Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevŠpanska tovorna ladja je nasedla pred pristaniščem v Lizboni. Nasedla je na plitvini pri izlivu reke Tagus.
Španska ladja Betanzos je v torek okrog polnoči izplula iz terminala Beato poleg Lizbone in se napotila na plovbo proti pristanišči Casablanca v Maroku. Kmalu po izplutju je ta 118 dolga ladja izgubila pogon in kontrolo nad plovilom. Morski tok in veter sta jo odnesla na plitvino pri izlivu reke Tagus. Po nezgodi so vse člane posadke evakuirali z ladje.
Ladjo so že poizkušali sploviti ob primerni plimi. Prvi poizkus ni uspel, ker se je sidro ladje zakopalo tako globoko v morsko dno, da ga niso uspeli izvleči. Reševanje ladje bodo nadaljevalo, ko rešijo problem sidra in bo zopet nastopila plima.
Trenutno ne preti ekološka nevarnost. Ladja na krovu tovori le pesek.
Vir: REUTERS/Rafael Marchante
Prejšnji teden, natančno 6.3.2018, so z kontejnerske ladji Maersk Honam sporočili, da je na ladji izbruhnil požar. Ladja je plula iz Singapurja proti Sueškemu kanalu. Ob izbruhu požara se je nahajala v Arabskem morju približno 900 nmi kraja Salalah v Omanu. Na krovu je nosila 7860 kontejnerjev.
Posadka ladje je poizkušala požar najprej pogasiti sama. Ker ga niso uspeli pogasiti niti omejiti so z ladje poslali nujen klic ob 15.20 uri (UTC). Proti njim je takoj zaplula ladja ALS Ceres, ki se je nahajala najbliže, ki je do ladje priplula v treh urah. Ob 18.30 so uspeli 23 članov posadke evakuirati z goreče ladje. Štirje so žal ostali pogrešani.
Naslednji dan so na kraj nesreče priplule še nekatere druge ladje, ki so bile pripravljene nuditi pomoč. Naslednji dan, 7.3. je prišlo na krovu ladje Maersk Honam, do močne eksplozije in ogenj se je razširil. Na kraj nesreče je kot prvo reševalno plovilo priplulo plovilo Indijske obalne straže, ki je pričelo z gašenjem požara. Do naslednjega dne je na kraj nesreče priplulo več vlačilcev, ki so uspeli požar omejiti. Še vedno so pogrešali štiri člane posadke. Ker ni bilo nobenih natančnih novic s kraja nesreče, so predvidevali, da se reševalci če niso vkrcali na gorečo ladjo. Naslednji dan so reševalci poročali, da se je ogenj na ladji polegel in da imajo ladjo pod kontrolo. 11.3. se je ladja nahajala 760 nmi jugozahodno od mesta Mombai v Indiji. Včeraj zjutraj so iz podjetja Maersk sporočili, da so našli tri trupla pogrešanih mornarjev. Niso jih še identificirali zato še ne vedo natančno kateri trije od štirih pogrešanih mornarjev so. Sporočili so le, da sta med pogrešanimi mornarji dva Filipinca, en Indijec in en Južnoafričan.
Med rešenimi člani posadke, so bili številni poškodovani. Nekateri so utrpeli poškodbe v požaru, nekateri pa, ko so skakali z ladje v morje, da so se rešili. Vsem so nudili potrebno medicinsko pomoč, takoj ko so jih dosegle reševalne ladje. Kontejnerji v prednjem delu ladje so popolnoma zgoreli. Po informacijah ladjarja so se v nekaterih od njih nahajali toksični plini in vnetljive snovi. Predvidevajo, da zadnjega pogrešanega člana posadke ne bodo več našli živega. Aktivno iskanje pogrešanega na morju, kjer se je zgodila nesreča je prekinjeno. Še naprej ga bodo iskali na ladji.
Močni vetrovi in visoki valovi so jadrnico odnesli na skalnati valobran luke Redondo, poleg Los Angeles-a (Kalifornija, ZDA). Nemočni skiper je poizkušal rešiti jadrnico, a mu ni uspelo. Visoki valovi so ga metali več metrov visoko na skale valobrana. Na pomoč sta prišli dve plovili pristaniške reševalne službe. Požrtvovalni reševalec je skočil v morje in pomagal rešiti plovilo in posadko.
Avtor: Wayne Craig, youtube.com
Tako kot smo navajeni na kopnem, se tudi na morju dogajajo nesreče. Pod vsakim letom lahko potegnemo črto in pregledamo, kakšna je bila statistika za preteklo leto.
