eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Navigator Ptuj Group

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

399.00€

Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.

Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.

Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.


Prednosti:

  • Združljivo z motorjem Euro 6
  • Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
  • Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
  • Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
  • Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
  • Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
  • Vgrajen BLVP.
  • Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
  • Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
  • Plug and Play za enostavno namestitev.
  • Vgrajena varovalka.
  • Naravno hlajenje brez ventilatorja.
  • Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
  • Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.

 

Tehnični podatki:

  • Vhodna napetost – 13.2–16 V
  • Avtomatska aktivacija D+: Da
  • Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
  • Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
  • Polnilni tok: 60 A
  • Učinkovitost polnjenja: 96 %
  • Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
  • Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
  • Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
  • Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
  • Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
  • Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
  • Teža: 1,2 kg
  • Zaščita: IP20
  • Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm
TBB Nemo DM1260

Zadnji video


600+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Eksplozija na ladji X-Press Pearl - preti ekološka katastrofa - video

Le tri mesece staro ladjo z imenom X-Press Pearl je v torek zajel ogenj. Ladja s kapaciteto 2700 TEU ima poleg drugega tovora na krovu tudi 25 tisoč ton dušikove kisline. Ladjo X-Press Pearl je v bližini pristanišča Colombo na Šri Lanki v torek zajel požar. Na lokacijo, približno 50 nmi od obale, so odplule številne ladje, da bi pomagale pri gašenju p...
Četrtek 27 Maj 2021

Pogrešana indonezijska podmornica s 53 člani posadke

Indonezijska podmornica s 53 člani posadke je pogrešana vse od srede, ko so jo nazadnje zaznali približno 25 nmi od Balija.

Indonezijska podmornica je v prejšnjem tednu izvajala običajne vaje. Trenirali so s torpedi. V sredo je indonezijska mornarica izgubila stik s podmornico. Kaj se je zgodilo, ni jasno. Na območje so nemudoma poslali številne ladje, da bi odkrili lokacijo podmornice. Pridružila se jim je tudi posebna ekipa za reševanje iz podmornic.

53-članska posadka je imela na krovu dovolj kisika le do včeraj. Reševalnim ekipam je do sedaj uspelo odkriti le manjše razlitje olja na lokaciji, kjer se je podmornica nazadnje potopila, kar nakazuje, da je prišlo do poškodbe podmornice.

Podmornica, ki je bila leta 1981 zgrajena v Nemčiji, se lahko potopi vse do globin 500 m. Reševalne ladje so na globinah med 800 in 850 m pod morsko gladino zaznale večji kovinski predmet. Če gre za indonezijsko podmornico, njeni ostanki ležijo globoko pod sposobnostjo plovbe podmornice. Možnosti, da bi rešili posadko, skoraj ni.

Vir: indiatimes.com; Foto: US Navy

Dodaj nov komentar
Nedelja 25 Apr 2021

Ladja ostala brez pogona v 15 m valovih - video

Tovorna ladja Eemslift Hendrika, ki je namenjena prevozu manjših ladij in jaht je v 15 m visokih valovih ostala brez pogona. Nemočno so jo orkanski vetrovi in visoki valovi odnesli proti obali.

V ponedeljek ob 23. uri je tovorna ladja Eemslift Hendrika zaplula na območje z nemogočimi vremenskimi razmerami. Orkanski vetrovi so dvigovali visoke valove, ki so dosegali kar 15 m. Ladja je na odprtem morju pred Norveško ostala brez pogona. Obstajala je velika verjetnost, da jo bodo valovi prevrnili. Posadka ladje je poklicala na pomoč. Na lokacijo sta odletela dva reševalna helikopterja. Na posnetkih, ki so nastali v torek ob 14.30, se vidi, da je z ladje padla povsem nova specialna ladja AQS AS, katere vrednost naj bi bila okrog 6,5 mio EUR. Po informacijah ladjarja, naj bi nova ladja padla s krova tovorne ladje in k sreči padla na gredelj in naj bi plula na razdalji nekaj navtičnih milj od tovorne ladje.

Reševalnima helikopterjema je uspelo dvanajstčlansko posadko tovorne ladje evakuirati. Ladjo vetrovi nosijo proti obali Norveške. Na krovu je 350 m3 mazuta, 70 m3 dizelskega goriva in 10 m3 olja za podmazovanje. Če bi se ladja raztreščila na obali, bi povzročila ekološko katastrofo.

Vremenske razmere na območju nesreče se umirjajo. Lastnik ladje in obalna straža bodo pripravili natančen načrt, kako preprečiti katastrofo in rešiti ladjo.

Videoposnetek reševalne akcije

Vir: www.vg.no, Foto: posnetek zaslona

Dodaj nov komentar
Torek 06 Apr 2021

Spet zagorelo na plovilu v marini Punat na otoku Krk

Požar, Marina Punat, Krk

V sredo zvečer je spet zagorelo v marini Punat. Tokrat se je požar razplamtel na motorni jahti.

Motorno plovilo, ki je v lasti nemškega državljana, je bilo privezano na enem izmed pomolov marine Punat. V večernih urah se je lastnik odpravil na večerjo v marini. Kmalu zatem je na plovilu zagorelo. Na privez so nemudoma prihiteli delavci marine s svojo lastno gasilsko ekipo in začeli gasiti požar. Le nekaj minut pozneje so se jim pridružili še gasilci okoliških gasilskih društev. Do goreče jahte je priplulo tudi posebno gasilsko plovilo marine. Gasilci so v usklajeni akciji zavarovali kraj požara, da se ne bi razširil na sosednja plovila. Po dosedanjih dostopnih informacijah je začelo goreti v salonu plovila. Zunanjost plovila so hladili z veliko količino vode. Dva opremljena gasilca sta morala previdno odpreti vrata salona. Zaradi dotoka svežega zraka je obstajala nevarnost, da se bo požar še razplamtel. Lahko bi prišlo celo do eksplozije. V usklajeni akciji jim je uspelo pravočasno pogasiti požar, preden se je razširil po plovilu, ko gašenje ne bi bilo več učinkovito.

V času nesreče na krovu ni bilo nikogar. Zato v nesreči ni prišlo do telesnih poškodb. V kolikšni meri je plovilo poškodovano zaradi ognja in v kolikšni zaradi gašenja, še ni jasno.

Danes nam je uspelo govoriti z lastnikom plovila, ki nam je poslal tudi fotografije. Zaradi hitre reakcije gasilcev marine Punat je škoda na plovilu relativno majhna in plovilo bo možno popraviti.

 

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

 

 

Dodaj nov komentar
Petek 02 Apr 2021

Ena najbolj pomembnih plovnih potri na svetu zopet odprta

V torek, 23. marca 2021, je v ozkem predelu Sueškega prekopa nasedla ladja Ever Given in prekinila eno izmed najpomembnejših plovnih poti na svetu.

Ladjo Ever Given, ki tehta 220.000 ton in v dolžino meri 400 m, je prejšnji torek zasukal nenaden sunek vetra. S premcem je nasedla na vzhodno obalo ozkega kanala, krmo pa je zaneslo na levi rob kanala v delu, kjer je širok le nekaj več kot 300 m. Ladja se je v kanalu obrnila prečno in zaprla možnost plovbe v obe smeri. Ves plovni promet skozi kanal je bil zaustavljen.

Kanal, ki ga dnevno prepluje več kot 50 tovornih ladij, predstavlja 12 odstotkov svetovne trgovine. Je glavna oskrbovalna plovna pot med Kitajsko in Evropo. Zaradi nesreče ladje Ever Given je bil zaprt vse do danes. Ves teden so se ekipe reševalcev trudile, da bi eno izmed večjih kontejnerskih ladij znova splovili. Na lokacijo sta odplula tudi dva vlačilca, ki sta med večjimi na svetu. S skupnimi močmi jim je v jutranjih urah, ko je nastopila plima, uspelo ladjo znova sploviti in sprostiti plovno pot.

