Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V soboto, 20.3.2021 je tovorna ladja Koralle trčila v obalo vzhodne Istre.
V jutranjih urah, okrog 6.00 je tovorna ladja proti pristanišču Bršica-Raša. Zaradi še neznanega razloga je trčila v obalo med rtom Ubac in zalivom Koromačna. Tovorna ladja Koralle, ki pluje pod zastavo Moldavije, naj bi trčila v obalo zaradi nepazljivosti med plovbo.
V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba in ni prišlo do onesnaženja morja. Ladja je po trku odplula z lastnim pogonom proti ciljni luki Bršica-Raša. Inšpekcijski nadzor bo potrdil, ali je ladja sposobna za nadaljnjo plovbo in ugotovila razlog nesreče.
Foto: Vesselfinder
Hrvaška šolska ladja z imenom Kraljica mora je bila na rednem remontu v ladjedelnici Punat na otoku Krk.
V petek, 5. marca 2021, je bil zaključen redni letni remont hrvaške šolske ladje Kraljica mora. Iz remontne ladjedelnice je ladja zaplula ob 8.25. Le nekaj minut kasneje je nasedla v plitvini pri izhodu iz zaliva Puntarska draga, kjer globine morja ne presegajo 3 m. Ladja je na peščeno dno nasedla s premčnim delom.
Posadka ladje je bila prisiljena počakati na plimo. Gladina morja v kanalu se je dvignila dovolj, da se je ladja lahko odsukala s plitvine s pomočjo lastnega pogona. Ker je morsko dno v ozkem kanalu, ki vodi v Puntarsko drago, peščeno in mehko, se ladja ni poškodovala.
Foto: ozek kanal je delno poglobljen. Pri vplutju v Puntarsko drago ali plovbi iz nje je potrebo slediti označbam (Lokacija: Punat).
Vir: gov.hr
V marini je zagorelo na 8 m dolgem plovilu. Plovilo je pogorelo in potonilo, požar pa se je razširil in uničil še šest plovil.
Po pisanju The Oringe County register je v četrtek ob 9.30 zagorelo na motornem plovilu privezanem v marini Dana Point v ZDA. Požaru je sledila močna eksplozija, ki jo je bilo slišati več kot tri kilometre daleč. Kljub hitri intervenciji gasilcev se je požar razširil na šest sosednjih plovil, ki so tako poškodovana, da popravilo ne bo več smiselno.
V času nesreče je bil na krovu plovila eden izmed vzdrževalcev. V požaru je utrpel manjše poškodbe. Oskrbelo ga je medicinsko osebje, nadaljnjo medinsko pomoč pa je zavrnil. Gasilci so na kraj požara prišli po šestih minutah in nemudoma začeli gasiti požar. Kljub obsežnemu gorišču jim je požar uspelo pogasiti v vsega 30 minutah. Kljub temu je plovilo, na katerem se je začel požar, pogorelo in se potopilo, plovili na sosednjih privezih sta uničeni v celoti, štiri druga plovila pa so poškodovana tako močno, da popravilo verjetno ne bo smiselno.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Preberite tudi: Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu
Foto: Mark Rightmire, Orange County Register/SCNG
Prejšnji teden se je v luki v Pulju zgodila neverjetna pomorska nesreča. Novozgrajena ribiška ladja z delovnim imenom Gradnja 110, je med splovitvijo padla z dvigala.
V ponedeljek ob 13.20 so v puljski luki s pomočjo potujočega dvigala spuščali novozgrajeno ribiško ladjo v morje. Med spuščanjem se je strgal eden izmed nosilnih trakov dvigala, ki je podpiral premec ladje. Premec je zato padel v bazen, krma plovila pa je obtičala na trakovih. Ladje se je tudi močno nagnila in s krmarnico trčila v betonski rob bazena. Premec plovila se je potopil.
Na lokacijo so se nemudoma odpravili delavci luške kapitanije in organizirali zaščito lokacije pred onesnaženjem morja. Kljub temu da je ribiška ladja novogradnja, je imela na krovu dve toni dizelskega goriva in dve toni hidravličnega olja.
Lokacija nesreče je bila dobro zavarovana, novogradnja pa ne. V ponedeljek se ni začelo reševanje ladje. Ponoči se je zgodilo najhujše, česar niso pričakovali. Ladja se je snela tudi s krmnega nosilnega traku in v celoti padla v morje ter potonila.
V torek so na lokacijo prišli predstavniki ladjedelnice, lastnik dvigala in lastnik ladje. Ladja je bila obrnjena na bok, delno potopljena in močno poškodovana.
V ponedeljek popoldne je zagorelo na motorni jahti Angie privezani v ACI marini Split.
Nemška jahta Angie je bila privezana v servisnem delu marine Aci v Splitu. V popoldanskih urah se je iz jahte začel valiti dim. Delavci marine so o nezgodi obvestili gasilce in luško kapitanijo. Profesionalna gasilska enota iz Splita je nemudoma prihitela v marino in uspela pogasiti požar, ki se je razvil v notranjosti jahte.
Jahta Angie, ki v dolžino meri 18 m, pluje pod nemško zastavo in je v lasti nemškega državljana D. J. Razlog požara še ni znan. Kaj vse je uničeno na plovilu, bo znano šele po naknadnem pregledu plovila.
V marini ni prišlo do večjega onesnaženja morske vode.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: MMPI
Prejšnji teden je območje turškega mesta Izmir zajel tornado in uničil številne marine in pristanišča. Številna plovila so se potopila, najmanj osemnajst oseb je bilo poškodovanih.
