Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Danes zjutraj je plovilo trčilo v skalo otoka Žut. V plovilo je naglo začela vdirati voda.
Nesreča se je zgodila v jutranjih urah. Skiper, ki je upravljal z10 m dolgim motornim plovilom je kmalu ugotovil, da je udor vode premočan in da potopne črpalke ne bodo uspele izčrpavati vode. Ker je bil v bližini marine Žut je panično poklical na recepcijo. Zanimalo ga je če ima marina možnost dviga plovila. Ker tega na otoku Žut ni, je zaprosil, če mu lahko sporočijo primerno lokacijo, kjer bi lahko s plovilom nasedel in ga rešil pred potopitvijo. Delavci marine so ga napotili proti majhni plaži pred gostilno Sandra, na južni strani marine Žut. Italijanu je uspelo s plovilom pripluti do lokacije in nasesti plovilo. Na pomoč so priskočili delavci marine in nekaj naključnih opazovalcev. S skupnimi močni so plovilo potegnili v plitvino in ga rešili.
Plovilo je trenutno še vedno ob obali otoka.
Takole pa so jo odvlekli z otoka Žut:
Vir in foto: Tomaž Petauer
V nedeljo 20.8.2017, sta dva mlada Slovenca z majhnim gumenjakom izplula iz kraja Ribarica pri Karlobagu.
Ker je v popoldanskem času na Jadranu pihala močna burja, je morjeplovca na gumenjaku začelo odnašati na odprto morje in naprej proti obali otoka Pag. Plovilo Luške kapitanije Senj je nemudoma izplulo proti lokaciji, kjer naj bi se fanta nahajala. Ker je takrat v bližini plul trajekt Jadrolinije, so ga vključili v reševalno akcijo. Zaradi nevarnosti, da ju odnese na skale otoka Pag, so angažirali še letalo Obalne straže in Prostovoljno gasilsko društvo Metajna, ki je čakalo na obali otoka Pag. Ob 18.44 uri so gasilci sporočili, da so fanta prestregli v zalivu med krajem Triluke in Male luke na otoku Pag. Oba sta bila nepoškodovana a vidno pretresena.
Med vikendom so potekale reševalne akcije tudi na drugih področjih Jadrana. V soboto so reševali nemškega državljana. Okrog 16.00 ure je s 4 m gumenjakom izplul iz kampa na otoku Murter. Plul je proti zahodu, proti otokoma Prišnjak in Maslinjak. Ker se po več urah ni vrnil, je žena poklicala na pomoč. V reševalno akcijo so vključili več službenih plovil in o pogrešanem obvestili vsa plovila, ki so plula v bližini. Ob 23.00 uri so akcijo zaradi slabega vremena ustavili. Preko noči so pripravili nov plan iskanja in ga pričeli izvajati ob 5.10 uri. Delavci Luške kapitanije Šibenik so ga ob 6.45 uri našli na otoku Smokvica Vela na Kornatih. Nemec je bil podhlajen a nepoškodovan. S službenim plovilom so ga odpeljali na Murter, kjer ga je oskrbela medicinska ekipa.
Prav tako v soboto je prišlo do težke pomorske nesreče pred luko Vrsar. Dva tuja državljana sta trčila z vodnimi skuterji. Oba sta utrpela težje telesne poškodbe. Takoj po nesreči so oba odvlekli na obalo, kjer jih je prevzela ekipa medicinske pomoči.
V soboto v popoldanskem času je član posadke jadrnice padel v morju, kljub takojšnjemu angažiranju reševalnih ekip, ga še vedno niso našli.
V soboto ob 16.45 uri so na pomoč poklicali z najete jadrnice »Anja«. Z okvarjenim motorjem so se nahajali približno 7,5 nmi severozahodno od otoka Vis. En izmed članov posadke, hrvaški državljan, je padel v morje. Posadka na krovu je razvila jadra in pričela z iskanjem. V akcijo se je nemudoma vključilo plovilo luške kapitanije Vis, helikopter Obalne straže in letalo. O nezgodi so obvestili tudi vsa plovila v bližini. Na plovilu naj bi odpovedal motor. Pogrešani jadralec ga je poizkušal popraviti a ga je v trenutku nepazljivosti, ko je bil na krovu, udaril bum in ga vrgel v morje. Njegova sopotnica je proti njemu nemudoma vrgla reševalni obroč. Ker je v času nesreče vladalo slabo vreme, mu ni uspelo priplavati do obroča oziroma jadrnice. Le to je veter nemočno nosil po odprtem morju. Jadralec naj bi v vodo padel že okrog 14.30 ure. Jadralka je uspela pomoč poklicati šele dve uri kasneje, ker njen mobilni telefon ni imel signala.
