Zadnje iz eTrgovine

1,590.00€

Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.

Zanesljivost

Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.

Nadzor

Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.

Prikazani so:

  • odstotki napolnjenosti baterije,
  • tok polnjenja/praznenja,
  • napetost na bateriji,
  • napetost posameznih celic,
  • temperatura baterije
  • število ciklov
  • zgodovina polnjena/praznjenja
  • in številni drugi parametri.

Tehnični podatki:

  • Nazivna kapaciteta: 100 Ah
  • Uporabna kapaciteta: 100 Ah
  • Nazivna energija: 3840 Wh
  • Uporabna energija: 3840 Wh
  • Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
  • Teža: 29 kg
  • Tok praznjenja (max): 100 A
  • Tok polnjenja (max): 100 A
  • Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
  • Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
  • Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
  • Priključni terminal: M8
  • Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
  • Življenjska doba (ciklov): 6000+
  • Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
  • Garancija: 3 leta
BlueCell 100Ah 38,4V BT

Zadnji video

Comanche je nova, 100 čevljev dolga super jadrnica. Prvič je zaplula v lanskem oktobru in bo mešala štrene na vseh velikih svetovnih regatah.

Ker je jadrnica komaj zaplula, pred regato Rolex Sydney Hobart še nihče ni vedel, kako hitra je in kako visoko lahko seže. Po svojem izgledu je dala poznavalcem takoj vedeti, da gre za jadrnico z velikimi apetiti. Nedvomno lastnik cilja na najhitrejše plove na regatah, stopničke in pa na kakšen nov svetovni jadralski hitrostni rekord..

Jadrnico je oblikoval francoski navtični arhitekt Guillaume Verdier skupaj v sodelovanju z podjetjem VPLP, ki je prejelo že več oblikovalskih nagrad. Zgradilo jo je podjetje Hodgdon Yachts, ki velja za najstarejšo ameriško ladjedelnico, ki je bila ustanovljena že davnega leta 1816. Za denar je poskrbel Jim Clark, ameriški milijarder, eden najbogatejših zemljanov, ki je čisto slučajno poročen z Kristy Hinze-Clark, bivšo avstralsko super manekenko.

Prvo bitko s časom je jadrnica že osvojila. Od ideje do prve plovbe je minilo vsega leto dni. Naslednjo bo bila na vodi. Oblikovana je za plovbo s hitrostjo 35 vozlov.

Skipper jadrnice je Ken Read, ki se je pridružil projektu že na samem začetku in je skrbno nadzoroval vse faze oblikovanja in izgradnje plovila.

Ken Read je veteran Pokala Amerike in regate Volvo Ocean Race. Ko je bila jadrnica končno v vodi in so se pripravljali na nastop na prvi regati je dejal: »Zaradi jadrnice sem že prebedel številne noči. Nisem si želel, da bi bila regata Sydney – Hobart prva regata na kateri bi nastopili in testirali jadrnico. Pravzaprav sem prepričan, da je to najslabša izbira. To je enako, kot bi direktno iz telovadnice šli na svetovno prvenstvo v dvigovanju uteži, ali pa bi šli z novim avtomobilom F1 na tekmo, kjer bi razneslo motor v prvem krogu. To niso izjemno varne jadrnice. Narejene so za jadranje na skrajnih mejah možnega. Po drugi strani, moram priznati, da je bilo do sedaj vse po planu. Izvedli smo nekaj testnih plovov. Z rezultati in zmogljivostjo smo zelo zadovoljni.«

Prva regata, ki se je jadrnica udeležila je bila Rolex Sydney Hobart Race. Ciljno črto so prepluli kot drugi za jadrnico Wild Oats, ki je svoje sposobnosti na tej regati pokazala že večkrat. V planu so še regate Transpac, Transatlantic, Fastnet in Middle Sea regate.

