Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Pravijo, da se je življenje začelo v vodi. Voda je svoboden element, pod vodo ni meja ter velja prvinski zakon spretnejšega.
DAN MORSKIH RADOSTI, UČENJA POMORSKIH VEŠČIN IN ŠPORTA NA SLOVENSKI OBALI
Vrtinc Navtika bo v mesecu maju v pravem vrtincu. Posebno za vas bomo 10. in 11. maja 2014 v Ankaranu pripravili pravi navtični vikend. Program se bo pričel ob 10.00 uri in bo trajal vse do 17.00 ure. Program bo bogat, strokoven in pester, saj smo k sodelovanju povabili Pomorsko Društvo Ankaran, Zvezo prijateljev mladine Moste - Polje in Navtično šolo.
Otrokom želimo približati navtiko, zato bomo v ta namen v Ankaranu pripravili pravo morsko dogodivščino. Otroci se bodo zabavali, srečali se bodo s pravimi pomorskimi veščinami, peljali se bodo s čolnom... Za strokovnost bo poskrbela Navtična šola, ki bo v enournem tečaju predstavila osnove pomorskih veščin, obnašanje na morju in podobno. Naš cilj je, da razveselimo socialno ogrožene otroke in jim pripravimo zanimiv pomorski program.
Odrasli in ljubitelji čolnov, pa bodo lahko preizkusili 4 nove gumenjake, ki jih bomo prav s tem namenom pripeljali v Ankaran. Namen je, da med drugim tudi ponudimo strokovno znanje, ki smo ga pridobili z desetletnimi izkušnjami.
Vsi tisti, ki imate željo na tak način preživeti svoj prosti čas (brezplačno testiranje plovil) se lahko do 8. maja 2014 prijavite na: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Na podlagi prijave, boste preko e.pošte prejeli točna navodila.
Več informacij dobite tudi na spletni strani www.vrtinc.si
V Umagu se je pod okriljem JK Histria, ki letos praznuje 10. obletnico obstoja, ta vikend odvijala regata za razred optimist, ki so se je udeležili tudi slovenski mladi jadralci in jadralke.
Zmagala je Mara Turin (JK Izola), tretji je bil Daniel Cante (JK Izola), ki je bil hkrati tudi zmagovalec med kadeti. Priznanje za tretjega kadeta pa je prejel Martin Fras (JK Izola).
V Izoli se je končal Cleanportov Winter Match Race Series - Final Act na katerem je nastopilo osem posadk iz Švice, Velike Britanije, Avstrije, Švedske in Slovenije. Vseh osem je uvrščenih v prvo stoterico najboljših svetovnih dvobojevalcev. Po treh tekmovalnih dneh je zmagal Švicar Eric Monnin pred Markom Leesom (Velika Britanija) in Viktorjem Ogemanom (Švedska). Četrti je končal trenutno najboljši slovenski dvobojevalec Dejan Presen.
Foto: Mila Andretich
Vabilo
Občina Piran, v sodelovanju z Galerijo Apolonijeva palača, vabi v torek 6. maja 2014 ob 20.00 uri na odprtje fotografske razstave Svetilniki XIX., avtorja Mitje Zupančiča.
Slovesno odprtje razstave bo v Galeriji Apolonijava palača. Župančičeva ulica v Piranu. Kulturno noto bo z izbranim glasbenim programom popestril Rok Zupančič, aktualni absolutni državni prvak v igranju na diatonično harmoniko.
Uradnemu delu bo sledilo druženje in pogovor z avtorjem fotografij in knjige Svetilniki.
Slovenska ekipa SLO15 (Janežič/Podlogar) se je po uspehu na Gardi udeležila še Eurocup regate v Cavalaire Sur Mer v Franciji in zmagala.
