Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevV torek, 4.7.2017, je pred otokom Lošinj, gliser zaplul preko kopalca in ga težko poškodoval.
Nezgoda se je zgodila v torek okrog 14.00 ure med otokoma Lošinj in Zabodarski. Kopalec, slovaški turist, je plaval med otokom. Nanj je naletel gliser, ga težko poškodoval in nadaljeval s plovbo. Utrpel je hude poškodbe desne noge in pričel močno krvaveti.
Mimo sta kmalu priplula dva jadralca. Ko sta zagledala moškega, ki kliče na pomoč, sta priplula do njega in ga potegnila na krov. Močno je krvavel. Vzela sta pas in prevezala poškodbo, da sta zmanjšala krvavenje. Z jadrnico sta se napotila proti luki Mali Lošinj. Ravno takrat je mimo priplulo plovilo pomoči na morju s hitrim gumenjakom. Jadralca sta jih poklicala na pomoč, saj sta z jadrnico prepočasi plula proti luki. Ponesrečenca so prekrcali na gumenjaka in ga hitro odpeljali v luko, kjer jih je že čakala medicinska pomoč. Zaradi težkih poškodb, ki jih je utrpel, so nemudoma organizirali helikopterski prevoz do Kliničnega centra v Reki.
Hitrost plovbe na področju, kjer se je zgodila nesreča, je omejena. Kakšne so omejitve glede na oddaljenost obale lahko preberete v članku: Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo
V soboto ob 11.00 uri je zagorelo na jadrnici v marini Kaštela. Zaradi neverjetne prisebnosti skiperja, se požar ni razširil na druga plovila v marini.
Na jadrnici tipa Dufuor 460 z imenom Lavsa, je v soboto ob 11.00 izbruhnil požar. Na plovilu se je bil le skiper plovila. Ko je opazil, da se ognjeni zublji širijo po plovilu in da požara ne bo uspel pogasiti je nemudoma poklical na pomoč. Plovilo je privezal za gumenjak, s katerim so ga odvlekli iz marine. Požar se zato ni razširil na sosednja plovila.
Na kraj nesreče je priplulo specialno plovilo Prostovoljnega gasilskega društva Kaštel Gomilica. Požar jim je uspelo pogasiti, a j bilo plovila tako močno poškodovano, da se je potopilo.
Plovilo je bilo v lasti hrvaškega čarter podjetja. Zakaj je prišlo do požara na plovilu, še ni jasno. V požaru k sreči ni bila poškodovana nobena oseba.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
![]() |
![]() |
Vir: Slobodna Dalmacija; Foto: Vojko Bašić / HANZA MEDIA
Zaradi nestabilnega vremena v zadnjih dneh, so bile na Jadranu potrebne številne reševalne akcije. Posredovati je bilo potrebno tudi ponoči.
V četrtek ob 0.33 uri sta z jadrnico nasedla Madžara. Zakonski par je s svojo jadrnico nasedel na rtu Zaglav na otoku Ugljan. 75 letni moški se je v nesreči poškodoval. Izgubil je prst na roki. 11 let mlajša soproga je nesrečo preživela brez telesnih poškodb. V močnem jugu je na kraj nesreče priplula ladja Luške kapitanije Zadar. Oba člana posadke so prekrcala na službeno plovilo in jih odpeljali v Zadar, kjer so pristali ob 4.15 uri. Oba so odpeljali v zadarsko bolnišnico na oskrbo. Nasedla jadrnica je v močnem jugu utrpela hude poškodbe trupa in vanjo je vdrla voda. Reševalnim službam je ni uspelo zavarovati pred potopitvijo. Reševanje razbitine bodo pričeli, ko se bo vreme umirilo.
Med plovbo mimo kraja Sveti Filip in Jakov se je zgodila nesreča na motorni jahti »Athi«, ki pluje pod avstrijsko zastavo. Edemu izmed članov posadke je zdrsnilo na palubi. Zlomil si je nogo in padel v morje. Rešili so ga na mestno plažo, kamor je prišla medicinska ekipa in ga oskrbela.
