Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevV torek je prišlo do hujše pomorske nesreče na področju Luške uprave Senj. Trčili sta potniška ladja in privatno plovilo.
Pomorska nezgoda se je zgodila okrog 10.30 ure. Med plovbo iz zaliva Zavratnica pri Jablancu, sta trčili dve plovili. Potniška ladja Eros, ki v dolžino meri 24 m in je na krovu prevažala 92 potnikov, na 6,15 m dolgem privatnem plovilu pa se je prevažalo šest nemških državljanov. V trku so tri osebe na gliserju utrpele težje telesne poškodbe, trije pa lažje. Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo Luške kapitanije Senj.
Pri reševanju poškodovanih oseb in plovila je pomagala posadka potniške ladje Eros. Poškodovane osebe so vkrcali na krov ladje in jih odpeljali v luko Jablanac, kjer jih je v oskrbo prevzela ekipa hitre medicinske pomoči.
Prav tako so člani posadke poskrbeli za poškodovano plovilo čarterskega podjetja, ki je utrpelo večje poškodbe in ni bilo več primerno za plovbo. Vanj je začela vdirati voda, a so ga k sreči pravočasno rešili pred potopitvijo in privlekli do luke Jablanac.
Vzroki nesreče še niso jasni, po predvidevanjih pa gre za človeško napako.
Skoraj vsak teden pišemo o požaru na plovilu. Prejšnji teden je pred otokom Krk zgorela slovenska motorna jahta Tragedija slovenskega plovila pred otokom Krk, pred 14 dnevi motorna jahta v marini Gašenje požara na motorni jahti (video), tokrat pa je zagorelo na jadrnici.
V petek je zagorelo na jadrnici v Splitskem akvatoriju. Ob 14.05 uri sta na lokacijo izpluli plovili Luške kapitanije Split, ki je na krov sprejelo gasilce poklicne gasilske enote Split ter plovilo prostovoljnega gasilskega društva Kaštel Gomilica. Takoj po prihodu na kraj nesreče so pričeli z gašenjem plovila in zavarovali vodno površino pred eventualnim onesnaženjem. Požar, ki je izbruhnil v podpalubju, se je razširil na celo plovilo, ki je zgorelo vse do vodne linije. Ostanke 12 m dolge jadrnice "Zombie" so člani gasilskega društva Kaštel Gomilica odvlekli v marino Kaštela ter obvestili lastnika, čarter podjetje iz Biograda o nesreči njihovega plovila.
Dva člana posadke, angleška državljana, ki sta se v času izbruha požara nahajala na plovilu,. sta se rešila s pomožnim čolnom. Kmalu po izbruhu požara, jih je na krov sprejelo potniško plovilo "Antonela", ki je bilo v bližini. Oba člana posadke, ki sta nesrečo prestala brez poškodb, so odpeljali v mestno luko Split.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: mppi.hr
Prejšnji teden je v eni izmed jadranskih marin zagorela motorna jahta. Uspelo jim jo je privezati v servisni coni marine, kjer so z gašenjem požara pričele gasilne enote. V borih 20 minutah jim je uspelo pogasiti požar in rešiti jahto pred popolnim uničenjem in potopitvijo. V videu si lahko ogledate, kako je potekalo gašenje požara in kaj je ostalo od jahte.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: FB-emergensea
V sredo sta v Pelješkem kanalu trčili motorna jahta in manjša potniška ladje.
V sredo ob 1.05 uri so v centru za reševanje na morju prejeli nujen klic, da sta v Pelješkem kanalu trčila motorna jahta in potniška ladje. Na lokacijo trka je nemudoma izplulo službeno plovilo izpostave luške kapitanije iz Korčula. Do trka je prišlo na polovici kanala med mestom Korčula in krajem Perna na otoku Pelješac.
Po prihodu na lokacijo so ugotovili, da sta trčili 14 m dolga motorna jahta Mountain Star in 9 m dolga potniška ladja Roko. Med nesrečo so bili na motorni jahti štirje člani posadke, vsi avstrijski državljani, na ladji Roko pa zgolj voditelj plovila, ki je hrvaški državljan. V nesreči je bil poškodovan le voditelj ladje Roko. Utrpel je več ureznin in je bil nemudoma prepeljan v luko Korčula, kjer so ga oskrbeli delavci nujne medicinske pomoči.
