Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V nedeljo je prvič zaplula jadrnica vseh jadrnic z imenom »A«.

Jadrnico z imenom A si je privoščil ruski milijarder Andrej Melnitschenko. Za novo igračo naj bi odštel skromnih 330 mio angleških funtov.

Jadrnica z imenom »A« oziroma »Sailing Yacht A« je bila zgrajena v nemški ladjedelnici v Kielu. V dolžino meri 124m, njeni jambori pa segajo 100m nad morsko gladino. Hitrost križarjenja znaša 16 vozlov, najvišja hitrost plovbe pa 21 vozlov. Površina jader znaša 3700m2, ker je približno enako polovici nogometnega igrišča. Opremljena je z vso najnovejšo tehnologijo. Jadra se dvigujejo iz krmarnice s pritiskom na zaslon občutljiv na dotik. Dviganje in spuščanje sidra je enako naporno. Poleg več pomožnih čolnov ima na krovu tudi podmornico.

Jadrnico, ki trenutno velja za največjo na svetu, je oblikoval svetovno znani oblikovalec Philippe Starck. Mnenja o njeni obliki bodo seveda deljena. Vsi se pa lahko strinjamo, da takšne jadrnice še nismo videli pluti.

Svoja jadra je jadrnica prvič razprla v nedeljo. Številni sprehajalci na obalah mesta Kiel v severni Nemčiji so bili osupli nad njeno velikostjo. Kdaj bo z njo zaplul lastnik, še ni jasno.

Videoposnetek transferja iz lanskega leta:

Ponedeljek 17 Okt 2016

Podjetje DockStar je predstavilo nov sistem krmiljenja za plovila z vgrajenim motorjem in pogonom preko osovine.

Večina navtikov, ki krmari plovila, z vgrajenim motorjem in pogona preko osovine imajo težave s krmiljenjem plovila pri vzvratni plovbi. Pri majhni hitrosti, krmilo ne opravlja svoje funkcije, spremembo smeri pa otežuje še vrtenje propelerja v eno smer. Vendar teh težav bo kmalu konec. Podjetje DockStar je predstavilo rešitev, ki bo težavo odpravila. Rešitev DockStar hendling System je idealna za enostavno krmarjenje plovila v marinah, pristaniščih in ozkih kanalih. Omogoča hitro in učinkovito spreminjanje smeri pri vzvratni plovbi in se lahko primerja z učinkovitostjo Z pogona ali izvenkrmnih motorjev. Sistem ima dve dodatni krmili, ki sta nameščeni pred propeler in sta nekoliko manjša od glavnega krmila, ki je za propelerjem. Ti dve krmili učinkovito preusmerita vodni tok, ki ga proizvaja propeler pri vzvratni plovbi. Zaradi tega je krmiljene natančno že pri majhnih hitrostih plovbe. Krmiljenje je enako natančno pri zavijanju v levo in desno ne glede na to ali ima plovilo vgrajeno desno ali levo sučni propeler .

Rešitev je trenutno ekskluzivno na voljo le v plovilih MasterCraft in bo vgrajena v vsa njihova plovila v letu 2017.

Delovanje krmila pri vzvratni plovbi si lahko ogledate v spodnjem videu (video je v angleškem jeziku): 

Ponedeljek 17 Okt 2016

Podjetje As-Boats d.o.o. se bo letos na sejmu Biograd Boat Show predstavljal štiri modele plovil.

Premierno bodo predstavili Prince 565 SunDeck. Videli pa boste lahko še Prince 475, Brig Eagle 650 ter Navigator 570. Vsi modeli bodo opremljeni tudi s Suzukijevimi motorji.

Več informacij na: www.as-boats.si, AS Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, tel: +386 2 608 41 41, eMail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Nedelja 16 Okt 2016

Jadralni klub Pirat iz Portoroža že peto leto zapored, konec oktobra, za mlade jadralce organizira nepozaben »čarovniški« Halloween vikend.  Sončni Portorož (upamo) vas bo pričakal v soboto in nedeljo, 22. in 23. oktobra.

