Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevNesreče in težave se dogajajo tudi najbolj izkušenim jadralcem. Ker so veliko na morju in jadrajo v vseh vremenskih razmerah, je možnost da pride do zapletov velika. S svojimi jadrnicami običajno jadrajo na meji možnega in že najmanjša napaka ali premočan sunek vetra, lahko vodi v težave. V videu je zbranih nekaj posnetkov težav na velikih jadrnicah. Med njimi najdemo ekipo Brunel, ki tekmuje na regati Volvo ocean race 2017-18 in trimaran Virbac, ki se je prevrnil.
V četrtek je pred luko Primošten zagorelo na luksuzni jahti.
V četrtek zvečer je zagorelo na 16 m dolgi jahti, ki je bila zasidrana pred luko Primošten. Požar je izbruhnil ob 22.45 uri. Na krovu sta bila dva nemška navtika, 62 letni lastnik in 64 letni prijatelj. Ko sta videla, da se požar širi po plovilu in mu ne bosta kos, sta se vkrcala v gumenjak in zapustila plovilo. K sreči sta se uspela rešiti brez poškodb.
Na kraj nesreče so prišli člani prostovoljnega gasilnega društva iz Šibenika, ki je oddaljen le nekaj 100 m. Z gašenjem požara so pričeli takoj, a so bili neuspešni. Njihova oprema je namenjena gašenju na kopnem. Kljub temu so v vodo spustili čoln, vanj naložili vodno črpalko in pričeli z gašenjem. Po 15 minutah so na kraj prišli tudi profesionalni gasilci iz Šibenika. Žal tudi oni prepozno. Požar je zajel celotno plovilo, ki je pogorelo vse do vodne linije in nato potonilo.
Med požarom je na jahti večkrat eksplodiralo. Verjetno so bile to plinske jeklenke, hladilnik in rezervoarji. K sreči je bilo pogonsko gorivo na jahti plinsko olje in ne bencin. Plovila, ki so bila zasidrana v bližini so pravočasno odmaknili in niso poškodovana.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: www.24sata.hr
V petek ponoči je alkoholizirana posadka s svojim gliserjem končala na skalah otoka Barbaran.
Nesreče se je zgodila iz petka na soboto. Ponoči, ob 00.30 uri, je štiričlanska avstrijska posadka plula v bližini luke Poreč. Z veliko hitrostjo so trčili v skale otoka in dobesedno poleteli na obalo. K sreči noben izmed članov posadke ni bil poškodovan.
O dogodku je bila obveščena Luška uprava Pula. Po prihodu na kraj nesreče so ugotovili, da so vsi člani posadke pod vplivom alkohola. Lastnik in hkrati voditelj plovila je moral opraviti test alkoholiziranosti. V krvi je imel 1,4/oo alkohola.
Ker nihče od članov posadke ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja, so lastniku plovila, Avstrijcu W.P., odredili komercialno reševanje plovila.
Vir MPPI
Danes zjutraj je plovilo trčilo v skalo otoka Žut. V plovilo je naglo začela vdirati voda.
Nesreča se je zgodila v jutranjih urah. Skiper, ki je upravljal z10 m dolgim motornim plovilom je kmalu ugotovil, da je udor vode premočan in da potopne črpalke ne bodo uspele izčrpavati vode. Ker je bil v bližini marine Žut je panično poklical na recepcijo. Zanimalo ga je če ima marina možnost dviga plovila. Ker tega na otoku Žut ni, je zaprosil, če mu lahko sporočijo primerno lokacijo, kjer bi lahko s plovilom nasedel in ga rešil pred potopitvijo. Delavci marine so ga napotili proti majhni plaži pred gostilno Sandra, na južni strani marine Žut. Italijanu je uspelo s plovilom pripluti do lokacije in nasesti plovilo. Na pomoč so priskočili delavci marine in nekaj naključnih opazovalcev. S skupnimi močni so plovilo potegnili v plitvino in ga rešili.
Plovilo je trenutno še vedno ob obali otoka.
Takole pa so jo odvlekli z otoka Žut:
Vir in foto: Tomaž Petauer
V nedeljo 20.8.2017, sta dva mlada Slovenca z majhnim gumenjakom izplula iz kraja Ribarica pri Karlobagu.
Ker je v popoldanskem času na Jadranu pihala močna burja, je morjeplovca na gumenjaku začelo odnašati na odprto morje in naprej proti obali otoka Pag. Plovilo Luške kapitanije Senj je nemudoma izplulo proti lokaciji, kjer naj bi se fanta nahajala. Ker je takrat v bližini plul trajekt Jadrolinije, so ga vključili v reševalno akcijo. Zaradi nevarnosti, da ju odnese na skale otoka Pag, so angažirali še letalo Obalne straže in Prostovoljno gasilsko društvo Metajna, ki je čakalo na obali otoka Pag. Ob 18.44 uri so gasilci sporočili, da so fanta prestregli v zalivu med krajem Triluke in Male luke na otoku Pag. Oba sta bila nepoškodovana a vidno pretresena.
