Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Prejšnji teden je v eni izmed jadranskih marin zagorela motorna jahta. Uspelo jim jo je privezati v servisni coni marine, kjer so z gašenjem požara pričele gasilne enote. V borih 20 minutah jim je uspelo pogasiti požar in rešiti jahto pred popolnim uničenjem in potopitvijo. V videu si lahko ogledate, kako je potekalo gašenje požara in kaj je ostalo od jahte.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: FB-emergensea
V sredo sta v Pelješkem kanalu trčili motorna jahta in manjša potniška ladje.
V sredo ob 1.05 uri so v centru za reševanje na morju prejeli nujen klic, da sta v Pelješkem kanalu trčila motorna jahta in potniška ladje. Na lokacijo trka je nemudoma izplulo službeno plovilo izpostave luške kapitanije iz Korčula. Do trka je prišlo na polovici kanala med mestom Korčula in krajem Perna na otoku Pelješac.
Po prihodu na lokacijo so ugotovili, da sta trčili 14 m dolga motorna jahta Mountain Star in 9 m dolga potniška ladja Roko. Med nesrečo so bili na motorni jahti štirje člani posadke, vsi avstrijski državljani, na ladji Roko pa zgolj voditelj plovila, ki je hrvaški državljan. V nesreči je bil poškodovan le voditelj ladje Roko. Utrpel je več ureznin in je bil nemudoma prepeljan v luko Korčula, kjer so ga oskrbeli delavci nujne medicinske pomoči.
V trku je bila potniška ladja močno poškodovana. Leseni trup je bil poškodovan tako močno, da je v trup ladje začela vdirati voda. Kapitansko kabino je odtrgalo in jo vrglo v morje. Na kraj nesreče je še pred potopitvijo ladje priplulo drugo plovilo podjetja, ki je lastnik poškodovanega plovila. Posadka ga je uspela zavarovati pred potopitvijo. Poškodovano plovilo so odvlekli proti luki Korčula. Vleka je bila izjemno počasna, saj je plovilo počasi tonilo. V luko so prispeli šele ob 15.15. uri. Preko radijske postaje so obvestili vsa plovila v bližini, da plujejo previdno.
Danes, 7.8.2018, je naš bralec Daniel Germek (avtor fotografij) plul na področju severovzhodnega dela otoka Brač. Na skalnati obali pred zalivom Točinjak, pri luki Povlja, je zagledal motorno jahto, ki je bila dobesedno "parkirana" na skalnati obali. Plovilo na obali je Jaenneau NC11 katerega cena znaša okrog 350.000 EUR. Ta model plovila lahko dobesedno imenujemo Jeanneau NC 11 "On the rocks". Po navedbah naj bi bil vzrok za nesrečo odpoved komand krmila. Če ste v situaciji, ko odpove krmilo, si lahko o načinu krmarjenja brez krmila preberete v članku Kako pluti, ko odpove en motor na plovilu z dvema motorjema.
Vir in foto: Daniel Germek, FB-More Magazin
V noči iz ponedeljka na torek je na področju celotne Dalmacije prišlo do nenadnega poslabšanja vremenskih razmer. Zgodilo se je preko 30 pomorskih nesreč, med njimi se je ena končala tragično.
V ponedeljek zvečer se je začelo vreme na področju Dalmacije bliskovito slabšati. Ob 22.00 uri na severu Dalmacije in vse do 4.00 ure zjutraj na južnem delu Dalmacije, so se zvrstile številne nevihte, ki so jih spremljali močni vetrovi. V centru za iskanje in reševanje na morju so zabeležili preko 30 pomorskih nesreč. V večini je prišlo do nasedanje plovil in povzročena je bila velika materialna škoda. K sreči v nesrečah nihče od članov posadk ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja. Večino plovil so uspeli rešiti že naslednji dan.
Žal pa se je ena nezgoda končala tragično. Hrvaški ribič, član posadke hrvaške ribiške ladje Vicenza, je v nevihti izgubil življenje. Ob 23.24 uri so z ladje sporočili, da je njihov ribič padel v morje in potrebujejo pomoč pri reševanju. Med plovbo v Zlarinskem arhipelagu je ribiško ladjo zajel nenaden, močen sunek burje. Ladja se je nagnila in del ribiških mrež je odneslo v morje. Dva izmed ribičev sta se vkrcala na pomožno plovilo, da bi mreže pobrala iz morja. Pri tem je eden izmed ribičev padel v morje in se ni uspel rešiti. Drugi ribič, je izgubil vidni kontakt. Nemudoma so pričeli z iskanjem ter reševanjem. V akcijo so se vključili ladje »Hlap«, »Moja Roža«, »Kraljica mira«, »Albatros mali« ter plovila komercialne službe za reševanje EmergenSea. Ob 3.10 uri so iz enega izmed plovil sporočili, da so v bližini Zaboriča v morju našli truplo pogrešanega ribiča.