Tudi letos se bodo regate udeležili nekateri najboljši evropski mladi jadralci. Prijavljeni so že optimisti iz Slovenije, Italije, Nizozemske, Avstrije, Madžarske, Slovaške in Češke. Organizatorji so lansko leto zabeležili rekordno število prisotnih. V regatnem polju je bilo preko dvesto mladih jadralcev. Na prvi dve mesti sta se lani uvrstila Slovenca Peter Milivojevič (Jk Jadro) in Daniel Cante (Jk Izola), tretji pa je bil Madžar Arthur del Jonghe (YC Spartacus).

Po regatnem planu je predpisanih šest plovov, če bodo izpeljani vsaj štirje, se bo rezultat najslabšega plova posameznemu jadralcu črtal.

Tudi tokrat bo za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata. Mladim jadralcem bodo zagotovljeni tudi najvišji varnostni standardi.

Halloween ragata se že uveljavlja kot najpomembnejši jesenski jadralski dogodek na slovenski obali. To je nov izziv za Jk Pirat, saj že njihova tradicionalna Velikonočna regata šteje med najbolj obiskane regate v Evropi.

Stefano Lusa, JK Pirat Portorož

Vir: JZS.si; Foto: Stefano Lusa

Nedelja 16 Okt 2016

Najuspešnejši slovenski jadralec Vasilij Žbogar, ki je na letošnjih olimpijskih igrah v Riu osvojil srebrno medaljo, je bil med jadralci izbran za člana komisiji športnikov pri mednarodni jadralni zvezi World Sailing.

Glasovanje je potekalo med olimpijskimi igrami, svoje predstavnike v komisiji športnikov pa so jadralke in jadralci izbirali iz svojih vrst. Za slovenskega jadralca, za katerim je že pet olimpijskih nastopov, in je v svoji bogati športni karieri osvojil tudi tri olimpijske medalje, dve v razredu laser (srebro Peking 2008, bron Atene 2004), tretjo, srebrno v razredu finn pa letos v Riu in za slovensko jadranje je to veliko priznanje. S svojim znanjem in izkušnjami dolgoletnega vrhunskega jadralca bo prispeval k delovanju komisije, katere naloge so povezovanje in zastopanje stališč olimpijskih jadralcev v mednarodni jadralni zvezi, skrb za spoštovanja pravic jadralcev v športu ter promoviranje visokih standardov športnosti in etike na tekmovanjih.

Vir: JZS.si; Foto: Sailing Energy / World Sailing

Četrtek 13 Okt 2016

Sidro je fiksna točka sidranja. Perfektno sidro bi moralo držati v vseh pogojih, ne glede na smeri in velikosti sile, ki deluje nanj. Takšnega sidra žal ni, strmimo pa k temu, da je sidro optimalno in drži v večini primerov. Če želimo, da bo sidro držalo kar najbolj kot lahko, moramo pravilno sidrati. Kaj pomeni pravilno sidranje:

  1. Sidro mora biti v celoti zakopano v morsko dno.
  2. Sidro mora biti simetrično zakopano v morsko dno (leva in desna polovica sta enako globoko zakopani). Če sidro leži postrani ali celo na boku ne bo držalo.
  3. Sila, ki vleče sidro, mora biti vzporedna z morskim dnom

Kljub temu, da smo sidro namestili pravilno, se moramo zavedati, da bo vsako sidro začelo orati po morskem dnu, ko bo vlečna sila presegla kritično mejo. Prav tako se lahko pri prevelikih silah strga veriga ali sidrna vrv. Če bomo sidrali pravilno, potem se bo sidro samo prilagodilo povečanju vlečne sile in spremembi njene smeri. Ne bomo ga izvlekli iz morskega dna in ne bomo ga prevrnili na bok.

