Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V začetku meseca avgusta so štirje jadralci na krovu manjše jadrnice doživeli hujšo nesrečo. Med jadranjem v močnem vetru in visokih valovih so končali med piloti pomola Redondo Beach v Kaliforniji.
K sreči so nesrečo vsi preživeli le z manjšimi telesnimi poškodbami. Ker so bili blizu obale, jim je uspelo samim priplavati na obalo in se rešiti. Manj sreče pa je imela njihova jadrnica. V le nekaj minutah po nesreči so jo valovi v kosih vrgli na obalo.
V sredo se je zgodila tragična pomorska nesreča. Ladja je potonila in s seboj potegnila vse člane posadke, razen enega, in 6000 krav.
V sredo, 2. septembra, se je zgodila tragična pomorska nesreča. Pri japonskem otoku Amami Oshima je potonila ladja za prevoz živine. Japonska obalna straža, ki je prihitela na kraj nesreče, je rešila le enega mornarja.
Ladja za prevoz živine je izplula z Nove Zelandije. Na krovu je bilo skoraj 6.000 glav živine. V sredo, kmalu po polnoči, je ladja sprožila klic v sili. Po zvočnikih so posadko obvestili, naj si namesti reševalne jopiče. Edvardo Sareno si je oblekel reševalni jopič in skočil v morje. Le nekaj trenutkov za tem se je ladja prevrnila in potonila. Japonska obalna straža je na lokacijo nemudoma poslala tri letala in štiri plovila. Kljub takojšnji reakciji so do sedaj edinega preživelega člana posadke, 45-letnega Edvarda Sarena, rešili šele po 24 urah plavanja v Vzhodnem Kitajskem morju. Žal so našli le njega.
Čeprav je na območju nesreče divjal tajfun z vetrovi, ki so presegali hitrost 150 km/h, je reševalna akcija potekala tudi v četrtek. Za zdaj brez uspeha. Rešili so le enega člana posadke. Tajfun se trenutno pomika proti Korejskemu polotoku. Kljub boljšim razmeram za reševanje obstaja zelo majhna verjetnost, da je nesrečo preživel še kateri drug član posadke.
Foto: Japonska obalna straža
Hrvaška vlada je v letošnjem letu pridobila šest dronov za nadzor pomorskega prometa v teritorialnih vodah. Po pol leta uporabe je strmoglavil prvi dron.
V petek, 28. avgusta, je v jutranjih urah iz zračne luke na otoku Brač poletel dron za nadzor pomorskega prometa. Kmalu po vzletu se je dron zrušil in k sreči padel na neposeljen in nedostopen del otoka Brač. Razlog za nesrečo ni znan. Po informacijah organov za varnost zračnega prometa nobena oseba ni bila poškodovana v tej nesreči.
Brezpilotni letalnik – dron tipa Schiebel S-100 je težak 110 kg, preleti lahko 180 km in doseže največjo hitrost letenja več kot 220 km/h. Pri hitrosti 100 km/h je lahko v zraku vse do 6 ur. Cena posameznega drona znaša okrog 1,5 mio EUR. Dron naj bi v petek poletel na redne aktivnosti, ki jih izvajajo za kontrolo varnosti plovbe in zaščite morja.
Droni padajo z neba
Da, droni padajo z neba. Tehnologija še ni dosegla stopnje, pri kateri bi lahko rekli, da je letenje z droni 100-odstotno zanesljivo. Verjetno tudi nikoli ne bo. Drone za snemanje uporabljamo tudi pri eNavtiki. V petih letih smo opravili že več kot 400 letov. Trenutno uporabljamo že četrti dron. Tehnologija je v petih letih močno napredovala. Droni so vedno bolj zanesljivi, a še vedno prihaja do napak. S prvim dronom smo bili enkrat primorani prisilno pristati zaradi okvare na krmilnikih, drugi je končal v morju zaradi napake na bateriji. Letos smo opravili že več kot 80 letov. Seveda ne brez zapletov. Med snemanji v avgustu smo imeli težave z IMU in vizualnimi senzorji. Potrebne so bile razne kalibracije, posodobitve, nastavitve …, a k sreči smo ob daljinski pomoči podjetja oneDrone iz Ljubljane lahko opravili načrtovano delo.
