Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

Begunjska ladjedelnica je predstavila novo jadrnico iz serije Impression. Gre za največji model plovila v tej seriji, ki v dolžino meri 15,20m.

Ko se prvič srečamo s plovilom, si postavimo vprašanje ali gre za jadrnico ali luksuzno plavajočo hišo. Elan Impression 50 je oboje. Pri oblikovanju je Elan zopet sodeloval z oblikovalcem Robom Humphreyem. Notranjost plovila je zelo prostorna in zračna, kot smo že vajeni pri seriji Impression. Ko vstopimo v jadrnico se pred nami odpre prostoren dnevni prostor z veliko sedežno garnituro u obliki črke U. S svojo velikostjo bo poskrbela za udobno druženje posadke pod krovom. Če na plovilu pričakujemo številčnejšo posadko pa lahko sedežno garnituro spremenimo v veliko dvojno posteljo.

Kuhinja je postavljena v sprednji del plovila, med sedežno garnituro in sprednjo kabino. Je prostorna in nudi številne opcije. V njej lahko namestimo mikrovalovno pečico ali pa denimo vinsko klet. Nasproti kuhinje se nahaja toaletni prostor. V premcu plovila je ena kabina v lastniški verziji plovila ali pa dve kabini v različici za čarter. Jadrnica je sicer na voljo v dvo, tro ali štiri ali pa celo petkabinski verziji, glede na potrebe kupca. Pet kabinska verzija ima kabino za skipperja nameščeno na skrajnem premcu plovila.

Krov in krma sta prav tako oblikovana, da posadki nudita kar največjo mero udobja. Na krmi je sedežna garnitura, prav tako kot v jadrnici, oblikovana v obliki črke U. Zložljiva miza na sredini kokpita je dovolj velika za številne goste na krovu, ki bodo lahko uživali v sončnih zahodih ob dobri večerji in kozarcu vina. Na kokpitu sta tudi hladilnik in bar. Za tiste ki uživajo v kopanju je na krmi prostorna kopalna ploščad, ki nudi enostaven dostop v vodo in iz nje.

Na skrajnem delu krme, na levi in desni strani, za krmili sta dva visoka sedeža, ki nudita udobje skipperju med daljšimi plovbami.

Vitli na krmi so nameščeni v bližini krmil in omogočajo enostavno plovbo tudi manjši posadki. Če bomo pogosto pluli sami se lahko odločimo za avtomatski flok.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 15.20 m
Širina 4.68 m
Ugrez: 2.23 m / 1.84 m
teža: 14.5 t
Glavno jadro: 67.06 m2
Genoa: 59.55 m2
Gennaker: 127.1 m2
Balast: 4500 kg/ 4860 kg
Motor: 75 KM
Rezervoar za vodo: 605 l
Rezervoar za gorivo: 295 l

Fotogalerija: Elan Impression 50

Nedelja 22 Feb 2015

V  Reško luko je priplula največja ladja v zgodovini luke. Kontejnerska ladja Gerda Maersk meri v dolžino 367 metrov in lahko prevaža 10.150 TEU (število kontejnerjev dolžine 20 čevljev).

Ladja je v luki pristala na podlagi 10 letne pogodbe, ki sta jo sklenili podjetji Maersk in MSC (Mediterranean Shipping Company). Reška luka bo tako povezovala evropsko tržišče z azijskim in ameriškim trgom.

V reški luki so v zadnjih letih izvajali številne investicije. Ena izmed njih je bila tudi razširitev kapacitet na kontejnerskem terminalu. S tem so omogočili, da lahko v luki pristajajo tudi največje tovorne ladje na svetu razreda G. Pristanek takšne ladje je bil pred dvema letoma še nemogoč.

Ladja Gerda Maersk pluje na poti Shanghai - Yantian - Chiwan - Hong Kong - Shanghai - Busan - Port Said - Koper - Trst - Reka - Port Said - Tanjung Pelepas - Vung Tao - Ningbo - Shanghai.

Nedelja 22 Feb 2015

Na Gran Canariji v Španiji se je končal prvi letošnji Europa Cup v razredu Laser, na katerem sta nastopila tudi Žan Luka Zelko v razredu Laser Standard in Marko Radman v razredu Laser Radial.

V konkurenci štirinajstih jadralcev razreda Laser Standard je Mariborčan Žan Luka Zelko prepričljivo zmagal. Drugi je bil Litvanec Martis Pajarskas, tretji pa Španec Joel Rodgriguez. V razredu Laser Radial, kjer so v konkurenci 26. jadralcev dominirali domači španski jadralci, je 11. mesto zasedel Izolan Marko Radman, ki pa prvih treh plovov ni odjadral, zaradi česar je kljub odličnemu jadranju, zapravil možnosti za višjo uvrstitev.

