pa jih ne potrebuje za plovbo v sončnem vremenu. Sončna energija se preko solarnih celic, elektromotorja in propelerja direktno pretvarja v potisk plovila. Za optimalno porabo električne energije skrbi sofisticiran računalniški sistem, ki krmarju stalno sporoča, katera je optimalna hitrost plovbe. V primeru lepega sončnega vremena, solarne celice istočasno poganjajo plovilo, del ustvarjene električne energije, pa se shranjuje v baterije. V primeru, da plujemo v oblačnem vremenu, ko sončna svetloba ni dovolj močna, se del energije za pogon plovila nadomešča iz baterij. Plovilo lahko le s sončno energijo doseže hitrost 30 km/h ali 16 vozlov. Na plovilo je nameščeno 22 solarnih panelov, ki jih sestavlja 576 solarnih celic. Plovilo brez enočlanske posadke, pilota, tehta zgolj 145 kg.

Virpac V20 se bo udeležil letošnjega svetovnega prvenstva solarnih plovil, ki bo potekalo v Monte Carlu med 10. in 13. junijem.

Tehnične lastnosti

Dolžin: 5,80 m
Širina: 2,30 m
Vgrez: 0,15 m (brez kril)
Teža: 145 kg (brez posadke)
Motor: 4 kW
Vir energije: 22 solarnih panelov s 576 solarnimi celicami
Baterije: Solar HD – Li-Io baterije
Maksimalna hitrost: 16 vozlov (30 km/h)

Vir: http://www.vripack.com/

Torek 06 Maj 2014

V sredo, 7.5.2014 se v Portorožu pričenja že 19. salon plovil Internautica. S pomočjo eNavtike si lahko prislužite brezplačno vstopnico za ogled salona.  V spodnji obrazec vpišite svoje podatke in podatke svoje posadke ali prijateljev, ki jih zanima navtika. Med vsemi, ki boste povabili svoje prijatelje, da se prijavijo na eNavtiko bomo izžrebali kar 50 vstopnic za ogled sejma. Eden srečnež pa bo prejel vstopnice za vse prijatelje, ki jih bo navedel v spodnjem obrazcu. Vpišite čim več prijateljev in jih presenetite z brezplačno vstopnico na sejem.

Kaj je potrebno storiti, da si prislužite eno izmed lepih nagrad?

Izpolnite spodnji obrazec. Vanj najprej vpišite vaše podatke. Vpišite vaše ime in priimek, vaš elektronski naslov in vaš GSM. Nato pa navedite imena in priimke ter elektronske naslove vaših prijateljev, za katere menite, da jih zanima navtika in bi bili veseli če bi tudi oni izvedeli za eNavtiko. V kolikor imate več kot 10 prijateljev, ki bi jih zanimala navtika, izpolnite obrazec večkrat. V obrazcu je potrebno izpolniti podatke za vsaj enega prijatelja.

Kako si povečati možnost za prejem nagrade?
Priporočite eNavtiko več prijateljem in si povečajte možnost za enkratno nagrado. Upoštevali bomo le pravilne elektronske naslove prijateljev, ki nam jih boste zaupali. Vpišite le prijatelje, ki vas poznajo. Nepravilni ali zlorabljeni e-naslovi, neobstoječi e-naslovi, elektronski naslovi, ki imajo poln poštni predal ali pa bodo zavrnjeni, se ne bodo upoštevali.

Prejemniki vstopnice za sejem Internautica 2014:
Št. kart
Nagrajenec
8 vstopnic za celotno ekipo Marko ŠULIGOJ
ekipa Jani ŠULIGOJ
ekipa Jaka ŠULIGOJ
ekipa Zofka ŠULIGOJ
ekipa Janez HROVAT
ekipa Urban MARIČ
ekipa Jure MAJHEN
ekipa Mateja MAJHEN
1 kom Lukaj Jazbec
1 kom Daša Sazonov
1 kom Primož Balažic
1 kom Ksenija Petaros
1 kom ALEKSANDER LENARŠIČ
1 kom Aleksander Paglavec
1 kom Blagica Georgieva
1 kom Blaž Sajovic
1 kom Bojan Ogorevc
1 kom Bojan Tomc
1 kom Boris Štih
1 kom Gregor Presetnik
1 kom matija ketiš
1 kom Urska Kikel
1 kom Urban Pintarič
1 kom tone kovačič
1 kom Matija Božič
1 kom tatjana blatnik
1 kom gorazd štern
1 kom Dušan Kmetec
1 kom Zdenko Bautin
1 kom Tadeja Toplak
1 kom Igor Grmek
1 kom matej arhar
1 kom Miloš Sluga
1 kom Darko Gorjan
1 kom Stanislav Žigo
1 kom nenad valerijev
1 kom Zvone Kodrun
1 kom Petra Juhart
1 kom Igor Premužič
1 kom roman vrabič
1 kom Renato Neuvirt
1 kom darja slanšek
1 kom Marko Frelih
1 kom Marko Lazar
1 kom katja ostanek
1 kom Lučka Lesjak Soklič
1 kom Damjan Prebil
1 kom Primož Lesjak
1 kom Rudi Korber
1 kom Damijan Bokalič
Moje ime in priimek:
Moj e-naslov:
Moj telefon/GSM:
Moji prijatelji:
Ime in priimek
e-naslov
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Dodaj svoje besedilo:

 

Vašim prijateljem bomo poslali naslednje sporočilo?