Lastnik Jim Clark je o svoji novi igrači povedal: »Stala me je 100 USD dolarjev. Takoj ko jo bomo spustili v vodo bo izgubila velik del svoje vrednosti. Ljudje trošijo denar za različne stvari. Jaz pač ne igram golfa. Sovražim ga. Rad pa imam jadranje in tehnologijo, ki je povezana s tem športom.«

Ponedeljek 16 Feb 2015

Pluti po nepreglednih oceanskih prostranstvih in primorskih akvatorijih, odkrivati skrite globine in bogastva morja, ter živeti zdravo, aktivno in pozitivno je moto letošnjega sejma navtike v Zagrebu.

Letošnji, že 24. po vrsti, navtični sejem v Zagrebu odpira svoja vrata v sredo, 18.2. Bogato navtično ponudbo si bo možno ogledati vse do nedelje 22.2.2015, ko bo sejem zaprl svoja vrata.

Sejem bo tudi letos prikazal bogato navtično ponudbo. Predstavili se bodo številni svetovni proizvajalci navtične opreme in plovil. Ponudba obsega vse od jaht, jadrnic, gliserjev, vodnih skuterejev, gumenjakov, vgradnih in izvenkrmnih motorjev, obleka in navtičnih obuval, do pribora za ribolov, potapljanje in ostale vodne športe.

Med razstavljavci so številna hrvaška, kakor tudi tuja podjetja. Predstavljajo se marine, ladjedelnice, pomorske šole, navtični klubi, razne navtične inštitucije in združenja navtičnega turizma.

Med slovenskimi podjetji lahko omenimo podjetje As Boats, ki bo predstavilo naslednja plovila: Four Winns V275, Four Winns S265 SS, Four Winns H210, Glastron GT229, Glastron GTX 185 in Delphia Nano.

Ponudbo bodo predstavila tudi naslednja slovenska podjetja Defens d.o.o., Greva d.o.o., Koop trgovina d.o.o., Lira d.o.o., Moto nautika Resnik, MPI Kranj d.o.o., Nar Nautika d.o.o., Naturmar d.o.o., Primus R d.o.o., Sandiline d.o.o.,  kod: DI - Nautika d.o.o. in Seawave Marine d.o.o.

Seznam vseh razstavljavcev:

