Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevV avgustu leta 2014 je vlačilec Psalm nekontrolirano trčil najprej v pomol in nato poškodoval še tri ladje privezane v pristanišču.
Psalm 1 je 37 m dolg in 11m širok vlačilec. Zgrajen je bil leta 2009 v Malezijski ladjedelnici Shin Yang Shipyard njegov lastnik pa je podjetje New Wing Energy.
Jahta Positive Energy je predvčerajšnjim zgorela na otoku St. Thomas.
Jahto Positive energy, ki v dolžino meri 77 čevljev, je leta 2014 kupil sedanji lastnik za 2,35 mio USD. Jahta je bila privezana v marini Yacht Haven Grande na otoku St. Thomas na Karibih. V torek jo je zajel požar. Najprej se je začelo iz nje močno kaditi, nato pa so izbruhnili plameni. Ameriška obalna straža je s svojim plovilom odvlekla gorečo jahto s priveza v del marine, kjer požar ni ogrožal drugih plovil. K sreči jim je plovilo uspelo odvleči pravočasno in požar se ni razširil. Na kraj nesreče so priplula številna reševalna plovila, ki so poizkušala pogasiti požar.
Yahta Positive Energij je bila zgrajena lata 2004 v Taiwanu in je bila namenjena le sedmim gostom. Prvotno je nosila ime Pomboo. Leta 2014 se je pojavila na trgu, kjer jo je novi lastnik kupil za 2,35 mio USD in jo poimenoval v Positive Energy. Tokrat je bilo na ladji očitno preveč pozitivne energije in je pričela goreti. Kaj je bil vzrok za izbruh požara še ni jasno. Gasilci, policija in delavna plovila so se več ur borila z ognjem. Žal je od jahte ostalo bore malo in popravilo ne bo več možno. K sreči v času nesreče ni bilo nikogar na ladji in nihče ni bil poškodovan.
Vir: www.dailymail.co.uk
Ladja Astongate je leta 2013 prevažala tovor iz Japonskega pristanišča Toyama v Ruski Vladivostok. Poleg ostalega tovora so na krov ladje naložili 64 rabljenih vozil, ki so bila kupljena na licitaciji. Na plovbi je to 108 m dolgo ladjo, ki pluje pod zastavo Kambodže, zajela močna nevihta. Ker vozila niso bila pritrjena na krov ladje, so se začela premikati. Kar 52 jih je padlo v morje in končalo na dnu oceana. Lastnik vozil je podpisal dokument, da so lahko vozila naložena na krov ladje in da sam prevzema odgovornost v kolikor bi se zgodilo kaj nepričakovanega. In žal se je!
V četrtek, 21.1.2016 je zgorela jahta za 4 mio EUR.
Jahto Princess 95 z imenom Queen Anna je prejšnji teden zajel požar, ko je bila jahta na privezu v marini Fethiye Ece saray v bližini turškega mesta Mugla.
Jahto, ki je v lasti ruskega poslovneža, je najprej napolnil dim, nato pa se je ogenj razširil na zunanji del. V nevarnosti so bile jahte, ki so bile na sosednjih privezih. Odvlekli so jo iz priveza na del marine, kjer je več prostora in manj možnosti, da se požar razširi na sosednja plovila. Kljub močnemu dežju je bilo gašenje izjemno zahtevno. Kapitana ladje Vladimira Lopato, ki je bil v času izbruha požara na ladji, so morali odpeljati v bolnico. Zastrupil se je s strupenimi plini, ki jih je vdihoval, ko je sem poizkušal pogasiti požar. K sreči je izven življenjske nevarnosti.
Požar je poškodoval dve jahti, ki sta bili privezani na sosednjih privezih. Sosednjo jahto Natalie, je že zajel požar, vendar ga je uspela pogasiti posadka jahte, ki je bila takrat na krovu. Kolikšna je škoda na njih še ni znano, ni pa tako velika, da se plovil ne bi dalo popraviti.
Jahto Queen Ana so nato odvlekli v bližino marine, kjer so jo ponoči iz četrtka na petek potopili na plitvini in dokončno pogasili požar. Razlog, zakaj je prišlo do požara na jahti, še ni znan.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
V ponedeljek popoldne je ogenj zajel potniško ladjo s 60 potniki na krovu. Ladja je zgorela in nato potonila.
V ponedeljek ob 15.45 uri je 22.8 metrov dolgo potniško ladjo, ki jo upravlja podjetje Pee Jay White Island Tours, zajel ogenj. Do nesreče je prišlo približno 1 nmi daleč od novozelandske obale pri kraju Whakatane. V času nesreče je bilo na krovu 53 potnikov in sedem članov posadke. Ko so videli, da se ogenj hitro širi, so vsi skočili v vodo in se rešili. Ob 16.00 uri so z ladje opravili mayday klic, ki ga je prejela obalna straža. Na kraj nesreče so nemudoma poslali več manjših plovil, ki so rešili potnike in posadko iz vode. Vse so odpeljali na kopno, kjer jih je pregledalo medicinsko osebje. Štiri osebe so odpeljali v bolnico na nadaljnje opazovanje.
Ladja je pogorela vse do vodne linije in nato potonila približno 1 nmi od obale. Kaj je bil vzrok za požar še ni jasno.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: www.tvnz.co.nz
Vlačilec Miss Stacy je močan rečni tok odnesel pod ladjo, ki je delala na gradbišču mostu Memorial v Portsmouthu v ZDA.
Že po 20 min je na kraj nezgode priplul vlačilec Eugene Moran in ujeti vlačilec rešil. Do nesreče vlačilca Miss Stacy naj bi prišlo zaradi močnega toka in kapitana, ki ni poznal razmer na področju, kjer je plul. Nezgoda se je zgodila 21.2.2012 in k sreči nihče ni bil poškodovan.
Kontejnerska ladja, ki pluje pod nemško zastavo je zaplula kar na kopno v neposredni bližini športnega stadiona v Hong Kongu.
Nemška ladja Hansa Construction, ki v dolžino meri 192,5 m je bila natovorjena s kontejnerji. Plula je iz pristanišča Yokohama skozi plovno zelo obremenjen kanal Esat Lamma. Nenadoma je začela zavijati proti obali. Posadka je spustila sidro in z njegovo pomočjo poizkušala ustaviti ladjo. Na obali so slišali glasne zvoke sidra in verige, ki sta drgnila po dnu in ob ladjo. K sreči je manever uspel in ladja je le s premcem nasedla na obalo v neposredni bližini Hong Konškega univerzitetnega športnega centra. Na kraj nesreče so nemudoma prihiteli gasilci in policija. Takoj, ko se je ladja ustavila so jo uspeli ponovno sploviti, tako da so motorje prestavili v vzvratno prestavo.
Kontejnerska ladja MOL Comfort je ponoči, 17.6.2013, v Indijskem oceanu doživela katastrofalno nesrečo.
Med plovbo iz Singapurja proti Jeddahu, je bilo v Indijskem oceanu slabo vreme z visokimi valovi. Ladja ladjarja Mitsui O.S.K Lines, ki je na krovu prevažala 4382 kontejnerjev, se je v slabem vremenu prelomila. V ladjo je začela vdirati voda. Na krovu ladje, ki je plula pod zastavo Bahamov, je bila 26 članska posadka, med njimi 11 Rusov, 14 Filipincev in 1 Ukrajinec. Indijska obalna straža iz Mombaja, je nemudoma sprožila reševalno akcijo. Zaradi poškodb je ladja potonila približno 840 nmi zahodno od Mombaja. Posadka je ladjo pravočasno zapustila in se rešila z reševalnimi čolni. Kmalu po nesreči jih je prevzela ladja Yantian Express, ki je plula v bližini. Vseh 26 članov posadke, je nesrečo preživelo brez poškodb.
Ladja MOL Comfort je bila dolga 316 m in široka 46 m. Na krovu je imela prostor za 4500 kontejnerjev. Izdelana je bila leta 2008 na Japonskem. To je prva pomorska nesreča te vrste za ladjo izdelano na Japonskem.
Video je bil posnet z ladje, ki je v času nesreče plula v bližini:
Vir: Youtube.com; Foto: http://www.maritimedanmark.dk/
Tovorna ladja Marti Princess, ki pluje pod zastavo Malte, iz Turčije v Francijo vozi cement. 27. junija 2009 je vanjo trčila več kot dvakrat večja nemška ladja Renata Schulte, ki je plula iz Marocca proti Istanbulu. Do nesreče je prišlo ob severozahodni obali Egejskega morja. Obe ladji sta se v trku močno poškodovali. Ladja Marti Princess je utrpela večje poškodbe trupa. Vanjo je začela vdirati voda. Z ladje so evakuirali 11 od 18 članov posadke zaradi nevarnosti, da se ladja potopi. V nesreči nihče od članov posadk ni bil poškodovan.
V mesecu septembru leta 2014 sta v Sueškem kanalu trčili tovorni ladji Colombo Express in Maersk Tanjong.
Nesreča se je zgodila 29.9.2014 v severnem delu Sueškega kanala v bližini Port Said-a. Trčili sta ladji Colombo Express s kapaciteto 8,749 TEU in Maersk Tanjong s kapaciteto 8,112 TEU. V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Ladja Colombo Express je utrpela večje poškodbe desnega boka v dolžini preko 20 m in na desnem delu krme. Z ladje pa so padli trije kontejnerji zaradi katerih so ustavili promet v kanalu, dokler jih niso dvignili iz vode in zagotovili varno plovbo.