Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

V sredo je na otoku Kaprije nasedla petčlanska češka posadka.

Okrog 12.00 ure je v sredo nasedla jadrnica na kateri je bilo pet članov posadke, vsi češki državljani. V akcijo reševanja se je vključila Luška kapitanija Šibenik. Odpluli so v zaliv Luke, kjer so našli 7,5 m dolgo jadrnico, ki pluje pod Češko zastavo. Jadrnica je nasedla na skalnati obali. Posadka se je že evakuirala z jadrnice in čakala reševalce na stenah obale.

Po predvidevanjih se je nesreča zgodila zaradi okvare pogonskega motorja. V času nesreče so bili na področju Kaprij slabi vremenski pogoji. Zaradi odpovedi motorja je jadrnico odneslo na skalne otoka, kjer se je močno poškodovala. Posadka se je rešila tako, da so poskakali iz jadrnice v morje in se povzpeli na skale, kjer so čakali reševalce. Le ti so jih prevzeli na svoje plovilo in odpeljali v Šibenik.

Zakaj je odpovedal pogonski motor še ni jasno.

Isti dan so morali reševalci posredovati še dvakrat. Izvesti so morali nujen medicinski prevoz nemškega pacienta iz Salija na Dugem otoku v Zadar. Plovili Luške kapitanije Božava je pacienta prevzelo v Saliju in ga prepeljalo v Sukošan, kjer so ga pričakali reševalci iz Zadra.

Drugi nujen prevoz so opravili iz šolske ladje Kraljica mora, ki je plula v Telaščici na Dugem otoku. Prevoz je potreboval učenec s šolske ladje, ki so ga v spremstvu zdravnice iz Salije prepeljali v Sukošan

Ponedeljek 22 Jun 2015

Simon Sivitz Košuta in Jaš Farneti sta jadralca slovenskega Jadralnega kluba Čupa iz Sesljana (Italija), ki od leta 2007 jadrata na olimpijskem dvojcu 470. Sta člana italijanske olimpijske ekipe in zastopata slovensko narodno manjšino iz Italije na najprestižnejših svetovnih jadralnih prizoriščih.

Simon se je rodil 7. maja 1991, Jaš pa 18. februarja 1991. Oba sta doma iz Trsta. Njuna pot se je srečala že zelo zgodaj, saj sta oba opravila tečaj jadranja pri Čupi poleti leta 2001. V septembru leta 2005 sta prestopila v razred 420, Simon kot krmar in Jaš kot flokist. Leta 2007, po osvojenem bronu na absolutnem evropskem prvenstvu v Istanbulu v Turčiji, sta se skupaj odločila, da bosta prestopila v olimpijski razred 470. Njun vzornik in dolgoletni trener že v razredu 420 je bil Koprčan Matjaž Antonaz, ki ju je z življenjskega, psihološkega in tehničnega vidika oblikoval v vrhunska jadralca in ju popeljal do svetovnega  in evropskega mladinskega naslova v razredu 470 leta 2012.

Odkar sta prestopila v olimpijski razred 470 sta se popolnoma predala jadranju. Jadranje je njuna strast in pomemben del njunega življenja. Imata eno samo veliko željo: olimpijske igre. Njun cilj je uvrstiti Italijo na naslednje olimpijske igre na svetovnem prvenstvu, ki bo oktobra v Izraelu in jo zastopati čim bolj uspešno na olimpijadi v Riu de Janeiru leta 2016.

Pot do Ria je dolga in zahtevna, tako tehnično kot finančno. Ena sezona v olimpijskem razredu 470 stane približno 70.000€, z lastnimi močmi si to ne moreta privoščiti. Pri tem jima po svojih najboljših močeh pomagajo nekateri sponzorji, Združenje slovenskih športnih društev v Italiji in domači klub Čupa, kar pa ne zadostuje za izpeljavo začrtanega programa za letošnjo sezono.

Zato sta se odločila, da bosta finančna sredstva zbirala tudi preko spletne strani Rete del dono, kjer lahko vsakdo daruje izbrano vsoto denarja. Ves izkupiček si ne bosta dala v žep, saj bosta del namenila v dobrodelne namene združenjema AGMEN (Združenje staršev krvnih in neoplastičnih bolnikov iz Furlanije Julijske Krajine) in ASROO (Znanstveno združenje retinoblastoma in očesne onkologije), s katerima sodelujeta že dve leti. Z njima bi rada simbolično popeljala v Rio de Janeiro obe združenji in vse otroke obolele za rakom.

