Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

V Weymouthu se je danes z regatami za medalje končal še zadnji dan regate svetovnega pokala v jadranju. V slabem vetru, ki je pihal s hitrostjo do 10 vozlov, so v desetih olimpijskih razredih in razredu kite izpeljali še regate za medalje, v katerih se je po 10 najboljših pomerilo za medalje, denarne nagrade in mesto na finalu svetovnega pokala v jadranju. 

V razredu 470 sta Tina Mrak in Veronika Macarol regato za medalje začeli s tretjega mesta. Zaostanki so bili majhni, zato je bilo še vse odprto. Slovenki sta odlično začeli, večino regate sta jadrali na tretjem mestu, na koncu pa cilj prečkali drugi, takoj za Američankama Anne Haeger in Briano Provancha, kot tretji pa sta v regato za medalje končali Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka. Slovenski predstavnici sta bili nekaj časa celo v igri za končno drugo mesto, saj sta pred današnjim dnem vodilni Novozelandki slabše začeli in se prebijali v ospredje. Tina Mrak in Veronika Macarol sta se na koncu vendarle morale zadovoljiti s tretjim mestom in bronasto medaljo (24 točk) in samo tremi točkami zaostanka za prvim mestom. Zlato medaljo sta osvojili Britanki Hannah Mills in Saskia Clark (21 točk), ki sta v današnji regati za medalje v cilj prijadrali kot četrti, srebro pa sta z istim številom točk osvojili Novozelandki Jo Aleh in Polly Powrie (21 točk), ki sta bili danes peti.

Veronika Macarol je po podelitvi medalj povzela dogajanje na regatnem polju: »Za nama je lep teden jadranja na svetovnem pokalu v Weymouthu. Današnjo regato za medalje sva končali na 2. mestu in tako obdržali skupno 3.mesto. Na začetku smo čakali, ker ni bilo vetra, kasneje pa je lepo zapihalo. Startali nisva najboljše in sva se z nekaj manevri vseeno uspeli prebiti v ospredje. Prvo bojo sva obračali kot 3., držali to pozicijo skoraj do konca in zadnjo krmo uspeli še prehitet japonsko posadko.«

V razredu kite se je najboljših deset jadralcev pomerilo v dveh polfinalih s po dvema vožnjama. Toni Vodišek je v obeh vožnjah končal na četrtem mestu in se ni uvrstil v finalno vožnjo. Regato svetovnega pokala je končal na osmem mestu. V finalu je zlato medaljo osvojil Španec Florian Trittel, srebro Britanec Oliver Bridge in bron Poljak Blazej Ozog. Toni Vodišek se z novimi izkušnjami vrača iz Weymoutha: »S končnim osmim mestom sem zadovoljen, saj sem tudi drugouvrščenega Britanca včeraj v enem plovu prehitel. Zadovoljen se vračam domov in nadaljujem s trdim delom. Že čez deset dni me čaka evropsko prvenstvo v Turčiji in svetovno prvenstvo v Italiji.«

Vir: JZS.si; foto: onEdition

Nedelja 14 Jun 2015

Regata se je pričela ob 15.00 uri. Sedem ekip je preko štartne linije zaplulo v veter.

Ekipa MAPFRE je bila na štartu nekoliko prehitra in je morala narediti obrat, kar jih je stalo nekaj sekund dragocenega časa. Zaostanek so hitro nadomestili in ujeli ostale ekipe. Že pred prvim obratom so prehiteli ekipe Vestas Wind in SCA. Na prvi boji je prva obrnila ekipa Alvimedica, sledila ji je ekipa Abudhabi. Tudi plovba z vetrom je ustrezala ekipi Alvimedica, ki je na drugem obratu vodila že za 200m. Vodilni dvojici sta se na četrtem obratu približala ekipi Brunel in Dognfeng, ki sta zmanjšali zaostanek za ekipo Abu Dhabi in se ji približali le nekaj dolžin čolna. Vodilna Alvamedica je svoje vodstvo povečevala. Na četrtem obratu je ekipi Abu Dhabi ušča že za več kot 400m. Ekipe MAPFRE, Vestas Wind in SCA so zaostale že več kot 600m.