Ob 2.00 uri zjutraj ja nasedla jadrnica »Pleasure«. Nemška posadka je plovilo najela pri hrvaški čarter firmi. Med plovbo v bližini otoka Krk so zaradi močnega južnega vetra in visokih valov, izgubili nadzor nad plovilom. Odneslo jih je na obalo pri zalivu Čavlena, kjer so nasedli. Ker posadka ni bila ogrožena, je na lokacijo odplula reševalna ekipa šele v jutranjih urah, ko se je vreme nekoliko umirilo. Jadrnico so pregledali in potegnili nazaj v vodo. Ker ni bila poškodovana, so jadralci plovbo nadaljevali sami.
Četverica jadralcev je v jutranjih urah potrebovala pomoč pred luko Vrsar. Ko so pluli v slabih vremenskih pogojih, so se s kobilico zataknili v podvodno pregrado. S pomočjo sidra so jo hoteli odstraniti s kobilice, a jim žal ni uspelo. Zaradi visokih valov, se je strgala veriga in ostali so tudi brez sidra. Ko se je jadrnica sama snela s predrage, jih je veter začel nositi proti obali. Poklicali so pomoč na katero se je odzvalo plovilo komercialne reševalne službe. Ob 12.57 uri so jih privezali na reševalno plovilo in odvlekli v luko Vrsar.
Kako lahko izveste, kdaj in kje bo nevihta in kako njen prihod prepoznate sami si lahko preberete v članku: Kako predvideti nevihto na morju?
Vir: MPPI, slika je simbolična
V nedeljo se je v popoldanskih urah nad Jadranom razbesnela nevihta, ki je presenetila številne navtike. Zaradi nepripravljenosti je terjala tudi življenja. Potrebne so bile številne reševalne akcije.
Prva reševalna akcija se je pričela ob 17.50 uri, na severni strani otoka Sv. Marko, ki leži med Kraljevico in otokom Krk. Štirje jadralci so s svojo jadrnico nasedli na obalo otoka. V reševanje brodolomcev se je podal navtik s svojim plovilom. Posadko, v kateri sta bila dva manjša otroka in dve odrasli osebi, je prevzel na svoje plovilo in jih odpeljal na kopno. Vsi so bili le podhlajeni in pretreseni. Jadrnico so na mestu, kjer je nasedla, zavarovali, da ne bi potonila.
Druga pomorska nesreča se je zgodila le pol ure kasneje. Dva domačina sta s svojim plovilom plula v bližini zaliva Pušča na otoku Krk. Ko ju je zajela nevihta, se je plovilo zaradi visokih valov in močnega vetra prevrnilo. Oba sta padla v morje. Eden izmed članov posadke je uspel sam priplavati na obala, medtem ko drugemu ni uspelo in se je utopil. Na kraj nesreče je nemudoma priplulo plovilo Luške kapitanije Reka in pripeljalo vozilo hitre medicinske pomoči. Žal moškega niso uspeli rešiti.
Praktično v istem času se je zgodila nespametna pomorska nesreča pri Šibeniku. Na plažo Jadrija je pridrvelo motorno plovilo. Zaradi visoke hitrosti ga je odneslo kar 15m daleč na kopno. K sreči ni poškodoval nikogar na plaži.
Na splitskem področju so reševalne akcije potekale v poznih večernih urah. Ob 23.01 uri so pomoč potrebovali brodolomci z jadrnice Aurora. Zaradi nevihte so izgubili nadzor nad plovilom in nasedli v zalivu Špilica na otoku Hvar. Na jadrnici je bilo pet hrvaških jadralcev, ki so nesrečo preživeli brez poškodb. Posadka ni bila v življenjski nevarnosti. Ker so bili na krovu tudi otroci, je na kraj nesreče izplulo plovilo luške izpostave Hvar. Posadko so prevzeli na svoj krov in jih odpeljali na varno. K reševanju jadrnice je pristopilo komercialno podjetje za reševanje.
V nedeljo se je poleg omenjenih, zgodilo še veliko drugih pomorskih nesreč, ki so se končale večinoma le z materialno škodo. Nevihta je bila napovedana. Informacije o njej so uradni mediji sporočali preko vseh svojih kanalov.
Kako lahko izveste, kdaj in kje bo nevihta in kako njen prihod prepoznate sami si lahko preberete v članku: Kako predvideti nevihto na morju?
Vir: MPPI, slika je simbolična
Pretekli teden je potekala prva letošnja kontrola pomorskega prometa na Hrvaški obali. Kljub temu, da je akcija preventivna in namenjena povečanju varnosti na morju, pa je bila žal že prepozna za nekatere navtika.
