Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoRibiči, ki so lovili losose so svoje življenje rešili s skokom v vodo.
Lansko poletje so trije ribiči lovili losose v reki Columbia (ZDA). V daljavi so opazili motorno jahto ki je glisirala direktno proti njim. Kljub temu, da so se trudili, da bi opozorili nase, jih krmar na jahti ni opazil in zapeljal direktno na njihov čoln. Svoje življenje so rešili s skokom v vodo.
Njihov čoln je bil uničen, trije ribiči, pa so nesrečo preživeli brez poškodb. Krmarja motorne jahte sedaj tožijo za 372,500 USD. Marlin Lee Larson je v svojo obrambo povedal, da je sedel na krmarskem sedežu. Ker je gliseral, je bil premec plovila visoko, in mu zastiral pogled. V času nesreče je bil na motorni jahti tudi zet, ki je povedal, da je bil njegov tast, krmar barke, med plovbo zaposlen z mobilnim telefonom. Kljub temu, da v zvezni državi Oregon zakon prepoveduje uporabo mobilnega telefona med vožnjo avtomobila, pa tega ne prepoveduje med upravljanjem plovila.
Celotna nezgoda je bila posneta z več športnimi kamerami, ki so jih ribiči uporabljali pri ribolovu. Če ribiči ne bi skočili v vodo, nesreče verjetno ne bi preživeli. Organizatorji ribiških tekmovanj sedaj svetujejo tekmovalcem, da vedno uporabljajo varnostne jopiče. Nikoli se ne ve, kje preti nevarnost. Video posnetek je dokaz.
V soboto je prišlo do hude pomorske nesreče. Trčila sta tovorna ladja, ki pluje pod zastavo Hong Konga in tanker, ki pluje pod Panamsko zastavo. Do trka je prišlo ob vzhodni obali Kitajske.
Nesreča se je zgodila okrog 20.00 po lokalnem času nekje 160 nmi vzhodno od kitajske obale. Tanker SANCHI, ki pluje pod panamsko zastavo je v Iranski lasti. Prevažal je 136.000 ton nafte. Plul je iz Irana v Korejo. Zaradi trčenja ladij, je na tankerju zagorelo. Vseh 32 članov posadke je pogrešanih. 21 člansko posadko tovorne ladje CF CRYSTAL, ki je prevažala 64.000 ton razsutega tovora, so uspeli rešiti.
Kitajske oblasti so na kraj nesreče nemudoma napotile osem reševalnih plovil med njimi tri za čiščenje oljnih madežev. Z gašenjem požara so pričeli nemudoma po prihodu na lokacijo nesreče. Po dveh dneh gašenja požara je na tankerju prišlo do močne eksplozije, ki je reševalce prisilila, da so prenehali z gašenjem. V reševanje posadke je bilo vključenih še preko 12 reševalnih plovil, ki so preiskale 3.100 km2 področja ter iskale pogrešane člane posadke.
Kitajske oblasti so sporočile, da gre za manjše onesnaženje morja. Ker je tanker prevažal naftni kondenzat, je izjemno hlapljiv, hlapi pa hitro gorljivi. Zato večina kondenzata zgori. Zaradi visokih temperatur je konstrukcija tankerja že zelo šibka. Kljub naporom gasilcev, ognja na tankerju niso uspeli pogasiti. Zaradi poškodb trupa je tanker včeraj ob 15.00 potonil.
Reševalci so do sedaj našli zgolj dve trupli članov posadke, 30 pa jih še vedno pogrešajo. Možnosti, da najdejo preživele, so zelo majhne.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Simone Branchesi je včeraj objavil videoposnetek izplutja katamarana v neprimernem vremenu.
V prvih dneh novega leta so ob zahodni italijanski obali pihali močni zahodni vetrovi. Visoki valovi so nakazovali, da plovba v takšnih pogojih ni varna. Posadka katamarana je kljub temu izplula iz pristanišča Ercolano v Neapeljskem zalivu. Takoj, ko so zapluli mimo valobrana luke, so se pričele težave. Katamaran so valovi obrnili bočno in krmar je izgubil nadzor nad plovilom. Trčili so v valobran luke. Močno poškodovano plovilo so valovi kasneje naplavili na obalo. Od njega ni ostalo prav veliko.
Videoposnetek nezgode:
Vir: FB - Simone Branchesi
V sredo zjutraj je zagorelo v črnogorski marini v mestu Bar. Požar je uničil 6 plovil.
Požar je izbruhnil v sredo zjutraj na enemu izmed plovil, ki so bila privezana na pontonskem pomolu marine. Kljub temu, da je marina pod video nadzorom, da je v neposredni bližini Mejna policija, se je požar hitro razširil na sosednja plovila. Zajel jih je šest od katerih je pet popolnoma uničenih. Na več plovilih je prišlo tudi do eksplozije rezervoarjev s pogonskim gorivom.
Uničena plovila oziroma njihove ostanke so odstranili s privezov v morju na betonski pomol. O vzrokih požara je bila izvedena preiskava, katere rezultati še niso znani.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: http://www.vijesti.me
Prejšnji ponedeljek se je v Pulski luki Uljanik zgodila težka pomorska nesreča. Novogradnja z delavnim imenom »Uljanik 520«, se je na gradbeni platformi odtrgala s priveza in udarila v ladjo za oskrbovanje z imenom »Silni«. Do nesreče je prišlo zaradi izjemno močnih vetrov, ki so pihali na področju Pulja.