nauCAT - ERA-1938 d.o.o. Gebo Marine Glazing Navitech d.o.o.
2MPro Glastron Necky Kayaks
AB Original d.o.o. GM Turbo d.o.o. Neilpryde
AC Yachting Greva d.o.o. Ninebot Inc.
AEC Polymers Grginić Jahte d.o.o. Nova d.o.o.
Aire Kayaks & Rafts GT Prosperitas d.o.o. O.ME.R. Sub S.p.A.
Airelec H.A.K. d.o.o. O'Brien Wakeboards
Akzo NMobel Coatings S.p.A. Hallberg - Rassy Ocean Kayak
Akzo Nobel Coatings S.p.A. HD Marine d.o.o. Oceanair
Alemanni Sub Head Ocqueteau
Alfa HGK - Udruženje male brodogradnje Old Town Kayaks & Canoes
Amorim Corecork Horvat i kćeri d.o.o. - Falkor brodovi Omnis Color d.o.o.
Apeks Marine Equipment Ltd Hrvatska gospodarska komora Osculati S.p.A.
Apnea - Arbanas d.o.o. HUNT - hrvatska udruga nautičke trgovine Overboard
Aquacenter - M. Sideris & Sia E.E. Igloo Products Corp. Pabulum d.o.o.
Aquaglide - Aquaparks Ilirija D.D. Pathos Sub
Aqualung In Marine d.o.o. PBZ - Leasing d.o.o.
Aquamaris obrt Indel Marine d.o.o. Perkins Engines Company Ltd
Aquapark Šimuni Insidias d.o.o. Plastimo
Aquasuperpark Croatia Interadria SC d.o.o. POP d.o.o.
Arba nautika d.o.o. Intercommerce export-import d.o.o. Pribudić - Borčić d.o.o.
Area Maris d.o.o. Interijeri domino (D-Marine) d.o.o. Primus R d.o.o.
Argola salis & covers Izrada ručnih pumpi Promox S.r.l.
AS Boats d.o.o. Jadran Motor d.o.o. Qingdao Jier Engineering Rubber Co. LTD
Attwood Marine Jarušica d.o.o. Quicksilver
Aventur d.o.o. Javor trgovina d.o.o. Quicksilver Boats
Avgustinos & Co. Jedra Righi Quicksilver Parts & Accessories
Awlgrip Jeir Marine Fender Ranieri International
Barracuda brodovi d.o.o. JK - Nautika Reggiani Nautica
Bauer Poseidon Kompressoren Gm.b.H. JLM Perković d.o.o. Reichhold S.r.l.
Bednar d.o.o. John Deere Remia-plast d.o.o.
Belcon d.o.o. Johnson Servis Rinker
BEP Marine JP Australia Stand Up Paddling Riviera S.r.l.
Bertinovec - Damir Bertinovec JP Australia Windsurfing Robot Ideja j.d.o.o.
Besenzoni S.r.l. Kamen i more d.o.o. Rofos
Bestway Kelteks d.o.o. Roto-Grad d.o.o.
Biesterfeld Spezialchemie d.o.o. KL - SUB d.o.o. Diving Center Indie SABA Dinxperlo BV
Bimex prom d.o.o. Klydon d.o.o. Sandiline d.o.o.
BIS inženjering d.o.o. Kömmerling Chemische Fabrik GmbH San-o-Sub s.r.l.
Black Fin Koop trgovina d.o.o. SAZ M
Blue Nautic d.o.o. Lalizas marina d.o.o. Seac Sub S.p.a.
Boero Yacht Coatings Leidi Seanovo
Bora Nera Leroi Sub Seawave Marine d.o.o.
Bostik bv Lewmar Selcom S.r.l.
Brankarel izdavaštvo d.o.o. Lira d.o.o. Seven Sea Company d.o.o.
Bravo - Makarska d.o.o. Liros GmbH Severne Sails
Bravo - Makarska d.o.o. M.A.G.-D.D. d.o.o. Shurhold
Brodocentar d.o.o. Ma-Fra S.p.A. Sigalsub S.n.c.
Brodogradnja Pičuljan Maggi Catene Sleipner Motor AS
BRP - Bombardier Recreational Products Manilago SmartCraft
Brunswick Marine in EMEA Mare dućani d.o.o. Solas
Bura brodovi d.o.o. Mare Nostrum Croaticum d.o.o. Sole Diesel
Burza Nautike - nautički časopis d.o.o. Marea Sonic Equipment BV
C4 Mares Spas Studio d.o.o.
Cabrinha Kitesurfing Mares S.p.A. Spinlock Ltd
Carl Torsberg S.r.o. Marina Travel Lift Spora Sub S.p.A.
Carlisle Paddles Marinco Sport Avantgarde Handelsg.M.B.H.
Clement - Systems GmbH & Co. Marine Business Sport Mare d.o.o.
Climma Mariner Outboards Star Brite Europe
CNC Art Design j.d.o.o. Marinetech Starboard Stand Up Paddling
Crazyshark Watersports Ltd. Marinetech GmbH Starboard Windsurfing
Cressi Sub S.p.A. MarMontis d.o.o. Steyr Motors GmbH
Cytec Proces Marservis d.o.o. Submersible Systems Spareair
D.Š. Savjetovanje - Yachts Croatia d.o.o. Marsili Aldo & Co. Super Surfers Challenge Poreč
Dalmatia Aurea d.o.o. Martin Costruzioni Nautiche Super Surfers Challenge Zagreb
Dang d.o.o. Mase Generators Surf Shop
Datacol d.o.o. Mastervolt International BV Surfmania K.J.D. Zagreb
Defens d.o.o. Matošić Suunto Oy
Delphia MCM d.o.o. Sykora nautika
Demka MennYacht d.o.o. Tahe Marine
Denardis d.o.o. Mercury / Mercuriser Techimpex
Devoto Mercury Diesel Texo trgovina d.o.o.
Devoto Sub Mercury Inflatable Boats TM Zagreb d.o.o.
DI - Nautika d.o.o. Mercury Marine Toeot
Diesel dijelovi d.o.o. Mercury MerCruiser Tohatsu
Dive In Wetsuits Mercury Outboards Torbarina d.o.o.
Divestore.hr Mercury Precision Parts Transporti i trgovina
dockmarine GmbH Mercury Propellers Trapula
Donar (nautic shop) d.o.o. Mercury Racing Tredecim d.o.o.
Drago Boats Meridian projekt d.o.o. Tuta Blu d.o.o.
Dragor Lux d.o.o. Mikeli Trade d.o.o. Ultra d.o.o.
DS Innovations j.d.o.o. More ocean d.o.o. Ultraflex
Duing d.o.o. Morsko prase Unimar Rijeka d.o.o.
Dulkan Moteurs Baudouin Unimar S.r.l.
Eliche Radice Moto nautika Resnik V.M. Servis d.o.o.
Entrada d.o.o. Moto Plus Ikica d.o.o. Valiant Rigid Inflatable Boats
Epifanes Motomarine Veco S.p.A.
Etnotrend d.o.o. Motomariner d.o.o. VFtech S.r.o.
Euromarine d.o.o. Motonavis d.o.o. Vita Futura
Evinrude MotorGuide VI-TEA Viljevac
Exertus d.o.o. MPI Kranj d.o.o. Vodice - brodovi d.o.o.
Extrasport MTU Volvo Penta
Fabra Press d.o.o. Musto Ltd Wasi d.o.o.
Feelfree MVP Italia S.r.l. Webasto Thermo & Comfort d.o.o.
Flex-O-Fold MVP Italija srl Wessex Resins - West System
Four Winns Nanni Diesel Whale Water System Specialists
FPT - Iveco Motori Nar Nautika d.o.o. Wibit Sports GmbH
Franka Marine d.o.o. Naturmar d.o.o. Xtar
Frauscher Bootswerft GmbH & Co. KG Nautic Line d.o.o. Yacht - Pool d.o.o.
Fred Bobek d.o.o. Nautica d.o.o. Yacht Center Adriatic d.o.o.
Frigo Marine d.o.o. Nautica F4 Yachting centar Biograd
Frigoboat Nautica Portal Yamaha Motor Europe N.V.
Gallinea S.r.l. Nautika Kranjec Yanmar
Garmin Hrvatska d.o.o. Nautikom Zeta Marin Group - TDS Caulking
Gata Port d.o.o. Navela d.o.o. ZF