Ekipa Alvimedica je odplula šolsko regato. Brez napak so svojo prednost povečevali. Ostale ekipe niso imele nobene možnosti, da se jim približajo. Ekipe Abu Dhabi, Brunel in Dongfeng so ostale le v boju za drugo mesto. Skozi peta vrata je druga zaplula ekipa Abu Dhabi, ki si je z izjemnim jadranjem v veter priborila prednost dobrih 100 m pred ekipo Brunel. Četrta na zadnjem obratu je bila ekipa Dongfeng, ki je zaostala dodatnih 100 m in počasi izgubljala boj za stopničke.

Ekipa Alvimedica je v cilj priplula s hitrostjo okli 10 vozlov v pičlih 34 minutah in si opravičeno prislužila prvo mesto. Regato so prepluli brez napak in najbolje izkoristili vzhodnik pred Lorientom. Presenetljivo se je na zadnjem delu na drugo mesto zavihtela ekipa MAPFRE, ki je nadomestila zaostanek za ekipo Abu Dhabi. Izjemno jadranje v zadnjem delu je uspelo tudi ekipi Dongfeng, ki so cilj prepluli kot tretji. Ekipa Abu Dhabi, ki je suvereno plula na drugem mestu celotno regato do petega obrata, je ciljno črto prečkala šele kot četrta.

Zadnje tri ekipe so priplule v cilj praktično istočasno. Po sredini regatnega polja je bila najhitrejša Ženska ekipa SCA in se vrstila na peto mesto. Na južnem delu regatnega polja je ekipa Brunel priplula na šesto mesto, zadnja pa je na severnem delu regatnega polja, ciljno črto prečkala ekipa Vestas Wind.

Zadnja etapa regate se bo pričela v torek, 16.6.2015 ob 17.00 uri. Jadralci bodo morali prepluti 960 nmi, opravili pa bodo kratek postanek v Hagu.

Trenutna skupna razvrstitev priobalnih regat:

Mesto    Ekipa                        Točke
1          Abu Dhabi                   25
2          Team Brunel                31
3          Alvimedica                  32
4          Team SCA                   33
5          MAPFRE                     34
6          Dongfeng                   36
7          Vestas Wind                66

Posnetek regate v HD:

Pričetek regate je bil prestavljen iz 14.00 na 15.00 uro. Pričetek regate pri 1:00:00.

Nedelja 14 Jun 2015

Slovenski Jadralni klub Čupa iz Sesljana (Italija) v soorganizaciji z Jadralnim klubom Skipper iz Maribora prireja že 24. Nočno regato Sesljan – Piran – Sesljan. Start regate bo v soboto 20. junija 2015 ob 21.00 izpred Sesljanskega zaliva.

Regata je namenjena enotrupnim jadrnicam, ki bodo razvrščene v kategorije regata, potovalna (Cruise) in prosta, kot je predvideno po pravilniku Open Altura.

Prijave sprejema JK Čupa v tajništvu na sedežu v Sesljanskem zalivu v ponedeljek, 15. junija, v sredo, 17. junija in v petek, 19. junija od 10.00 do 12.00 in v soboto, 20. junija od 14.00 do 18.00 in JK Skipper v Marini v Izoli na jadrnici Julie (privez F-30) v petek, 19. junija od 18.00 do 20.00 in v soboto, 20. junija od 9.00 do 12.00.

Nagrajevanje 24. Nočne regate bo v soboto, 27. junija 2015 ob 20.30 na sedežu JK Čupa v Sesljanu in ne v soboto, 4. julija 2015 kot po regatnem razpisu.

Več informacij dobite na spletnih straneh organizatorjev www.yccupa.org in www.yacht-club-skipper.si.

Sobota 13 Jun 2015

Novi Four Winns H260 SS je izjemen primer vrhunskega gliserja, ki z dovršeno obliko trupa omogoča, z majhno močjo motorja, plovbo s hitrostmi preko 50 vozlov.

H260 se ne pohvali le s hitro plovbo temveč tudi z udobjem, ki ga nudi celotni posadki med plovbo. Da bo plovilo privlačno na trgu pa so že osnovno različico opremili z zelo bogato opremo, ki jo ostali proizvajalci zaračunavajo dodatno.