Helikopter Obalne straže jo poizkušal evakuirati s plovila a jim žal ni uspelo. Do nje je ob 20.25 priplulo plovilo Luške kapitanije Split. Jadrnico so privezali in odpluli proti Maslinici. Ob 22.00 uri so se privezali v luki. Jadralka je bila k sreči nepoškodovana.
Zaradi slabega vremena in zmanjšane vidljivosti, so reševalno akcijo prekinili. Reševanje sta nadaljevali le še privatna jadrnica Astella in ribiška ladja Marc. Ob 2.30 so na lokacijo napotili plovilo Obalne straže. Pridružilo se jim je še več plovil luških uprav, ob 6.25 uri pa sta ponovno vzletela letalo in helikopter.
Kljub temu, da so v iskalno akcijo vključili vsa razpoložljiva sredstva, preiskali področje otokov Biševo, Svetac, Sušac, večkrat otok Vis in širše področje splitskega akvatorija, pogrešanega jadralca žal niso našli. Večdnevno iskalno akcijo so prekinili.
V ponedeljek sta se v trku plovila poškodovali dve osebi. Nesreča se je zgodila le 500 m od valobrana luke Tribunj. Po prihodu plovila luške kapitanije in reševalcev na kraj nesreče so ugotovili, da sta trčila dva ski-jeta. Mlada Nemca stara 21 in 18 let, sta se v trku telesno poškodovala. En si je zlomil ključnico, drugi nogo. Oba so oskrbeli in odpeljali v Splošno bolnico Šibenik. Eno izmed plovil je bilo v privatni lasti, drugo pa v lasti hrvaškega podjeta.
Nekoliko kasneje sta trčili plovili v Zadarskem akvatoriju. Trčili sta ribiška ladja »Trapa« in 12 m dolga jadrnica »Voyage II«, ki pluje pod avstrijsko zastavo. Nesreča se je zgodila v bližini otoka Gnalič. V nesreči se ni poškodovala nobena oseba. Vsi ribiči in šest članov posadke jadrnice so bili zaradi dogodka le pretreseni. Plovili sta bili v trku poškodovani. Ribiška ladja jo je odnesla le z nekaj praskami, trup jadrnice pa je bil poškodovan v področju vodne linije in je obstajala nevarnost, da bo v plovilo začela vdirati voda. Ribiška ladja »Trapa« je zato jadrnico odvlekla na popravilo v marino Biograd n/m, druga ribiška ladja, ki se je v času nesreče nahajala v bližini, pa je na svoj krov vkrcala posadko in jih odpeljala v isto marino.
V sredo ob 18.24 uri je prišlo do trka plovil pri kraju Zrče na otoku Pag. Na oddaljenosti le 70m od zaščitne ograje plaže sta trčila ski-jet in gliser, ki oba plujeta pod hrvaško zastavo. V času nesreče sta bila na ski-jetu dva mlada Italijana, na gliserju pa štiričlanska nemška posadka. Oba Italijana sta v v nesreči utrpela težje telesne poškodbe in jo je bilo potrebno odpeljati v bolnišnico. Posadka gliserja jo je odnesla brez poškodb.
Slika je simbolična
Pretekli teden je zagorelo na 24m dolgi motorni jahti Lori.
Sredi noči je izbruhnil požar na luksuzni motorni jahti Lori. Privezana je bila na privezu ene izmed gostiln v zalivu Kobaši pri kraju Ston. Ogenj naj bi zajel strojnico plovila ob približno drugi uri zjutraj. Ko je voditelj plovila to opazil, je prižgal motorje in izplul s priveza proti sredini Stonskega zaliva in jahto zasidral. O dogodku so nemudoma obvestili center za reševanje na morju. Na kraj nesreče je odplulo plovilo Luške kapitanije Dubrovnik in nemudoma evakuiralo voditelja jahte z gorečega plovila. Pričelo so z gašenjem požara, ki je hitro zajel celotno plovilo. Ker jim požara ni uspelo pogasiti, je jahta pogorela vse do vodne gladini in se nato potopila. Ker je na jahti ostalo približno 2,5 t goriva, so nemudoma izvedli vse aktivnosti, da zaščitijo okolje pred eventualno ekološko katastrofo.
Motorna jahta Lori je bila v lasti Italijana S.C. in je plula pod italijansko zastavo.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Včeraj opoldne se je v zadarskem arhipelagu zgodila težka pomorska nesreča. Gliser je trčil v jadrnico. V nesreči je bilo poškodovanih več oseb.
Včeraj ob 12:48 uri je komercialno podjetje za pomoč na morju, Seahelp, klicalo v Center za iskanje in reševanje na morju. Po njihovih informacijah, naj bi se zgodila težka pomorska nesreča. V tem trenutku center še ni imel nikakršnih informacij o dogodku. Le dve minuti kasneje so prejeli Distress klic oddane preko radijske postaje. Prejeli so tudi lokacijo dogodka, na katero so nemudoma napotili plovilo Luške kapitanije Zadar. Le nekaj trenutkov za tem se je z jadrnice »Malatesta« javil skiper. Povedal je, da je v njih trčilo motorno plovilo in da se nahaja 2 nmi od točke, kjer je prišlo do nesreče. Motorno plovilo se je zaradi poškodb trupa začelo potapljati. Posadka se je rešila s skokom v morje. Na kraj nesreče so hitro prišli privatni gliserji, ki so bili v bližini. Vse brodolomce so vkrcali na svoja plovila in jih prepeljali na kopno. Motorno plovilo se je potopilo.
Na kraj nesreče je kmalu priplulo tudi službeno plovilo, ki je podrobno pregledalo področje, v kolikor še niso rešeni vsi člani posadke. Po informacijah naj bi bilo več oseb poškodovanih.
Foto: FB Rent A Boat Bibinje-Sukosan
Včeraj je zagorelo na plovilu v Splitskem kanalu. Dve osebi na krovu sta morali skočiti v vodo, da sta si rešili življenje.
Včeraj okrog 20.00 zvečer je zagorelo na barki hrvaškega državljana. S sinom sta plula približno eno navtično miljo od zaliva Movarštica v Splitskem kanalu. Ker požara, ki se je hitro širil, nista uspela pogasiti, sta bila prisiljena, da skočita v vodo. Na kraj nesreče so napotili plovilo mestne potapljaške šole, ki je bilo v času klica na pomoč najbliže. Oba brodolomca so vkrcali na svoje plovilo in ju rešili. Kmalu je na kraj požara priplulo tudi gasilsko plovilo. Kljub trudu, da bi pogasili požar, je bila barka tako močno poškodovana, da se je potopila. Da ne bi prišlo do onesnaženja morja, so gasilci iz potopljenega plovila odstraniti dve plinski jeklenki in nekaj posod z gorivom.
Brodolomca sta bila v šoku a nesrečo preživela brez poškodb.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Fotografija je simbolična!
V torek, 4.7.2017, je pred otokom Lošinj, gliser zaplul preko kopalca in ga težko poškodoval.
Nezgoda se je zgodila v torek okrog 14.00 ure med otokoma Lošinj in Zabodarski. Kopalec, slovaški turist, je plaval med otokom. Nanj je naletel gliser, ga težko poškodoval in nadaljeval s plovbo. Utrpel je hude poškodbe desne noge in pričel močno krvaveti.
Mimo sta kmalu priplula dva jadralca. Ko sta zagledala moškega, ki kliče na pomoč, sta priplula do njega in ga potegnila na krov. Močno je krvavel. Vzela sta pas in prevezala poškodbo, da sta zmanjšala krvavenje. Z jadrnico sta se napotila proti luki Mali Lošinj. Ravno takrat je mimo priplulo plovilo pomoči na morju s hitrim gumenjakom. Jadralca sta jih poklicala na pomoč, saj sta z jadrnico prepočasi plula proti luki. Ponesrečenca so prekrcali na gumenjaka in ga hitro odpeljali v luko, kjer jih je že čakala medicinska pomoč. Zaradi težkih poškodb, ki jih je utrpel, so nemudoma organizirali helikopterski prevoz do Kliničnega centra v Reki.
