Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

V noči s 25. na 26.11. se je slovenski jadrnici, ki tekmuje na regati ARC 2016 zlomilo krmilo.

Posadka Just Perfect je morala odstopiti z regate. Ponoči se je zlomilo krmilo njihove jadrnice Lady Nor. Kaj je bilo vzrok nezgodi, še ni jasno. Prižgati so morali motor in se obrniti proti severu, kjer naj bi se srečali z drugimi jadrnicami.

Naslednji dan se jim je uspelo srečati s skupino jadrnic, ki so plule bolj severno. Vsi razen treh članov posadke so se prekrcali na tri druge jadrnice, medtem ko je trojica čakala na prihod skipperjev zaposlenih pri podjetju More charter, ki bodo z okvarjenim plovilom poizkušali pluti proti cilju v Santa Luciji.

Kaj se je zgodilo ponoči?

Med jadranjem sredi noči, se je na vrhu vala odlomilo krmilo jadrnice. Krmar je izgubil kontrolo nad plovilom. Zaradi izgube krmila je jadrnica nenadno spremenila smer in jadralci so ostali brez ravnotežja. Josip Bekavec se je v nesreči poškodoval. K sreči so poškodbe lažje. Pod desnim očesom je dobil nekaj šivov in modrico. Ostali člani posadke so nesrečo odnesli brez poškodb, razočaranja nad odstopom z regate, pa ne morajo skriti.

Posadka se je po srečanju z drugimi jadrnicami prekrcala na tri druga plovila. Ekipi jadrnice Lia of Sweden so se pridružili, Gašper Zupančič, Josip Bekavec, Boštjan Leban, Branko Volenik in Boštjan Škerlj. Na jadrnico Mrs. Robinson sta se vkrcala Carsten Withhohn in Sandi Fon, na jadrnici More Fun pa plujejo Nenad Petrovič, Borut Cencelj, Miran Guštin in Jure Primc. Vsi bodo regato končali v Sanata Luciji, žal pa je tekmovanja zanje konec.

Kakšna je trenutna situacija na Atlantiku?

Najhitrejša jadrnica Rambler 88 se približuje cilju. Do ciljne črte jih loči le še 185 nmi. Plujejo s hitrostjo 13 vozlov. V kolikor bodo nadaljevali v tem tempu, bodo zaključili regato v naslednjih petnajstih urah. Jadrnica Trifork za vodilno zaostaja 320 nmi in pluje s hitrostjo 12 vozlov. Tretja ekipa Woodpeckercube je prehitela jadrnico Sanya za 10 nmi in pluje z 970 nmi zaostanka za vodilno. Druga slovenska jadrnica Siberia je preplula dobrih 1300 nmi. Do cilja jo loči še 1454 nmi. V skupini Potovalne jadrnice A plujejo na odličnem 11 mestu, v skupni razvrstitvi pa na zavidljivem 39 mestu.

V Las Palmasu je bilo na štartu regate 287 jadrnic. 215 jih pluje na direktni smeri Gran Canaria - Santa Lucia, 72 pa bo Atlantik prečkalo preko Kapverdskih otokov.

Ponedeljek 28 Nov 2016

Elegantna jadrnica Grand Soleil 58 Performance si je prislužila nominacijo za Evropsko plovilo leta 2017 v razredu luksuznih potovalnih jadrnic.

Italijanska ladjedelnica Grand Soleil je za izdelavo nove jadrnice k sodelovanju povabila podjetje Nauta Design ter mednarodno priznanega navtičnega arhitekta Umberta Felicija. Njihova naloga je bila, izdelati edinstveno jadrnico, ki bo imela vrhunske plovne lastnosti in hkrati postavila nove standarde pri oblikovanju elegantnih plovil.

Da so nalogo opravili uspešno, se vidi že ob prvem pogledu na elegantno lepotico. Čiste linije, skoraj raven krov, velika jadra, široka krma in prostornost, so le nekatere od lastnosti te 17,5m in 5,2m široke jadrnice.

