Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Ruska letalonosilka »Admiral Kuznetsov« je med vojaškimi vajami v Biskajskem zalivu ostala brez pogona. Močni vetrovi in visoki valovi, ki so presegali višino 5m, so oteževali vlačilec Nikolay Chiker, da bi se povezal z letalonosilko in jo odvlekel na varno. V videu si lahko ogledate, kako so privezali ladjo na vlačilec in pričeli z vleko.

Torek 22 Nov 2016

Včeraj, v nedeljo, se je v pristanišču Las Palmas na Kanarskih otokih pričela letošnja regata ARC – Atlantic Rally for Cruisers, 2700 nmi dolga transatlantska regata za potovalne jadrnice.

Regata je namenjena vsem. Udeležujejo se je otroci, družine, pari, jadralci in tudi tekmovalci. V letošnjem letu sta na regati kar dve slovenski posadki. Na jadrnici Lady Nor (more 55) je posadka Just Perfect, ki jo vodita Sandi Fon in Nenad Petrovič, na jadrnici Siberia (Hanse 575) pa pluje ekipa pod vodstvom skipperja Primoža Albrehta. Obe ekipi tekmujeta v razredu potovalnih enotrupnih jadrnic, ki tvorijo 70% letošnje flote.

Dan pred pričetkom regate nam je Sandi Fon, Skipper ekipe poslal še zadnje pozdrave s kopnega: »Živjo, naš včerajšnji team building in uradni ARC poslovilni večer je uspel v vseh pogledih. Zadnji dan priprav pred regato se bliža koncu. Za nami je ogromno delo, res kapo dol vsem, ekipni duh je na vrhuncu. Naša Lady Nor je tehnično preverjena ter do zadnjega kotička napolnjena s hrano in pijačo. Pozitivna nervoza v ekipi se stopnjuje in vsi že nestrpno pričakujemo jutrišnji dan, ko bo ob 13. uri po lokalnem času (doma je to 14:00) ustrelil top in označil start regate.«

V nedeljo je izpred pristanišča Las Palmas na otoku Gran Canaria v Atlantski ocean zaplulo 287 jadrnic s 1307 jadralci na krovu. Ob 13.00 uri po lokalnem času, jih je na zahod popeljal severovzhodni veter, ki je pihal s hitrostjo med 10 in 12 vozli. Štart se za vse ekipe ni začel dobro. Tri jadrnice so še vedno v pristanišču zaradi tehničnih težav in bodo izplule, takoj ko bodo plovila popravljena, ena izmed jadrnic, Hot Stuff pa se je morala vrniti zaradi poškodb, ki so jih utrpeli v trku še pred štartom regate.

Slovenski ekipi sta krenili dobro. Posadka Lady Nor pod vodstvom Sandija Fona in Nenada Petroviča pluje na 45 mestu v skupni razvrstitvi in na odličnem drugem med potovalnimi jadrnicami. Plujejo s hitrostjo 6,8 vozla. Po 23 urah jih do cilja loči še 2570 nmi. Druga slovenska posadka Siberia trenutno pluje na 58 mestu s hitrostjo 4,2 vozla. Odločili so se za severnejšo ruto. Ker so padli v področje šibkejših vetrov, plujejo nekoliko počasneje in so v kategoriji potovalnih bark trenutno na osmem mestu.

Na prvem mest pluje jadrnica Rambler 88. Plujejo s hitrostjo 9 vozlov in so si pred zasledovalno jadrnico Dalliance pripluli že 60 nmi prednosti. Do cilja jih loči še 2470 nmi. V kolikor jim bo uspelo nadaljevati z istim tempom, jih lahko v cilju pričakujemo že 2.12.2016.

Slika 2: Štart regate pred Las Palmasom na Kanarskih otokih. 

Ponedeljek 21 Nov 2016

Včeraj je v bližini pristanišča Dover v jugovzhodni Angliji prišlo do trka dveh tovornih ladij.

