Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Pri prvi navtični reviji v Sloveniji, Val navtika, so priznanja za Valovo plovilo leta podeljevali že enajstič. Izbor plovil med nominirankami je bil na enak način, kot pretekla leta, ko so ta priznanja podeljevali 'hišni' novinarji. Tudi kriteriji so bili enaki, saj so se izkazali za najprimernejše.
In kakšno mora biti plovilo, da si zasluži njihovem mnenju priznanje in kateri so elementi nekega plovila, ki vplivajo na njihovo odločitev?
Več jih je, predvsem je pomembna dovolj visoka kakovost gradnje, dobro razporejena oprema in njena ustreznost, zanimiva vizualna podoba in ne nazadnje cena, ki mora biti primerna splošni vrednosti plovila. To ne pomeni nujno nizke cene, saj ta največkrat ni združljiva s kakovostjo.
V izbor Valovih novinarjev tako pridejo tudi plovila, ki kažejo inovativen pristop tistih, ki so zaslužni za končni rezultat: arhitekti in konstruktorji, na primer. Vedno so zanimiva plovila, ki nakazujejo novo inovativno smer, v katero bo po vsej verjetnosti šla navtika. Nekatera so v tem pogledu izrazitejša od drugih, zato jih je vredno izpostaviti. Po drugi strani pa so tudi plovila, za katere menimo, da ostajajo na visoki ravni najboljšega, kar premore tradicija, vredna pozornosti in nagrade.
Seveda se v uredništvu prav dobro zavedajo, da so ti kriteriji precej subjektivni, ne glede na to, da so posledica določenega znanja in izkušenj ocenjevalcev. Zavedajo se tudi, da so vsa plovila vredna spoštovanja in pozornosti, saj je v njihov nastanek vloženega veliko dela, znanja in naporov.
Tudi letos so podelili Valovo posebno priznanje slovenskim izdelkom. Zakaj ta ločitev, so pojasnili takole: »Za to ločitev smo se kljub temu, da je slovenska navtika tesno vpeta v svetovno in je v marsikaterem pogledu tudi njen generator, že pred leti odločili za to, da se ne bi zgodilo, da bi v množici svetovnih prezrli domače napore v tej smeri. Kajti delo na navtičnem področju – in še marsikaterem drugem – je v Sloveniji še za spoznanje težje kot drugod. Slovensko plovilo leta tako ostaja pomemben del Valovih vsakoletnih priznanj.«
Na izboru za plovilo leta so bile tako priznanja podeljena v naslednjih skupinah:
Za slovensko plovilo leta v okviru izbora za Plovilo leta 2014:
SEAWAY YACHTS Greenline 48 fly - Fotogalerija na tej povezavi!
1. razred Motorna plovila open in hard top z dolžino do 10 metrov:
ELAN MOTOR YACHTS Elan power 30;
2. razred Motorna plovila open, hard top z dolžino med 10 in 18 metrov:
JEANNEAU Leader 40;
3. razred Motorna plovila fly z dolžino med 10 in 18 metrov:
AZIMUT YACHTS Magelano 53;
4. razred Motorna plovila open, hard top in fly z dolžino nad 18 metrov:
ABSOLUTE Absolute 64 fly.
Jadrnice:
Zmagovalka za slovensko plovilo leta 2014:
ELAN Elan 360 S.
Jadrnice do 11 metrov:
DUFOUR YACHTS Dufour 310 grand large;
Jadrnice od 11 do 15 metrov:
BENETEAU Oceanis 38;
Jadrnice nad 15 metrov:
BAVARIA Bavaria 51 cruiser.
Pomorstva si brez uporabe vrvi enostavno ne znamo predstavljati. Najdemo jih na vseh vrstah plovil, od najmanjših do največjih. Če pa hočemo vrvi uporabiti, jih moramo znati tudi zavezati z ustreznimi vozli. Poznamo več vrst vozlov, ki se med seboj razlikujejo po njihovih lastnostih, in se zato uporabljajo v različne namene.
Eden najbolj vsestransko uporabnih vozlov, brez katerega na morju preprosto ne gre, je prav gotovo mornarski vozel oziroma »pašnjak«. Nekateri ga imenujejo tudi nezatezni vozel ali nezategljiva zanka in že ime nam pove, da se ne zateguje in ga zato lahko enostavno razvežemo.
Uporabljamo ga za privezovanje čolnov na priveznik (bitvo), za varovanje (privez ljudi ali predmetov), za privezovanja na privezna očesa (npr. ponjave in jadra). Kljub temu, da se vozel enostavno razveže, pa je zelo zanesljiv, vrv utrpi pri zavezovanju manj poškodb kot pri drugih vozlih in zaradi vsega naštetega ga v praksi zelo veliko uporabljamo.