Zadrževalna sila sidra

Zadrževalna sila sidra (Fh) je najvišja vrednost, ki jo lahko zadrži sidro preden začne orati v morskem dnu v danih pogojih. Kolikšna je realna sila, ne bomo mogli nikoli natančno izračunati. Sidro vržemo v sidrišču v dno, ki ga ne poznamo. Ne poznamo njegovih fizikalnih lastnosti in zato natančne sile ne moremo izračunati. Obstajajo izmerjeni podatki za nekaj običajnih vrst dna, ki jih srečamo najpogosteje. To so običajno pesek, mivka ali pa blato-mulj.

V teoriji, ki se uporablja pri izračunavanju velikosti sidra pri velikih ladjah, je zadrževalna sila sidra proporcialno povezana z maso materiala, ki ga sidro premakne, ko orje in z maso sidra. Naftna industrija, ki je v raziskavo vložila ogromno denarja, je kot rezultat raziskav predstavila enačbo s katero lahko silo izračunamo:

Fh – zadrževalna sila,
M - masa sidra,
K – koeficient, ki se razlikuje glede na obliko sidra in kvaliteto morskega dna).

Glede na teste, je formula zelo dobra za sidra katerih teža je med 1 in 100 tonami. Podjetja, ki izdelujejo manjša sidra (Vryhof, Bruce,..) so formulo priredila manjši teži sider. Njihovi testi so pokazali, da moramo enačbo le malenkostno spremeniti in dobljeni rezultati bodo primerljivi z rezultati testov. Podali so naslednjo enačbo

Po izvedbi testov sider s težo, ki jo v navtiki najbolj pogosto srečamo (med 8 in 25 kg), so podali končno formulo za izračun zadrževalne sile sidra in sicer:

Vpliv morskega dna in oblike sidra

Morsko dno je odločilen faktor pri zadrževalni sili sidra. Razdelimo ga lahko na štiri različne tipe, ki nam bodo podali štiri različne koeficiente K za izračun.

K = 5 - slabo morsko dno – skalnat teren prekrit s tanko plastjo peska, prod, korale, morska trava)
K = 12 - srednje morsko dno – mehak pesek ali blato
K = 22 - kvalitetno morsko dno – pesek, mivka, čvrsto blato
K = 35 - odlično morsko dno -  kompakten pesek ali mivka, globoka plast, ki omogoča, da se sidro zakoplje v celoti

Če predpostavimo, da so vsi elementi enaki razen oblike sidra, bomo ugotovili, da koeficient K močno varira. Če primerjamo najbolj pogosta sidra, ki se danes uporabljajo v navtiki, bomo videli da se za posamezne oblike koeficient spreminja od ½ pa vse do 2,5x kar je kar petkratnik. Na primer v kvalitetnem morskem dnu je izračunana zadrževalna moč 12 kg železnega sidra enaka 7.000 N. Rezultati testov najslabšega sidra so 3.500 N najboljšega pa 14.000 N. Prav tako do velikih razlik prihaja pri lahkih aluminijastih sidrih. Pr njih lahko faktor K pomnožimo kar s 3. Zadrževalna moč lahkega sidra je sicer velika glede na njegovo težo, problem pa se lahko zgodi pri sidranju, ker se lahka sidra zelo težko vkopljejo v morsko dno.

Ko povzamemo vse teoretične izračune, lahko zaključimo, da je matematično izjemno težko predvideti kakšna bo realna zadrževalna sila posameznega sidra. Teorija drži le za pravilno in v celoti vkopano sidro, ne upošteva razlike med oblikami sidra in dejansko kvaliteto morskega dna težko določimo na licu mesta.

Primeri testa zadrževalnih sil različnih sider

(Za primerjavo s silami v N, ki jih povzroča veter v članku Teorija sidranja 1.del je potrebno kg pomnožiti z 10)

