Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

Pretekli konec tedna se je v italijanskem Porto Ercole v Toskani odvijala druga letošnja regata za evropsko serijo Audi Tron Melges 20, katere se je v posadki italijanske Raffice (po slovensko – reful) na svoji običajni poziciji taktika udeležil tudi Branko Brčin.

V dveh regatnih dneh je 36 jadrnic odjadralo šest plovov. Z velikim veseljem spet poročamo o lepem uspehu Brankove ekipe, ki je z Pasqualom Orofinom za krmilom zaključila na drugem mestu. Zmago je prijadrala ekipa Fremito D'Arja, tretje mesto pa jadrnica Legionario.

»V načrtu imamo celotni evropski circuit za Melges 20 ter vse, kar se bo poleg tega dogajalo v Evropi. Gre za dobro, športno posadko, jadrnico krmari lastnik. Na prvi letošnji regati v Napoliju smo bili peti, tokrat drugi. Želimo seveda narediti čim boljšo sezono, ki pa jo nekoliko razumemo tudi kot trening pred svetovnim prvenstvom razreda prihodnje leto v ZDA, za sodelovanje sem se namreč dogovoril za dve leti,« je zadovoljno povedal Branko.

Sreda 14 Maj 2014

Branko Brčin, naš edini profesionalni taktik, z uspešnimi nastopi nadaljuje tudi v letošnji sezoni. Še naprej nastopa na Melgesih, letos na M20 in M32, ter na X-35, po novem pa žanje uspehe tudi v novem monotipnem razredu J/70, v katerem so v manj kot treh letih od začetka proizvodnje izdelali in prodali kar 500 jadrnic. Razred se je že močno uveljavil v ZDA, vedno več privržencev pa ima tudi v Evropi, še posebej v Italiji. Tudi letos bo Branko zajadral na svetovnem prvenstvu ORC, morda pa ga bomo videli tudi na kateri od regat Jadranskega morja.

Z Brankom sva se pogovarjala po vrnitvi z druge letošnje regate za J/70. Na prvi v Alassiu je s posadko Calvija zmagal, prav tako zmagovito pa so včeraj zaključili tudi regato v San Remu.

Lahko na kratko opišeš, za kakšen razred gre?

Jadrnice so na prvi pogled nekoliko podobne Melgesu 24, na njih jadrajo tri do štiri osebe. Razred se šele formira, a je v Ameriki že zelo razširjen ter primerljiv s priljubljenostjo Melgesov. V Evropi je še v povojih, vendar tudi vse bolj pridobiva na popularnosti, trenutno v razredu redno nastopa okoli 15 jadrnic. Mene je k sodelovanju povabila ekipa Calvi, na kateri jadrajo sami dobri jadralci, profesionalci. Prvo letošnjo regato smo odjadrali v Alassiu in zmagali, druga se je prav tako uspešno končala včeraj v San Remu. Od sedmih za letos predvidenih regat se bom udeležil treh, poleg dveh, ki sem ju že odjadral, še evropskega prvenstva na Gardskem jezeru.

Več časa posvečaš Melgesom, kjer si v preteklih letih dosegel nekaj odličnih uvrstitev, zmago v seriji regat za M20, drugo mesto v seriji regat za M24 in bron na evropskem prvenstvu za M32, če naštejemo samo nekaj vidnejših uspehov leta 2012. Kakšni so načrti za letos?

Letos bom spet zajadral na M20, tokrat v posadki italijanske Raffice (po slovensko – reful). V načrtu imamo celotni evropski circuit ter vse, kar se bo poleg tega dogajalo v Evropi. Gre za dobro, športno posadko, jadrnico krmari lastnik. Na prvi letošnji regati v Napoliju smo bili peti, naslednja nas čaka drugi teden v maju v Argentariu v Toscani. Želimo seveda narediti čim boljšo sezono, ki pa jo nekoliko razumemo tudi kot trening pred svetovnim prvenstvom razreda prihodnje leto v ZDA, za sodelovanje sem se namreč dogovoril za dve leti.