Različna imena vozla: mornarski vozel, mrtvi vozel, najlonski vozel, nezategljiva zanka, pašnjak (HR)
Palagruža je najbolj oddaljen Hrvaški otok. Do najbližje točke na otoku Lastovu ga loči kar 35 nmi, do Hrvaškega kopna 60 nmi, medtem ko ga do italijanske obale loči le 30 nmi morja.
Palagruža je za rekreativne jadralce težko dosegljiva in jo imajo le redko možnost obiskati. Če si želite obiskati ta oddaljeni otok z impozantnim svetilnikom sredi Jadranskega morja, se lahko pridružite prvomajskemu jadranju na Palagružo v organizaciji Just Perfect Yacht Charter-ja. Podjetje je pripravilo izjemno ugoden paket štiridnevnega jadranja. Izhodišče je v marini Kaštela pri Splitu. Prvi dan jadranja se bo zaključil s prenočevanjem na Paklenih otokih. Drugi dan se bo v zgodnjih urah odjadralo proti otoku Palagruža. Na Palagruži si boste ogledali svetilnik, ki je bil zgrajen davnega leta 1875. Tretji dan je namenjen za plovbo z otoka proti Šolti, kjer bo poskrbljeno za prenočitev v varnem zalivu. Po jutranjem zajtrku se boste z jadrnicami odpravili proti marini Kaštela in nato počasi proti domu.
Prvomajsko jadranje na Palagružo:
Ruta: Kaštela - Pakleni otoci - Palagruža - Šolta – Kaštela
Jadrnice: Jeanneau Sun Odyssey / 4 cab.
Cena: samo 195 € na osebo !!!!!
V ceni: najem jadrnice, končno čiščenje & transit log
Ni v ceni: gorivo, turistična taxa, hrana in pijača.
Ker je število mest omejeno, priporočamo, da s prijavo pohitite!
Prijave: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; informacije:+ 386 51 604 395
Web: Prvomajska Palagruža
Prejšnji teden so v Zagrebu podpisali sporazum o investicijah v luško infrastrukturo na Hrvaški obali za letošnje leto.
Na javnem razpisu so lahko sodelovale vse župnijske luške uprave. Prijavljeni projekti so morali biti namenjeni povečevanju kvalitete storitev v pomorskem prometu in povečati povezljivost otokov med sabo in s kopnim. 15 izbranih projektov se bo izvedlo v 11 različnih luških upravah.
Kaj vse se bo letos gradilo ali obnavljalo na hrvaški obali?
1. Dokončanje trajektnega pristanišča Valbiska na otoku Krku
2. Rekonstrukcija trajektnega pristanišča v luki Prizna
3. Rekonstrukcija in sanacije luke ter utrditev operativne obale Jelsa na otoku Hvaru
4. Izgradnja pristana v trajektni luki Zaglavac Sobra – Mljet
5. Sanacija glavnega pomola v luki Biograd n/m
6. Rekonstrukcija dela luke Klenovica – izgradnja valobrana in dela obale
7. Rekonstrukcija obalnega zidu luke Pirovac –Porat
8. Izgradnja 2. faze valobrana v luki Makarska
9. Sanacija in povečanje valobrana in pomolov v luki Črvar Porat
10. Izgradnja operativne obale pod Puljsko areno
11. Ureditev in rekonstrukcija luke Tisno
12. Sanacija zahodnega dela trajektne luke Merag
13. Ureditev obalnega pasu operativne obale luke Slano (2. faza)
14. Izgradnja trajektnega pristanišča v Veli Luki.
15. Sanacija pristanišča v trajektnem pristanišču Stari Grad
V preteklih dneh sta zopet zgoreli kar dve plovili. Prejšnjo soboto je požar popolnoma uničil motorno plovilo na obali Cornwalla v Angliji, ta teden pa v Urinju pri Reki.
Prejšnjo soboto zvečer je zagorelo na motornem plovilu, ki je bilo zasidrano približno 150 m od obale Cornwalla. Požar je opazila natakarica v bližnji gostilni. Najprej so mislili, da se je ogenj razširil iz njihovega žara, ko pa so stopili iz gostilne, so videli, da gori plovilo v zalivu. Nemudoma so poklicali angleško obalno stražo, ki je poizkušala požar na plovilu pogasiti. Ko so prispeli do kraja nesreče, je zgorela že skoraj polovica plovila. Ogenj so poizkušali pogasiti. Kljub hitremu posredovanju, se je plovilo potopilo. V času nesreče ni bilo nikogar na plovilu. Kaj je povzročilo izbruh požara še ni jasno. Kako je potekala reševalna akcija, si lahko ogledate v videu.
