Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Angleška jadralka Sisue Goodall je sredi Pacifika ostala brez jambora, nato pa se je njena jadrnica še prevrnila.
Po 157 dneh plovbe na regati Golden Globe Race se je jadralki Susie Goodall zlomil jambor, nato pa se je njena jadrnica prevrnila – obrnila za 360°. Nesreča se je zgodila v južnem Pacifiku, približno 2000 nmi zahodno od zloglasnega rta Horn. Signal njene EPIRG naprave (Več o EPIRB napravah na tej povezavi.) je prejela obalna straža v Falmouthu. O nezgodi so obvestili Čilsko reševalno službo. Najbližja ladja, ki se je lahko odpravila reševat jadralko, je bila v času nesreče 480 mni oddaljena od kraja nesreče in bo prispela do jadralke čez dva dni. Jadralka je s svoje jadrnice uspela sporočiti, da je živa in zdrava.
Angleška jadralka Susie Goodall je stara 29 let in je najmlajša izmed 18 jadralcev, ki so se udeležili letošnje regate Golden Globe Race. Nesreča se je zgodila v Južnem Pacifiku. Pihali so vetrovi s hitrostjo okrog 60 vozlov in morje je bilo močno razburkano. Pogoji, ki so vladali na morju, so bili očitno prezahtevni za njeno jadrnico Rustler 36 z imenom DHL Starlight. V zadnjem sporočilu, ki ga je z jadrnice poslala pred nesrečo je napisala:
»Morje udarja ob jadrnico kot veliko kladivo. Sprašujem se, kaj počnem na tem koncu sveta.«
Takoj po nezgodi je uspela poslati drugo sporočilo v katerem je zapisala:
»Ostala brez jambora. Trup je OK. Ni možnosti za improviziran jambor. Pozicija 5′ 27.787 S 122′ 23.537 W.«
Kasneje je uspelo organizatorju vzpostaviti vezo z jadralko, kjer jim je dodatno pojasnila situacijo. Povedala je, da je plovilo uničeno. Ko se je jadrnica prevrnila, je bila v kabini. Med prevračanjem plovila je dobila več udarcev in odrgnin. Kmalu po nesreči so se začeli vetrovi umirjati. Pihajo le še s hitrostjo 45 vozlov. Nevihta se bo premaknila proti vzhodu in vreme se bo po napovedi izboljšalo.
Podobni pogoji, kot jih je doživela Britanka, čakajo estonsko jadrnico Uru Randmaa, ki pluje 400 nmi vzhodneje. Zato nima smisla, da bi se obrnila in pomagal Britanki. Proti njej trenutno pluje Istvan Kopar (Američan Madžarskega porekla)) ki pa mora do njene lokacije prepluti še 780 nmi. V kolikor je ne bodo rešili prej, jo bo poizkušal rešiti on.
O regati Golden Globe Race
Regata Gole Globen Race je regata, ki poteka v spomin na prvo solo plovbo okrog sveta, ki jo je uspešno opravil Sir Robin Knox-Johnston v letih 1968/69. Leta 1968 je regato organiziral Sunday Times in po 50 letih regata poteka po isti poti. Štart regate je bil v francoskem pristanišču Les Sables-d'Olone 1.junija 2018. Obpluti je potrebno pet velikih rtov in ce vrniti nazaj v izhodno pristanišče. Jadralci na regati plujejo sami, brez postanka in brez zunanje pomoči. Jadralci plujejo s podobno opremo, kot jo je imel na voljo leta 1968 Sir Robin Knox-Johnston. Zato ne smejo uporabljati modernih satelitskih navigacijskih naprav. Pluti morajo na serijsko izdelanih plovilih, ki v dolžino merijo med 32 in 36 čevlji (9,75 – 10,97 m) ter morajo biti oblikovana pred letom 1988.
Zgodbo o regati si lahko ogledate tudi v filmu The Mercy.
V videoposnetku si lahko ogledate deset nespametnih pomorskih nesreč.
Med njimi so ladja, ki je plula pod prenizkim mostom, gliser, ki je plul pred premcem ladje, ki ga je povozila, nesreča v Panamsmek prekopu,…
V sredo se je zgodila huda pomorska nesreča v pristanišču v Barceloni. Potniška ladja je trčila v tovorno dvigalo v pristanišču, ga prevrnila in povzročila požar.
Potniška ladja in trajekt Excellent, ki je v lasti italijanskega ladjarja Navi Veloci, vplula v pristanišče v Barceloni. Zaradi slabega vremena so izgubili kontrolo nad ladjo, ki je trčila v tovorno dvigalo. V času trka so bili na dvigalu kontejnerji z nevarnimi snovmi. Ko so treščili na tla je prišlo do vžiga in požar se je hitro razširil . Več deset gasilskih vozil je nemudoma prispelo na kraj nesreče in pričelo z gašenjem požara. Uspešno so ga pogasili v nekaj urah.
