Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Pogodbe so podpisane. Naslednji teden se prične gradnja novega mosta na otok Čiovo.
Prihodnji teden se bodo pričela dela za izgradnjo novega mosta na otok Čiovo z vsemi priključnimi cestami. Dela bo izvajalo podjetje Viadukt d.d.
Nov most je izjemno pomembna pridobitev za vse prebivalce otoka Čiovo in vse navtike, ki bodo pluli iz Trogirskega v Kaštelanski zaliv. Planiran zaključek del je v roku 20 mesecev.
Nov most na otok Čiovo bo premičen. V celoti bo dolg 551,12 in širok 12 metra. Nov most bo razbremenil promet skozi center mesta Trogira in omogočil nadaljnji razvoj otoka Čiovo. Pomemben bo tudi za vse navtike, ki Trogirsko marino uporabljajo za izhodišče svoje plovbe. Nov most in cestne povezave proti Splitu in avtocesti, bodo omogočale enostaven in hiter dostop do marine.
Celotna investicija znaša 30 mio EUR, delno bo zgrajena iz Evropskih sredstev in je že tretji hrvaški projekt, ki ga bodo financirali na ta način in prej ni bil planiran.
Plovila na mehanski pogon nimajo predpisanih znamenj za plovbo podnevi, imajo pa predpisane luči za plovbo od sončnega zahoda do sončnega vzhoda ali pri zmanjšani vidljivosti.
Plovilo na mehanski pogon mora med plovbo imeti naslednje luči:
- bočni luči,- krmno luč,
- jamborno luč na prednjem jamboru,
- drugo jamborno luč na krmnem jamboru, ki je postavljena višje od luči na prednjem jamboru (plovilu dolžine manj kot 50 m ni treba imeti ene od jambornih luči).
Za nekatera plovila veljajo določene izjeme oziroma morajo imeti dodatne luči:
- Plovilo na zračni blazini mora med plovbo nad vodno površino imeti tudi rumeno bliskajočo krožno luč.- WIG plovilo mora imeti pri vzletanju, pristajanju in letu blizu gladine močno rdečo bliskajočo krožno luč.
- Plovilo na mehanski pogon dolžine manj kot 12 m ima lahko namesto luči iz prvega odstavka belo krožno luč in bočni luči.
- Plovilo na mehanski pogon dolžine manj kot 7 m in katerega največja hitrost ne presega 7 vozlov, ima lahko namesto luči iz prvega odstavka belo krožno luč. Če je le izvedljivo, mora takšno plovilo imeti tudi bočni luči.
Na salonu plovil v Monacu je prestižna znamka plovil Riva, napovedala novo serijo v svojem prodajnem programu. Riva Steel Superyacht Range bodo izpodrivna plovila, ki bodo na novo definirala luksuz v navtiki. Plovila bodo v celoti prilagodljiva potrebam kupca.
Zunanjost nove linije plovil lahko z nekaj besedami opišemo kot vitka dinamična eleganca. Pri oblikovanju so sodelovali vrhunski italijanski navtični oblikovalci iz podjetja Officina Italiana Design in oblikovalci podjetja Ferretti Group, katerega del je tudi podjetje Riva.
Mauro Micheli iz oblikovalskega studia Officina Italiana Design je pri predstavitvi prvega plovila iz serije Riva Steel dejal: »Komaj čakam, da bom lahko zaplul z novim plovilom. Riva je verjetno edino podjetje, ki je skozi svojo zgodovino uspela izdelati ikonična plovila, ki jih lahko prepoznamo že ob prvem pogledu nanje. S svojimi stalnimi inovacijami so zgradili svetovno prepoznavno blagovno znamko, ki strmi k popolnosti. Eden takih predstavnikov je model Aquarama.»
Z novo linijo plovil se podjetje Riva podaja v segment morskih velikanov. Plovila, ki bodo zgrajena iz železa in aluminija, bodo v dolžino merila med 40 in 90 metri in v širino 9 m. Imela bodo 4 krove in bodo namenjena do 12 gostom. Glede na velikost plovila in največje število gostov, si lahko predstavljamo, da bodo na voljo velike luksuzne kabine in številni udobni prostori za preživljanje časa na morju. Novost pri Rivi bo novi Beach club. To bo poseben bar na krmi plovila, ki bo namenjen vsem, ki bodo uživali na prostorni krmni ploščadi plovila in bodo imeli hladno osvežitev pri roki. Novost na krmi bo tudi potopljiva garaža za pomožno plovilo, ki bo lahko v dolžino merilo do 6 m.
Plovila bodo opremljena z dvema različnima pogonoma. Kupci bodo lahko izbirali med dvema Cat C32 ali pa dvema Man D2862 LE 466 2100 motorjema. Katera koli izbira bo omogočala plovbo do hitrosti 15 vozlov. Hitrost križarjenja bo 14 vozlov.
Na glavnem krovu bo ogromen dnevni prostor in komandni most. Na spodnjem krovu bodo kabine za posadko plovila z direktno povezavo s komandnim mostom. Tako posadka ne bo ovirala gostov plovila, ko bodo izvajali svoje aktivnosti.
V lanskem letu je podjetje Riva predstavilo tudi svoj največji projekt Riva 122 Mythos. To je bila njihova prva jahta izdelana iz lahkega aluminija. Za podjetje je bila to novost, sedaj pa se že veselijo svojih novih projektov, gradnje super jaht, ki bodo v dolžino merile preko 40 metrov.
Fotogalerija: Riva Steel 50
Včeraj je Center za kulturo, šport in prireditve v izolskem kulturnem domu organiziral podelitev občinskih priznanja za športne uspehe dosežene v preteklem letu. Vasilij je ponovno med dobitniki priznanja občine Izola, poleg njega pa so jih dobili tudi njegovi klubski kolegi, jadralci iz vrst JK Burje.
Priznanja so prejeli:
- Taš Kolman v razredu Laser 4.7 za nastop na SP (17. mesto skupno in 6. mesto (u16)).
- Jakob Božič in Domen Vasič Stepančič v razredu 470 za nastop na EP (45. mesto) in SP (67. mesto)
- Vasilij Žbogar v razredu Finn za nastop na EP (2. mesto) in za doseženo normo za OI RIO 2016
Čestitke vsem dobitnikom priznanj!
Foto: Dragan Sinožič / JK Burja
Ban Ki-moon, generalni sekretar Združenih narodov, je na sedežu Organizacije združenih narodov v New Yorku na uradnem sestanku sprejel Igorja Simčiča, ustanovitelja projekta Esimit Europa, v znak priznanja projektu, ki že dvajset let povezuje različne narode, države in ljudi v prizadevanju za skupni uspeh.
Sprejem ustanovitelja projekta Esimit Europa pri generalnem sekretarju Organizacije združenih narodov je izjemno priznanje projektu, ki deluje kot dober zgled spodbujanja vrednot Organizacije združenih narodov.
Projekt Esimit Europa je bil ustanovljen za povezovanje ljudi in spodbujanje tesnejšega sodelovanja med evropskimi državami in vizijo graditi mostove med športom, diplomacijo, družbeno odgovornostjo, kulturo in poslovanjem. Predstavljata ga jadrnica Esimit Europa 2 in njena mednarodna posadka, današnje priznanje generalnega sekretarja Organizacije združenih narodov pa dokazuje, da je projekt odličen primer vzpostavitve temeljev za sodelovanje na različnih področjih in da dosega svetovno razsežnost.
Ban Ki-moon, generalni sekretar Organizacije združenih narodov, je bil nad konceptom v ozadju projekta Esimit Europa navdušen, saj ocenjuje, da predstavlja vse najpomembnejše vrednote, zajete tudi v okviru delovanja Organizacije združenih narodov, kot so sodelovanje, odgovornost in medsebojno zaupanje.
Med uradnim srečanjem na sedežu OZN 6. februarja 2015, ki je potekalo v prijateljskem vzdušju, je Ban Ki-moon izkazal spoštovanje in zanimanje za projekt in dejal: »Zelo se zanimam za vaš projekt in način, kako vam Organizacija združenih narodov lahko pomaga in kako lahko vi pomagate Organizaciji združenih narodov. Kar delate, je zelo pomembno, saj nam zelo pomagate pri zagotavljanju miru, razvoja in harmonije. Želim vam vse najboljše pri širjenju svojega projekta tudi na druge kontinente.«
»Podpora Ban Ki-moona za dosežke projekta Esimit Europa v luči združevalne moči športa pomeni nov veter za naša jadra, saj bomo svoje sporočilo ponesli tudi na druge celine, v Avstralijo, Azijo in Združene države Amerike,« je po srečanju povedal Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa.
Projekt Esimit Europa se je začel leta 1995 s povezovanjem dveh obmejnih mest, slovenske Nove Gorice in italijanske Gorice, in se hitro razširil na povezovanje in sodelovanje regij, nato držav in nato celotne Evrope. Simbolizirata ga jadrnica Esimit Europa 2 in njena mednarodna posadka, ki jo sestavljajo najboljši jadralci sveta iz enajstih različnih držav. Projekt Esimit Europa edinstveno povezuje šport z diplomacijo, gospodarstvom in kulturo ter spodbuja družbeno odgovornost in sodelovanje med narodi. Poleg športnih uspehov in zaradi svoje plemenite dejavnosti je projekt prejel tudi podporo uglednih diplomatov – od leta 2006 je pod pokroviteljstvom Evropske komisije, od leta 2002 pa ima uradno podporo predsednika Evropskega parlamenta, ki jo je sedanji predsednik Martin Schultz obnovil v letu 2012 – in s tem pravico do uporabe evropskih simbolov. Tako je Esimit Europa 2 edina jadrnica na svetu, ki pluje pod evropsko zastavo. Projekt je prejel tudi podporo Sergeja Lavrova, ministra za zunanje zadeve Ruske federacije, Boruta Pahorja, predsednika Republike Slovenije, monaškega kneza Alberta II, Iva Josipovića, predsednika Republike Hrvaške v odhajanju, Nicosa Anastasiadesa, predsednika Republike Ciper, Mila Đukanovića, predsednika vlade Črne gore, in številnih drugih. Jadrnica Esimit Europa 2, katere glavni sponzor je Gazprom, uradni partner pa BMW, se udeležuje najzahtevnejših evropskih regat in na vseh, na katerih je tekmovala doslej, je zmagala in tako ostala najhitrejša in tehnološko najbolj izpopolnjena evropska jadrnica, hkrati pa je ob vsaki zmagi v svet ponesla sporočilo o zmagoviti združeni Evropi.
V jutranjih urah se je pred kitajskim mestom Sanya pričela četrta etapa regate Volvo Ocean Race. Šest posadk je zaplulo v Južno Kitajsko morje proti Avstralskemu Aucklandu. Pred nepopisno množico gledalcev je najhitreje pričela domača ekipa Dongfeng.
Ekipa Dongfeng odlično jadra v domačem akvatoriju. Prvi so pripluli iz Abu Dhabija in včeraj zmagali še na priobalni regati pred domačim občinstvom.
Danes so se dobesedno izstrelili preko štartne linije in povedli floto na odprto morje. Skipper ekipa Caudrelier se zaveda, da jih do cilja loči še preko 5200 nmi in da majhna prednost na začetku ne pomeni prav nič. V ekipi so zamenjali štiri jadralce. Glede na napore na jadranju, je bil to že začetni plan. Poskrbeti je potrebno, da so jadralci kar se le da spočiti. V ekipi so sedaj Šved Martin Strömberg, Francoz Erwan Israel ter Kitajca Yang Jiru z angleškim imenom Wolf in Chen Jin Hao z angleškim imenom Horace.
Spremembe so tudi v ekipi Inana Walkerja. Na jadrnici se jim je pridružil Anglež Alex Higby. On se na jadranje ni uspel pripraviti, saj so ga v ekipo na Azzam poklicali ob 7.00 uri zjutraj. Nadomestil bo Adila Khalida, ki je tik pred etapo zbolel.
Četrta etapa do novozelandskega mesta jader, Aucklanda, bo verjetno najtežja doslej. Srečevali se bodo s težkimi vremenskimi pogoji. Najtežje bo predvidoma pluti po Južnem Kitajskem morju proti Filipinom.
Najhitrejša plovila v Novi Zelandiji pričakujejo v začetku meseca marca. Plovba po trajala tri tedne in pol.
Priprave ekipe Abu Dhabi Ocean Racing pred začetkom etape:
Kitajska ekipa Dongfeng je osvojila zmago na priobalni regati pred mesto Sanya. Domači navijači niso skrivalni navdušenja. Ekipa Abu Dhabi je zasedla drugo mesto in utrdila svoje vodstvo v skupni razvrstitvi priobalnih regat.
Danes je pred kitajskim mestom Sanya potekala že četrta priobalna regata letošnje Volvo Ocean Race. Pred občinstvom je najbolje jadrala domača ekipa Dongfeng s francoskim krmarjem Charlesom Caudrelierjem za krmilom. V sončnem vremenu so najbolje izkoristili veter in se zasluženo povzpeli na najvišjo stopničko. Za ekipo Dongfeng je to prva zmaga na priobalni regati. Po zmagi na etapi Abu Dhabi - Sanya in sedaj še zmagi pred domačim pragom, so izpolnili vsa pričakovanja občinstva.
"Dongfeng v kitajščini pomeni vzhodni veter. In danes je pihal vzhodnik. Na kitajskem imamo srečo.", je povedal skipper ekipe Caudrelier po prihodu v cilj.
Walker in njegova ekipa na Azzamu so s stopničkami na kitajskem prav tako zadovoljni. Z drugim mestom so si zagotovili 4 točke prednosti v razvrstitvi priobalnih regat pred drugouvrščeno ekipo Brunel, ki je tu osvojila tretje mesto.
Do sedaj smo na štirih priobalnih regatah dobili štiri različne zmagovalce. Razlike med ekipami so izjemno majhne tako na priobalnih, kakor tudi na oceanskih regatah.
Ragata se je pričela ob 14.00 uri po lokalnem času (UTC+8). Tik pred startom se je veter okrepil in zapihal s hitrostjo dobrih 10 vozlov. Vse ekipe razen MAPFRE so se dobesedno izstrelile preko startne linije. Španci so se znašli na napačni strani in so se morali obrniti za 360 stopinj ter ponovno pričeti regato. Do prvih vrat je najhitreje prijadrala ekipa Alvimedica. Takoj za tem je vodstvo prevzela ekipa Abu Dhabi, ki ji je sledila ekipa Brunel. Kitajska ekipa Dongfeng je jadrala svojo regato. Na levem delu regatnega polja so našli ugoden veter in navdušili domače občinstvo, ker so jadrali tik ob obali. Pri četrtih vratih je izgledalo, da ima domača ekipa zmago že v žepu. Pred ostalimi so imeli že skoraj 200 m prednosti. Ekipa Azzam je pri plovbi proti petim vratom našla ugoden veter in prevzela vodstvo za 50 m. Vendar domačini se niso predali. Caudrelier in njegova mešana ekipa Kitajcev, Švedov in Francozov na krovu je pokazala, da najbolje jadra, kadar so pod pritiskom. Napeli so vse svoje moči in odlično odjadrali zadnji del regate.
Ekipa MAPFRE je doživela še eno razočaranje. Od slabega štarta si niso opomogli. Ženska ekipa SCA je sicer dobro jadrala, vendar je bila njihova današnja predstava bolj bleda, predvsem če se spomnimo, da so dekleta zmagale pred Abu Dhabijem.
Jutri, 8.2.2015 se pričenja četrta etapa regate. Ekipe bodo iz kitajskega Sanya odplule proti Aucklandu na Novi Zelandiji, ko koder jih loči 5264 nmi plovbe.
Sanya Team Vestas Wind priobalna regata (čas prihoda v cilj):
1. Dongfeng Race Team 14:54:292. Abu Dhabi Ocean Racing 14:55:07
3. Team Alvimedica 14:56:20
4. Team Brunel 14:56:36
5. Team SCA 14:57:30
6. MAPFRE 15:00:03
7. Team Vestas Wind - ni štartala
Podatki o regati:
Čas štarta: 14:00 (UTC+8)Regatno polje: 1.2 nmi, trije krogi
Prepluta razdalja: 7.2nm
Smer vetra: 135 stopinj
Hitrost vetra: 10-11 vozlov
Prvi zapisi o ribolovu na vzhodni jadranski obali so datirani okoli leta 986. Med tremi najstarejšimi skupnostmi pa so prav ribiči iz Sali.