Ponoči med 20. in 21. aprilom pa je zagorelo na leseni ladji v Urinju v neposredni bližini Reke. Po preiskavi so ugotovili, da je požar izbruhnil na električni inštalaciji. Plovilo zaradi hitrega posredovanja ni potonilo, škoda pa je ocenjene na preko 30.000 HRK. K sreči ni bil v požaru nihče poškodovan.
Da se izognete katastrofalnim posledicam požara na plovilu, se lahko preventivno zaščitite s primernim gasilnim aparatom PYRoff, ki je namenjen gašenju požarov na plovilih. Avtomatski gasilni aparat je izdelan iz biološko razgradljivih snovi in ne onesnažuje okolja. Več o aparatu si lahko preberete na: http://www.alaris.si/PYRoff.htm. Gasilni aparat si boste lahko ogledali tudi na Internautici v Portorožu med 7. in 11.5.2014
Vir: RNLI, PP Primorsko-Goranske župnije
Pershing 65, ki je v lasti srbskega podpredsednika košarkaške zveze Dejana Bodiroge, se je odvezal s priveza Jadralnega klubu Delfin.
Plovilo Pershing 65 je bilo privezano v Jadralnem klubu Delfin v Seljanovem v neposredni bližini Tivata v Črni gori. Plovilo se je ponoči odvezalo. Odneslo ga je proti pomolu Gonja v Krašičih, kjer je trčil na skale ob pomolu. Plovilo sta poizkušala rešiti lokalna ribiča . Kljub celodnevnemu trudu, jim ga ni uspelo potegniti na kopno. Visoki valovi in močan veter niso omogočili uspešnega reševanja. Ker se je trup plovila predrl, je bil že v jutranjih urah do polovice napolnjen z vodo. Lakičevič, eden izmed bratov, ki sta reševala jahto, je po reševanju povedal: »Cel dan se borimo z valovi. Iz jahte smo izčrpali večino goriva, da smo preprečili naravno katastrofo. Najprej smo jo poizkušali z manjšimi plovili potegniti s skal, vendar nam vreme tega ni omogočalo.«
Jahta Dejana Bodiroge je ocenjena na 500.000 EUR. V nezgodi se je močno poškodovala. Kaj je bil vzrok, da se je plovilo odvezalo s priveza, še ni jasno. Lastnik ladje do sedaj ni dajal izjav za javnost in ni odgovarjal na klice.
Vir: http://www.blic.rs/
V soboto se je v Portorožu v organizaciji JK Pirat uspešno zaključila tradicionalna, že 22. Velikonočna regata za razred optimist. Kar 459 jadralcev je prišlo iz 11 držav, kar je rekordno število v vseh dosedanjih 22 letih regate. Že v petek, na prvi regatni dan, je organizacijskemu odboru uspelo izpeljati tri regate, kar je bilo dovolj za veljavnost celotne Velikonočne regate. Na regati je nastopilo tudi 44 slovenskih jadralcev, najboljše se je uvrstil Rok Verderber iz domačega kluba JK Pirat na odlično skupno drugo mesto, Mara Turin (JK Izola) pa je bila v skupni razvrstitvi sedma in prva med deklicami.
V 22-ih letih se je portoroška Velikonočna regata uveljavila kot najpomembnejša regata za razred optimist v tem delu Evrope in kot ena od treh najpomembnejših v Evropi, že vrsto let pa slovi tudi kot najštevilčnejša regata v Sloveniji. Vsako leto se je udeleži veliko število mladih tekmovalcev v starosti od 7 do 15 let. Letos je privabila še več jadralcev kot prejšnja leta, zajadralo jih je kar rekordnih 459, prišli so iz enajstih držav in preko 150 jadralnih klubov.
Spremenljive vremenske razmere so jadralcem v treh regatnih dneh ponudile tako sonce kot dež ter veter jakosti dobrih desetih vozlov, pa do zelo šibkega vetra, zaradi katerega je bilo treba zadnjo regato predčasno prekiniti.
Prvi regatni dan je minil v soncu in blagem termičnem vetru in jadralcem ponudil prijetne jadralske pogoje, organizatorju pa možnost za izpeljavo treh od štirih predvidenih plovov. Zaradi velikega števila prijavljenih jadralcev jih je organizacijski odbor razdelil v šest skupin, in da bi bila tekma kar najbolj poštena, se je vsaka skupina pomerila z vsako. Tri izpeljane regate so bile že dovolj za regularnost celotne Velikonočne regate, ki za avstrijske in nemške jadralce šteje kot izbirna za uvrstitev v državno reprezentanco, kot ena od kriterijskih regat za izbor reprezentance pa šteje tudi za slovenske jadralce.
