eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Highfield  Burin Boats

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

399.00€

Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.

Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.

Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.


Prednosti:

  • Združljivo z motorjem Euro 6
  • Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
  • Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
  • Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
  • Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
  • Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
  • Vgrajen BLVP.
  • Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
  • Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
  • Plug and Play za enostavno namestitev.
  • Vgrajena varovalka.
  • Naravno hlajenje brez ventilatorja.
  • Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
  • Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.

 

Tehnični podatki:

  • Vhodna napetost – 13.2–16 V
  • Avtomatska aktivacija D+: Da
  • Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
  • Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
  • Polnilni tok: 60 A
  • Učinkovitost polnjenja: 96 %
  • Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
  • Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
  • Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
  • Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
  • Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
  • Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
  • Teža: 1,2 kg
  • Zaščita: IP20
  • Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm
TBB Nemo DM1260

Zadnji video


600+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Zagorelo na jahti v ACI marini Split

V ponedeljek popoldne je zagorelo na motorni jahti Angie privezani v ACI marini Split.

Nemška jahta Angie je bila privezana v servisnem delu marine Aci v Splitu. V popoldanskih urah se je iz jahte začel valiti dim. Delavci marine so o nezgodi obvestili gasilce in luško kapitanijo. Profesionalna gasilska enota iz Splita je nemudoma prihitela v marino in uspela pogasiti požar, ki se je razvil v notranjosti jahte.

Jahta Angie, ki v dolžino meri 18 m, pluje pod nemško zastavo in je v lasti nemškega državljana D. J. Razlog požara še ni znan. Kaj vse je uničeno na plovilu, bo znano šele po naknadnem pregledu plovila.

V marini ni prišlo do večjega onesnaženja morske vode.

 

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

Vir: MMPI

Dodaj nov komentar
Torek 16 Feb 2021

18 oseb poškodovanih v tornadu

Prejšnji teden je območje turškega mesta Izmir zajel tornado in uničil številne marine in pristanišča. Številna plovila so se potopila, najmanj osemnajst oseb je bilo poškodovanih.

V četrtek pozno zvečer se je nad območjem turškega mesta Izmir znesel tornado. Ob 21. uri po lokalnem času je najprej začelo močno deževati, nato pa je prihrumel močan tornado, ki je okrog polnoči na območju Cesme povzročil pravo razdejanje. Številna plovila so se prevrnila, potopila ali močno poškodovala. Parkirana vozila je veter premaknil za 10 in več metrov.

Vir: dailysabah.com; Foto (AA photo)

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 15 Feb 2021

Videoposnetek ladje, ki se je prelomila na pol in potonila

MV Arvin

Kamera na krovu tovorne ladje MV Arvin je posnela trenutek, ko je ladja trčila v visok val in se prelomila.

Tovorna ladja Arvin, ki je plula pod zastavo države Palau, je doživela tragično nesrečo. Med plovbo po Črnem morju, iz Gruzije proti Bolgariji, je trčila v visok val. Premec ladje se je dvignil in odlomil na približno tretjini dolžine ladje. Ladja se je potopila v bližini sidrišča pred turškim pristaniščem Bartin. Šest izmed dvanajstih članov posadke še vedno pogrešajo.

V videoposnetku, ki ga je posnela kamera na krovu ladje in so ga objavile turške oblasti, je jasno slišati, kako kapitan ladje izvede klic Mayday.

Ladja je bila zgrajena leta 1975. V dolžino meri 114 m, v širino pa 14 m. Na krovu je prevažala 2900 t razsutega tovora.

Vir: youtube (Global News), Foto: posnetek zaslona

Dodaj nov komentar
Torek 02 Feb 2021

Z ladje Maersk Essen padlo 750 kontejnerjev

Maersk Essen

Tovorna ladja Essen podjetja Maersk, ki pluje pod dansko zastavo, je izgubila 750 kontejnerjev.

Kontejnerska tovorna ladja Essen, ki ima kapaciteto 13.000 TEU, je plula iz kitajskega pristanišča Xiamen proti Los Angelesu v ZDA. Med plovbo po severnem Tihem oceanu jo je zajela močna nevihta in povzročila padec 750 kontejnerjev v ocean. Po navedbah lastnika ladje so vsi člani posadke nepoškodovani. Kakšna je natančna škoda, bodo ugotovili naknadno. Ladja je nadaljevala plovbo in včeraj dosegla pristanišče Los Angeles, kjer so jo privezali na 400. pomol APM terminala. Obalna straža in druge institucije so obveščene o dogodku.