Foto: posnetek zaslona

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 29 Mar 2021

Kontejnerska ladja nasedla v Sueškem kanalu in ga blokirala

Ena največjih kontejnerskih ladij Ever Given je nasedla v Sueškem kanalu, s postavila prečno in zablikorala ves promet skozi kanal.

Ever Given je 400 m dolga tovorna ladja za prevoz kontejnerjev. Včeraj ob 5:40 (UTC) je plula skozi enega ožjih delov Sueškega kanala. Močan sunek vetra jo je zasukal. Izgubili so kontrolo nad ladjo, zaradi česar je zaplula v plitvejši del, nasedla in se obrila prečno. Kanal je blokiran in promet skozenj je nemogoč.

Takoj po nesreči so do ladje prepluli vlačilci, specialne ladje za kopanje in kopenska težka mehanizacija. Z reševanjem so pričeli takoj po nesreči. Kdaj bo promet zopet potekal nemoteno, še ni znano. Lahko se zgodi, da bo zaprt več dni.

Ladja Ever Given je plula iz kitajskega pristanišča proti Rotterdamu. Naložena je skoraj z 20.000 kontejnerji (TEU). Dolga je 400 in široka 56 m. Zgrajena je bila leta 2018 in je ena največjih kontejnerskih ladij. Z njo upravlja podjetje Evergreen Marine.

Skozi Sueški kanal dnevno pluje preko 50. Kakšen zastoj v blagovnem prometu bo povzročila nesreča še ni znano.

Foto: EPA

Dodaj nov komentar
Sreda 24 Mar 2021

Ladja Koralle trčila v obalo vzhodne Istre

V soboto, 20.3.2021 je tovorna ladja Koralle trčila v obalo vzhodne Istre.

V jutranjih urah, okrog 6.00 je tovorna ladja proti pristanišču Bršica-Raša. Zaradi še neznanega razloga je trčila v obalo med rtom Ubac in zalivom Koromačna. Tovorna ladja Koralle, ki pluje pod zastavo Moldavije, naj bi trčila v obalo zaradi nepazljivosti med plovbo.

V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba in ni prišlo do onesnaženja morja. Ladja je po trku odplula z lastnim pogonom proti ciljni luki Bršica-Raša. Inšpekcijski nadzor bo potrdil, ali je ladja sposobna za nadaljnjo plovbo in ugotovila razlog nesreče.

Foto: Vesselfinder

Dodaj nov komentar
Torek 23 Mar 2021

Hrvaška šolska ladja Kraljica mora nasedla na otoku Krk

Kraljica Mora, Punat, Krk

Hrvaška šolska ladja z imenom Kraljica mora je bila na rednem remontu v ladjedelnici Punat na otoku Krk.

V petek, 5. marca 2021, je bil zaključen redni letni remont hrvaške šolske ladje Kraljica mora. Iz remontne ladjedelnice je ladja zaplula ob 8.25. Le nekaj minut kasneje je nasedla v plitvini pri izhodu iz zaliva Puntarska draga, kjer globine morja ne presegajo 3 m. Ladja je na peščeno dno nasedla s premčnim delom.

Posadka ladje je bila prisiljena počakati na plimo. Gladina morja v kanalu se je dvignila dovolj, da se je ladja lahko odsukala s plitvine s pomočjo lastnega pogona. Ker je morsko dno v ozkem kanalu, ki vodi v Puntarsko drago, peščeno in mehko, se ladja ni poškodovala.

Foto: ozek kanal je delno poglobljen. Pri vplutju v Puntarsko drago ali plovbi iz nje je potrebo slediti označbam (Lokacija: Punat).