V izjemno slabem vremenu je ladja Saga Sky izgubila pogon in kontrolo nad plovilom. Odneslo jih je v ladijsko vleko pri kraju Verne Bank, približno 3 nmi jugozahodno od pristanišča Dover, kjer sta ladji trčili. Trup ladje Saga Sky se je poškodoval in v ladjo je pričela vdirati voda. Enajst članov posadke je Obalna straža s helikopterjem evakuiral z ladje, preostala dvanajsterica, pa je pomagala ladjo odvleči v varno sidrišče. Pristanišče Dover je zaprto zaradi izjemno močnih vetrov, ki dosegajo stopnjo 9 in slabe vidljivosti. Ladjo nameravajo odvleči v pristanišče, ko bodo to omogočali pogoji. Pred tem jo bodo pregledali inšpektorji in ocenili kakšne poškodbe je utrpel trup ladje. Reševalne službe so v pripravljenosti.

Dopolnjeno 22.11.16

Danes so ladjo odvlekli v pristanišče Dunkirk v Franciji, kjer bodo pričeli s popravili trupa. Ob 10.10 uri se je na ladjo že vkrcal pilot, ki jo bo varno pripeljal v pristanišče.

Vir: gcaptain.com; Foto: RNLI Dover/Mark Hamilton

Ponedeljek 21 Nov 2016

V soboto je večina flote že preplula ekvatorialno področje Doldrums in se pognala v južni Atlantik. Najhitreje je napredoval Anglež Alex Thomson na jadrnici Hugo Boss.

Njegovo jadranje je bilo izjemno hitro. Napovedovalo je nov dnevni rekord regate. Leta 2012 je Francois Gabart v Indijskem oceanu uspel v enem dnevu (24 ur) prepluti 534,48 nmi. Povprečna hitrost plovbe je znašala 22,27 vozla. S plovbo v južni ocean je Thompson nakazal, da lahko rekord ogrozi. Vreme je bilo na njegovi strani. Plul je v vetrovih, ki so pihali s hitrostmi med 25 in 30 vozli in mu omogočali plovbo s hitrostjo med 23 in 25 vozli. Plovba je bila zelo naporna in stresna, saj v takih razmerah skipperji težko spijo in počivajo. Pogosto so prisiljeni zmanjšati površino jader in s tem zmanjšati hitrost plovbe. Velike sile obremenjujejo plovilo do skrajnih mej in nevarnost, da materiali popustijo je velika.

Thompson ni odločil za zmanjšanje površine jader. S hitrim jadranjem je nadaljeval. Ob 9:35 uri pa se zgodila nesreča. Med počitkom v kabini je zaslišal glasen pok in njegova jadrnica je spremenila smer plovbe za 20°.  Trčil je v neznan plavajoči predmet. Hitro se je podal na krov in opazil, da ima poškodovano krilo (foil) na desni strani jadrnice. Vzdolž trupa je opazil dolgo riso. Kljub temu, da je bil na pragu, da postavi nov rekord v dnevni plovbi, je bil prisiljen, da zmanjša hitrost plovbe. Pregledati je moral plovilo in poškodbe, ki jih je utrpel v nesreči. K sreči je ugotovil, da plovilo ni utrpelo večjih poškodb in da lahko s plovbo nadaljuje. Nadaljevati bo moral le z levim krilom, kar pomeni, da bo plovba v vetrovih, ki bodo pihali z njegove leve, počasnejša. Kljub nesreči trenutno plovbo nadaljuje s hitrostjo, ki presega 18 vozlov.