Ponedeljek 16 Feb 2015

Danes v jutranjih urah je slovenski državljan poklical na pomoč v center za reševanje na morju, zaradi nezgode z njegovo 12 m dolgo jadrnico Vesna.

Slovenec B.K.  je včeraj pozno ponoči s svojo jadrnico sam plul po Vrgadskem kanalu proti otoku Kaprije. V bližini svetilnika Prišnjak, mu je odpovedal motor, ker je v plovilo začela vdirati voda. Ker mu ni uspelo ustaviti vdora vode v jadrnico, je plovilo zapustil v pomožnem čolnu ter se prepeljal do otoka Murterja.

Luška kapitanija je ob 9.20 uri, ko je prejela klic na pomoč, pričela z reševalno akcijo. Odpravilo so se na zadnjo pozicijo jadrnice, vendar je tam niso našli. Nato so pregledali še jugovzhodno stran otoka Kornat ter otoka Smokvica in Kurba vela. O jadrnici ni bilo sledu. Predvidevajo, da se je jadrnica potopila, zato so prekinili nadaljnjo reševalno akcijo.

Slovenski brodolomec je nesrečo preživel brez poškodb. Zaradi možne potopitve plovila je na področju zadnje pozicije izdano obvestilo o povečani previdnosti pri plovbi. Naknadna preiskava bo pokazala, zakaj je prišlo do nesreče, Zaenkrat je jasno le, da vreme ni bilo vzrok, saj v noči na tem področju ni bilo zabeleženih slabih vremenskih razmer.

