Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoPretekli teden je potekala prva letošnja kontrola pomorskega prometa na Hrvaški obali. Kljub temu, da je akcija preventivna in namenjena povečanju varnosti na morju, pa je bila žal že prepozna za nekatere navtika.
V četrtek, 22.6.2017 ob 16.16 uri so prejeli prvi klic tujega državljana, ki je opazil, da plovilo jet-ski, brez nadzora pluje med otokom Lukar in krajem Šimuni na otoku Pag. Izpostava luške kapitanije na otoku Pag, je o tem obvestila lastnika podjetja, ki v Šimunih oddaja jet-ski plovila. Sam se je odpravil na javljeno lokacijo, kjer je privezal plovilo in z njim odplul nazaj proti kampu v Šimunih. Po le nekaj minutah plovbe je v morju zagledal truplo. Na lokacijo je takoj izplulo plovilo Luške kapitanije, ter iz vode potegnilo truplo moškega. Po prvih rezultatih preiskave, naj bi moški umrl zaradi utopitve.
V večernih urah prejšnjega četrtka se je zgodila huda pomorska nesreča. Približno 1 nmi od obale je gliser trčil v leseno barko in nato brez nadzora zaplul na plažo polno kopalcev.
Hrvat H.L. je plul z gumenjakom dolgim 6m na oddaljenosti približno navtično miljo od obale Crikvenice. Na 15m dolgi leseni barki sta plula dva člana posadka, ki sta opazila, da obstaja nevarnost trka. Z zvočnimi signali sta ga želela opozoriti o nevarnosti. Žal neuspešno. Hrvat je s premcem trčil v lev premčni del lesenega plovila. V nesreči so zaradi močnega trka vsi trije, tako voditelj gliserja, kot oba člana posadke lesene barke padli v morje. Gliser je s polno hitrostjo nekontrolirano nadaljeval plovbo proti obali. V neposredni bližini hotela Omorika je pristal na plaži med kopalci. Tri osebe so bile poškodovane in so jih morali prepeljati v reško bolnico. K sreči so utrpele le manjše telesne poškodbe in niso v življenjski nevarnosti.
V petek se je zgodila tragična pomorska nesreča. Trčila sta ameriški rušilec USS Fitzgerald razreda Alreigh Bureke in filipinska tovorna ladja.
Nesreča se je zgodila v soboto ob 2.30 (po lokalnem času) uri 55 nmi južno od Tokijskega zaliva na Japonskem. Ameriški rušilec je trčil v kontejnersko ladjo, ki pluje pod filipinsko zastavo. Ladja ACX Crystal je približno trikrat večja kot ameriška vojna ladja. V trku si je poškodovala levi premčni del, medtem, ko je vojaška ladja močneje poškodovala in je vanjo začela vdirati voda. Tovorna ladja, ki je plula proti pristanišču v Tokiju, je lahko plovbo nadaljevala brez problemov ter varno pristala. Ameriška ladja je utrpela hujše poškodbe na desnem boku. Zaradi vdora vode se je rahlo nagiba v desno. Plovbo je nadaljevala lahko z lastnim pogonoma le s hitrostjo 3 vozle. Zaradi nevarnosti, da se ladja potopi, so odpluli v pristanišče, kjer so tudi že pristali. Na krovu ameriške ladje je bilo poškodovanih 5 ljudi, sedem pa so jih pogrešali. Na ladjo so se vkrcali potapljači, ki so v potopljenih prostorih ladje našli vseh sedem trupel ameriških mornarjev.
V petek popoldne je bilo na področju Kvarnerja izjemno nestabilno vreme. V popoldanskem času se je razbesnela nevihta, nato pa je pričela pihati močna burja.
Nestabilne vremenske razmere niso odvrnile deveterice, da ne bi izplul iz zaliva Gornja Slana na otoku Pag proti Karlobagu. V Paškem kanalu so izgubili nadzor nad plovilom. Ob 20.37 uri so bili prisiljeni poklicati na pomoč. Luška kapitanija Senj je na reševanje napotila komercialno reševalno službo. Reševalci so pripluli na lokacijo šele ob 23.37 uri. Z gumenjaka so rešili šest odraslih oseb in tri otroke. Prepeljali so jih v Novaljo. Reševalci so se nato vrnili na lokacijo nesreče in rešili še njihovo plovilo, ki so ga ob 3.00 zjutraj privezali v zalivu Gornja Slana.
Vir: MMPI, slika je simbolična
Včeraj ob 20.51 uri so člani posadke »Mareblue« poklicali na pomoč. Z jadrnico so nasedli na lokaciji, ki je niso natančno poznali.
Ob 21.44 uri je iz luke Dubrovnik izplulo plovilo Luške kapitanije. Reševalne akcije niso pričeli, dokler jim s posadko ni uspelo ugotoviti, kje je jadrnica dejansko nasedla. Po komunikaciji s skipejrm so uspeli določiti kraj nezgode, ki naj bi bil v prehodu med otokoma Jakljan in Šipan. Po prihodu na lokacijo so našli nasedlo jadrnico »Mareblue« dolgo 10m, ki pluje pod zastavo Dominikanske republike. Na njej sta bila dva člana posadke, oba ruska državljana. Zavrnila sta, da se prekrcata na ladjo luške kapitanije.
Reševalna ekipa je pregledala jadrnico in ugotovila večje poškodbe boka jadrnice skozi katerega je v trup že vdirala voda. Na pomoč so poklicali gasilsko enoto z otoka Šipan, ki je jadrnico zaščitila pred potopitvijo in zavarovala okolico pred onesnaženjem.
Ponoči, ob 2.30 uri so jadrnico potegnili nazaj v vodo ter jo odvlekli v luko Šipan. Člana posadke sta se izkrcala na obalo. Luška kapitanija jima je izdala prepoved izplutja, dokler ne izvedeta popravila jadrnice ter opravita pregled tehnične sposobnosti za plovbo.
Slika je simbolična
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.