Four Winns H 260 SS ima posebno oblikovan stopničast trup. Pri večini plovil s stopničastim trupom opazimo, da je stopnica nekje na sredini plovila. Pri novem H260 pa je stopnica pomaknjena močno nazaj, proti krmi plovila in ima zelo zanimivo geometrijo. Razlika očitno deluje dobro, saj plovilo dosega večji hitrosti pri uporabi enako močnih motorjev. Seveda ni pomembna le končna hitrost plovbe, temveč tudi zmanjšana poraba goriva.

WIM (Water Intrusion Management) – sistem nadzora vdora vode je še ena posebnost H260. Celotna notranjost trupa je izdelana tako, da preprečuje vdor dežja ali pa morske vode pri plovbi po visokih valovih, v suhe dele plovila, kjer shranjujemo opremo. Voda je preko posebnih kanalov preusmerjena proti krmi.

Če govorimo še o udobju na plovilu, moramo omeniti, da plovilo nima nobenih ostrih robov. Za udobno plovbo so povsod na voljo površine, kjer bomo spočili roke in noge. Ko stopimo prvič na plovilo, teh podrobnosti sicer ne opazimo, ko pa se podamo na prvo plovbo nam je takoj jasno o čem govorimo.

Ko govorimo o novem H260 moramo omeniti njegove tehnične lastnosti. V dolžino meri 8,1 m, širok je 2,56m ugrez pa znaša le 89 cm. Teža praznega plovila znaša 2359 kg. Z dvema osebama na krovu in 75% goriva v rezervoarju je s pomočjo Volvo Penta V-8 motorja s 350 KM brez problema dosegel zavidljivo hitrost 51 vozla. Najbolj ekonomična plovba na testu je bila pri 3500 obratih motorja. Plovilo je po vodni gladini drselo s hitrostjo 27,8 vozla. Poraba je znašala le dobrih 30 litrov na uro. S to hitrostjo bi lahko pluli 7,5 ur (s polnim rezervoarjem), pri čemer bi nam ostalo še 10% goriva za rezervo.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse:  8.00 m
Širina: 2.55 m
Rezervoar za gorivo: 265 L
Ugrez: (dvignjen pogon): 46 cm
Ugrez: (spuščen pogon): 89 cm
Št. oseb: 13
Rezervoar za vodo: 45 L

Uvoznik za plovila Four Winns v Sloveniji je: As Boats d.o.o.,  http://www.as-boats.si/, tel.: (02) 608 41 41

Petek 12 Jun 2015

RescueMe MOB1 je ena izmed tistih naprav, ki jo kupimo in si želimo, da je ne bomo nikoli uporabili.

Britansko podjetje Ocean Signal, ki je specializirano za izdelavno navtične reševalne opreme je izdelalo nov osebni lokator imenovan RescueMe Mob1. Nova naprava za reševanje življenja na morju je 30% manjša od dosedanjih in velja za najmanjšo AIS napravo na svetu z vgrajenim DSC.  Meri le 134 mm in ima le 92 gramov. Namestimo jo lahko na vse reševalne jopiče, tako klasične kakor samonapihljive.

V primeru, ki si ga nikoli ne želimo, da človek pade v morje (MOB), se naprava ReacueMe sproži avtomatsko ali pa ročno, odvisno od nastavitve. Prvi AIS signal (Avtomatic Identification System - signal za avtomatsko identifikacijo) naprava pošlje po 15 sekundah. Oddaja lokacijo osebe v vodi vsem plovilom z vgrajeno napravo AIS v bližini in najpomembneje na elektronsko karto (chartplotter) ladje s katere je oseba v vodi. Napravo lahko programiramo tudi z MMSI številko plovila, da bo lahko oddajala DSC (digital selective call – digitalni klic v sili preko VHF alarma).

Ko se naprava enkrat aktivira, bo delovala 24 ur. Vgrajeno ima tudi miniaturno stroboskopsko luč, ki bo pomagala pri iskanju v pogojih zmanjšane vidljivosti.

Naprava bo premierno predstavljena na sejmu Seawork med 16. in 18. junijem v Southamptonu v Veliki Britaniji.

