Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V nedeljo se je v popoldanskih urah nad Jadranom razbesnela nevihta, ki je presenetila številne navtike. Zaradi nepripravljenosti je terjala tudi življenja. Potrebne so bile številne reševalne akcije.
Prva reševalna akcija se je pričela ob 17.50 uri, na severni strani otoka Sv. Marko, ki leži med Kraljevico in otokom Krk. Štirje jadralci so s svojo jadrnico nasedli na obalo otoka. V reševanje brodolomcev se je podal navtik s svojim plovilom. Posadko, v kateri sta bila dva manjša otroka in dve odrasli osebi, je prevzel na svoje plovilo in jih odpeljal na kopno. Vsi so bili le podhlajeni in pretreseni. Jadrnico so na mestu, kjer je nasedla, zavarovali, da ne bi potonila.
Druga pomorska nesreča se je zgodila le pol ure kasneje. Dva domačina sta s svojim plovilom plula v bližini zaliva Pušča na otoku Krk. Ko ju je zajela nevihta, se je plovilo zaradi visokih valov in močnega vetra prevrnilo. Oba sta padla v morje. Eden izmed članov posadke je uspel sam priplavati na obala, medtem ko drugemu ni uspelo in se je utopil. Na kraj nesreče je nemudoma priplulo plovilo Luške kapitanije Reka in pripeljalo vozilo hitre medicinske pomoči. Žal moškega niso uspeli rešiti.
Praktično v istem času se je zgodila nespametna pomorska nesreča pri Šibeniku. Na plažo Jadrija je pridrvelo motorno plovilo. Zaradi visoke hitrosti ga je odneslo kar 15m daleč na kopno. K sreči ni poškodoval nikogar na plaži.
Na splitskem področju so reševalne akcije potekale v poznih večernih urah. Ob 23.01 uri so pomoč potrebovali brodolomci z jadrnice Aurora. Zaradi nevihte so izgubili nadzor nad plovilom in nasedli v zalivu Špilica na otoku Hvar. Na jadrnici je bilo pet hrvaških jadralcev, ki so nesrečo preživeli brez poškodb. Posadka ni bila v življenjski nevarnosti. Ker so bili na krovu tudi otroci, je na kraj nesreče izplulo plovilo luške izpostave Hvar. Posadko so prevzeli na svoj krov in jih odpeljali na varno. K reševanju jadrnice je pristopilo komercialno podjetje za reševanje.
V nedeljo se je poleg omenjenih, zgodilo še veliko drugih pomorskih nesreč, ki so se končale večinoma le z materialno škodo. Nevihta je bila napovedana. Informacije o njej so uradni mediji sporočali preko vseh svojih kanalov.
Kako lahko izveste, kdaj in kje bo nevihta in kako njen prihod prepoznate sami si lahko preberete v članku: Kako predvideti nevihto na morju?
Vir: MPPI, slika je simbolična
Pretekli teden je potekala prva letošnja kontrola pomorskega prometa na Hrvaški obali. Kljub temu, da je akcija preventivna in namenjena povečanju varnosti na morju, pa je bila žal že prepozna za nekatere navtika.
V četrtek, 22.6.2017 ob 16.16 uri so prejeli prvi klic tujega državljana, ki je opazil, da plovilo jet-ski, brez nadzora pluje med otokom Lukar in krajem Šimuni na otoku Pag. Izpostava luške kapitanije na otoku Pag, je o tem obvestila lastnika podjetja, ki v Šimunih oddaja jet-ski plovila. Sam se je odpravil na javljeno lokacijo, kjer je privezal plovilo in z njim odplul nazaj proti kampu v Šimunih. Po le nekaj minutah plovbe je v morju zagledal truplo. Na lokacijo je takoj izplulo plovilo Luške kapitanije, ter iz vode potegnilo truplo moškega. Po prvih rezultatih preiskave, naj bi moški umrl zaradi utopitve.
V večernih urah prejšnjega četrtka se je zgodila huda pomorska nesreča. Približno 1 nmi od obale je gliser trčil v leseno barko in nato brez nadzora zaplul na plažo polno kopalcev.