Široka krma ima dve krmarski kolesi. Tik ob njima so vitla s katerimi lahko upravlja krmar. Pred krmarskimi kolesi sta široki klopi na katere se lahko namesti celotna posadka plovila. Miza med klopmi je zložljiva in jo lahko med plovbo pospravimo, da ne ovira gibanje posadke med prečenjem. Streha salona je le nekoliko dvignjena. Ko bomo na sidru, bo služila kot sončna ploščad. Tudi premec plovila je čist, raven in prostoren. Zaradi premišljenega oblikovanja, ima jadrnica veliko prostora za poležavanje in sproščanje.

Ko stopimo pod krov, bomo presenečeni nad volumnom plovila. Na levi strani salona je kuhinja v obliki črke L. Ima dvojno pomivalno korito, plinsko pečico in štedilnik, mikrovalovno pečico, hladilnik in zamrzovalnik. Prostora za shranjevanje je ogromno. Če želimo, lahko vgradijo dodaten hladilnik, vinsko klet, ledomat, pomivalni stroj ali pa pralno sušilni stroj.

V standardni izvedbi ima jadrnica tri kopalnice. Ena je med kuhinjo in levo krmno kabino, druga nasproti kuhinje na desni strani plovila in tretja v premcu, poleg lastniške kabine. Desna in prednja imata ločeno tuš kabino . Salon se razprostira čez celotno širino plovila. V levem delu, pred kuhinjo je sedežna garnitura v obliki črke U, ter klop na desni strani. Prostora je dovolj za osem oseb. Miza je zložljiva in nastavljiva po višini. V kolikor je spuščena, iz sedežne garniture na levi strani nastane udobna postelja za dve osebi. Plovilo je možno naročiti tudi v čarter različici s petimi kabinami. V tem premeru se moramo odpovedati kopalnici na desni strani, kjer je soba s pogradom, ter prednja lastniška kabina je nekoliko manjša, saj je v premcu plovila še kabina za skipperja.

Zaradi široke krme sta obe kabini prostorni . Leva ima dvojno posteljo, desna pa dve ločeni postelji. V standardi izvedbi imata vsaka svojo kopalnico.

Pri izdelavi pohištva so uporabili nove materiale, ki so trpežni in lahko. Teža jadrnice znaša 18.900 kg. Vgrajen ima 800 litrski rezervoar za sladko vodo in 600 za gorivo. V standardni različici je vgrajen Volvo Penta motor s 75 KM, opcijsko pa se lahko odločimo za močnejši različici s po 110 ali celo 150 KM. V osnovni različici ima kobilico na globini 2,90m. Za bolj športno naravnane lastnike je možno jadrnico naročiti s kobilico na 3,15m globine.

Grand Soleil 58 Performance ima CE ceritifikat »A« Ocean in je registrirana za 12 oseb, kar bo navdušilo tiste, ki bi se radi podali na daljše plovbe v Mediteran in preko oceanov.

Petek 25 Nov 2016

Danes poteka že šesti dan plovbe preko Atlantika na letošnji regati ARC. Slovenska ekipa Just Perfect, ki je predvčerajšnjim zgubila nekaj mest, je zopet zajadrala hitreje in se vrnila na drugo mesto v razvrstitvi potovalnih bark.

Na prvem mestu v skupni razvrstitvi prepričljivo pluje maksi jadrnica Rambler 88. Plujejo izjemno hitro. Prepluli so že preko 1700 nmi in do cilja jih loči le še 1000 nmi. Z 150 nmi zaostanka jim sledi jadrnica  Triform (VOR 70-MLT004). Jadrnica Sanya, ki je prav tako tipa VOR 70 (Volvo Ocean race 70) na tretjem mestu zaostaja že skoraj 500 nmi.

V skupini potovalne barke B vodi hrvaška jadrnica More Fun. Do cilja jih loči še 1830 nmi. Plujejo s hitrostjo 7,4 vozla. Na drugem mestu v skupini in odličnem 25 v skupni razvrstitvi, pluje slovenska posadka Just Perfect na jadrnici Lady Nor. Za Hrvati trenutno zaostajajo 50 nmi, pred zasledovalno ekipo Angels' Share iz Velike Britanije pa imajo 20 nmi prednosti.

