Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Slovenski jadralci, ki so v petek jadrali v Hvarskem kanalu, so bili priča letalski nesreči ultralahkega letala. Nemška motorna jahta in jadrnica s slovensko posadko sta prihiteli na kraj dogodka in rešili pilota iz vode.
Sedemčlanska slovenska posadka, ki je jadrala na jadrnici Koza skozi Hvarski kanal, je bila priča strmoglavljenju ultralahkega letala Shark. Brez oklevanja so takoj zapluli v smeri raztreščenega letala, katerega rep je gledal iz vode. Člani posadke jadrnice so Nemca rešili s skokom v morje, ki je bilo prekrito s bencinom. Pilot je bil pri zavesti. Letalsko nesrečo je preživel na srečo brez hujših telesnih poškodb.
Eden izmed članov reševalne posadke je po rešitvi pilota povedal:
»Plavanje v morju polnem bencina je bilo dokaj pekoče za kožo in oči, a občutek, da si nekomu pomagal in mu rešil življenje, odtehta vse drugo.«
Med reševalno akcijo je bil pilot vidno pretresen. Ko so do njega priplavali slovenski reševalci, je le tistega izmed njih, ki je imel potapljaško masko prosil, ali mu lahko iz potapljajočega letala prinese njegov nahrbtnik z dokumenti. In ne boste verjeli. Pogumni jadralec se je potopil v letalo in poiskal pilotov nahrbtnik in mu ga prinesel.
Rešenega pilota so vkrcali na nemško motorno jahto
Še spominek z reševalne akcije
VIDEOPOSNETEK REŠEVALNE AKCIJE
Foto in video: Matjaž Bončina, Bojan Lavrenčič, Gorazd Fajdiga, Peter Dobnikar
Nevihta je prevrnila plovilo in povzročila smrt treh članov posadke.
Prejšnji teden je francosko zahodno obalo prizadela močna nevihta z imenom Miguel. Njen vpliv se je čutil vse do Pariza. Vetrovi so dosegali hitrosti več kot 120 km/h in na atlantski obali povzročali izjemno visoke valove. Brez elektrike je ostalo več kot 28.000 domov. Celo vlaki so se ustavili.
Reševalno plovilo SNSM (Državna organizacija za reševanje na morju) je izplulo na reševalno akcijo v petek zjutraj. Odpluli so na pomoč ribiški ladji, ki je oddala klic v sili. Ko so se od obale pristanišča Sables d'Olonne oddaljili približno 800 m, so visoki valovi prevrnili reševalno plovilo. Vseh sedem članov posadke reševalnega plovila je popadalo v morje. Štirim se je uspelo rešiti in so priplavali do obale. Preostali trojici je na pomoč pohitelo 60 gasilcev in trije helikopterji. Žal jim jih ni uspelo rešiti pravočasno. Iz vode jim je uspelo potegniti le njihova trupla.
Ribiška ladja, ki je klicala na pomoč, se šteje za izgubljeno. Njen lastnik in člani posadke, za katero se ne ve, koliko članov je štela, veljajo za pogrešane.
V Punatu je zopet zagorelo. Tokrat na 25 m dolgi jahta, ki je v lasti slovenskega državljana.
V tem primeru ne gre za popolno uničenje plovila v požaru. Kot je iz slik razvidno je zagorelo v srednjem delu plovila. Požar je posadki uspelo pravočasno pogasiti in plovilo rešiti pred najhujšim. Uničen je del desnega boka.
Več informacij o neljubem dogodku v ponedeljek 17.6.2019.
V nedeljo je prišlo do hude pomorske nesreče na reki Elbi. Tovorna ladja je trčila v zgodovinsko jadrnico No. 5 Elbe in jo potopila.
Nesreča se je zgodila ob 12.30 pri kraju Stade poleg Hamburga v kanalu reke Elbe. Tovorna ladja Astrosprinter, ki pluje pod ciprsko zastavo, je trčila v jadrnico, na kateri je plulo 43 potnikov. Na kraj nesreče so nemudoma prispele reševalne ekipe in k sreči rešile vse potnike. Pripeljali so tudi črpalke a žal jim jadrnice ni uspelo obdržati nad gladino.
Jadrnica No. 5 Elbe je bila zgrajena daljnega leta 1883. V dolžino meri 121 čevljev (40 m) in je najstarejša ladja iz mesta Hamburg, ki je izdelana iz lesa in še vedno pluje. Ladja je bila tik pred nesrečo v celoti renovirana. Prenovo je izvajalo nizozemsko podjetje. Zamenjali so zunanjo oplato in celotno krmo. Prenova je stala 1,5 mio evrov.
Foto: Daniel Beneke
Verjeli ali ne, a tudi to se zgodi. Namesto skuter je v morje zapeljal avto.