Tekmovanje je trajalo 4 dni in organizator je izpeljal vseh 14 planiranih plovov. Nastopilo je 70 posadk iz 12 držav. V štirih dneh je pihal veter iz različnih smeri s hitrostmi od 5 do 20 vozlov. Prvi dan so v jugozahodnem in zahodnem vetru, ki je pihal s hitrostmi od 16 do 20 vozlov izvedli tri plove .Peter in Anže sta zaključila na 3. mestu skupno. Drugi dan so pluli v nekoliko šibkejših vetrovih južnih in jugozahodnih smeri. Po sedmih plovih sta se naša dva tekmovalca nahajala na 2. mestu. Tretji dan so bili vetrovni pogoji podobni. Po enajstih odlično izpeljanih plovih sta se povzpela na 1. mesto s 36 točkami prednosti. Tudi zadnji, četrti dan, so bili vetrovni pogoji na regatnem polju enaki. Jadralca sta zopet jadrala odlično in se uvrstila na 3. mesto s katerim sta si že zagotovila zmago. V zadnjih dveh plovih sta si prijadrala še eno 1. in eno 6. mesto in tako zmagala s 55 točkami prednosti pred drugo uvrščenima. Jadrala sta hitro, pametno in brez pretiranega tveganja, kar je bilo pravilno glede na pogoje na regatnem polju. Organizator YC Cavalaire je odlično in brez zapletov izpeljal tekmovanje. Naslednji Eurocup bo na Nizozemskem.
Včeraj se je končala mednarodna regata serije Europacup za razrede Laser v Malcesinah na Gardskem jezeru.
V štirih tekmovalnih dneh je v razredu Laser Standard odlično jadral Nik Pletikos, ki je na koncu zasluženo prijadral do skupne zmage. "V težkih pogojih zadnji dan sem uspel zadržati prvo mesto. Z jadranjem in zmago na regati za evropski pokal na Gardi sem zelo zadovoljen. Taktično sem večino regat odvozil odlično, tudi hitrost jadrnice je bila dobra. Ta regata je bila dober trening za zadnjo kriterijsko regato, ki bo čez dva tedna, prav tako na Gardi, pričakujemo lahko podobne pogoje," je po zmagi povedal Nik.
Marko Radman je v razredu Laser Radial končal na 21. mestu.
Vir: JZS
Dvanajst jadrnic regate Clipper je pred 10 dnevi izplulo iz San Francisca proti Panamskemu kanalu. Plovba ob zahodni Ameriški obali je postregla že z vsemi vremenskimi razmerami. Zadnje tri dni so pluli v močnih vetrovi, ki počasi pojenjajo in plovba postaja bolj umirjena.
Pogoji so za vse jadralce približno enaki in zato so razdalje med njimi po devetih dnevih plovbe še vedno majhne. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Invest Africa, ki zaostaja za prvo ekipo le 85 nmi. Na prvem mestu se ekipe menjajo, glede na taktične odločitve, ki jih sprejemajo. Prvih šest ekip pluje znotraj 30 nmi.
Danes, deveti dan plovbe, je vodstvo prevzela ekipa Jamaica Get All Right. Očitno je bila njihova taktika, da plujejo bolj proti vzhodu in obali prava. Skipper jadrnice Pete Stirling se zaveda, da niso prepluli še niti polovico poti do Paname in da etapa še zdaleč ni odločena:
»Da smo se odločili za bolj vzhodno ruto plovbe, se je očitno izkazalo za pravilno odločitev. To je dobra novica, da vodimo pred ostalimi ekipami, še zdaleč pa to nič ne pomeni, saj je pot do cilja še dolga. Vetrovni pogoji se spreminjajo. Prihajamo v področje bolj umirjenih vetrov in posvetiti se bomo morali izbiri dobre taktike, da bomo še naprej ostali v vodstvu. Vsak jadralec lahko v močnem vetru pluje hitro. Pluti hitro v šibkem vetru pa zahteva izjemno znanje. Dobra novica, da plujemo na prvem mestu, ja dala ekipi dodatno energijo. Še bolj so motivirani, da vodstvo obdržimo in dosežemo odličen rezultat na koncu etape.«
Medtem ko moč vetrov pada, sta ekipi Derry~Londonderry~Doire in Team Garmin vključili tako imenovani Stealth mode. Pozicija ekipe Derry~Londonderry~Doire bo ostalim posadkam nevidna do 6.00 jutri zjutraj, ekipe Team Garmin pa so 12.00 ure.