Povsod v Evropi obstaja zakonodaja za letenje z droni. Če ga imate, se zavedajte, da so predpisi namenjeni varnosti. Upoštevajte jih in letite v skladu z njimi. Preden poletite, se v posamezni državi registrirajte, sklenite zavarovanje in posamezen let prijavite, če to zahteva zakonodaja. Če bo prišlo do nesreče, se lahko stvari močno zakomplicirajo. Pri eNavtiki smo registrirani operater brezpilotnih letalnikov na območju Hrvaške, Malte in Črne gore. Vse lete, ki jih opravimo, predhodno prijavimo in pridobimo dovoljenje.
V nedeljo je prišlo do nespametne pomorske nesreče. Vodnik vodnega skuterja je iz neznanega razloga trčil v gliser z visoko hitrostjo in se huje poškodoval. Utrpel je hujše poškodbe noge, iz katere je močno krvavel.
Nesreča se je zgodila v nedeljo v jutranjih urah. Že ob 8.44 so v klicni center prejeli nujni klic o pomorski nezgodi, ki se je zgodila v bližini zaliva Vrulja na otoku Kornat. Očividec, ki je poklical v center, se je sam angažiral in začel reševati poškodovanega vodnika vodnega skuterja. S svojim plovilom je odplul do ponesrečenca, ga vkrcal na svoje plovilo in ga odpeljal do zaliva Opat na otoku Kornat. Iz Tribunja je proti otoku nemudoma izplulo službeno plovilo ter ponesrečenca prevzelo že ob 9.55. Odpeljali so ga v Tribunj, kjer ga je prevzela ekipa nujne medicinske pomoči.
V jutranjih urah se je iz plovila Sealine na otoku Krk začel valiti dim. Že v nekaj minutah so na kraj nesreče prihitele gasilske enote in začele gasiti požar.
Požar je zagorel na motorni jahti Sealine privezani v marini Punat na otoku Krk. Gasilska ekipa marine je na privez prišla že nekaj minut po tem, ko se je iz plovila začel dvigovati gost dim. Zagorelo je v motornem prostoru. V času izbruha požara ni bilo nikogar na plovilu.
Usposobljeni delavci marine Punat so nemudoma začeli gasiti požar s pomola, le nekaj minut kasneje pa je priplulo še specialno plovilo marine za gašenje požarov na vodi. Z usklajeno in dobro organizirano akcijo jim je uspelo požar pogasiti še na privezu. Plovilo so kasneje odvlekli iz marine. Spremljali so jih tudi člani gasilskega društva Krk.
Po dosedanjih informacijah je lastnik plovila že imel podobno nesrečo pred leti. Ko je bilo njegovo plovilo na suhem privezu poleg marine, je na plovilu izvajal različna popravila. Naenkrat je izbruhnil požar, ki se je iz njegovega plovila razširil na sosednja. V požaru je zgorelo sedem plovil. To nedeljo naj bi bil na svojem plovilu in ga poskušal priključiti na električni priključek v marini. Vedno, ko se je priključil na omrežje, se je izključila varnostna varovalka. Po več neuspelih poskusih je zaprl plovilo in zapustil marino.
V petek je prišlo do neverjetne pomorske nesreče. Utonila je potapljačica v popolni potapljaški opremi.
V petek se je skupina potapljačev odpravila na potop na Kornate. S plovilom so se zasidrali na otoku Levernaka. Potop je organiziralo zagrebško podjetje in je imelo vsa potrebna dovoljenja za izvajanje dejavnosti.
V poznih popoldanskih urah se je proti otoku približala nevihta. Potapljanje so prekinili in pričeli z vkrcavanjem potapljačev na krov plovila. 35 letna Nemka je uspešno priplavala do plovila. Poizkušala se je povzpeti na plovilo, a ji ni uspelo. V potapljaški opremi je padla nazaj v morje in utonila. Ostali potapljači na krovu plovila ji niso uspeli pomagati. Po opravljeni obdukciji je bilo potrjeno, da je umrla zaradi utopitve.
Slika: otok Levernaka, arhiv eNavtika
V petek je zagorel gliser pred luko Cres. V reševalno akcijo so se nemudoma vključili gasilci.
V petek okrog 12.30 je zagorelo na gliserju pred luko Cres. Nemška državljana, ki sta plula na plovilu sta se rešila s skokom v morje. Mimoidoče plovilo ju je sprejelo na svoj krov in odpeljalo v kamp. Nesrečo sta preživela brez poškodb.
