Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Potniška ladja Norwegina Epic je med pristajanjem v Puerto Rico trčila v privezna mesta in jih uničila.
V torek je v pristanišču San Juan, glavnem mestu Puerto Rica, pristajala križarka Norwegina Epic. Za postanek so se odločili zaradi tehničnih težav na ladji. Med manevrom pristajanja je ladjo začelo zanašati. Kljub trudu, da bi ladjo stabilizirali, jo je odneslo v privezna mesta v pristanišču. Zaradi prevelike sile so se privezi podrli in potonili na morsko dno.
Video je posnel potnik, ki je bil v času nesreče na ladji, ki je bila privezana na sosednjem priveznem mestu.
Vir: Youtube.com - Cruises adventures
V sredo se je v Zadru zgodila pomorska nesreča. Z izjemno zahtevnim manevrom je bila preprečena huda nesreča.
V sredo zjutraj se je v Zadru zgodila nesreča Jadrolinijinega potniškega katamarana Novalja. Pri pristajanju na privez v luki Zadar je prišlo do okvare kontrolnih sistemov katamarana. Ker so motorji potiskali plovilo naprej z veliko močjo, izključiti pa jih ni bilo možno, je obstajala nevarnost, da katamaran trči v most za pešce. Kapitan je pravočasno izvedel manever zavijanja v levo, se izognil jahtam, privezanim v marini, in s premčnim delom trčil v valobran. V trku so tri osebe utrpele poškodbe. Med njimi dva potnika in en član posadke. Vse tri poškodovane osebe so odpeljali v zadrsko bolnišnico.
Po podatkih Luške kapitanije Zadar ima katamaran poškodovan premčni del pod vodno gladino. Ker ni prišlo do preboja trupa, ni bilo nevarnosti potopitve.
V času nesreče je bilo na krovu 18 potnikov in 8 članov posadke. Že naslednji dan so katamaran uspešno splovili. Odpeljali so ga v potniško luko Zadar, kjer bodo izvedli podroben pregled in popravilo.
Druga nesreča katamarana se je zgodila v luki Ubli na otoku Lastovo. Med pristajanjem v luki je zapihal nenaden bočni veter. Katamaran je odneslo proti obali, zaradi česar je trčil s premcem. V nesreči se ni poškodoval nihče na krovu. V trku je plovilo utrpelo poškodbe levega premčnega dela. Do vdora vode ni prišlo. Za plovilo je izdana prepoved plovbe, dokler se ne ugotovijo poškodbe in se ugotovi, ali je plovilo sposobno pluti.
Vir: mppi.hr
Napake se dogajajo tudi najbolj izkušenim kapitanom. Tovorna ladja Murueta je priplula iz Nizozemskih Antilov. Na krovu je prevažala sol. Pri vplutju v pristanišče Barranquilla v Kolumbiji, so s premcem ladje trčili v pomol. Zaradi nespretnega pristajanja, sta ladja in pomol močno poškodovana.
Do tragične nesreče, v kateri je življenje izgubilo deset oseb, je prišlo v ponedeljek. Požar je izbruhnil med pretakanjem goriva z ene na drugo ladjo.
Le redko se zgodi, da požar zajame dve ladji hkrati. Tokrat se je to zgodilo v Črnomorski ožini Kerch v bližini kraja Crimea v Rusiji. Med pretakanjem goriva z ene ladje na drugo je zagorelo. Obe ladji je zajel požar. Deset članov posadk je življenje izgubilo, 14 pa se jih je rešilo s skokom v mrzlo morje. Ladji, ki plujeta pod Tanzanijsko zastavo sta imeli skupno 31 članov posadke. Med njimi je bilo 16 Turkov in 15 Indijcev. Med pretakanjem goriva naj bi po nepreverjenih virih, področje zajela nevihta.
Vir: Thomson Reuters
Tunizijska ladja za prevoz vozil ro-ro Ulysse je trčila v ladjo CSL Virginia in predrla njen trup. Do trka je prišlo v bližini francoskega otoka Korzika zaradi uporabe mobilnega telefona dežurnega oficirja.
Vsak dan poslušamo opozorila, da je uporaba mobilnega telefona med vožnjo avtomobila nevarna. Vsak odgovoren voznik se nevarnosti zaveda in ga med vožnjo ne uporablja. Da pa je lahko uporaba mobilnega telefona na plovilu ali ladji enako nevarna, pa si do sedaj verjetno nismo predstavljali. Kljub vsem navigacijskim napravam in opozorilnim alarmom, je prišlo do trka dveh ladij, kateremu je botrovala uporaba mobilnega telefona.