Ekipe so do sedaj preplule preko 1000 nmi. Razlike med njimi so majhne. Do Paname jih loči še približno 12 dni plovbe.
Trenutne uvrstitve na 11. etapi:
Mesto | Ekipa | Zaostanek |
1 | GREAT BRITAIN | 0 nmi |
2 | JAMAICA GET ALL RIGHT | 30 nmi |
3 | TEAM GARMIN | 24 nmi |
4 | SWITZERLAND | 33 nmi |
5 | ONE DLL | 38 nmi |
6 | HENRI LLOYD | 38 nmi |
7 | OLD PULTENEY | 47 nmi |
8 | DERRY~LONDONDERRY~DOIRE | 36 nmi |
9 | QINGDAO | 50 nmi |
10 | MISSION PERFORMANCE | 69 nmi |
11 | PSP LOGISTICS | 69 nmi |
12 | INVEST AFRICA | 85 nmi |
Skupne uvrstitve po 10. etapah
Mesto/Ekipa | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | GATE POINTS | OCEAN SPRINTS | Kazenske točke | Skupaj |
1 HENRI LLOYD | 5.0 | 10.0 | 11.0 | 11.0 | 12.0 | 1.0 | 9.9 | 12.0 | 4.0 | 11.0 | 7 | 6 | 2 | 97.9 |
2 ONE DLL | 7.0 | 8.0 | 9.0 | 10.0 | 11.0 | 9.0 | 10.0 | 10.0 | 10.0 | 9.0 | 7 | 2 | 10 | 92.0 |
3 GREAT BRITAIN | 11.0 | 6.0 | 12.0 | 12.0 | 0.0 | 11.0 | 8.0 | 11.0 | 12.0 | 12.0 | 0 | 0 | 9 | 86.0 |
4 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE | 5.0 | 7.0 | 6.0 | 4.0 | 8.0 | 12.0 | 11.0 | 6.0 | 11.0 | 7.0 | 11 | 0 | 3 | 85.0 |
5 SWITZERLAND | 6.0 | 3.0 | 7.0 | 8.0 | 9.0 | 8.0 | 12.0 | 7.0 | 7.0 | 5.0 | 1 | 2 | 3 | 72.0 |
6 QINGDAO | 10.0 | 9.0 | 1.0 | 9.0 | 10.0 | 5.0 | 6.0 | 9.0 | 6.0 | 8.0 | 5 | 0 | 8 | 70.0 |
7 INVEST AFRICA | 12.0 | 1.0 | 10.0 | 2.0 | 4.0 | 2.0 | 5.0 | 3.0 | 8.0 | 10.0 | 3 | 0 | 2 | 58.0 |
8 OLD PULTENEY | 2.0 | 5.0 | 8.0 | 5.0 | 6.0 | 10.0 | 9.0 | 8.0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 0 | 8 | 57.0 |
9 PSP LOGISTICS | 8.0 | 12.0 | 5.0 | 6.0 | 8,3 | 7.0 | 1.0 | 4.0 | 1.0 | 3.0 | 0 | 2 | 3 | 54.3 |
10 JAMAICA GET ALL RIGHT | 3.0 | 11.0 | 3.0 | 7.0 | 7.0 | 6.0 | 7.0 | 5.0 | 1.0 | 1.0 | 3 | 0 | 2 | 52.0 |
11 TEAM GARMIN | 9.0 | 4.0 | 4.0 | 1.0 | 3.0 | 3.0 | 4.0 | 2.0 | 5.0 | 4.0 | 0 | 0 | 3 | 36.0 |
12 MISSION PERFORMANCE | 1.0 | 2.0 | 2.0 | 3.0 | 5.0 | 4.0 | 3.0 | 1.0 | 9.0 | 2.0 | 1 | 0 | 4 | 29.0 |
Seafair je luksuzna jahta namenjena umetniškim razstavam v različnih pristaniščih sveta, če pa si lahko privoščite, jo lahko najamete.
