Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Tako kot smo navajeni na kopnem, se tudi na morju dogajajo nesreče. Pod vsakim letom lahko potegnemo črto in pregledamo, kakšna je bila statistika za preteklo leto.
V statistiki so zajeta iskanja in reševanja na morju, ki so bila posredovana preko Centra za usklajevanje iskanja in reševanja na morju. Če bi v statistiki upoštevali še komercialna reševanja, ki jih opravijo komercialne službe za reševanje, pa bi bila statistika še nekoliko bolj zaskrbljujoča.
V lanskem letu je na hrvaškem delu Jadranskega morja potekalo 454 reševanj na morju. Pomoč je potrebovalo 765 oseb in 174 plovil. Življenje je izgubilo 40 oseb. Med njimi je bilo sedem takih, ki so na morju umrli naravne smrti, 33 pa jih je umrlo v pomorskih nesrečah. K tej tragični statistiki moramo prišteti še šesterico pogrešanih oseb.
Lani se je zgodilo 19 trčenj plovil na morju, 51 pa jih je nasedlo. Potonilo je 12 plovil požar pa je izbruhnil na 18 plovilih. Največje število posredovanj na morju je bilo potrebnih zaradi okvar na pogonskih strojih plovil in sistemih upravljanja. Teh je bilo 59, nekaj manj je bilo potrebnih, ker je na plovilih zmanjkalo goriva.
Kljub temu, da je bilo lansko leto potrebnih manj reševalnih akcij, kot leto poprej, je bilo število poškodovanih oseb večje. 51 jih je utrpelo telesne poškodbe, organizirati pa je bilo potrebno skupno kar 138 nujnih medicinskih prevozov. Ti prevozi so bili potreben predvsem za prevoz medicinskega osebja na kraj nesreče oziroma nazaj.
Nekoliko bolj spodbudna statistika je pri potapljačih. Lani je bilo potrebno le 6 intervencij, od tega štiri pri potapljanju z jeklenkami in dve pri potapljanju na dah.
V trkih plovil, je v lanskem letu pet oseb izgubilo življenje, pet jih je izgubilo življenje med prevozom od kraja nesreče do bolnišnice. 15 oseb je izgubilo življenje zaradi padca v morje s plovila, sedem pa je bilo smrtnih žrtev med kopalci. Tri osebe so umrle na plovilu, ena je izgubila življenje pri padcu z vodnega skuterja. Med potapljači so bile lani smrtne žrtve le tri. Dve osebi sta izgubili življenje med potapljanjem z jeklenkami in en pri potapljanju na dah.
Po izvedenih preiskavah, je ugotovljeno, da se je večina pomorskih nesreč zgodila zaradi pomanjkljivega znanja navtikov. Drugi razlog je bila tehnična neustreznost in pomanjkljiva opremljenost plovil.
Način javljanja pomorske nezgode |
MRCC 81% Plovput obalne postaje 7% Klicna številka 112 12% |
Reševalne akcije (primerjava 2016/2017) |
||
Mesec | 2016 | 2017 |
Januar | 16 | 6 |
Februar | 13 | 6 |
Marec | 13 | 19 |
April | 8 | 30 |
Maj | 30 | 22 |
Junij | 46 | 55 |
Julij | 98 | 111 |
Avgust | 120 | 109 |
September | 49 | 39 |
Oktober | 32 | 20 |
November | 10 | 22 |
December | 12 | 15 |
SKUPAJ | 447 | 454 |
Ribiči, ki so lovili losose so svoje življenje rešili s skokom v vodo.
Lansko poletje so trije ribiči lovili losose v reki Columbia (ZDA). V daljavi so opazili motorno jahto ki je glisirala direktno proti njim. Kljub temu, da so se trudili, da bi opozorili nase, jih krmar na jahti ni opazil in zapeljal direktno na njihov čoln. Svoje življenje so rešili s skokom v vodo.