Miro Čarman, predsednik regatnega odbora: »Za regatni odbor je bil prvi regatni dan zelo naporen, saj nastopa veliko zelo mladih jadralcev, pretežno neizkušenih in nevajenih velikih regat, ki so nam povzročali preglavice na startni liniji, zato smo naredili samo tri od načrtovanih štirih plovov. Imeli pa smo srečo z vremenom, blag veter je bil ravno primeren za to kategorijo jadralcev.«
V soboto je jadralce pozdravilo oblačno nebo, ravno med izplutjem pa jih je osvežila še krajša ploha. Čeprav je zjutraj kazalo na šibek veter, je čez dan lepo zapihalo, namerili so tudi do 11 vozlov severozahodnega vetra, ki je čez dan obrnil na burjo. Nestabilen veter spremenljivih smeri je povzročil nekaj preglavic regatnemu odboru, ki je moral kar nekajkrat popravljati startno in ciljno črto ter oznake. Popoldne je morje nekoliko vzvalovilo, kar je dodalo regati še nekaj težavnosti in adrenalina.
»Da bi izkoristili ves veter, ki je bil na voljo v našem zalivu, smo se morali odpraviti precej daleč od obale, med savudrijski rt in Piran. Veter je bil severni, med zadnjim plovom je obrnilo celo na burjo, tekmovalci zadnje skupine pa so v cilj prihajali z zadnjimi sapicami. Imeli smo manjše težave na startu kot prvi dan, kar kaže, da so se jadralci medtem že nekaj naučili, je pa bil veter močno spremenljive smeri, zato smo morali stalno premikati startne in ciljne barke ter boje,« je povedal Miro Čarman.
Danes, na zadnji regatni dan, je že zjutraj deževalo in tudi vetra je bilo malo. V šibkem vetru so uspeli odjadrati plov za prvo skupino in polovico naslednjega, potem pa je veter žal popolnom padel in regato je moral regatni odbor prekiniti in predčasno zaključiti. Tako kot končni veljajo sobotni rezultati.
Zmagal je italijanski jadralec Antonio Persico (4 točke), na odlično drugo mesto se je uvrstil domači jadralec JK Pirat Rok Verderber (5 točk) in na tretje Avstrijec Saje Yannis (7 točk). Med najboljših deset so se uvrstili kar trije slovenski jadralci, na sedmo mesto absolutno in na zmagovalno med deklicami Mara Turin iz JK Izola (16 točk) ter na skupno osmo Klemen Semelbauer iz JK Pirat (19 točk).
Rok Verderber: »Regata je bila dokaj težka, ostali jadralci so mi dihali za ovratnik. Pogoji so bili lahki, saj ni bilo pretirano veliko vetra. Z organizacijo sem zadovoljen, s svojim rezultatom pa tudi.«
Mara Turin: »Konkurenca je bila močna, bilo je kar težko, pogoji so bili drugačni, kot sem jih navajena, saj je veter veliko obračal, en dan je bilo tudi dosti vala in ne dovolj vetra. Mislim, da sem uspela dobro odjadrati, čeprav bi lahko bila boljša. Ne primerjam se z dekleti, ker med njimi ni prave konkurence.«
Klemen Semelbauer: »Uvrstitev ni bila perfektna, lahko bi bilo dosti boljše. Med konkurenti je bilo deset jadralcev res dobrih in z njimi smo se lahko primerjali. Regata je bila lepo organizirana, tudi pred klubom je zdaj več prostora za jadralce, ki jih je bilo letos še več kot prejšnja leta.«
Jadralni klub Pirat je tudi letos mladim jadralcem za popestritev regatnega dne po vrnitvi na obalo pripravil spremljajoče dejavnosti – zabavo z risanjem in nagradami za najlepše risbe ter nagradno žrebanje zanimivih in predvsem uporabnih nagrad. Tudi letos je bila glavna nagrada jadrnica optimist podjetja Devoti, poleg te pa so mladim jadralcem podelili še celo vrsto drugih dragocenih nagrad, od jader, jamborov, različne jadralske opreme in podobnega. Optimist je šel letos že drugič zapored v Nemčijo, prejel pa ga je jadralec jadralnega kluba WSCG E.V. Hendrik Edmund Peters. »Tukaj v Portorožu je zelo lepo, tudi regata je bila dobra, danes sem se uvrstil celo med najboljših 40. Moj 'stari' optimist je star komaj dober mesec, a bom odslej jadral z novim, starega pa bom podaril sestri,« je veselo povedal Hendrik.
