Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V soboto je prišlo do tragične nesreče med potapljači. Med organiziranim potopom na otoku Plavnik je življenje izgubil potapljač.
V soboto ob 11.41 uri so v Centru za reševanje na morju prejeli nujni klic organizatorja potopa pri otoku Plavnik. Sporočil je, da eden izmed gostov na potopu ne kaže življenjskih znakov in da ga poizkušajo reanimirati. Na lokacijo je nemudoma izplulo plovilo komercialne reševalne pomoči iz marine Punat, ki je oddaljena le 6 nmi. Na krovu je bila tudi posadka nujne medicinske pomoči. Kljub takojšnji intervenciji je bilo za 60 letnega Nemca prepozno. Reševalna ekipa je truplo prevzela na svoj krov in ga odpeljala v mestno luko Krk.
Ali ste vedeli, da lahko z jadrnico plujete pod mostom, ki je nižji od višine vašega jambora? Sliši se neverjetno a je možno, če to naredite na pravilen način. V videu si oglejte, kako to uspešno naredijo profesionalci in kako neuspešno naredijo amaterji.
V ponedeljek zvečer ob 22.20 uri so v Reškem centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju prejeli klic v sili s privatne jadrnice na kateri sta bila dva člana posadke.
Foto: Ekipa Vestas je ostala brez jambora 100 nmi jugovzhodno od Falklandskih otokov.
Zlom jambora k sreči ni zelo pogosta nesreča na jadrnici vendar se vseeno zgodi. Zgodi se profesionalnim jadralcem, kot je ekipa Vestas, ki je izgubila jambor v sedmi etapi regate Volvo Ocean Race, jadralcem na regatah, kot rekreativnim jadralcem. Zlom jambora je izjemno nevarna nesreča. V videoposnetku si lahko ogledate nekaj primerov zloma jadra posnetih s kamero.
Foto: Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race
Tričlanska posadka na jadrnica »Janibela« je plula v Splitskem kanalu z otoka Šolta proti mestu Split. Ob 20.00 uri jim je odpovedal pogonski motor in izgubili so manevrirne sposobnosti. Ob 20.20 je krmar poklical na pomoč, ker niso bili v stanju razviti jader. Na področju je namreč pihal močan jugo s hitrostjo preko 50 vozlov in morje je bilo močno razburkano. Luška kapitanija Split je izplula na lokacijo jadrnice. Dosegli so jih ob 22.15 uri. Jadrnico so uspeli privezati in jo privleči v luko Split. Nihče izmed članov posadke ni bil poškodovan.
Dan prej je morala Luška kapitanija Split reševati jadrnico »Caitlin of Lorne«, ki pluje pod zastavo Združenega kraljestva. Jadralci so pluli iz luke Milna na otoku Brač proti otoku Krf v Grčiji. Na 14,5 m dolgi jadrnici je okrog 18.00 ure odpovedal motor. Na lokacijo so napotili plovilo komercialne reševalne službe, ker so bili pogoji za plovbo dobri. Reševalno plovilo jih je našlo 8 nmi jugozahodno od luke Split. Jadrnico so privezali in odvlekli v marino Split na popravilo. Prispeli so ob 21.34 uri. Noben izmed članov posadke ni bil poškodovan.
Vir: MPPI; Foto RNLI (slika je simbolična)
Nesreče na morju se dogajajo. Kljub stalnemu izboljševanju ukrepov za večjo varnost plovbe, do nesreč še vedno prijaha. V ladijskem tovornem prometu se letno z ladjami preko morja pretovori preko 100 miljonov kontejnerjev blaga. Po dostopnih statističnih kontejnerjih letno v morju konča 1500 kontejnerjev. Če pomislimo na samo številko je ta izjemno velika. Nekateri kontejnerji potonejo, nekateri plavajo ob vodni gladini in ogrožajo pomorski promet, vsi pa močno onesnažujejo morsko okolje. Če na številko pogledamo z drugega zornega kota, glede na število pretovorjenih kontejnerjev pa je odstotek izjemno majhen. Pa poglejmo v kakšnih pomorskih nezgoda je v zadnjih 10 letih končalo največ kontejnerjev v morjih.
1. Ladja Hanjin Pennsylvania (slika zgoraj)
Ladja Hanjin Pennsylvania je bila leta 2002 stara zgolj eno leto. Med plovbo iz Singapurja proti Nemčiji, je v bližini obal Šri Lanke prišlo do eksplozije v tovornem prostoru ladje. Štiri dni po eksploziji je prišlo do ponovne eksplozije. Razneslo naj bi kontejner poln ognjemetov. V nesreči sta življenje izgubila dva člana posadke, ladja je bila popolnoma uničena a se k sreči ni potopila. Kasneje so jo rešili, obnovili is sedaj zopet pluje.
2. Hyundai Fortune
Hyundai Fortune je bila 274 m dolga ladja. Meseca marca 2006, ko je ladja plula v Adneskem zalivu, je na krovu eksplodiralo. Številne kontejnerje je odneslo v morje. Ostanke so našli na področju 5 nmi okrog ladje. Ladja je gorela več dni. Vseh 27 članov posadke je bilo pravočasno evakuiranih z ladje. Poškodovano ladjo so odvlekli v Salalah v Omanu. Poškodovanih naj bi bilo med 1000 in 3000 kontejnerji.
3. MSC Napoli
MSC Napoli, 275 m dolga ladja je bila na plovbi iz Belgije proti Portugalski. V Angleškem kanalu jo je zajelo slabo vreme z visokimi valovi. Trup ladje se je prelomil in vanjo je pričela udirati voda. Posadko ladje so evakuirali, ladjo pa je odneslo proti obalam v bližini Cornwalla v Angliji. Z ladje so nato odstranili tovor in gorivo in jo poizkušali sploviti . Ker je bila preveč poškodovana, so jo z eksplozivom razrezali na tri dele in nato vsakega posebej odstranili. Celotna operacija je trajala več kot 900 dni.
4. Rena
Oktobra leta 2011 je 224 m dolga ladja Rena trčila ob greben Astrolage na Novi Zelandiji. Ker je proti grebenu plula s hitrostjo 17 vozlov, se je močno poškodovala in povzročila veliko okoljsko škodo. Januarja 2012 se je na grebenu razpolovila. Reševalnik ekipam ni preostalo drugega, kot da ladjo na lokaciji razrežejo in po kosih odstranijo z grebena.
5. MSC Flamina
MSC Flaminia, nemška kontejnerska ladja je leta 2012 v severnem Atlantiku doživela tragično nesrečo. V mesecu juliju je prišlo do močne eksplozije v tovornem prostoru. Ladjo je zajel močan požar in pet članov posadke je izgubilo življenje. Ostali člani posadke so se uspeli rešiti z goreče jahte. 300 m dolga ladja je gorela več dni.
6. MOL Comfort
Leta 2013 se je ladja MOL Comfort prelomila na pol. Nesreča, ki se je zgodila v Indijskem oceanu 17.6.2013 velja za največjo nesrečo kontejnerske ladje. Vsi člani posadke, so ladjo zapustili pravočasno. Po nesreči sta obe polovici ladje še vedno pluli na površini Krmi del se je potopil po 10 dnevih. Premčni del ladje so uspeli privezati in so ga hoteli odvleči proti obalam. Žal je na delu ladje izbruhnil požar in premčni del se je potopil nekaj tednov po nesreči. Skupno je v morju končalo kar 4293 kontejnerjev.
Španska tovorna ladja je nasedla pred pristaniščem v Lizboni. Nasedla je na plitvini pri izlivu reke Tagus.
Španska ladja Betanzos je v torek okrog polnoči izplula iz terminala Beato poleg Lizbone in se napotila na plovbo proti pristanišči Casablanca v Maroku. Kmalu po izplutju je ta 118 dolga ladja izgubila pogon in kontrolo nad plovilom. Morski tok in veter sta jo odnesla na plitvino pri izlivu reke Tagus. Po nezgodi so vse člane posadke evakuirali z ladje.