V trku je bila potniška ladja močno poškodovana. Leseni trup je bil poškodovan tako močno, da je v trup ladje začela vdirati voda. Kapitansko kabino je odtrgalo in jo vrglo v morje. Na kraj nesreče je še pred potopitvijo ladje priplulo drugo plovilo podjetja, ki je lastnik poškodovanega plovila. Posadka ga je uspela zavarovati pred potopitvijo. Poškodovano plovilo so odvlekli proti luki Korčula. Vleka je bila izjemno počasna, saj je plovilo počasi tonilo. V luko so prispeli šele ob 15.15. uri. Preko radijske postaje so obvestili vsa plovila v bližini, da plujejo previdno.
Danes, 7.8.2018, je naš bralec Daniel Germek (avtor fotografij) plul na področju severovzhodnega dela otoka Brač. Na skalnati obali pred zalivom Točinjak, pri luki Povlja, je zagledal motorno jahto, ki je bila dobesedno "parkirana" na skalnati obali. Plovilo na obali je Jaenneau NC11 katerega cena znaša okrog 350.000 EUR. Ta model plovila lahko dobesedno imenujemo Jeanneau NC 11 "On the rocks". Po navedbah naj bi bil vzrok za nesrečo odpoved komand krmila. Če ste v situaciji, ko odpove krmilo, si lahko o načinu krmarjenja brez krmila preberete v članku Kako pluti, ko odpove en motor na plovilu z dvema motorjema.
Vir in foto: Daniel Germek, FB-More Magazin
V noči iz ponedeljka na torek je na področju celotne Dalmacije prišlo do nenadnega poslabšanja vremenskih razmer. Zgodilo se je preko 30 pomorskih nesreč, med njimi se je ena končala tragično.
V ponedeljek zvečer se je začelo vreme na področju Dalmacije bliskovito slabšati. Ob 22.00 uri na severu Dalmacije in vse do 4.00 ure zjutraj na južnem delu Dalmacije, so se zvrstile številne nevihte, ki so jih spremljali močni vetrovi. V centru za iskanje in reševanje na morju so zabeležili preko 30 pomorskih nesreč. V večini je prišlo do nasedanje plovil in povzročena je bila velika materialna škoda. K sreči v nesrečah nihče od članov posadk ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja. Večino plovil so uspeli rešiti že naslednji dan.
Žal pa se je ena nezgoda končala tragično. Hrvaški ribič, član posadke hrvaške ribiške ladje Vicenza, je v nevihti izgubil življenje. Ob 23.24 uri so z ladje sporočili, da je njihov ribič padel v morje in potrebujejo pomoč pri reševanju. Med plovbo v Zlarinskem arhipelagu je ribiško ladjo zajel nenaden, močen sunek burje. Ladja se je nagnila in del ribiških mrež je odneslo v morje. Dva izmed ribičev sta se vkrcala na pomožno plovilo, da bi mreže pobrala iz morja. Pri tem je eden izmed ribičev padel v morje in se ni uspel rešiti. Drugi ribič, je izgubil vidni kontakt. Nemudoma so pričeli z iskanjem ter reševanjem. V akcijo so se vključili ladje »Hlap«, »Moja Roža«, »Kraljica mira«, »Albatros mali« ter plovila komercialne službe za reševanje EmergenSea. Ob 3.10 uri so iz enega izmed plovil sporočili, da so v bližini Zaboriča v morju našli truplo pogrešanega ribiča.
Ante Ninič, ribič na ladji, ki se je pridružil reševalni akciji in je našla truplo pogrešanega ribiča, je med plovbo proti lokaciji, kjer so našli truplo posnel video:
Potopljena jadrnica na Kornatih
Vir: MPPI.hr, FB-Ante Ninič, Foto: slika je sibmolična
V nedeljo je prišlo do tragične pomorske nesreče v neposredni bližini otoka Zlarin. Na 9 m dolgi motorni barki je izbruhnil požar.
V nedeljo ob 18.20 uri so očividci z otoka Zlarin poklicali na pomoč. V bližini otoka je na motornem plovilu izbruhnil požar. Na kraj nesreče je nemudoma izplulo plovilo Luške kapitanije Šibenik z gasilsko ekipo. Kljub gašenju, je plovilo ob 19.15 uri popolnoma zgorelo in potonilo na kraju nesreče.
V času nesreče je bil na plovilu le voditelj čolna, ki je nesrečo preživel brez poškodb. Pravočasno je skočil v morje in odplaval do bližnje obale.
