Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevNestabilno vreme po celotnem svetu povzroča številne probleme navtikom. Na Hrvaškem so nevihte v zadnjih dneh na kopno zmetale številna plovila, ki so bila zasidrana v zalivih. Čeprav bi mislili, da je privez v marini vedno varno zavetje, pa ni vedno tako.
Predvčerajšnjim je orkanski veter prečkal marino Southport v Severni Karolini (ZDA). Kljub temu da marina leži v dobro zaščitenem zalivu, kjer bi pričakovali varen privez plovila, tokrat ni bilo tako. Orkan je dobesedno pometel plovila. Številna so končala na kopnem, v vodi pa so ležala drug na drugem. Po navedbah lokalnih medijev je uničenih in poškodovanih več kot 90 odstotkov plovil v marini.
Orkan, ki so ga poimenovali Isaias, je dosegal hitrosti več kot 160 km/h. Poleg ogromne materialne škode je zahteval tudi dve življenji, tri osebe pa še vedno pogrešajo.
Foto: posnetek zaslona; Video: Travis Huffstetler
Pomorska nesreča se je zgodila v nedeljo okrog 17.30. Motorna jahta je z veliko hitrostjo trčila v mirujočo barko.
V neposredni bližini otoka Ugljan je prišlo do pomorske nesreče, ki se je končala dokaj srečno. Zakonca, oba hrvaška državljana, sta na svoji barki lovila ribe. Nekaj minut pred 17.30 je vanju trčila motorna jahta, ki je plula s hitrostjo večjo od 20 vozlov. Lastnik barke je nemudoma poklical na pomoč. Ker sta bili po nesreči obe plovili plovni, sta obe odpluli do luke Lučica, kamor je priplulo tudi reševalno plovilo Luške kapitanije Zadar. Vse štiri osebe je pregledala medicinska ekipa. Ena izmed njih je bila lažje poškodovana, preostale tri pa so nesrečo preživele brez telesnih poškodb.
Po opravljeni preiskavi, ki se je zaključila že ob 19.30, naj bi nemški voditelj motorne jahte spregledal barko. Pogled naj bi mu oviralo pomožno plovilo, ki ga je pritrdil na premec plovila. Ker plovila ni opazil, ni izvedel nobenega manevra, da bi se izognil pomorski nesreči. Alkotest ni pokazal prisotnosti alkohola v krvi nemškega navtika.
Slika je simbolična
Pomorski promet zaradi vse več dopustnikov na Hrvaškem strmo narašča. Zaradi tega so v porastu tudi nespametne pomorske nesreče.
Včeraj je na otok Zverinac nasedla motorna barka s petčlansko posadko. Na krovu barke Vladimir Nazor so bile tri odrasle osebe in dva otroka. Na pomoč je poklical voditelj čolna. Vsi člani posadke so hrvaški državljani. Plovilo je nasedlo na skale otoka s skoraj polovico dolžine plovila. V nesreči ni bila nobena oseba poškodovana. Poškodovan je zgolj trup plovila. Voditelj plovila je uspešno opravil alkotest. Povedal je, da je do nesreče prišlo zaradi nepazljivosti med plovbo preblizu obale.
Vseh pet članov posadke so prekrcali na plovilo Luške kapitanije Zadar, ki jih je odpeljala do luke Zadar. Proti voditelju plovila bo uveden postopek in naloženo bo komercialno odsukanje plovila in vleka do najbližje luke, kjer bodo plovilo lahko popravili.
Svetovna omrežja je preplavil videoposnetek skiperja, ki je s svojim neznanjem in neverjetno vztrajnostjo nespretno manevriral in poškodoval vsaj štiri plovila, ki so bila privezana v pristanišču. Skiperja je verjetno zgrabila panika. V trenutku, ko bi se moral umiriti in razmisliti, kako rešiti situacijo, je z vsakim naslednjim dejanjem povzročil še več škode.
Izognite se podobnim težavam. Kako manevrirati v pristanišču, si lahko preberete v knjigi Manevri za pristajanje.
Vir: fb - Piotr Świrkowski
V francoskem pristanišču Marseille se je zgodila nenavadna pomorska nesreča.
Tovorna ladja – tanker Cap Pinede je plula proti luki. Zaradi še ne pojasnjenega razloga je z visoko hitrostjo trčila v valobran. Ladja v dolžino meri slabih 100 m. Zgrajena je bila leta 2009. Z njo upravlja podjetje Maritima. Po njihovih informacijah naj bi se ladja vračala v Marseille po opravljeni kratki plovbi v Fos Sur Mer. Zaradi trka v valobran se je poškodoval premec ladje. V nesreči nihče ni bil poškodovan in ni prišlo do onesnaženja morja.