Na današnji slovesni podelitvi je nekaj besed spregovoril tudi predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž: »V imenu Jadralne zveze Slovenije izrekam dobrodošlico vsem prisotnim jadralcem. Gre za lep, tradicionalen dogodek, zbralo se je res veliko število jadralcev. Vsem se zahvaljujem za prisotnost in upam, da se vidimo tudi prihodnje leto, ko upam, da nam bo Eol še nekoliko bolj naklonjen.«
Vera Maraspin Čarman: »Izjemno smo veseli, da nam je regata tako lepo uspela. Letos smo imeli rekordno število udeležencev. Vreme nam je bilo delno naklonjeno, vendar smo vsak dan uspeli izpeljati kak plov, razen danes, ko nam jo je veter dokončno zagodel. Skupaj smo izpeljali pet plovov, tako da se je najslabši plov lahko odštel in jadralci so zadovoljni. Podelili smo tudi glavno nagrado, optimista, in letos je šel ponovno v Nemčijo. Izjemno dobro so se odrezali tudi slovenski jadralci, saj sta kar dva jadralca iz našega kluba, Rok Verderber in Klemen Semelbauer, zasedla vidni mesti, drugo in osmo, odlična pa je bila Tudi Mara Turin, ki je zmagala med deklicami.«
Velikonočna regata pa ni le pomemben športni dogodek, temveč v prazničnih velikonočnih dneh predstavlja tudi prijetno turistično popestritev dogajanja v Portorožu, turističnim delavcem, ki skoraj 500 mladim, njihovim staršem in trenerjem nudijo namestitev in gostinske usluge, pa tudi lep začetek nove sezone. Lea Šuligoj s Turističnega združenja Portorož:»Tovrstni dogodki so zagotovo izredno zanimivi za našo turistično destinacijo, ne samo zaradi popestritve dogajanja, temveč tudi zaradi promocije. Šport in s športom povezani dogodki so tudi eden izmed pomembnih turističnih produktov, ki nam omogočajo, da se turistični obisk porazdeli preko celega leta.« V JK Pirat so veseli, da jim je podporo in čestitke ob uspešno izpeljani regati izrekel tudi župan Peter Bossman.
Piranski zaliv so danes preplavila bela jadra optimistov, na njih pa 459 mladih jadralcev iz kar enajstih držav, ki se bodo na zdaj že tradicionalni, 22. Velikonočni regati v organizaciji Jadralnega kluba Pirat iz Portoroža merili vse do nedelje. Prvi regatni dan je minil v soncu in blagem termičnem vetru in jadralcem ponudil prijetne jadralske pogoje, organizatorju pa možnost za izpeljavo treh od štirih predvidenih plovov.
Jadralce je organizacijski odbor razdelil v šest skupin, ki se med seboj ločijo po barvi traku na jadrnici. Da bi bila tekma kar najbolj poštena, se vsaka skupina meri z vsako in danes je regatnemu odboru, ki mu predseduje Miro Čarman, uspelo izpeljati devet regat, v vsaki od njih pa so se med seboj pomerili jadralci iz dveh skupin. Tako so vse skupine odjadrale po tri regate, kar je že dovolj za regularnost celotne regate, ki za avstrijske in nemške jadralce šteje kot izbirna za uvrstitev v državno reprezentanco, kot ena od kriterijskih regat za izbor reprezentance pa šteje tudi za slovenske jadralce.
Vera Marspin Čarman, vodja organizacijskega odbora Velikonočne regate: » Po prvem regatnemu dnevu smo zelo zadovoljni, saj imamo ugodne vremenske razmere, izpeljali smo tri plove, s tem pa je regata veljavna in to nas zelo veseli. Od predhodno prijavljenih 500 udeležencev jih jadra 459, kar je rekordno število v vseh dosedanjih 22 letih Velikonočne regate.«
Miro Čarman, predsednik regatnega odbora: »Za regatni odbor je bilo danes zelo naporno, saj nastopa veliko zelo mladih jadralcev, pretežno neizkušenih in nevajenih velikih regat, ki so nam povzročali preglavice na startni liniji, zato smo naredili samo tri od načrtovanih štirih plovov. Imeli pa smo srečo z vremenom, blag veter je bil ravno primeren za to kategorijo jadralcev.«
Portorož že utripa v ritmu optimizma! Rekordnih 500 mladih jadralcev je prijavljenih na 22. Velikonočno regato za razred optimist, ki jo od jutri do nedelje gosti Jadralni klub Pirat iz Portoroža. Gre za najpomembnejšo regato za optimiste v tem delu Evrope ter za najštevilčnejšo regato v Sloveniji, ki je letos privabila še več jadralcev kot prejšnja leta. Vse številčnejša udeležba dokazuje odlično organizacijo članov JK Pirat ter prijetno spomladansko klimo, ki jo nudita Piranski zaliv in portoroški turistični delavci, ki jim 500 mladih ter njihovi starši, trenerji in drugi spremljevalci lepo obogatijo začetek turistične sezone.