Še naprej ostajam v posadki na M32. Na prvi letošnji regati v Napoliju (regate za M20 in M32 so vedno na istih prizoriščih, ena za drugo) smo bili po prvem dnevu tretji, po drugem osmi, zadnji dan pa zaradi brezvetrja nismo jadrali in tako smo ostali brez možnosti, da popravimo uvrstitev. Imeli smo težave s hitrostjo, vzroke še iščemo. Naslednja regata bo tretji teden v maju, sicer pa imamo namen narediti cel evropski circuit, se julija udeležiti evropskega prvenstva na Gardskem jezeru ter decembra, na koncu sezone, še svetovnega prvenstva v Miamiju.

Lani si največje uspehe dosegel na jadrnici X-35 Lelagain – srebro na evropskem prvenstvu razreda, tretje mesto na italijanskem odprtem državnem prvenstvu ter zmago in tretje mesto na dveh posameznih regatah. Kaj načrtuješ za letos?

Drži, na tej jadrnici smo dosegli nekaj odličnih uvrstitev, na štirih svetovnih prvenstvih smo dvakrat zmagali, bili enkrat drugi in enkrat tretji, tudi lani smo dosegli lepe rezultate, zato so pričakovanja, razumljivo, visoka. Prvo letošnjo regato smo izpustili, prva bo za nas tako konec maja v Punti Alli. Junija nas čaka svetvno prvenstvo v San Remu, seveda tudi italijansko državno prvenstvo, čakajo nas štiri regate.

Lani si na jadrnici Bohemia Express Grand Soleil 42R0 uspešno zajadral tudi na ORC svetovnem prvenstvu v Italiji ter dosegel peto mesto v razredu A, kar je bil zelo velik uspeh.

Ja, lansko peto mesto in zmaga v razredu A1 (A je skupina velikih jadrnic, številka 1 opredeljuje »crusing«, in ne »racing« jadrnico) je bil zelo lep uspeh. Letos bo svetovno prvenstvo razreda ORC v okviru Kieler Woche v začetku avgusta v Nemčiji. Tokrat bom nastopil v kategoriji B, na nekoliko manjši jadrnici ekipe Uka Uka Racing. Gre za dobro ekipo, s katero smo bili leta 2009 v Hyeresu evropski prvaki.

Lahko daš na začetku letošnje sezone kakšen dober namig tudi slovenskim jadralcem?

Prvi napotek bi bil čimveč jadrati. Noben atlet ali smučar ne trenira deset dni na leto. Veliko rekreativnih slovenskih jadralcev pa se udeleži nekaj regatnih vikendov, kar na koncu nanese mogoče deset dni na vodi. Na takšen način uspeha ne more biti. Po koncu regate predlagam samokritično analizo svojega uspeha ali neuspeha, da vsi člani ekipe razumejo, zakaj so se odločali, kot so se. Da razumejo, ali jih je nekdo premagal zato, ker je imel večjo barko, ali morda zato, ker je bolje odjadral in zakaj. Prvi, osnovni korak za kakršno koli taktično odločitev je ogled startne linije glede na smer vetra ter določitev favorizirane strani. Pogledati je treba tudi, kje leži regatno polje, je blizu ali dlje od obale, se lahko pričakuje veter pod obalo ali ne. Treba se je odločiti za stran, kjer bi radi startali in priporočljivo je seveda startati čim bolj čist, nepokrit. Dober start pomeni, da barka starta s svojo maksimalno hitrostjo glede na kurz, na liniji, ne da bi imela koga preblizu pod sabo, s sekundo ali dvema zaostanka za startnim signalom

O Branku Brčinu

Branko Brčin ima za seboj tridesetletno jadralsko pot. Z osmimi leti je prvič zajadral v Koprskem zalivu pod okriljem Jadralnega kluba Jadro Koper. Zadnjih 18 let jadra za Jadralni klub Pirat Portorož, od tega 12 let kot profesionalni jadralec na različnih tujih in domačih jadrnicah.