Darujete lahko na sledeči povezavi: http://www.retedeldono.it/progetti/campagna-olimpica-rio-2016-ja%C5%A1-e-simon#.

Več o posadki 470 Simon Sivitz Košuta-Jaš Farneti, o njunem projektu, njunih rezultatih dobite na njuni spletni strani www.jas-simon.eu. Sledite jima lahko na Facebook strani Simon & Jas Sailing team (https://www.facebook.com/simonjassailinteam).

Torek 16 Jun 2015

Odlična novica za vse gurmane, še posebej pa za ljubitelje specialitet z žara, ražnja in podpeke.

V petek, 19.6.2015 odpira svoja vrata nova gostilna z imenom Antonius v Supetarski Dragi na otoku Rabu. Restavracija je namenjena predvsem tistim, ki bi na morju radi poizkusili tudi kaj drugega kot le morsko hrano. V restavraciji so specialisti za pripravo jedi na žaru, ražnju in podpeki. Zato je poudarek na jedeh, ki se pripravijo na ta način priprave. V stalni ponudbi je sveža jagnjetina ali odojek z ražnje, teletina, hobotnica ali kozlička iz podpeke ter vrhunske leskovaške specialitete pripravljene na lesenem oglju.

V gostilni so prepričani, da bodo z odličnim izborom vin, ambientom, prijaznim in simpatičnim osebjem ter vrhunsko kvaliteto hrane prepričali tudi vas. Odlično zapečena skorjica odojka, sočna jagnječja rebra, mehka hobotnica, ki se topi v ustih in okusna teletina bodo na vasem obrazu še dolgo pustile nasmeh.

Restavracija, ki jo nedvomno morate obiskati, ko boste pluli okrog otoka Raba. Plovilo lahko privežete v marini Supetarska Draga ali pa sidrate v zalivu.

Rezervacije so možne na telefonskih številkah +385 (0)99 222 13 38, ali +385 (0)51 776 018 in na elektronskem naslovu: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Torek 16 Jun 2015

Zadnja, 9. etapa letošnje regate Volvo Ocan Race vodi sedem ekip iz francoskega Lorienta do Švedskega Gothemburga. Ekipe bodo opravile 24 urni postanek v Haagu.

Etapa bo sigurno ena zanimivejših na letošnji regati. Dolga je le 960 nmi. Ogromno bo jadranja ob obali, za nameček pa se bodo ekipe soočile z močnim prometom v Angleškem kanalu. Po postanku v Hagu bodo ekipe zaplule v Severno morje, kjer so številne naftne ploščadi in vetrne elektrarne.

Kaj se bo zgodilo v Hagu?

Prva ekipa, ki bo priplula v Hague bo nadlajevala plovbo 20.6. ob 12.00 uri. Ostale ekipe bodo nadaljevale za njimi s tolikšnim zaostankom, kot so ga pridelali v prvem delu regate. Postanek v Hagu je edini tak postanek na regati in ima posebna pravila. Jadrnice morajo ostati v vodi, ekipa pa lahko zapusti plovilo. Vsa popravila morajo opraviti na plovilu, izvajajo jih lahko le jadralci. Uporabljajo lahko le opremo, ki jo imajo na krovu.

Regata se je pričela ob 17.00 uri. Posnetek starta v francoskem Loreintu.

Torek 16 Jun 2015

Mitja ZUPANČIČ, 17. 05. 1967, Ljubljana, Slovenija

Hay tres clases de hombres,
los vivos, los muertos y
los que navegan.

Stari antični rek pravi, da obstajajo tri vrste moških; živi, mrtvi in tisti, ki jadrajo. Mitja spada v tretjo kategorijo, ko s peresom, fotografskim objektivom in glasbo z valov z najlepšega morja na svetu, ustvarja pod jadri zapisana besedila.

Ker ljubi morje bolj kot vse, ker sme in zmore biti tam, v Terri Marique, ker uspe ujeti in zapisati  misli modrih in jih posredovati drugim ljudem preko zapisane besede, ker enostavno čuti, da mu je pero v zibel položeno, nastajajo besedila in prispevki, ki so celostni in ponujajo nekaj več.

Vedno in vselej pa so zapisani dogodki doživeti, premišljeni, arhivirani ob pomoči fotografije , ki kot osnovni miselni vzorec dokumentira, ohranja in  plete  mrežo izlitih povedi na papir.