Gasilcem prostovoljnega gasilskega društva Cres je plovilo uspelo pogasiti. Na kraj nesreče je kmalu priplulo plovilo izpostave Luške kapitanije iz mesta Cres. Ob njihovem prihodu se je plovilo zaradi poškodb že potopilo. Ker je potopljeno na globini 52 m ne predstavlja nevarnosti za ostale udeležence v pomorskem prometu.
Gliser je bil dolg 4,5 m in je plul pod nemško zastavo. Imel je vgrajen motor z močjo 95,7 kW. Po pregledu dokumentacije plovila so ugotovili, da je lastnik poravnal vse obveznosti z naslova varnosti plovbe in zaščito pred onesnaženjem morja. Proti lastniku plovila zato ne bodo uvedeni nikakršni prekrškovni postopki. Zakaj je na plovilu zagorelo, še ni jasno.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi:
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi:
Slika je simbolična
Nestabilno vreme po celotnem svetu povzroča številne probleme navtikom. Na Hrvaškem so nevihte v zadnjih dneh na kopno zmetale številna plovila, ki so bila zasidrana v zalivih. Čeprav bi mislili, da je privez v marini vedno varno zavetje, pa ni vedno tako.
Predvčerajšnjim je orkanski veter prečkal marino Southport v Severni Karolini (ZDA). Kljub temu da marina leži v dobro zaščitenem zalivu, kjer bi pričakovali varen privez plovila, tokrat ni bilo tako. Orkan je dobesedno pometel plovila. Številna so končala na kopnem, v vodi pa so ležala drug na drugem. Po navedbah lokalnih medijev je uničenih in poškodovanih več kot 90 odstotkov plovil v marini.
Orkan, ki so ga poimenovali Isaias, je dosegal hitrosti več kot 160 km/h. Poleg ogromne materialne škode je zahteval tudi dve življenji, tri osebe pa še vedno pogrešajo.
Foto: posnetek zaslona; Video: Travis Huffstetler
Pomorska nesreča se je zgodila v nedeljo okrog 17.30. Motorna jahta je z veliko hitrostjo trčila v mirujočo barko.
V neposredni bližini otoka Ugljan je prišlo do pomorske nesreče, ki se je končala dokaj srečno. Zakonca, oba hrvaška državljana, sta na svoji barki lovila ribe. Nekaj minut pred 17.30 je vanju trčila motorna jahta, ki je plula s hitrostjo večjo od 20 vozlov. Lastnik barke je nemudoma poklical na pomoč. Ker sta bili po nesreči obe plovili plovni, sta obe odpluli do luke Lučica, kamor je priplulo tudi reševalno plovilo Luške kapitanije Zadar. Vse štiri osebe je pregledala medicinska ekipa. Ena izmed njih je bila lažje poškodovana, preostale tri pa so nesrečo preživele brez telesnih poškodb.
Po opravljeni preiskavi, ki se je zaključila že ob 19.30, naj bi nemški voditelj motorne jahte spregledal barko. Pogled naj bi mu oviralo pomožno plovilo, ki ga je pritrdil na premec plovila. Ker plovila ni opazil, ni izvedel nobenega manevra, da bi se izognil pomorski nesreči. Alkotest ni pokazal prisotnosti alkohola v krvi nemškega navtika.
Slika je simbolična
Pomorski promet zaradi vse več dopustnikov na Hrvaškem strmo narašča. Zaradi tega so v porastu tudi nespametne pomorske nesreče.
Včeraj je na otok Zverinac nasedla motorna barka s petčlansko posadko. Na krovu barke Vladimir Nazor so bile tri odrasle osebe in dva otroka. Na pomoč je poklical voditelj čolna. Vsi člani posadke so hrvaški državljani. Plovilo je nasedlo na skale otoka s skoraj polovico dolžine plovila. V nesreči ni bila nobena oseba poškodovana. Poškodovan je zgolj trup plovila. Voditelj plovila je uspešno opravil alkotest. Povedal je, da je do nesreče prišlo zaradi nepazljivosti med plovbo preblizu obale.
Vseh pet članov posadke so prekrcali na plovilo Luške kapitanije Zadar, ki jih je odpeljala do luke Zadar. Proti voditelju plovila bo uveden postopek in naloženo bo komercialno odsukanje plovila in vleka do najbližje luke, kjer bodo plovilo lahko popravili.