Jadralske izkušnje je najprej nabiral na optimistu, nadaljeval na evropi in nazadnje kot krmar na 470 s flokistom Matejem Peganom. V teh razredih je bil stalni član mladinske in kasneje članske reprezentance Slovenije. V letih 1980-1997 je v mladinski in članski konkurenci osvajal državna prvenstva, mediteranska prvenstva in različne mednarodne regate.

Po letu 1997 se je odločil za profesionalno jadranje. Pot ga je peljala v tujino, kjer je začel z jadranjem na večjih jadranicah: Beneteau 25, Mumm 30, Farr 40, X-35, Swan 45, TP 52, Dolphin 81, razred IMS ter Maxi in Open, zadnja leta pa svoje največje uspehe beleži tudi v razredih melges 20, melges 24 in melges 32.

S trdim delom in leti, ki jih je posvetil profesionalnemu jadranju, je posegal po vedno vidnejših rezultatih. Življenje Branka Brčina je danes posvečeno predvsem jadranju. Profesionalna pot mu pomeni odsotnost od doma več kot 200 dni na leto, od tega približno 180 dni nameni le regatam. Njegova funkcija na jadrnici je taktik, kar pomeni, da odloča o smeri jadranja, poziciji na štartni liniji, uporabi jader, razmišlja o vremenskih pogojih, ipd.

Rezultat je na koncu pokazal, da so bile njegove odločitve prave. Jadranje je del njegovega vsakdanjika in glede na to, da v tem športu za njegovo vlogo na jadrnici ni starostnih omejitev, želi, da bi bila njegova jadralska pot še čim daljša in še naprej tako uspešna.

Jakica Jesih

Sreda 14 Maj 2014

Štirje Slovenci so ob otoku Bakul, ki se nahaja južno od Žirij, doživljali pravo dramo. Visoki valovi juga so ogrožali njihova življenja in njihovo plovilo.

Štirje slovenski državljani so s svojega plovila poklicali na pomoč službo za reševanje Emergensea. Klic so prejeli v Tribunju in na pomoč nemudoma poslali člana njihove reševalne ekipe. V tem primeru je bil to Šime Stipaničev, znan hrvaški jadralec, ki je v lanskem letu na 6 metrski jadrnici prejadral Atlantski ocean. Tokrat je na pomoč proti Žirjam odplul z nekoliko manjšim gumenjakom.

»Prejel sem poziv na pomoč. Na južni punti otoka Žirje je desetmetrsko motorno plovilo ostalo brez goriva. V morje so že spustili sidro, ker jih je veter nevarno nesel proti obali otoka. Bili so v nevarnosti, da se plovilo na skalah razbije zaradi visokih valov juga. Takoj sem se jim poizkušal približati. Visoki valovi so mi močno oteževali nalogo. Ob 13. uri sem se jim približal med otokom Bakul in rtom otoka Žirje, kjer je znano, da so sunki juga najmočnejši, valovi pa izjemno visoki. Vsi štirje Slovenci na plovilu so bili v šoku. Nameščene so imeli varnostne jopiče. Sidrna veriga je bila napeta, nosilec sidrne verige na premcu pa že močno ukrivljen. Ko sem se jim približal, se je strgala sidrna veriga. Valovi in veter so jih hitro nosili proti kamniti obali otoka, do katere so jih ločili le še metri. Situacija je postala zelo resna. Moja naloga ni bila več dostava goriva na plovilo, temveč reševanje življenj in plovila. V razburkanem morju je bilo praktično nemogoče veliko in težko plovilo odvleči z mojim majhnim gumenjakom. Tudi sam bi bil lahko ogrožen. Z nekaj sreče mi jih je uspelo privezati in odvleči do zaliva Stupica, kjer smo se skrili pred valovi juga in privezali na bojo.«, je povedal Šime.