Ladjo so že poizkušali sploviti ob primerni plimi. Prvi poizkus ni uspel, ker se je sidro ladje zakopalo tako globoko v morsko dno, da ga niso uspeli izvleči. Reševanje ladje bodo nadaljevalo, ko rešijo problem sidra in bo zopet nastopila plima.
Trenutno ne preti ekološka nevarnost. Ladja na krovu tovori le pesek.
Vir: REUTERS/Rafael Marchante
Prejšnji teden, natančno 6.3.2018, so z kontejnerske ladji Maersk Honam sporočili, da je na ladji izbruhnil požar. Ladja je plula iz Singapurja proti Sueškemu kanalu. Ob izbruhu požara se je nahajala v Arabskem morju približno 900 nmi kraja Salalah v Omanu. Na krovu je nosila 7860 kontejnerjev.
Posadka ladje je poizkušala požar najprej pogasiti sama. Ker ga niso uspeli pogasiti niti omejiti so z ladje poslali nujen klic ob 15.20 uri (UTC). Proti njim je takoj zaplula ladja ALS Ceres, ki se je nahajala najbliže, ki je do ladje priplula v treh urah. Ob 18.30 so uspeli 23 članov posadke evakuirati z goreče ladje. Štirje so žal ostali pogrešani.
Naslednji dan so na kraj nesreče priplule še nekatere druge ladje, ki so bile pripravljene nuditi pomoč. Naslednji dan, 7.3. je prišlo na krovu ladje Maersk Honam, do močne eksplozije in ogenj se je razširil. Na kraj nesreče je kot prvo reševalno plovilo priplulo plovilo Indijske obalne straže, ki je pričelo z gašenjem požara. Do naslednjega dne je na kraj nesreče priplulo več vlačilcev, ki so uspeli požar omejiti. Še vedno so pogrešali štiri člane posadke. Ker ni bilo nobenih natančnih novic s kraja nesreče, so predvidevali, da se reševalci če niso vkrcali na gorečo ladjo. Naslednji dan so reševalci poročali, da se je ogenj na ladji polegel in da imajo ladjo pod kontrolo. 11.3. se je ladja nahajala 760 nmi jugozahodno od mesta Mombai v Indiji. Včeraj zjutraj so iz podjetja Maersk sporočili, da so našli tri trupla pogrešanih mornarjev. Niso jih še identificirali zato še ne vedo natančno kateri trije od štirih pogrešanih mornarjev so. Sporočili so le, da sta med pogrešanimi mornarji dva Filipinca, en Indijec in en Južnoafričan.
Med rešenimi člani posadke, so bili številni poškodovani. Nekateri so utrpeli poškodbe v požaru, nekateri pa, ko so skakali z ladje v morje, da so se rešili. Vsem so nudili potrebno medicinsko pomoč, takoj ko so jih dosegle reševalne ladje. Kontejnerji v prednjem delu ladje so popolnoma zgoreli. Po informacijah ladjarja so se v nekaterih od njih nahajali toksični plini in vnetljive snovi. Predvidevajo, da zadnjega pogrešanega člana posadke ne bodo več našli živega. Aktivno iskanje pogrešanega na morju, kjer se je zgodila nesreča je prekinjeno. Še naprej ga bodo iskali na ladji.
Močni vetrovi in visoki valovi so jadrnico odnesli na skalnati valobran luke Redondo, poleg Los Angeles-a (Kalifornija, ZDA). Nemočni skiper je poizkušal rešiti jadrnico, a mu ni uspelo. Visoki valovi so ga metali več metrov visoko na skale valobrana. Na pomoč sta prišli dve plovili pristaniške reševalne službe. Požrtvovalni reševalec je skočil v morje in pomagal rešiti plovilo in posadko.
Avtor: Wayne Craig, youtube.com