1. Grob pesek

2. Mehko blato

3. Neodvisen test Francoskega regulatornega organa za pripravo nove pomorske zakonodaje

4. Neodvisen test organizacij Safety at Sea Committee in Sailing Foundation

Betonsko potopno sidro

V vse več sidriščih se srečamo z betonskimi sidri (mrtvo sidro, kolpo morto,...). Njihova uporaba je vedno bolj razširjena saj veljajo za enega bolj zanesljivih načinov sidranje. Betonski kvadri, ki se uporabljajo za sidra običajno merijo 1m x 1m x 0,5m (DxŠxV). Ker ima beton specifično težo okrog 2200 kg/m3, železo v njem pa 7880 kg/m3, teža sidra znaša okoli 1100 kg. Ko ga potopimo izpodrine enak volumen vode, kot je volumen betonskega kvadra, v tem primeru 0,5 m3. Teža izpodrinjene vode znaša 500 kg, kar pomeni, da betonsko sidro v vodi tehta le 600 kg. Relativno majhna teža, ki na prvi pogled zadostuje le za majhna plovila. Pa temu ni tako. Ko betonski kvader leži na morskem dnu, se delno ugrezne vanj. Ko ga želimo dvigniti se pod njim ustvari podtlak (vakuum)* in sidro je dobesedno prisesano na morsko dno. Da bi ga dvignili, bi potrebovali bistveno večjo silo, kot le za dvig 600kg bremena. Po opravljenih testih je ta sila približno 20x večja. Pri izračunu faktorja je ključna površina sidra, ki je v kontaktu z morskim dnom. Večja kot je površina, večji je faktor. Zato bomo v večini sidrišč srečali betonske kvadre in ne kocke. Iz istega razloga, ustvarjanja vakuuma med sidrom in morsko podlago, je tudi zadrževalna sila večjih sider večja, kot smo jo lahko izračunali v prejšnjem poglavju, saj je njihova površina večja kot pri manjših sidrih.

*vakuum, ki se ustvari pri dvigovanju, povečuje zadrževalno silo sidra le dokler ga ne dvignemo toliko, da lahko med morsko dno in betonsko sidro prodre morje. Ko le to zapolni vrzel, sile ni več.

Preberite tudi:

Teorija sidranja 1.del

Teorija sidranja 3.del

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Vir: http://alain.fraysse.free.fr/, http://fortressanchors.com

Sreda 12 Okt 2016

Tudi letos se bomo navtiki za zaključek uspešne poletne sezone srečali v Biogradu na BBS Boat Show-u in tudi letos si boste imeli možnost ogledati predstavitev gumenjakov Grand, plovil Ranieri in izvenkrmnih motorjev Yamaha. Kot je v navadi že vsako leto, vam bo slovensko podjetje Moto-Nautika iz Miklavža pri Mariboru pripravilo ugodne sejemske cene, ki bodo veljale za obstoječo zalogo in prednaročila za prihajajočo sezono! Za vas bodo pripravili tudi privlačne samostojne ponudbe in izredno ugodne cene paketov.

Sejem bo potekal od 20.-23.10.2016, na njem pa boste imeli tudi možnost testne vožnje s čolnom Ranieri Voyager 19S. Vožnjo s čolnom si lahko rezervirate že sedaj, s predhodno najavo na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali telefonsko številko 02 629 04 00. Poleg Voyager 19S si boste lahko ogledali tudi Ranieri Shadow 19.

Z modeli Grand in Ranieri bodo poskrbeli za predstavitev čolnov dolžine od 2,10m, pa vse do 5,65m, tako da zagotovo ne smete zamuditi te priložnosti.

Spremljajte tudi Facebook stran (www.facebook.com/moto.nautika), saj lahko z malo sreče prav vi zadenete BREZPLAČNE vstopnice za letošnji BBS sejem v Biogradu!

Se vidimo!

Sreda 12 Okt 2016

V mesecu januarju naslednjega lata bodo na salonu plovil v Boot v Dusseldorfu zopet podelili prestižne nazive Plovilo leta 2017.

Izbor plovilo leta opravljajo novinarji 11 najbolj prestižnih evropskih navtičnih revij. Vsa plovila morajo testirati na dveh različnih lokacijah in nato oceniti, katero novo plovilo, ki je prvič zaplulo v letošnjem letu, si je zaslužilo naziv Evropsko plovilo leta. Izbor poteka ločeno v kategoriji jadrnic in motornih plovil. Jadrnice so razdeljene na pet skupin. Slovenija ima letos predstavnika v kategoriji posebnih jadrnic. Za naziv se bo potegoval Seascape 24.