V četrtek, 22.6.2017 ob 16.16 uri so prejeli prvi klic tujega državljana, ki je opazil, da plovilo jet-ski, brez nadzora pluje med otokom Lukar in krajem Šimuni na otoku Pag. Izpostava luške kapitanije na otoku Pag, je o tem obvestila lastnika podjetja, ki v Šimunih oddaja jet-ski plovila. Sam se je odpravil na javljeno lokacijo, kjer je privezal plovilo in z njim odplul nazaj proti kampu v Šimunih. Po le nekaj minutah plovbe je v morju zagledal truplo. Na lokacijo je takoj izplulo plovilo Luške kapitanije, ter iz vode potegnilo truplo moškega. Po prvih rezultatih preiskave, naj bi moški umrl zaradi utopitve.
V večernih urah prejšnjega četrtka se je zgodila huda pomorska nesreča. Približno 1 nmi od obale je gliser trčil v leseno barko in nato brez nadzora zaplul na plažo polno kopalcev.
Hrvat H.L. je plul z gumenjakom dolgim 6m na oddaljenosti približno navtično miljo od obale Crikvenice. Na 15m dolgi leseni barki sta plula dva člana posadka, ki sta opazila, da obstaja nevarnost trka. Z zvočnimi signali sta ga želela opozoriti o nevarnosti. Žal neuspešno. Hrvat je s premcem trčil v lev premčni del lesenega plovila. V nesreči so zaradi močnega trka vsi trije, tako voditelj gliserja, kot oba člana posadke lesene barke padli v morje. Gliser je s polno hitrostjo nekontrolirano nadaljeval plovbo proti obali. V neposredni bližini hotela Omorika je pristal na plaži med kopalci. Tri osebe so bile poškodovane in so jih morali prepeljati v reško bolnico. K sreči so utrpele le manjše telesne poškodbe in niso v življenjski nevarnosti.
V petek se je zgodila tragična pomorska nesreča. Trčila sta ameriški rušilec USS Fitzgerald razreda Alreigh Bureke in filipinska tovorna ladja.
Nesreča se je zgodila v soboto ob 2.30 (po lokalnem času) uri 55 nmi južno od Tokijskega zaliva na Japonskem. Ameriški rušilec je trčil v kontejnersko ladjo, ki pluje pod filipinsko zastavo. Ladja ACX Crystal je približno trikrat večja kot ameriška vojna ladja. V trku si je poškodovala levi premčni del, medtem, ko je vojaška ladja močneje poškodovala in je vanjo začela vdirati voda. Tovorna ladja, ki je plula proti pristanišču v Tokiju, je lahko plovbo nadaljevala brez problemov ter varno pristala. Ameriška ladja je utrpela hujše poškodbe na desnem boku. Zaradi vdora vode se je rahlo nagiba v desno. Plovbo je nadaljevala lahko z lastnim pogonoma le s hitrostjo 3 vozle. Zaradi nevarnosti, da se ladja potopi, so odpluli v pristanišče, kjer so tudi že pristali. Na krovu ameriške ladje je bilo poškodovanih 5 ljudi, sedem pa so jih pogrešali. Na ladjo so se vkrcali potapljači, ki so v potopljenih prostorih ladje našli vseh sedem trupel ameriških mornarjev.
V petek popoldne je bilo na področju Kvarnerja izjemno nestabilno vreme. V popoldanskem času se je razbesnela nevihta, nato pa je pričela pihati močna burja.
Nestabilne vremenske razmere niso odvrnile deveterice, da ne bi izplul iz zaliva Gornja Slana na otoku Pag proti Karlobagu. V Paškem kanalu so izgubili nadzor nad plovilom. Ob 20.37 uri so bili prisiljeni poklicati na pomoč. Luška kapitanija Senj je na reševanje napotila komercialno reševalno službo. Reševalci so pripluli na lokacijo šele ob 23.37 uri. Z gumenjaka so rešili šest odraslih oseb in tri otroke. Prepeljali so jih v Novaljo. Reševalci so se nato vrnili na lokacijo nesreče in rešili še njihovo plovilo, ki so ga ob 3.00 zjutraj privezali v zalivu Gornja Slana.
Vir: MMPI, slika je simbolična