Manj sreče pa je imel Bertrand de Broc. Z jadrnico je v neznan plavajoč predmet trčil pred obalo Portugalske. Na plovbi preko Atlantika, proti otoku Fernando de Noronha se je dvakrat potopil pod plovilo, da bi ugotovil, kakšne poškodbe je utrpel trup. Po pogovoru s svojo tehnično ekipo, se je odločil, da regato zapusti. Ugotovil je, da je velik del trupa njegove jadrnice poškodovan. Nadaljevanje plovbe ne bi bilo več varno, zato je moral sprejeti težko odločitev. Po odstopu je povedal: »Sprejeti takšno odločitev je izjemno težko. Vem, da se to zgodi enkrat v karieri, vendar je vseeno izjemno težko. Sem razočaran. Nadaljevanje plovbe v južni ocean s poškodovano jadrnico ne bi bilo smiselno.« Trenutno je zasidran na otoku Fernando de Noronha, kmalu pa bo odplul v 300 nmi oddaljeno mesto Recife na severovzhodni strani Brazilije.

Zaradi poškodbe plovila, Alex Thomson pluje počasneje. Zasledovalca Armel le Cléac'h in Seb Josse, ki sta zaostajala že 125 nmi, sta se mu v enem dnevu približala in razliko zmanjšala na 90 nmi. Kljub nesreči Thomson pluje izjemno hitro. Ob 4.00 uri zjutraj je njegova hitrost plovbe znašala 20,4 vozla, kar je bilo pol vozla hitreje od le Cléac'h-a in skoraj en vozel hitreje od Josse-a. Vetrovi pihajo s severa s hitrostjo okoli 30 vozlov. V 24 urah je Anglež še vedno najhitrejši v floti. Povprečna hitrost plovbe znaša 20,7 vozla.

V nedeljo popoldne so po pregledu podatkov ugotovili, da mu je uspelo nemogoče. Do poškodbe plovila je v 24 urah preplul do sedaj največjo razdaljo na regati, kjer pluje le ena oseba na krovu jadrnice. Preplul je 535,34 nmi. Sedanji rekord, ki ga je postavil Francois Gabart, znaša 534,48 nmi. Thomsonov dosežek, se žal ne šteje kot nov rekord, ker bi moral sedanjega preseči za vsaj eno miljo. Zmanjkalo mu je borih 259m. Sam je povedal, da mu je trenutno pomembno, da ostane na vodilnem mestu. Ko bo priplul do južnega dela Južne Afrike, bo lahko prečil in spet plul s pomočjo drugega krila, ki je še nepoškodovano.

Izjemno dobro pluje tudi Vincent Riou na jadrnici PRB. Izkoristil je področje nizkega pritiska ob Braziliji in obdržal stil z vodilno ekipo. Za Morgan-om Lagravierre-jem, ki pluje na četrtem mestu zaostaja le 2 nmi, za vodilnim Alexom Thomsonom pa 166. V vodilni sedmerici sta še Paul Meilhat in Jeremie Beyou, ki zaostajata 218 oziroma 284 nmi, medtem, ko ostali zaostajajo že preko 700 nmi.

Ponedeljek 21 Nov 2016

V soboto in nedeljo, 12. in 13. novembra, so se mladinski razredi pomerili na tradicionalni Martinovi regati v organizaciji JK Burja. 159 jadrnic v razredu optimist ter 12 v razredu laser 4.7 je zastopalo 20 različnih klubov iz Italije, Madžarske, Avstrije in Slovenije, mladi jadralci pa so svoje odlično tekmovalno znanje in spretnosti preizkusili na regatnem polju izpred Izole v precej dobrih razmerah za ta letni čas.

Rezultati:

OPTIMIST SKUPNO

1. Jeney Mate – Spartacus (HUN)
2. Nina Cattai – CDV Muggia (ITA)
3. Daniel Cante – JK Izola (SLO)

OPTIMIST DEKLICE

1. Nina Cattai – CDV Muggia (ITA)
2. Celestina Sabadin – JK Pirat (SLO)
3. Sophie Fontanesse – LNI Grado (ITA)

OPTIMIST KADETINJE

1. Lisa Vucceti – SVBG Trieste (ITA)
2. Rebecca Geiger – CDV Muggia (ITA)
3. Katja Filipiš – JK Jadro (SLO)

OPTIMIST KADETI

1. Luca Centazzo – TPK Sirena (ITA)
2. Borda Levente – Spartacus (HUN)
3. Luka Zabukovec – JK Jadro (SLO)

LASER 4.7 SKUPNO

1. Taš Kolman – JK Burja (SLO)
2. Janez Zabukovec – JK Jadro (SLO)
3. Andrej Fras – JK Izola (SLO)

LASER 4.7 DEKLETA

1. Sandra Lipovec – JK Pirat (SLO)

Vir: JZS.si; Foto: Matija Knez & Dragan Sinožič, Video: Dragan Sinožič

Petek 18 Nov 2016

Čeprav je Ranieri International eden vodilnih izdelovalcev velikih plovil, pa je prvi poskus nad 11 metrov vsekakor velik zalogaj. Ranieri je znan po kvalitetni izgradnji in očesu za detajle, serija Cayman pa je še dodatno zagotovila zagotovila, da znajo razmišljati na veliko. Debitantski Next 370 SH je zaključni preizkus ladjedelnice v Soveratu, južni Italiji.

Ustvarjalci tega 11-metraša so pred izidom bili s praznimi listi postavljeni pred možnostjo ponavljanja znanih izbir ali izbrati nekaj inovativnega v smislu izgleda in tehnike gradnje. Seveda so izbrali drugo možnost, zahvaljujoč kvaliteti izdelave se lahko pohvalijo z A certifikatom v kategoriji dizajna, in tako je novi Next 370 SH pred nami.

Poleg dejanskih novosti pa Next 370 SH ponuja tudi inovativne rešitve na zelo klasični postavitvi. Jedilni kot, žar, stoli in armaturna plošča so na znanih mestih in vgrajeni z enako natančnostjo kot vse ostale podrobnosti.

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Next 370 SH

OGLED PLOVIL RANIERI NA ZALOGI // SUNDECK LINIJA // SLOVENIJA (Miklavž na Dravskem polju):

RANIERI SHADOW 19

Najmanjši član družine Sundeck, Ranieri Shadow 19, niti najmanj ne zaostaja za večjimi člani družine. Ima prostoren krmarski del in sprednjo ploščad za sončenje. Gre za izredno raznolik čoln, ki bo postal nepogrešljiv del družine pri ribolovu, sprostitvi, potapljanju, smučanju na vodi ali pa pikniku z družino ali prijatelji. Sprejme 7 oseb in ponuja dve ležišči, pri svojih 5,65m pa tehta le 672kg, tako da ga boste na prikolici lahko vzeli s seboj praktično kamorkoli. Ponuja možnost vgradnje rezervoarja za vodo in gorivo, poganjate pa ga lahko z motorjem moči do 140KM. Je okreten in stabilen, tako da se bo odlično odnesel med vožnjo in med mirovanjem. Zaščitna ograja iz nerjavečega stekla bo še dodatno zaščitila otroke na krovu in služila kot držalo med plovbo. Majhen, a strupen!

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Shadow 19

RANIERI SHADOW 20

Ranieri Sundeck Line SHADOW 20 nam ponuja komfortne lastnosti čolna, kot je manjša kabina z možnostjo WC-ja, ki se skriva v sprednjem delu čolna pod zelo prostornim sprednjem ležiščem, pokritim z blazinami. V sami kabini imamo možnost vgraditve hladilnika, kjer so tudi ležišča – dovolj velika za 2-3 osebe. Zunanjost čolna je izjemno elegantna in prepredena z detajli, ki bodo očarali tudi najbolj ostro oko. V zadnjem delu je priročna kuhinja z umivalnikom, za katero pa ni potrebno skrbeti, da nam bo zavzela prostor. Armaturna plošča je zelo pregledna, pred njo pa se nahaja zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ščiti krmarja, prav tako pa dela senco vgrajenim instrumentom, ki so tako bolje vidni. Krmarska klop je udobna, z naslonjalom in omogoča sedenje krmarju in sokrmarju.