Pomorska nesreča se je zgodila zjutraj ob 8.30 uri. Novogradnja »Uljanik 520«, naftna ploščad v izgradnji, je bila na delavni platformi v ladjedelnici. Platforma, ki ima sicer svoj pogon, je bila privezana na obalo. Vrvi so se strgale in platforma se je začela nekontrolirano gibati po luki. Trčila je v oskrbovalno ladjo »Silni« ter predrla njen trup. Zaradi naglega vdora vode, se je ladja potopila. Platforma je nato s krmnim delom trčila v obalo ladjedelnice, s premčnim delom pa v pomol Čađavica.
V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Zaradi slabega vremena je bilo ukrepanje oteženo.
V mesecu juliju je prišlo do nesreče v marini Everet na zahodni obali ZDA. Plovilo je pri plovbi v marino trčilo v plovilo, ki je bilo privezano v marini. Zaradi trka je pričelo goreti. Požar se je hitro razširil in uničil pet plovil. Štiri izmed njih so pogorela in se potopila. V nesreči je bilo poškodovanih pet oseb, med njimi ena težje.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Nesreče in težave se dogajajo tudi najbolj izkušenim jadralcem. Ker so veliko na morju in jadrajo v vseh vremenskih razmerah, je možnost da pride do zapletov velika. S svojimi jadrnicami običajno jadrajo na meji možnega in že najmanjša napaka ali premočan sunek vetra, lahko vodi v težave. V videu je zbranih nekaj posnetkov težav na velikih jadrnicah. Med njimi najdemo ekipo Brunel, ki tekmuje na regati Volvo ocean race 2017-18 in trimaran Virbac, ki se je prevrnil.
V četrtek je pred luko Primošten zagorelo na luksuzni jahti.
V četrtek zvečer je zagorelo na 16 m dolgi jahti, ki je bila zasidrana pred luko Primošten. Požar je izbruhnil ob 22.45 uri. Na krovu sta bila dva nemška navtika, 62 letni lastnik in 64 letni prijatelj. Ko sta videla, da se požar širi po plovilu in mu ne bosta kos, sta se vkrcala v gumenjak in zapustila plovilo. K sreči sta se uspela rešiti brez poškodb.
Na kraj nesreče so prišli člani prostovoljnega gasilnega društva iz Šibenika, ki je oddaljen le nekaj 100 m. Z gašenjem požara so pričeli takoj, a so bili neuspešni. Njihova oprema je namenjena gašenju na kopnem. Kljub temu so v vodo spustili čoln, vanj naložili vodno črpalko in pričeli z gašenjem. Po 15 minutah so na kraj prišli tudi profesionalni gasilci iz Šibenika. Žal tudi oni prepozno. Požar je zajel celotno plovilo, ki je pogorelo vse do vodne linije in nato potonilo.
Med požarom je na jahti večkrat eksplodiralo. Verjetno so bile to plinske jeklenke, hladilnik in rezervoarji. K sreči je bilo pogonsko gorivo na jahti plinsko olje in ne bencin. Plovila, ki so bila zasidrana v bližini so pravočasno odmaknili in niso poškodovana.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: www.24sata.hr
V petek ponoči je alkoholizirana posadka s svojim gliserjem končala na skalah otoka Barbaran.
Nesreče se je zgodila iz petka na soboto. Ponoči, ob 00.30 uri, je štiričlanska avstrijska posadka plula v bližini luke Poreč. Z veliko hitrostjo so trčili v skale otoka in dobesedno poleteli na obalo. K sreči noben izmed članov posadke ni bil poškodovan.
O dogodku je bila obveščena Luška uprava Pula. Po prihodu na kraj nesreče so ugotovili, da so vsi člani posadke pod vplivom alkohola. Lastnik in hkrati voditelj plovila je moral opraviti test alkoholiziranosti. V krvi je imel 1,4/oo alkohola.
Ker nihče od članov posadke ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja, so lastniku plovila, Avstrijcu W.P., odredili komercialno reševanje plovila.
Vir MPPI
Danes zjutraj je plovilo trčilo v skalo otoka Žut. V plovilo je naglo začela vdirati voda.
Nesreča se je zgodila v jutranjih urah. Skiper, ki je upravljal z10 m dolgim motornim plovilom je kmalu ugotovil, da je udor vode premočan in da potopne črpalke ne bodo uspele izčrpavati vode. Ker je bil v bližini marine Žut je panično poklical na recepcijo. Zanimalo ga je če ima marina možnost dviga plovila. Ker tega na otoku Žut ni, je zaprosil, če mu lahko sporočijo primerno lokacijo, kjer bi lahko s plovilom nasedel in ga rešil pred potopitvijo. Delavci marine so ga napotili proti majhni plaži pred gostilno Sandra, na južni strani marine Žut. Italijanu je uspelo s plovilom pripluti do lokacije in nasesti plovilo. Na pomoč so priskočili delavci marine in nekaj naključnih opazovalcev. S skupnimi močni so plovilo potegnili v plitvino in ga rešili.
Plovilo je trenutno še vedno ob obali otoka.
Takole pa so jo odvlekli z otoka Žut:
Vir in foto: Tomaž Petauer
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.