V 22-ih letih se je portoroška Velikonočna regata uveljavila kot najpomembnejša regata za razred optimist v tem delu Evrope in kot ena od treh najpomembnejših v Evropi, že vrsto let pa slovi tudi kot najštevilčnejša jadralna regata v Sloveniji. Vsako leto se je udeleži veliko število mladih tekmovalcev v starosti od 7 do 15 let. Letošnja udeležba je rekordna, prijavljenih je 500 jadralcev iz 11 držav in več kot 150 različnih klubov.
Po državah so jadralci zastopani takole:
Italija: 158 jadralcev iz 19 klubov
Nemčija: 136 jadralcev iz preko 80 klubov
Avstrija: 59 jadralcev iz 22 klubov
Slovenija: 44 jadralcev iz 6 klubov
Turčija: 34 jadralcev iz 4 klubov
Češka: 17 jadralcev iz 4 klubov
Madžarska: 22 jadralcev iz 5 klubov
Srbija: 11 jadralcev iz 4 klubov
Hrvaška: 11 jadralcev iz 3 klubov
Slovaška: 5 jadralcev iz 1 kluba
Malta: 3 jadralci iz 1 kluba
Največ jadralcev prihaja iz Nemčije in Avstrije, saj za ti dve državi Velikonočna regata predstavlja tudi izbirno regato za izbor državne reprezentance. Jadralci prihajajo tudi iz sosednjih Italije, Hrvaške, Madžarske ter Slovaške, Češke, Turčije, Srbije, Malte. Velikonočna regata šteje tudi kot izbirna regata za sestavo slovenske reprezentance.
Vera Maraspin Čarman, vodja organizacije Velikonočne regate pri JK Pirat: »V prejšnjih letih smo imeli rekordno udeležbo 400 jadralcev, letos jih je prijavljenih kar 500. V klubu jih že od prejšnjega konca tedna pridno trenira 200, danes pa pričakujemo še nadaljnjih 300 mladih jadralcev. V naslednjih dneh pričakujemo ugodne vremenske razmere in se veselimo njihovih bojev. Predvidenih je devet plovov; ker je zelo veliko jadralcev, jih bomo razdelili v šest skupin, med seboj se bodo bojevali glede na dodeljeno barvo zastavice in tako se bo lahko vsak jadralec pomeril z vsakim.«
Jadralni klub Pirat bo tudi letos mladim jadralcem za popestritev regatnega dne po vrnitvi na obalo pripravil spremljajoče dejavnosti – zabavo z risanjem in nagradami za najlepše risbe ter nagradno žrebanje zanimivih in predvsem uporabnih nagrad. Letos je glavna nagrada jadrnica optimist, poleg te pa na mlade jadralce čaka še cela vrsta drugih dragocenih nagrad, od jader, jamborov, različne jadralske opreme in podobnega.
Vera Maraspin Čarman: »V velikem šotoru bomo imeli animacijo za otroke, ki pridejo z vode, ter za tiste, ki zaradi vremenskih razmer morda tistega dne ne bi jadrali. Otroci bodo risali, za vsak izdelek bodo tudi nagrajeni. Dvakrat jim pripravljamo obilno zakusko, v nedeljo, na zadnji regatni dan, pa bo podelitvi pokalov najboljšim sledilo žrebanje največjih nagrad, med katerimi, že tradicionalno, izstopa žrebanje jadrnice optimist. Vsako leto gre v drugo državo in zelo lepo je videti, kako zelo se nove jadrnice veselijo klubi in jadralci.«
V celotno organizacijo regate, katere priprava se začne že nekaj mesecev prej, je vključenih okrog 50 prizadevnih članov JK Pirat. V treh dneh regate poskrbijo za nemoten potek dogajanja v zadovoljstvo jadralcev in njihovih staršev, trenerjev ter ostalih spremljevalcev.