Slika: Arhiv eNavtika

Petek 13 Feb 2015

Luška kapitanija Zadar in izpostava Starigrad sta ob 8.00 uri izvedli reševalno akcijo pri Stari Povljani. Na pomoč je klical hrvaški državljan F.Đ., lastnik plovila, na katerem je prišlo do okvare pogonskega motorja.

Plovilo Luške kapitanije ni uspelo pripluti do pozicije, kjer se je nahajalo pokvarjeno plovilo, zaradi nemogočih vremenskih razmer. Na pozicijo se je odpravilo plovilo Pomorske policije, delavci luške kapitanije pa so se proti poziciji odpravili peš po kopnem.

Prva je na poziciji priplula ladja Pomorske policije. Pokvarjeno plovilo je bilo sicer zasidrano nedaleč od obale, vendar so ga močan veter in visoki valovi nosili proti bližnjim stenam.

Kmalu za tem so na pozicijo prispeli tudi delavci luške kapitanije in na obali zagledali brodolomca. Zaradi nedostopnega terena so ga morali rešiti delavci gorske reševalne službe. Brodolomec je bil nepoškodovan. Vkrcali so ga na policijsko plovilo in odpeljali na otok Zečevo.

Brodolomčevo plovilo se je ob 10.45 uri približalo obali. Visoki valovi so ga vrgli ob stene in ga razbili. Kmalu zatem je plovilo potonilo in povzročilo manjše onesnaženje morja.

Akcija reševanje je bila zaključena, ko so brodolomca odpeljali na kopno. Potopljeno plovilo bo lastnik moral dvigniti, ko bodo to dovoljevali vremenski pogoji

Petek 13 Feb 2015

Bliža se april in z njim prvi JUST LADIES SAILING v organizaciji Burin Yachting Cluba!

Vabimo punce, dekleta, pupe, žene, šjore, dame, gospodične in gospe, da se pridružite izkušenim krmarkam na premierni in unikatni ediciji štiri dnevnega jadranja ter druženja na kopnem. Krmarke in animatorke vam zagotavljajo veliko jadralskih užitkov, flotno jadranje, šolo jadranja ter aktivnosti, druženja in zabave na kopnem.
Vsa  jadranja bodo potekala izključno in samo za ženski spol.

Skrbno izbrane krmarke bodo poskrbele za vašo varnost in prijetno počutje kakor tudi za vso animacijo in aktivnosti, ki so opisane v programu. Število mest je omejeno.  Prestižne nagrade in seveda presenečenja.

PREDVIDENA RUTA:

MARINA BIOGRAD ALI SUKOŠAN – MURTER – KORNATI - DUGI OTOK – UGLJAN - MARINA BIOGRAD ALI SUKOŠAN

Prijave na: Burin Yachting Club • Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. • 041 643 033 (David)

V ceni je všteto:

- najem jadrnice
- gorivo za jadrnice
- privezi v marinah
- posteljnina in čiščenje
- krmarke
- turistične takse
- 2 x organizirana večerja
- 2 x navigacijska flotila in nagrade
- majica za vsako udeleženko
- vsa tekmovanja in animacije
- organizacija dogodka in večernih zabav na kopnem

V ceni ni všteto:

- hrana in pijača na jadrnicah
- Corris nezgodno zavarovanje *priporočljivo, da si ga zagotovite

Cene:

229 € na osebo v dvoposteljni kabini - za prijave s plačilom do 14.02.2015
249 € na osebo v dvoposteljni kabini - za prijave s plačilom do 08.03.2015
279 € na osebo v dvoposteljni kabini - za prijave do 25.03.2015 (MATERINSKI DAN)
299 € na osebo v dvoposteljni kabini - za prijave do odhoda oz do zasedbe prostih mest
369 € na osebo v enoposteljni kabini

UGODNOSTI:

Akcija za ekipe s svojo krmarko - (plačajo 6 - jadrajo 7) tri-kabinske jadrnice

Akcija za ekipe s svojo krmarko - (plačajo 8 - jadrajo 9) štiri-kabinske jadrnice

Možna udeležba tudi z lastno jadrnico. Prijavnina 150 Eur po osebi.