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Shadow 20

GENERALNI UVOZNIK ZA SLOVENIJO IN HRVAŠKO - MOTO-NAUTIKA d.o.o.

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci iz podjetja MOTO NAUTIKA, preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

Sreda 16 Nov 2016

New Years Dinner & Party Z Nejc Lombardo

Sreda, 14.12.2016 ob 19.00 uri, Restavracija Glažuta, Dunajska 119, 1000 Ljubljana

Burin Yachting Club vas vabi v sredo, 14. decembra 2016 ob 19.00 na Impression Night / After Party ISW 16, ki bo v znamenju spominjanja doživetih letošnjih dogodkov in jadranj. Skupaj bomo naredili tudi plane za prihajajoče leto 2017 ter ob pogostitvi restavracije Glažuta in živi glasbi nazdravili v 2017. Presenečenj in medsebojnega obdarovanja ne bo manjkalo.

Okvirni program večera:

19.00 Registracija gostov in welcome drink (prvih 50 gostov prejme novoletno darilo organizatorja)

20.30 Finger food

-  Šunka v testu z jajčnim hrenom
-  Zelenjavni ocvrti zavitek
-  Mozzarela z jalapeno papriko
-  Pršutova ščipalka s skuto in pistacijo
-  Lososov pate na kruhku
-  Parmezanova lizika z čilijem
-  Domače bombetke

21.00 Skupaj nazdravimo ekipi Klobasarne, ki je bila na vseh letošnjih dogodkih v organizaciji BYC in skupaj bomo imeli čas za pokušino Kranjske Klobase

21.30 Topla predjed v veliki ponvi pred gosti (morsko)

- Črna sipina rižota, parmezan
- Morski njoki s školjkami

22.00 Spomnili se bomo zmagovalcev S.o.S jadranja, Marinade, regate za PS, skipperja leta e-navtike in seveda vseh zmagovalnih ekip letošnje regate Impression Sailing Week. Doživeli bomo tudi ponovitev glasbene točke Mile Vilarja, ki je na letošnjih karaokah prejel naziv »Burin Golden Voice«

22.00 Topla predjed v veliki ponvi pred gosti

-  Piščančji curry z rdečo papriko
-  Mongolsko meso s porom in govedino
-  Zelenjavni konkase s feta sirom
-  Pečena mešana zelenjava
-  Siciljanski krompir z olivami in češnjevcem

23.00 Finger food sladice

-  Pehtranov zavitek
-  Čokoladni pops
-  Pomarančni minjon z glaziranimi orehi

24.00 Na ploščadi pred restavracijo ob ognjemetu s penino v roki skupaj nazdravimo bližajočemu se 2017

Po polnoči tudi

- Ješprenj s klobaso

Ob dobri glasbi in dobri pogostitvi restavracije Glažuta bo pijača večera Bacardi Cola, Razz Mojito in Mojito.

Tudi tokrat bomo podelili atraktivne nagrade organizatorjev in partnerjev (vikend jadranje, Elan smuči,....)

Vaša oblačila naj ne bodo večerne toalete temveč casual s povdarkom na rdeči in črni barvi.

Vstop na Impression Night večer je zagotovljen vsem ljubiteljem navtike, ki so s strani Burin Yachting Cluba prejeli vabilo v elektronski obliki ali so prisotnost potrdili preko vabila na Facebook strani.

Vstopnina Impression Night večera znaša 20 EUR na osebo in se zaradi omejenega števila gostov plača preko TRR IBAN SI56 0317 1100 0882 585 (SKB d.d.) / SWIFT: SKBASI2X / ŠPORTNO DRUŠTVO BURIN, ROJČEVA ULICA 26, 1000 LJUBLJANA.

Plačila preko TRR prosimo, da poravnate do ponedeljka 12.12.2016. Vsi vplačani boste z imenom in priimkom vpisani v GUEST LISTI na vhodu.

Prvim 50 vplačanim rezervacijam pripada zgoraj omenjeno novoletno darilo – majica CREW ISW 2016.