Med vikendom so potekale reševalne akcije tudi na drugih področjih Jadrana. V soboto so reševali nemškega državljana. Okrog 16.00 ure je s 4 m gumenjakom izplul iz kampa na otoku Murter. Plul je proti zahodu, proti otokoma Prišnjak in Maslinjak. Ker se po več urah ni vrnil, je žena poklicala na pomoč. V reševalno akcijo so vključili več službenih plovil in o pogrešanem obvestili vsa plovila, ki so plula v bližini. Ob 23.00 uri so akcijo zaradi slabega vremena ustavili. Preko noči so pripravili nov plan iskanja in ga pričeli izvajati ob 5.10 uri. Delavci Luške kapitanije Šibenik so ga ob 6.45 uri našli na otoku Smokvica Vela na Kornatih. Nemec je bil podhlajen a nepoškodovan. S službenim plovilom so ga odpeljali na Murter, kjer ga je oskrbela medicinska ekipa.
Prav tako v soboto je prišlo do težke pomorske nesreče pred luko Vrsar. Dva tuja državljana sta trčila z vodnimi skuterji. Oba sta utrpela težje telesne poškodbe. Takoj po nesreči so oba odvlekli na obalo, kjer jih je prevzela ekipa medicinske pomoči.
V soboto v popoldanskem času je član posadke jadrnice padel v morju, kljub takojšnjemu angažiranju reševalnih ekip, ga še vedno niso našli.
V soboto ob 16.45 uri so na pomoč poklicali z najete jadrnice »Anja«. Z okvarjenim motorjem so se nahajali približno 7,5 nmi severozahodno od otoka Vis. En izmed članov posadke, hrvaški državljan, je padel v morje. Posadka na krovu je razvila jadra in pričela z iskanjem. V akcijo se je nemudoma vključilo plovilo luške kapitanije Vis, helikopter Obalne straže in letalo. O nezgodi so obvestili tudi vsa plovila v bližini. Na plovilu naj bi odpovedal motor. Pogrešani jadralec ga je poizkušal popraviti a ga je v trenutku nepazljivosti, ko je bil na krovu, udaril bum in ga vrgel v morje. Njegova sopotnica je proti njemu nemudoma vrgla reševalni obroč. Ker je v času nesreče vladalo slabo vreme, mu ni uspelo priplavati do obroča oziroma jadrnice. Le to je veter nemočno nosil po odprtem morju. Jadralec naj bi v vodo padel že okrog 14.30 ure. Jadralka je uspela pomoč poklicati šele dve uri kasneje, ker njen mobilni telefon ni imel signala.
Helikopter Obalne straže jo poizkušal evakuirati s plovila a jim žal ni uspelo. Do nje je ob 20.25 priplulo plovilo Luške kapitanije Split. Jadrnico so privezali in odpluli proti Maslinici. Ob 22.00 uri so se privezali v luki. Jadralka je bila k sreči nepoškodovana.
Zaradi slabega vremena in zmanjšane vidljivosti, so reševalno akcijo prekinili. Reševanje sta nadaljevali le še privatna jadrnica Astella in ribiška ladja Marc. Ob 2.30 so na lokacijo napotili plovilo Obalne straže. Pridružilo se jim je še več plovil luških uprav, ob 6.25 uri pa sta ponovno vzletela letalo in helikopter.
Kljub temu, da so v iskalno akcijo vključili vsa razpoložljiva sredstva, preiskali področje otokov Biševo, Svetac, Sušac, večkrat otok Vis in širše področje splitskega akvatorija, pogrešanega jadralca žal niso našli. Večdnevno iskalno akcijo so prekinili.
V ponedeljek sta se v trku plovila poškodovali dve osebi. Nesreča se je zgodila le 500 m od valobrana luke Tribunj. Po prihodu plovila luške kapitanije in reševalcev na kraj nesreče so ugotovili, da sta trčila dva ski-jeta. Mlada Nemca stara 21 in 18 let, sta se v trku telesno poškodovala. En si je zlomil ključnico, drugi nogo. Oba so oskrbeli in odpeljali v Splošno bolnico Šibenik. Eno izmed plovil je bilo v privatni lasti, drugo pa v lasti hrvaškega podjeta.