Privezi, čiščenje in gorivo ob udeležbi z lastno jadrnico in krmarko niso vključeni v ceno.

Pogoj sodelovanja z lastno jadrnico je 100% ženska crew lista.

Članice in člani (plačniki) Burin Yachting Cluba imajo 10 % popusta.

Opozorilo: Od trenutka izplutja iz startne marine do trenutka vplutja v matične marine so na vseh jadrnicah strogo samo ženske posadke in krmarke.

Posebno presenečenje za dame:

-  Majica za vsako udeleženko
-  Animatorke za dodatno animacijo, tek, jogo in plavanje
-  Krmarke na jadrnicah, šola jadranja in flotila
-  Druženja in večerne zabave na kopnem
- Dame plačate 6, jadrate 7 ali  plačate 8, jadrate 9
Četrtek 12 Feb 2015

Španec Guillermo Altadill in čilenec Jose Munoz, ki plujeta na Neutrogeni, morata zaradi okvare na motorju spremeniti smer plovbe proti Novi Zelandiji in opraviti tehnični postanek.

Jadralca, ki trenutno jadrata na drugem mestu regate Barcelona World race z 280 nmi zaostanka za vodilno ekipo Cheminées Poujoulat imata okvaro na motorju in morata pluti proti Novi Zelandiji, kjer bodo poizkušali popraviti okvaro. Do tam ju loči 580 nmi plovbe za kar bosta potrebovala približno 40 ur. Trenutno plujeta v vetru, ki piha s hitrostjo 25 vozlov, ki pa bo ojačal na 30 in več.

Altadill je v jutranjih urah obvestil regatni odbor: »Imava problem z glavnim motorjem. Ne polni baterij. Spremenila sva smer plovbe in plujeva proti jugu Nove Zelandije, kjer bova vzela rezervne dele in se vrnila v regato s 100% delujočim plovilom. Trenutno polniva baterije z hidrogeneratorjem, ki ga pa kmalu ne bova več mogla uporabljati zaradi premočnih vetrov in visokih valov. Uporabljava samo najbolj nujno elektroniko in krmariva ročno. Sladke vode sva izdelala ravno še do Nove Zelandije. Sva v kontaktu z našo ekipo, ki bo na jug Nove Zelandije poslala ekipo, da odpravimo napako. Regata je še dolga in nič še ni odločeno. Pri takšenm jadralskem maratonu se stvari pač zgodijo. Ostati morava zbrana in tekmovati naprej. Kdo ve, če se zgodi nama se lahko tudi drugim.«

Regatna pravila določajo, da je tehnični postanek lahko dolg najmanj 24 ur in največ 8 dni.

Sreda 11 Feb 2015

Jadrnica Spirit of Hungary, ki tekmuje na regati Barcelona World race je ponoči trčila v neznan plavajoč objekt.

Celotna flota na regati trenutno pluje po Južnem oceanu. Večina je že zaplula mimo Kerguelenskega otočja, ki je najbolj oddaljeno otočje na svetu od najbližjega kopna. Madžarska posadka, Spirit of Hungarij, ki pluje na zadnjem mestu, je ponoči trčila v neznan plavajoč objekt. Trčili so s krmilom, ki ga je udarec predmeta dvignil v vodoravno lego. Zaradi trka, se je zlomil eden izmed nosilcev krmila. Oba jadralca sta hitro reagirala in takoj začela s popravilom. K sreči se je to zgodilo v jutranjih urah, ko je že sijalo sonce.