Njihov čoln je bil uničen, trije ribiči, pa so nesrečo preživeli brez poškodb. Krmarja motorne jahte sedaj tožijo za 372,500 USD. Marlin Lee Larson je v svojo obrambo povedal, da je sedel na krmarskem sedežu. Ker je gliseral, je bil premec plovila visoko, in mu zastiral pogled. V času nesreče je bil na motorni jahti tudi zet, ki je povedal, da je bil njegov tast, krmar barke, med plovbo zaposlen z mobilnim telefonom. Kljub temu, da v zvezni državi Oregon zakon prepoveduje uporabo mobilnega telefona med vožnjo avtomobila, pa tega ne prepoveduje med upravljanjem plovila.
Celotna nezgoda je bila posneta z več športnimi kamerami, ki so jih ribiči uporabljali pri ribolovu. Če ribiči ne bi skočili v vodo, nesreče verjetno ne bi preživeli. Organizatorji ribiških tekmovanj sedaj svetujejo tekmovalcem, da vedno uporabljajo varnostne jopiče. Nikoli se ne ve, kje preti nevarnost. Video posnetek je dokaz.
V soboto je prišlo do hude pomorske nesreče. Trčila sta tovorna ladja, ki pluje pod zastavo Hong Konga in tanker, ki pluje pod Panamsko zastavo. Do trka je prišlo ob vzhodni obali Kitajske.
Nesreča se je zgodila okrog 20.00 po lokalnem času nekje 160 nmi vzhodno od kitajske obale. Tanker SANCHI, ki pluje pod panamsko zastavo je v Iranski lasti. Prevažal je 136.000 ton nafte. Plul je iz Irana v Korejo. Zaradi trčenja ladij, je na tankerju zagorelo. Vseh 32 članov posadke je pogrešanih. 21 člansko posadko tovorne ladje CF CRYSTAL, ki je prevažala 64.000 ton razsutega tovora, so uspeli rešiti.
Kitajske oblasti so na kraj nesreče nemudoma napotile osem reševalnih plovil med njimi tri za čiščenje oljnih madežev. Z gašenjem požara so pričeli nemudoma po prihodu na lokacijo nesreče. Po dveh dneh gašenja požara je na tankerju prišlo do močne eksplozije, ki je reševalce prisilila, da so prenehali z gašenjem. V reševanje posadke je bilo vključenih še preko 12 reševalnih plovil, ki so preiskale 3.100 km2 področja ter iskale pogrešane člane posadke.
Kitajske oblasti so sporočile, da gre za manjše onesnaženje morja. Ker je tanker prevažal naftni kondenzat, je izjemno hlapljiv, hlapi pa hitro gorljivi. Zato večina kondenzata zgori. Zaradi visokih temperatur je konstrukcija tankerja že zelo šibka. Kljub naporom gasilcev, ognja na tankerju niso uspeli pogasiti. Zaradi poškodb trupa je tanker včeraj ob 15.00 potonil.
Reševalci so do sedaj našli zgolj dve trupli članov posadke, 30 pa jih še vedno pogrešajo. Možnosti, da najdejo preživele, so zelo majhne.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Simone Branchesi je včeraj objavil videoposnetek izplutja katamarana v neprimernem vremenu.
V prvih dneh novega leta so ob zahodni italijanski obali pihali močni zahodni vetrovi. Visoki valovi so nakazovali, da plovba v takšnih pogojih ni varna. Posadka katamarana je kljub temu izplula iz pristanišča Ercolano v Neapeljskem zalivu. Takoj, ko so zapluli mimo valobrana luke, so se pričele težave. Katamaran so valovi obrnili bočno in krmar je izgubil nadzor nad plovilom. Trčili so v valobran luke. Močno poškodovano plovilo so valovi kasneje naplavili na obalo. Od njega ni ostalo prav veliko.
Videoposnetek nezgode:
Vir: FB - Simone Branchesi
V sredo zjutraj je zagorelo v črnogorski marini v mestu Bar. Požar je uničil 6 plovil.
Požar je izbruhnil v sredo zjutraj na enemu izmed plovil, ki so bila privezana na pontonskem pomolu marine. Kljub temu, da je marina pod video nadzorom, da je v neposredni bližini Mejna policija, se je požar hitro razširil na sosednja plovila. Zajel jih je šest od katerih je pet popolnoma uničenih. Na več plovilih je prišlo tudi do eksplozije rezervoarjev s pogonskim gorivom.