Hrvat H.L. je plul z gumenjakom dolgim 6m na oddaljenosti približno navtično miljo od obale Crikvenice. Na 15m dolgi leseni barki sta plula dva člana posadka, ki sta opazila, da obstaja nevarnost trka. Z zvočnimi signali sta ga želela opozoriti o nevarnosti. Žal neuspešno. Hrvat je s premcem trčil v lev premčni del lesenega plovila. V nesreči so zaradi močnega trka vsi trije, tako voditelj gliserja, kot oba člana posadke lesene barke padli v morje. Gliser je s polno hitrostjo nekontrolirano nadaljeval plovbo proti obali. V neposredni bližini hotela Omorika je pristal na plaži med kopalci. Tri osebe so bile poškodovane in so jih morali prepeljati v reško bolnico. K sreči so utrpele le manjše telesne poškodbe in niso v življenjski nevarnosti.
V petek se je zgodila tragična pomorska nesreča. Trčila sta ameriški rušilec USS Fitzgerald razreda Alreigh Bureke in filipinska tovorna ladja.
Nesreča se je zgodila v soboto ob 2.30 (po lokalnem času) uri 55 nmi južno od Tokijskega zaliva na Japonskem. Ameriški rušilec je trčil v kontejnersko ladjo, ki pluje pod filipinsko zastavo. Ladja ACX Crystal je približno trikrat večja kot ameriška vojna ladja. V trku si je poškodovala levi premčni del, medtem, ko je vojaška ladja močneje poškodovala in je vanjo začela vdirati voda. Tovorna ladja, ki je plula proti pristanišču v Tokiju, je lahko plovbo nadaljevala brez problemov ter varno pristala. Ameriška ladja je utrpela hujše poškodbe na desnem boku. Zaradi vdora vode se je rahlo nagiba v desno. Plovbo je nadaljevala lahko z lastnim pogonoma le s hitrostjo 3 vozle. Zaradi nevarnosti, da se ladja potopi, so odpluli v pristanišče, kjer so tudi že pristali. Na krovu ameriške ladje je bilo poškodovanih 5 ljudi, sedem pa so jih pogrešali. Na ladjo so se vkrcali potapljači, ki so v potopljenih prostorih ladje našli vseh sedem trupel ameriških mornarjev.
V petek popoldne je bilo na področju Kvarnerja izjemno nestabilno vreme. V popoldanskem času se je razbesnela nevihta, nato pa je pričela pihati močna burja.
Nestabilne vremenske razmere niso odvrnile deveterice, da ne bi izplul iz zaliva Gornja Slana na otoku Pag proti Karlobagu. V Paškem kanalu so izgubili nadzor nad plovilom. Ob 20.37 uri so bili prisiljeni poklicati na pomoč. Luška kapitanija Senj je na reševanje napotila komercialno reševalno službo. Reševalci so pripluli na lokacijo šele ob 23.37 uri. Z gumenjaka so rešili šest odraslih oseb in tri otroke. Prepeljali so jih v Novaljo. Reševalci so se nato vrnili na lokacijo nesreče in rešili še njihovo plovilo, ki so ga ob 3.00 zjutraj privezali v zalivu Gornja Slana.
Vir: MMPI, slika je simbolična
Včeraj ob 20.51 uri so člani posadke »Mareblue« poklicali na pomoč. Z jadrnico so nasedli na lokaciji, ki je niso natančno poznali.
Ob 21.44 uri je iz luke Dubrovnik izplulo plovilo Luške kapitanije. Reševalne akcije niso pričeli, dokler jim s posadko ni uspelo ugotoviti, kje je jadrnica dejansko nasedla. Po komunikaciji s skipejrm so uspeli določiti kraj nezgode, ki naj bi bil v prehodu med otokoma Jakljan in Šipan. Po prihodu na lokacijo so našli nasedlo jadrnico »Mareblue« dolgo 10m, ki pluje pod zastavo Dominikanske republike. Na njej sta bila dva člana posadke, oba ruska državljana. Zavrnila sta, da se prekrcata na ladjo luške kapitanije.
Reševalna ekipa je pregledala jadrnico in ugotovila večje poškodbe boka jadrnice skozi katerega je v trup že vdirala voda. Na pomoč so poklicali gasilsko enoto z otoka Šipan, ki je jadrnico zaščitila pred potopitvijo in zavarovala okolico pred onesnaženjem.
Ponoči, ob 2.30 uri so jadrnico potegnili nazaj v vodo ter jo odvlekli v luko Šipan. Člana posadke sta se izkrcala na obalo. Luška kapitanija jima je izdala prepoved izplutja, dokler ne izvedeta popravila jadrnice ter opravita pregled tehnične sposobnosti za plovbo.
Slika je simbolična