Skipper ekipe Nandor Fa je o pripetljaju povedal: »Zgodaj zjutraj sva trčila v neznan plavajoč objekt. Ne veva kaj je bilo. Bilo je veliko, črno in trdo, vendar sigurno ni bil kit. Lahko je bilo drevo ali velik kos lesa. Zlomila sva nosilce krmila na desni strani. Nemudoma sva začela s popravili. Nosilce sva morala ojačati in laminirati. Ko sva razstavila dele, sva ugotovila, da je v sistem prišlo nekaj vode in takoj nama je bilo jasno, zakaj sva težko krmarila zadnja dva dneva. Sistem sva očistila in zatesnila. Imela sva srečo, da se je to zgodilo v lepem vremenu. Imava namreč sončno vreme, temperatura zraka je 22C in temperatura morja 17C. Skoraj poletje. Veter je šibak in piha iz zahoda. Plujeva z glavnim jadrom A2 in velikim gennakerjem, ki ima 600 m2. Kljub veliki površini jader plujeva le s hitrostjo 10 vozlov. Jutri pričakujeva močnejše vetrove iz severozahodne smeri.«

Še vedno je v vodstvu ekipa Cheminées Poujoulat, ki pluje že mimo južnega dela Nove Zelandije. 280 nmi za njima pluje Nevtrogena. Na tretjem mestu pluje GAES Centros Auditivos, ki pa zaostaja že premo 1400 nmi. Renault Captur zaostaja že 1780 nmi, We are Water, 2400 nmi, One Planet One Ocean, 3300 nmi in na zadnjem Spirit of Hungary, ki zaostaja že preko 4000 nmi.

 

Sreda 11 Feb 2015

Arcona 380 iz podjetja Arcona Yachts je prvič zaplula v lanskem letu. Je družinska jadrnica z dvema krmiloma, inteligentno razporeditvijo in elegantnim trupom. Ne sliši se nič posebnega, vendar letos so jadrnico nadgradili in trgu predstavili prvo energijsko avtonomno jadrnico.

Novo jadrnico je podjetje premierno predstavili pred nekaj dnevi na Helsinškem salonu plovil, ki je odprl svoja vrata 6.2.2015. Uradno bo predstavljena v mesecu aprilu.

Arcona 380, ki prihaja iz švedske ladjedelnice Arcona Yachts bo prva serijska jadrnica na svetu, ki bo imela v glavno jadro vgrajen inteligenten solarni sistem imenovan SolarClothSystem. Izdelali so ga v podjetju UK Sailmakers. Sistem SolarClothSystem je poseben način tiskanja izjemno prožnih fotovoltajičnih celic direktno na jadro. Arcona 380 bo imela vgrajenih dovolj celic, da bo jadro proizvajalo 1 kW električne energije. Jadro bo nato priključeno na baterije in Oceanvoltov inovativen električni motor.

Nova Arcona 380 je zgrajena za jadranje v težkih vremenskih pogojih, močnem vetru in visokih valovih. Konstrukcija je izjemno trdna. Med jadranjem se izkaže za izjemno uravnoteženo jadrnico, ki zelo dobro reagira na vsako spremembo na krmilu. Trup jadrnice je zgrajen z uporabo najnovejših tehnik gradnje plovila. Uporabili so 20 mm Divynicell pene povsod, razen v predelih, kjer je struktura plovila najbolj obremenjena, kjer so uporabili vakuumsko infuzijo. V centru plovila je galvanizirana železna konstrukcija, ki prevzame vse dinamične obremenitve, ki jih povzročajo jambor, snast in kobilica. Plovilo je tako izjemno trdno in se dobro odziva na spremembe na krmilu.

V notranjosti plovila nam je takoj jasno, da so oblikovalci posvetili pozornost vsakemu detajlu. Prav tako niso mogli skriti, da ima jadrnica švedske korenine. Prostori so veliki in svetli. Salon je zelo zračen in v celoti ročno izdelan iz Khaya mahagonija. Izdelujejo jo v različici z dvema ali tremi kabinami.

Na krovu opazimo široko krmo in široke bočne prehode med krmo in premcem plovila. Je enostavna za jadranja in ima dobre jadralne sposobnosti.