V statistiki so zajeta iskanja in reševanja na morju, ki so bila posredovana preko Centra za usklajevanje iskanja in reševanja na morju. Če bi v statistiki upoštevali še komercialna reševanja, ki jih opravijo komercialne službe za reševanje, pa bi bila statistika še nekoliko bolj zaskrbljujoča.
V lanskem letu je na hrvaškem delu Jadranskega morja potekalo 454 reševanj na morju. Pomoč je potrebovalo 765 oseb in 174 plovil. Življenje je izgubilo 40 oseb. Med njimi je bilo sedem takih, ki so na morju umrli naravne smrti, 33 pa jih je umrlo v pomorskih nesrečah. K tej tragični statistiki moramo prišteti še šesterico pogrešanih oseb.
Lani se je zgodilo 19 trčenj plovil na morju, 51 pa jih je nasedlo. Potonilo je 12 plovil požar pa je izbruhnil na 18 plovilih. Največje število posredovanj na morju je bilo potrebnih zaradi okvar na pogonskih strojih plovil in sistemih upravljanja. Teh je bilo 59, nekaj manj je bilo potrebnih, ker je na plovilih zmanjkalo goriva.
Kljub temu, da je bilo lansko leto potrebnih manj reševalnih akcij, kot leto poprej, je bilo število poškodovanih oseb večje. 51 jih je utrpelo telesne poškodbe, organizirati pa je bilo potrebno skupno kar 138 nujnih medicinskih prevozov. Ti prevozi so bili potreben predvsem za prevoz medicinskega osebja na kraj nesreče oziroma nazaj.
Nekoliko bolj spodbudna statistika je pri potapljačih. Lani je bilo potrebno le 6 intervencij, od tega štiri pri potapljanju z jeklenkami in dve pri potapljanju na dah.
V trkih plovil, je v lanskem letu pet oseb izgubilo življenje, pet jih je izgubilo življenje med prevozom od kraja nesreče do bolnišnice. 15 oseb je izgubilo življenje zaradi padca v morje s plovila, sedem pa je bilo smrtnih žrtev med kopalci. Tri osebe so umrle na plovilu, ena je izgubila življenje pri padcu z vodnega skuterja. Med potapljači so bile lani smrtne žrtve le tri. Dve osebi sta izgubili življenje med potapljanjem z jeklenkami in en pri potapljanju na dah.
Po izvedenih preiskavah, je ugotovljeno, da se je večina pomorskih nesreč zgodila zaradi pomanjkljivega znanja navtikov. Drugi razlog je bila tehnična neustreznost in pomanjkljiva opremljenost plovil.
Način javljanja pomorske nezgode |
![]() |
MRCC 81% Plovput obalne postaje 7% Klicna številka 112 12% |
Reševalne akcije (primerjava 2016/2017) |
||
Mesec | 2016 | 2017 |
Januar | 16 | 6 |
Februar | 13 | 6 |
Marec | 13 | 19 |
April | 8 | 30 |
Maj | 30 | 22 |
Junij | 46 | 55 |
Julij | 98 | 111 |
Avgust | 120 | 109 |
September | 49 | 39 |
Oktober | 32 | 20 |
November | 10 | 22 |
December | 12 | 15 |
SKUPAJ | 447 | 454 |
Ribiči, ki so lovili losose so svoje življenje rešili s skokom v vodo.
Lansko poletje so trije ribiči lovili losose v reki Columbia (ZDA). V daljavi so opazili motorno jahto ki je glisirala direktno proti njim. Kljub temu, da so se trudili, da bi opozorili nase, jih krmar na jahti ni opazil in zapeljal direktno na njihov čoln. Svoje življenje so rešili s skokom v vodo.
Njihov čoln je bil uničen, trije ribiči, pa so nesrečo preživeli brez poškodb. Krmarja motorne jahte sedaj tožijo za 372,500 USD. Marlin Lee Larson je v svojo obrambo povedal, da je sedel na krmarskem sedežu. Ker je gliseral, je bil premec plovila visoko, in mu zastiral pogled. V času nesreče je bil na motorni jahti tudi zet, ki je povedal, da je bil njegov tast, krmar barke, med plovbo zaposlen z mobilnim telefonom. Kljub temu, da v zvezni državi Oregon zakon prepoveduje uporabo mobilnega telefona med vožnjo avtomobila, pa tega ne prepoveduje med upravljanjem plovila.
Celotna nezgoda je bila posneta z več športnimi kamerami, ki so jih ribiči uporabljali pri ribolovu. Če ribiči ne bi skočili v vodo, nesreče verjetno ne bi preživeli. Organizatorji ribiških tekmovanj sedaj svetujejo tekmovalcem, da vedno uporabljajo varnostne jopiče. Nikoli se ne ve, kje preti nevarnost. Video posnetek je dokaz.