Tunizijska ladja Ulysse je v oktobru lanskega leta trčila v ciprsko ladjo CSL Virginia v bližini francoskega otoka Korzika. Ladja Ulysse je s premcem trčila v desni bok tovorne ladje in prebila njen trup. Takoj po nesreči so pričeli s preiskavo v kateri so bili ciprski, francoski in tunizijski inšpektorji. Ugotovili so, da se je nesreča zgodila zaradi človeške napake, v tem premeru zaradi uporabe mobilnega telefona.
Ladja Ulysse je bila na poti iz italijanskega pristanišča Genova proti Tuniziji. 7.10.2018 je trčila v tunizijsko ladjo, ki je bila zasidrana približno 17 nmi daleč od obale otoka Korzika.
Dežurni oficir na krovu ladje Ulysse je bil sam na komandnem mostu. Kljub številnim alarmom, ki jih je oddajal radar, ni ukrepal, ker se je pogovarjal preko mobilnega telefona. Ladja je s premcem trčila v desni bok ladje Virginija in ga prebila. Zaradi poškodb je v morje izteklo približno 500 m3 nafte.
Komisija je prav tako opomnila na nenavadno obnašanje ciprske ladje CSL Virginia, ki se je zasidrala na lokaciji, kjer poteka reden pomorski promet. Na ladji je nastala škoda v višini 13,5 mio EUR, ladjar pa bo moral plačati še stroške čiščenja morja, ki so ocenjeni na 10 mio EUR.
Foto: Prémar Méditerranée
Novo leto se je začelo zelo slabo za ladjarja MSC in njihovo ladjo ZOE. Med plovbo je s krova padlo več kot dvesto kontejnerjev. Po prvih poročilih naj bi jih v morju končalo do 270.
Nizozemska obalna straža je izdala varnostno opozorilo zaradi nesreče, ki se je zgodila na ladji MSC Zoe med plovbo po Severnem morju. Med plovbo v nemških vodah je ladjo zajelo slabo vreme z izjemno visokimi valovi. Obalna straža je sporočila, da je med nizozemskim otokom Vlieland-om in nemškim Bight-om v morje padlo 30 kontejnerjev. Po nadaljnji komunikacijo z ladjo pa so ocenili, da je v morju končalo do 270 kontejnerjev.
Enota TEU |
TEU je enota za velikost standardnega kontejnerja, ki v dolžino meri 20 čevljev oziroma dobrih 6m. Dejansko število kontejnerjev, ki jih lahko ladja sprejme na krov je manjše, ker je večina kontejnerji, ki se danes uporabljajo za prevoz blaga daljši. |
Številni kontejnerji še vedno plavajo v okolici nesreče, 21 pa jih je že naplavilo na obale otokov Vleiland, Terschelling in Ameland.
Ladja MSC Zoe je plula in belgijskega Antwerpna v nemško pristanišče Bremerhaven.V dolžino meri 396 m ima kapaciteto 19.244 TEU. Natančno število izgubljenih kontejnerjev še ni znano. Obalna straža vsa plovila, ki plujejo v bližini poziva k izjemno previdni plovbi in svari, da naj se napol potopljenim kontejnerjem ne približujejo, ker lahko ogrozijo njihova plovila.
Vir: https://www.havariekommando.de
Ladja Natalia je nasedla na obalo poleg kraja Sile v bližini Istanbula v Turčiji.
Nesreča 127 m dolge tovorne ladje se je zgodila v sredo, 19.12.18. Med plovbo iz ruskega pristanišča proti Istanbulu, je še iz neznanih razlogov nasedla na obalo. V času nesreče so pihali močni vetrovi in morje je bilo močno razburkano. Zaradi nevarnosti, ki je pretila posadki, so turške reševalne službe evakuirale 16 člansko posadko na kopno. Kako je potekalo večurno reševanje si lahko pogledate v videoposnetku.
Podatki o ladji:
- Ime: Natalia
- Dolžina: 127 m
- Širina: 20 m
- Bruto tonaža: 5966
- Teža ladje: 8035 t
- Leto izdelave: 1983
- Zastava: Komori (KM)
Potek reševanja:
Ruska ladja "Kuzma Minin" je včeraj nasedla v bližini kraja Falmouth v Angliji.
Po do sedaj dostopnih informacijah je bila ladja Kuzma Minin zasidrana zahodno od pristanišča, med plažama Swanpool in Gyllyngvase. Vetrovi so pihali s hitrostjo okrog 60 vozlov in ladijsko sidro je ponoči začelo orati. Preden je posadka ladje uspela pravilno reagirati, je ladjo odneslo na obalo, kjer je ob 5.40 uri zjutraj nasedla. Trup ladje se je nagnil za 5 stopinj. Do onesnaženja ni prišlo. Prav tako se ni poškodoval noben izmed članov posadke. V času nesreče na ladji ni bilo tovora.
Ker je ladja nasedla pred vhodom v pristanišče, so razglasili večjo pomorsko nevarnost. Na kraj nesreče so nemudoma odpluli vlačilci in reševalne službe. S helikopterjem so na ladjo prepeljali pilota, ki je pomagal pri ponovnem splavljenju ladje, ki ja bil planiran ob nastopu plime.
Po zadnjih informacijah, so ladjo uspešno splovili še isti ob 14.00 uri. Z lastnim pogonom je odplula nazaj v zaliv Falmouth. Vremenski pogoji so se izboljšali, kar je močno olajšalo potek reševalne akcije. Na ladjo bodo napotili dva inšpektorja, ki bosta ugotovila kakšne poškodbe je utrpela ladja. Na podlagi njihovih poročil bodo ladjo napotili v pristanišče, kjer bo sledil natančen pregled plovila.
Ladja Kuzma Ninin je ladja za prevoz razsutega tovora. V dolžino meri 180 m in ima težo 23.169 ton. Na krovu je 18 članska posadka.
Videoposnetek reševanja ladje posnet iz zraka
Video: Youtube/Duncan Scobie,Metro Newspaper UK
Pretekli teden je na obalo Southbroom v Južnoafriški republiki naplavilo jadrnico z imenom »Çherch óu L.S«. Na krovu so našli mrtvega jadralca, ki je na krovu plul sam.
Jadrnica, ki jo je naplavilo na obalo Southbroom na vzhodni strani Južnoafriške republike, je bila v slabem stanju. Reševalne službe so se vkrcale nanjo in našle truplo jadralca. Umrl naj bi naravne smrti že pred nekaj dnevi. Predvidevajo, da je umrl za posledicami srčne kapi. Več bo znano po opravljani obdukciji.
Jadrnica je brez nadzora plula v južnem delu Indijskega oceana, nato pa so jo vetrovi vrgli na obalo. Reševalci so ob pomoči domačinov plovilo potegnili više na obalo in jo zaščitili pred valovi z odprtega morja. Po pregledu dokumentacije na plovilu, so ugotovili, da je jadralec plul sam. Jadrnica je registrirana na Papui Novi Gvineji. Izplul naj bi iz pristanišča Port Elizabeth na jugu Južnoafriške republike.
Podobna tragedija je doletela tudi legendo slovenskega jadranja, Jureta Šterka. Njegovega trupla žal niso nikoli našli. Na jadrnici so našli ladijski dnevnik, ki ga je jadralec vestno zapisoval vsak dan plovbe. Dnevnik, ki je zadnji zapis našega jadralca, lahko naročite na tej povezavi: Jure Šterk – Dnevnik zadnje plovbe.
Zgodbo slovenskega jadralca, ki pluje sam po oceanih, pa lahko spremljate na tej povezavi: Z jadri in vetrom po oceanih - Tihi ocean 9. del
Ladja Tian Fu, ki pluje pod zastavo Hong Konga je včeraj okrog 12.00 (UTC) ure priplula do lokacije, kjer se je prevrnila jadrnica angleške jadralke Susie Goodal.
Na lokaciji približno 2.000 nmi zahodno od rta Horn so se vremenske razmere nekoliko umirile. Še vedno je milo morje močno razburkano. Valovi so dosegali višine med 3 in 4 m. Posadka ladje je bila v stalnem radijskem kontaktu z jadralko. Dogovorili so se, da jo bodo rešili s pomočjo ladijskega dvigala in jo z njene povsem uničene jadrnice DHL Starlight, dvignili na krov ladje. Ker je ladja priplula na lokacijo dobro uro pred sončnim vzhodom, so se z jadralko dogovorili, da bodo z reševanjem pričeli takoj, ko se zdani.
Ob 15.14. uri (UTC) je Susie Goodall sporočila, da je že na ladji Tian Fu. Ko si bo spočila, se bo javila organizatorju regate in sporočila svoje vtise o nesrečnem dogodku in srečnem reševanju.
Kaj se je zgodilo jadralki, lahko preberete v članku: Jadralka ostala brez jambora in se prevrnila zahodno od rta Horn, reševanje v teku
O filmu o regati Global Golden Race lahko preberete v članku: Navtični film, ki si ga je vredno ogledati: The Mercy