Petek 12 Jun 2015

Navtična sezona se je pričela. Izkušeni navtični mački se le redko srečajo z morsko boleznijo, kar pa ne drži za marsikaterega gosta, ki ga bomo povabili letos na svoje plovilo.

Morska bolezen zna biti zelo neprijetna in nam hitro pokvari dan, dva ali pa kar cel dopust na barki. Do sedaj smo poznali le tablete, ki so nam pomagale blažiti simptome, sedaj pa je na voljo rešitev brez kemikalij. Francosko podjetje je izdelalo posebna očala, ki se imenujejo Boarding Ring. Na pogled smešna, vendar baje učinkovita. Za izdelek so prejeli nagrado DAME za inovativen izdelek, ki uspešno preprečuje morsko bolezen. Za razliko od tablet proti morski bolezni, ki samo blažijo simptome, jih očala uspešno preprečujejo.

Princip delovanja je enostaven. Ko potujemo z avtomobilom, avtobusom, letalom ali plujemo s plovilom, naši možgani prejemajo nasprotujoče si informacije iz oči in notranjega ušesa, ki je odgovoren za občutek ravnotežja. Ta razlika je največja, ko smo v plovilu, kjer ne vidimo horizonta. Zaradi tega izgubimo občutek za ravnotežje in rezultat je morska bolezen.

Očala Boarding Ring imajo štiri obročke, ki so do polovice napolnjeni z modro tekočino. Le ta se uravnava glede na guganje plovila in ustvarja navidezni horizont. Ker se tekočina uravnava zaradi gravitacije so enako učinkovita na krovu kakor tudi pod njim. Proizvajalci trdijo, da je potrebno očala uporabljati zgolj 12 minut da se izognemo simptomom morske bolezni. Delovanje je popolnoma brez stranskih učinkov. Očala so izdelana tako, da jih lahko namestimo preko korekcijskih ali sončnih očal.

In še cena: 55 EUR.

Več na: www.boardingring.com

Petek 12 Jun 2015

V francoskem Lorientu se je v zgodnjih jutranjih urah zaključila že 8. etapa letošnje regate Volvo Ocean Race. Skozi cilj je prva priplula ekipa SCA, ki je vodila večino etape iz Lisbone.

Za žensko ekipo je bila to prva etapna zmaga. Izkazale so se že na priobalnih regatah, kjer so na stopničkah stale dvakrat, sedaj pa so zabeležile še etapno zmago. Ekipa Abu Dhabi je danes v cilj priplula tretja in si s tem že zagotovila zmago v 12 ediciji regate Volvo Ocean Race. Obstajajo sicer majhne teoretične možnosti, da jih kdo prehiti, vendar to le pod pogojem, da bodo na zadnji etapi uvrščeni na zadnje mesto in da si prislužijo vsaj dve

kazenski točki. No slednje je za izkušeno ekipo malo verjetno.

Za skipperja Iana Walkerja je to uresničenje njegovih kariernih ciljev. Bo prvi britanski skipper, ki bo zmagal v skupnem seštevku regate. V letih 1989-90 je delno to uspelo Johnu Chittendenu, ki je zmagal v takratni kategoriji križarjenje. Če bo vse po planu, bo to izjemen dosežek tudi za ekipo Abu Dhabi Ocean Racing. V regati so se prvič pojavili leta 2011-12, ko so zasedli peto mesto in bili vidno razočarani. Tudi takrat je bil skipper Ian Walker in zanj je bila to huda lekcija. Strategija za letošnjo regato je bila uvrstitev na stopničke na prav vsaki etapi. To jim ni uspelo le v sedmi etapi, ko so zasedli zanje skromno 5. mesto.

Povratniki v regato Vestas Wind, ki so nasedli na atolu v Indijskem oceanu, so se s svojo popravljeno jadrnico uspešno vrnili v Evropski del regate. Danes so v cilj pripluli kot drugi.