Po pregledu plovila so ugotovili, da ni zmanjkalo goriva, temveč, da je prišlo do zamašitve filtrov za gorivo. Tako lahko pohvalimo tudi slovensko posadko, da ni bila njihova napaka, da so brez goriva križarili po odprtem razburkanem morju. V nezgodi so si namestili varnostne jopiče, poizkušali zaustaviti plovilo s sidrom in pravočasno poklicali na pomoč. Ko so pripluli nazaj v Tribunj, so se prišli zahvaliti svojemu rešitelju Šimetu Stipaničevu.

Autor: Goran Šimac, http://tris.com.hr/

Sreda 14 Maj 2014

Garmin je nastal iz želje po odkrivanju, spoznavanju in učenju. S svojimi strankami si želijo deliti strast do inovacij in željo po izzivih. Brez dvoma je vsak izziv na poti privedel do revolucionarnega izdelka za Garminovo skupnost. Na vseh svojih ciljnih tržiščih, od pomorstva in letalstva do športa in rekreacije na prostem, smo predstavili pionirske tehnologije in s tem želijo tudi nadaljevati.

Poglejmo si zgodovino podjetja Garmin skozi leta, kako so se razvijali in prdvsem katere inovativne naprave so ponudili svetu.

1989 - Gary Burrell in dr. Min Kao ustanovita družbo Garmin

V zadnjih 25 letih je Garmin uvedel številne nove kategorije izdelkov in se razvil v vodilno svetovno podjetje na področjih avtomobilskih, mobilnih, zunanjih, pomorskih in letalskih izdelkov ter izdelkov za vadbo. 

1993 - Garmin predstavi prvo napravo GPS s premikajočim se zemljevidom in je oral ledino na področju naprav GPS za avtomobile s prvo prenosno avtomobilsko napravo GPS z zemljevidi (StreetPilot®).

1994 - Prvi navtični ploterji GPS na tržišču. Že od samega začetka je bil Garmin tudi vodilno podjetje na tržišču pomorskih izdelkov, saj je zasnoval ene od prvih navtičnih ploterjev GPS (GPSMAP® 210), danes pa se ponaša z najsodobnejšimi napravami z integriranim omrežjem Garmin Marine Network.

1997 - Garmin predstavi inovacije digitalne pilotske kabine. Kot eno od vidnejših podjetij na področju splošnega letalstva je Garmin prenovil digitalno pilotsko kabino z napravama GNS® 430 in 530, nato pa se je na področju poslovnih reaktivnih letal Part 25 uveljavil z napravo G5000™ Glass cockpit (2010).

1998  - Napovedana je bila prva avtomobilska naprava za satelitsko navigacijo StreetPilot®. Imel je ulični zemljevid s pogledom od zgoraj na črno-belem zaslonu LCD in zemljevide na podatkovnih kasetah velikosti 8 ali 16 MB. Podrobne načrtovane poti je bilo mogoče ročno ustvariti v programski opremi, govorjenih navodil pa ni bilo.

1999 - Prva namenska ročna naprava za hojo – eTrex®. Rumeni eTrex je postal najbolje prodajana Garminova ročna naprava GPS. Trenutna različica, eTrex 10, ohranja rumeno barvo izvirne naprav eTrex, ima pa seveda veliko več funkcij.

2000 - Garmin je postal javna delniška družba na borzi NASDAQ in je leta 2012 postal del borznega indeksa S&P 500.

2003 - Napovedali smo prvo zapestno napravo GPS. Naprava Forerunner® 101 je s signalom GPS izračunavala čas, tempo in razdaljo. Trenutni modeli vključujejo triatlonsko uro Forerunner 910XT in napravo Forerunner 620, ki prikazuje dinamiko teka.

2005 - Družina nüvi® 300 je bila prva moderno oblikovana naprava za satelitsko navigacijo, ki jo je ustvaril Garmin. Zdaj prepoznavna tanka kvadratna oblika je pomenila, da je bilo mogoče satelitsko napravo preprosto spraviti v žep ali torbico.