Vir: JZS, foto: Bogee Toth/SailCoach

Sreda 18 Feb 2015

Očitno bo po Nevtrogeni tudi ekipa Reanult Captur morala na Novo Zelandijo.

Nevtrogena in Španec Guillermo Altadill ter Čilenec Jose Munoz sta morala prejšnji teden zaradi okvare krmila spremeniti smer plovbe in se ustaviti na Novi Zelandiji, kjer sta popravila polomljen nosilec krmila. Sedaj enaka usoda čeka Nemca Jorg Riechers in Sébastien Audigane na Renault Capture. Težave imata s krmilom. Sama sta ga popravila, vendar sta ugotovila, da krmilo ne deluje dovolj zanesljivo pri visokih hitrostih plovbe in ga morata za nadaljnjo plovbo bolj temeljito popraviti. Edina možnost je, da se vrneta na Novo Zelandijo, ki je trenutno 585 nmi oddaljena. Za plovbo bosta potrebovala dva do tri dni. Kot kaže jima bo vreme naklonjeno. Pihajo južni do jugozahodni vetrovi, ki bodo ob Novi Zelandiji nekoliko ošibili.

Neutrogena, ki se je morala zaradi popravila ustaviti na Novi Zelandiji, se je uspešno vrnila v regato. Zaostanek za vodilno ekipo Creminees Poujoulat se je povečal na 1070 nmi, le 70 nmi za njo pa že pluje GAES Centros Auditivos.

Video: 49 dan plovbe

Sreda 18 Feb 2015

Ekipi Brunel in SCA sta se pred Filipini odločili za daljšo pot plovbe v upanju na močnejše vetrove. Zapluli sta proti severu, medtem ko so ostale štiri ekipe izbrale najkrajšo pot plovbe.

Odločitev za daljšo in hitrejšo plovbo se je izkazala za pravilo. Ekipi Brunel in SCA sta sedaj že pripluli v bližino Marshallovih otokov, kjer plujejo ostale ekipe. Flota je spet združena, pluje v približno enakih vremenskih pogojih in taktika severne poti je ekipama Brunel in SCA priborila nekaj prednosti. Ekipa Brunel pluje 50 nmi pred ekipo Abu Dhabi, ki je najhitreje plula po južni poti. Sledita ji Alvimedica in MAPFRE. Ekipa SCA, ki je plula po severni ruti zaostaja za vodilno 100 nmi, ima pa vseeno 15 nmi prednosti pred trenutno zadnjeuvrščeno ekipo Dongfeng, ki je etapo pričela najhitreje.

Andrew Cape navigator vodilne ekipe Brunel je povedal: »Odločitev, da plujemo proti severu je bila zelo pogumna. Izkazala se je za pravilno. Sedaj smo na pol poti proti Aucklandu. Plujemo proti jugu, proti liniji v kateri plujejo ostale ekipe. Prevzeli smo vodstvo in prednost pred ostalimi vzdržujemo že 48 ur. Odločitev smo sprejeli na podlagi informacij, ki smo jih imeli. Nismo ugibali.«

Ženska ekipa SCA je ostala na severni poti nekoliko predolgo. Imele so tudi težave z opremo, kar je povzročilo, da zaostajajo 100 nmi. Libby Greenhalgh navigatorka ekipe SCA je povedala: »Smo razočarane. Upale smo na boljši izplen naše taktične odločitve. Pri oceanskem jadranju lahko na podlagi vremenskih razmer narediš dobro informiran poizkus kaj se bo dogajalo, nikoli pa ne moreš bit 100%, da boš storil prav. Gre za razumevanje vremena okoli tebe. Gledaš za najboljšimi opcijami, odločiš se za eno, ki se je držiš, dokler se ti izplača. Upamo, da se bo naša pozicija izboljšala, ko bomo pluli proti vzhodi in se približevali področju Doldrums ob ekvatorju.«

V naslednjih dneh se bo vrstni red verjetno spremenil. Prihajajo v prehodno področje, nato pa se bo vreme spremenilo. Bližajo se jim oblaki, dež, šibki vetrovi in nato še slavno področje Doldrums, do koder je le še tri dni plovbe.

Sreda 18 Feb 2015

Na Jadranu prevladuje mediteranska klima. Najbolj severni del Jadrana, tržaški zaliv že spada v področje submediteranskega podnebja, saj se v tem področju že čuti vplive celinskega podnebja. Razlike se občutijo predvsem v nižjih temperaturah ozračja ter večji količini padavin v spomladanskih in jesenskih mesecih.