V času nesreče je bilo na plovilu zgolj 70 l bencina, ki pa v požaru ni iztekel v morje. Potopljeni ostanki plovila ne ogrožajo plovnega prometa. Lastnik plovila bo moral na svoje stroške dvigniti ostanke in jih odpeljati na varno.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: MPPI; Slika je simbolična
V nedeljo je na Paklenih otokih nasedla 27 m dolga jadrnica z imenom Carolina.
V nedeljo ob 10.10 uri dopoldne so z jadrnice Carolina, ki pluje pod zastavo Združenih držav Amerike sporočili, da so nasedli na Paklenih otokih. Z jadrnico je upravljal skipper E.S, s tremi člani posadke. Na krovu so imeli 10 gostov iz Nove Zelandije. Med plovbo po Paklenih otokih so se odločili, da bodo proti Paklenemu kanalu med otokom Hvar in Paklenimi otoki zapluli skozi ožino Ždrilac, kjer so globine morja pod 1 m. Odločitev se je hitro pokazala za nepravilno. Jadrnica je nasedla tik pred prehodom. Na lokacijo je nemudoma izplulo plovilo Luške kapitanije Split. Ker so ugotovili, da v nezgodi niso bila ogrožena človeška življenja in v jadrnico ni udirala voda, so reševanje plovila prepustili komercialni službi za reševanje na morju. Ko so plovilo ponovno splovili, so ga odpeljali v luko mesta Hvar. Pred nadaljevanjem plovbe bodo morali izvesti preglede poškodb plovila in poizkušali ugotoviti razlog za nesrečo.
V nezgodi noben izmed članov posadke in potnikov ni bil poškodovan.
Vir: MPPI.hr
V nedeljo ob 04.16 uri so v centru za reševanje na morju prejeli nujen klic s turške ladje Haksa. V 83 metre dolgo tovorno ladjo je začela vdirati voda.
Tovorna ladja Haksa je na krovu tovorila 3000 metričnih ton nevarnih snovi, ki se uporabljajo za izdelavo ognjevarnih materialov. Prav tako je bilo v rezervoarjih preko 70 ton pogonskega goriva. Na oddaljenosti približno 16 nmi od hrvaškega otoka Jabuka, je v strojnico ladje pričela udirati voda. Posadka ladje je oddala "Distress" klic v sili. V reševalno akcijo so se nemudoma vključile hrvaške in italijanske reševalne postaje. V časi nesreče je bil tanker "Valcadore" od lokacije oddaljen le 4 nmi. Takoj so se vključili v reševalno akcijo in smer plovbe spremenili proti toneči ladji. Do ladje Haksa so prispeli že ob 5.10 uri. Istočasno sta se v reševalno akcijo vključili tudi Luška Kapitanija Split in Pomorska policija, nato pa so izpluli še vlačilci podjetja Brodospas in dva vlačilca iz Italije.
Posadki tankerja "Valcadore" je uspelo pričeti z evakuacijo posadke ladje Haksa. Na njej je bilo 13 oseb. med njimi 11 Turkov in dva Indijca. Osem oseb so evakuirali, medtem, ko je kapitan s četverico ostal na ladji.
Ob 17.00 uri je reševalnim ekipam uspelo ustaviti vdor vode v ladjo. Po pregledu trupa so ugotovili, da je imela ladja pod vodno gladino luknjo premera 20 cm. Reševalcem je luknjo uspelo zatesniti z aluminijasto ploščo, ki so jo na trup prilepili z dvokomponentnim lepilom. Po skrbnem opazovanju nivoja vode v ladji so ugotovili, da so udiranje vode uspešno zaustavili. Kasneje so izvedli dodatna tesnjenje trupa ladje, ki je potrebno za varno vleko ladje proti najbližji luki. Ob 18.30 uri je na lokacijo priplul vlačilec "Alkaid", ki je privezal ladjo in jo odvlekel proti luki Trogir. Med vleko so ugotovili, da ima ladja poškodbe tudi na drugih delih trupa in da vanjo zopet udira voda. Vleko proti luki so zaustavili in na ladjo vkrcali gasilce, ki so z črpalkami izčrpavali vodo, reševalci pa so zatesnili še ostale lukenj na ladji. V ponedeljek v jutranjih urah, jim je uspelo ladjo zatesniti in nadaljevati z vleko proti ladjedelnici Trogir.
Reševalne ekipe so očitno opravile delo izjemno dobro in trenutno ne obstaja nevarnost pred onesnaženjem morja.