2006 - Prvi kolesarski računalniki – Edge® 205/305. Poleg časa, hitrosti in razdalje so bili na voljo dodatni senzorji za merjenje kadence ter srčnega utripa. Novejši modeli, kot je Edge 1000, imajo zemljevide, podajajo navodila zavoj za zavojem in beležijo informacije o moči.

2007 - Objavljeno je bilo spletno mesto Garmin Connect. Da bi dopolnil hitro rastočo družino ur za vadbo in kolesarskih računalnikov, je Garmin objavil spletno mesto Garmin Connect, ki strankam omogoča prenašanje in deljenje svojih podatkov o vadbi.

2008 - Prva ročna naprava za hojo z zaslonom na dotik – Oregon®. Prva ročna naprava za hojo z zaslonom na dotik. Zaslon na dotik zagotavlja veliko hitrejše in preprostejše upravljanje, še posebej za uporabnike, ki morajo koordinate in informacije vnašati na poti.

2009 - Prvi namenski izdelek za golf – Approach® G5 in Prva ura za triatlon Forerunner® 310XT. Garmin je na področje golfa vstopil z ročno napravo z zemljevidi igrišč, razdaljami udarcev, karticami z rezultati in razdaljami do zastavic. Sledila mu je družina ur in ročnih naprav za golf. Forerunner je bila prva ura družbe Garmin™, primerna za vse tri discipline triatlona, saj je lahko merila razdaljo med plavanjem in je vključevala funkcije za tek in kolesarjenje.

2014 - VIRB® in vívofit. Garmin je na tržišči športnih kamer in naprav za dobro počutje vstopil s športnima kamerama VIRB in VIRB Elite ter paščkom za zdravo počutje vívofit. S 25 leti znanja in inovacij ustvarjamo odlične nove izdelke.

V 25 letih je Garmin od ustanovitve prodal 126 milijonov naprav.

Vir: Garmin

Torek 13 Maj 2014

Prihodnji teden se že začenja tekmovalna jadralna sezona za maksi jadrnico Esimit Europa 2 z udeležbo na tedenskem jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week (18.-24.5.2014) z regato na odprtem morju imenovano tudi »Volcano race«, ki ji bodo sledile še obalne regate na Capriju. Na tem dogodku bo Esimit Europa 2 tekmovala prvič. Letos je to jubilejni deseti Rolex Capri Sailing Week, ki je tradicionalno tudi prvi Rolexov jadralni dogodek za maksi jadrnice v Sredozemlju.

Sledila bo udeležba na znameniti regati na odprtem morju Giraglia Rolex Cup (18-20.6.2014), kjer je posadka Esimit Europa 2 leta 2012 med svojo tretjo zaporedno zmago postavila tudi izjemen rekord. Letos bo zaključek regate v Monte Carlu, kjer bo sledila še otvoritev novih klubskih prostorov Yacht Club de Monaco, katerega član je tudi Esimit Europa 2.

Posadka ostaja enaka – poleg Igorja Simčiča bo z nami skiper Jochen Schümann, ki bo ravno ta petek (16.5.) v Nemčiji prejel prestižno športno nagrado »Zlata športna piramida« (Goldene Sportpyramide) ter se s tem vpisal med najslavnejše nemške športnike, krmar: Alberto Bolzan, navigator: Boris Herrmann.

Torek 13 Maj 2014

Na tretji regati serije Land Rover Extreme Sailing, ki je potekala v kitajskem Qingdau, je ekipa Alinghi trčila z ekipo Red Bulla. Kljub temu, da so zadnjo regato spremljali  s tribun jih nesreča ni ustavila pri osvojitvi prvega mesta.

Krmar švicarskega plovila Larson je po tekmi dejal: »Razvrščali smo se pred startno črto. Do pričetka nas je ločilo le še 10 sekund. Vetrovi so bili spremenljivi. Ni jim uspelo spremeniti smeri in trčili so pravokotno v naš katamaran. Se zgodi. Kljub temu smo zmagali, pa čeprav z grenkim priokusom. Zmago smo si zaslužili in smo veseli. Pomembno je, da se v nesreči ni nihče poškodoval in da je naše plovilo možno popraviti. Čaka nas vsaj en teden dela v dobri ladjedelnici in zopet bomo nazaj na vodi.«

V Quingdau so spremenili način tekmovanja. Zaradi močnega vetra, ki je dosegal hitrosti preko 25 vozlov, so flotno jadranje izvedli v dveh skupinah po 6 plovil, da bi se varnost na regatnem polju kar najbolj povečala.

