Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoHidogliser Masaccio je po odpovedi motorjev nasedel na obalo, kjer se je tako močno poškodoval, da popravilo ne bo več možno.
Nesreča linijskega hidro gliserja Massacio se je zgodila meseca julija letošnjega leta. Pri pristajanju v pristanišči Stromboli je prišlo do okvare motorjev in ladjo so morski tokovi in valovi vrgli na obalo. Poškodbe ladje so bile prevelike, da bi bilo možno popravilo. Lastnik, podjetje Liberty Lines, se je odločil, da bodo ladjo razrezali za staro železo, za povezavo majhnega otoka pa bodo zgradili nov hidro gliser. Massacio je povezoval otok Stromboli s Sicilijo in otokom Lipari. Nov hidrogliser bo na povezavi zaplul v letu 2017.
Videoposnetek nesreče
Ladja Oceanos je bila na plovbi iz Londona v Durban v Južnoafriški republiki. 3. avgusta 1991 jo je zajela močna nevihta z vetrovi, ki so pihali s hitrostmi preko 40 vozlov in povzročali valove, ki so presegali devet metrov. Proti večeru, se je še okrepila in v ladjo je pričela vdirati voda. Poplavilo je strojnico, zaradi česar so bili prisiljeni ugasniti motor in generatorje. Na ladji niso sprožili nobenega alarma. 571 potnikov je samih ugotovilo, da je ladjo potrebno zapustiti, ker je obstajala nevarnost, da bo potonila. Klic v sili je sprožil Moss Hills, ki je bil kot član posadke zadolžen za zabavo gostov. Agonija in reševanje posadke je potekalo sedem ur. K sreči so rešili vse. Naslednji dan, 4.8.1991 se je ladja nagnila na bok in pričela potapljati. Ob 13:30 uri (UTC) se je ladja potopila. Videoposnetek zadnje minute pred potopitvijo je posnela televizijska ekipa ABC.
Leta 1980 sta ob obalah Nove Škotske v Kanadi trčili tovorna ladja Cape Beaver in ribiška ladja Margaret Jane.
Pomorska nesreča se je zgodila v izjemno slabi vidljivosti. Gosta megla jo je zmanjšala le na nekaj metrov. Ladja Cape Beaver je v času nesreče prevažala pomembno osebje, ki ga je spremljala tudi televizijska ekipa NBC. Ko so trčili v ribiško ladjo, je ta razpadla na kose in se potopila. V nesreči so življenje izgubili štirje ribiči. Videoposnetek je posnela ekipa NBC.
V mesecu avgustu leta 2001 se je v Ontariu v Kanadi zgodila neverjetna pomorska nesreča. Ladja za prevoz razsutega tovora Windoc je hotela prepluti kanal pod mostom Weelland Canal's Bridge 11. Ko so na krovu ladje prejeli signal operaterja mosta, da lahko preplujejo kanal, so z ladjo zapluli v sredino kanala in nadaljevali plovbo sozenj s hitrostjo 5 vozlov. Ko je približno polovica ladje preplula kanal pod mostom, se je ta nenadoma začel spuščati in dobesedno odtrgal komandni most ladje.
Leta 2010 sta na Nizozemskem trčili ladji Wec Van Ruysdael in Paula. Nesreča se je zgodili pri kraju Moerdijek, pri plovbi v kanalu Hollands Diep. Obe ladji sta v trku utrpeli težje poškodbe premca, ki pa niso bile usodne. Ladji so v naslednjih dneh popravili in lahko sta nadaljevali s plovbo.
Zadnji dan meseca marca so se turisti vračali z ogleda kitov. Ladja Adventure Hornblower je plula nazaj v pristanišče, ko so izgubili kontrolo nad ladjo. Ob 13.00 uri so pri polni hitrosti trčili v pomol Embarcedero v San Diegu, ki je bil poln turistov. V nesreči je bilo poškodovanih sedem oseb od katerih so morali štiri odpeljati v bolnico. Do nesreče je prišlo zaradi mehanske okvare na plovilu. Ladjo so kasneje s pomočjo vlačilca potegnili nazaj s pomola. Utrpela je le poškodbe premca plovila nad vodo linijo. Tiskovni predstavnik lastnika plovila je povedal, da je plovilo grajeno v skladu z vsemi pravili in da je redno vzdrževano. V 15 letih so opravili preko 150.000 pristankov brez kakršnihkoli zapletov.