Nekoliko kasneje sta trčili plovili v Zadarskem akvatoriju. Trčili sta ribiška ladja »Trapa« in 12 m dolga jadrnica »Voyage II«, ki pluje pod avstrijsko zastavo. Nesreča se je zgodila v bližini otoka Gnalič. V nesreči se ni poškodovala nobena oseba. Vsi ribiči in šest članov posadke jadrnice so bili zaradi dogodka le pretreseni. Plovili sta bili v trku poškodovani. Ribiška ladja jo je odnesla le z nekaj praskami, trup jadrnice pa je bil poškodovan v področju vodne linije in je obstajala nevarnost, da bo v plovilo začela vdirati voda. Ribiška ladja »Trapa« je zato jadrnico odvlekla na popravilo v marino Biograd n/m, druga ribiška ladja, ki se je v času nesreče nahajala v bližini, pa je na svoj krov vkrcala posadko in jih odpeljala v isto marino.
V sredo ob 18.24 uri je prišlo do trka plovil pri kraju Zrče na otoku Pag. Na oddaljenosti le 70m od zaščitne ograje plaže sta trčila ski-jet in gliser, ki oba plujeta pod hrvaško zastavo. V času nesreče sta bila na ski-jetu dva mlada Italijana, na gliserju pa štiričlanska nemška posadka. Oba Italijana sta v v nesreči utrpela težje telesne poškodbe in jo je bilo potrebno odpeljati v bolnišnico. Posadka gliserja jo je odnesla brez poškodb.
Slika je simbolična
Pretekli teden je zagorelo na 24m dolgi motorni jahti Lori.
Sredi noči je izbruhnil požar na luksuzni motorni jahti Lori. Privezana je bila na privezu ene izmed gostiln v zalivu Kobaši pri kraju Ston. Ogenj naj bi zajel strojnico plovila ob približno drugi uri zjutraj. Ko je voditelj plovila to opazil, je prižgal motorje in izplul s priveza proti sredini Stonskega zaliva in jahto zasidral. O dogodku so nemudoma obvestili center za reševanje na morju. Na kraj nesreče je odplulo plovilo Luške kapitanije Dubrovnik in nemudoma evakuiralo voditelja jahte z gorečega plovila. Pričelo so z gašenjem požara, ki je hitro zajel celotno plovilo. Ker jim požara ni uspelo pogasiti, je jahta pogorela vse do vodne gladini in se nato potopila. Ker je na jahti ostalo približno 2,5 t goriva, so nemudoma izvedli vse aktivnosti, da zaščitijo okolje pred eventualno ekološko katastrofo.
Motorna jahta Lori je bila v lasti Italijana S.C. in je plula pod italijansko zastavo.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Včeraj opoldne se je v zadarskem arhipelagu zgodila težka pomorska nesreča. Gliser je trčil v jadrnico. V nesreči je bilo poškodovanih več oseb.
Včeraj ob 12:48 uri je komercialno podjetje za pomoč na morju, Seahelp, klicalo v Center za iskanje in reševanje na morju. Po njihovih informacijah, naj bi se zgodila težka pomorska nesreča. V tem trenutku center še ni imel nikakršnih informacij o dogodku. Le dve minuti kasneje so prejeli Distress klic oddane preko radijske postaje. Prejeli so tudi lokacijo dogodka, na katero so nemudoma napotili plovilo Luške kapitanije Zadar. Le nekaj trenutkov za tem se je z jadrnice »Malatesta« javil skiper. Povedal je, da je v njih trčilo motorno plovilo in da se nahaja 2 nmi od točke, kjer je prišlo do nesreče. Motorno plovilo se je zaradi poškodb trupa začelo potapljati. Posadka se je rešila s skokom v morje. Na kraj nesreče so hitro prišli privatni gliserji, ki so bili v bližini. Vse brodolomce so vkrcali na svoja plovila in jih prepeljali na kopno. Motorno plovilo se je potopilo.
Na kraj nesreče je kmalu priplulo tudi službeno plovilo, ki je podrobno pregledalo področje, v kolikor še niso rešeni vsi člani posadke. Po informacijah naj bi bilo več oseb poškodovanih.
Foto: FB Rent A Boat Bibinje-Sukosan
Včeraj je zagorelo na plovilu v Splitskem kanalu. Dve osebi na krovu sta morali skočiti v vodo, da sta si rešili življenje.
Včeraj okrog 20.00 zvečer je zagorelo na barki hrvaškega državljana. S sinom sta plula približno eno navtično miljo od zaliva Movarštica v Splitskem kanalu. Ker požara, ki se je hitro širil, nista uspela pogasiti, sta bila prisiljena, da skočita v vodo. Na kraj nesreče so napotili plovilo mestne potapljaške šole, ki je bilo v času klica na pomoč najbliže. Oba brodolomca so vkrcali na svoje plovilo in ju rešili. Kmalu je na kraj požara priplulo tudi gasilsko plovilo. Kljub trudu, da bi pogasili požar, je bila barka tako močno poškodovana, da se je potopila. Da ne bi prišlo do onesnaženja morja, so gasilci iz potopljenega plovila odstraniti dve plinski jeklenki in nekaj posod z gorivom.
Brodolomca sta bila v šoku a nesrečo preživela brez poškodb.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Fotografija je simbolična!