Pozdravljeni g./ga. "ime in priimek vašega prijatelja",

vaš prijatelj "Vaše ime in priimek - (vaš elektronski naslov)" je naročen na elektronski navtični časopis eNavtika. Ker meni, da tudi vas zanima navtika, vas vabi, da se naročite na eNavtiko - brezplačni navtični e-časopis. Prijavo lahko opravite preko naslednje povezave: http://www.enavtika.si/naroci-enavtiko.

Zakaj se je pametno naročiti na eNavtiko?
Elektronski navtični časopis eNavtika izhaja vsak četrtek in je popolnoma brezplačen. Vsak dan objavljamo najaktualnejše novice z navtičnega področja tako doma, na Jadranu in po celem svetu. Predstavljamo novosti na navtičnem področju, poročamo z domačih in tujih regat kot so Volvo Ocean Race, Vendee Globe, Clipper Round the World Race, poročamo z navtičnih dogodkov, pišemo o navtični zakonodaji, novih navtičnih publikacijah, novih dosežkih v jadranju, o novih rekordih postavljenih v navtiki in še in še.
Na eNavtiki boste našli vse informacije, kje lahko varno prenočite s plovilom, kje lahko okusno večerjate, katere zanimivosti nikakor ne smete izpustiti na svojem dopustu in seveda, kaj se zanimivega dogaja na področju, kjer plujete. Na eNavtiki predstavljamo marine, luke, sidrišča, gostilne, zanimivosti, bencinske črpalke, servise s kontaktnimi številkami, zabavne in kulturne dogodke, regate, skupinska jadranja, povezave do vremenskih napovedi ter ogromno slikovnega materiala. Vse informacije so podprte z več kot 10.000 fotografijami in diagrami. Tako boste vse, kar je potrebno vedeti preden priplujete s svojim plovilom v marino, luko ali sidrišče, vedeli že prej. Novosti objavljamo tedensko. Plujte varno! Naročite se na eNavtiko in imejte vse potrebne informacije na dlani! Vsak četrtek vam bomo brezplačno na vaš e-naslov poslali vse novosti na spletni strani.
Naroči svoj brezplačni izvod: http://www.enavtika.si/naroci-enavtiko

Tvoje besedilo!

Mirno morje in ugoden veter vam želi eNavtika!

Prevzem nagrade

Nagrajenci - prejemniki vstopnice za sejem Internautico, bodo objavljeni na tej spletni strani dne 7.5.2014. Nagrado boste prevzeli na info pultu salona Internautica. Za prevzem je potreben osebni dokument.

Sreda 30 Apr 2014

Burin je poletni nočni veter. Piha iz obale proti morju, kot rahel veter. Pihati začne po zahodu sonca in običajno piha vse do sončnega vzhoda.

Nastanek burina

Burin je termični veter. Nastane zaradi priobalne cirkulacije zraka. Ponoči se zrak nad kopnim hitreje ohlaja od zraka nad morjem. Ta hladnejši zrak se prične gibati nad morje in izpodriva toplejši zrak, ki se začne nad morjem dvigovati in se v višinah vrača nad kopno. Gibanje hladnejše zračne mase s kopna nad morje imenujemo burin.

Burina ne smemo zamenjevati z burjo, čeprav piha iz podobne smeri. Smer iz katere piha je običajno severovzhod, glede na konfiguracijo terena pa lahko piha vse od smeri sever-severovzhod (NNE) do smeri vzhod (E).  Burin ne dosega visokih hitrosti. Pihati začne zvečer okoli 21.00 ure, kot šibek veter. Moč se mu povečuje proti sončnemu vzhodu, ko doseže največje hitrosti. Običajno piha v močmi 2-3 Bf in ne seže dlje kot 20 nmi od obale. Večje moči doseže le v predelih, kjer se pojavlja močnejša burja, ki v področju Jadrana piha v strženih (Tržaški zaliv, Senjska vrata, Šibenik,...)

Burin piha v obdobju stabilnega vremena in je znanilec lepega vreme. Barometrski tlak je visok.

Sreda 30 Apr 2014