Po duši jadralec, ki s hrvaškimi prijatelji aktivno jadra pod latinskim jadrom v Teri Incogniti, ko po treh letih raziskovalnega dela na starih zidanih lanternah Jadrana postane avtor knjige Svetilniki XIX., pa predavatelj v izobraževalni seriji Varno med valovi , glasbenik,v zadnjem času režiser in scenarist serije TV dokumentarnih reportaž Obrazi z Jadrana, je v ribiški Komiži našel navdih za proučevanje svetilnikov in civilizacije, za raziskovanje zgodovine ribištva in tradicionalnih plovil. In ko povežeš najstarejši ohranjeni dokument o regati na stari celini (Liber Comiciae, 1593) na palagruško velo žalo kot zametek športnega jadranja, ki danes zrcali v tehnološko najpolnejši in človeško najtežji seriji Volvo Ocean race, se ti odprejo nova obzorja, stvari postanejo resnične in razumljive, prispevki pa živi in verodostojni.

So kot vino, ki je najboljše v lokalnem okolju, enako kot nagrajeno besedilo, ki je nastalo v noči po regati, pod milim zvezdnim nebom na palagruškem žalu, pod lučjo lanterne velike.

Navigare necesse est!

Ponedeljek 15 Jun 2015

Tudi v Moto-Nautiki so bili aktivni med zimskim premorom navtikov. Medtem, ko je zunaj naravo pobelil sneg, so prenovili spletno trgovino in še dodatno razširili navtični program. Vabijo vas k ogledu nove spletne trgovine, ki se nahaja na naslovu www.motonautika-shop.com.

Izbirate lahko med široko paleto rešilnih jopičev, neoprenskih oblek in čevljev, oblačili iz lajkre ali pa med vrsto različnih tub. Spletna trgovina motonavtika-shop.si je pravi raj za ljubitelje navtike in privržence vodnih športov. Vse na enem mestu!

V kolikor si želite pomeriti oblačila za vodne športe ali si v živo ogledati vso dodatno opremo, pa jih lahko obiščite v največjem centru na Štajerskem, na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju, kjer so vam dosegljivi vsak delovnik od 9. do 17. ure in vsako soboto od 9. do 13. ure. Dodatne informacije lahko prejmete tudi preko telefona na številki: +(386) 2 629 04 00 ali +(386) 31 386 951. Vljudno vabljeni!

Ponedeljek 15 Jun 2015

Vroči poletni dnevi so tu in izlet z jadrnico je prijetna in zanimiva osvežitev. Želite z Vasilijem Žbogarjem preživeti jadralski dan?

Odgovorite na vprašanje: NA KATEREM MESTU JE BIL VASILIJ ŽBOGAR PO PRVEM TEKMOVALNEM DNEVU EVROPSKEGA PRVENSTVA V SPLITU SREDI MAJA?

Odgovor najdete na spletni strani http://www.vasilijzbogar.si/. Napišete ga pod komentarje na sliko na facebook profilu Vasilija Žbogarja ali pa ga pošljite na elektronski naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Nagradna igra se bo končala konec junija, žreb pa bo odločil, kdo se bo v družbi še treh svojih prijateljev ali članov družine, pridružil vrhunskemu jadralcu Vasiliju Žbogarju na jadrnici.

Ponedeljek 15 Jun 2015

Sueški prekop je umetna zgrajena plovna pot v Egiptu, ki povezuje Sredozemsko in Rdeče morje. V Sredozemlju je vstopna točka v pristanišču Port Said, v rdečem morju pa Ismailia. 163 dolg prekop so začeli graditi leta 1859 po načrtih Francoza Ferdinanda de Lessepsa. Po desetih letih gradnje je po njem zaplula prva ladja, ki ji ni bilo potrebno obpluti celotne Afrike, da bi iz Azije priplula v Sredozemlje. Prekop je v najožjem delu širok le 80 m, globina morja od poglobitve leta 2010 znaša 24m.

Danes skozi prekop plujejo potniške, tovorne in vojaške ladje. Z razvojem časovne fotografije so nastali zanimivi video posnetki plovbe ladij skozi kanal. V spodnjih videoposnetkih si lahko ogledate plovbo kontejnerske ladje Maersk, ladje za prevoz plina in letalonosilke USS Theodore Roosevelt (CVN 71) razreda Nimitz.