Med nesrečo se ni poškodoval nihče. Ne potniki na ladji, ne delavci v pristanišču.
Predstavnik ladjarja je po nesreči pojasnil, da se ladja ni uspela privezati v pristanišču, ker so v času pristajanja pihali močni vetrovi, dodatno pa je manever oteževal močan morski tok v pristanišču.
Včeraj zjutraj se je izgubila sled za hrvaškim državljanom, ki se je v dan poprej odpravil na ribolov.
Šestdeset letni Hrvat je predvčerajšnjim popoldne odplul na ribolov. Ker se vse do 11.00 ure včeraj ni vrnil, je njegov nečak poklical na pomoč. Na področje otoka Šolta so se nemudoma odpravila plovila reševalnih služb. Plovilo pogrešanega ribiča so našli bližini otoka Radula. Ribiča ni bilo na krovu. Angažirali so Hrvaško gorsko reševalno službo, ki preiskuje obale otoka Šolta . V iskanje je vključena potapljaška ekipa in reševalni helikopter. Ker na področju trenutno vlada lepo vreme, temperatura morja pa se giblje okrog 20 C, reševalne akcija še traja. Preko obalne radijske postaje Split o pogrešani osebi redno obveščajo tudi plovila, ki plujejo v Splitskem akvatoriju.
Posodobljeno: 12.10.2018
Včeraj v jutranjih urah so s plovila »Krilo – Carbo« sporočili, da so v bližini rta Pelegrin opazili truplo. Plovilo luške kapitanije Split je nemudoma izplulo na lokacijo. Kmalu za tem je priplulo tudi plovilo Pomorske policije Split. Truplo so dvignili na krov in ga odpeljali v luko Lora. Ugotovili so, da gre za pogrešanega ribiča P.S., katerega so neuspešno iskali dva dni v Splitskem akvatoriju.
Ruskim jadralcem je med jadranjem v Hvarskem arhipelagu odpadel propeler. Jadrnico so zasilno privezali na zunanjo stran valobrana marine Palmižana na Paklenih otokih. Ker se je v ponedeljek vreme močno poslabšalo in je pričela pihati močna burja, je obstajala nevarnost, da se bo jadrnica poškodovala. Privez na zunanji strani valobrana nikakor ni bil primeren.
S pomočjo plovil marine in številnih jadralcev, je posadki uspelo plovilo varno premakniti na notranjo stran valobrana. Koliko truda je bilo vloženega, si lahko ogledate v videu.
V ponedeljek je prišlo do izjemnega poslabšanja vremena na večjem delu Jadrana. Kljub številnim in pravočasnim opozorilom, so se zgodile številne pomorske nesreče.
Jadralka na deski še vedno pogrešana
Prvo reševalno akcijo so pričeli na področju Braškega kanala. Dve osebi, ki sta se udeležili surferske ture na otoku Brač, je močna burja odnesla od obale otoka Brač proti otoku Hvar. Hrvat, organizator ture in voditelj surferske šole je poklical na pomoč. Klicu so se takoj odzvale Luška kapitanija Split, izpostava Luške kapitanije Milna z otoka Brač in izpostave Stari Grad z otoka Hvar. Preko obalnih postaj o pogrešanih osebah obvestili tudi ostala plovila, ki so v času nesreče plula v področju. Najhitreje se je klicu na pomoč odzvalo potapljaško društvo Delfin, ki je izplulo z lastnim plovilom. Oba jadralca so uspeli prestreči približno 1,5 nmi daleč od obale otoka.
Takoj po uspešni vrnitvi dveh jadralcev, je lastnik surferske šole ponovno poklical v center za reševanje, da je pogrešana še tretja oseba. Ob 15.30 so organizirali širšo reševalno akcijo, saj je na morju že vladalo izrazito slabo vreme. V reševanje pogrešane osebe se je vključilo tudi letalo Obalne straže. Jadralko so nazadnje videli približno 200 m južno od rta Zlatni rat, nato pa so jo izgubili iz vidnega polja, ker so se v Braškem kanalu dvignili visoki valovi. Pilot reševalnega letala je približno 3 nmi jugozahodno od luke Bol na otoku Brač opazil jadralno desko a pogrešane jadralke ni bilo na njej. Ker se je vreme slabšalo, so morali ob 16.45 uri prekiniti reševalno akcijo na morju. V reševanje so se vključili pripadniki gasilskih enot z otoka Hvar in pričeli iskanje pogrešane osebe na severnih obalah otoka.
Reševalna akcija na morju se je pričela naslednji dan ob 7.00 uri. Po predhodno pripravljenem planu reševanja, so na področje izplula plovila luških kapitanij Split in Milna, policijsko plovilo iz Splita, eno privatno plovilo ter helikopter. Reševalno akcijo so nadaljevali tudi gasilci na otoku Hvar. Do sedaj še niso našli nikakršnih sledov o pogrešani jadralki.
Na odprtem morju ostal brez krmila
Poleg omenjene akcije, so se na področju Splita zgodile še številne druge pomorske nesreče. Na najeti jadrnici "Lara", je prišlo do okvare krmila. Skiper je poklical na pomoč, ker plovila ni več mogel upravljati. V času nesreče so bili približno 7,5 nmi jugozahodno od otoka Šolta. Ker je bila večina reševalnih plovil vključenih v reševalno akcijo iskanje jadralke na deski, se je v reševanje jadrnice "Lara" vključila potniška ladja "Azamara Quest". Pripluli so do jadrnice in uspešno prekrcali sedemčlansko posadko in skiperja na svoj krov. Jadrnica je ostala na morju in burja jo je nesla proti italijanski obali. Posadka je nesrečo preživela brez poškodb. Vsem udeležencem na področju je bilo izdano sporočilo (Securite), da na področju pluje jadrnica brez nadzora.
Okdpoved motorja
Ob 18.37 uri so na pomoč poklicali z jadrnice »GoX«. Na 16 m dolgi jadrnici, ki pluje pod angleško zastavo je bila osemčlanska posadka. Med plovbo blizu zahodne obale toka Šolta je prišlo do okvare motorja in posadka ni več mogla upravljati s plovilom. Ker so bila vsa reševalna plovila že angažirana, so v reševalno akcijo vključili reševalno plovilo komercialne službe za reševanja. Kljub izjemno zahtevnim pogojem na morju, je reševalcem uspelo jadrnico privezati na reševalno plovilo in odvleči do luke Malsinica na otoku Šolta. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.)
Brez pogona je ostalo tudi najeto plovilo na katerem je bila petčlanska francoska posadka. Med plovbo v bližini Velega Rata na Dugem otoku je prišlo do okvare motorja in s plovilom niso mogli več varno upravljati. Sporočili so, da niso v življenjski nevarnosti, zato se je v reševanje vključila komercialna služba za pomoč na morju. Ob 17.30 uri so pripluli do jadrnice, je privezali na plovilo in odvlekli do luke Veli rat. (Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.)
Motor zaustavila škota
Pogon je isti dan odpovedal tudi na jadrnici Bavaria 34 z imenom Issa. Med plovbo približno 3 nmi jugozahodno od otoka Murter je odpovedal motor, ker se je v propeler zataknilo škota jadra. Na lokacijo je izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik, ki je jadrnico prestreglo ob 12.55 uri poleg otoka Tetovišnjak. Dvočlanska posadka je jadrnico uspela zasidrati pred otokom. Ker je na področju že vladalo izjemno slabo vreme, so reševalci uspeli oba jadralca s plovila prevzeti na krov reševalne ladje šele ob 16.42 uri. Jadrnico so dodatno zavarovali na kraju nesreče, jadralca pa odpeljali v luko Šibenik.
Na Kornatih je ob 12.35 uri nasedla jadrnica pred otokom Lunga. Na kraj nesreče so nemudoma izpluli rangerji Nacionalnega parka Kornati. Deset članska posadka je uspela pravočasno zapustiti plovilo in se rešili v zalivu Koromačna, medtem, ko je se jadrnica potopila.
V samo 24 urah po poslabšanju vremena na Jadranu, je bilo poleg naštetih reševalnih akcij, potrebno intervenirati še več desetkrat. Za nezgode so bile nedvomno krive slabe vremenske razmere, pomanjkljivo navtično znanje in slabo vzdrževanje plovil.
Kaj je zelo pogost okvare motorja v slabih vremenskih razmerah, si lahko preberete v članku Dieselski hrošč.
Vir: mppi.hr
V petek je požar uničil luksuzno 30 m dolgo jahto Kanga.
V petek zjutraj, ob 7.22 uri, so na pomoč poklicali s 30 m luksuzne jahte Kanga, ki je plula pod Malteško zastavo. V času izbruha požar je bili na krovu devet potnikov in štirje člani posadke. Nemudoma po opravljenem klicu na pomoč so se vsi vkrcali na pomožno plovilo in odmaknili na varno razdaljo. Na lokacijo poleg otoka Mali Vratnik so izplulo plovilo Luške kapitanije Dubrovnik, ki je na krovu peljala tudi člane poklicne gasilske brigade. Ker je bilo v času izbruha požara na krovu kar 20 ton dieselskega goriva, so gasilci najprej zaščitili področje pred onesnaženjem, nato pa pričeli z gašenjem. Po več kot uri gašenja, jim je uspelo požar pogasiti. Pojavljali so se le še manjši lokalni plameni.
Ob 14.00 uri so organizirali sestanek o nadaljnjem reševanju ostankov jahte. Sodelovali so strokovnjaki iz ladjedelnice, zavarovalnice in lastnik plovila. V komunikaciji s konstruktorjem plovila, so ugotovili, da je zaradi obsežnosti poškodb trdnost plovila izjemno slaba s čemer bo že sama vleka ostankov izjemno zahtevna. Po nadaljnjih posvetovanjih so na lokacijo napotili vlačilec Antares ter plovilo komercialne reševalne službe Emergensea. Ostanke plovila so privezali na vlačilec, plovilo službe za reševanje, pa je skrbelo za varnost vleke v luko Prapratno na polotoku Pelješac.
Vsi člani posadke, so pravočasno zapustili plovilo in nesreče preživeli brez poškodb. Zaradi pravočasnega posredovanja gasilskih enot tudi ni prišlo do razlitja pogonskega goriva in ekološke katastrofe.
O jahti KANGA
Jahta Kanga je bila zgrajena leta 2012 v ladjedelnici Wally. Na krovu je imela prostor za devet gostov in pet članov posadke. Potovalna hitrost plovbe je znašala 11 vozlov, najvišja hitrost pa 12. Njen doseg je znašal 500 nmi. Možno jo je bilo najeti. Cena tedenskega najema brez stroškov plovbe je znašala 50.000 EUR, s stroški plovbe pa okoli 58.000 EUR na teden. Jahta je bila na voljo za najem in križarjenje po Mediteranu. Imela je vgrajena dva Caterpillarjeva motorja C-12, ki sta skupaj razvila 1500 KM. Jahta je bila na voljo tudi za nakup. Njena prodajna cena je znašala med 3 in 4 mio EUR.
Gašenje požara
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: mppi.hr
V torek je prišlo do hujše pomorske nesreče na področju Luške uprave Senj. Trčili sta potniška ladja in privatno plovilo.
Pomorska nezgoda se je zgodila okrog 10.30 ure. Med plovbo iz zaliva Zavratnica pri Jablancu, sta trčili dve plovili. Potniška ladja Eros, ki v dolžino meri 24 m in je na krovu prevažala 92 potnikov, na 6,15 m dolgem privatnem plovilu pa se je prevažalo šest nemških državljanov. V trku so tri osebe na gliserju utrpele težje telesne poškodbe, trije pa lažje. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Senj.
Pri reševanju poškodovanih oseb in plovila je pomagala posadka potniške ladje Eros. Poškodovane osebe so vkrcali na krov ladje in jih odpeljali v luko Jablanac, kjer jih je v oskrbo prevzela ekipa hitre medicinske pomoči.
Prav tako so člani posadke poskrbeli za poškodovano plovilo čarterskega podjetja, ki je utrpelo večje poškodbe in ni bilo več primerno za plovbo. Vanj je začela vdirati voda, a so ga k sreči pravočasno rešili pred potopitvijo in privlekli do luke Jablanac.
Vzroki nesreče še niso jasni, po predvidevanjih pa gre za človeško napako.
Skoraj vsak teden pišemo o požaru na plovilu. Prejšnji teden je pred otokom Krk zgorela slovenska motorna jahta Tragedija slovenskega plovila pred otokom Krk, pred 14 dnevi motorna jahta v marini Gašenje požara na motorni jahti (video), tokrat pa je zagorelo na jadrnici.
V petek je zagorelo na jadrnici v Splitskem akvatoriju. Ob 14.05 uri sta na lokacijo izpluli plovili Luške kapitanije Split, ki je na krov sprejelo gasilce poklicne gasilske enote Split ter plovilo prostovoljnega gasilskega društva Kaštel Gomilica. Takoj po prihodu na kraj nesreče so pričeli z gašenjem plovila in zavarovali vodno površino pred eventualnim onesnaženjem. Požar, ki je izbruhnil v podpalubju, se je razširil na celo plovilo, ki je zgorelo vse do vodne linije. Ostanke 12 m dolge jadrnice "Zombie" so člani gasilskega društva Kaštel Gomilica odvlekli v marino Kaštela ter obvestili lastnika, čarter podjetje iz Biograda o nesreči njihovega plovila.
Dva člana posadke, angleška državljana, ki sta se v času izbruha požara nahajala na plovilu,. sta se rešila s pomožnim čolnom. Kmalu po izbruhu požara, jih je na krov sprejelo potniško plovilo "Antonela", ki je bilo v bližini. Oba člana posadke, ki sta nesrečo prestala brez poškodb, so odpeljali v mestno luko Split.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: mppi.hr