Hitrost plovbe na področju, kjer se je zgodila nesreča, je omejena. Kakšne so omejitve glede na oddaljenost obale lahko preberete v članku: Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo
V soboto ob 11.00 uri je zagorelo na jadrnici v marini Kaštela. Zaradi neverjetne prisebnosti skiperja, se požar ni razširil na druga plovila v marini.
Na jadrnici tipa Dufuor 460 z imenom Lavsa, je v soboto ob 11.00 izbruhnil požar. Na plovilu se je bil le skiper plovila. Ko je opazil, da se ognjeni zublji širijo po plovilu in da požara ne bo uspel pogasiti je nemudoma poklical na pomoč. Plovilo je privezal za gumenjak, s katerim so ga odvlekli iz marine. Požar se zato ni razširil na sosednja plovila.
Na kraj nesreče je priplulo specialno plovilo Prostovoljnega gasilskega društva Kaštel Gomilica. Požar jim je uspelo pogasiti, a j bilo plovila tako močno poškodovano, da se je potopilo.
Plovilo je bilo v lasti hrvaškega čarter podjetja. Zakaj je prišlo do požara na plovilu, še ni jasno. V požaru k sreči ni bila poškodovana nobena oseba.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: Slobodna Dalmacija; Foto: Vojko Bašić / HANZA MEDIA
Zaradi nestabilnega vremena v zadnjih dneh, so bile na Jadranu potrebne številne reševalne akcije. Posredovati je bilo potrebno tudi ponoči.
V četrtek ob 0.33 uri sta z jadrnico nasedla Madžara. Zakonski par je s svojo jadrnico nasedel na rtu Zaglav na otoku Ugljan. 75 letni moški se je v nesreči poškodoval. Izgubil je prst na roki. 11 let mlajša soproga je nesrečo preživela brez telesnih poškodb. V močnem jugu je na kraj nesreče priplula ladja Luške kapitanije Zadar. Oba člana posadke so prekrcala na službeno plovilo in jih odpeljali v Zadar, kjer so pristali ob 4.15 uri. Oba so odpeljali v zadarsko bolnišnico na oskrbo. Nasedla jadrnica je v močnem jugu utrpela hude poškodbe trupa in vanjo je vdrla voda. Reševalnim službam je ni uspelo zavarovati pred potopitvijo. Reševanje razbitine bodo pričeli, ko se bo vreme umirilo.
Med plovbo mimo kraja Sveti Filip in Jakov se je zgodila nesreča na motorni jahti »Athi«, ki pluje pod avstrijsko zastavo. Edemu izmed članov posadke je zdrsnilo na palubi. Zlomil si je nogo in padel v morje. Rešili so ga na mestno plažo, kamor je prišla medicinska ekipa in ga oskrbela.
Ob 2.00 uri zjutraj ja nasedla jadrnica »Pleasure«. Nemška posadka je plovilo najela pri hrvaški čarter firmi. Med plovbo v bližini otoka Krk so zaradi močnega južnega vetra in visokih valov, izgubili nadzor nad plovilom. Odneslo jih je na obalo pri zalivu Čavlena, kjer so nasedli. Ker posadka ni bila ogrožena, je na lokacijo odplula reševalna ekipa šele v jutranjih urah, ko se je vreme nekoliko umirilo. Jadrnico so pregledali in potegnili nazaj v vodo. Ker ni bila poškodovana, so jadralci plovbo nadaljevali sami.
Četverica jadralcev je v jutranjih urah potrebovala pomoč pred luko Vrsar. Ko so pluli v slabih vremenskih pogojih, so se s kobilico zataknili v podvodno pregrado. S pomočjo sidra so jo hoteli odstraniti s kobilice, a jim žal ni uspelo. Zaradi visokih valov, se je strgala veriga in ostali so tudi brez sidra. Ko se je jadrnica sama snela s predrage, jih je veter začel nositi proti obali. Poklicali so pomoč na katero se je odzvalo plovilo komercialne reševalne službe. Ob 12.57 uri so jih privezali na reševalno plovilo in odvlekli v luko Vrsar.
Kako lahko izveste, kdaj in kje bo nevihta in kako njen prihod prepoznate sami si lahko preberete v članku: Kako predvideti nevihto na morju?
Vir: MPPI, slika je simbolična