Maersk kontejnerska ladja

LNG plinski tanker

Letalonosilka USS Theodore Roosevelt (CVN 71)


Ponedeljek 15 Jun 2015

Pred poletno sezono se je dobro pripraviti na plovbo, da bo naš dopust prijeten in brez nevšečnosti. Poznavanje zakonodaje in pravil varne plovbe nas bo rešilo marsikatere zagate, plačila nepotrebne kazni ali celo pomorske nesreče. Zato ponovimo nekaj pravil varne plovbe, ki veljajo na področju Hrvaške.

Plovilo krajše od 24 metrov ne glede na vrsto pogona, se mora pri plovbi, vplutju ali izplutju iz luke, odmikati večjim plovnim objektom.

V področju notranjih morskih vod plovni objekti, ki prihajajo v luko, ne smejo ovirati objektov, ki odhajajo iz luke. V kolikor plovni objekti ne upoštevajo pravila, jih moramo opozoriti s petimi kratkimi piski.

Plovni objekti, ki plujejo skozi ožine, kanale, poleg nezaščitene obale, kjer se izvajajo podvodna dela, kjer so nameščeni opozorilni znaki, so dolžni pluti s takšno hitrostjo, da valovi, ki jih povzročajo ne ogrožajo oziroma ne povzročajo škode drugim pomorskim objektom na obali in morju.

Oddaljenost od obale

Ladje, jahte, barke in hidroavioni se pri plovbi v notranjih vodah in teritorialnem morju ne smejo približevati obali v naslednjih oddaljenostih:

  • ladje in hidroavioni ne smejo pluti bliže od 300 m od obale
  • jahte ne smejo pluti bliže kot 150 m od obale (jahte je plovilo nad 12 m)
  • motorna barke in jadrnice ne smejo pluti bliže kot 50 m od obale (barka je plovilo do 12 m)

Izjema pri plovbi v manjši razdalji od obale je le kadar nameravamo vpluti v luko, sidrišče, pristati na obali, oziroma če to zahteva konfiguracija terena. V tem primeru morajo vsa plovila zmanjšati hitrost do takšne mere, da lahko hitro opravijo manever spremembe smeri ali zaustavljanja.

Plovila na vesla, jadralne deske, kanuji, kajaki, gondole, pedolini lahko plujejo tudi na manjši oddaljenosti kot 50 m od obale.

V bližini ograjene plaže morajo jahte in barke pluti najmanj 50 m od ograje urejene plaže in najmanj 150 m od naravne ne ograjene plaže.

Glisiranje

Gliserji in plovila na jet pogon ne smejo glisirati na razdalji manjši od 300 m od obale in na področjih, kjer je glisiranje prepovedano. Področja, kjer je prepovedano glisirati določajo luške kapitanije.

Sidranje

Pri izbiri mesta za sidranje, mora oseba, ki upravlja s plovilom, preveriti, če je na področju sidranje dovoljeno in sidrati na način, da ne ovira plovne objekte, ki so že usidrani. S sidranjem, ne smemo ovirati plovbe drugih plovil.

V področju navtičnega sidrišča do obale in 150 m od sidrišča proti odprtemu morju je sidranje z lastno napravo za sidranje prepovedano. Sidranje v tem področju je dovoljeno le v primeru višje sile ali nezgode na morju (do leta 2016 je veljala prepoved v pasu 300 m od sidrišča).

Ponedeljek 15 Jun 2015

Hrvaškega potapljača je močno poškodoval gliser, ki je pobegnil s kraja nesreče.

Včeraj ob 14.00 uri je v neposredni bližini Turnja, pred mestnim pokopališčem, gliser naletel na hrvaškega potapljača in nato pobegnil s kraja nesreče. Potapljač je utrpel hujše poškodbe in je v življenjski nevarnosti. O gliserju ne vedo podrobnosti. Ve se le da je bil bele barve z belo platneno streho in da je plulo iz smeri Biograda proti Zadru. Luška kapitanija je takoj po prejemu informacije organizirala iskalno akcijo za neznanim gliserjem.

Potapljača so nemudoma odpeljali v Zadarsko bolnišnico. Utrpel je težke telesne poškodbe, vendar je trenutno že izven življenjske nevarnosti.

Center za reševanje in Zadarska Luška kapitanija prosita vse, ki imajo kakršno koli informacijo v zvezi z omenjeno nesrečo, da pokličejo na +385 (0)99 2111 245.

Vir: MMPI, slika: arhiv eNavtika

Ponedeljek 15 Jun 2015