Poglejmo si kdo so nominiranci v posamezni skupini:

Družinske jadrnice:

Django 12.70
Ikone 7.50
Jeanneau 51
RM 970
Sunbeam 22.1

Hitre potovalne jadrnice:

Dehler 34
Grand Soleil 58
J 112 E
Ofcet 32
Pogo 36

Luksuzne potovalne jadrnice:

Bestevaer 45 ST Pure
Garcia 52 Exploration
Italia 12.98
Oceanis Yacht 62
X4

Večtrupne jadrnice:

Lagoon 42
Lucia 40
Nautitech Open 46
Outremer 4X
Tricat 30

Posebne jadrnice:

Bihan 6.50
Easy To Fly
Scow FR 18
Seascape 24
Spirit 47CR

Preberite tudi:  
Seascape 24 nominiran za Evropsko plovilo leta 2017

Torek 11 Okt 2016

Iz ekstravagantne ladjedelnice Wally prihaja nov eleganten dnevni kruzer Wallypower 52.

Wallypower 52 je luksuzen motorni gliser oziroma jahta, namenjena dnevnim križarjenjem. Celoten krov je izdelan v enem nivoju in prekrit s tikovino. Bočni prehodi so široki, kar omogoča enostaven in varen prehod med krmo in premcem. Krov ima dva dela namenjena druženju. Na premcu je velika sončna ploščad, ki jo lahko spremenimo v jedilnico, v salonu pa je velika sedežna garnitura na kateri se lahko udobno namesti do 8 oseb. Na levi strani salona je prostorna kuhinja in prehod v podpalubje, na desni pa eleganten prostor namenjen krmarju z ekstravagantno konzolo, na kateri so nameščeni vsi inštrumenti potrebni za varno plovbo.

Krma je prostorna in odprta. Na sredini je hidravlična platforma s stopnicami, za enostaven dostop do morja.

Pod krovom sta dve kabini. Ena je namenjena lastniku, druga manjša posadki. Lastniška je v premcu plovila. Ima veliko posteljo, kopalnico z ločeno kabino za tuširanje in toaletni prostor. Manjša kabina je namenjena posadki. Ima eno posteljo in ločen toaletni prostor.

Hitro plovbo zagotavljata dva motorja Volvo Penta. Izbiramo lahko med dvema različicama. IPS 600 s 435 KM bo plovilo pognal do 32,5 vozla, močnejša različica IPS 800 s 600 KM pa bo plovilo pognal do največ 40 vozlov.

Fotogalerija: 

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse:  15,65 m
Največja širina:  5,10 m
Ugrez: 1,06 m
Teža:  16 t
Rezervoar za gorivo: 2.000 L
Rezervoar za vodo: 400 L
Motorji:   2 x Volvo Penta IPS 600 435 KM ali  2 x Volvo Penta IPS 800 600 KM
Najvišja hitrost:  32,5 vozlov (2 x Volvo IPS 600)
Najvišja hitrost:  40,0 vozlov (2 x Volvo IPS 800)
Doseg: 370 - 440 nm (odvisno od motorjev)
Generator: Onan 9,5 KW
Torek 11 Okt 2016

Beneteau Swift Trawler 30 je najmanjši iz zadnje generacije potovalnih motornih plovil iz tovarne Beneteau.  Plovilo je pričakovano udobno in z mnogimi dodatki in pestro izbiro opreme zagotavlja maksimalno udobje da je bivanje na krovu čim boljše. Z avtonomijo cca 200nm pri potovalni hitrosti in velikim rezervoarjem za vodo, se boste brez skrbi podali na avanturo na katero se z ostalimi plovili enakih dimenzij nikoli ne bi drznili. V kratkem si boste Beneteau Swift Trawler 30 lahko ogledali tudi v našem salonu plovil na naslovu AS-Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram.

Več informacij na: www.as-boats.si, AS Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, tel: +386 2 608 41 41, eMail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Ponedeljek 10 Okt 2016