Nemški turist je včeraj v kraju Metajna na otoku Pag poskrbel za nevarno atrakcijo. Pri spuščanju vodnega skuterja je naredil napako. Namesto da bi po drči zapeljal vzvratno in prikolico zapeljal v morje, je zapeljal proti morju z avtom. Ali je bila kriva zgolj nespametna vožnja voznika vozila ali je k nesreči pripomogla spolzka drča, ni razvidno s fotografij, ki jih je na FB-strani otoka Pag objavil Denis Datković.
Včeraj je križarka MSC Opera trčila v pomol luke v Benetkah in poškodovala več plovil.
Pomorska nesreča se je zgodila včeraj med pristajanjem križarke MSC Opera v Benetkah. Ladja je močneje poškodovala trajekt, ki je bil privezan ob pomol, ter štiri osebe, ki so utrpele lažje telesne poškodbe. V času nesreče je bilo na krovu 2679 potnikov.
Po navedbah pristaniške uprave naj ladja izgubila možnost manevriranja. Eden izmed jeklenih kablov, s katerimi so vlačilci vlekli ladjo, naj bi se med manevriranjem strgal in povzročil, da ladja ni več mogla manevrirati.
Nesrečo ladje so posneli skoraj iz vseh kotov. (Video):
<
Elegantna regatna jadrnica My Song je padla v morje med transportom.
Jadrnica My Song, ki v dolžino meri 40 m, je bila natovorjena na tovorno ladjo na Karibih. Nameravali so jo prepeljati v Mediteran, kjer naj bi se udeležila regate Loro Piana Superyacht Regatta, ki bo potekala naslednji teden. Med plovbo proti Balearskem otočju je padla s krova transportne ladje. Zaradi poškodb trupa se je pričela potapljati.
Jadrnica My Song je tipa Baltic 130. Lastnik super jadrnice je Pier Luigi Loro Piana. Jadrnica je bila zgrajena leta 2016 v finski ladjedelnici Baltic Yachts. Imela je 56 m visok jambor. Je ena največjih jadrnic na svetu, ki je v celoti izdelana iz karbonskih vlaken. Njena teža je znašala 105 t. Nameščeno je imela premično kobilico, katere teža je znašala 36 t. S polnimi jadri je dosegala hitrosti plovbe 30 vozlov in več.
Foto: Pressmare
V marini Punat na otoku Krku je zagorelo na enem izmed plovil. Požar se je razširil na sosednja plovila. Skupno je zgorelo kar devet plovil.
V četrtek ponoči je zagorelo na enem izmed plovil, ki je bilo na suhem privezu v marini Punat (Brodica, d. o. o.). Lastnik plovila, nemški državljan, naj bi dan poprej izvajal popravila na plovilu in ga pripravljal na poletno sezono. Ponoči je zagorelo in požar se je razširil na sosednja plovila. Ker je zapihala še burja, je obstajala nevarnost, da se požar razširi na večji del suhe marine. Gašenje požara je nemudoma začela ekipa gasilcev in delavcev marine Punat, ob 3.20 zjutraj pa so se jim pridružili še gasilci Poklicne gasilske brigade Krk in Prostovoljno gasilsko društvo Punat. Kljub takojšnjemu ukrepanju (marina Punat ima svojo gasilsko ekipo, ki je opremljena z več gasilskimi vozili in plovili) se je zaradi vetra požar razširil na sosednja plovila. Skupno je v požaru zgorelo devet plovil.
Več podrobnosti o požaru bomo objavili naslednji teden.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Gasilni aparat se aktivira samodejno in v času 2–3 sekund pogasi požar. Ne vsebuje nobenih kemikalij in ne povzroča škoda na elektronskih napravah in strojih.
Če pride do požara na sosednjem plovilu, lahko gasilnik enostavno vržemo v ogenj z varne razdalje, pogasimo požar in preprečimo, da bi se požar razširil na naše plovilo.
Aparat ni pod pritiskom in ne potrebuje vzdrževanja.
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
V nedeljo se je zgodila huda pomorska nesreča. Na sidrišču pred mestom Fujairah (Združeni Arabski Emirati), je ladja za prevoz plina trčila v desni premčni del ladje za prevoz surove nafte.
Ladja za prevoz utekočinjenega zemeljskega plina indijskega ladjarja Shiping Corporation of India je v nedeljo ob 20.00 uri trčila v ladjo Shinyo Ocean za prevoz surove nafte. Do nesreče je prišlo na sidrišču pred pristaniščem Fujairah. Ladja za prevoz utekočinjenega plina Aseem je priplula iz Indije. Namenjena je bila proti terminalu za utekočinjen plin v Qatarju, kjer naj bi jo natovorili. Tanker Shinyo Ocean je močno poškodovan na desni strani premca. K sreči sta bili obe ladji brez tovora in ni prišlo do ekološke katastrofe. Noben izmed članov posadke ni bil poškodovan v nesreči.
Kaj je bil razlog za pomorsko nesrečo, trenutno še ni znano in bo pokazala preiskava, ki je že v teku.
Video na podlagi AIS informacij obeh plovil
Vir: gcaptain.com; www.vesselfinder.com