V submediteranskem podnebju v najhladnejših mesecih leta povprečna temperatura običajno ne pade pod 4C, v najtoplejših mesecih pa narastejo preko 22C. Povprečna letna količina padavin v tem področju je med 1000 in 1200 mm.

Ko prehajamo južno v mediteransko podnebje, se povprečne temperature ozračja dvigujejo, količine padavin pa se zmanjšujejo. Najmanjša količina padavin pade na prehodu iz srednjega na južni Jadran, kjer letno pade v povprečju le 300mm padavin. Največ padavin pade na področju Reke in narodnega parka Risnjak, kjer lahko letno pade tudi 1500 mm padavin.

Temperatura zraka se glede na položaj Jadrana spreminja v smeri severozahod, jugovzhod. Med skrajnima deloma je razlika tudi do 5C. Razlike v temperaturi zraka opazimo tudi med priobalnim pasom, kjer je zrak hladnejši od zraka na odprtem morju. Jadran ima dve izstopajoči področji, kjer je temperatura zraka v povprečju vedno višja od ostalega dela. To sta predela nad Jabukino kotlino (severozahodno od otoka Jabuke, kjer je globina morja med 200 in 270m) in Južnojadransko kotlino kjer je morje najgloblje (predel med Barijem v Italiji, Ulcinjem v Črni gori in Visom na Hrvaškem, kjer je globina morja do 1250m).

V poletnih mesecih so temperaturne razlike zaradi stabilnejšega ozračja manjše in znašajo do 3C, medtem ko lahko v zimskem obdobju dosežejo do 8C. Razlika je tudi med spomladanskimi in jesenskimi meseci. Pomladanski so hladnejši zaradi vpliva morja, ki se preko zime ohladi, poleti pa segreje in se postopoma ohlaja v jeseni.

Poznavanje klimatskih značilnosti področja, kjer plujemo, je izjemno pomembno. Z dobrim razumevanjem in poznavanjem le teh bomo lažje predvideli spremembe vremena in pravočasno pravilno reagirali. Področje celotnega Jadrana je znano po izjemno hitrih vremenskih spremembah, ki jih spremljajo močni vetrovi.

Torek 17 Feb 2015

Ekipa SLO6 krmar Peter Janežič in posadka Anže Podlogar sta se v razredu 29er udeležila regate Eurocup št.1 z imenom - Velanium, ki se je odvijala v Saint Andreu De llavaneresu v Španiji blizu Barcelone.

Z odličnim jadranjem sta se uvrstila na zavidljivo drugo mesto. Tekmovalo je 61 posadk iz 13 držav. Zmagala sta Šveda, tretja pa sta bila Danca. Organizator je uspel izpeljati 9 plovov. V sredo in četrtek ni bilo vetra, v petek pa so uspeli izpeljaljati 5 plovov v JZ vetru, ki je pihal s hitrostjo od 9 do 20 vozlov. Organizatorju je bilo naklonjeno vreme tudi v soboto, ko jim je uspelo izpeljati  štiri plove v severozahodniku, ki je pihal s hitrostjo med 5 in 15 vozli. V začetku je slovenska posadka dosegla dve prvi mesti z veliko prednostjo, še posebej v prvem plovu, potem pa so se pričele "prebujati" tudi druge posadke in zato je bilo tekmovanje vedno težje. Kljub "prehladu" in manjši fizični oslabelosti sta dosegla lep rezultat, ki jima je prinesel tudi skupno zmago v open konkurenci v seriji Catalan Winter Series v Španiji, v kateri so štele tri regate: Palamos, Blanes in Velanium. S prvim mestom v Palamos in drugim na Velanium Trophy sta tako dosegla prvo mesto v open konkurenci. V ženski konkurenci pa sta zmagali sestri Munte.

Naslednji Eurocup bo v začetku aprila v Franciji.

Foto 2: sestre Munte (levo) in Anže Podlogar, Peter Janežič (desno)

Avtor: Andrej Janežič, trener

Torek 17 Feb 2015

Si predstavljate, da v vašem rojstnem listu piše, da ste se rodili na trajektu? Zelo težko. Pa vseeno se je zgodilo.

V noči iz sobote na nedeljo so iz Hrvaške državne uprave za zaščito in reševanje klicali na upravo Jadrolinije, da izvede izredno plovbo z novim trajektom Konrati in prepelje nosečnico. Posadka je takoj po prejemu klica, pripravila plovilo za plovbo. Pod poveljstvom kapitana Saše Radića so iz luke Merag na otoku Cresu izpluli v nedeljo ob 3.45 uri. Nosečnico so prevažali v rešilcu in spremljala jo je ekipa nujne medicinske pomoči. Kljub temu, da so vse aktivnosti izvedli pravočasno, nosečnica ni prispela do porodnišnice v Reki. Med plovbo proti luki Valbiska na otoku Krku, je rodila deklico. Plovba se je zaključila ob 4.10 uri na najbolj srečen način.