Druga slovenska posadka na jadrnici Siberia, ki pluje v skupini Potovalne jadrnice A trenutno pluje na desetem mestu v skupini, med vsemi jadrnicami pa na zavidljivem 46 mestu.

Z jadrnice Lady Nor se nam je javil skipper Sandi Fon in strnil vtise s plovbe tretjega in četrtega dne:

Dan 3: »Dobro jutro. Bliža se jutranja zora, vse poteka OK, imamo nekaj težav z elektriko, ampak jih uspešno rešujemo. Na barki imamo dva serviserja, ki sproti popravljata napake po barki, ki pa so ob takih razmerah pričakovane.  Naša trenutna lokacija je 27:16;7N, 026: 32,598 W. Bližamo se naši začrtani kontrolni točki 2. Ko jo dosežemo, bomo pluli še višje proti tretji in četrti kontrolni točki (27:00,00 N, 034:08 W). Piha konstantnih 25 vozlov vzhodnika.

Zelo vas pogrešamo.«

Dan 4: »Živjo vsem, danes je četrtek 24.11. ura 14.00, pozicija 27:37.810 N, prekrasen sončen dan. Za nami sta še dva prečudovita jadralska dneva, ki jih ne bomo nikoli pozabili. 48 ur polnih jader, visokih valov, neviht in jadranja na polno.

Danes smo zjutraj prejeli trenutne rezultate, ki so nam povedali, da smo nazaj v igri, kar nam je še dodatno vlilo energije in zagona. Nadoknadili smo ogromno, a do konca regate je še 2.000 nmi, zato ni čas za veselje. Spili smo nagradno pivo, in gasa naprej. Utrujenosti še ni čutiti.

Odločili smo se nadaljevati po začrtani severni ruti in vztrajati na taktiki izogibanja šibkejšim vetrovom na račun višje hitrosti, a z daljšo potjo.

Večina bark, ki smo jih zaznali v naši “bližini” na radar-ju je zavilo južno, med šibkejše vetrove…

Barka se odziva odlično, vzdržujemo povprečno hitrost v zadnjih 10. urah višjo od 10ih vozlov, najvišja  hitrost je bila danes 14,7.

Ko pišem ta tekst Branko in Josip kuhata in se ne pustita motiti, čeprav ležimo na boku, danes imamo na jedilniku piščanca in polento na žaru in zeljnato solato, res brez besed. Super ekipa.

Vsem domačim in prijateljem sporočamo da smo vsi zdravi in vas vse lepo pozdravljamo.«

Preberite tudi: 


Dve slovenski posadki na letošnji ARC 2016 zapluli v Atlantik

Prvih 24 ur plovbe slovenske ekipe Just Perfect na ARS 2016


Petek 25 Nov 2016

Gumenjaki so pri Slovenci iz leta v leto bolj priljubljeni. Mnogi lastniki se že zavedajo pomena rednega vzdrževanja in temu namenjajo pozornost takoj po končani sezoni, spet drugi pa za to sploh ne poskrbijo in šele na naslednjem dopustu ugotovijo, da jim plovilo pušča.

Material - definicija: hypalon in pvc

V mnogih primerih sta materiala zelo podobna: moderna tehnologija in napredek na področju PVC materiala zmanjšujeta to razliko korak za korakom. Iz praktičnega vidika pa so najpomembnejše razlike sledeče:

Odpornost na temperaturo – HYPALON je najboljša izbira v toplih klimatskih območjih (ekvator, tropsko in subtropsko podnebje), kjer je površina čolna izpostavljena temperaturi do 80 ali 90 stopinj Celzija. Tudi PVC je na teh območjih zelo uporaben, vendar je pri njegovi uporabi potrebno biti nekoliko bolj previden. V srednje toplih in hladnih okoljih med materialoma ni razlike.

Življenjska doba – PVC je bolj občutljiv na UV radiacijo kot HYPALON, vendar posebni kemični dodatki skorajda odpravijo to razliko. 10 letna življenjska doba PVC čolna je več kot realistična.

Cena – HYPALON materiali so trenutno 5-6x dražji od PVC, kar pomeni, da so tudi Hypalon čolni v primerjavi skorajda enkrat dražji od zložljivih PVC čolnov in 40-60% dražji od PVC čolnov s trdim dnom.