Ante Ninič, ribič na ladji, ki se je pridružil reševalni akciji in je našla truplo pogrešanega ribiča, je med plovbo proti lokaciji, kjer so našli truplo posnel video:
Potopljena jadrnica na Kornatih
Vir: MPPI.hr, FB-Ante Ninič, Foto: slika je sibmolična
V nedeljo je prišlo do tragične pomorske nesreče v neposredni bližini otoka Zlarin. Na 9 m dolgi motorni barki je izbruhnil požar.
V nedeljo ob 18.20 uri so očividci z otoka Zlarin poklicali na pomoč. V bližini otoka je na motornem plovilu izbruhnil požar. Na kraj nesreče je nemudoma izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik z gasilsko ekipo. Kljub gašenju, je plovilo ob 19.15 uri popolnoma zgorelo in potonilo na kraju nesreče.
V času nesreče je bil na plovilu le voditelj čolna, ki je nesrečo preživel brez poškodb. Pravočasno je skočil v morje in odplaval do bližnje obale.
V času nesreče je bilo na plovilu zgolj 70 l bencina, ki pa v požaru ni iztekel v morje. Potopljeni ostanki plovila ne ogrožajo plovnega prometa. Lastnik plovila bo moral na svoje stroške dvigniti ostanke in jih odpeljati na varno.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: MPPI; Slika je simbolična
V nedeljo je na Paklenih otokih nasedla 27 m dolga jadrnica z imenom Carolina.
V nedeljo ob 10.10 uri dopoldne so z jadrnice Carolina, ki pluje pod zastavo Združenih držav Amerike sporočili, da so nasedli na Paklenih otokih. Z jadrnico je upravljal skipper E.S, s tremi člani posadke. Na krovu so imeli 10 gostov iz Nove Zelandije. Med plovbo po Paklenih otokih so se odločili, da bodo proti Paklenemu kanalu med otokom Hvar in Paklenimi otoki zapluli skozi ožino Ždrilac, kjer so globine morja pod 1 m. Odločitev se je hitro pokazala za nepravilno. Jadrnica je nasedla tik pred prehodom. Na lokacijo je nemudoma izplulo plovilo Luške kapitanije Split. Ker so ugotovili, da v nezgodi niso bila ogrožena človeška življenja in v jadrnico ni udirala voda, so reševanje plovila prepustili komercialni službi za reševanje na morju. Ko so plovilo ponovno splovili, so ga odpeljali v luko mesta Hvar. Pred nadaljevanjem plovbe bodo morali izvesti preglede poškodb plovila in poizkušali ugotoviti razlog za nesrečo.
V nezgodi noben izmed članov posadke in potnikov ni bil poškodovan.
Vir: MPPI.hr
V nedeljo ob 04.16 uri so v centru za reševanje na morju prejeli nujen klic s turške ladje Haksa. V 83 metre dolgo tovorno ladjo je začela vdirati voda.
Tovorna ladja Haksa je na krovu tovorila 3000 metričnih ton nevarnih snovi, ki se uporabljajo za izdelavo ognjevarnih materialov. Prav tako je bilo v rezervoarjih preko 70 ton pogonskega goriva. Na oddaljenosti približno 16 nmi od hrvaškega otoka Jabuka, je v strojnico ladje pričela udirati voda. Posadka ladje je oddala "Distress" klic v sili. V reševalno akcijo so se nemudoma vključile hrvaške in italijanske reševalne postaje. V časi nesreče je bil tanker "Valcadore" od lokacije oddaljen le 4 nmi. Takoj so se vključili v reševalno akcijo in smer plovbe spremenili proti toneči ladji. Do ladje Haksa so prispeli že ob 5.10 uri. Istočasno sta se v reševalno akcijo vključili tudi Luška Kapitanija Split in Pomorska policija, nato pa so izpluli še vlačilci podjetja Brodospas in dva vlačilca iz Italije.
Posadki tankerja "Valcadore" je uspelo pričeti z evakuacijo posadke ladje Haksa. Na njej je bilo 13 oseb. med njimi 11 Turkov in dva Indijca. Osem oseb so evakuirali, medtem, ko je kapitan s četverico ostal na ladji.