Velikonočna regata pa ni le pomemben športni dogodek, temveč v prazničnih velikonočnih dneh predstavlja tudi prijetno turistično popestritev dogajanja v Portorožu, turističnim delavcem, ki 500 mladim, njihovim staršem in trenerjem nudijo namestitev in gostinske usluge, pa tudi lep začetek nove sezone. Lea Šuligoj s Turističnega združenja Portorož: »Tovrstni dogodki so zagotovo izredno zanimivi za našo turistično destinacijo, ne samo zaradi popestritve dogajanja, temveč tudi zaradi promocije. Šport in s športom povezani dogodki so tudi eden izmed pomembnih turističnih produktov, ki nam omogočajo, da se turistični obisk porazdeli preko celega leta.«
»Lepo vabljeni na slovensko obalo, preživite prihajajoči konec tedna z nami,« prijazno vabijo predsednik JK Pirat Peter Polič in njegova ekipa.
Devetnajsta mednarodna razstava navtike, Internautica 2014, bo potekala med 7. in 11. majem v že dobro znanem, prijetnem okolju Marine Portorož. Priprave se zaključujejo in razstavljavci, ki pripravljajo bogato ponudbo razstavnih programov in novosti iz sveta navtike, napovedujejo zanimiv navtični sejem, ki bo postregel z veliko novostmi.
Med številnimi premierami plovil, ki se obetajo na letošnji razstavi navtike, bodo obiskovalci lahko spoznali novo Elanovo jadrnico Impression 354, Seaway bo prvič v morju predstavil novo 15 metersko hibridno jahto serije Greenline, Cranchi pripravlja predstavitev Trawlerja 53 Long Distance, manjkali ne bodo Ferretti, Riva, Pershing, Absolute, Bavaria, X-Yachts, po dolgem času si bo na Internautici spet mogoče ogledati jadrnice proizvajalca Dufour Yachts, ki prav letos praznuje 50 letnico obstoja, veliko bo zanimivih manjših športnih čolnov ter gumenjakov, opreme in pripomočkov za preživljanje prostega časa na morju in to je seveda le nekaj napovedi, ki so jih do današnjega dne pripravili razstavljavci.
Letošnja Internautica bo vsebinsko posvečena projektu »green mobility«, z otvoritvijo »Zelene Avenije«, ki bo povezovala nebo, zemljo in morje skozi prizmo električne mobilnosti. Obiskovalci si bodo lahko ogledali električno letalo Pipistrel, električni mestni avtomobil Chebela, avtomobil E-Smart z Elaphe električnim motorjem, zložljivi električni motocikel Yike Bike, najnovejša električna vozila Smart-Electric Drive, Nissan Leaf, ki je trenutno najbolj prodajano električno vozilo, Opel Ampera in Tesla Model S., plinski kombinirani vozili Fiat Punto in Fiat Panda gas, električni izvenkrmni motor Torqeedo ter seveda vsa tri električna plovila Green Line, proizvajalca Seaway. Na voljo bo tudi polnilnica za električna vozila.
Občina Piran, ki je v sklopu 1. javnega razpisa IPA Adriatic, skupaj z vodilnim partnerjem pri projektu Mestno občino Dubrovnik in drugimi partnerji Mestom Umag, Mestom Novigrad, Občino Lopar iz Hrvaške in Občino Kotor iz Črne Gore, uspešno realizirala prvo fazo projekta “Podpora trajnostnim oblikam mobilnosti v obalnih mestih” z izvirnim naslovom “Support to sustainable forms of mobility in the coastal towns” z akronimom “Adria.MOVE IT!”. Projekt, ki ga bodo uradno začeli na prvi dan Internautice in je namenjen spodbuditvi trajnostne mobilnosti za izboljšanje kakovosti življenja v Jadranski regiji in večjo učinkovitost in varnost prometa, bo prav tako del Zelene Avenije.
Vsem obiskovalcem, ki se bodo pripeljali na sejem z električnim vozilom, bodo organizatorji podarili vstopnico in zagotovili brezplačno parkirno mesto na posebnem prostoru Internautice 2014.
V okvirju projekta »green mobility« bo potekal tudi forum z naslovom “SLOVENSKI PRISPEVEK ZELENI MOBILNOSTI” na kateremu bodo govorili naslednji strokovnjaki: Lučka Kajfež Bogataj, slovenska klimatologinja in nobelova nagrajenka, Ivo Boscarol, direktor podjetja Pipistrel, Matevž Lenarčič, slovenski pilot in alpinist, Andrej Pečjak, slovenski strokovnjak za električna vozila, Japec Jakopin, ustanovitelj podjetja Seaway in navtični oblikovalec, Andreja Kutnar, profesorica na Univerzi na Primorskem in Marjana Dremelj, strokovnjakinja za trajnostni razvoj pri Ministrstvu za gospodarstvo.