Seafair v dolžino meri 228 čevljev (68 m) v širino pa 62 čevljev (18 m). Jahto Seafair Grande Luxe, so začeli načrtovati leta 2004, prvič pa je zaplula v letu 2007. Njena izdelava je stala 25 mio EUR, njeni dnevni stroški vzdrževanja pa znašajo vse do vrtoglavih 250.000 EUR. Na jahti je na petih nadstropjih 30 razstavnih salonov, ki skupaj merijo 3.700 m2 razstavne površine. Na jahti je zaposlena stalna osemčlanska posadka.
Razstave, ki jih prirejajo na jahti so si pridobile številne oboževalce med ljubitelji umetniških del. Na njej razstavljajo umetniška dela katerih cena znaša med 250 in 200.000 USD. Nedvomno so vse razstave na jahti prodajne. Razstavljeni izdelki so različne umetniške slike, kipi in fotografije, tako sodobnih avtorjev kakor tudi številna dela vrhunskih svetovnih umetnikov. Grande Luxe je prva taka mega jahta, ki je namenjena potujočim razstavam. Glede na uspeh in priljubljenost, ki jo je dosegla v svoji publiki, pa vsekakor ne bo ostala edina.
Če želite jahto najeti za križarjenje s svojimi prijatelji, jih boste lahko povabili kar 600. Zanje bo skrbela 150 članska posadka.
Ruska ladja Venaly se je med plovbo v razburkanem morju začela močno nagibati. Bočni naklon je dosegel že 45 stopinj in nevarnost pred prevrnitvijo je bila prevelika.
Ruska Ladja Venaly je na svojem krovu prevažala hlodovino. Med plovbo po razburkanem morju se je začela nevarno nagibati. Nagnila se je vse do kota 45 stopinj. Zaradi nevarnosti, da se prevrne, so s krova pričeli odmetavati tovor. Posadka je ladjo rešila pred najhujšim. V morju pa je končalo na tisoče hlodov, ki ogrožajo plovbo drugih ladij. V oktobru lanskega leta se je ladja s posadko zasidrala pred Malto. Dolgovi lastnika ladje do posadke so znašali preko 300.000 USD. Po več kot mesecu čakanja je posadka ladjo zapustila. Ladja Venaly je bila zgrajena leta 1970 v Rusiji. V dolžino meri 82 m v širino pa 12,5 m.
V letošnjem letu bodo potekale številne investicije v hrvaške marine. Največjo invsticijo bo izvedlo podjetje ACI, ki bo v obstoječe marine investiralo 94 mio HRK oziroma 13 mio EUR.
Največja investicija je namenjena izgradnji nove marine v Slanem pri Dubrovniku in izgradnji bazena za potujoče dvigalo v marini Dubrovnik. Marina v Slanem bo že 22. marina v sklopu podjetja ACI. V marini bo 200 privezov. Prve goste bo marina lahko sprejela v začetku naslednjega leta. Skupna površina marine bo znašala 66.279 m2. Privezi bodo lahko sprejeli plovila vse do dolžine 25 m. Za zaščito marine bodo zgradili valobran v dolžini 688 m. V začetku bo marina nudila recepcijo, restavracijo s teraso in zunanji bazen. Zgrajena bo tudi cestna infrastruktura in sprehajalne poti.
V marini Dubrovnik bodo zgradili bazen za potujoče dvigalo velike nosilnosti, ki bo znatno povečal kapacitete suhih privezov. V marini bodo prenovili tudi vodovodno in električno inštalacijo.