Ob 17.00 uri je reševalnim ekipam uspelo ustaviti vdor vode v ladjo. Po pregledu trupa so ugotovili, da je imela ladja pod vodno gladino luknjo premera 20 cm. Reševalcem je luknjo uspelo zatesniti z aluminijasto ploščo, ki so jo na trup prilepili z dvokomponentnim lepilom. Po skrbnem opazovanju nivoja vode v ladji so ugotovili, da so udiranje vode uspešno zaustavili. Kasneje so izvedli dodatna tesnjenje trupa ladje, ki je potrebno za varno vleko ladje proti najbližji luki. Ob 18.30 uri je na lokacijo priplul vlačilec "Alkaid", ki je privezal ladjo in jo odvlekel proti luki Trogir. Med vleko so ugotovili, da ima ladja poškodbe tudi na drugih delih trupa in da vanjo zopet udira voda. Vleko proti luki so zaustavili in na ladjo vkrcali gasilce, ki so z črpalkami izčrpavali vodo, reševalci pa so zatesnili še ostale lukenj na ladji. V ponedeljek v jutranjih urah, jim je uspelo ladjo zatesniti in nadaljevati z vleko proti ladjedelnici Trogir.
Reševalne ekipe so očitno opravile delo izjemno dobro in trenutno ne obstaja nevarnost pred onesnaženjem morja.
V ponedeljek se je pri Plominu zgodila težka pomorska nesreča. Ena oseba je utrpela hude telesne poškodbe.
V ponedeljek okrog poldneva je prišlo do težke pomorske nesreči pri kraju Plomin v Istri. Dva hrvaška državljana sta plula na manjšem gliserju. Nenadoma sta spremenila smer plovbe zaradi česar sta padla s plovila v morje. Gliser je sam nadaljeval krožno plovbo. V enem izmed krogov je povozil voditelja čolna. Propeler motorja ga je močno poškodoval. K sreči se je v bližini nahajalo drugo plovilo, katerega posadka je nemudoma priskočila na pomoč. Oba brodolomca so rešili iz morja in ju prepeljali na obalo. O dogodku so obvestili tudi Pomorsko policij, ki je na kraj nesreče napotila nujno medicinsko pomoč. Voditelj čolna M.M. je utrpel hude telesne poškodbe in je bil prepeljan v bolnišnico v Pulo.
Posadka plovila, ki je rešila brodolomca, je nato zopet izplula in prestregla gliser, ki je še vedno plul v krogu. Uspelo jim ga je prestreči in ugasniti motor ter privleči v luko Plomin. Po pregledu plovila so ugotovili, da se je strgala jeklena vrv za krmarjenje motorja. Motor se je obrnil v skrajno lego zaradi česar je plul v krogu.
Ne pozabite!
Med plovbo uporabljajte varnostno zapestnico za izklop motorja. V primeru padca v vodo se bo motor ugasnil in plovilu zaustavilo! Varnostna zapestnica je varnostna oprema! Poskrbite za svojo varnost na krovu!
Vir: MPPI; Slika je simbolična
V torek dopoldne se je pred otokom Žirje potonila jadrnica.
V torek, ob 9.55 uri so v centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju v reki prejeli klic očividca, da na oddaljenosti približno 2 nmi od otoka Žirje tone jadrnica. Na kraj nesreče je nemudoma izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik in pričelo z reševalno akcijo. Na kraj nesreče je ob 11.10 prvo priplulo plovilo Pomorske policije. Kljub hitri intervenciji, so bili prepozni. Jadrnica je potonila na globino 170 m.
Po dosedanjih informacijah naj bi šlo za jadrnico Maria, dolgo 12,25 m, ki je plula pod zastavo Republike češke. Na njej naj ne bi bilo posadke. Kaj točno se je zgodilo še ni jasno. Jadrnica je bila drugače na privezu v marini Skradin, kjer je bila na prodaj. Z njo naj bi v omenjeni akvatorij pluli zgolj na testne plovbe.
V soboto zvečer so domačini z otoka Ugljan, opazili v bližini kraja Kukljica , da je na obalo otoka nasedla jadrnica.
Ko so si ogledali kraj nesreče, so ugotovili, da je motor jadrnice prižgan in da je vključen tudi avtopilot. Posadke na krovu niso našli. Ob 18.44 uri so obvestili center za reševanje, ki je organiziral iskalno akcijo za pogrešano posadko. Vsa plovila v bližini so s klicem PAN PAN obvestili o možnosti pogrešanih oseb v morju.
Že ob 19.23 uri so v centru za reševanje prejeli klic, da so našli pogrešano osebo v bližini luke Ždrelac na otoku Pašman. Avstrijski državljan K.H.H. rojen leta 1949, je bil predan v oskrbo hitre medicinske pomoči. Bil je močno podhlajen a pri padcu v morje ni utrpel telesnih poškodb.
Po kasnejšem pogovoru z jadralcem, so ugotovili, da je bil na krovu jadrnice, ki je nasedla na otoku Ugljan, sam.
Reševalna akcija je bila uspešno zaključena.
Slika je simbolična