V začetki meseca decembra smo pisali o podobni nesreči, ko je prav tako v Tihi ocean padla še trikrat večja količina kontejnerjev z ladje One Apus. Več na tej povezavi.

Foto: Maersk

Dodaj nov komentar
Četrtek 21 Jan 2021

Sunek vetra solo jadralca vrgel v ocean

Solo jadralec je s svojo 10 m dolgo jadrnico jadral po Arafurskem morju med Avstralijo in Papuo Novo Gvinejo. Močan sunek vetra ga je vrgel v morje približno 60 nmi od obale.

Jadralec je plul po odprtem morju Severnega teritorija Avstralije. Pihali so močni vetrovi in morje je bilo močno vzvalovano. Nenaden sunek vetra ga je vrgel v morje. K sreči je imel na sebi varnostni jopič opremljen s PLB – (Personal Locator Beacon) oziroma osebni lokator, ki se je sprožil takoj po padcu v vodo. Jadralec se sam ni mogel vrniti na plovilo, ki je nadaljevalo s plovbo.

Reševalci in reševalni jopič s PLB, ki so rešili solo jadralca

Signal njegovega PLB so prejeli v avstralskem centru za reševanje na morju in o nezgodi obvestili pomorsko policijo iz mesta Darwin. Nesrečni jadralec je bil približno 90 nmi oddaljen od kraja Nhulunbuy v oddaljenem Severnem teritoriju. Vremenske razmere so bile izjemno slabe. Na lokacijo so poslali reševalni helikopter in plovilo. Ko so ga dosegli, je bil že 15 nmi oddaljen od svoje jadrnice. Iz helikopterja so mu vrgli reševalni splav z radijsko postajo, preko katere so lahko usklajevali reševanje. Da so ga rešili, so potrebovali kar pet ur.

Odpeljali so ga v bolnišnico. Bil je izčrpan in dehidriran. K sreči je bilo morje toplo in se ni podhladil.

Po uspešno zaključeni reševalni akciji so v centru za reševanje povedali, da bi se nesreča lahko končala tragično, če jadralec ne bi uporabljal primerne varnostne opreme. Njegove jadrnice jim zaradi slabih vremenskih razmer ni uspelo rešiti. Njeno gibanje bodo spremljali, dokler bo možni in o lokaciji obveščali lastnika.

Dodaj nov komentar
Četrtek 07 Jan 2021

Orkanski jugo porušil pomol luke Sveta Nedjelja na otoku Hvar

Sveta Nedjelja, Hvar, orkanski jugo

V noči iz ponedeljka na torek je na področju Jadrana pihal orkanski jugo. Svojo brutalno moč je stresel vzdolž obale.

Včeraj smo že pisali o nesreči trajekta Cres, ki povezuje luko Preko na otoku Ugljen z Zadrom, ki ga je orkanski jugo vrgel na valobran luke Gaženica (video na tej povezavi). Številne težave je povzročal vzdolž celotne jadranske obale. Najmočneje je pihal v področju južnega dela Jadrana.

Na južni strani otoka Hvar je včeraj ponoči pihal z močjo 40 do 45 vozlov, sunki pa so dosegali celo hitrost 70 vozlov. Visoki valovi, ki jih je dvigal, so svojo moč pokazali v priljubljenem kraju Sveta Nedjelja, iz katere prihaja eno najboljših hrvaških vin. Majhna luka Sv. Nedjelja je izpostavljena zahodnim in južnim vetrovom. Pred leti je podoben orkanski jugo porušil vzhodni del zunanjega pomola luke. Ker ga niso sanirali, so valovi juga iz ponedeljka na torek ponoči svojo moč znesli na vzhodni segment notranjega pomola. Pomol je v tem delu tako poškodovan, da pristajanje ni več možno, v kakšnem stanju pa je preostala konstrukcija pomola še ni jasno.