Kraljica Mora, Punat, Krk

Vir: gov.hr

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 08 Mar 2021

Plovilo zgorelo v marini in uničilo več drugih

V marini je zagorelo na 8 m dolgem plovilu. Plovilo je pogorelo in potonilo, požar pa se je razširil in uničil še šest plovil.

Po pisanju The Oringe County register je v četrtek ob 9.30 zagorelo na motornem plovilu privezanem v marini Dana Point v ZDA. Požaru je sledila močna eksplozija, ki jo je bilo slišati več kot tri kilometre daleč. Kljub hitri intervenciji gasilcev se je požar razširil na šest sosednjih plovil, ki so tako poškodovana, da popravilo ne bo več smiselno.

V času nesreče je bil na krovu plovila eden izmed vzdrževalcev. V požaru je utrpel manjše poškodbe. Oskrbelo ga je medicinsko osebje, nadaljnjo medinsko pomoč pa je zavrnil. Gasilci so na kraj požara prišli po šestih minutah in nemudoma začeli gasiti požar. Kljub obsežnemu gorišču jim je požar uspelo pogasiti v vsega 30 minutah. Kljub temu je plovilo, na katerem se je začel požar, pogorelo in se potopilo, plovili na sosednjih privezih sta uničeni v celoti, štiri druga plovila pa so poškodovana tako močno, da popravilo verjetno ne bo smiselno.

 

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

Preberite tudi: Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Foto: Mark Rightmire, Orange County Register/SCNG

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 01 Mar 2021

Neverjetna nesreča v puljski luki

Prejšnji teden se je v luki v Pulju zgodila neverjetna pomorska nesreča. Novozgrajena ribiška ladja z delovnim imenom Gradnja 110, je med splovitvijo padla z dvigala.

V ponedeljek ob 13.20 so v puljski luki s pomočjo potujočega dvigala spuščali novozgrajeno ribiško ladjo v morje. Med spuščanjem se je strgal eden izmed nosilnih trakov dvigala, ki je podpiral premec ladje. Premec je zato padel v bazen, krma plovila pa je obtičala na trakovih. Ladje se je tudi močno nagnila in s krmarnico trčila v betonski rob bazena. Premec plovila se je potopil.

Na lokacijo so se nemudoma odpravili delavci luške kapitanije in organizirali zaščito lokacije pred onesnaženjem morja. Kljub temu da je ribiška ladja novogradnja, je imela na krovu dve toni dizelskega goriva in dve toni hidravličnega olja.

Lokacija nesreče je bila dobro zavarovana, novogradnja pa ne. V ponedeljek se ni začelo reševanje ladje. Ponoči se je zgodilo najhujše, česar niso pričakovali. Ladja se je snela tudi s krmnega nosilnega traku in v celoti padla v morje ter potonila.

V torek so na lokacijo prišli predstavniki ladjedelnice, lastnik dvigala in lastnik ladje. Ladja je bila obrnjena na bok, delno potopljena in močno poškodovana.

Dodaj nov komentar
Četrtek 18 Feb 2021
Internautica26_300x400_02.jpg

Najbolj brane novice

V marini zgorele in potonile 4 jahte

Napredni jadralni tečaj: 2-dnevni vikend tečaj intenzivnega jadranja v slovenskem morju

Tepeš: Slovo od Vanuatuja

Elan SixtyFive – Novo poglavje za Elan Yachts

Al_Kuwait

Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani.

Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja.

Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije. Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji, saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole.

Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili. Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov, ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor.

Al_Kuwait

Foto: Avstralska policija

V morje odvrgel drogo vredno 170 mio EUR

Elan: SixtyFive - prve slike nove luksuzne jadrnice

Brodolomec preživel rekordnih 133 dni na splavu

+
epropulsion
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • 11
  • 12
  • 13

Stran 9 od 28

Newera YAchting
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje