Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Fjord 48 Open je motorno plovilo namenjeno uživanju v plovbi. Je pravi mišičnjak na vodi, je atletsko grajen in je provokativen. Fjord 48 Open je drugačen.
Novi Fjord 48 Open je najnovejše plovilo iz ladjedelnice Fjord. Prvi primerek plovila so pričeli izdelovati te dni. Pri oblikovanju so želeli poudarit njegove lastnosti in njegov namen. Tako nam je že na prvi pogled jasno, da gre za motorno plovilo, ki je namenjeno užitkom v plovbi z visoko hitrostjo.
Oblikoval ga je poznani oblikovalec Patrick Banfield. Značilne dinamične linije, moderne, na trenutke celo ekstravagantne barve trupa, najkvalitetnejši materiali in dodatne opcije ločujejo to plovilo od konkurence. Prepričani so, da bo novost pritegnila marsikaterega kupca in v navtični industriji pustila močan vtis.
Fjord 48 Open v dolžino meri 15,20 m, v širino pa 4.80 in je največje plovilo, ki ga izdelujejo v tej ladjedelnici. Izdelan je kompaktno, je zelo varno in udobno plovilo. Ima visok, strm premec in zato dolgo vodno linijo. Na krmi je prostor, ki ga lahko na željo kupca opremijo z veliko sedežno garnituro, ki se pretvori v kopalno ploščad, ali pa garaža za pomožno plovilo z električnim sistemom za spuščanje plovila v vodo in iz nje. Na premcu je sedežna garnitura, kjer se lahko udobno namestita dve osebi in uživata v plovbi. Med kokpitom in premcem je velika, praktično ravna, sončna ploščad opremljena z ležalnimi blazinami.
Pod krovom Fjord 48 Open ponuja veliko prostora. Zračnost, udobje in pridih luksuza so bili vodilo pri oblikovanju. Dve kabini imata vsaka svojo kopalnico. Večja v premcu plovila je lastniška in ima veliko dvojno posteljo ter številne omare, kamor lahko shranimo tudi večjo količino garderobe. Druga kabina na krmi ima dve postelji, ki pa se jih lahko združi v veliko dvojno posteljo.
Za hitro plovbo bodo skrbeli Volvo Penta motorji z IPS pogonom. Vgraditi je možno do 3 motorje s 435 KM, ki zagotavljajo plovbo s hitrostmi preko 40 vozlov.
Ladjedelnico Delphia Yacht sta leta 1990 ustanovila brata Piotr in Wojciech Kot. Od ustanovitve do danes jima je uspelo zgraditi eno največjih ladjedelnic v Evropi. Letos praznujejo že četrt stoletja obstoja.
V 25 letih sta brata Kot pokazala, da lahko z zavzetostjo, predanostjo in dobro idejo na noge postaviš ladjedelnico in izdeluješ plovila, ki jih kupci želijo kupiti. Od ustanovitve so zgradili preko 30 modelov plovil namenjenih plovbi po oceanih, morjih, rekah in jezerih. Pohvalijo se lahko tudi s številom prodanih plovil. Do sedaj jim jih je uspelo izdelati in prodati preko 20.000.
Prvo plovilo, ki sta ga izdelala v lastni ladjedelnici je bilo Sportina 680, ki je bilo namenjeno uporabi na notranjih vodah. Nadaljevala sta z razvojem plovil za uporabo na morju in oceanih. Danes njihova prodajna paleta ponuja 9 različnih jadrnic vse od 16 pa do 47 čevljev in 8 motornih plovil, ki v dolžino merijo od 8 do 13,5 m.
V začetku je podjetje delovalo le na domačem, poljskem trgu. Ker so bila njihova plovila zelo dobro sprejeta med kupci, so se odločili, da zgradijo partnersko mrežo po celotni Evropi, Združenih državah Amerike, Kanadi, Japonskem, Kitajskem in celo v Avstraliji. Podjetje trenutno 95% svoje proizvodnje proda v tujini.
Zelo pomemben mejnik v zgodovini podjetja je bil nakup švedskega podjetja Maxi Yachts s čemer je podjetje vstopilo v segment izdelave prestižnih plovil.
S svojimi izdelki je ladjedelnica pokazala, da vedo kaj iščejo kupci. S plovilom Delphia 47 pa so si prislužili prestižno nagrado Evropsko plovilo leta.
V Sloveniji plovila Delphia zastopa: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, Tel: +386 2 608 41 44
V družbi prijateljev, članov Jadralnega kluba Izola, sponzorjev in ostalih privržencev jadranja je Vasilij Žbogar krstil novo jadrnico razreda finn, s katero bo lovil veter v jadra na naslednjih velikih tekmovanjih, poimenoval pa jo je po svojem rojstnem mestu. »Izola mi pomeni ogromno, je moj dom, moj varen pristan, sem se vedno rad vračam in ko bom na širnih morjih, bo del mojega domačega kraja vedno z mano,« je izbiro imena razloži Vasilij Žbogar.
»Vesel sem, da je nova jadrnica gotova in da sem jo lahko predstavil svojim najzvestejšim navijačem in spremljevalcem. V to jadrnico smo v zadnjem letu vložili veliko truda, o občutkih na vodi pa bom več lahko povedal po treningih,« je z nasmeškom na obrazu povedal Žbogar, ki je sodeloval pri nastajanju jadrnice: »V to jadrnico smo v zadnjem letu vložili veliko truda. To je prva jadrnica, pri kateri sem sodeloval od zasnove do proizvodnje. Lahko rečem, da sem se veliko naučil.«
Glavni projektant jadrnice je bil Juan Kouyoumdjian, v jadralskem svetu znan kot projektant katamaranov za Pokal Amerike pa tudi jadrnic za Volvo Ocean Race, sodelovala sta tudi trener Luca Devotti in, kot že rečeno, Vasilij Žbogar. Pri zasnovi so bile upoštevane njegove želje in zahteve, pa tudi način jadranja. »Ta jadrnica ima drugačen trup kot ostale do sedaj. Pri projektiranju smo se z ene strani igrali s pravili, z druge pa upoštevali moj način jadranja,« je o jadrnici povedal Žbogar in predstavil nekatere glavne razlike z ostalimi jadrnicami: »Razlikuje se v podrobnostih. Ima malo daljšo vodno linijo, je ožja spredaj in širša zadaj. Pri projektiranju jadrnice smo imeli v mislih tudi razmere na olimpijskem prizorišču v Riu.«
Če boste na morju spremljali regate razreda finn, boste v floti kaj hitro lahko našli najboljšega slovenskega jadralca, saj se nova jadrnica od drugih razlikuje tudi zaradi grafične podobe. »Ta jadrnica je prva, ki ima trup dveh barv, je belo-modra. Takšna je zato, ker posnema barve jadrnice Esimit Europa 2, upam, da bo tudi tako hitra,« je z nasmehom na obrazu povedal Žbogar, ki bo prve treninge z novo jadrnico naredil marca v Valenciji: »Z novo jadrnico sem bil že na morju, tu v Izoli sem malo jadral in občutki so dobri. Je pa vožnja jadrnice nekoliko drugačna od prejšnje in se bo treba z urami na vodi privaditi na to. Če bo potrebno, bomo malenkosti lahko hitro popravili, kalupa jadrnice pa se praktično ne bo dalo popraviti.«
Marec bo tako v znamenju testiranj in odpravljanja pomanjkljivosti, konec aprila pa bo Vasilij Žbogar z novo jadrnico prvič na regati – na tekmi svetovnega pokala v Franciji.
Človek in kamen na otoku Brač že od zmeraj živita skupno življenje. Okoli leta 1420 so začela nastajati Pučišća, zgrajena na kamnu, iz kamna in od kamna.
Pučišća so mesto kamnitih utrjenih stolpov. Trinajst jih je nastalo, da so se uprli turškim upadom in gusarjem z Omiša. Zaprta v amfiteatru belih kamnitih hiš še danes živijo v svojem svetu. V obilju kamna kažejo prvinskost Sredozemlja, kot je bil nekoč. Magnet za turiste je Srednja kamnoseška šola, cerkev sv. Heronima, Svetilnik sv. Nikolaja in kamnolom Veselje, pa še in še. Don Andrija Aleši je davnega leta 1455 kupil kamnolom in takrat se začne zgodba nikoli izsanjanih kamnitih sanj…
Scenarij in režija: Mitja ZupančičSnemalec: Jože Grajžl
Produkcija: TV Novo mesto, d.o.o.Format: DVD, 30 min
Cena DVD-ja je 13,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.
Naroči DVD Obrazi z Jadrana št. 4 - Brač, beli braški kamen
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla. |
Koliko ste pripravljeni odšteti za desko za surfanje? 1000 EUR, 2000 EUR? Kaj pa mislite na ceno 1 mio EUR?
Toliko namreč znaša cena za desko znanega izdelovalca Roya Stuarta. Njegova deska, ki nosi ime Rampant, meri 10 čevljev in 6 inčev, ima ceno 1.300.000 USD.
Rod Stuart se ukvarja z izdelavo vrhunskih desk za surfanje že preko 20 let. Vsako novo želi narediti boljšo od predhodne. Tokrat pravi, da mu je uspelo izdelati tisto ultimativno.
Deska je izdelana iz lesa vrste paulownia. Originalno les izvira iz Azije in je bil kasneje prinesen v Avstralijo. Trenutno raste le v štirih državah sveta. Je izjemno lahek in trden. Glede na trdnost je podoben cedrovini, glede na težo pa balsi.
Glede na hidrodinamične lastnosti deska omogoča doseganje hitrosti plovbe vse do 56km/h. Obdržala je barvo lesa, na njej pa je le je zlat tatoo leva, ki je obrobljen z rdečim epoksijem. Na videz je nekaj zlata edino, kar bi lahko dvignilo ceno deski.
Ker je cena presenetljivo visoka, je Roy povedal, da je v njej košček vsega, kar se je naučil pri izdelavi svojih dosedanjih desk in 17 let izkušenj, od kar se preživlja le še z izdelavo desk. Ob pogledu na desko marsikateri poznavalec meni, da je bolj primerna za na steno kakšne galerije ali dražbene hiše, medtem ko Roj pravi, da je narejena za en sam namen in to je šport. Sam je povedal: "Od začetka sem dejal, da ne bom nikoli izdelal ničesar kar ni namenjeno zgolj uporabi v športu. Prvih deset let sem jih barval v belo. Pomembno je bilo le da so služile svojemu namenu. V tem športu umetnost pride iz športa. Če deluje dobro, potem bo imelo tudi dober izgled. Trdim, da moje deske drsijo bolje in so bolje uravnotežene od drugih."
Na vprašanje od kje mu ideja za ceno, pa je enostavno dejal: "Vrhunska stara vina in umetniška dela dosegajo milijonske cene, zakaj torej ne bi smela deska za surfanje stati milijon?"
Med 21. in 22. februarjem 2015 je v organizaciji JK Vega v Puli potekala regata 9. memorial Zlatana Pečenkovića, ki se je udeležilo blizu 100 jadralcev iz Italije, Avstrije, Hrvaške ter Slovenije.
Pogoji so bili odlični za jadranje, prvi dan je pihal Jugo z jakostjo v razponu med 10 in 15 vozli ter ustvaril 2m visoke valove. Dan kasneje pa je obrnilo na Burjo, ki je pihala v sunkih do 20 vozlov.
V skupni razvrstitvi je zmagal Tin Gmitrovič, ki je bil edini sposoben prehiteti slovenska predstavnika Mateja Planinšiča (JK Pirat) in Janeza Zabukovca (JK Jadro). Odlično je jadral tudi Martin Fras (JK Izola), ki je s šestim mestom v skupni razvrstitvi zmagal med kadeti. Uspeh je dopolnil Luka Zabukovec (JK Jadro), ki je bil drugi kadet.
Vir: jzs.si
Po dobrem letu sodelovanja med priznanim oblikovalcem jadrnic, Argentincem Juanom Kouyoumdjianom, trenerjem Luco Devottijem in Vasilijem Žbogarjem, je nastala nova jadrnica razreda finn. Z njo bo najboljši slovenski jadralec lovil nove, vrhunske rezultate na velikih tekmovanjih.
Pri oblikovanju jadrnice so bile upoštevane številne želje in zahteve Vasilija Žbogarja. Popolnoma je prilagojena njegovemu načinu jadranja. Kako se bo nova pridobitev izkazala na morju, pa bodo pokazala prva testiranja, ki jih bo Izolan opravil v Valenciji.
Krst nove jadrnice bo v soboto, 28. 2. 2015 ob 13.00 v Jadralnem klubu Izola.
Vse ljubitelje športnega jadranja Vasilij Žbogar vabi, da se mu pridružite pri krstu in ga podprete pri nadaljnji športni poti.
Proizvodnja plovil v podjetju poteka s polno paro. Ker se pri proizvajalcu zavedajo, da se poletna sezona približuje in da je čas nakupa plovila z dobavo pred sezono že zdavnaj potekel, pa imajo za vas svojevrstno presenečenje.
Trenutno so nam v podjetju TTY, ki je zastopnik plovil Bavaria za Slovenijo, sporočili, da lahko še pred pričetkom poletne sezone dobavijo nekaj plovil, med drugim tudi plovilo leta Bavaria Cruiser 46. Poleg zmagovalke sta na voljo še manjši Cruiser 33 in lastniška dvokabinska jadrnica Cruiser 41. Vsa plovila so opremljena z vso potrebno opremo in če ste se odločili, da je z odlašanjem nakupa plovila konec, boste lahko z novo Bavario zapluli že v pomlad 2015. V podjetju TTY zagotavljajo izjemno ugodno prodajno ceno.
Bavaria Cruiser 46 je letos prejela prestižno nagrado Evropsko plovilo leta 2015. Nagrado si je prislužila v razredu Družinskih potovalnih jadrnic. Nov model plovila je zgrajen na osnovi predhodnika iz leta 2010, ki pa je doživel številne posodobitve, ki so ga ponesle daleč pred konkurenco. Bavaria je v zadnjih letih v svoja plovila vgradila številne novosti, ki povečujejo popularnost njihovih izdelkov na trgu. Nemška ladjedelnica že tradicionalno slovi po kvalitetni izdelavi in številnih novostih, sedaj pa se lahko pohvalijo z visokim priznanjem.
Če bi radi letos zapluli s plovilom leta 2015, ne odlašajte in pokličite T.T.Y. d.o.o., Komenskega 12, 1000 Ljubljana, tel: (01) 23 45 374, www.tty.si!
Od vstopa Hrvaške v Evropsko unijo se Hrvaška vlada angažira, da izkorišča možnosti, ki jih daje članstvo v uniji. V sodelovanju z Evropsko agencijo za pomorsko varnost (EMSA) so sklenili sodelovanje na področju zaščite pred onesnaženji morja.
Agencija EMSA je na področju Evropske obale vzpostavila mrežo ladij, ki služijo v primeru onesnaženja morja in jih lahko koristijo članice Evropske unije, kadar se na določenem področju pokaže potreba. To so ladje, ki se običajno uporabljajo za druge trgovske namene, so pa opremljene z vso potrebno opremo za preprečevanje onesnaženja morja in čiščenja morja v primeru onesnaženja. Ladje so v stalni pripravljenosti. V sklopu agencije EMSA ja na području EU trenutno 19 takih ladij. V primeru večjega onesnaženja morja priplujejo na kraj in pomagajo pri preprečevanju širjenja onesnaženja in čiščenju morja.
Za področje Jadrana je to ladja Marisa N, tanker, ki ima matično luko v Trstu. Opremljen je z vso potrebno opremo. Ladja opravlja svoje trgovske posle v roku 24 ur pa se odzove na vsako potrebo za pomoč, ki se pokaže na področju, ki ga pokriva.
Jadralni klub Veter v sodelovanju z Upravo RS za pomorstvo in ministrstvom za infrastrukturo , ob dnevu pomorstva, 7. marca, letos prvič organizira REGATO OB DNEVU POMORSTVA. Svojo udeležbo je že potrdila Evropska komisarka Violeta BULC in minister za infrastrukturo Peter GAŠPERŠIČ.
Jadralci se bodo skupaj s povabljenimi gosti zbrali v Marini v Portorožu, od koder bodo po krajšem jutranjem druženju izpluli na regatno polje, ki bo postavljeno v akvatoriju pred Portorožem.
Udeležbo na regati je že potrdila evropska komisarka za promet gospa Violeta Bulc, ki bo zjutraj tudi nagovorila tekmovalce, minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič, osem veleposlanikov in večje število drugih povabljenih gostov.
Povabljeni gostje si bodo regato ogledali iz spremljevalne ladje, nato pa bodo odpluli do Pirana, kjer si bodo ogledali akvarij, Tartinijev trg in pomorski muzej.
Zvečer se bodo tekmovalci in povabljeni gostje zbrali v Avditoriju Portorož, na proslavi ob dnevu pomorstva, kjer bodo prvim trem posadkam v kategoriji OPEN SKUPNO podeljeni tudi pokali.
Posebnost te regate je tudi ta, da za sodelovanje na regati jadrnicam ne bo potrebno plačati štartnine. To je po našem vedenju edina regata v slovenskem morju na kateri je možno sodelovati brez plačila štartine.
Več o regati si lahko preberete na spletni strani www.veter-klub.com