Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 200 Ah baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več od ostalih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 200Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 2560 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 200 A
- Priporočljiv tok polnjenja: 25-100 A
- Tok praznjenja: 200 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 300 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +70°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -5°C do +60°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,5 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm
V ponedeljek popoldne je ogenj zajel potniško ladjo s 60 potniki na krovu. Ladja je zgorela in nato potonila.
V ponedeljek ob 15.45 uri je 22.8 metrov dolgo potniško ladjo, ki jo upravlja podjetje Pee Jay White Island Tours, zajel ogenj. Do nesreče je prišlo približno 1 nmi daleč od novozelandske obale pri kraju Whakatane. V času nesreče je bilo na krovu 53 potnikov in sedem članov posadke. Ko so videli, da se ogenj hitro širi, so vsi skočili v vodo in se rešili. Ob 16.00 uri so z ladje opravili mayday klic, ki ga je prejela obalna straža. Na kraj nesreče so nemudoma poslali več manjših plovil, ki so rešili potnike in posadko iz vode. Vse so odpeljali na kopno, kjer jih je pregledalo medicinsko osebje. Štiri osebe so odpeljali v bolnico na nadaljnje opazovanje.
Ladja je pogorela vse do vodne linije in nato potonila približno 1 nmi od obale. Kaj je bil vzrok za požar še ni jasno.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: www.tvnz.co.nz
Vlačilec Miss Stacy je močan rečni tok odnesel pod ladjo, ki je delala na gradbišču mostu Memorial v Portsmouthu v ZDA.
Že po 20 min je na kraj nezgode priplul vlačilec Eugene Moran in ujeti vlačilec rešil. Do nesreče vlačilca Miss Stacy naj bi prišlo zaradi močnega toka in kapitana, ki ni poznal razmer na področju, kjer je plul. Nezgoda se je zgodila 21.2.2012 in k sreči nihče ni bil poškodovan.
Kontejnerska ladja, ki pluje pod nemško zastavo je zaplula kar na kopno v neposredni bližini športnega stadiona v Hong Kongu.
Nemška ladja Hansa Construction, ki v dolžino meri 192,5 m je bila natovorjena s kontejnerji. Plula je iz pristanišča Yokohama skozi plovno zelo obremenjen kanal Esat Lamma. Nenadoma je začela zavijati proti obali. Posadka je spustila sidro in z njegovo pomočjo poizkušala ustaviti ladjo. Na obali so slišali glasne zvoke sidra in verige, ki sta drgnila po dnu in ob ladjo. K sreči je manever uspel in ladja je le s premcem nasedla na obalo v neposredni bližini Hong Konškega univerzitetnega športnega centra. Na kraj nesreče so nemudoma prihiteli gasilci in policija. Takoj, ko se je ladja ustavila so jo uspeli ponovno sploviti, tako da so motorje prestavili v vzvratno prestavo.
Kontejnerska ladja MOL Comfort je ponoči, 17.6.2013, v Indijskem oceanu doživela katastrofalno nesrečo.
Med plovbo iz Singapurja proti Jeddahu, je bilo v Indijskem oceanu slabo vreme z visokimi valovi. Ladja ladjarja Mitsui O.S.K Lines, ki je na krovu prevažala 4382 kontejnerjev, se je v slabem vremenu prelomila. V ladjo je začela vdirati voda. Na krovu ladje, ki je plula pod zastavo Bahamov, je bila 26 članska posadka, med njimi 11 Rusov, 14 Filipincev in 1 Ukrajinec. Indijska obalna straža iz Mombaja, je nemudoma sprožila reševalno akcijo. Zaradi poškodb je ladja potonila približno 840 nmi zahodno od Mombaja. Posadka je ladjo pravočasno zapustila in se rešila z reševalnimi čolni. Kmalu po nesreči jih je prevzela ladja Yantian Express, ki je plula v bližini. Vseh 26 članov posadke, je nesrečo preživelo brez poškodb.
Ladja MOL Comfort je bila dolga 316 m in široka 46 m. Na krovu je imela prostor za 4500 kontejnerjev. Izdelana je bila leta 2008 na Japonskem. To je prva pomorska nesreča te vrste za ladjo izdelano na Japonskem.
Video je bil posnet z ladje, ki je v času nesreče plula v bližini:
Vir: Youtube.com; Foto: http://www.maritimedanmark.dk/
Tovorna ladja Marti Princess, ki pluje pod zastavo Malte, iz Turčije v Francijo vozi cement. 27. junija 2009 je vanjo trčila več kot dvakrat večja nemška ladja Renata Schulte, ki je plula iz Marocca proti Istanbulu. Do nesreče je prišlo ob severozahodni obali Egejskega morja. Obe ladji sta se v trku močno poškodovali. Ladja Marti Princess je utrpela večje poškodbe trupa. Vanjo je začela vdirati voda. Z ladje so evakuirali 11 od 18 članov posadke zaradi nevarnosti, da se ladja potopi. V nesreči nihče od članov posadk ni bil poškodovan.
V mesecu septembru leta 2014 sta v Sueškem kanalu trčili tovorni ladji Colombo Express in Maersk Tanjong.
Nesreča se je zgodila 29.9.2014 v severnem delu Sueškega kanala v bližini Port Said-a. Trčili sta ladji Colombo Express s kapaciteto 8,749 TEU in Maersk Tanjong s kapaciteto 8,112 TEU. V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Ladja Colombo Express je utrpela večje poškodbe desnega boka v dolžini preko 20 m in na desnem delu krme. Z ladje pa so padli trije kontejnerji zaradi katerih so ustavili promet v kanalu, dokler jih niso dvignili iz vode in zagotovili varno plovbo.
Poglejte tudi:
Francosko podjetje CMA CGM je eno večjih svetovnih ladijskih prevoznikov. Flota 428 ladij jih uvršča na tretje mesto na svetu. Plujejo na 170 različnih rutah in povezujejo 400 svetovnih pristanišč. Kontejnerska ladja Debussy je 8.3.2010 ob 16.00 uri pristajala v pristanišču Constanta. Pri pristajanju sta ji pomagala dva vlačilca. Kljub njuni pomoči je ladjo nekontrolirano neslo proti obali, kjer je trčila v ladjo Haci Fatima Sari, vlačilec pa je stisnila med svoj bok in obalo ter ga močno poškodovala. Nesreča se je k sreči končala brez človeških žrtev.
Celotno nesrečo si lahko ogledate v videu:
Manjša turistična ladja in motorna jahta sta na odprtem morju pluli z veliko hitrostjo.
Kurz plovil se je sekal. Krmarja nista spremenila smeri plovbe. Ladji sta trčili, k sreči pa člani posadk niso utrpeli težjih poškodb. Nezgoda se je zgodila le zaradi nespoštovanja pravil o izogibanju trkov na morju in ker noben od krmarjev ni bil pozoren in opazil, da obstaja verjetnost trka.
Meseca oktobra 2010 je ladja Grand Rodosi trčila v ribiško ladjo Apollo S. Ko je bila privezana na pomol v luki Port Lincoln v južni Avstraliji, je ladja Grand Rodosi vanjo trčila s tako veliko hitrostjo, da jo je zmečkala kot pločevinko. Apollo S je potonila le nekaj minut po trku.
Največje navtične nesreče ujete na videu 1. del: Kako je ladja MV Federa trčila v obalo zaradi vetrov, ki so dosegali 12 Boufortov.
Pomorske nesreče žal niso tako redke, kot bi si želeli. Dogajajo se prav pogosto. A le redke so ujete tudi s kamero. Poiskali smo nekaj največjih nesreč, ki si jih boste v naslednjih mesecih lahko ogledali.
MV Federa je bila ladja za prevoz razsutega tovora. 10.10.2008 je plula skozi Gibraltarsko ožino v vetrovih, ki so dosegali 12 Boufortov. Ladja je treščila ob skalnato obalo pri rtu Europa, visoki valovi pa so jo prepolovili. V času nesreče je bilo na ladji 31 članov posadke. V reševalni akcijo so se združile gibraltarske in španske reševalne ekipe. Prvih pet članov posadke so rešili s helikopterjem, medtem ko so ostale člane rešili s posebnim dvigalom. Ladja se je kmalu po tem zlomila na dva dela. Poškodbe so bile tako velike, da ladje ni bilo več možno popraviti.
V nesreči se je v morje izlila približno polovica od 300 ton nafte. Del nafte je prineslo na gibraltarsko zahodno obalo. Del naftnega madeža je dosegel celo mesta Tarife.
Februarja 2009 so prednji del ladje dvignili na površino in ga odvlekli v pristanišče, kjer so ga razrezali.