Rezultati 8. etape

 mesto   ekipa                                čas plovbe

1          Team SCA                          03d 13h 11m 11s

2          Team Vestas Wind               03d 13h 59m 38s

3          Abu Dhabi Ocean Racing      03d 14h 05m 17s

4          MAPFRE                             03d 14h 09m 51s

5          Team Brunel                       03d 14h 18m 17s

6          Team Alvimedica                 03d 14h 22m 11s

7          Dongfeng Race Team           03d 14h 37m 46s

Četrtek 11 Jun 2015

V zadnji, Evropski del letošnje regate Volvo Ocean race, se je zopet vključila ekipa Vestas Wind, ki je nasedla na atolu v Indijskem oceanu in močno poškodovala svojo jadrnico. Težko pričakovano nadaljevanje regate je za ekipo izjemen izziv. Trenutno jadrajo izjemno dobro in so uvrščeni na trenutno 2. mesto.

Pred slabimi tremi dnevi je izpred Lisbone zopet izplulo sedem jadrnic regate Volvo Ocean Race 2014-15. Ekipa Vestas Wind je uspela v rekordnem času popraviti svojo jadrnico in se pridružiti floti. Osma etapa regate je v primerjavi z dosedanjimi izjemno kratka. Do cilja v francoskem Lorientu je le 647 nmi plovbe.

Trenutno najhitreje pluje ženska posadka SCA. Do cilja jih loči manj kot 250 nmi. Glede na trenutno hitrost plovbe jih lahko v cilju pričakujejo že jutri. Le 10 nmi za vodilnimi pluje ekipa Vestas Wind, ki je po dolgi pavzi izjemno motivirana. Kdo bo na cilju prvi še zdaleč ni odločeno. Ekipe Abu Dhabi, Alvimedica in Dongfeng plujejo skupaj in za vodilno ekipo zaostajajo le 18 nmi. Nekoliko večji zaostanek imata ekipi MAPFRE in Brunel, ki zaostajata nekaj več kot 20 nmi.

Flota trenutno pluje proti vzhodu v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo do 15 vozlov. Kako se bo premešal vrstni red bomo videli, ko se bodo obrnili proti severu.

Video: 8. etapa (v angleškem jeziku):

Sreda 10 Jun 2015

Včeraj v poznih popoladnskih urah so v centru za reševanje prejeli nujen klic o izginotju jadralca v Velebitskem kanalu.

V akcijo reševanja sta se podali plovili luške izpostave Starigrad Paklenica in luške kapitanije Zadar. Preiskali so Velebitski kanal med Ražanca do Novskega ždirla a za češkim jadralcem ni bilo sledi. Čeh je s svojim 4,2 metra dolgim napihljivim katamaranom odjadral v Velebitski kanal. Ker se ni prepričal o vremenskih pogojih, ki so nastopili kasneje, je izgubil nadzor nad svojim plovilom. Vreme se je namreč poslabšalo. Pihati je pričela močna burja, ki ga je nekontrolirano nosila po kanalu.

Kmalu po pričetku akcijo so v center za reševanje sporočili, da so češkega turista opazili ribiči v bližini Vinjerca in ga rešili. Ob 20.45 uri so šestinštirideset letnega Čeha R.K. s službenim plovilom izpostave luške kapitanije pripeljali nazaj v Starigrad. Ugotovili so, da plovilo ni primerno za plovbo po ekstremnih vremenskih pogojih in da jadralec ni imel pravih izkušenj s katerimi bi se lahko podal na plovbo.

Vir: MMPI

Sreda 10 Jun 2015

Očividec je včeraj ob 16.51 uri v center za reševanje javil, da je v bližini Vodic v morje padlo športno letalo.

Na kraj nesreče je nemudoma odplulo plovilo luške kapitanije Šibenik. Ker je letalo padlo v vodo v bližini hotela Olimpija v Vodicah, so z reševanjem posadke letala pričeli člani privatnega plovila, ki se je v času nesreče nahajalo v bližini in obiskovalci bližnje plaže. Iz letala jim je uspelo rešiti pilota, ki je nesrečo čudežno preživel brez poškodb. Plovilo luške kapitanije je na kraj nesreče priplulo, ko je bil pilot že na varnem. Organizirali so vleko letala na obalo.

Pilot T.G., hrvaški državljan star 27 let, je letel z majhnim ultralahkim športnim letalom tipa Tucano Ferrari. Nesreča se je končala brez poškodb.

Slika je simbolična; vir: wikimedia.org

Sreda 10 Jun 2015