Investicije se bodo izvajale tudi v drugih marinah. V Umagu bodo prenovili sanitarije, sistem za obdelavo odpadnih tehnoloških vod in prenovili sistem za vhod v marino. V roviju bodo prenovili sidrni sistem pontonskih pomolov in prenovili plato. V Puli in Pomerju bodo prenovili zgradbe marine in pričeli s sidranjem za nove pontonske pomole. Marina Opatija bo prva ponudila priveze za Jet ski plovila. V Cresu in Rabu bodo prenovili objekte marine in razsvetljavo.
Po zaključeni sezoni bodo v marini Žut pričeli z deli na pomolu in dostopnih mostičkih, prenovili bodo objekte za posadko in sanitarije za goste marine. V marini Vodice v zadnjih letih beležijo strmo rast tranzitnega navtičnega turizma. Letos bodo zato začeli s pripravo dokumentacije za povečanje marine. V marini Skradin bodo zamenjali 140 m pontonski pomol, uredili dostop v zaliv Rokovača in pripravili dokumentacijo za razširitev marine z dodatnimi 200 privezi. V Marini Palmižana nameravajo do pričetka sezone urediti sanitarije. V ostalih marinah bodo letošnje investicije nekoliko bolj skromne in se nanašajo predvsem na posodobitve objektov marine, razsvetljave in sanaciji poškodb.
NOAA (Ameriška nacionalna oceanografska in atmosferska agencija) je objavila novico, da so po 125 letih našli razbitine potopljene ladje City of Chester.
Ladja City of Chester je potonil leta 1888 v bližini mosta Golden Gate v San Franciscu. Ta 202 čevlja (62 m) dolg parnik je bil na poti iz San Francisca proti Eureki na kalifornijski obali. Na krovu je bilo 90 potnikov. 22. avgusta 1888 okrog 10.00 ure dopoldne je v ladjo trčil parnik Oceanic, ki je priplul iz Azije. City of Chester je bil močno poškodovan. Na površini je ostal le še šest minut po trku, nato pa se je potopil. V nesreči je življenje izgubilo 16 ljudi. Nesrečo so v 19. stoletju povezovali z rasno nestrpnostjo tistega časa. Posadka na ladji Oceanic je bila večinsko Kitajska. V tem obdobju so se v Ameriko priseljevali številni Kitajci, ki pa jih domačini niso bili veseli. Ko so kasneje objavili podatke, da je posadka iz ladje Oceanic, pogumno reševala potnike iz ladje City of Chester, so se govorice o nesreči polegle. Nesreča ladje je potonila v pozabo.
Maja lanskega leta je NOAA s svojim plovilom, ki je bilo opremljeno z izjemno natančnim sonarjem odkrila razbitine na morskem dnu. Najprej so mislili, da so že našli pogrešano ladjo, vendar so po kasnejših analizah ugotovili, da gre za tovorno ladjo Fernsteam, ki se je potopila leta 1952. Prepričani v uspeh so se odločili, da iskanje parnika nadaljujejo. S pomočjo zgodovinskih podatkov in natančnega sonarja so na dnu zaliva našli sledove, ki so nakazovali na pravo ladjo. Ekipa je potrebovala devet mesecev, da so analizirali podatke. S pomočjo dodatnih pregledov s sonarjem in natančnimi analizami, so ugotovili, da so našli ladjo City of Chester. Ladja leži na globini 216 čevljev (65 m) in je zakopana v blato. Slike s sonarja natančno prikazujejo trup ladje, ki se dviguje 18 čevljev (5,5 m) nad morsko dno. Na slikah se vidi tudi velika odprtina na levem boku zaradi katere je ladja potonila.
O ladji SS City of Chester
Dolžina: 202 čevlja (62 m)
Širina: 33 čevljev (10 m)
Bruto tonaža: 1106 t
Leto izgradnje: 1875
Lastnik: Oregon Railroad Co.
Upravljavec: Pacific Coast Steamship Company
Vir: http://www.noaa.gov/