Naslednja postaja serije je St. Petersburg v Rusiji. Tekmovanje bo potekalo med  26. in 29. junijem.

Extreme Sailing Series™ 2014 razvrstitev po 3 dogodkih

Mesto Ekipa QINGDAO MUSCAT SINGAPORE Skupaj
1 Alinghi 10 8 10 28
2 The Wave, Muscat 7 10 9 26
3 Emirates Team New Zealand 8 9 7 24
4 Realteam by Realstone 9 5 8 22
5 Gazprom Team Russia 6 6 3 15
6 Groupama sailing team 3 3 6 12
7 Red Bull Sailing Team 2 4 5 11
8 J.P. Morgan BAR 4 2 4 10
9 SAP Extreme Sailing Team 1 7 1 9
10 Oman Air 5 1 2 8
11 GAC Pindar 1 1 1 3

Foto: Xaume Olleros (Red Bull Content Pool)

Torek 13 Maj 2014

Na Gardskem jezeru se je v soboto za naše jadralce končal Gardski olimpijski teden jadranja, ki je štel kot regata evropskega pokala.

V štirih dneh tekmovanja so imeli jadralci srečo z vetrom in so uspeli izpeljati vse predvidene plove. Žal pa se nobenemu od naših ni uspelo prebiti med najboljših deset jadralcev, kar bi pomenilo, da bi se jutri pomerili v regati za kolajne.  V razredu 470 sta nastopila Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič, ki sta končala na 22. mestu.

Za naše jadralce v razredu Laser Standard je bila to zadnja kriterijska regata za nastope na prvenstvih. Najboljše se je odrezal Žan Luka Zelko, ki je zasedel 41. mesto. Nik Pletikos je bil 46. Matej Valič 50. in Uroš Kraševac 52.

V razredu RS:X je Matjaž Puh zasedel 12. mesto.

 

Vir: JZS

Torek 13 Maj 2014

Lastnik Lamborghinija se je odločil, da želi gliser, ki bo podoben njegovemu avtu, dosegal visoke hitrosti in nudil adrenalinske užitke na vodi, kakor jih njegov avto nudi na cesti.

Lastnik Lamborghinija Aventador LP720-4 Roadster se je odločil, da si želi tudi plovilo, ki bo podobno njegovemu avto in mu nodilo enake užitke na vodi. Kontaktiral je ameriško podjetje Marine Tehnology iz Missourija z dolgoletnimi izkušnjami v gradnji superhitrih motornih čolnov. Po skupnem pogovoru so se odločili, da izdelajo 48 čevljev (14,5 m) dolg katamaran, ki ga bodo poganjali močni motorji. Najprej so planirali vgraditi dva Mercuryeva motorja, ki razvijeta po 1350 KM. Odločitev so kmalu spremenili in se odločili, da namestijo dva enaka motorja, ki pa razvijeta vsak po 1650 KM. Lastnik si je zaželel, da bi plovilo dosegalo podobne hitrosti kot njegov avto, ki na cesti razvije hitrost 217 m/h (355 km/h). Plovilo bo žal nekoliko počasnejše. Predvidevajo, da bo končna hitrost 170 nmi (310 km/h). Ker je njegov športni avto rumene barve, oziroma bolj natančno svetle bananine barve, bo enako tudi njegovo plovilo. Za svoje vozilo je odštel skromnih 400.000 USD, kakšna pa bo cena banane na vodi pa še ni znano. Poleg enake barve, bo tudi oprema kokpita v plovilu identična kot v avtu. Vgradili bodo enak volan, enake merilne inštrumente, sedeži bodo podobne oblike in celo gumb za vžig motorjev bo enak.