Vsi, ki boste plačilo vstopnine po 25 Eur izvedli na licu mesta vas prosimo, da udeležbo z imenom, priimkom, naslovom ter elektronskim naslovom potrdite na e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. do ponedeljka, 12. decembra 2016, do 13.00 ure. Število gostov je omejeno in vam priporočamo, da si vpis na listo zagotovite čim preje obenem pa ceneje s plačilom preko TRR-ja.

Za vse povabljene goste na Impression Night je organizirano brezplačno parkirišče ob restavraciji Glažuta na Dunajski cesti 119, Ljubljana.

Morski pozdrav!

DRESS CODE: Red & Black Bacardi select in vaša RETRO mornarska domišljija. Zmagovalki ali zmagovalcu prestižna nagrada!

Videoposnetek ISW2016:

Torek 15 Nov 2016

Doldrums je ime za intertropsko konvergenčno cono (ITCZ - Inter Tropical Convergence Zone), ki je poseben meteorološki predel ob ekvatorju s posebno, edinstveno klimo.

Kako nastane področje ITCZ

Satelitska slika prikazuje področje Doldrums-ITCZ (1) z veliko količino vlage v zraku, področje pasatov (2), ki pihajo iz vzhoda proti ekvatorju in področje zahodnikov (3)

Področje Doldrums je med 8° in 3° severne zemljepisne širine, kjer se srečujejo vetrovi s severne poloble (severni pasati) z vetrovi južne poloble (južni pasati). Zanj je značilno, da je prekrit z oblaki, je izjemno vlažen in v njem se menjajo obdobja izjemno mirnega in milega vremena ter obdobja izjemno močnih neviht.

Tako območje nastane zaradi vetrov, pasatov, ki pihajo na severni polobli iz smeri severovzhoda, na južni pa iz smeri jugovzhoda in v območju ekvatorja trčijo drug ob drugega. Zračne mase so se prisiljene hitro dvigniti. Ker je zrak vlažen in se pri dvigovanju ohlaja, nastajajo konvektivne tropske nevihte. Področje neviht je majhno in padavine so kratkega značaja, vendar izjemno intenzivne. Večinoma se pojavljajo meseca marca in septembra, ki ju lahko imenujemo deževno obdobje, medtem ko je v vmesnem času suho obdobje.

Legende o ITCZ

O področju Doldrums obstajajo številne legende. Ime naj bi dobilo po posebnem vrču, ki ga uporabljajo na Zelenortskih otokih za zbiranje odpadkov. V času trgovanja s sužnji, naj bi trgovci v tem področju v morje metali bolne sužnje, da se bolezni ne bi razširile po ladji. Ker tedanje ladje niso omogočale plovbe proti vetru, vremenskih razmer področja pa niso natančno poznali, so številne ladje tu obtičale več tednov. Zaradi tega je prihajalo do uporov, številnih bolezni med posadko in živalmi, ki so jih tovorili. Ni bilo prav redko, da je kateri izmed članov posadke ponorel.  Posadka je zaradi pomanjkanja vode in vitamina C pogosto zbolevala za skorbutom, ki je terjal številna življenja. Leta 1497 se je Vasco De Gama opravil na plovbo v Indijo. Ko so zapluli v področje, so za več dni obtičali v področju brezvetrja. Posadka je bila izjemno utrujena, zajela jo je depresija in melanholija. Da bi kar najhitreje pripluli do področja, kjer so pihali vetrovi, so morali poprijeti za vesla. Področje je takrat dobilo ime "Doldrums", ki v dobesednem prevodu pomeni "Depresivno".

