Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.
Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.
Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.
Prednosti:
- Združljivo z motorjem Euro 6
- Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
- Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
- Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
- Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
- Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
- Vgrajen BLVP.
- Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
- Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
- Plug and Play za enostavno namestitev.
- Vgrajena varovalka.
- Naravno hlajenje brez ventilatorja.
- Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
- Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.
Tehnični podatki:
- Vhodna napetost – 13.2–16 V
- Avtomatska aktivacija D+: Da
- Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
- Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
- Polnilni tok: 60 A
- Učinkovitost polnjenja: 96 %
- Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
- Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
- Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
- Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
- Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
- Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
- Teža: 1,2 kg
- Zaščita: IP20
- Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm

Kontejnerska ladja MOL Comfort je ponoči, 17.6.2013, v Indijskem oceanu doživela katastrofalno nesrečo.
Med plovbo iz Singapurja proti Jeddahu, je bilo v Indijskem oceanu slabo vreme z visokimi valovi. Ladja ladjarja Mitsui O.S.K Lines, ki je na krovu prevažala 4382 kontejnerjev, se je v slabem vremenu prelomila. V ladjo je začela vdirati voda. Na krovu ladje, ki je plula pod zastavo Bahamov, je bila 26 članska posadka, med njimi 11 Rusov, 14 Filipincev in 1 Ukrajinec. Indijska obalna straža iz Mombaja, je nemudoma sprožila reševalno akcijo. Zaradi poškodb je ladja potonila približno 840 nmi zahodno od Mombaja. Posadka je ladjo pravočasno zapustila in se rešila z reševalnimi čolni. Kmalu po nesreči jih je prevzela ladja Yantian Express, ki je plula v bližini. Vseh 26 članov posadke, je nesrečo preživelo brez poškodb.
Ladja MOL Comfort je bila dolga 316 m in široka 46 m. Na krovu je imela prostor za 4500 kontejnerjev. Izdelana je bila leta 2008 na Japonskem. To je prva pomorska nesreča te vrste za ladjo izdelano na Japonskem.
Video je bil posnet z ladje, ki je v času nesreče plula v bližini:
Vir: Youtube.com; Foto: http://www.maritimedanmark.dk/

Tovorna ladja Marti Princess, ki pluje pod zastavo Malte, iz Turčije v Francijo vozi cement. 27. junija 2009 je vanjo trčila več kot dvakrat večja nemška ladja Renata Schulte, ki je plula iz Marocca proti Istanbulu. Do nesreče je prišlo ob severozahodni obali Egejskega morja. Obe ladji sta se v trku močno poškodovali. Ladja Marti Princess je utrpela večje poškodbe trupa. Vanjo je začela vdirati voda. Z ladje so evakuirali 11 od 18 članov posadke zaradi nevarnosti, da se ladja potopi. V nesreči nihče od članov posadk ni bil poškodovan.

V mesecu septembru leta 2014 sta v Sueškem kanalu trčili tovorni ladji Colombo Express in Maersk Tanjong.
Nesreča se je zgodila 29.9.2014 v severnem delu Sueškega kanala v bližini Port Said-a. Trčili sta ladji Colombo Express s kapaciteto 8,749 TEU in Maersk Tanjong s kapaciteto 8,112 TEU. V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Ladja Colombo Express je utrpela večje poškodbe desnega boka v dolžini preko 20 m in na desnem delu krme. Z ladje pa so padli trije kontejnerji zaradi katerih so ustavili promet v kanalu, dokler jih niso dvignili iz vode in zagotovili varno plovbo.
Poglejte tudi:

Francosko podjetje CMA CGM je eno večjih svetovnih ladijskih prevoznikov. Flota 428 ladij jih uvršča na tretje mesto na svetu. Plujejo na 170 različnih rutah in povezujejo 400 svetovnih pristanišč. Kontejnerska ladja Debussy je 8.3.2010 ob 16.00 uri pristajala v pristanišču Constanta. Pri pristajanju sta ji pomagala dva vlačilca. Kljub njuni pomoči je ladjo nekontrolirano neslo proti obali, kjer je trčila v ladjo Haci Fatima Sari, vlačilec pa je stisnila med svoj bok in obalo ter ga močno poškodovala. Nesreča se je k sreči končala brez človeških žrtev.
Celotno nesrečo si lahko ogledate v videu:

Manjša turistična ladja in motorna jahta sta na odprtem morju pluli z veliko hitrostjo.
Kurz plovil se je sekal. Krmarja nista spremenila smeri plovbe. Ladji sta trčili, k sreči pa člani posadk niso utrpeli težjih poškodb. Nezgoda se je zgodila le zaradi nespoštovanja pravil o izogibanju trkov na morju in ker noben od krmarjev ni bil pozoren in opazil, da obstaja verjetnost trka.

Meseca oktobra 2010 je ladja Grand Rodosi trčila v ribiško ladjo Apollo S. Ko je bila privezana na pomol v luki Port Lincoln v južni Avstraliji, je ladja Grand Rodosi vanjo trčila s tako veliko hitrostjo, da jo je zmečkala kot pločevinko. Apollo S je potonila le nekaj minut po trku.
Največje navtične nesreče ujete na videu 1. del: Kako je ladja MV Federa trčila v obalo zaradi vetrov, ki so dosegali 12 Boufortov.

Pomorske nesreče žal niso tako redke, kot bi si želeli. Dogajajo se prav pogosto. A le redke so ujete tudi s kamero. Poiskali smo nekaj največjih nesreč, ki si jih boste v naslednjih mesecih lahko ogledali.
MV Federa je bila ladja za prevoz razsutega tovora. 10.10.2008 je plula skozi Gibraltarsko ožino v vetrovih, ki so dosegali 12 Boufortov. Ladja je treščila ob skalnato obalo pri rtu Europa, visoki valovi pa so jo prepolovili. V času nesreče je bilo na ladji 31 članov posadke. V reševalni akcijo so se združile gibraltarske in španske reševalne ekipe. Prvih pet članov posadke so rešili s helikopterjem, medtem ko so ostale člane rešili s posebnim dvigalom. Ladja se je kmalu po tem zlomila na dva dela. Poškodbe so bile tako velike, da ladje ni bilo več možno popraviti.
V nesreči se je v morje izlila približno polovica od 300 ton nafte. Del nafte je prineslo na gibraltarsko zahodno obalo. Del naftnega madeža je dosegel celo mesta Tarife.
Februarja 2009 so prednji del ladje dvignili na površino in ga odvlekli v pristanišče, kjer so ga razrezali.