Jugo ponoči

Sveta Nedjelja, Hvar, orkanski jugo

Porušen del pomola

Sveta Nedjelja, Hvar, orkanski jugo

Foto: Miro Štec

Dodaj nov komentar
Sreda 30 Dec 2020

Orkanski jugo vrgel trajekt v valobran luke Zadar - video

Na območju Jadrana danes piha orkanski jugo, ki dosega hitrosti 100 km/h in povzroča visoke valove, ki merijo tudi do 6 m. Po informacijah hrvaškega častnika morski.hr, je prišlo do pomorske nesreče trajekta podjetja Jadrolinija.

Trajekt Cres povezuje otok Ugljan s celino. Danes je izplul iz luke Preko proti luki Gaženica v Zadru. Pri vplutju v luko ga je zajel močan sunek južnega vetra in ga potisnil na kamnit valobran. Trajekt je poškodovan. Posadki je uspelo trajekt rešiti pred tragedijo in ji je uspelo pripluti v mestno luko Poluotok, kjer je trenutno privezan. Za kakšne poškodbe trajekta gre, še ni znano. Vsi potniki s trajekta so se varno izkrcali in po dosedanjih informacijah nihče ni poškodovan.

Vir: morski.hr; foto: posnetek zaslona

1 komentar
Ponedeljek 28 Dec 2020

Istranka, zadnja ladja Avstro-Ogrske mornarice, se je že tretjič potopila

Istranka, Avstro-Ogrska

Istranka je bila zgrajena leta 1896 v Trstu in velja za še zadnjo obstoječo ladjo avstro-ogrske mornarice. Dolga je 41,4 m, poganjal pa jo je parni stroj s 419 konjskimi močni, s katerim je dosegala hitrost skoraj 11 vozlov. Imela je dva jambora in 4 jadra ter 22 članov posadke. Leta 1899 je Istranko, ki je bila sprva poimenovana Ossero (Osor), kupila avstro-ogrska mornarica in jo preimenovala v S. M. Jaht Dalmat. Od leta 1910 jo je uporabljal predvsem prestolonaslednik Franc Ferdinand. Z njo je odpotoval tudi na svoje zadnje potovanje v Sarajevo, kjer je bil v atentatu ubit. Julija 1914 ga je namreč ladja Dalmat odpeljala do Metkovića, od koder je z vlakom odpotoval v Sarajevo, ladja pa ga je čakala. Nanjo so ob vrnitvi vkrcali posmrtne ostanke Franca Ferdinanda in njegove žene.

To pa ni edini pomemben dogodek v zgodovini Istranke. Pred začetkom prve svetovne vojne sta se na njej, zasidrani pred dvorcem Miramar, sestala prestolonaslednik Franc Ferdinand in nemški cesar Vilijem ter se dogovarjala o potezah v prvi svetovni vojni, ki je bila takrat že neizbežno pred vrati.

Istranka, Avstro-Ogrska

Na Istranki je bila prvič na Jadranu uporabljena brezžična radiotelegrafija, od 1954 do 1958 pa je služila kot zapovedno plovilo Jugoslovanske vojne mornarice.

Leta 1970 je bila urejena v plavajočo restavracijo v Splitu, podjetje, ki jo je upravljalo, pa je v 90. letih propadalo, s tem pa se je začelo tudi propadanje Istranke. Nato je bila prodana italijanskim lastnikom, ki so njeni lastniki še danes, vendar za ladjo ne skrbijo. Po prvem potopu leta 2007 je bila leta 2014 dvignjena z dna, vendar je zaradi pomanjkanja sredstev in nerešenega statusa niso obnovili, zato se je ponovno potopila. Julija 2020 so jo ponovno dvignili z dna, vendar je trup ladje že tako obdelal zob časa, da se je pred nekaj dnevi ponovno, tretjič, potopila. Hrvaška je v preteklosti sicer ladjo razglasila za kulturno dediščino, prav tako si Pomorski muzej v Splitu prizadeva najti rešitev, vendar predvsem zaradi pomanjkanja sredstev ter zapletenih birokratskih postopkov in dejstva, da je še vedno v italijanski lasti, ladja z impresivno zgodovino propada še naprej.

Besedilo: Nataša Kolega; foto: morski.hr, http://www.croinfo.net

Dodaj nov komentar
Sobota 19 Dec 2020

Izginila naftna ploščad INE v severnem Jadranu

Čeprav se sliši še tako neresnično, pa je žal res. Izginila je naftna ploščad hrvaškega podjetja INA, ki je bila postavljena v severnem Jadranu.

Center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju na Reki je v večernih urah 5. decembra prejel informacijo, da je prišlo do prekinitve daljinskega nadzora in kontakta z naftno ploščadjo Ivana D, ki je stacionirana v severnem Jadranu zunaj teritorialnih voda Republike Hrvaške.

Predstavnik INE je povedal, da so vrtine na naftnih ploščadih Ivana D, Ivana A in Annamaria A pravočasno zaprli in ni nevarnosti za puščanje plina. Objekt Ivana D je sicer daljinsko nadzorovan in nima posadke. Zaradi izginotja ploščadi niso ogrožene posadke na drugih povezanih eksploatacijskih objektih.

Na lokacijo se je odpravilo službeno plovilo Obalne straže Republike Hrvaške. Na lokaciji, kjer bi morala biti ploščad, žal niso našli ničesar. Kaj natančno se je zgodilo, še ni jasno. Več informacij bo na voljo, ko se bodo vremenske razmere umirile in bo možno ugotoviti, kaj se je zgodilo.

V INI zatrjujejo, da nesreča nima naravovarstvenih posledic, saj je avtomatski sistem pravočasno izključil ploščad.

Posodobitev 16.12.2020

Po informacijah INE, je naftno ploščad Ivana D porušil močan jugo. Nosilni stebri ploščadi so se skrivili in ploščad je potonila na morsko dno. Varnostni ventili so se zaprli in zaenkrat ni nevarnosti za ekološko katastrofo. Plovni promet ni ogrožen. Ploščad je potopljena na globini 50 m.

Foto: Marin Tironi/PIXSELL

Dodaj nov komentar
Četrtek 10 Dec 2020

Obalna straža rešila 62-letnika, ki se je prevrnil 86 nmi od obale

Neverjetne stvari se dogajajo tudi v času vseh omejitev. 62-letni navtik, ki se je odpravil na plovbo s svojim gliserjem v petek, se je prevrnil. Po dveh dnevih iskanja, ga je našla Obalna straža.

Stuart Bee, star 62, let je iz marine Cape v ameriškem mestu Cape Canaveral odplul v petek popoldne okrog 16.00 ure, ko so ga zadnjič videli. Izplul je s svojim 10 m dolgim motornim plovilom SeaRay z imenom Stingrey. Odpravil se je na ribolov proti odprtemu morju, nato pa so se vse sledi za njim izgubile. Obalna straža je nemudoma pričela z iskalno akcijo. Ker ga niso našli, so področje iskanja razširili na celotno področje Jacksonvillea. Po dveh dnevih iskanja je se navtiku nasmehnila sreča. V nedeljo ga je opazilo letalo Obalne straže. Na lokacijo so nemudoma poslali reševalno plovilo. Njegov gliser se je potopil. Nad vodno gladino se je obdržal le še manjši del premca, katerega se je oklepa. Reševalci so prišli zadnji trenutek. Kmalu zatem, ko so ga vkrcali na svoje plovilo, se je gliser potopil.

Stuart Bee je povedal, da se je nesreča zgodila zaradi okvare na plovilu. Vanj naj bi začela vdirati voda.

Dodaj nov komentar
Torek 08 Dec 2020
Internautica26_300x400_02.jpg

Najbolj brane novice

V marini zgorele in potonile 4 jahte

Napredni jadralni tečaj: 2-dnevni vikend tečaj intenzivnega jadranja v slovenskem morju

Tepeš: Slovo od Vanuatuja

Elan SixtyFive – Novo poglavje za Elan Yachts

Al_Kuwait

Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani.

Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja.

Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije. Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji, saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole.

Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili. Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov, ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor.

Al_Kuwait

Foto: Avstralska policija

V morje odvrgel drogo vredno 170 mio EUR

Elan: SixtyFive - prve slike nove luksuzne jadrnice

Brodolomec preživel rekordnih 133 dni na splavu

+
Internautica26_300x400_01.jpg
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Stran 10 od 28

Navigator Ptuj Group
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje