Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevSlovenski jadralec Jasmin Čauševič, ki trenutno pluje po otočju Fidži, nam je poslal veselo novico, da so posadko ene izmed jadrnic, ki je plula po istem predelu Tihega oceana kot on, uspešno rešili pred tragedijo.
Nemška jadrnica Ballu je klic v sili oddala v četrtek 24. oktobra 2019. Med plovbo približno 180 nmi jugozahodno od otoka Suva se jim je zlomil jambor. Zlomljeni del jambora je padel v morje. Pripone in del glavnega jadra so se zapletle v propeler. Manevriranje s plovilom v tako slabem vremenu ni bilo več mogoče.
Na lokacijo je odplulo reševalno plovilo mornarice otočja Fidži. Morje je bilo močno razburkano in pihali so močni vetrovi. Ob 14. uri po lokalnem času jim je uspelo pripluti na lokacijo nesreče. Vse člane posadke so prekrcali na reševalno plovilo in odpluli proti otoku Suva. Kljub slabim vremenskim razmeram so reševalno akcijo zaključili uspešno.
V poškodovano jadrnico je začela vdirati voda. Kmalu po uspešnem prekrcanju posadke se je potopila na dno Tihega oceana.
Plovbo po otočju Fidži lahko spremljate redno na eNavtiki v potopisih: Z jadri in vetrom po oceanih – Vuda marina, otok Viti Levu, Fidži
Huda pomorska nesreča se je zgodila približno 20 nmi od rta Brett na severnem otoku Nove Zelandije. Jadrnica dolga 15 m se je potopila. Ena oseba je izgubila življenje, drugo so rešili, a je v kritičnem stanju.
Pomorska nesreča se je zgodila v ponedeljek okoli poldneva. Na severu Nove Zelandije so pihali močni vetrovi s hitrostjo okrog 50 vozlov in sunki vse do 60 vozlov. Vetrovi so prihajali z vzhoda, zato je bilo pričakovati, da je na odprtem morju stanje še slabše. Valovi so segali 4 m visoko, najvišji pa naj bi dosegli neverjetnih 9 m.
Jadrnica Bavaria 47 z imenom Essence se je vračala z otočja Fidži na Novo Zelandijo, kjer jo je po zaključeni plovbi lastnik nameraval prodati. Približno 20 nmi pred obalo so zapluli v območje slabega vremena. Jadrnica se je začela potapljati. Štirje člani posadke so aktivirali reševalni splav, a so jim ga močni vetrovi odnesli. Eden izmed članov posadke, Bruce Goodwin, je imel pri sebi EPIRB, ki ga je aktiviral, preden je moral zapustiti plovilo. Signal njegovega EPIRB-a je zaznal reševalni center in na lokacijo poslal letalo P3 Orion in dva helikopterja. Ko so 1 uro in 40 min kasneje prileteli na lokacijo, so odvrgli reševalni splav. Dvema članoma posadke se je uspelo vkrcati na splav, dva pa sta ostala v morju.
Po zadnjih informacijah naj bi eden izmed članov posadke v nesreči umrl, eden je v kritičnem stanju, dva pa sta zunaj življenjske nevarnosti. Preminuli jadralec je ugleden član novozelandskega jadralnega kluba in izkušen jadralec.
Video reševalne akcije:
Iskalna akcija za štirinajstimi člani posadke še poteka. Po zadnjih novicah celo obstaja upanje, da so še živi in obstaja možnost, da jih rešijo.
Vlačilec Bourbon Rhode, ki izvaja operacije na odprtem morju, je bil na plovbi preko Atlantika. Ko je bil približno 1200 nmi oddaljen od otoka Martinique v Karibih, ga je zajel orkan Lorenzo. Središče orkana četrte stopnje je bilo od ladje oddaljeno vsega 60 nmi. V nevihti je v krmni del plovila začela vdirati voda. Oddali so klic na pomoč. Lastnik flote je proti lokaciji nemudoma preusmeril svojo tovorno ladjo SSI Excellent. V času nesreče je bila od vlačilca oddaljena približno 200 nmi. V reševalno akcijo se je vključilo tudi letalo NOAA za spremljanje orkanov.
Po poročilih centra za spremljanje orkanov, naj bi v območju orkana pihali vetrovi s hitrostjo okoli 120 vozlov, na razdalji 60 km od centra pa vse do 200 vozlov.
V nedeljo je letalo Falcon 50 francoske mornarice opazilo reševalno plovilo, za katerega so sumili, da pripada ladji Bourbon Rhode. Na lokacijo se je nemudoma odpravila najbližja ladja in v reševalnem splavu našla tri člane posadke. Enajst je še vedno pogrešanih. Lastnik ladje je podal izjavo, da je njihov vlačilec potonil. Številne trgovske ladje v bližini so že spremenile smer plovbe in bodo pomagale pri reševanju preostalih članov.
V nadaljevanju reševalne akcije so našli tri trupla. Kljub temu da je od nesreče minilo že več kot teden dni, reševalna akcija še poteka. Danes se je pokazal nov žarek upanja. Člani posadke na ladji ALP Striker, ki sodeluje v reševalni akciji, naj bi opazili več signalnih raket. Predvidevajo, da so jih uporabili preostali člani posadke potopljenega vlačilca. Proti lokaciji so nemudoma odplula tri plovila. Vzletelo je tudi letalo, ki bo območje pregledalo iz zraka.
Spodbudnih rezultatov še ni. Reševalna akcija pa se nadaljuje.
Vir: Bourbon
Huda pomorska nesreča se je zgodila ponoči s sobote na nedeljo. Ladjo, ki je na krovu prevažala 4000 vozil, je zajel požar. Začela se je močno nagibati, nato pa se je prevrnila na bok. V času nesreče je bilo na krovu 24 oseb.
Nesreča ladje Golden Ray, ki je namenjena prevozu vozil, se je zgodila ponoči v kanalu, ki vodi proti pristanišču Brunswick v zvezni državi Georgia v ZDA. Na kraj nesreče je takoj priletel helikopter Obalne straže. S krova so rešili 20 oseb, štiri pa so razglasili za pogrešane.
Danes popoldne je uspelo reševalcem vzpostaviti stik s pogrešanim delom posadke, ni jim pa jih še uspelo rešiti.
Ladja Golden Ray lahko na svojem krovu prepelje 6933 avtomobilov. Tokrat je bilo naloženo okrog 4000 vozil korejskih znamk Kia in Hyundai. Pluje pod zastavo Marshallovih otokov.
Foto: Georgia Department of Natural Resources
Kljub moderni tehnologiji in stalni povezavi z nadzornimi centri je izginila 189 m dolga ladja MV Nur Allya za prevoz nikljeve rude.
Ladjo pogrešajo od 20. avgusta. Obsežno reševalno akcijo so organizirali včeraj.
Ladja za prevoz nikljeve rude je izplula iz pristanišča Weda proti Makassarju v Indoneziji. Na krovu je bila 25-članska posadka. Zadnja znana pozicija ladje je bila javljena 20. avgusta, ko je bila približno 44 nmi od kraja Namlea na otoku Buru (Indonezija).
Kaj se je zgodilo z ladjo in posadko, ni znano. Nikljeva ruda velja za enega najbolj nevarnih tovorov, ki ga prevažajo ladje. V primeru, da so na ladji ustrezni pogoji (velika vlažnost), se lahko ruda utekočini. To povzroči nestabilnost ladje, ki se lahko v trenutku prevrne. V zadnjih petih letih je do utekočinjenja razsutega tovora prišlo na devetih ladjah. Šest izmed njih je prevažalo nikljevo rudo.
V torek zvečer je zagorelo na sidrišču Široka pred luko Ist na istoimenskem otoku. Na pomoč so nemudoma priskočili člani prostovoljnega gasilskega društva z otoka Ist.
Požar naj bi na plovilu izbruhnil okrog 19.00 ure. Na krovu plovila je bila štiričlanska slovenska posadka. Očividci nesreče so posadko nemudoma evakuirali s plovila in jih prepeljali na obalo. Zaradi hitre pomoči v nesreči ni bil nihče poškodovan.
Člani gasilskega društva in delavci luške kapitanije so kraj nesreče zavarovali. Kljub gašenju požara jim ognja ni uspelo pogasiti. Plovilo je ob 21.00 uri pogorelo do vodne linije, nato pa se je potopilo na morsko dno. Leži na globini med 1 in 2 m.
Potopljena razbitina za zdaj ne predstavlja nevarnosti za plovni promet. Lastnik plovila jo bo moral dvigniti z morskega dna in odvleči z otoka Ist.
Požar na francoskem plovilu
Drug požar je izbruhnil na plovilu v četrtek v luki Milna na otoku Brač. Zagorelo je na 5,7 m dolgem plovilu z zunajkrmnim motorjem moči 165 kW.
Štiričlanska francoska družina se je na plovilo vkrcala okrog poldneva. Ko so prižgali motor, je začelo goreti. Mati in ena izmed hčerk sta v nesreči utrpeli telesne poškodbe. Druga hči in oče sta nesrečo preživela nepoškodovana. Poškodovani osebi so nemudoma odpeljali v Zdravstveni dom v Supetar, kjer so jima oskrbeli poškodbe.
Požar na plovilu je uspelo pogasiti gasilcem Prostovoljnega gasilskega društva Milna.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
V torek ob 16.20 uri so na pomoč poklicali z motorne jahte, ki je plula v Splitskem akvatoriju. Na plovilu je med plovbo v bližini otoka Hvar izbruhnil požar, ki ga posadka ni uspela omejiti.
Na kraj nesreče je prvo priplulo plovilo komercialne službe za reševanje. Posadko jahte so takoj prekrcali na reševalno plovilo in jih rešili nepoškodovane. Kasneje so na kraj nesreče priplule še člani gasilskega društva s svojim plovilom in ekipa za preprečevanje onesnaževanja morja.
Na motorni jahti je bilo približno 900 litrov dieselskega goriva. Ker je požar zajel celotno plovilo, je obstajala velika verjetnost, da se bo potopilo. Klub hitri intervenciji je plovilo pogorelo do vodne linije in se potopilo na globino 50 m. Nevarnosti za ostala plovila, ki plujejo v akvatoriju ni.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
V torek je nad rt Cod v ZDA priletel tornado. Vetrovi so pihali s hitrostjo okoli 200 km/h. Tornado je povzročal strah in trepet ljudi na kopnem, kaj pa se je dogajalo na morju, pa si lahko le predstavljamo.
Corey Smith je opravljal različna popravila na jadrnici, ki je bila zasidrana v pristanišču Stage. Po izjavah meteorologov in Bostona, naj bo tornado povzročal vetrove, ki so dosegali hitrosti preko 200 km/h. Pristanišče Stage ni bilo v samem centru tornada. Vetrovi v tem delu naj bi dosegali le hitrosti okoli 150 km/h.
Corey Smith, ki je serviser plovil, se je na jadrnico odpravil ob 10.30 uri. Takrat je bilo nad pristaniščem še vedro modro nebo. Vedel je, da se približuje nevihta, a je bil prepričan, da bo popravila izvedel še pred njenim prihodom. Žal temu ni bilo tako. Ob 12.00 uri je začutil, da je jadrnico začelo močno zanašati. Odšel je na krov in pogledal proti premcu. Videl je zgolj zid dežja, ki se mu je bližal. Bil je prepozen, da bi se odpravil na kopno. Nevihto je moral preživeti na plovilu, ki se je pričelo močno nagibati in zibati. Pograbil je svoj telefon in hitro pričel snemati.
Med nevihto se je preko 12 plovil odtrgalo s priveznih plovk. Odneslo jih je preko zaliva in jih vrglo na bližnjo obalo. Sedem plovil se je prevrnilo in potopilo. Smith ni vedel ali se bo lahko zadržal na plovilu, ali ga bo vrglo v morje. Nevihta je besnela nad zalivom dolgo uro. Glede na to, da smo posnetek uspeli objaviti, je Corey Smith preživel nevihto in prinesel cel telefon na kopno.
Foto in video: Corey Smith
V soboto so se zgodile kar štiri hujše pomorske nesreče.
Takoj v jutranjih urah, ob 7:40 uri, so na pomoč klicali z najete jadrnice Lucija Dream. Francoska posadka je z jamborom trčila ob most Mali Ždrelac. Plovilo se je pod mostom zataknilo. Na kraj nesreče je nemudoma priplulo plovilo Luške kapitanije Zadar, ki je zavarovalo kraj nesreče in organiziralo varen prehod pod mostom ostalim plovilom. Ker posadka jadrnice ni bila v nevarnosti, so poklicali čartersko podjetje, ki je organiziralo komercialno reševanje plovila. Po zaključenem reševanju, so pregledali plovilo in ugotovili, da ni strukturnih poškodb. Posadka je lahko nadaljevala s samostojno plovbo.
Nekaj minut pred drugo uro so na pomoč klicali z jadrnice Soul Mate na kateri je plul zakonski par. Partnerka je med plovbo padla v morje pri čemer jo je močno poškodoval propeler plovila. Soprog jo je vkrcal na pomožno plovilo in z njim odhitel proti otoku Vir. Med plovbo je poklical na pomoč in se dogovoril, da ju medicinska pomoč počaka na otoku Vir. Ob 14.30 uri sta pristala. Oba so odpeljali v Zadarsko bolnišnico.
Tretja pomorska nesreča se je zgodila nekaj minut po četrti uri popoldne. Z motorne jahte Wish so poklicali na pomoč, da je v plovilo začela vdirati voda. Kmalu so odpovedale vse naprave na plovilu in vdora vode ni več bilo možno zaustaviti. V času nesreče so bili na krovu trije člani posadke. Jahta se je pričela potapljati približno 5 nmi od zaliva Pokrivenik na otoku Hvar. Po koordinaciji z reševalno postajo, so na kraj nesreče napotili komercialno reševalno plovilo, ki je nemudoma izplulo iz luke Vis.
Le uro kasneje je v center za reševanje poklical kapitan ladje Duje. Ob 17.15 uri je reševal posadko motorne jahte Feretti 52 z imenom Amore 1. Na kraj nesreče je odplulo tudi plovilo luške kapitanije Split, ki je pet brodolomcev odpeljala v Milno na otoku Brač. Jahta je delno potopljena ostala na kraju nesreče. Poklicali so lastnika, čartersko podjetje, da je organizirala komercialno reševanje plovila. Ob 19.30 je obstajala nevarnost, da se jahta potopi, zato so jo s pomočjo komercialne reševalne ekipe odvlekli v zaliv Smrka na otoku Brač in preprečili njeno potopitev.
Kako pokličemo na pomoč v primeru pomorske nesreče.
Včeraj se je v Drveniškem kanalu zgodila pomorska nesreča. Ob 17.25 uri so na pomoč poklicali z jadrnice Dalecarlia, ki je plula v bližini.
Včeraj popoldne se je približno 1,5 nmi severno od otoka Drvenik Veli, v neposredni bližini grebena Vinišče zgodila pomorska nesreča. Potapljati se je začela turistična ladja s 16 potniki in dvema članoma posadke na krovu. Po prejemu klica na pomoč, so na lokacijo nemudoma izplula plovila luške kapitanije Split iz izpostav Trogir in Milna, ter plovilo Pomorske policije.
Ker se je ladja potapljala zelo hitro, so za pomoč zaprosili vsa plovila, ki so plula v bližini. Na klic na pomoč so se odzvala številna plovila. K sreči so uspeli vse osebe iz potapljajoče ladje, hitro potegniti iz vode. Center za koordinacijo reševanja na morju Reka, je zaprosil vse, ki so pomagali pri reševanju, da brodolomce odpeljejo v kraj Vinišče, kjer so organizirali njihov prevzem. Pričakale so jih ekipe hitre medicinske pomoči iz mest Trogir in Split. Vsi brodolomci, med njimi tudi otroci in ena nosečnica, so bili pregledani. Nesrečo so vsi nesrečo preživeli brez telesnih poškodb.
Kaj se je zgodilo
Po besedah kapitana turistične ladje Đeni, ki pluje pod hrvaško zastavo, je med plovbo v Drveniškem kanalu, pričela v plovilo udirati voda. Kapitan je nemudoma odredil, da vsi potniki in člani posadke oblečejo varnostne jopiče. Ker je voda udirala zelo hitro, se je odločil, da zapluje v plitvino proti grebenu Vinišče. Žal je bil nekoliko prepozen. Ladja se je potopila pred grebenom na globini 4 do 5 m. Mesto nesreče sta že nekaj minut po sami nesreči dosegli dve plovili. Po navodilih Centra za koordinacijo iskanja in reševanja na morju Reka, so takoj pričeli z reševanjem potnikov.
Delavci Luške kapitanije Split so pozicijo potopitve ladje označili in zavarovali. Vsi ki plujete v bližini, bodite pozorni, saj je del plovila potopljen, del pa je nad morsko površino. Na kraju nesreče ni opaženo onesnaženje morje. Plovilo nameravajo v kratkem dvigniti in odvleči na varen privez. Kaj je povzročilo tako naglo potopitev plovila bo pokazala preiskava, ki bo izvedena, ko bo plovilo na varnem privezu.
Vir: MPPI