Tehnične lastnosti:                              Fotogalerija: 

Glavno jadro:  47.5m²
Jib (107%): 38.93m²
Spinnaker: 138m²
Genaker:  120m²
CE: A
Dolžina čez vse: 11.28 m
Dolžina vodne linije:  10.60 m
Širina: 3.80 m
Višina jambora: 19.2 m
Ugrez: (1.90) 2.10 (2.40) m
Izpodriv:  6,850 kg
Teža kobilice: 2,400 kg
Rezervoar za vodo: 200 l
Rezervoar za fekalije: 80 l
Sreda 11 Feb 2015

Minilo je 48 ur od začetka četrte etape Volvo Ocean Race 2014-15. Šest posadk je izplulo iz kitajskega mesta Sanya na vzhod, proti Filipinom. Takoj po izplutju iz zaliva na odprto morje so začeli vetrovi pihati z vse večjimi hitrostmi in morje je stalno bolj vzvalovano.

Vse ekipe so že preplule Južno Kitajsko morje in so pred severnim rtom Filipinov. Trenutno plujejo v severovzhodnih vetrovih, ki pihajo s konstantnimi hitrostmi med 25 in 30 vozli, sunki pa to hitrost še presežejo.

Za vse jadralce je plovba izjemno naporna. Plujejo s hitrostmi okrog 20 vozlov. Visoki valovi plovila močno premetavajo in morje se stalno preliva preko plovila.

Argentinec Francisco Vignale, ki je na plovilu MAPFRE kot novinar, je o plovbi povedal le nekaj besed: "Raje bi jahal bika na rodeu. Vsi imamo morsko bolezen in težko se je privaditi na takšne razmere." Jadralci zelo težko spijo in pomanjkanje spanja se pozna že pri vseh. Matt Knighton na plovilu Abu Dhabi je povedal: "Nihče še ni pošteno zaspal v zadnjih 48 urah. Ko udarimo v val, vse ki so na posteljah, premakne 10 centimetrov nazaj, dokler z nogami ne udarijo v steno in se prebudijo."

Plovila trenutno plujejo proti Filipinom, Dve kontrolni točki morajo pustiti na svoji desni strani. Ko zapustijo severni del Filipinov bodo morali sprejeti taktično odločitev ali bodo nadaljevali na sever proti Taiwanu, ali pa se bodo izbrali bolj direktno smer proti Solomonovim otokom. Obe odločitvi imata svoje prednosti in slabosti. Plovba na sever pomeni daljšo pot, vendar glede na vremenske napovedi več vetra in posledično višje hitrosti plovbe, medtem ko je druga krajša, z manj vetra in celo obstaja možnost, da padejo v področja brez vetra.

Trenutno je še vedno v vodstvu kitajska ekipa Dongfeng (v kitajščini to pomeni veter z vzhoda, ki trenutno piha). Le nekaj metrov za njimi pluje ekipa Abu Dhabi. Ekipa MAPFRE ima 5 nmi zaostanka, zadnja ekipa SCA pa le 12 nmi. Kljub 48 uram plovbe in divjemu morju, so razlike izjemno majhne. Jutrišnje taktične odločitev bodo verjetno prinesle prve večje spremembe.

Torek 10 Feb 2015

James Eaton , delavec na naftni ploščadi, je posnel sosednjo naftno ploščad, ki jo premetavajo visoki valovi severnega morja.

Nevihte na Severnem morju dosegajo izjemne moči. Vetrovi, ki pihajo z orkanskimi hitrosti povzročajo visoke valove, ki se tudi z velikimi naftnimi ploščadmi poigravajo kot z majhnimi igračami. Naftna ploščad Borgholm Dolphin na posnetku tehta skoraj 15,000 ton in je del sistema naftnih ploščadi Dolphin Drilling. Nahaja se približno 145 nmi daleč od angleškega mesta Aberdeen. Jeames Eaton je posnel video iz sosednje naftne ploščadi, ki je v neposredni bližini.

Torek 10 Feb 2015