V soboto ponoči se je štiričlanska družina s svojo jadrnico znašla v nevihti. Zaradi odpovedi motorja jih je veter nosil proti skalam otoka Brač. Potrebno je bilo reševanje.
Nekaj pred 2.00 uro zjutraj so v centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju prejeli nujen klic z jadrnice, ki je sredi noči ostala brez pogona. Močni vetrovi, ki so pihali zaradi nevihte na območju Splita, so nemočno jadrnico nosili proti skalnati obali otoka Brač.
Osem metrov dolga jadrnica z imenom Yara je imela na krovu štiričlansko avstrijsko posadko. Mlada družina z dvema otrokoma je ostala brez pogona. Močni sunki burje so jadrnico nosili proti zalivu Konopljikova. Na lokacijo je nemudoma izplulo plovilo Pojišan Luške kapitanije Split. Jadrnico so našli ob 3.58 uri le še 0,45 nmi pred obalo otoka. Jadrnico so privezali za reševalno plovilo in jo odvlekli v luko Postira, kjer so jo privezali ob 5.05 uri zjutraj.
V nesreči se ni poškodoval noben član posadke. Brez poškodb, le z okvarjenim motorjem, je nesrečo prestala tudi jadrnica.
V nedeljo je prišlo to trka dveh tovornih ladij med plovbo po kanalu Welland.
Kanal Welland je 43 km dolg kanal, ki povezuje jezeri Ontario in Erie v Kanadi. V ponedeljek se je zgodila hujša pomorska nesreča, ko je prišlo do trka dveh tovornih ladij, ki sta pluli v nasprotnih smereh. Po dosedanjih informacijah sta bila kapitana obeh ladij v kontaktu že pred trkom. Kaj je povzročilo, da se jima ni ni uspelo izogniti nesreči, še ni znano. Videoposnetek trka je posnel mimoidoči.
V soboto se je v bližini Budve v Črni gori zgodila tragična pomorska nesreča. Gliser je z veliko hitrostjo trčil v barko, na kateri sta bile dve osebi. Ena oseba je izgubila življenje.
Po navedbah srbskega časnika Srbija danas je M. S., sedemnajstletni sin srbskega poslovneža upravljal gliser v bližini Budve. Poleg njega je bilo na krovu še sedem oseb. Z 12 m dolgim gliserjem so pluli s hitrostjo okrog 23 vozlov od otoka Sveti Nikola proti Jazu. Med plovbo so trčili v trikrat manjše plovilo, na katerem sta bila 31-letna črnogorska policistka in njen 36-letni zaročenec. V nesreči je policistka utrpela tako hude poškodbe, da je izgubila življenje. Njen zaročenec je nesrečo preživel. Skiper gliserja in vseh sedem članov njegove posadke, ki so bili v času nesreče na krmi plovila, v nesreči niso utrpeli nobenih poškodb.
Kljub dejstvu, da je M. S. še mladoleten, ima veljavno dovoljenje za upravljanje plovila dolgega do 12 m. Po črnogorski zakonodaji ga lahko oseba dobi z dopolnjenim 16. letom starosti. Trenutno še ni jasno, ali dovoljenje zadostuje za upravljanje tako velikega plovila, ki je v lasti njegovega očeta. Mladoletnik je trenutno v priporu. Pred preiskovalnim sodnikom se je zagovarjal, da plovila pred seboj ni videl.
Anglež brez pravih navtičnih izkušenj se je odločil, da bo sam obplul svet. Žal se je njegovo jadranje končalo že na drugi strani Atlantika.
Mark Brennan, 42-letni angleški čistilec oken, se je odločil, da bo sam objadral svet. Odplul je iz Anglije in uspešno prečkal Atlantik. Nekaj časa se je zadrževal na Karibskih otokih, kjer je srečal nekaj angleških prijateljev. Nazadnje so ga videli na otoku Grenada. Ker z nikomer od prijateljev in navtičnih znancev ni več vzpostavil stikov, se je kolega iz Manchestra odločil, da svojo skrb posreduje (IBWN) mednarodni organizaciji, ki skrbi za plovila, ki plujejo po odprtih morjih. Organizirala se je iskalna akcija. Reševalne ekipe so kmalu zasledile plovilo, ki je nekontrolirano blodilo po Karibih. Ameriška obalna straža je kontaktirala obalno stražo Jamajke in jim sporočila, da so 70 nmi od severne obale Jamajke opazili neznano plovilo.
Na javljeno lokacijo je odplulo plovilo jamajške obalne straže. Plovilo so privezali in odvlekli v pristanišče Antonio. Na krovu so našli truplo neznane osebe. Preiskava še ni zaključena, a predvidevajo, da gre za 42-letnega angleškega čistilca oken.
Foto: Dutch Caribbean Coast Guard