Dugi otok so včasih imenovali Pizuh, Čuh in Čušćica. Prvič se omenja v 10. stoletju, ob koncu 11. pa kot Insula Tilagus. Najstarejši zapisi o ribolovu na Jadranu segajo med leti 986 in 998. Prva ribiška pošta na Piškeri je bila v listinah zapisana okoli leta 1544. Sedanji zaliv Telaščice je bil že nekoč prava ribja njiva za Saljane.
Film Ribiči iz Sali prikaže resnično življenje ribičev na ribiški barki Noa na odprtem morju pred Levrnako, ponudi vpogled v predelavo ribe Mardešići, ujame utrip in življenje v ribiškem mestecu Sali, postreže s čudovitimi kadri otoških krajev in sklene zgodbo na veliki lanterni svetilnika na Velem ratu (Punta Bianca, 1849).
Scenarij in režija: Mitja Zupančič
Snemalec: Jože Grajžl
Produkcija: TV Novo mesto, d.o.o.
Format: DVD, 30 min
Cena DVD-ja je 13,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.
Naroči DVD Obrazi z Jadrana št. 3 - Dugi otok, ribiči iz Sali
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla. |
»Prvič v življenju smo morali ustaviti plovilo in prenehati tekmovati. To je bil edini način, da smo se izognili najhujšemu.« je dejal Bernard Stamm s krova jadrnice Cheminées Poujoulat.
Skupaj s svojim ko-skipperjem Jeanon Le Camom plujeta proti rtu Leeuwin. Z zaostankom 180 nmi za njima plujeta Guillermo Altadill in Jose Munoz na jadrnici Neutrogena. Vodilni ekipi plujeta po južnem Indijskem oceanu v nemogočih pogojih. Vetrovi pihajo s hitrostjo preko 45 vozlov valovi pa dosegajo višino 8 metrov. Neugodno vreme je povzročil sistem nizkega zračnega pritiska, ki se je zmešal s tropskim ciklonom. Guillermo Altadill je z jadrnice poslal sporočilo: »Valovi so vedno višji, veter je vse močnejši in hrup, ki ga povzroča veter, je vedno glasnejši.«
Vodilna dvojica na Cheminées Poujoulat je morala zaradi nemogočih in nevarnih pogojev zmanjšati površino glavnega jadra in spustiti prednje jadro. Jadrnico sta morala upočasniti. V upanju, da se bo nevihta čim prej pomaknila proti jugu počasi plujeta proti vzhodu. Zasledovalca na Neutrogeni sta imela nekoliko boljše pogoje in sta lahko plula hitreje. V enem dnevu sta nadomestila 60 nmi zaostanka.
Zaradi slabega vremena je vodstvo regate poklicalo pomorske reševalne centre v bližini, da jih pravočasno obvestijo, kje so plovila v kolikor bi bilo zaradi nevihte potrebno posredovati.
Svojo varnost (in varnost drugih) na morju lahko povečate z uporabo ustreznih zvočnih signalov. Za ta namen morate seveda ustrezno opremiti svoje plovilo.
Slovenska zakonodaja predpisuje minimalno zahtevano opremo za zvočne signale glede na velikost plovila, v sili pa ste lahko seveda tudi inovativni. Pomembno je, da uporabljate dogovorjene zvočne signale, ki so sestavljeni iz kratkih in dolgih piskov.
Kratek pisk pomeni zvok, ki traja približno sekundo ( . ).
Dolg pisk pomeni zvok, ki traja štiri do šest sekund ( - ).
Zahtevana oprema za plovila je naslednja:
- plovilo dolžine 12 m ali več mora imeti piščalko,
- plovilo dolžine 20 m ali več mora imeti tudi zvon,
- plovilo dolžine 100 m in več mora imeti tudi gong, katerega tona in zvoka ni mogoče zamenjati s tonom in zvokom zvona. Zvon in/ali gong je mogoče nadomestiti z drugo opremo, ki ima zvok ustrezne značilnosti, pod pogojem, da je vselej mogoče dajati predpisane zvočne signale ročno.
- plovilo dolžine manj kot 12 m ne potrebuje piščalke, vendar mora imeti v tem primeru kakšno drugo sredstvo za dajanje učinkovitega zvočnega signala.
Kot piščalka se razume vsako napravo za zvočno signalizacijo, ki lahko oddaja predpisane zvoke.