V tem okviru se pripravlja tudi premierna predstavitev in začetek uradnega delovanja nove navtične šole imenovane »Green Yachting Academy«. Njen osnovni namen je vzpodbujanje trajnostnega razvoja pomorskega turizma, navtično izobraževanje in vzpostavitev okolju prijazne navtične kulture, ki nosi ime »green yachting«. Pester program bo vključeval predstavitve energetsko visoko učinkovitih modelov plovil, okolju prijaznih in trajnostnih gradbenih materialov v navtiki ter učinkovitega ladjedelništva, inovativnih pogonskih sistemov, hibridnih sistemov z zmanjšano porabo goriva in emisij.
Eden poglavitnih ciljev Internautice 2014 je ponovno povezati srednjeevropsko navtično industrijo in njeno ponudbo ter jo kakovostno predstaviti na enem najbolj atraktivnih razstavnih prizorišč na Jadranu. Poleg tega želi prireditev utrditi pomen navtike pri razvoju športnih, kulturnih in okoljevarstvenih vrednot ter mladim generacijam ponuditi možnost pridobivanja navtičnih izkušenj in jih na ta način seznanjati z navtiko kot športno, turistično in strokovno dejavnostjo.
V letu 2014 se nadaljuje izbor, na Internautici pa bo organizirana razglasitev zmagovalcev in podelitev priznanj za »Jadransko plovilo leta«, pri katerem sodelujejo revija Navitka plus, MORE Magazin in Internautica, z žirijo sestavljeno iz hrvaških in slovenskih navtičnih strokovnjakov. V konkurenci tekmujejo motorna plovila in jadrnice, ki so bile na trgu predstavljene v zadnjem letu ter posebej plovila, ki imajo poudarjeno »jadransko noto«, kar pomeni, da je njihova uporabnost prilagojena razmeram in zahtevam na Jadranskem morju.
Na Internautici 2014 poleg atraktivnih motornih plovil in jadrnic seveda ne bo manjkalo dobre zabave. Poleg tradicionalne večerne prireditve, jadralne regate, srečanja starodobnih plovil in avtomobilov in atraktivnih predstavitvenih dogodkov, se obeta bogat družabni program, med ostalim tudi novost »Filmski večer Internautice pod zvezdami« na osrednjem prireditvenem prostoru Internautice.
PRELIMINARNI PROGRAM – INTERNAUTICA 2014
SREDA, 7. MAJ 2014
11.00 – 19.00 OBRATOVALNI ČAS
11.00 PRESS CENTER – HALA C
NOVINARSKA KONFERENCA
12.00 OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR – PLOŠČAD 4
SLAVNOSTNA OTVORITEV INTERNAUTICE 2014
12.30 OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR – PLOŠČAD 4
OTVORITEV “INTERNAUTICA GREEN AVENUE”
15.00 / 17.00 AKVATORIJ Marina
RNF Jet Ski Freestyle Show
ČETRTEK, 8. MAJ 2014
10.00 – 19.00 OBRATOVALNI ČAS
15.00 / 17.00 AKVATORIJ Marina
RNF Jet Ski Freestyle Show
20.30 OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR
KINO POD ZVEZDAMI
PETEK, 9. MAJ 2014
10.00 – 18.00 OBRATOVALNI ČAS
11.00 / SEJNA SOBA REST, MARINA
FORUM : SLOVENSKI PRISPEVEK ZELENI MOBILNOSTI
15.00 / 17.00 AKVATORIJ Marina
RNF Jet Ski Freestyle Show
20.30 OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR ali RESTAVRACIJA LAGUNA
VEČER RAZSTAVLJAVCEV 19. INTERNAUTICE
SOBOTA, 10. MAJ 2014
10.00 – 20.00 OBRATOVALNI ČAS
OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR – PLOŠČAD 4
DVIG MODRE ZASTAVE V MARINI PORTOROŽ
15.00 / 17.00 AKVATORIJ Marina
RNF Jet Ski Freestyle Show
NEDELJA, 11. MAJ 2014
10.00 – 18.00 OBRATOVALNI ČAS
15.00 / 17.00 AKVATORIJ Marina
RNF Jet Ski Freestyle Show
18.00 OSREDNJI PRIREDITVENI PROSTOR – PLOŠČAD 4
ZAKLJUČEK INTERNAUTICE 2014
Za več informacij obiščite spletno stran www.internautica.net