Nega in pregled

Poznamo dve vrsti gumenjakov, manjši imajo napihljivo dno, večji pa praviloma trdno dno. Pri trdem dnu je pomembno, da se ga po sezoni dobro očisti in zaščiti pred vplivi vode. Prva možnost je izbira vzdrževalca (antifouling), prav tako pomembno pa je redno čiščenje in sprotno krpanje majhnih poškodb. V kolikor vam med sezono to ni uspelo, je sedaj zadnji čas, da opravite vse potrebno še pred zimovanjem.

SEZNAM ČISTIL IN PREMAZOV: na tej povezavi

Najboljši način za zimovanje je, da čolna seveda ne puščate na odprtem – samo zamislite si ga pod kupom snega. V primeru, da na žalost nimate možnosti zimovanja in bo čoln ostal na odprtem, si zapomnite spodnje nasvete:

Nizke temperature: Niso škodljive za tekstil (najnižje delovne temperature za večino tekstilnih izdelkov na čolnu so do -30 stopinj Celzija), toda nekatere omejitve obstajajo – nekateri materiali v nizkih temperaturah izgubijo svojo elastičnost in se lahko poškodujejo pri premikanju na nizki temperaturi. Pred premikanjem take materiale najprej ogrejte na sobni temperaturi.

Prevleka

Za dolgoročno zimovanje standardne prevleke niso dovolj. Primerna prevleka je nekoliko večja, z dodatnim prostorom ob straneh, ki dopušča kroženje zraka. Prevleka mora biti tako velika, da zajame celoten čoln, ne samo zgornjih površin. Dober primer tega je izgradnja 'okvirja' okoli prevleke, ki spominja na šotor.

Na voljo pa imate tudi možnost zimovanja v največjem prodajno servisnem centru na Štajerskem – podjetju Moto-Nautika.

V času zimovanja je vaše plovilo pod njihov oskrbo, kar pomeni, da so vam na voljo naslednje storitve: SERVIS | ČIŠČENJE TRUPA | KONZERVACIJA | POLIRANJE TRUPA | NOTRANJE ČIŠČENJE.

POVEZAVA DO ZIMOVANJA PLOVIL: na tej povezavi

Za vse dodatne informacije in vprašanja vam je strokovno osebje na voljo preko telefonske številke: 02 629 04 00 ali preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Sreda 23 Nov 2016

V prejšnjem delu smo se posvetili statičnim silam na sidrišču, sedaj pa si poglejmo še dinamične sile, ki so posledica gibanja plovila. Posvetili se bomo homogenim napravam, se pravi jekleni verigi in najlonski vrvi.

Gibanje plovila je posledica uporabe fleksibilnih materialov za privez in spremembe hitrosti vetra. Zaradi tega prihaja do gibanja plovila naprej nazaj. Zaradi inercije plovila, prihaja v priveznih vrveh do dinamičnih preobremenitev, ki so lahko nekajkrat višje kot vlečne sile, ki jih generirajo. Njihova velikost je odvisna od materiala sidrne vrvi in razlike hitrosti vetra v časovnem obdobju.

Glede na navedeno, bi bila idealna sidrna vrv vzmet. Poglejmo si, kaj se zgodi, če Sila F0 = 0 N naraste na Fg=4000 N. Spodnja slika prikazuje, kako se s časom spreminja napetost vzmeti, hitrost gibanja plovila in pozicija plovila. Glede na Newtonov zakon, se začne plovilo gibati nazaj s pospeškom. Vzmet se razteza, dokler njena napetost ne postane enaka Fg. V tem trenutku je pospešek plovila a=0, njegova hitrost gibanja nazaj v=Fg/ √(σ.m) pri čemer so Fg – sila vetra, v- hitrost gibanja plovila, m – masa plovila, σ – togost vzmeti. Na primer če vzamemo podatke Fg=4000 N, ro= 10.000 N/m in m=5000 kg, znaša hitrost gibanja v=0,18m/s (0,34 vozla). Plovilo se nato še vedno giblje nazaj z negativnim pospeškom, dokler se ne ustavi. Doseže mejno razdaljo L (0,8m) in se ustavi, ko vzmet doseže največjo napetost 2Fg. Takoj zatem se moment plovila obrne. Začne se pospeševati naprej, doseže mejno točko z najvišjo hitrostjo vmax in pospešek a=0, in se nato z negativnim pospeškom ustavlja do začetne točke. Gibanje je sinusno in se ponavlja ciklično. Vrednosti vseh parametrov se spreminjajo zaradi upora vode. Ker je hitrost gibanja majhna, je zmanjšanje vrednosti parametrov majhno. V zelo dolgem obdobju, bi se gibanje zaradi upora vode prenehalo.

