Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Huda pomorska nesreča se je zgodila ponoči s sobote na nedeljo. Ladjo, ki je na krovu prevažala 4000 vozil, je zajel požar. Začela se je močno nagibati, nato pa se je prevrnila na bok. V času nesreče je bilo na krovu 24 oseb.
Nesreča ladje Golden Ray, ki je namenjena prevozu vozil, se je zgodila ponoči v kanalu, ki vodi proti pristanišču Brunswick v zvezni državi Georgia v ZDA. Na kraj nesreče je takoj priletel helikopter Obalne straže. S krova so rešili 20 oseb, štiri pa so razglasili za pogrešane.
Danes popoldne je uspelo reševalcem vzpostaviti stik s pogrešanim delom posadke, ni jim pa jih še uspelo rešiti.
Ladja Golden Ray lahko na svojem krovu prepelje 6933 avtomobilov. Tokrat je bilo naloženo okrog 4000 vozil korejskih znamk Kia in Hyundai. Pluje pod zastavo Marshallovih otokov.
Foto: Georgia Department of Natural Resources
Kljub moderni tehnologiji in stalni povezavi z nadzornimi centri je izginila 189 m dolga ladja MV Nur Allya za prevoz nikljeve rude.
Ladjo pogrešajo od 20. avgusta. Obsežno reševalno akcijo so organizirali včeraj.
Ladja za prevoz nikljeve rude je izplula iz pristanišča Weda proti Makassarju v Indoneziji. Na krovu je bila 25-članska posadka. Zadnja znana pozicija ladje je bila javljena 20. avgusta, ko je bila približno 44 nmi od kraja Namlea na otoku Buru (Indonezija).
Kaj se je zgodilo z ladjo in posadko, ni znano. Nikljeva ruda velja za enega najbolj nevarnih tovorov, ki ga prevažajo ladje. V primeru, da so na ladji ustrezni pogoji (velika vlažnost), se lahko ruda utekočini. To povzroči nestabilnost ladje, ki se lahko v trenutku prevrne. V zadnjih petih letih je do utekočinjenja razsutega tovora prišlo na devetih ladjah. Šest izmed njih je prevažalo nikljevo rudo.
V torek zvečer je zagorelo na sidrišču Široka pred luko Ist na istoimenskem otoku. Na pomoč so nemudoma priskočili člani prostovoljnega gasilskega društva z otoka Ist.
Požar naj bi na plovilu izbruhnil okrog 19.00 ure. Na krovu plovila je bila štiričlanska slovenska posadka. Očividci nesreče so posadko nemudoma evakuirali s plovila in jih prepeljali na obalo. Zaradi hitre pomoči v nesreči ni bil nihče poškodovan.
Člani gasilskega društva in delavci luške kapitanije so kraj nesreče zavarovali. Kljub gašenju požara jim ognja ni uspelo pogasiti. Plovilo je ob 21.00 uri pogorelo do vodne linije, nato pa se je potopilo na morsko dno. Leži na globini med 1 in 2 m.
Potopljena razbitina za zdaj ne predstavlja nevarnosti za plovni promet. Lastnik plovila jo bo moral dvigniti z morskega dna in odvleči z otoka Ist.
Požar na francoskem plovilu
Drug požar je izbruhnil na plovilu v četrtek v luki Milna na otoku Brač. Zagorelo je na 5,7 m dolgem plovilu z zunajkrmnim motorjem moči 165 kW.
Štiričlanska francoska družina se je na plovilo vkrcala okrog poldneva. Ko so prižgali motor, je začelo goreti. Mati in ena izmed hčerk sta v nesreči utrpeli telesne poškodbe. Druga hči in oče sta nesrečo preživela nepoškodovana. Poškodovani osebi so nemudoma odpeljali v Zdravstveni dom v Supetar, kjer so jima oskrbeli poškodbe.
Požar na plovilu je uspelo pogasiti gasilcem Prostovoljnega gasilskega društva Milna.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
V torek ob 16.20 uri so na pomoč poklicali z motorne jahte, ki je plula v Splitskem akvatoriju. Na plovilu je med plovbo v bližini otoka Hvar izbruhnil požar, ki ga posadka ni uspela omejiti.
Na kraj nesreče je prvo priplulo plovilo komercialne službe za reševanje. Posadko jahte so takoj prekrcali na reševalno plovilo in jih rešili nepoškodovane. Kasneje so na kraj nesreče priplule še člani gasilskega društva s svojim plovilom in ekipa za preprečevanje onesnaževanja morja.