V četrtek pozno zvečer se je nad območjem turškega mesta Izmir znesel tornado. Ob 21. uri po lokalnem času je najprej začelo močno deževati, nato pa je prihrumel močan tornado, ki je okrog polnoči na območju Cesme povzročil pravo razdejanje. Številna plovila so se prevrnila, potopila ali močno poškodovala. Parkirana vozila je veter premaknil za 10 in več metrov.
Vir: dailysabah.com; Foto (AA photo)
Kamera na krovu tovorne ladje MV Arvin je posnela trenutek, ko je ladja trčila v visok val in se prelomila.
Tovorna ladja Arvin, ki je plula pod zastavo države Palau, je doživela tragično nesrečo. Med plovbo po Črnem morju, iz Gruzije proti Bolgariji, je trčila v visok val. Premec ladje se je dvignil in odlomil na približno tretjini dolžine ladje. Ladja se je potopila v bližini sidrišča pred turškim pristaniščem Bartin. Šest izmed dvanajstih članov posadke še vedno pogrešajo.
V videoposnetku, ki ga je posnela kamera na krovu ladje in so ga objavile turške oblasti, je jasno slišati, kako kapitan ladje izvede klic Mayday.
Ladja je bila zgrajena leta 1975. V dolžino meri 114 m, v širino pa 14 m. Na krovu je prevažala 2900 t razsutega tovora.
Vir: youtube (Global News), Foto: posnetek zaslona
Tovorna ladja Essen podjetja Maersk, ki pluje pod dansko zastavo, je izgubila 750 kontejnerjev.
Kontejnerska tovorna ladja Essen, ki ima kapaciteto 13.000 TEU, je plula iz kitajskega pristanišča Xiamen proti Los Angelesu v ZDA. Med plovbo po severnem Tihem oceanu jo je zajela močna nevihta in povzročila padec 750 kontejnerjev v ocean. Po navedbah lastnika ladje so vsi člani posadke nepoškodovani. Kakšna je natančna škoda, bodo ugotovili naknadno. Ladja je nadaljevala plovbo in včeraj dosegla pristanišče Los Angeles, kjer so jo privezali na 400. pomol APM terminala. Obalna straža in druge institucije so obveščene o dogodku.
V začetki meseca decembra smo pisali o podobni nesreči, ko je prav tako v Tihi ocean padla še trikrat večja količina kontejnerjev z ladje One Apus. Več na tej povezavi.
Foto: Maersk
Solo jadralec je s svojo 10 m dolgo jadrnico jadral po Arafurskem morju med Avstralijo in Papuo Novo Gvinejo. Močan sunek vetra ga je vrgel v morje približno 60 nmi od obale.
Jadralec je plul po odprtem morju Severnega teritorija Avstralije. Pihali so močni vetrovi in morje je bilo močno vzvalovano. Nenaden sunek vetra ga je vrgel v morje. K sreči je imel na sebi varnostni jopič opremljen s PLB – (Personal Locator Beacon) oziroma osebni lokator, ki se je sprožil takoj po padcu v vodo. Jadralec se sam ni mogel vrniti na plovilo, ki je nadaljevalo s plovbo.
Reševalci in reševalni jopič s PLB, ki so rešili solo jadralca
Signal njegovega PLB so prejeli v avstralskem centru za reševanje na morju in o nezgodi obvestili pomorsko policijo iz mesta Darwin. Nesrečni jadralec je bil približno 90 nmi oddaljen od kraja Nhulunbuy v oddaljenem Severnem teritoriju. Vremenske razmere so bile izjemno slabe. Na lokacijo so poslali reševalni helikopter in plovilo. Ko so ga dosegli, je bil že 15 nmi oddaljen od svoje jadrnice. Iz helikopterja so mu vrgli reševalni splav z radijsko postajo, preko katere so lahko usklajevali reševanje. Da so ga rešili, so potrebovali kar pet ur.
Odpeljali so ga v bolnišnico. Bil je izčrpan in dehidriran. K sreči je bilo morje toplo in se ni podhladil.
Po uspešno zaključeni reševalni akciji so v centru za reševanje povedali, da bi se nesreča lahko končala tragično, če jadralec ne bi uporabljal primerne varnostne opreme. Njegove jadrnice jim zaradi slabih vremenskih razmer ni uspelo rešiti. Njeno gibanje bodo spremljali, dokler bo možni in o lokaciji obveščali lastnika.
V noči iz ponedeljka na torek je na področju Jadrana pihal orkanski jugo. Svojo brutalno moč je stresel vzdolž obale.
Včeraj smo že pisali o nesreči trajekta Cres, ki povezuje luko Preko na otoku Ugljen z Zadrom, ki ga je orkanski jugo vrgel na valobran luke Gaženica (video na tej povezavi). Številne težave je povzročal vzdolž celotne jadranske obale. Najmočneje je pihal v področju južnega dela Jadrana.
Na južni strani otoka Hvar je včeraj ponoči pihal z močjo 40 do 45 vozlov, sunki pa so dosegali celo hitrost 70 vozlov. Visoki valovi, ki jih je dvigal, so svojo moč pokazali v priljubljenem kraju Sveta Nedjelja, iz katere prihaja eno najboljših hrvaških vin. Majhna luka Sv. Nedjelja je izpostavljena zahodnim in južnim vetrovom. Pred leti je podoben orkanski jugo porušil vzhodni del zunanjega pomola luke. Ker ga niso sanirali, so valovi juga iz ponedeljka na torek ponoči svojo moč znesli na vzhodni segment notranjega pomola. Pomol je v tem delu tako poškodovan, da pristajanje ni več možno, v kakšnem stanju pa je preostala konstrukcija pomola še ni jasno.
Jugo ponoči
Porušen del pomola
Foto: Miro Štec