Področje Doldrums ob Ekvatorju je značilno po daljših obdobjih brezvetrja in nenadnih in intenzivnih neviht 

Nepredvidljivost

Področje Doldrums se stalno spreminja. Ker severno in južno od ekvatorja vlada visok zračni pritisk, se okoli ekvatorja tvorijo oblaki. Ti se lahko pomikajo severno in južno za 100 ali tudi več kilometrov. En dan so tu, drug dan drugje. Zato je plovbo skozi področje izjemno težko pravilno planirati. Paziti je potrebno na širino pasu in intenzivnost. Po dosedanjih meritvah, je najožji pas običajno okrog 30° zahodno in najširši  okrog 20° zahodno. Področje je najbolj aktivno, ko so pasati najmočnejši, najbolj razširjeno pa, ko so temperature morja najvišje (ko pred obalami Guinee Bissao dosežejo med 28° in 30°). Visoke temperatura morja povzročajo izparevanje vode. Tvorijo se kumulonimbusi, ki se dvigujejo vse do višin 12.000m. Pod njimi nastajajo turbulence, v katerih vetrovi dosežejo hitrosti med 15 in 30m/s. Vidljivost je močno zmanjšana, pojavlja se močno deževje, ki ga spremljajo številne strele. Vetrovi pihajo v sunkih.

Doldrums ni področje, na katerega je pogled vedno lep. Ponoči je nebo prežeto z bliski, dež je lahko tako intenziven, da je bolj podobno vesoljnemu potopu, kot dežju. Temperatura se naglo spreminja. Ko ne dežuje je temperatura 40°, med nevihto pade na 25° ali celo manj. Oblaki so neverjetnih barv. V enem trenutku so sivi, v drugem črni ali antracitni in nato roza. Vetrovi so zgodba zase. Hitrost se konstantno spreminja. V nekaj sekundah naraste iz 0 na 35 vozlov. Naenkrat se mirno morje spremni v podivjano vodno maso z visokimi valovi, ki se prelivajo drug preko drugega.

Jadralci lahko področje opazijo že od zelo daleč, vse do 100 nmi. Najprej opazijo ogromno, visoko maso oblakov, ki se dviga nad morsko gladino. Običajno je to v področju med 8° in 3° severno. Razprostirajo se vse od zahodne obale Afrike pa do 35° zahodno. Pri plovbi skozenj je največji problem nepredvidljivost vremena. Področje se lahko hitro razširi ali zoži brez napovedi. Jadralci lahko vidijo, kdaj bodo zapluli vanj, nikoli pa ne morajo predvideti, kdaj bodo izpluli. Lahko ga prečkajo v nekaj urah, lahko pa plovba traja tudi več dni.

 

Satelitski pogled na Zelenortske otoke in turbulentne vetrove na njihovi zahodni strani:

Satelitski pogled na področje intenzivnih neviht ob Ekvatorju:

Foto: © NASA-Earth Observatory

Torek 15 Nov 2016

Lastniku grške trgovske ladje so izrekli kazen v višini 1,2 mio EUR, ker je v morje spustila kalužno vodo, ki je vsebovala olje.

Kazen je izreklo sodišče v Seattlu (ZDA). Lastnika ladje, grško podjetje Angelakos, so obtožili nemarnosti pri izčrpavanju kalužne vode. Ladja M/V Gallia Graeca je oktobra leta 2015 priplula iz Kitajske pred Seattle. Med plovbo je na ladji prišlo do okvare separatorja vode in olja v kaluži. Pred obalo so v morje izpustili približno 18.000 litrov vode, ki je bila onesnažena z oljem. Po opravljenem inšpekcijskem pregledu, so ugotovili, da so bili filtri v separatorju popolnoma zamašeni, ker niso bili redno servisirani že več mesecev. Naknadno so ugotovili, da so onesnaženo vodo z ladje izčrpali kar trikrat na poti s Kitajske.

Poleg plačila kazni v višini 1,2 mio EUR, so morali lastniki nakazati dodatnih 180.000 EUR Nacionalni organizaciji  za ohranjanje divjih živali v ZDA.

Torek 15 Nov 2016

Jadrnica Kolibri je leta 2009 nasedla na peščeni obali. V videu si lahko ogledate celoten postopek, kako so jadrnico ponovno plovili.

Video: Ronald Wigman

Torek 15 Nov 2016