Uničena plovila oziroma njihove ostanke so odstranili s privezov v morju na betonski pomol. O vzrokih požara je bila izvedena preiskava, katere rezultati še niso znani.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: http://www.vijesti.me
Prejšnji ponedeljek se je v Pulski luki Uljanik zgodila težka pomorska nesreča. Novogradnja z delavnim imenom »Uljanik 520«, se je na gradbeni platformi odtrgala s priveza in udarila v ladjo za oskrbovanje z imenom »Silni«. Do nesreče je prišlo zaradi izjemno močnih vetrov, ki so pihali na področju Pulja.
Pomorska nesreča se je zgodila zjutraj ob 8.30 uri. Novogradnja »Uljanik 520«, naftna ploščad v izgradnji, je bila na delavni platformi v ladjedelnici. Platforma, ki ima sicer svoj pogon, je bila privezana na obalo. Vrvi so se strgale in platforma se je začela nekontrolirano gibati po luki. Trčila je v oskrbovalno ladjo »Silni« ter predrla njen trup. Zaradi naglega vdora vode, se je ladja potopila. Platforma je nato s krmnim delom trčila v obalo ladjedelnice, s premčnim delom pa v pomol Čađavica.
V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Zaradi slabega vremena je bilo ukrepanje oteženo.
V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Nesreče in težave se dogajajo tudi najbolj izkušenim jadralcem. Ker so veliko na morju in jadrajo v vseh vremenskih razmerah, je možnost da pride do zapletov velika. S svojimi jadrnicami običajno jadrajo na meji možnega in že najmanjša napaka ali premočan sunek vetra, lahko vodi v težave. V videu je zbranih nekaj posnetkov težav na velikih jadrnicah. Med njimi najdemo ekipo Brunel, ki tekmuje na regati Volvo ocean race 2017-18 in trimaran Virbac, ki se je prevrnil.
V četrtek je pred luko Primošten zagorelo na luksuzni jahti.
V četrtek zvečer je zagorelo na 16 m dolgi jahti, ki je bila zasidrana pred luko Primošten. Požar je izbruhnil ob 22.45 uri. Na krovu sta bila dva nemška navtika, 62 letni lastnik in 64 letni prijatelj. Ko sta videla, da se požar širi po plovilu in mu ne bosta kos, sta se vkrcala v gumenjak in zapustila plovilo. K sreči sta se uspela rešiti brez poškodb.
Na kraj nesreče so prišli člani prostovoljnega gasilnega društva iz Šibenika, ki je oddaljen le nekaj 100 m. Z gašenjem požara so pričeli takoj, a so bili neuspešni. Njihova oprema je namenjena gašenju na kopnem. Kljub temu so v vodo spustili čoln, vanj naložili vodno črpalko in pričeli z gašenjem. Po 15 minutah so na kraj prišli tudi profesionalni gasilci iz Šibenika. Žal tudi oni prepozno. Požar je zajel celotno plovilo, ki je pogorelo vse do vodne linije in nato potonilo.
Med požarom je na jahti večkrat eksplodiralo. Verjetno so bile to plinske jeklenke, hladilnik in rezervoarji. K sreči je bilo pogonsko gorivo na jahti plinsko olje in ne bencin. Plovila, ki so bila zasidrana v bližini so pravočasno odmaknili in niso poškodovana.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: www.24sata.hr
V petek ponoči je alkoholizirana posadka s svojim gliserjem končala na skalah otoka Barbaran.
Nesreče se je zgodila iz petka na soboto. Ponoči, ob 00.30 uri, je štiričlanska avstrijska posadka plula v bližini luke Poreč. Z veliko hitrostjo so trčili v skale otoka in dobesedno poleteli na obalo. K sreči noben izmed članov posadke ni bil poškodovan.
O dogodku je bila obveščena Luška uprava Pula. Po prihodu na kraj nesreče so ugotovili, da so vsi člani posadke pod vplivom alkohola. Lastnik in hkrati voditelj plovila je moral opraviti test alkoholiziranosti. V krvi je imel 1,4/oo alkohola.
Ker nihče od članov posadke ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja, so lastniku plovila, Avstrijcu W.P., odredili komercialno reševanje plovila.
Vir MPPI