Jadrolinija je dobila najmlajšega potnika, deklici pa bo v rojstnem listu verjetno pisalo: Kraj rojstva: Trajekt Kornati nekje med Meragom in Valbisko.

Vir: MMPI

Torek 17 Feb 2015

Nizozemska ladjedelnica Feadship ja najavila novo super jahto z imenom Savannah.

Ladjedelnico Feadship poznamo po izdelavi najbolj zahtevnih projektov. Njihova zgodovina sega v daljne leto 1849. Gre za družinsko podjetje Royal Van Lent, ki je skupaj s podjetjem  Koninklijke De Vries Scheepsbouw ustanovilo blagovno znamko Feadship, ki se ji je leta 1949 pridružilo  še podjetje De Voogt Naval Architects. Feadship pomeni First Export Association of Dutch Shipbuilders ali po slovensko Prvo izvozno združenje nizozemskih ladjedelnic.

Zadnja desetletja v podjetju gradijo super jahte, ki težko najdejo konkurenta. Vedno so inovativni in kot pravijo sami, izdelujejo nemogoče.

Tokrat so izdelali 83,50 m dolgo super jahto, ki nosi ime Savanna. Je ekološko prijazna jahta v katero so vgradili številne nove tehnologije, ki bodo zmanjšale njen ekološki odtis. Za pogon so uporabili varčen dieselski motor, tri generatorje in baterije. Jahto bodo poganjala posebni propelerji in kombinacija električno mehanskega pogona. Oblika trupa je zasnovana izjemno racionalno. Prihranek goriva bo glede na dosedanje rešitve vgrajene na super jahtah okrog 30%.

Jahta bo metalik zelene barve. Za barvanje so morali uporabiti posebne naprave za mešanje metalnih delcev in njihovo enakomerno razporeditev, ter posebne pištole, ki so bile stalno pod električnim nabojem. Delo je potekalo v posebnem šotoru s kontrolirano klimo.

Jahto poganja Wärtsilä 9L20 štiritaktni motor, ki poganja 3 Caterpillarjeve generatorje. Ti polnijo litij-ionske baterije, preko katerih se poganjata dva električna motorja. Ta dva sta nameščena drug za drugim v liniji in obrnjena drug proti drugemu. V ladjedelnici zatrjujejo, da do sedaj še nihče ni v jahto vgradil pogona na ta način.

Plovilo je možno uporabljati v treh različnih režimih, dieselski pogon, diesel-električni pogon in samo električen pogon.

O notranjosti plovila ni veliko informacij. Oblikoval ga je Design CG Design. Ve se le, da ima jahta podvodne bivalne prostore z okni, kar gostom omogoča direkten pogled v morje. Podobno naj bi bil izdelan tudi bazen. Jahta sprejme do 10 gostov in od 22 do 26 članov posadke.

Tehnični podatki:

Dolžina: 83.50m
Širina: 12.50m
Ugrez: 3.95m
Rezervoar za gorivo: 150,000 l
Rezervoar za vodo: 40,000 l
Ponedeljek 16 Feb 2015

Revolucionaren nov koncept navtičnega pogona se imenuje Forward Drive ali s kratico FWD. Predstavilo ga je podjetje Volvo Penta, ki ga že vsi poznamo po številnih inovacijah pri pogonu plovil.

Nov sistem pogona ima dva propelerja, ki se vrtita v različnih smereh, nameščena pred nogo. Patentiran sistem plovilo vleče, namesto da bi ga porival, kot smo bili vajeni doslej pri Z pogonu. Največja prednost sistema je, da je dotok vode na propeler brez ovir. Učinek je zmanjšana poraba goriva, izjemna odzivnost pogona, hitro pospeševanje in lažje manevriranje pri nizkih hitrostih plovbe. Sistem zmanjšuje vibracije in hrup, ki ga povzročajo motor, izpuh in pogon.

Prav tako bo izjemno priljubljen pri vseh, ki se ukvarjajo z vodnimi športi, saj propelerji na krmi ne bodo več ogrožali kopalca. Ko je trim pogona v skrajni spodnji legi, so propelerji pod plovilom.

Ron Huibers iz podjetja Volvo Penta je dejal: »FWD je nov inovativen in hkrati revolucionaren izdelek našega podjetja. Družinam bo omogočal več zabave na vodi in nedvomno bo pritegnil več ljudi v navtiko in vodne športe.«

Podjetje bo za pogon v kombinaciji z motorji Volvo Penta nudilo 5 letno tovarniško garancijo. Pogon bo na voljo v začetku letošnjega leta.

Ponedeljek 16 Feb 2015