V realnosti sunki vetra ne dosežejo najvišje hitrosti v trenutku in njihova hitrost ne ostane enaka, temveč se spreminja. Če temu ne bi bilo tako, potem to ne bi bili sunki vetra, temveč veter a konstantno hitrostjo, ki pa se je zvišala. Bolj realen model je, če privzamemo, da je graf hitrosti vetra oblike trapeza. Določimo lahko čas naraščanja hitrosti vetra, dolžino trajanja najvišje hitrosti vetra in nato čas zmanjšanja hitrosti vetra. Poglejmo si kaj se zgodi, če sila vetra F0 = 0 naraste na Fg=4000 N v času 5 sekund. Največja prenapetost vrvi se zaradi tega zmanjša za 10% glede na prejšnji model  in upor vode že ima vpliv na sile. Pri težjih plovilih prihaja do večjih prenapetosti vendar variacije ne presežejo 20%.

Dinamične sile za sidrno verigo

Vzemimo primer, da je plovilo s težo m=5000 kg zasidrano na globini 5m, da je dolžina verige 55m in njena debelina znaša 8mm. Predpostavimo, da veter že piha in povzroča silo 1000N, pričakujemo pa sunke vetra, ki dosegajo dvakratno hitrost in zato povzročajo štirikrat višjo silo. Po formulah iz prejšnjega dela lahko izračunamo kritično silo F=3930N, ki bo celotno verigo dvignila z morskega dna. Zato bi moralo sidro zdržati silo f=4000N preden bi popustilo.

Kot vidimo v sliki, spremembe parametrov niso več sinusne. Razlog je nelinearnost razmerja med pozicijo plovila in silo. Najvišje prenapetosti so zaradi tega višje (kot bi bile pri vzmeti). Dosežejo vse do 16.000 N, ker je kar 4 krat več kot statična sila, ki jih generira. Sila je tako velika, da je že blizu pretržne sile verige in možnost, da bo sidro pričelo orati je velika. Kot sile s katero bi veriga vlekla sidro bi narasel na 4 stopinje. Tudi če bi v morje spustili dodatnih nekaj metrov vrvi nebi pomagalo dosti. Če bi na primer dolžina verige znašala 100m, bi to zadoščalo le, da bi bil kot sile na sidro še vedno enak 0 stopinj, največja sila pa bi še vedno znašala 11000 N. Če za izračun upoštevamo, da sunek ne naraste v trenutku, vendar v času 5s, znaša najvišja sile 13500 N, močno pa se zmanjša tudi kot sile, ki deluje na sidro.

Pri gornjih izračunih je upoštevana naravna vendar majhna elastičnost jeklene verige. Če je ne bi upoštevali, bi bile največje prenapetosti neskončne.

Dinamične sile najlonske sidrne vrvi

Če privzamemo prejšnje podatke in verigo zamenjamo z najlonsko vrvjo debeline 18mm, bo slika sile, hitrosti gibanja plovila, premikov plovila in kota sile na sidro naslednja:

Iz slike lahko vidimo, da je obnašanje najlonske vrvi bistveno bolj podobno idealni vzmeti. Problem ostaja velik kot sile s katero vrv deluje na sidro in znaša 4,5 stopinje. Kljub temu lahko trdimo, da bo v solidnem morskem dnu in dobrem sidru, sidro držalo plovilo.