V soboto je prišlo do hude pomorske nesreče. Trčila sta tovorna ladja, ki pluje pod zastavo Hong Konga in tanker, ki pluje pod Panamsko zastavo. Do trka je prišlo ob vzhodni obali Kitajske.
Nesreča se je zgodila okrog 20.00 po lokalnem času nekje 160 nmi vzhodno od kitajske obale. Tanker SANCHI, ki pluje pod panamsko zastavo je v Iranski lasti. Prevažal je 136.000 ton nafte. Plul je iz Irana v Korejo. Zaradi trčenja ladij, je na tankerju zagorelo. Vseh 32 članov posadke je pogrešanih. 21 člansko posadko tovorne ladje CF CRYSTAL, ki je prevažala 64.000 ton razsutega tovora, so uspeli rešiti.
Kitajske oblasti so na kraj nesreče nemudoma napotile osem reševalnih plovil med njimi tri za čiščenje oljnih madežev. Z gašenjem požara so pričeli nemudoma po prihodu na lokacijo nesreče. Po dveh dneh gašenja požara je na tankerju prišlo do močne eksplozije, ki je reševalce prisilila, da so prenehali z gašenjem. V reševanje posadke je bilo vključenih še preko 12 reševalnih plovil, ki so preiskale 3.100 km2 področja ter iskale pogrešane člane posadke.
Kitajske oblasti so sporočile, da gre za manjše onesnaženje morja. Ker je tanker prevažal naftni kondenzat, je izjemno hlapljiv, hlapi pa hitro gorljivi. Zato večina kondenzata zgori. Zaradi visokih temperatur je konstrukcija tankerja že zelo šibka. Kljub naporom gasilcev, ognja na tankerju niso uspeli pogasiti. Zaradi poškodb trupa je tanker včeraj ob 15.00 potonil.
Reševalci so do sedaj našli zgolj dve trupli članov posadke, 30 pa jih še vedno pogrešajo. Možnosti, da najdejo preživele, so zelo majhne.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Simone Branchesi je včeraj objavil videoposnetek izplutja katamarana v neprimernem vremenu.
V prvih dneh novega leta so ob zahodni italijanski obali pihali močni zahodni vetrovi. Visoki valovi so nakazovali, da plovba v takšnih pogojih ni varna. Posadka katamarana je kljub temu izplula iz pristanišča Ercolano v Neapeljskem zalivu. Takoj, ko so zapluli mimo valobrana luke, so se pričele težave. Katamaran so valovi obrnili bočno in krmar je izgubil nadzor nad plovilom. Trčili so v valobran luke. Močno poškodovano plovilo so valovi kasneje naplavili na obalo. Od njega ni ostalo prav veliko.
Videoposnetek nezgode:
Vir: FB - Simone Branchesi
V sredo zjutraj je zagorelo v črnogorski marini v mestu Bar. Požar je uničil 6 plovil.
Požar je izbruhnil v sredo zjutraj na enemu izmed plovil, ki so bila privezana na pontonskem pomolu marine. Kljub temu, da je marina pod video nadzorom, da je v neposredni bližini Mejna policija, se je požar hitro razširil na sosednja plovila. Zajel jih je šest od katerih je pet popolnoma uničenih. Na več plovilih je prišlo tudi do eksplozije rezervoarjev s pogonskim gorivom.
Uničena plovila oziroma njihove ostanke so odstranili s privezov v morju na betonski pomol. O vzrokih požara je bila izvedena preiskava, katere rezultati še niso znani.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: http://www.vijesti.me
Prejšnji ponedeljek se je v Pulski luki Uljanik zgodila težka pomorska nesreča. Novogradnja z delavnim imenom »Uljanik 520«, se je na gradbeni platformi odtrgala s priveza in udarila v ladjo za oskrbovanje z imenom »Silni«. Do nesreče je prišlo zaradi izjemno močnih vetrov, ki so pihali na področju Pulja.
Pomorska nesreča se je zgodila zjutraj ob 8.30 uri. Novogradnja »Uljanik 520«, naftna ploščad v izgradnji, je bila na delavni platformi v ladjedelnici. Platforma, ki ima sicer svoj pogon, je bila privezana na obalo. Vrvi so se strgale in platforma se je začela nekontrolirano gibati po luki. Trčila je v oskrbovalno ladjo »Silni« ter predrla njen trup. Zaradi naglega vdora vode, se je ladja potopila. Platforma je nato s krmnim delom trčila v obalo ladjedelnice, s premčnim delom pa v pomol Čađavica.
V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Zaradi slabega vremena je bilo ukrepanje oteženo.
V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!