V avgustu leta 2014 je vlačilec Psalm nekontrolirano trčil najprej v pomol in nato poškodoval še tri ladje privezane v pristanišču.
Psalm 1 je 37 m dolg in 11m širok vlačilec. Zgrajen je bil leta 2009 v Malezijski ladjedelnici Shin Yang Shipyard njegov lastnik pa je podjetje New Wing Energy.
Jahta Positive Energy je predvčerajšnjim zgorela na otoku St. Thomas.
Jahto Positive energy, ki v dolžino meri 77 čevljev, je leta 2014 kupil sedanji lastnik za 2,35 mio USD. Jahta je bila privezana v marini Yacht Haven Grande na otoku St. Thomas na Karibih. V torek jo je zajel požar. Najprej se je začelo iz nje močno kaditi, nato pa so izbruhnili plameni. Ameriška obalna straža je s svojim plovilom odvlekla gorečo jahto s priveza v del marine, kjer požar ni ogrožal drugih plovil. K sreči jim je plovilo uspelo odvleči pravočasno in požar se ni razširil. Na kraj nesreče so priplula številna reševalna plovila, ki so poizkušala pogasiti požar.
Yahta Positive Energij je bila zgrajena lata 2004 v Taiwanu in je bila namenjena le sedmim gostom. Prvotno je nosila ime Pomboo. Leta 2014 se je pojavila na trgu, kjer jo je novi lastnik kupil za 2,35 mio USD in jo poimenoval v Positive Energy. Tokrat je bilo na ladji očitno preveč pozitivne energije in je pričela goreti. Kaj je bil vzrok za izbruh požara še ni jasno. Gasilci, policija in delavna plovila so se več ur borila z ognjem. Žal je od jahte ostalo bore malo in popravilo ne bo več možno. K sreči v času nesreče ni bilo nikogar na ladji in nihče ni bil poškodovan.
Vir: www.dailymail.co.uk
Ladja Astongate je leta 2013 prevažala tovor iz Japonskega pristanišča Toyama v Ruski Vladivostok. Poleg ostalega tovora so na krov ladje naložili 64 rabljenih vozil, ki so bila kupljena na licitaciji. Na plovbi je to 108 m dolgo ladjo, ki pluje pod zastavo Kambodže, zajela močna nevihta. Ker vozila niso bila pritrjena na krov ladje, so se začela premikati. Kar 52 jih je padlo v morje in končalo na dnu oceana. Lastnik vozil je podpisal dokument, da so lahko vozila naložena na krov ladje in da sam prevzema odgovornost v kolikor bi se zgodilo kaj nepričakovanega. In žal se je!
V četrtek, 21.1.2016 je zgorela jahta za 4 mio EUR.
Jahto Princess 95 z imenom Queen Anna je prejšnji teden zajel požar, ko je bila jahta na privezu v marini Fethiye Ece saray v bližini turškega mesta Mugla.
Jahto, ki je v lasti ruskega poslovneža, je najprej napolnil dim, nato pa se je ogenj razširil na zunanji del. V nevarnosti so bile jahte, ki so bile na sosednjih privezih. Odvlekli so jo iz priveza na del marine, kjer je več prostora in manj možnosti, da se požar razširi na sosednja plovila. Kljub močnemu dežju je bilo gašenje izjemno zahtevno. Kapitana ladje Vladimira Lopato, ki je bil v času izbruha požara na ladji, so morali odpeljati v bolnico. Zastrupil se je s strupenimi plini, ki jih je vdihoval, ko je sem poizkušal pogasiti požar. K sreči je izven življenjske nevarnosti.
Požar je poškodoval dve jahti, ki sta bili privezani na sosednjih privezih. Sosednjo jahto Natalie, je že zajel požar, vendar ga je uspela pogasiti posadka jahte, ki je bila takrat na krovu. Kolikšna je škoda na njih še ni znano, ni pa tako velika, da se plovil ne bi dalo popraviti.
Jahto Queen Ana so nato odvlekli v bližino marine, kjer so jo ponoči iz četrtka na petek potopili na plitvini in dokončno pogasili požar. Razlog, zakaj je prišlo do požara na jahti, še ni znan.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.