Zaključek

Ker ima sidrna veriga zelo majhno elastičnost, je nevarnost da se strga večja. Pri močnih sunkih vetra moramo prav tako kot pri uporabi najlonske vrvi dolžino močno podaljšati, če želimo, da sidra ne bomo izvlekli. Najlonska vrv je varna za sidranje zaradi svoje elastičnosti, moramo pa uporabiti zelo dolge vrvi, da sidra ne izvlečemo. V manjših sidriščih pa je uporaba dovolj dolge vrvi skoraj nemogoča.

Preberite tudi:

Teorija sidranja 1.del

Teorija sidranja 2.del

Teorija sidranja 3.del

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Vir: http://alain.fraysse.free.fr/

Sreda 23 Nov 2016

Slovenska ekipa Just Perfect, ki jadra na regati Atlantic Rally for Cruisers (ARC) 2016 je prvi dan plula izjemno uspešno. Z jadrnice Lady Nor se nam je javil skipper ekipe Sandi Fon in strnil vtise s plovbe prvih 24 ur.

Dan 1:

Po odličnem startu smo se prebili v ospredje in se dolgo vozili med vodilnimi barkami, vozili tja do pozne noči, ko pa smo prišli izza otoka Gran Canaria, smo kot večina ostalih padli v orkansko bonaco in se z njo borili naslednjih 18 ur. Nastala je totalna zmešnjava, eni naprej, drugi nazaj, gor dol…

Bonca oz. mrtvo morje na oceanu je nekaj posebnega in lep pogled na obzorje, ko vidiš, da se vsa ta gmota lahko ustavi, a ko mrtvo morje ziba jadrnice kot male igračke, in ko te postavi v podrejeno pozicijo, si nemočen in lahko le čakaš.

Posadka deluje super, 6-urne straže nam ne delajo preglavic in morala je, kljub težkemu dnevu, OK.

Noč 2:

Ura je 03:45, zadnjih 8 ur zopet jadramo, končno smo se uspeli potegniti iz žepa brezvetrja in na polno nagnjeni z nasmehi “orcamo” v veter s povprečno hitrostjo  blizu 9 vozlov, še vedno v “naši” že na štartu predvideni smeri severne rute. Odločili smo se, da kljub neobetavni vetrni prognozi vztrajamo na tem kurzu, saj lahko le v tej smeri pridobimo nazaj nekaj časa, ki smo ga izgubili v včerajšnji  bonaci. Če bi obrnili na jug, predvidevamo, da bi izgubili časovno preveč in tudi vremske karte, ki ji prejemamo s satelita, nam za enkrat kažejo, da so na jugu šibkejši vetrovi. V naslednjih urah bomo videli, če smo se odločili prav.

Več sledi…

Sreda 23 Nov 2016

Na regati Vendee globe poteka že 16 dan plovbe. Včerajšnji, 15 je bil usoden za francoskega jadralca Vincent-a Riou-a.

Francoz je predvčerajšnjim plul izjemno dobro in nadomestil nekaj milj za vodilnim Alex-om Thomson-om. Nato pa je prišlo do poškodbe na njegovi kobilici in prisiljen je bil odstopiti praktično na istem mestu, kot je moral odstopiti na regati leta 2012/13. Ponoči je spremenil smer plovbe in zaplul proti Cape Town-u v Južnoafriški republiki, kjer bo poizkušal popraviti plovilo, da se bo lahko vrnil nazaj v Francijo. Je drugi tekmovalec, ki je uradno odstopil. Okvara kobilice je pred dnevi stala uvrstitve tudi Bertrand-a de Broc-a, ki je odstopil kot prvi. Tanguy de Lamotte, kot tretji tekmovalec s poškodovano jadrnico, uradno še ni odstopil. Pluje nazaj v Francijo, kjer bo popravil poškodovan jambor in nato ponovno krenil na pot.

Kaj se je zgodilo Vincent-u Riou-u?