Na motorni jahti je bilo približno 900 litrov dieselskega goriva. Ker je požar zajel celotno plovilo, je obstajala velika verjetnost, da se bo potopilo. Klub hitri intervenciji je plovilo pogorelo do vodne linije in se potopilo na globino 50 m. Nevarnosti za ostala plovila, ki plujejo v akvatoriju ni.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
V torek je nad rt Cod v ZDA priletel tornado. Vetrovi so pihali s hitrostjo okoli 200 km/h. Tornado je povzročal strah in trepet ljudi na kopnem, kaj pa se je dogajalo na morju, pa si lahko le predstavljamo.
Corey Smith je opravljal različna popravila na jadrnici, ki je bila zasidrana v pristanišču Stage. Po izjavah meteorologov in Bostona, naj bo tornado povzročal vetrove, ki so dosegali hitrosti preko 200 km/h. Pristanišče Stage ni bilo v samem centru tornada. Vetrovi v tem delu naj bi dosegali le hitrosti okoli 150 km/h.
Corey Smith, ki je serviser plovil, se je na jadrnico odpravil ob 10.30 uri. Takrat je bilo nad pristaniščem še vedro modro nebo. Vedel je, da se približuje nevihta, a je bil prepričan, da bo popravila izvedel še pred njenim prihodom. Žal temu ni bilo tako. Ob 12.00 uri je začutil, da je jadrnico začelo močno zanašati. Odšel je na krov in pogledal proti premcu. Videl je zgolj zid dežja, ki se mu je bližal. Bil je prepozen, da bi se odpravil na kopno. Nevihto je moral preživeti na plovilu, ki se je pričelo močno nagibati in zibati. Pograbil je svoj telefon in hitro pričel snemati.
Med nevihto se je preko 12 plovil odtrgalo s priveznih plovk. Odneslo jih je preko zaliva in jih vrglo na bližnjo obalo. Sedem plovil se je prevrnilo in potopilo. Smith ni vedel ali se bo lahko zadržal na plovilu, ali ga bo vrglo v morje. Nevihta je besnela nad zalivom dolgo uro. Glede na to, da smo posnetek uspeli objaviti, je Corey Smith preživel nevihto in prinesel cel telefon na kopno.
Foto in video: Corey Smith
V soboto so se zgodile kar štiri hujše pomorske nesreče.
Takoj v jutranjih urah, ob 7:40 uri, so na pomoč klicali z najete jadrnice Lucija Dream. Francoska posadka je z jamborom trčila ob most Mali Ždrelac. Plovilo se je pod mostom zataknilo. Na kraj nesreče je nemudoma priplulo plovilo Luške kapitanije Zadar, ki je zavarovalo kraj nesreče in organiziralo varen prehod pod mostom ostalim plovilom. Ker posadka jadrnice ni bila v nevarnosti, so poklicali čartersko podjetje, ki je organiziralo komercialno reševanje plovila. Po zaključenem reševanju, so pregledali plovilo in ugotovili, da ni strukturnih poškodb. Posadka je lahko nadaljevala s samostojno plovbo.
Nekaj minut pred drugo uro so na pomoč klicali z jadrnice Soul Mate na kateri je plul zakonski par. Partnerka je med plovbo padla v morje pri čemer jo je močno poškodoval propeler plovila. Soprog jo je vkrcal na pomožno plovilo in z njim odhitel proti otoku Vir. Med plovbo je poklical na pomoč in se dogovoril, da ju medicinska pomoč počaka na otoku Vir. Ob 14.30 uri sta pristala. Oba so odpeljali v Zadarsko bolnišnico.
Tretja pomorska nesreča se je zgodila nekaj minut po četrti uri popoldne. Z motorne jahte Wish so poklicali na pomoč, da je v plovilo začela vdirati voda. Kmalu so odpovedale vse naprave na plovilu in vdora vode ni več bilo možno zaustaviti. V času nesreče so bili na krovu trije člani posadke. Jahta se je pričela potapljati približno 5 nmi od zaliva Pokrivenik na otoku Hvar. Po koordinaciji z reševalno postajo, so na kraj nesreče napotili komercialno reševalno plovilo, ki je nemudoma izplulo iz luke Vis.
Le uro kasneje je v center za reševanje poklical kapitan ladje Duje. Ob 17.15 uri je reševal posadko motorne jahte Feretti 52 z imenom Amore 1. Na kraj nesreče je odplulo tudi plovilo luške kapitanije Split, ki je pet brodolomcev odpeljala v Milno na otoku Brač. Jahta je delno potopljena ostala na kraju nesreče. Poklicali so lastnika, čartersko podjetje, da je organizirala komercialno reševanje plovila. Ob 19.30 je obstajala nevarnost, da se jahta potopi, zato so jo s pomočjo komercialne reševalne ekipe odvlekli v zaliv Smrka na otoku Brač in preprečili njeno potopitev.
Kako pokličemo na pomoč v primeru pomorske nesreče.
Včeraj se je v Drveniškem kanalu zgodila pomorska nesreča. Ob 17.25 uri so na pomoč poklicali z jadrnice Dalecarlia, ki je plula v bližini.
Včeraj popoldne se je približno 1,5 nmi severno od otoka Drvenik Veli, v neposredni bližini grebena Vinišče zgodila pomorska nesreča. Potapljati se je začela turistična ladja s 16 potniki in dvema članoma posadke na krovu. Po prejemu klica na pomoč, so na lokacijo nemudoma izplula plovila luške kapitanije Split iz izpostav Trogir in Milna, ter plovilo Pomorske policije.
Ker se je ladja potapljala zelo hitro, so za pomoč zaprosili vsa plovila, ki so plula v bližini. Na klic na pomoč so se odzvala številna plovila. K sreči so uspeli vse osebe iz potapljajoče ladje, hitro potegniti iz vode. Center za koordinacijo reševanja na morju Reka, je zaprosil vse, ki so pomagali pri reševanju, da brodolomce odpeljejo v kraj Vinišče, kjer so organizirali njihov prevzem. Pričakale so jih ekipe hitre medicinske pomoči iz mest Trogir in Split. Vsi brodolomci, med njimi tudi otroci in ena nosečnica, so bili pregledani. Nesrečo so vsi nesrečo preživeli brez telesnih poškodb.
Kaj se je zgodilo
Po besedah kapitana turistične ladje Đeni, ki pluje pod hrvaško zastavo, je med plovbo v Drveniškem kanalu, pričela v plovilo udirati voda. Kapitan je nemudoma odredil, da vsi potniki in člani posadke oblečejo varnostne jopiče. Ker je voda udirala zelo hitro, se je odločil, da zapluje v plitvino proti grebenu Vinišče. Žal je bil nekoliko prepozen. Ladja se je potopila pred grebenom na globini 4 do 5 m. Mesto nesreče sta že nekaj minut po sami nesreči dosegli dve plovili. Po navodilih Centra za koordinacijo iskanja in reševanja na morju Reka, so takoj pričeli z reševanjem potnikov.
Delavci Luške kapitanije Split so pozicijo potopitve ladje označili in zavarovali. Vsi ki plujete v bližini, bodite pozorni, saj je del plovila potopljen, del pa je nad morsko površino. Na kraju nesreče ni opaženo onesnaženje morje. Plovilo nameravajo v kratkem dvigniti in odvleči na varen privez. Kaj je povzročilo tako naglo potopitev plovila bo pokazala preiskava, ki bo izvedena, ko bo plovilo na varnem privezu.
Vir: MPPI
V marini Frapa v Rogoznici je prišlo do eksplozije na motornem plovilu My Way.
V četrtek okrog 12.00 ure je prišlo do eksplozije na motornem gliserju My Way. Plovilo, ki je v lasti čarterskega podjetja, ima vgrajen bencinski motor. V času nesreče je bilo privezano na tranzitnem privezu v marini. Na krovu sta bila dva delavca čarterskega podjetja, oba hrvaška državljana. Eden izmed njiju je v eksploziji utrpel hujše telesne poškodbe in so ga morali nemudoma prepeljati v Klinični center Zagreb. Drugi delavec je utrpel lažje telesne poškodbe.
Na kraj nesreče so nemudoma prihiteli člani prostovoljnega gasilskega društva iz Rogoznice in požar pogasili v 15 minutah. Plovilo so nato dvignili iz vode in ga prepeljali na suhi privez v marini.
Zakaj je prišlo do eksplozije, še ni znano in bo pokazala preiskava, ki že poteka.
Vir: MPPI
Ponoči iz nedelje na ponedeljek so vzdolž vzhodne Jadranske obale vladale izjemno slabe vremenske razmere. Zaradi številnih neviht je prišlo do velikega števila pomorskih nesreč in reševati je bilo potrebno kar 58 oseb. Številna plovila je odneslo na obalo, nekatera so nasedla v celoti, nekatera delno, nekaj pa se jih je tudi potopilo.
V eni sami noči so na pomoč klicali kar s 150 plovil. Reševalne akcije je organizirala MRCC Reka, reševala pa so plovila luških kapitanij, pomorske policije in komercialnih služb za reševanje na morju SeaHelp in Emergensea.
Največ pomorskih nesreč se je zgodilo na področju Zadra. Prvi klic na pomoč so prejeli ob 22.30 uri, ko so pomoč potrebovali jadralci na petih jadrnicah v zalivu Jaz na otoku Molat. Na krovu jadrnic je bilo 50 otrok in šest odraslih oseb. Na kraj nesreče so nemudoma izplula reševalna plovila in v zelo kratkem času uspela rešiti vseh 56 oseb, ki so jih nato odpeljali v luko Molat in jih namestili v prostorih Mestnega odbora. Med brodolomci so bili otroci stari med 10 in 15 let, državljani Italije in Švice, ter šest odraslih oseb. V isti akciji so rešili tudi dva državljana republike Hrvaške, ki sta se evakuirala z lastnega plovila na pomožni čoln in se tako sama rešila s potapljajoče jadrnice. Vsi brodolomci so pomorsko nesrečo preživeli brez poškodb. Pet jadrnic je nasedlo na obalo otoka, ena se je potopila.
Na Krku pogrešano plovilo s šestimi otroci na krovu
Na področju Luške kapitanije Reka je potekala reševalna akcija v kateri je pomoč potrebovalo sedem državljanov republike Češke. Ena odrasla oseba je s šestimi otroki izplula z mestne plaže Punat proti Stari Baški. Sled za njimi se je izgubila. V iskalno akcijo so vključili plovilo Luške kapitanije, plovilo reševalne ekipe SeaHelp, eno privatno plovilo in ekipo policije, ki je izvajala iskanje po kopnem. Do jutra niso našli sledi za pogrešenimi, so pa kmalu prejeli informacijo, da so se pogrešani sami vrnili v kamp.
Na otoku Susak nasedla tri plovila
Na pomoč so poklicali tudi člani posadke treh plovil, ki so nasedla na otoku Susak. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Mali Lošinj in plovilo Pomorske policije iz Reke. Na otoku so našli vsa tri plovila in vse člane posadk, ki so nesreče preživeli brez poškodb. Lastnikom plovil so naložili, da izvedejo komercialno reševanje plovil.
Med plovbo redno spremljajte uradno vremensko napoved na tej povezavi:
VREME ZA POMORCE
Ponoči iz četrtka na petek je na področju otoka Olib zapihala močna tramontana. Ob 2.00 uri ponoči sta se zaradi trka ob obalo poškodovala in potonila.
Katamaran Lagoon 420 in 12 m dolga jadrnica sta bila privezana na muring na severni strani luke Olib na istoimenskem otoku. Luka, ki nudi dobro zaščito le pred južnimi vetrovi, je izpostavljena proti vsem vetrovom, ki prihajajo iz severne smeri. Ponoči iz četrtka na petek je zapihala močna tramontana in na privezih na severni strani luke dvignila visoke valove.
Na jadrnici, ki je plula pod nemško zastavo so bili štirje nemški državljani. Na katamaranu, ki je plul pod hrvaško zastavo pa je bila šestčlanska Češka posadka. K sreči se je vsem desetim uspelo rešiti s potapljajočih plovil na obalo.
Po navedbah portala morski.hr za katerega je dogajanje komentiral Darko Obradovič, se je zgodilo naslednje:
Med 01.00 in 02.00 uro ponoči je na severni strani otoka Olib zapihala močna tramontana. Na severnem delu luke olib sta bila privezani dve plovili. Plovilo Wave master hrvaške čarter družbe in jadrnica. Ker luka ni zaščitena pred vetrovi, ki prihajajo s severne strani, so se na severni strani dvignili visoki valovi. Posadka katamarana se je odločila, da izpluje, ker privez ni bil več varen. Med manevrom izplutja se je muring zataknil v propeler in manevriranje s plovilom ni več bilo možno. V manj kot treh minutah so trčili v jadrnico na sosednjem privezu. Posadka je poizkušala narediti vse kar je bilo možno. Žal je bila narava premočna in obe plovili sta se začeli potapljati. Domačini z otoka so prihiteli na pomoč in pomagali posadkam na kopno. Bili so dovolj hitri in vseh deset članov obeh posadk je bilo brez resnih poškodb rešenih iz morja.
Katamaran in jadrnico so iz morja dvignili že v soboto.
Foto: M.P.