Foto: Daton Fullard

Ponedeljek 12 Maj 2014

La Rochelle, 9. 5. 2014 - Vasilij Žbogar si je že dan pred koncem evropskega prvenstva razreda Finn prijadral odličje. Ali bo kolajna srebrna ali bronasta, bo znano jutri. Evropski prvak je že dan pred koncem postal Britanec Giles Scott.

Na sporedu predzadnjega dne evropskega prvenstva v najelitnejšem jadralnem razredu finn sta bila dva plova. V prvem plovu je Vasilij Žbogar jadral odlično in zasedel 2. mesto, tik za Hrvatom Kljakovičem Gašpičem. V drugem plovu pa je po odličnem štartu končal na 12. mestu. V skupni razvrstitvi dan pred koncem prvenstva ostaja na odličnem 2. mestu in si je že dan pred koncem prvenstva zagotovil odličje, saj četrtouvrščeni Hrvat Ivan Kljakovič Gašpič za njim zaostaja že 23 točk. V regati za odličja bo nastopilo 10 najboljših tekmovalcev, točke pa se bodo štele dvojno. Naslov evropskega prvaka je že dan pred koncem postal Britanec Giles Scott, ki je s svojim odličnim jadranjem dominiral že od prvega dne, danes sicer jadral nekoliko slabše, a si vseeno zasluženo prijadral naslov najboljšega na stari celini. Žbogarju lahko srebro odvzame le še Britanec Edward Wright, sicer aktualni evropski podprvak, ki za Vasilijem zaostaja 8 točk, kar pomeni, da mora biti jutri vsaj 4 mesta pred Žbogarjem, če ga želi prehiteti.

Gašper Vinčec se žal ni uspel uvrstiti v prvo deseterico in bo jutri jadral v zadnji regati ter poskušal izboljšati trenutno 35. mesto.

Regata za kolajne se bo predvidoma začela jutri ob 14. uri.

Foto: Robert Deaves / Finn Class

Petek 09 Maj 2014

La Rochelle, 8. 5. 2014 - Na evropskem prvenstvu najelitnejšega olimpijskega jadralnega razreda Finn, kjer nastopata tudi dva Slovenca - Vasilij Žbogar ter Gašper Vinčec, se je končal četrti tekmovalni dan. Branilec naslova Vasilij Žbogar je po včerajšnjem slabšem jadranju danes zopet nanizal odlične uvrstitve ter se povzpel na drugo mesto. Britanec Giles Scott je vodstvo še povečal. Gašper Vinčec je 35.

Vasilij Žbogar je danes zopet odlično jadral in s 5., 11. in 3. mestom napredoval na drugo mesto v skupni razvrstitvi. V vodstvu ostaja briljantni Britanec Giles Scott, ki je danes zopet dvakrat zmagal, enkrat pa bil osmi ter s tem še povečal prednost pred konkurenco. Drugouvrščeni Vasilij za njim zaostaja težko ulovljivih 36 točk. Giles je v osmih plovih kar šestkrat zmagal, s čimer dokazuje, da je trenutno najboljši jadralec tega elitnega jadralnega razreda. Tretje mesto trenutno zaseda domačin Jonathan Lobert, ki za Vasilijem zaostaja 4 točke. Drugemu Slovencu Gašperju Vinčecu se danes zopet ni izšlo vse po načrtih in zaseda 35. mesto, s čimer si je najbrž že zapravil možnost nastopa v sobotni regati za medalje, kjer bo nastopilo deset najboljših finnašev.

V La Rochellu so bili danes ugodni pogoji za jadranje z 10 vozlov močnim vetrom, ki so omogočili izpeljavo vseh treh predvidenih plovov. Za jadralci je tako 8 odjadranih plovov, jutri sledita še dva, v soboto pa le še regata za medalje za najboljšo deseterico ter finalna regata za ostale.

Foto: Robert Deaves / Finn Class

Četrtek 08 Maj 2014