V ponedeljek zjutraj je Francoz lovil vodilno trojico jadralcev. Plul je zelo hitro in zmanjševal svoj zaostanek. Bil je že na poti iz Brazilije proti rtu Dobrega upanja v Južnoafriški republiki.  Dan prej je trčil v neznan plavajoč predmet v vodi, ki mu je dvignil eno izmed krmil. Sprva je misli, da ni utrpel nobenih poškodb jadrnice. Že nekaj ur po trku je začela kobilica oddajati čudne zvoke in povzročati tresljaje. Hrup in tresenje se je stopnjevalo preko noči. Ker so pihali vetrovi s hitrostjo med 25 in 30 vozli, njegova hitrost plovbe pa je znašala med 19 in 20 vozli, ni imel možnosti, da bi preveril, kaj se dogaja z njegovo kobilico in ohišjem. Šele zjutraj, ko so se vremenske razmere nekoliko umirile, je Vincent uspel izvesti potrebne teste, da bi njegova tehnična ekipa lahko povedala, kaj se je zgodilo. V pregledu so ugotovili, da se je v trku poškodovala os hidravlične kobilice oziroma plastični nosilec, ki os iz titanija drži v ohišju in omogoča premikanje kobilice. Nadaljevanje plovbe s takšno napako, bi verjetno vodilo v izgubo kobilice.

Nesreča, ki se je zgodila Francozu je veliko razočaranje za zmagovalca regate iz leta 2004. Trenutno pluje v zmernih pogojih. Veter piha s hitrostjo okrog 14 vozlov in trenutno ni v nevarnosti. Njegova tehnična ekipa ga bo napotila v luko, kjer bodo popravili plovilo in mu omogočili varno vrnitev v Francijo.

Trenutna situacija

Včeraj je imel težave s krmilom tudi Sebasten Josse. Tudi on je trčil v predmet v vodi, ki pa mu je k sreči le poškodoval eno izmed krmil. Moral se je ustaviti in popraviti nosilec krmila. Popravilo mu je vzelo dobre štiri ure časa. Zaradi okvare je zdrsnil z drugega na tretje mesto in trenutno zaostaja 188 nmi za Alex-om Thomson-om, ki vodi. Pred zasledovalcem Armel-om Le Cleach-om ima 102 nmi prednosti. Četrti je Morgan Lagraviere s 400 nmi zaostanka. Vodilna sedmerica jadralcev pluje proti vzhodu in se že bližajo zahodnemu rtu južne Afrike, rtu Dobrega upanja. Prepluli so že približno četrtino poti. Plujejo v zmernih vetrovih in dosegajo hitrosti plovbe okrog 18 vozlov.

Sreda 23 Nov 2016

V pristanišču Portsmouth v Angliji so našli podvodno bombo iz druge svetovne vojne.

V pristanišču na jugu Anglije so poglabljali dno pristanišča, zaradi prihoda nove super letalonosilke Kraljeve mornarice. Med deli so naleteli na podvodno bombo, nemške proizvodnje, iz druge svetovne vojne. Bombni eksperti so jo varno odstranili, ter jo odpeljali 1,5 m vzhodno od otoka Wight, kjer so izvedli kontrolirano detonacijo. Zaradi varnosti so pristanišče v tem času zaprli za ves promet.

Dela v pristanišču potekajo zaradi prihoda dveh novih letalonosilke HMS Queen Elizabeth in HSM Prince of Wales, ki bosta zasidrani v pristanišču. 65.000 tonski ladji sta največji, ki sta bili zgrajena za Kraljevo Angleško mornarico do sedaj. Zaradi njunega prihoda so morali poglobiti dno kanala, ki vodi do pristanišča, za en meter.

Sreda 23 Nov 2016

Gran Turismo 46 je plovilo zadnje generacije športnih motornih jaht iz francoske ladjedelnice Beneteau. Je oblikovno všečna in športna jahta z pametno razporeditvijo in veliko možnostmi za prilagoditve po željah kupca.

Zunanjost plovila je elegantna in športna. Ima trdo pomično streho, ki jo odpremo ali zapremo s pritiskom na gumb. Pod njo je eleganten odprt salon, ki je povezan s krmo plovila. Če si želimo večje zaščite salona pred vremenom, se lahko odločimo za štiri krilna steklena vrata, ki bodo salon v krmnem delu zaprla. Izdelana so tako, da jih lahko v celoti odpremo in zopet povežemo salon in krmo. V desnem delu je krmarnica z elegantnim in udobnim stolom za krmarja. Sedež z deljenim sedalom je udoben za krmarjenje plovila v sedečem in stoječem položaju. Poleg krmarjevega sedeža, na sredini plovila, je še dodaten sedež, na katerem se lahko med plovbo udobno namestita dva potnika. Skrajno levo širok prehod vodi iz salona v podpalubje plovila. Salon ima veliko sedežno garnituro na obeh bokih plovila. V zadnjem delu je deljena in premična zaradi česar jo lahko primaknemo k mizi na sredini salona, ki je preklopna. Za njo lahko brez težav obeduje šestčlanska ali celo osemčlanska posadka.

V podpalubju so tri kabine. Največja lastniška je v krmnem delu in se razteza preko celotna širine plovila. Ima svojo kopalnico z ločenim tušem. VIP kabina v premcu plovila ima lahko dvojno posteljo ali pa dve ločeni postelji. Sredinska kabina v desnem delu plovila ,ima pograd, kopalnico pa si deli s prednjo kabino. Kuhinja je elegantna in čistih linij. Ima vgrajen električni kuhalnik, pečico, umivalnik, prostoren hladilnik  z zamrzovalnikom (230 l) in številne omare za shranjevanje.

Na krmi je sedežna garnitura z nastavljivim naslonom in podporo z noge. Iz sedišča lahko naredimo udoben ležalnik za uživanje na soncu. Na levi on desni sta dva prehoda na hidravlično kopalno ploščad. Nanjo lahko namestimo pomožni čoln ali jet-ski saj ima nosilnost do 350kg.  Premec plovila ima veliko sončno ploščad z bogatim oblazinjenjem. Prostora je dovolj za namestitev štirih oseb.

Za pogon plovila skrbita dva motorja. Izbiramo lahko med dvema IPS600 pogonoma ali dvema vgrajenima motorjema z Z pogonom in močmi do 400 KM. Plovilo v dolžino meri 14,78 m in v širino 4.20m. Vgrajen je rezervoar za gorivo s prostornino 900l in rezervoar za vodo s prostornino 400l.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 14.78m
Dolžina trupa:  13.50m
Širina:  4.20 m
Izpodriv: 10530.00 kg
Rezervoar za gorivo:  900.00 l
Rezervoar za vodo: 400.00 l
Moč motorja:  870 KM (max)
Pogon: Z-pogon ali IPS
CE Certifikat: B12/C12

Motorji:

- Volvo D6 370 Diesel EVC-E engine (2 x 272 Kw - 2 x 370 HP) + Joystick
- Volvo D6 400 Diesel EVC-E engine (2 x 294 Kw - 2 x 400 HP) + Joystick
- Volvo IPS 600 Diesel EVC-E engine (2 x 320 Kw - 2 x 435 HP) + Joystick

 Video  Fotogalerija

Več informacij na: www.as-boats.si, AS Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, tel: +386 2 608 41 41, eMail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Torek 22 Nov 2016

Norvežani bodo zgradili prvi podvodni tunel, ki bo lebdel v vodi. V dolžino bo meril 1,2 km in bo del povezave med mestom Kristiansand na jugu države in mestom Trondheim na severu.

Čas potovanja se bo iz sedanjih 21 ur skrajšal na borih 10. Tunel bo zgrajen iz dveh velikih cevi, ki bodo lebdele 30 m globoko v morju. Vsaka cev bo dovolj široka, da bosta v njej dva vozna pasova. Tunel se bo nadaljeval z 2,5 km dolgim lebdečim mostom. Ladijski promet bo potekal preko podvodnega tunela. Za inovativno rešitev so se odločili, ker razdalja med krajema Lavik in Oppendal, kjer bo potekala povezava, 3700m, globina fjorda pa 1300m. Če bi zgradili viseči most, bi bil ta 3 krat daljši od mostu Golden gate in skoraj dvakrat daljši od mostu Akashi-Kaikyo na Japonskem, ki je trenutno najdaljši viseči most na svetu. Izgradnja tunela in mosta naj bi bila zaključena leta 2035 in naj bi stala 25 milijard EUR.

Torek 22 Nov 2016